Galerija Tkalka
- Dogodki
- Organizatorji
- Galerija Tkalka
Iva Ferlinc: Prehajanja / Transitions
Galerija TkalkaNaša telesa niso nikoli izolirana od okolij in z njimi nenehno gradijo razmerja. Skupni imenovalec razstave je fluiden odnos, ki se vzpostavlja med telesom, prostorom in objektom in ki pri vsakem posameznem umetniškem delu izhaja iz specifično lastne dinamike. Edina zanesljiva konstanta v prostoru in času je sprememba, in če je ta zunaj galerije, v ... Read more
Sara Skenderija: ZOMA X
Galerija TkalkaZoma X je organizem, katerega življenje pušča sled v plasteh somatskih izkušenj, ki se nam razkrivajo v forenzičnih zapisih umetniških del Sare Skenderija. Umetnica se načrtno izogiba razlagi in kontekstualiziranju del, z namenom, da bi jih lažje mislili kot ostanke obstoja neke entitete, ki s svojo organsko pojavnostjo vstopa v enakovreden odnos z gledalcem. Hkrati ... Read more
Tajda Stiplovšek Jug – Sel / The Messenger
Maribor center / Galerija Tkalka (Tkalski prehod 4, Maribor)Razkol med naravo in tehnologijo je zasidran globoko v zahodni tradiciji razumevanja civilizacijskega napredka, čeprav gre za ločitev, ki so jo v Evropi zavračali že romantični misleci. Vabljeni na otvoritev razstave v petek, 8. 3. 2024, ob 19. uri. Kuratorka razstave: Anja Seničar Ob vse večji ozaveščenosti o podnebnih spremembah prostori razprav postajajo zasičen s polarizirajočim zavračanjem znanosti in tehnologije, vse bolj zacementiran dualizem naravno = dobro, umetno = slabo, pa dodaja k občutku nemoči in “tehno pesimizmu”, da bi nam ista tehnologija, s katero smo spremembe v naravi pospešili, lahko tudi pomagala preprečiti najhujše. Dela na razstavi Sel/The Messenger poskušajo vzpostaviti komunikacijo, ki se v šumu sodobnega diskurza o naravi in tehnologiji vse bolj izgublja. Iščejo vzporednice med naravnimi evolucijskimi prilagoditvami in tehnološkim, s cepljenjem kablov in žic na drevesne gmote poskušajo ponovno vzpostaviti prevodnik med umetnim in organskim, ter odpreti komunikacijske kanale med človekom in naravo. Umetnica idejo komunikacijske mreže v naravnem okolju razširi na globalne razsežnosti in raziskuje ali je v premagovanju gromozanskih razdalj narava naš zaveznik ali grožnja krhki komunikacijski mreži, ki povezuje sodobni svet v času tektonskih geopolitičnih premikov. Povzetek obrazstavnega besedila kuratorke razstave Anje Seničar Razstava bo na ogled od 8. 3. 2024 do 19. 4. 2024.
Ema Širec / MEAT
Galerija TkalkaEma Širec's photographs present humans as pieces of meat ready to be sold on the neoliberal market, and the exhibition as a whole can be understood as a critique of anthropocentrism presented through a multimedia approach: video, sound, and sculpture. The artist usually tests the concept of her series in several media to follow the ... Read more
Otvoritev razstave Ajde Kadunc PROPAGATION
a6569e3a-1583-4f09-8905-3d6376d03d52 +1 moreVabljeni na otvoritev! Otvoritev samostojne razstave mlade prodorne umetnice Ajde Kadunc z naslovom PROPAGATION, kjer umetnica s svojo prostorsko site-specific postavitvijo, izpostavlja napetost ločevanja narave in kulture kot tudi načine komuniciranja posameznika z neposrednim okoljem in drugimi bitji. Razstava je del spremljevalnega programa EKO 9, mariborskega trienala umetnosti in okolja, ki ga organizira Umetnostna galerija Maribor.
Razstava Mladen Stropnik x Jurij Hartman x Stojan Knežević: SU PE RI CA
Maribor center / Tkalski prehod 4, 2000 MariborOtvoritev razstave in performans Mladen Stropnik se s svojo umetnostjo spretno izogiba klasificiranju in omejevanju. Umetnik je skozi leta v svojem opusu opazil nekaj ključnih izhodišč, ki jih lahko razumemo kot stebre njegovega ustvarjanja: repeticija, spolnost, (ne)vidno, želja. Ti se v razstavi SU PE RI CA odražajo v osredotočenosti na prikaz praznega, enostavnega in spontanega – v pretočni prostor galerije umeščenega hipnega naravnega pojava vsakodnevnih predmetov in dejanj. Dela Mladena Stropnika se tokrat krovno navezujejo na oblačila, šivanje in odnos med tekstilom ter človekom. Stropnik blagu in gestam izkazuje predvsem pozornost, ki je običajno izgubljena v vsakodnevnem odnosu do oblačil. Banalnost vsakdana se skozi razstavo vzpostavi kot bolj živa in pomenska od umetelno privzdignjenih idealov, njena pomembnost pa je lahko povzeta tudi z besedami umetnika samega: "Zdi se mi, da vsako stvar lahko razumeš, če se pravi čas ustaviš." Stropnik je k razstavljanju povabil Jurija Hartmana in Stojana Kneževića.
Razstava Sonje Vulpes CAKE
Lez Get Together +1 moreLepo vabljeni na odprtje samostojne razstave vizualne umetnice Sonje Vulpes z naslovom Cake, ki bo v petek, 28. februarja 2025 ob 19.00 v galeriji Tkalka. Cake, najnovejša serija grafik Sonje Vulpes, se skozi motive avtoportreta, torte in cvetja osredotoča na intimno izpraševanje ljubezni do sebe. Umetnica raziskuje osebna duševna stanja, pri čemer izhaja iz otroških spominov ter občutkov brezskrbnosti in radosti ob rojstnih dnevih. To ni nostalgično vračanje v preteklost, temveč izhodišče za refleksijo v sedanjem času: kako se ljubezen do sebe oblikuje, kdaj postane dejanje, ki zahteva zavesten napor in kako jo doživljamo v sedanjem trenutku. Osrednji vizualni element torte ni le simbol praznovanja, temveč nosi kompleksnejšo konotacijo. Če v vsakdanji rabi označuje prelomnice in obeležja, tu postane podaljšek telesa—metafora osebne identitete, ki jo umetnica raziskuje skozi (samo)podobo. Cake ne tematizira ljubezni do sebe kot enoznačnega občutja sreče, temveč kot proces, ki ga pogosto zaznamujejo dvomi, ranljivost in prepoznavanje lastne vrednosti.
Razstava Laure Sperl LOW TIDE
Maribor center / Tkalski prehod 4, 2000 MariborOtvoritev razstave Razstava LOW TIDE, najnovejši projekt avstrijske umetnice Laure Sperl, se osredotoča na obalo kot liminalni prostor med morjem in kopnim, med znanim in neznanim. Ta prehodna pokrajina postane izhodišče za razmislek o procesu nastajanja podobe in reprezentaciji nevidnega. V nizu novih del, ki vključujejo kemigrame, cianotipije, video in prostorsko instalacijo, umetnica preizprašuje meje fotografskega medija ter odpira polje nepredvidljivih transformacij, v katerih nevidno postane vidno. S pomočjo analognih tehnik ter vključevanjem naravnih elementov – morske vode, sončne svetlobe, naplavin – razvija fotografski jezik, ki ni podrejen nadzoru, temveč se odpira nepredvidljivim transformacijam.
Otvoritev razstave Neže Perovšek: The wasps are stinging themselves dry
Maribor center / Tkalski prehod 4, 2000 MariborNeža Perovšek z miselnostjo arhivistke raziskuje breme predmetnosti. Iz osebnega arhiva ustvarja digitalne in slikarske abstrakcije, ki združujejo preteklost in izkušnje ter razkrivajo subtilen družbeni komentar in proces samozavedanja.Neža Perovšek se v svoji likovni praksi loteva vprašanja bremena nuje predmetnosti z miselnostjo arhivistke, ki kritično preizprašuje tako svoje fizično kot družbeno okolje. Fotografske dokaze svojega ... Read more