STAND UP AVTMIGECI – GOST: GAŠPER BERGANT

KGB Maribor 5 Vojašniški trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Novemberski Avtmigeci !

V KGB se bomo meli fajn v torek 26.11. ob osmih zvečer.

Aja - kaj sploh smo Avtmigeci ? Smo mladi Štajerski komiki, se nam pa pridružijo na odru tudi ostali iz drugih koncev Slovenije. Vedno torej vidiš nove ljudi na odru, vedno slišiš nove fore, lahko pa se nam pred mikrofonom pridružiš tudi ti ;)

Povezoval bo tokrat Gašper Bergant, skupaj z njim pa bomo na odru: David Gorinšek, Blendor Sefaj, Matic Kokošar in Sebastjan Spital.

Pridi se smejat z nami :) 26.11. ob 20:00 v KGB.

META GRGUREVIČ / NEMOGOČI MEHANIZMI

UGM 6 Strossmayerjeva ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Meta Grgurevič / Nemogoči mehanizmi
Umetnostna galerija Maribor, 29. november 2019 − 1. marec 2020
Künstlerhaus, Halle für Kunst & Medien (KM— Graz), 1. februar − 2. april 2020
otvoritev: petek, 29. november, 19.00
kustosinja: Simona Vidmar
Umetnostna galerija Maribor in Künstlerhaus Graz, v sodelovanju z Marignoli di Montecorona Foundation iz Spoleta, predstavljamo prvo veliko pregledno razstavo del Mete Grgurevič, ene najzanimivejših slovenskih umetnic mlajše generacije, ki raziskuje in konstruira kinetične sisteme ter jih sestavlja v večdimenzionalne postavitve. Nemogoči mehanizmi je razstava v dveh delih, ki vzporedno v Mariboru in Gradcu predstavlja osrednja avtoričina dela, nastala v zadnjih osmih letih.

Meta Grgurevič je v slovenskem prostoru poznana kot del prodorne generacije slovenskih diplomantov beneške akademije iz srede 2000-ih, ki je od vsega začetka na sceno vstopala samosvoje ter pomembno prevetrila diskurz slovenske sodobne umetnosti. Kot večina avtorjev te generacije je izhajala iz ideje soustvarjanja svojih del v sodelovanju z drugimi umetniki, vključevanja performativnosti kot ključnega elementa umetniškega procesa ter gradnje umetniškega dela kot totalne izkušnje. Ob tem se je avtorica posvetila zelo intimnemu raziskovanju umetnosti v povezavi s tehnologijo in procesom materializacije znanstvene in umetniške ideje ter razvila fascinacijo nad mehanskimi sistemi, ki ustvarjajo gibanje, svetlobne učinke ali iluzijo. Skozi sodelovanja z različnimi strokovnjaki s področij elektrotehnike in mehanike, glasbe in gledališča je Meta Grgurevič secirala in razdirala delovanje mehanizmov ter skoraj obsesivno iskala popolnost v gibanju in soodvisnosti mehanskih elementov. »Preučevanje in načrtovanje različnih mehanizmov ali kinetičnih sistemov, odkrivanje njihovega delovanja, vpliv njihovega obstoja in pravila njihovega notranjega delovanja so me vedno zanimali in me postavljali pred nepričakovano izkušnjo.«

Avtorica je tako v zadnjem desetletju razvila vrsto izrazito poetičnih, popolnoma delujočih, nefukcionalnih mehanizmov − mdr. Letatlin, majhen kinetični model, ki leti s pomočjo starega gramofona; Urni triptih, kinetično skulpturo v treh delih, ki urne mehanizme spreminja v resonančne zvočne objekte; Lebdečo nit, kinetični objekt, kjer elektromotor z visoko hitrostjo omogoča lebdenje niti in metamorfozo le-te iz mehke substance v spreminjajoče se trdne oblike; ali13 mehaničnih principov, kjer veriga trinajstih različnih kinetičnih elementov predstavlja mehanične rešitve za fluidno koreografijo. Njenim kinetičnim skulpturam je skupen princip rekontekstualizacije starih izumov in znanj, delujejo nizkotehnološko in so zavezane estetiki ročnega dela. Mehanske objekte avtorica nato z vpeljevanjem glasbe, videa, luči in performativnosti razširja v poetične kinetične scenografije. Gonilna sila teh instalacij je v tem, da njeni sestavni deli − matematično natančni kinetični objekti, njihovo gibanje, zvok, svetloba in delovanje − dosežejo harmonijo, s čimer ne ustvari le scenografije, temveč tudi iluzijo fluidnosti in povezanosti. »Skozi leta ustvarjanja definicijo popolno delujočega sistema vse bolj razumem kot prispodobo lastnega sistema v odnosu in odgovornosti do družbenega okolja, za katero stoji razmislek o sodelovanju med posamezniki ter spoju različnih entitet v poetično celoto.«

Evokativne instalacije Mete Grgurevič gradijo na združevanju nezdružljivega − matematična razmerja, natančnost in uravnoteženost so združeni s svojim navideznim antipodom − nelogičnim, imaginarnim, celo nerazumljivim. V mejnih situacijah, ki nastajajo ob tem, avtorica sooča anksioznosti in optimizem vsakdana, fizikalne zakonitosti in utopije. In prav utopije s svojim naborom necenzuriranih idej in zamisli, ki jih avtorica venomer umešča v svoje projekte, predstavljajo prostor možnega (družbenega in individualnega) upora. Gre za subtilen upor, ki za svoje orožje uporablja nebrzdano domišljijo in ki poetično-utopično poziva k sanjarjenju in disfunkcionalnosti, pa tudi sodelovanju in povezovanju posameznikov. Utopija je pomembna gesta znotraj vsesplošnega distopičnega diskurza, ki zaznamuje naš vsakdanjik in je proces, ne destinacija. Kustosinja razstave Simona Vidmar razmišlja: »Dela Mete Grgurevič s svojimi nizkotehnološkimi, celo arhaičnimi mehanizmi spominjajo na izvorno gesto moderne kinetične umetnosti, ko je Duchamp pomislil, da bi na stol pritrdil kolesarsko kolo, ker ga je pomirjalo, ko je gledal, kako se vrti. Tudi Metini stroji so neizmerno pomirjujoči, spominjajo nas na nekaj, kar že od nekdaj poznamo in nas pomirjajo, da je svet okoli nas takšen, kot mislimo, da je. Kar je seveda popolna utopija.«

Razstava v UGM in Künstlerhausu v Gradcu ponuja vpogled v delo Mete Grgurevič sredi njene kariere. Na ogled bodo izbrani projekti iz obdobja 2012−2019, ki so mdr. nastali v sodelovanju s slovenskim nacionalnim baletnim ansamblom, ljubljanskim lutkovnim gledališčem, vizualnim umetnikom Jašo, scenografinjo in vizualno umetnico Uršo Vidic, pianistom in komponistom Bowrainom (Tine Grgurevič), ter mnogimi drugimi.

Meta Grgurevič (r. 1979, Ljubljana) je leta 2007 končala podiplomski študij slikarstva na Likovni akademiji v Benetkah. Že med študijem je z Jasmino Cibic, Maro Ambrožič in Mary Favaretto delovala v umetniškem kolektivu Passaporta, v katerem so tematizirale tranzitne prostore. Po razhodu skupine je začela razvijati samostojne projekte ter ohranila tradicijo sodelovanja z ustvarjalci z različnih področij.
Dela Mete Grgurevič so bila predstavljena na številnih skupinskih in samostojnih razstavah. Med drugim je sodelovala na 56. beneškem bienalu, pri projektu UTTER / Paviljon Republike Slovenije (avtorja Jaše); na 13. praškem kvadrienalu scenografije in gledališkega prostora je s scenografijo baletne predstave Tristan in Izolda predstavljala Slovenijo; na 30. mednarodnem grafičnem bienalu je za projekt Mehanična galanterija / Srebrna nit s soavtorico Uršo Vidic prejela posebno omembo mednarodne žirije; na 31. mednarodnem grafičnem bienalu je njen projekt z naslovom Timekeepers prejel glavno nagrado občinstva. Leta 2016 je bila rezidenčna umetnica fundacije Mahler and LeWitt Studios v ZDA. Leta 2017 je na 32. mednarodnem grafičnem bienalu v koprodukciji z SNG Opera in balet Ljubljana s projektom Silenzio odprla bienale in novi razstavni prostor Ustvarjalni center Švicarija. Svoja dela je razstavljala v Sloveniji, Italiji, Avstriji, na Finskem, v ZDA in drugod

MARIBOR OPEN 2019

Športna dvorana Tehniškega šolskega centra 12 Zolajeva ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

V Mariboru se bodo prvi vikend v decembru ponovno zbrali najboljši plesni pari na tokratnem 21. mednarodnem plesnem tekmovanju Maribor Open 2019.

Vrhunec dogodka bo sobotni gala večer ob 20.00 uri, v katerem bomo občudovali članske plesne pare v latinskoameriških plesih, v nedeljo ob 18.00 uri pa v standardnih plesih.

KONCERT LAČNI FRANZ

ŠTUK 83 Gosposvetska cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Ob letošnjem jubileju skupine Lačni Franz se je band, na prigovarjanje predvsem nove publike, pa seveda tudi starih fanov, odločil obuditi vse svoje največje hite v koncertnem programu z naslovom KAJ BI MI BREZ NAS, saj bo letos minilo natanko 40.let od nastanka skupine.

Lačni Franz bo z jubilejnim programom dokazal, da je še vedno anagažiran, glasen, udaren, žanrsko samosvoj in da so pesmi iz železnega repetruarja z leti samo pridobile na aktualnosti, k temu pa pripomorejo tudi novejše, nekatere prepesnjene, druge pa čisto sveže.

Na koncertu bo tako mogoče slišati Legendarnega Praslovana, Zarjavele trobente, Spet na svoji strani, Naj ti poljub nariše ustnice, Čakaj me, Ne mi dihat za ovratnik, Zadnja večerja, Zdravljica , Nova Okupatorka, Bolj star, bolj nor, Ladja norcev, Na muca , Paloma duša, Šankrok, Naš novi bog, Jebiveter Junior, Naj zadnji ugasne luč, Štajerca, Gate na glavo itd.

DANGEROUS MEETING 2019

Dvorana Gustaf Pekarna 16 Ob železnici Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Tudi letos nebo šlo brez obveznega srečanja mariborske underground scene. Privatna zabava, ki vsako leto pritegne več tovrstnih oboževalcev, bo na standardni lokaciji v Gustavu! Ob dobri glasbi našega dj-a Obscure se bosta na odru predstavili še dve skupini. Naši severovzhodni rokerji BLACK HOLE RIDERS se bodo prvič predstavili v Gustavu. Prava glasba za ljubitelje malo manj težkega zvoka in naše zveste motoriste. Ob polnoči pa bo oder zasedla mariborska skupina DECATHOLICIZE s 30-letno tradicijo, ki je pred dvema letoma spet nabrusila inštrumente in želi predstavit svojo različico death-thrash metala. Pijača in hrana bosta kot vsako leto in tudi prispevek bo enak(10 eur). Zaželjene so glasbene želje, ki jih lahko objavljate na tej strani. Zaradi nabave hrane in pijače nam bi bilo v korist, da stisnete pridem, saj samo tako računamo na vas!
Se vidimo novembra!

TRIO CON BRIO IZ KØBENHAVNA

Unionska dvorana Prešernova ulica 3 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Trio con Brio Copenhagen svojega mednarodnega ugleda ne kuje zgolj z očarljivo poletnim imenom. V dvajsetih letih svojega delovanja (okroglo obletnico glasbeniki praznujejo prav letos) so se v danski prestolnici živeči korejski sestri, violinistka Soo-Jin Hong in violončelistka Soo-Kyung Hong, ter danski pianist Jens Elvekjaer vedno budno odzivali na sporočilnost del, ki jih izvajajo, ter na dojemljivost občinstva, ki mu jih namenjajo. Zato koncerte tria že vse od začetkov prežarjata iskriva radovednost in svežina.

Strokovna kritiška imena navdušujejo njihove interpretacije osrednjih del bogatega repertoarja za klavirski trio, se pravi Beethovna, Schuberta in Brahmsa, ki jih trio obuja z razumevanjem njihove brezčasnosti in s tem aktualnosti. Na koncertih Tria con brio nihče ne more trditi, da je komorna glasba namenjena zgolj poznavalcem nekega oddaljenega glasbenega obdobja, ravno nasprotno, trio jo pred nami dela sodobno in relevantno.

Glasbeniki stik s poslušalstvom poglabljajo na Festivalu komorne glasbe v Københavnu, ki so ga soustanovili in ga umetniško vodijo. Pri tem poseben pomen namenjajo sodelovanju z nordijskimi skladatelji ter se tako vpenjajo še v sodobna kompozicijska gibanja.

V želji, da bi poslušalstvu omogočili lažjo potopitev v glasbene svetove, ki jih podajajo, sporede svojih koncertov pogosto uglašujejo na posebno temo. In tako bo tudi v Mariboru. Čaka nas mistično razpoloženje, ki ga bo začrtalo delo izjemnega danskega skladatelja Pera Norgarda, razgrnili pa deli L. van Beethovna in D. Šostakoviča.

✨ 2. koncert Komornega cikla 2019/2020

Izvajalci:
Trio con Brio Copenhagen
Soo-Jin Hong, violina
Soo-Kyung Hong, violončelo
Jens Elvekjaer, klavir

Spored:
Ludwig van Beethoven: Klavirski trio v D-duru, op. 70, št. 1, »Duh«
Per Nørgård: Čar
***
Dmitrij Šostakovič: Klavirski trio št. 2 v e-molu, op. 67

✨ Več informacij: http://bit.ly/2U6HW90

CELOVEČERNI KONCERT RAZSVETLJENJE

Minoritska cerkev Maribor (map)

V soboto, 7. decembra 2019, bo ob 19. uri v mariborski Minoritski cerkvi potekal koncert Razsvetljenje. Akademski pevski zbor Maribor z dirigentko Tadejo Vulc bo med drugim krstno izvedel zmagovalno skladbo Natečaja za nove zborovske skladbe APZ Maribor, prav tako skladbe, ki jih je strokovna žirija predlagala za izvedbo. Na koncertu bo gostovala Vokalna skupina Vikra Glasbene matice Trst pod vodstvom Petre Grassi. Vstopnina znaša 10 €, vstopnice so na voljo na blagajni Lutkovnega gledališča Maribor.

Koncert Razsvetljenje je del istoimenskega projekta, v okviru katerega bo med 9. in 13. decembrom izveden tudi Laboratorij za skladatelje in raziskovalce zvoka. Vodila ga bosta Vulčeva in Saša Vollmaier. Še prej bo APZ nastopil na Slavnostni Akademiji KUD-a Študent, 1. decembra se jim bodo na odru Dvorane Union pridružili bivši dirigenti in bivše generacije pevcev.

Akademski pevski zbor Maribor deluje kot sekcija Kulturno umetniškega društva Študent. Zbor je nastal leta 1964, trenutno ga sestavlja 48 mladih pevcev in pevk. V zadnjih dveh letih se je trikrat uvrstil v finale Grand Prix tekmovanj, leta 2018 v bolgarski Varni in italijanskem Arezzu, letos pa je zasedel tretje mesto na domačem Gallusu. APZ Maribor že osmo sezono vodi Vulčeva.

KONCERT SAKRALNIH PESMI, ARIJ IN ANSAMBLOV

Frančiškanska cerkev Maribor maribor Slovenija

V sklopu tretjega mednarodnega srečanja opernih prvakov in mladih opernih ustvarjalcev, vas vabimo na koncert sakralnih pesmi, arij in ansamblov s člani Opere Maribor in gosti.
Bazilika Matere Usmiljenja, frančiškanska cerkev v Mariboru.
___
Petra Crnjac, sopran
Lucija Krašovec, sopran
Mojca Potrč, mezzosopran
Martin Sušnik, tenor
Sebastijan Čelofiga, bas
Jernej Luketič, bariton
Živa Horvat, klavir
PROGRAM:

1. Giulio Caccini (1551 - 1618): Ave Maria (prir. Patrick M. Liebergen)
Petra Crnjac, Mojca Potrč, Martin Sušnik, Jernej Luketič

2. Giovanni Battista Pergolessi (1710 - 1736): Stabat Mater Dolorosa (Stabat Mater)
Petra Crnjac, Mojca Potrč

3. Gioachino Rossini (1792 - 1868): Pro peccatis (Stabat Mater)
Sebastijan Čelofiga

4. Georg Friederich Händel (1685 - 1759): Comfort ye... Every valley shall be exalted (Messiah, HWV 56)
Martin Sušnik

5. Georg Friederich Händel (1685 - 1759): Amor gioie mi porge (HWV 180)
Petra Crnjac, Mojca Potrč

6. Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791): Laudate Dominum (Vespere solennes de confessore, K. 339)
Lucija Krašovec

7. Pietro Mascagni (1863 - 1945): Sancta Maria (Intermezzo, Cavalleria Rusticana; prir. Maurizio Machella)
Jernej Luketič

8. Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791): Recordare (Requiem, K. 626)
Lucija Krašovec, Mojca Potrč, Martin Sušnik, Sebastijan Čelofiga

9. Andrew Lloyd Webber (1948): Pie Jesu (Requiem)
Petra Crnjac, Lucija Krašovec

10.Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791): Ave verum corpus (K. 618)
Petra Crnjac, Lucija Krašovec, Mojca Potrč, Martin Sušnik, Sebastijan Čelofiga, Jernej Luketič
___
Projekt podpira Mestna občina Maribor
___
PROST VSTOP

PREMIERNA PROJEKCIJA KRATKEGA FILMA NEUTUDUM

Galerija K18 18 Koroška cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

V ponedeljek, 9. 12. 2019, bo potekala premierna projekcija kratkega filma Neutudum v prostorih galerije K18, na Koroški cesti 18, Maribor.
Vljudno vabljeni!

PLESNI PREPIH

Dvorana Union Prešernova ulica 3 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Bostjan Lipovsek je eden najvidnejših slovenskih rogistov z izjemno glasbeno kariero ter hkrati odličen pedagog, ki neprenehoma snuje nove projekte za glasbeno izobraževanje mladih.

Tokrat nas bo v pihalno-trobilno-godalni navezi popeljal skozi različna glasbena obdobja in glasbene oblike, v katerih so se oblikovale tudi plesne forme. Te so včasih počasnejše in umirjene, spet drugič divje in karseda poskočne, seveda ob zvesti spremljavi inštrumentov, glasbil različnih zmogljivosti, zvokov in barvitosti. Če je melodija tista, ki nas ponese v občutja različnih čustvenih razpoloženj, pa je ritem tisti, ki nas spodbode, da kar ne moremo več sedeti pri miru in statično zavzemati mesta zdolgočasenega in uglajenega poslušalca.

Na Plesnem prepihu bodo plesne oblike predstavljene v različnih formacijah, od sola do seksteta, se pravi zasedbe od enega do šestih glasbenikov. Ob spremljavi godal bodo mladi spoznali glasbili, ki delujeta na pogon zraka: flavto in rog. Celotna zasedba pa bo zagodla pravi plesni prepih.

👧 2. koncert Mladinskega cikla 2019/2020

Izvajalci:
Bostjan Lipovsek, rog,
in glasbena druščina

👧 Več informacij: http://bit.ly/2zvhcWv

MARIBERE: VIJA VAJA VEN

Wetrinsky 30 Vetrinjska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

V decembrskem hladu (ali bo mraz?) se bomo pogovarjali o romanesknem prvencu slovenske avtorice Jedrt Lapuh Maležič - Vija vaja ven. Junakinja se v iskanju splošnih resnic in smisla odpravi na potovanje v Indijo, da bi našla samo sebe.

CLARA, DRAGA CLARA: 3. KONCERT CIKLA CARPE ARTEM

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

3. koncert: Clara, draga Clara
11. december 2019 ob 19.30
Kazinska dvorana SNG Maribor

Koncert posvečen dvestoletnici rojstva Clare Schumann in njenemu prijateljstvu z Johannesom Brahmsom, na sporedu bo tudi delo slovenskega skladatelja Rista Savina. Pianistka Maja Gombač bo oblikovala klavirski kvartet z violinistom Miladinom Batalvoićem, violistko Nežo Papler in violončelistom Nikolajem Sajkom.

Clara Schumann: Klavirski trio v g-molu, op. 17
Risto Savin: Klavirski trio št. 2 v g-molu
****
Johannes Brahms: Kvartet št. 3 v c-molu, op.60 za klavir, violino, violo in violončelo

Maja Gombač, klavir, Miladin Batalović, violina, Neža Papler, viola, Nikolaj Sajko, violončelo

Ob 19.00 pogovor z glasbeniki in predstavitev glasbenih del, pogovor bo vodila dr. Karmen Salmič Kovačič

Koncertni cikel Carpe artem nastaja v produkciji Društva za komorno glasbo Amadeus v koprodukciji s SNG Maribor.