GLASBENI POSEL 2.0MB: MAŠA PAVOKOVIĆ – GLASBENI PIAR

Center za kreativnost 11 Partizanska cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

16. septembra se v Mariboru nadaljuje cikel predavanj Glasbeni posel. V goste prihaja Maša Pavoković; tema: glasbeni piar.

Glasbeni posel 2.0: Maša Pavoković - Glasbeni piar
16. september 2019, 18:00
Projektna pisarna CZK v Mariboru, Partizanska 11, Maribor

Predavanje je del uposabljanja Glasbeni posel 2.0, ki ga organizira SIGIC - Slovenski glasbenoinformacijski center v sodelovanju s Centrom za kreativnost (Muzej za oblikovanje in arhitekturo Ljubljana).

Na predavanju bo Maša predstavila, kaj zajema področje piarja v glasbi, kakšna je njegova vrednost, predvsem pa kako se ga lotiti in kje nabirati znanje. Kako pripraviti sporočila za javnost, kako pristopiti do medijev, kako spoznati naslovnika s katerim želimo komunicirati in predvsem kako pripraviti besedila in sporočila, ki dosežejo naslovnika.

Maša Pavoković je več kot deset let aktivna v svetu medijev in glasbe. Njene zgodbe se prepletajo med organizacijo dogodkov, stiki z javnostmi, novinarstvom in glasbenim menedžmentom. Kot producentka je skrbela za Slovenski teden glasbe, na televiziji ustvarjala oddaje, kot so Hri-Bar, As ti tud Not Padu, JeBella Cesta, Ne se hecat’ in druge. Na televiziji MTV je začela kot voditeljica, nato pa prevzela stike z javnostjo in uredništvo spletne strani. Več let je skrbela za stike z javnostmi in organizacijo dogodkov DanceRepublic, ki je v Slovenijo pripeljala svetovno znane didžeje, med katerimi so Tiesto, Armin Van Buuren, Deadmau5 in drugi. Bila je gonilna sila prostora za druženje Ziferblat Ljubljana, skrbi za koordinajo Špil lige - Prve lige dijaških bendov v Kinu Šiška in piar za festival Exit. Pod njenim okriljem je skupina Koala Voice, aktivno pa sodeluje tudi z Magnificom. Med njenimi odmevnejšimi projekti je bila tudi komunikacija Kickstarter kampanje prvega lebdečega gramofona na svetu MAG-LEV Audio.

Po predavanju in debati sledi koncert zasedbe pArt:y. Program v sodelovanju z Glasom podzemlja.

Usposabljanje Glasbeni posel 2.0 poteka v koprodukciji s Centrom za kreativnost, pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje. Projekt se izvaja v sklopu aktivnosti Platforme Center za kreativnost in ga sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.

POP-UPSTART: RAVNIKAR GALLERY SPACE

Center za kreativnost 11 Partizanska cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Vabljeni na odprtje nove sezone dogodkov Pop-Upstart v Projektni pisarni Centra za kreativnost v Mariboru, kjer vsak mesec gostimo slovenske ustvarjalce z različnih področij kreativnega in kulturnega sektorja ter jim omogočamo, da svoje izdelke in storitve predstavijo novemu, širšemu občinstvu. Tokrat bo našo pisarno začasno prevzela in v svoj razstavni prostor spremenila ljubljanska galerija RAVNIKAR GALLERY SPACE, ki jo vodi Piera Ravnikar. Predstavili bomo pred kratkim izdano knjigo PERSONAL OUTSIDES: mapiranje ljubljanske umetniške scene, na ogled pa bodo tudi pregled fotografij Ade Hamza iz knjige Studio visits ter izbrana likovna dela treh umetnikov, ki jih galerija zastopa in ki so prav tako podrobneje predstavljeni v knjigi: to so Nina Čelhar, Simon Kocjančič in Maja Babič Košir.

RAVNIKAR GALLERY SPACE je prostor, ki je bil zasnovan z namenom predstavljanja tako mladih kot tudi že uveljavljenih umetnikov in umetnic iz regije, hkrati pa ustvarja vez med aktualno likovno produkcijo in širšo skupnostjo. je stičišče sodobne umetnosti in prodajna galerija, ki aktivno in inovativno predstavlja in trži aktualne umetniške formate. Prodajna funkcija galeriji omogoča vnašanje svežine v domači kuratorski prostor in pomeni možnost doseganja novih skupin javnosti, ki z nakupom umetniških del presegajo ustaljene okvire uveljavljanja in prepoznavanja avtorjev, umetnike pa tako tudi neposredno (finančno) podprejo.

Predstavitev knjige in razstava:

PERSONAL OUTSIDES: MAPIRANJE LJUBLJANSKE UMETNIŠKE SCENE

Umetnice in umetniki:

Nina Čelhar, ZEK Crew, Nevena Aleksovski, Luka Uršič – KALU, Ivana Bajec, Maja Babič Košir, Beli Sladoled: Miha Perne in Leon Zuodar, Simon Kocjančič, Zoran Pungerčar, Helena Tahir, Adrijan Praznik, Tadej Vaukman, Neža Jurman – NEZ PEZ, Mina Fina, Urška Rednak, Tina Konec, Ron Preinfalk – RONE84 in Ada Hamza.
Avtorica fotografij: Ada Hamza

IN THE SPOTLIGHT

Nina Čelhar, Simon Kocjančič, Maja Babič Košir

Na predstavitvenem pogovoru z ustanoviteljico galerije Piero Ravnikar, ki bo v Projektni pisarni Centra za kreativnost potekal v četrtek, 12. septembra 2019, z začetkom ob 18. uri, bomo govorili o izzivih vodenja sodobne galerije, o prepoznavanju mladih ustvarjalcev in širjenju umetniškega trga pri nas, sledilo pa bo odprtje začasne prodajne razstave. Na voljo bo tudi nova serija grafik umetnice Maje Babič Košir, R / EDITIONS. Gre za izbrane umetniške grafike v omejeni nakladi, oštevilčene in podpisane, ki se na mesečni ravni predstavljajo v okviru aktualne produkcije R galerije. Cena posameznega izvoda bo na dan odprtja 50 € (kasneje 75 €). Vabljeni!

COPY OF POP-UPSTART: RELAXCREW SKATECO. IN EMBISI

Center za kreativnost 11 Partizanska cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Četrtek, 20. junij 2019 ob 18:00–22:00
Petek, 21. junij 2019 ob 10:00–18:00
Na zadnjem Pop-Upstartu pred poletnimi počitnicami vas vabimo v Projektno pisarno Centra za kreativnost v Mariboru, kjer tokrat prvič predstavljamo dve blagovni znamki iz urbane skejt kulture. Gostili bomo RelaxCrew Skateco., ki se že več let ukvarja s poslikavo in prodajo skejtbordov, in lokalno mariborsko znamko Embisi. Kolektiva tudi sicer uspešno sodelujeta, za tokratni dogodek pa bosta družno zavzela našo pisarno in jo za dva dni spremenila v skejt trgovino. Izdelke bo mogoče videti v živo in se tako še bolj navdušiti! Spet se nam obetajo posebne »pop-upstart« cene, zato ne zamudite zadnje predpoletne priložnosti za dober nakup.
V ciklu Pop-Upstart dogodkov vsak mesec gostimo slovenske oblikovalce z različnih področij kreativnega in kulturnega sektorja ter jim omogočamo, da svoje izdelke predstavijo novemu, širšemu občinstvu. Na ta način želimo spodbujati podjetništvo kreativcev, predvsem s promocijo njihovih inovativnih, trajnostnih in oblikovno zanimivih produktov, ki so že na trgu, ob tem pa spoznavamo tudi njihove pristope k ustvarjanju, prodaji in trženju ter načine spopadanja s težavami, ki pri tem nastajajo.

RelaxCrew Skateco. je mini podjetje iz Kisovca, ki se od leta 2012 ukvarja s prodajo skejtbordov. Ekipo sestavlja deset skejterjev z različnih koncev Slovenije, ki jih združujeta ljubezen do skejtbordinga in snemanja videov ter podjetniška žilica. Vse grafike naprintajo sami v studiu v Kisovcu, uporabljajo pa sitotisk in toplotno stiskalnico. Skozi leta je RelaxCrew zrastel v dodatno blagovno znamko z imenom »WePrintBoards«, saj so svoje storitve začeli ponujati tudi drugim znamkam.

EMBISI SKATEBOARDING je zgodba, ki temelji na več kot 25-letnem sožitju s skejt kulturo in se je leta 2013 nadgradila z ustanovitvijo lokalne skejt znamke Embisi. Ker so se prvi skejt triki ustanoviteljev Embisija zgodili v Mariboru, od tu izhaja tudi samo ime. Maribor je bil med subkulturami na ulici vedno znan kot »MBC« (Maribor City), zato je fonetična oblika »Embisi« pravzaprav del DNK-zapisa vseh mariborskih skejt generacij in zdaj tudi znamke, ki jim pripada. Embisi slovi po
edinstvenih serijah skejt desk in njihovih grafikah, ki so vsakič znova ustvarjene v sodelovanju
s top ilustratorji, oblikovalci, grafiterji in umetniki. Vsaka deska je primerna tako za na ulico kot za na steno, saj je čista ulična umetnost. Kot skejtanje samo. Wu-Tang is for the kids, Embisi is for
the streets!
Na predstavitvenem pogovoru s člani obeh kolektivov, ki bo v Projektni pisarni Centra za kreativnost potekal v četrtek, 20. junija 2019, z začetkom ob 18. uri, bomo spoznavali njihove ustvarjalne procese in podjetniške veščine, sledilo pa bo odprtje pop-up trgovine. Takrat bodo izdelki blagovnih znamk RelaxCrew Skateco. in Embisi vse do 22. ure na voljo po posebnih cenah, enako tudi v petek, 21. junija, od 10. do 18. ure. Vabljeni, da se nam pridružite na zadnjem Pop-Upstart dogodku pred poletjem!

POP-UPSTART: RELAXCREW SKATECO. IN EMBISI

Center za kreativnost 11 Partizanska cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Četrtek, 20. junij 2019 ob 18:00–22:00
Petek, 21. junij 2019 ob 10:00–18:00
Na zadnjem Pop-Upstartu pred poletnimi počitnicami vas vabimo v Projektno pisarno Centra za kreativnost v Mariboru, kjer tokrat prvič predstavljamo dve blagovni znamki iz urbane skejt kulture. Gostili bomo RelaxCrew Skateco., ki se že več let ukvarja s poslikavo in prodajo skejtbordov, in lokalno mariborsko znamko Embisi. Kolektiva tudi sicer uspešno sodelujeta, za tokratni dogodek pa bosta družno zavzela našo pisarno in jo za dva dni spremenila v skejt trgovino. Izdelke bo mogoče videti v živo in se tako še bolj navdušiti! Spet se nam obetajo posebne »pop-upstart« cene, zato ne zamudite zadnje predpoletne priložnosti za dober nakup.
V ciklu Pop-Upstart dogodkov vsak mesec gostimo slovenske oblikovalce z različnih področij kreativnega in kulturnega sektorja ter jim omogočamo, da svoje izdelke predstavijo novemu, širšemu občinstvu. Na ta način želimo spodbujati podjetništvo kreativcev, predvsem s promocijo njihovih inovativnih, trajnostnih in oblikovno zanimivih produktov, ki so že na trgu, ob tem pa spoznavamo tudi njihove pristope k ustvarjanju, prodaji in trženju ter načine spopadanja s težavami, ki pri tem nastajajo.

RelaxCrew Skateco. je mini podjetje iz Kisovca, ki se od leta 2012 ukvarja s prodajo skejtbordov. Ekipo sestavlja deset skejterjev z različnih koncev Slovenije, ki jih združujeta ljubezen do skejtbordinga in snemanja videov ter podjetniška žilica. Vse grafike naprintajo sami v studiu v Kisovcu, uporabljajo pa sitotisk in toplotno stiskalnico. Skozi leta je RelaxCrew zrastel v dodatno blagovno znamko z imenom »WePrintBoards«, saj so svoje storitve začeli ponujati tudi drugim znamkam.

EMBISI SKATEBOARDING je zgodba, ki temelji na več kot 25-letnem sožitju s skejt kulturo in se je leta 2013 nadgradila z ustanovitvijo lokalne skejt znamke Embisi. Ker so se prvi skejt triki ustanoviteljev Embisija zgodili v Mariboru, od tu izhaja tudi samo ime. Maribor je bil med subkulturami na ulici vedno znan kot »MBC« (Maribor City), zato je fonetična oblika »Embisi« pravzaprav del DNK-zapisa vseh mariborskih skejt generacij in zdaj tudi znamke, ki jim pripada. Embisi slovi po
edinstvenih serijah skejt desk in njihovih grafikah, ki so vsakič znova ustvarjene v sodelovanju
s top ilustratorji, oblikovalci, grafiterji in umetniki. Vsaka deska je primerna tako za na ulico kot za na steno, saj je čista ulična umetnost. Kot skejtanje samo. Wu-Tang is for the kids, Embisi is for
the streets!
Na predstavitvenem pogovoru s člani obeh kolektivov, ki bo v Projektni pisarni Centra za kreativnost potekal v četrtek, 20. junija 2019, z začetkom ob 18. uri, bomo spoznavali njihove ustvarjalne procese in podjetniške veščine, sledilo pa bo odprtje pop-up trgovine. Takrat bodo izdelki blagovnih znamk RelaxCrew Skateco. in Embisi vse do 22. ure na voljo po posebnih cenah, enako tudi v petek, 21. junija, od 10. do 18. ure. Vabljeni, da se nam pridružite na zadnjem Pop-Upstart dogodku pred poletjem!

GLASBENI POSEL 2.0 MB: AVTORSKE IN SORODNE PRAVICE V GLASBI

Center za kreativnost 11 Partizanska cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

10. junija se v Projektni pisarni Centra za kreativnost v Mariboru nadaljuje serial Glasbeni posel 2.0. Tokrat bo predaval Nikola Sekulović na temo avtorskih in sorodnih pravic v glasbi.

Srečanje je del uposabljanja Glasbeni posel 1.0, ki ga organizira SIGIC - Slovenski glasbenoinformacijski center v sodelovanju s Centrom za kreativnost (Muzej za oblikovanje in arhitekturo Ljubljana). Dotaknili se bomo osnovnih pojmov, ki določajo področje avtorskega prava v glasbi, nato pa zakopali globlje. Ugotovili bomo, da gre za temo, ki jo je treba nenehno aktualizirati, nadgrajevati svoje znanje in izkušnje s tega področja ter biti neprestano v dialogu z deležniki, ki jih področje avtorskega prava zadeva. Da, tako pomembna je ta tema!

Nikola Sekulović je član nekaterih pomembnih slovenskih glasbenih skupin (Dan D, Laibach, Demolition Group) ter strokovnjak za avtorske pravice in druga poslovne zadeve na področju glasbene industrije. Za sabo ima več kot 2.000 nastopov, 50 albumov ter glasbena dela za več avdiovizuelnih produkcij. Kar četrt stoletja je bil dejaven tudi v založništvu in fonogramski industriji, kjer se je v okviru Dallas Records in Mars Music ukvarjal s spremembami poslovnih konceptov po razpadu prejšnjega ekonomskega sistema. Imel je priložnost sodelovati z glasbeniki iz različnih žanrov (Čuki, Helena Blagne, Siddharta, Big Foot Mama, Mi2, Šank Rock, Alenka Godec, Omar, Gibonni, Toše Proeski, Goran Bregović, Severina, Plavi Orkestar, Bajaga, itd.) ter s tujimi partnerji, predvsem EMI/Virgin in Sony ATV. Urejal je avtorske pravice za filmsko industrijo in reklamne kampanje, sodeloval je pri organizaciji nekaterih odmevnejših koncertov in glasbenih prireditev, o poslovanju na glasbenem trgu pa predava na nekaterih specializiranih šolah ter na konferencah. Svetuje mnogim glasbenikom in udeležencem na slovenski glasbeni sceni, svoja znanja pa je prenašal tudi v seriji strokovnih posvetov na Slovenskem informacijskem glasbenem centru SIGIC in tudi Centru za kreativnost.

Usposabljanje Glasbeni posel v koprodukciji s Centrom za kreativnost, pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje. Projekt se izvaja v sklopu aktivnosti Platforme Center za kreativnost in ga sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.

COPY OF PR V KREATIVNEM IN KULTURNEM SEKTORJU – DELAVNICA Z ANO BERLIN

Center za kreativnost 11 Partizanska cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Kako komunicirati sodobno umetnost (in druge lepe reči)
Odnosi z javnostmi v kreativnem in kulturnem sektorju – celodnevna delavnica z Ano Berlin
Center za kreativnost, projektna pisarna Maribor, Partizanska cesta 11
petek, 31. maj 2019, 10.30-16.00
mentorica: Ana Berlin, a b c works (www.abc-works.today), Dunaj

Živimo v času nenehnih sprememb, ki jih zaznamujejo globalna konkurenca, bistveno spremenjena medijska pokrajina in vedno novi komunikacijski kanali. Odnosi z javnostmi so danes, bolj kot kadarkoli prej, način za krepitev zaupanja, priložnost za izkazovanje pristnosti ter omogočajo doseganje natančno in specifično opredeljenih občinstev. Ana Berlin je agencijo a b c (Ana Berlin Communications) za odnose z javnostmi ustanovila leta 2011 ter se usmerila v projekte na področjih arhitekture, oblikovanja in umetnosti. Med večjimi projekti v zadnjem času so z zlatim levom nagrajeni nemški paviljon na beneškem bienalu 2018, avstrijski paviljon na letošnjem beneškem bienalu, avstrijska predstavitev na London Design Biennial 2018, arhitekti Graft Architects, Sauerbruch Hutton, AllesWirdGut Architects, dogodki, kot je Vienna Design Week in organizacije, kot je Maria Lassnig Foundation.

Na delavnici se bodo udeleženci spoznali z različnimi aktualnimi komunikacijskimi kanali, na spletu in sicer, ter pregledno obravnavali piarovske prijeme – razvoj zgodbe in priprava za medije, časovnica, izgradnja medijske distribucijske mreže, implementacija podob in razvoj prepoznavne znamke –, torej osnove za posredovanje med mediji in javnostmi za doseganje željenega občinstva.

Ana Berlin (r. 1976 v Linzu) je študirala gledališče, film, medijske študije in politologijo na Dunaju in v Parizu. Kariero je začela v Burgtheatru, galerijah kunst-buero in Galerie Hubert Winter ter MAK (Muzej uporabnih umetnosti). Šest let je poučevala na pariški Sorboni. Na Dunaju je ustanovila agencijo za odnose z javnostmi a b c (Ana Berlin Communications), da bi, kot pravi, zapolnila vrzel v mestu. Danes skupaj z svojo ekipo dela za stranke s področja kreativnih industrij, arhitekture, oblikovanja in filma v Avstriji in tujini.

Program:
10.30-11.00 • registracija + kava in prigrizki
11.00-11.30 • spoznavanje med udeleženci in a b c (Ana Berlin Communications)
11.30-13.00 • 3 primeri implementacije odnosov z javnostmi v kreativnem in kulturnem sektorju
13.00-13.30 • premor za kosilo
13.30-15.30 • osnove odnosov z javnostmi po korakih in vaje na primerih
Kdo? Moja zgodba in moje občinstvo.
> obvestilo za javnost, naslovi, kateri mediji
Kaj? Izhodiščno sporočilo in njegova podoba.
> kaj je novica in katero podobo izbrati
Kdaj? Časovnica in obseg.
> novinarska konferenca, vodstva in gostovanje za novinarje, posebne priložnosti
Zakaj? Evalvacija in medijska poročila.
> komu je namenjeno
Etc.
> proračun, družabna omrežja, tiskovine
15.30-16.00 • zaključek + mehurčki

Prijava:
Udeležba na delavnici je brezplačna. Delavnica je namenjena piarovcem, ki že delujejo v kreativnem in kulturnem sektorju ter tistim, ki se za področje želijo specializirati (študentje odnosov z javnostmi in medijskih komunikacij, drugi piarovci). Med prijavljenimi kandidati bomo izbrali 20 udeležencev. V prijavi se v obsegu do 500 besed na kratko predstavite, opišite dosedanje delovne izkušnje in kaj želite odnesti od udeležbe na delavnici. Prijave zbiramo do 30. aprila 2019 na naslovu elektronske pošte jure.kirbis@ugm.si.

Delavnica je del projekta Art for Sale, ki je nastal v partnerstvu med Umetnostno galerijo Maribor in Centrom za kreativnost ob podpori Evropskega sklada za regionalni razvoj.

PR V KREATIVNEM IN KULTURNEM SEKTORJU – DELAVNICA Z ANO BERLIN

Center za kreativnost 11 Partizanska cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Kako komunicirati sodobno umetnost (in druge lepe reči)
Odnosi z javnostmi v kreativnem in kulturnem sektorju – celodnevna delavnica z Ano Berlin
Center za kreativnost, projektna pisarna Maribor, Partizanska cesta 11
petek, 31. maj 2019, 10.30-16.00
mentorica: Ana Berlin, a b c works (www.abc-works.today), Dunaj

Živimo v času nenehnih sprememb, ki jih zaznamujejo globalna konkurenca, bistveno spremenjena medijska pokrajina in vedno novi komunikacijski kanali. Odnosi z javnostmi so danes, bolj kot kadarkoli prej, način za krepitev zaupanja, priložnost za izkazovanje pristnosti ter omogočajo doseganje natančno in specifično opredeljenih občinstev. Ana Berlin je agencijo a b c (Ana Berlin Communications) za odnose z javnostmi ustanovila leta 2011 ter se usmerila v projekte na področjih arhitekture, oblikovanja in umetnosti. Med večjimi projekti v zadnjem času so z zlatim levom nagrajeni nemški paviljon na beneškem bienalu 2018, avstrijski paviljon na letošnjem beneškem bienalu, avstrijska predstavitev na London Design Biennial 2018, arhitekti Graft Architects, Sauerbruch Hutton, AllesWirdGut Architects, dogodki, kot je Vienna Design Week in organizacije, kot je Maria Lassnig Foundation.

Na delavnici se bodo udeleženci spoznali z različnimi aktualnimi komunikacijskimi kanali, na spletu in sicer, ter pregledno obravnavali piarovske prijeme – razvoj zgodbe in priprava za medije, časovnica, izgradnja medijske distribucijske mreže, implementacija podob in razvoj prepoznavne znamke –, torej osnove za posredovanje med mediji in javnostmi za doseganje željenega občinstva.

Ana Berlin (r. 1976 v Linzu) je študirala gledališče, film, medijske študije in politologijo na Dunaju in v Parizu. Kariero je začela v Burgtheatru, galerijah kunst-buero in Galerie Hubert Winter ter MAK (Muzej uporabnih umetnosti). Šest let je poučevala na pariški Sorboni. Na Dunaju je ustanovila agencijo za odnose z javnostmi a b c (Ana Berlin Communications), da bi, kot pravi, zapolnila vrzel v mestu. Danes skupaj z svojo ekipo dela za stranke s področja kreativnih industrij, arhitekture, oblikovanja in filma v Avstriji in tujini.

Program:
10.30-11.00 • registracija + kava in prigrizki
11.00-11.30 • spoznavanje med udeleženci in a b c (Ana Berlin Communications)
11.30-13.00 • 3 primeri implementacije odnosov z javnostmi v kreativnem in kulturnem sektorju
13.00-13.30 • premor za kosilo
13.30-15.30 • osnove odnosov z javnostmi po korakih in vaje na primerih
Kdo? Moja zgodba in moje občinstvo.
> obvestilo za javnost, naslovi, kateri mediji
Kaj? Izhodiščno sporočilo in njegova podoba.
> kaj je novica in katero podobo izbrati
Kdaj? Časovnica in obseg.
> novinarska konferenca, vodstva in gostovanje za novinarje, posebne priložnosti
Zakaj? Evalvacija in medijska poročila.
> komu je namenjeno
Etc.
> proračun, družabna omrežja, tiskovine
15.30-16.00 • zaključek + mehurčki

Prijava:
Udeležba na delavnici je brezplačna. Delavnica je namenjena piarovcem, ki že delujejo v kreativnem in kulturnem sektorju ter tistim, ki se za področje želijo specializirati (študentje odnosov z javnostmi in medijskih komunikacij, drugi piarovci). Med prijavljenimi kandidati bomo izbrali 20 udeležencev. V prijavi se v obsegu do 500 besed na kratko predstavite, opišite dosedanje delovne izkušnje in kaj želite odnesti od udeležbe na delavnici. Prijave zbiramo do 30. aprila 2019 na naslovu elektronske pošte jure.kirbis@ugm.si.

Delavnica je del projekta Art for Sale, ki je nastal v partnerstvu med Umetnostno galerijo Maribor in Centrom za kreativnost ob podpori Evropskega sklada za regionalni razvoj.

POP-UPSTART: PIRATE PIŠKA IN ŠPELA SENICA

Center za kreativnost 11 Partizanska cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

23.5.2019 - 6pm-10pm
24.5.2019 - 10am-6pm
Vabljeni na Pop-Upstart v Projektno pisarno Centra za kreativnost v Mariboru, kjer se tokrat predstavljata Tjaša Križnar, ki je oblikovala svojo blagovno znamko unikatnih izdelkov Pirate Piška ter mlada ilustratorka iz Maribora, ki trenutno študira v Linzu, Špela Senica. Za dva dni bosta zavzeli našo Projektno pisarno in jo preuredili v svoj razstavni prostor, kjer bo mogoče njuna dela in izdelke, ki so sicer na voljo na spletu, videti v živo in jih odnesti s seboj domov po posebnih pop-up cenah.

V ciklu Pop-Upstart dogodkov vsak mesec gostimo slovenske oblikovalce z različnih področij kreativnega in kulturnega sektorja ter jim omogočamo, da svoje izdelke predstavijo novemu, širšemu občinstvu. Na ta način želimo spodbujati podjetništvo kreativcev, predvsem s promocijo njihovih inovativnih, trajnostnih in oblikovno zanimivih produktov, ki so že na trgu, ob tem pa spoznavamo tudi njihove pristope k ustvarjanju, prodaji in trženju ter načine spopadanja s težavami, ki pri tem nastajajo.

Pirate Piška je independent-one-girl-brand unikatnih izdelkov pod katero oblikovalka Tjaša Križnar z avtorskimi ilustracijami tiska bele majice, prevelike puloverje, včasih tudi nogavice ter šiva urbane nahrbtnike. Blagovna znamka je zasnovana po načelih kakovostne in funkcionalne izdelave ter z minimalističnim in unisex pristopom v mislih, predvsem pa združuje ljubezen do ročno narejenih in trajnostnih izdelkov. Pri oblikovanju nahrbtnikov uporablja materiale lokalnegain EU izvora ter sitotiska samo na majice z Fair Wear Certifikatom. Skrb za okolje se nadaljuje pri pripravi naročil za pošiljanje, saj so vsi izdelki zapakirani v kartonsko embalažo, ki ne vsebuje plastike. Glavni namen je delati s spoštovanjem do narave ter z zavedanjem od kje prihajajo surovine za nadaljnoustvarjanje. Pri sami izdelavi oblikovalki zelo veliko pomeni svoboda, da lahko ustvarja, šiva in tiska neodvisno od zunanjih proizvajalcev. Vse to in še več na piratepiska.com.

Špela Senica, rojena v Mariboru, obiskuje umetnostno univerzo v Linzu. Ukvarja se z grafičnim oblikovanjem, ilustracijo in slikanjem. Pri tem uporablja različne tehnike in kombinira različne materiale, od svinčnika, olja, gvaša, akvarela, tuša in druge. Navdihujejo jo ženski liki, portreti, narava, živali ter vsakodnevni vtisi. Večina njenih del nastaja na papir in platno, občasno dela nastajajo tudi na grafični tablici. Sodelovala je že na razstavah, na dogodkih ter projektih, ki so povezani z oblikovanjem. Samostojno razstava je imela v eMCe placu, galeriji Mladinskega centra Velenje 2017 (Primum unum), v GT 22 v Studiu 12:22 2018 (Au – zlato), v Web Nox spletni galeriji Mladinskega centra Maribor 2019 (Doreja). Prav tako je oblikovala letak in logotip za Titov skate session 2017, grafične podobe za skateboard za mlade za Relax Crew Skateco 2017 in osebno znamko v projektu oživitve Male tržnice v Mariboru 2018/2019.

Na predstavitvenem pogovoru z obema ustvarjalkama, ki bo v Projektni pisarni Centra za kreativnost potekal v četrtek, 23. maja 2019, z začetkom ob 18. uri, bomo spoznavali njune ustvarjalne procese, sledilo pa bo odprtje pop-up trgovine. Takrat bodo izdelki Špele Senice in blagovne znamke Pirate Piška vse do 22. ure na voljo po posebnih cenah, enako tudi v petek, 24. marca, od 10. do 18. ure. Vabljeni, da se nam pridružite!

POP-UPSTART: SECOND HAND – IZBOR OBLAČIL / ANDREJA JAPELJ

Center za kreativnost 11 Partizanska cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

V času Tedna modne revolucije bomo na aprilskem Pop-Upstart dogodku v Projektni pisarni CzK v Mariboru pripravili pop-up trgovino z oblačili iz druge roke po izboru Andreje Japelj. Andreja, ki se že več kot dvajset let ukvarja z zasnovami konceptov in organizacijo dogodkov ter z oblikovanjem pohištvenih kosov in notranje opreme, je tudi zvesta obiskovalka mariborskih trgovin z oblačili iz druge roke. Za tokratni dogodek je izbrala različne kose oblačil iz treh lokalnih second hand trgovin: SUPERSTYLE, hahaha in TEXTILE house. Kosi, ki si jih bo mogoče ogledati in kupiti v naši pop-up trgovini, so skrbno izbrani in so del najnovejše spomladanske kolekcije.

Andreja Japelj je soustanoviteljica Ateljeja Japelj, ki je med drugim zaslužen za oblikovanje prostorov, dogodkov, razstav in produktov, kot so projekt EPK Severni sij, Mesec oblikovanja, razstavi Olimpizem in Retrovizija, otvoritveni dogodki za BIO, gugalnica Polkapolka in omara Tabernakelj. V oblikovanju notranjih prostorov jo trenutno navdihuje »neo deco« ali moderni barok po vzoru Dorothy Draper, prve profesionalne oblikovalke prostorov. Zase pravi, da ima rada privlačne stvari, tutti frutti s stilom, hrošče, prazne galerije in ameriški glamur. Obiskovanje trgovin iz druge roke jo navdušuje, ne le zaradi spodbujanja ponovne uporabe materialov ter zmanjševanja porabe in slabega vpliva, ki ga ima slednja na okolje, temveč predvsem zato, ker se v second hand trgovinah skrivajo veliki zakladi – izredno kakovostni in dobro ohranjeni kosi, s katerimi se lahko cenejši in manj kakovostni novi materiali oblačil (ki prihajajo večinoma s tujega trga, kjer je delovna sila bistveno cenejša) le redko primerjajo.

Teden modne revolucije je globalno gibanje, ki združuje modno industrijo in želi spremeniti način, kako izdelujemo naša oblačila, od kod pridobivamo surovine zanje in kako jih kupujemo. S tokratnim dogodkom želimo v Centru za kreativnost izpostaviti lokalne trgovine, ki predstavljajo enega izmed vidikov modne revolucije in so v zadnjem času izredno priljubljene predvsem med mladimi. Z izborom oblačil, ki jih bomo predstavili na dogodku, pa bi radi pokazali, da so oblačila, ki jih te trgovine ponujajo, lahko izjemno kakovostna, modna in cenovno dostopnejša, z nakupom pa tako pripomoremo k bolj ozaveščeni porabi.

Na predstavitvenem pogovoru z vsemi sodelujočimi, ki bo v Projektni pisarni Centra za kreativnost potekal v četrtek, 25. aprila 2019, z začetkom ob 18. uri, bomo spoznavali delovanje lokalnih trgovin in pomembnost ozaveščanja kupcev o pozitivnem vplivu mode, sledilo pa bo odprtje pop-up trgovine. Takrat bodo izdelki iz trgovin SUPERSTYLE, hahaha in TEXTILE house vse do 22. ure na voljo po posebnih cenah, enako tudi v petek, 26. aprila, od 10. do 18. ure. Vabimo vse ozaveščene kupce, da se pridružijo modni revoluciji.

IZOBRAŽEVANJA ZA PRIJAVITELJE IN SVETOVANJE 1:1

Center za kreativnost 11 Partizanska cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Izobraževanje je namenjeno prijaviteljem na javni razpis Ministrstva za kulturo za »Spodbujanje kreativnih kulturnih industrij - Center za kreativnost 2019«. Na izobraževalni delavnici bomo podrobneje predstavili razpis, kriterije in način financiranja ter ostale ključne informacije v zvezi z razpisom.

V svetovalnem delu 1:1 bodo lahko kandidati iz prve roke pridobili osnovne informacije o prijavah.

Izobraževanja in svetovanja v okviru platforme Center za kreativnost (CzK), izvaja MAO Slovenia, v sklopu podpornih aktivnosti za javni razpis Ministrstva za kulturo »Spodbujanje kreativnih kulturnih industrij - Center za kreativnost 2019« (JR CzK 2019).

Obvezne prijave >> https://goo.gl/bGPJVY
Več o izobraževanjih >> https://goo.gl/5zJMq3

O RAZPISU
Predmet razpisa so nepovratne spodbude za razvoj inovativnih projektov in podjetij s področja kulturnega in kreativnega sektorja, razvoj novih izdelkov, storitev in procesov ter vzpodbujanje močnejšega sodelovanja med KKS in gospodarstvom.

V okviru razpisa bodo podprti projekti, ki nastajajo na presečišču umetnosti, kulture, trga, podjetništva in gospodarstva ter združujejo ustvarjalnost, proizvodnjo in distribucijo dobrin in storitev in proizvajajo ter razširjajo dobrine ali storitve, ki vsebujejo ali izražajo kulturne vsebine. V okviru javnega razpisa se dodeljujejo sredstva za izvedbo projektov, za katera bo glede na sklop na voljo od 15.000 do 40.000 EUR na projekt.

V okviru javnega razpisa se dodeljujejo sredstva za izvedbo projektov v letih 2019 do 2020. Okvirna višina razpoložljivih sredstev za izvedbo javnega razpisa je 880.000,00 EUR (skupaj za Vzhodno kohezijsko regijo 576.048,00 EUR in skupaj za Zahodno kohezijsko regijo 303.952,00 EUR), ki bodo razdeljena po sklopih:

A1: Seme: Preveritev koncepta – za raziskovanje, inoviranje in demonstracijo uporabe projektov v realnem okolju s ciljem pridobitve možnosti in referenc za komercializacijo, v višini do 15.000 EUR na projekt.

A2: Zagon: Kreativni Start Up – za zagotavljanje podpore podjetjem s področja KKS v fazi rasti, izboljšave poslovnih procesov ter za spodbujanje k ambicioznim inovativnim razvojnim projektom in širjenju na mednarodne trge, v višini do 40.000 EUR na projekt.

A3: Kreativni povezovalnik – za spodbujanje strateškega sodelovanja MSP s področja KKS sektorja z ostalimi gospodarskimi področji, v višini do 30.000 EUR na projekt.

Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 15. 04. 2019.
Več o razpisu >> https://goo.gl/D5z523

GLASBENI POSEL 1.0/MB: SEKULOVIĆ VS. NOVAK & BRADAČ (+BEATPOLAR)

Center za kreativnost 11 Partizanska cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Nikola Sekulović, stari znanec Sigica in Centra za kreativnost se vrača! Natančneje, glasbenik in glasbeni aktivist bo po serialih Old boys Club? in Glasbeni posel 1.0 na Sigicu ter Prenosu veščin na Centru za kreativnost pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje v Ljubljani, tokrat gostoval v Mariboru, 26. februarja 2019. Zanimiva gosta in prijetno druženje!

Srečanje je del uposabljanja Glasbeni posel 1.0, ki ga organizira SIGIC - Slovenski glasbenoinformacijski center v sodelovanju s Centrom za kreativnost (Muzej za oblikovanje in arhitekturo Ljubljana).

V projektni pisarni Centra za kreativnost v Mariboru bo Nikola Sekulović izvedel srečanje, ki bo obsegalo krajše uvodno predavanje na temo situacij in perspektiv glasbenega posla, nato pa bo sledilo še soočenje s pomembnima glasbenima akterjema mariborske in slovenske glasbene scene. Kdo je kriv za uspehe, kdo za neuspehe? Kam vlagati čas, energijo, pozornost in denar? Kako prebiti trojanski zid? Pa šentiljska meja? Dobra priložnost za vstop v široko polje mednarodnega glasbenega trga? Kje je novi Lačni Franz? Kaj vrti mariborski nacionalni radio? Kakšna je kondicija mariborske koncertne scene?

Nikolov ring bo v levem kotu gostil Roberta Novaka, basista in managerja skupine MI2, ustanovitelja in moderatorja Facebook strani Slovenska glasbena scena ter lastnika novopečene Glasbene agencije Gaža. V desnem kotu pa Tinček Bradač, dolgoletni član glasbenega uredništva RTV Slovenija v Mariboru.

Napeto srečanje se bo izteklo v prijetno druženje z zasedbo BeatPolar, najavljeno pa bo tudi bodoče sodelovanje Sigica in Centra za kreativnost v Mariboru.

Usposabljanje Glasbeni posel v koprodukciji s Centrom za kreativnost, pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje. Projekt se izvaja v sklopu aktivnosti Platforme Center za kreativnost in ga sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.

POP-UPSTART: NIMAŠ IZBIRE IN WE ARE LENA

Center za kreativnost 11 Partizanska cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Vabljeni na februarski Pop-Upstart dogodek v Projektni pisarni Centra za kreativnost v Mariboru, kjer bomo tokrat predstavili kolektiv mladih ustvarjalcev Nimaš Izbire ter svežo in odbito znamko oblačil We Are Lena. Spoznavali bomo njihovo ustvarjalno pot in vizijo ter dobili tudi možnost, da si popestrimo svojo garderobo.

Predstavitev in pop-up shop: četrtek, 14.2. od 18:00 do 22:00 / pop-up shop: petek, 15.2. od 10:00 do 18:00

V ciklu Pop-Upstart dogodkov vsak mesec gostimo slovenske oblikovalce z različnih področij kreativnega in kulturnega sektorja ter jim omogočamo, da svoje izdelke predstavijo novemu, širšemu občinstvu. Na ta način želimo spodbujati podjetništvo kreativcev, predvsem s promocijo njihovih inovativnih, trajnostnih in oblikovno zanimivih produktov, ki so že na trgu, ob tem pa spoznavamo tudi njihove pristope k ustvarjanju, prodaji in trženju ter načine spopadanja s težavami, ki pri tem nastajajo.

We Are Lena: Lena je fiktivna tvorba, katere zgodba izhaja iz ljubljanskih podzemnih katakomb. Ustvarjena je bila ob spontanem napenjanju nevroloških povezav svojih mam Tjaše Pezdirc in Eve Slana. Manifestira se v oblekah. Tokrat je začinjena tudi z novo kolekcijo!

Edinstvene lastnosti znamke se kažejo v kombinaciji odštekanosti, barv in trendovskih potiskov; združuje jih Lena, dekle iz logotipa, ki pooseblja znamko. Lena tako pomeni ščepec norosti, žličko zabave in kanček odbitosti ter popestri garderobo tako mladim kot tudi mladim po srcu.

Nimaš Izbire: je eden najmlajših operativnih kolektivov brsteče slovenske alternative. Skozi eksperimentiranje na področjih ulične mode, klubske scene in vizualnih umetnosti njegovi člani sproti spoznavajo teren s prizadevanjem za usmerjanje energije v kreativnost in z uresničevanjem svoje izbire.

Maribor bo igral izjemno vlogo na poti, ki so jo že ubrali spomladi 2018 in jo nadaljujejo s prvo letošnjo pop-up trgovino, kar bo tudi njihov prvi projekt zunaj Ljubljane. Premierno bodo predstavili nekaj novih kosov oblačil, in to v spremstvu avdiovizualnega posega v prostor s pomočjo instalacije, ki so jo zasnovali že za KROM dogodek, ki bo 9. februarja v Klubu K4 v Ljubljani.

Vljudno vabljeni na predstavitveni pogovor z vsemi ustvarjalci in posebnimi gosti: potekal bo v četrtek, 14. februarja 2019, od 18. ure dalje v Projektni pisarni Centra za kreativnost na Partizanski cesti 11 v Mariboru. Sledilo bo odprtje pop-up trgovine, v kateri bodo izdelki iz nabora znamk Nimaš Izbire in We Are Lena vse do 22. ure na voljo po posebnih cenah; enako tudi v petek, 15. februarja, od 10. do 18. ure.