BOŽIČNO-NOVOLETNI KONCERT SIMFONIČNEGA ORKESTRA

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Simfonični orkester SNG Maribor
Dirigent Simon Krečič
Solisti Opere SNG Maribor

* Program koncerta bo objavljen naknadno.

CLARA, DRAGA CLARA: 3. KONCERT CIKLA CARPE ARTEM

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

3. koncert: Clara, draga Clara
11. december 2019 ob 19.30
Kazinska dvorana SNG Maribor

Koncert posvečen dvestoletnici rojstva Clare Schumann in njenemu prijateljstvu z Johannesom Brahmsom, na sporedu bo tudi delo slovenskega skladatelja Rista Savina. Pianistka Maja Gombač bo oblikovala klavirski kvartet z violinistom Miladinom Batalvoićem, violistko Nežo Papler in violončelistom Nikolajem Sajkom.

Clara Schumann: Klavirski trio v g-molu, op. 17
Risto Savin: Klavirski trio št. 2 v g-molu
****
Johannes Brahms: Kvartet št. 3 v c-molu, op.60 za klavir, violino, violo in violončelo

Maja Gombač, klavir, Miladin Batalović, violina, Neža Papler, viola, Nikolaj Sajko, violončelo

Ob 19.00 pogovor z glasbeniki in predstavitev glasbenih del, pogovor bo vodila dr. Karmen Salmič Kovačič

Koncertni cikel Carpe artem nastaja v produkciji Društva za komorno glasbo Amadeus v koprodukciji s SNG Maribor.

NABUCCO

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Velikan italijanske romantične opere, Giuseppe Verdi, je o svoji tretji operi Nabucco večkrat dejal, da se je prav z njo in z bleščečim triumfom v milanski Scali začela njegova uspešna kariera opernega skladatelja. Priljubljeno zgodbo osvoboditve Hebrejcev izpod babilonskega suženjstva iz Stare zaveze je Verdi na besedilo Temistocla Solere namreč preoblikoval v veliki glasbeni "portret" o usodi nekega naroda, ki se je kot nalašč vkomponirala v italijansko gibanje (risorgimento) za osvoboditev izpod "orlovskih" krempljev habsburške monarhije. Poleg virtuoznih in junaških solističnih partov ima v operi najvidnejšo vlogo pravzaprav zbor, v tem velikem glasbenodramatičnem prepletu interesov individualnega in kolektivnega pa je Verdi izoblikoval svoj prepoznavni avtor slog ter čut za operni spektakel, ki ga je na mariborski oder s svojim prefinjenim občutkom za detajle postavil italijanski režiser Filippo Tonon.

V sodelovanju s Teatrom Sociale iz Roviga in s Stagione lirica iz Padove.
Opera se izvaja v italijanskem jeziku s slovenskimi nadnapisi.

ZASEDBA

Dirigent: Stefano Romani

Nabucco - Genadij Vaščenko, Luka Brajnik
Ismaele - Miro Solman
Zaccaria - Ivan Tomašev
Abigaille - Rebeka Lokar, Oksana Kramaryeva
Fenena - Irena Petkova
Veliki duhoven - Marko Mandir
Abdallo - Dušan Topolovec
Anna - Valentina Čuden

Scenograf Filippo Tonon, kostumografa Filippo Tonon in Carla Galleri, oblikovalec luči Filippo Tonon, asistentki kostumografa Caterina Faedda, Suzana Rengeo, zborovodkinja Zsuzsa Budavari Novak, asistent režije Tim Ribič

BREZČASNA UJEMANJA: 2 KONCERT CIKLA CARPE ARTEM

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

2. koncert: Brezčasna ujemanja
20. november 2019 ob 19.30
Kazinska dvorana SNG Maribor

Na drugem koncertu bo na sporedu Kvartet Krzystofa Pendereckega, ki ga je navdihnil prav Schubertov kvintet iz našega prvega koncerta sezone, in Martinůjeva Serenada ter klasični Hummlov kvartet za klarinet in godala v izvedbi komorne zasedbe z gostom Tadejem Kenigom, soloklarinetistom ljubljanske opere in profesorjem na ljubljanski Akademiji za glasbo.

Johann Nepomuk Hummel: Kvartet za klarinet, violino, violo in violončelo v Es-duru, S. 78
Krzystof Penderecki: Kvartet za klarinet in godalni trio
Bohuslav Martinů: Serenada IV za violino, violo, dva klarineta in violončelo

Tadej Kenig, klarinet, Matej Haas, violina, Neža Papler, viola, Gorazd Strlič, violončelo, Domen Marn, klarinet

Ob 19.00 pogovor z glasbeniki in predstavitev glasbenih del, pogovor bo vodila Anuša Plesničar

Koncertni cikel Carpe artem nastaja v produkciji Društva za komorno glasbo Amadeus v koprodukciji s SNG Maribor.

www.carpeartem.eu

SIDDHARTA – AKUSTIČNI KONCERT, SNG MARIBOR

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

V sklopu akustične turneje Nomadi v veliko dvorano Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru prihaja Siddharta!
Več informacij sledi kmalu.

Vstopnice na voljo od 1.7.2019!

SIDDHARTA – AKUSTIČNI KONCERT

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

V sklopu akustične turneje Nomadi v veliko dvorano Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru prihaja Siddharta!
Več informacij sledi kmalu.

Vstopnice na voljo od 1.7.2019!

PEPELKA

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Večna ljubezenska zgodba o Pepelki in njenem princu, odeta v pravljični baletni spektakel.

Če bi Prokofjevovo ustvarjanje glasbene podlage baleta Pepelka na libreto Nikolaja Volkova v času druge svetovne vojne lahko razumeli kot svojevrstni beg iz realnosti, pa je glasbena podoba baleta daleč od neproblematične "sladkobnosti" in plehke sentimentalnosti. Iskanje dramaturško učinkovitih plesnih preobratov, pogojenih z napetim lokom glasbene dramaturgije, je Prokofjeva vodilo v tesno prepletanje sodobnih prvin z že "preverjenimi" simetričnimi formami, ki jih je uvedla tradicija klasičnega (romantičnega) baleta. Rezultat tako nikakor ni bila lahkotna glasba, ki bi otroke in tudi odrasle pospremila v sladki sen, ampak s temačnimi podtoni razbrazdana glasbena podoba, ki gledalcu nesramežljivo naslika tudi mračne plati zgodbo o siroti Pepelki, ki ji po življenju strežejo zlobna mačeha in nagajivi sestri. Z novo produkcijo baleta Pepelka pod vodstvom mednarodno priznanega koreografa Jean-Christopha Maillota si tako že naslednjo jesen obetamo pravcati baletni spektakel. Maillot se kot veliki poznavalec klasičnega baleta opira na samo srž baletne konvencije, ki pa jo prepleta in nadgrajuje s sodobnejšimi in obenem tudi virtuoznimi plesnimi figurami. Mailloteva Pepelka tako pleše bosa, kajti njen simbol ni kristalni čeveljček, temveč naravno – svobodno stopalo, ki je posuto z zlatim prahom sanj ter za sabo pušča sijočo sled domišljije in srečnih pravljičnih koncev.

Premiera: 8. november 2019, Velika dvorana
Koreograf: Jean-Christophe Maillot
Dirigent: Simon Robinson

TAKA SEM KOT VI, RADA IMAM JABOLKA

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Za naslov drame, ki pred nas postavi soproge treh nekdanjih diktatorjev in njihovega simultanega prevajalca Gottfrieda, naj bi si Walserjeva cinično izposodila citat nekdanjega libijskega voditelja Gadafija.

Igra ima obliko novinarske konference, na kateri bodo medijem najavili nastajanje filmske upodobitve življenj prisotnih žensk. Dve sta že ovdoveli, medtem ko soprogu tretje po njenih lastnih besedah sodijo na »grotesknem« nizozemskem sodišču, ker je obtožen zločinov proti človeštvu. Pred nevidnimi novinarji se postopoma odkriva globoko prepričanje vseh treh nekdanjih prvih dam, da se je negativno javno mnenje o njih izoblikovalo na podlagi nekakšnega krivičnega nesporazuma.

Podobnosti fiktivnih dam, ki jih avtorica poimenuje gospa Margot, gospa Imelda in gospa Leila, z resničnimi zgodovinskimi osebami Margot Honecker, Imeldo Marcos in Leilo Ben Ali seveda niso naključne. Avtorica nam jih predstavi v vseh medsebojnih podobnostih in tudi razlikah, ki na prizorišču vodijo tako v malenkostna pričkanja kot tudi v resnejše ideološke razdore. Igro odlikujejo lucidno poigravanje z dejstvi iz polpretekle zgodovine, jedek smisel za ironijo in humor ter angažirano opozarjanje na človeško neobčutljivost vladajočih elit.

V igri Taka sem kot vi, rada imam jabolka srečamo tri ženske, ki so zlorabile moč, le da tukaj ne govorimo zgolj o stotinah, temveč o sto tisočih mrtvih in milijonih na begu. Walserjeva je zelo podrobno preštudirala biografije šestih žensk, ki so znane iz polpretekle politične zgodovine.

Najbolj razvpita med njimi je Imelda Marcos, žena filipinskega diktatorja Ferdinanda Marcosa, ki je skupaj s svojim možem vladala dvajset let, pri čemer sta družno preusmerjala državno bogastvo na svoje tajne račune in brutalno obračunavala z opozicijo.

Druga je samozvana kraljica Kartagine: Leila Ben Ali, priučena frizerka in znana lahkoživka, ki se je poročila s faliranim študentom Zino el Abidino Ben Alijem, ki je do obisti obvladoval tunizijske varnostno-obveščevalne službe in z vojaškim prevratom postal predsednik Tunizije. Skupaj sta v politični vsakdan Tunizije uvedla mafijske metode izsiljevanja, nezakonitega pridobivanje lastnine, najokrutnejšega obračunavanja z nasprotniki in opozicijo. Lik Leile je avtorica sestavila iz treh različnih žensk.

Tretja, mogoče slovenskemu občinstvu še najmanj znana, je Margot Honecker, žena predsednika bivše Nemške demokratične republike, ki je od leta 1963 do padca berlinskega zidu leta 1989 delovala kot ministrica za izobraževanje in vzgajala bodoče zavedne državljane. Njene vzgojno-izobraževalne metode so bile mešanica stalinističnih in nacističnih prijemov in so vključevale mučenje, ugrabitve in nasilne posvojitve otrok, obvezno vojaško vzgojo itd. Med vsemi tremi je edina, ki se ni pustila zapeljati blišču in bogastvu.

Vse tri političarke, ki se pri Walserjevi srečajo nekje v bivši Vzhodni Nemčiji na novinarski konferenci, da bi najavile začetek snemanja filma o svojih življenjih, so v izhodišču igre že na smetišču zgodovine. Zato se v preddverju dvorane, kjer čakajo na začetek novinarske konference, ukvarjajo s svojo zgodovinsko zapuščino.

Čakalnica pred odrom sveta je premajhna za vse tri in tako Walserjeva odstira njihove osebnosti s komičnimi nesoglasji, iz katerih kmalu postane jasno, da nobena od njih niti malo ne obžaluje svojih dejanj. Zgodovino in dogodke, ki so jim spodnesli njihove uzurpirane prestole, razumejo kot zaroto. Sebe in svojo vlogo v državah, iz katerih so izgnane, vidijo kot nedokončano nalogo, ki jo bo zdaj pomagal razjasniti film, bodisi igrani, dokumentarni ali operni. Stopnja patološkega narcisizma je pri vseh treh tako visoka, da na očitke o zlorabah moči, krvavih obračunih, krajah in mučenjih odgovarjajo le s prezirom in aroganco.

🌟 NASTOPAJO
GOTTFRIED • Mario Dragojević K. G.
GOSPA IMELDA • Jette Ostan Vejrup
GOSPA MARGOT • Ajda Smrekar
GOSPA LEILA • Tjaša Železnik

🌟 VEČ O PREDSTAVI
https://www.mgl.si/sl/program/predstave/taka-sem-kot-vi-rada-imam-jabolka/

⏱ Predstava traja 1 uro in 20 minut in nima odmora.
🎟️ https://sngmb.mojekarte.si/si/taka-sem-kot-vi-rada-imam-jabolka/vstopnice-1121825.html

LITERARNA POSTAJA S JESÚSOM CARRASCOM

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

V Maribor prihaja Jesús Carrasco, španski pisatelj, ki je že s prvencem Na prostem, trdo, kruto, a hkrati izjemno lirično zgodbo, zaznamoval mednarodno literarno prizorišče. Roman je leta 2013 postal knjiga leta v Španiji – odtlej ima že 21 tujejezičnih izdaj, tudi slovensko v režiji Založbe Goga –, pravkar pa so po njem posneli tudi igrani celovečerec. Za svoj drugi roman, Zemlja, po kateri stopamo (2016), ki ga prav tako že imamo prevedenega, je Carrasco prejel nagrado Evropske unije za književnost. Z nadaljevalcem tradicije španskega ruralnega romana in svojstvenim kritikom naše, zahodne civilizacije, se bo pogovarjala Urška Zabukovec, prevajalka njegovih del. Pogovor bo potekal na Malem odru SNG Maribor v angleškem jeziku, tolmačila bo Tjaša Šket. Vstop prost.

DE FACTO (POJDI S SEBOJ)

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Projekt De facto (pojdi s seboj) izhaja in gradi na sobivanju dveh izrazitih umetniških individualistov: Leja Jurišić in Milko Lazar s koncertnim performansom naslavljata samobitnost življenja – in s tem tudi umetniškega ustvarjanja – v vrtincu sodobne apatije in odtujenosti. Njun angažma izhaja iz težnje po odkrivanju resnice, iz želje po posameznikovi osvoboditvi od vseprisotne totalitarnosti smisla, da bi markiral pot do avtentičnosti njegove bivanjske izkušnje, njegove svobode, upora ... Izvedba temelji na raziskovanju (ne)zmožnosti preseganja lastnega položaja, kot tudi na spontanih interakcijah z Drugim, bodisi na neposredni ravni giba in zvoka kot tudi na nivoju, kjer se njun odnos levi v čutno alegorijo širše družbene konstelacije. Dogodek mapira teren za iskanje resnice v postfaktičnem svetu: resnice, zrcaljene v odrski prezenci neukročenega ženskega telesa in dekonstruirane zvočne matrice, ki pred gledalci prerasteta v čutno manifestacijo hrepenenja, strasti in poguma.

*****
Sklop: spremljevalni program
Produkcija Pekinpah, Leja Jurišić v koprodukciji s Cankarjevim domom
Partner Platforma sodobnega plesa
Koncertni performans bo v Stari dvorani SNG Maribor, traja 1 uro 15 minut in nima odmora.

*****
Avtorja Leja Jurišić in Milko Lazar
Skladatelj Milko Lazar
Koreografka in plesalka Leja Jurišić
Oblikovalka scenografije, kostumov in svetlobe Petra Veber
Producent Žiga Predan

PREOBREMENITEV / OVERLOAD

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

1 odstavek, 184 besed, 1.158 znakov. Približno 1 ura in 10 minut. Lahko to besedilo preberete v eni sapi?

Pozornost je oblika odtujenosti – poanta je razumeti, kaj nas odtujuje. Zato smo zmeraj videti izgubljeni, kadar kaj iščemo, četudi to izraža samo nekaj neopaznih in neoprijemljivih kretenj. Ne razumemo, kdo posluša in kdo govori, kdo dela in kdo se zabava, kdo zares kaj išče in kdo je zgolj izgubljen. Ste prišli na predstavo, ne da bi trenili z očesom? Res? Ali ni poskus koncentracije na samo eno dejanje hkrati popolnoma neznosen? Ozrite se naokoli – koliko reči pritegne vašo pozornost? Zdaj pa z višine poglejte nase – se vidite? Površina najgosteje naseljenih regij na planetu je prekrita s sporočili, podobami in zvoki. Med njimi se ljudje gibamo, vzpostavljamo odnose, spimo. Včasih se slišijo glasnejši zvoki, megla distrakcij jih naglo posrka, pobliskne z njimi in jih v hipu preoblikuje. Zdi se, da je planet vse preglasen in preveč razpršen, da bi preživel – celo ledeniki se talijo prepočasi, da bi ohranjali neprekinjeno pozornost posameznika. Vrnimo se k začetkom in pozorneje opazujmo, kako mutiramo in se spreminjamo v drveče točke.

*****
Sklop: spremljevalni program
Predstava bo na Tribuni na Velikem odru SNG Maribor, traja 1 uro 10 minut in nima odmora.
Predstava je v italijanskem jeziku z nadnapisi v slovenščini.

Produkcija: Sotterraneo (IT) v koprodukciji z Teatro Nacional D. Maria II nell’ambito di APAP – Performing Europe 2020, Programma Europa Creativa dell’Unione Europea
Premiera 2016

*****
Avtor koncepta in režiser Sotterraneo
Dramaturginja Daniele Villa
Kostumografka Laura Dondoli
Oblikovalec svetlobe Marco Santambrogio
Oblikovalec zvoka Mattia Tuliozi
Rekviziter Francesco Silei
Grafična oblikovalka Isabella Ahmadzadeh
Izvršna producentka Giulia Messia

Zasedba
Sara Bonaventura, Claudio Cirri, Lorenza Guerrini, Daniele Pennati, Giulio Santolini

*****
Predstava je prejela nagrado UBU za najboljšo predstavo leta 2018, ki jo podeljuje zveza evropskih gledališču UTE.
Leta 2016 je bila na Be festivalu nagrajena kot najboljša gostujoča predstava.

Izvedbo podpira Italijanski kulturni inštitut v Ljubljani v okviru 19. tedna italijanskega jezika v svetu.

MACBETH

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Ko se Macbeth vrača iz uspešno izbojevane vojne, sreča skrivnostne vešče, ki mu v skopih besedah napovejo osupljivo prihodnost. Takoj zatem ga doleti vest o nagradi, ki že uresničuje prvo prerokbo na njegovi poti do kraljevskega prestola. Čeprav je Macbeth pobil nešteto ljudi, ga ob misli na krvavo zahrbtno dejanje, s katerim bi dosegel prerokovani cilj, obhajata strah in dvom.

V tragediji Macbeth je svet scela potisnjen v temačnost in zlo: igra se začne s koncem vojne in konča z novo vojno, vmes se zvrstijo zločini, ki enako kot življenja nasprotnikov zakoncev Macbeth uničujejo tudi njiju sama, saj ju vse bolj razžirajo notranje stiske, strašljivi prividi in nespečne blodnje. Macbeth velja za eno najbolj radikalnih upodobitev zla v zahodni literaturi. Toda izvrstno izpisana drama o intimnem soočanju z grozo lastnih dejanj omogoča gledalcu, da se laže identificira z Macbethom kot z drugimi Shakespearovimi junaki.

*****
Sklop: tekmovalni program
Predstava bo v Stari dvorani SNG Maribor, traja 2 uri in nima odmora.

Produkcija: SNG Nova Gorica
Premiera: 13. december 2018, Veliki oder SNG Nova Gorica

*****
Režiser Janusz Kica
Prevajalec Srečko Fišer
Dramaturginja Martina Mrhar
Lektor Srečko Fišer
Scenografinja Karin Fritz
Kostumografka Bjanka Adžić Ursulov
Avtor glasbe Arturo Annecchino*
Oblikovalec svetlobe Samo Oblokar
Oblikovalec zvoka Stojan Nemec
Asistentka režiserja Maša Pelko

Zasedba
Macbeth Nejc Cijan Garlatti
Lady Macbeth Arna Hadžialjević
Duncan, Plemič, Stari Siward Gorazd Jakomini
Malcolm, Plemič Žiga Udir
Donalbain, Plemič, Mladi Siward Gregor Prah k.g.
Banquo Žan Perko k.g.
Macduff, Plemič Jure Kopušar
Rosse, Plemič Peter Harl
Seyton, Plemič, Morilec Jože Hrovat
Lenox, Plemič, Morilec Lovro Zafred k.g.
Služabnik, Plemič, Vratar, Starec Miha Nemec
Hekata Ana Facchini
Vešče Patrizia Jurinčič Finžgar, Medea Novak, Dušanka Ristić
Glas na posnetku Alma Sandifer k.g.

* V predstavo je vključen odlomek iz Liturgije sv. Janeza Zlatoustega P. I. Čajkovskega v izvedbi Komornega zbora Ministrstva za kulturo ZSSR.

*****
O režiserju
Janusz Kica (1957, Poljska) je v Krakovu študiral teatrologijo, po diplomi pa nadaljeval s študijem teatrologije in umetnostne zgodovine v Zahodni Nemčiji. Med letoma 1986 in 1989 je bil zaposlen kot stalni asistent režije in kasneje hišni režiser gledališča Wuppertaler Bühnen. Ena od prvih režij je bila uprizoritev Theobaldt-Kiplingove Knjige o džungli. Nad njo se je navdušilo Zagrebačko kazalište mladih in leta 1990 so ga povabili, da tudi pri njih režira to uprizoritev. Zatem je začel kot režiser sodelovati s številnimi nemškimi gledališči, nato pa tudi z avstrijskimi, hrvaškimi in slovenskimi. Med njegovimi številnimi nagradami je tudi pet Borštnikovih nagrad, dvakrat je bil na Dnevih komedije razglašen za žlahtnega režiserja, leta 2016 pa je prejel še nagrado Prešernovega sklada.

O producentu
SNG Nova Gorica je naslednik Primorskega dramskega gledališča, ustanovljenega 1969. Leta 1994 je bila zgrajena nova gledališča hiša, leta 2011 je bil dodan še mali oder. Leta 2004 se je gledališče preimenovalo v Slovensko narodno gledališče Nova Gorica, saj je postalo institucija nacionalnega pomena, ki je v celoti financirana s strani države.

*****
Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci v Medetaži SNG Maribor.