INTIMNIKINO: THE WORK
GT22 22 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia
PONOVITEV: SOBOTA, 22. FEBRUAR OB 20.00 // INTIMNIKINO.GT22
Vstopnina: 5 € / 3 € za dijake, študente, samozaposlene v kulturi in upokojence / 0 € za brezposelne
Film prikazuje neposredno čustveno pomoč, različne tehnike zdravljenja in pomen prepoznavanja in preseganja travm človeka. Namen ogleda in pogovora po ogledu je prikazati nov in zelo neposreden, vendar izredno učinkovit način terapevtskega oziroma rehabilitacijskega dela z zaporniki, bivšimi zaporniki in povsem preprostimi ljudmi zunaj zapora (civilisti). Ta neposreden način skupinske terapije je izredno učinkovit za vse prisotne.
Pomaga nam razumeti vzroke, zakaj večina ljudi v sebi nosi destruktivna nagnjenja, čustvene bolečine in rane, ki nas spremljajo v vsakodnevnem življenju. Pokaže nam načine, kako jih lahko na varen in neposreden način sprostimo iz svoje osebnosti.
Udeleženci nas v štiri dnevni skupinski terapiji na direkten način učijo kako biti avtentičen, resničen in jasen; kako sprostiti potlačena in skrita čustva in občutke, kako deluje človeška podpora in pomoč, kaj so določeni vzroki naših izzivov v življenju, odnosih in kako jih lahko spremenimo.
Udeleženci skupinske terapije odkrijejo svojega ranjenega moškega in posledice odnosa med očetom in sinom, kar je tudi poglavitni vzrok za rane, ki peljejo moškega v notranjo in zunanjo destruktivnost. Družba, ki že dolgo časa zanika in ne sprejema resničnega avtentičnega izražanja, jokanja in resnične moške prisotnosti in delovanja, je družba brez srca in pomena.
OPIS IN PREDSTAVITEV FILMA
V Folsom zaporu v Kaliforniji, spremljamo tri moške civiliste, ki se udeležijo štiri dnevne skupinske terapije z obsojenci četrte stopnje. Preko teh štiri dni, vsak udeleženec terapije doživi globok spust v bolečine svoje preteklosti. Surov in odprt proces, ki ga zaporniki doživljajo in izkusijo, preseže pričakovanja obiskovalcev. Prisili jih, da vidijo sebe in zapornike na povsem nove in nepričakovane načine in s tem presežejo svojo cono udobja.
Več na: https://theworkmovie.com/
OCENE FILMA SO MED DRUGIM:
“Najmočnejša skupinska terapija, kadarkoli ujeta na kamero.” – Indiewire
“Zlomilo bo tudi najtrdnejša srca!” – Total film
“Intimno, emocionalno, intenzivno!” –Screen daily
“Empatična povezava v filmu je tako direktna in močna, da bo tudi gledalce spravila v jok.” – Variety
OSEBNA IZKUŠNJA OGLEDA FILMA:
“Ogled filma je bila neverjetno močna izkušnja nabita s čustvenim nabojem. Prikaz moških kaznjencev in tistih, ki so se udeležili terapije izven zapora, njihovo osebnostno in čustveno odpiranje in soočanje s svojimi največjimi bolečinami, ranami in izzivi na gledalca deluje izredno katarzično in transformativno.
Film priporočam dejansko vsem ljudem ne glede na starost, spol, status saj govori o vseh ljudeh na svetu. Za ljudi, ki se kakorkoli ukvarjajo s raziskovanjem človeka, osebne rasti, duhovnosti, psihologije, terapevtstva, rehabilitacije, zdravljenja, moških skupin, moškosti, odnosa oče/sin in sorodnih tematik, pa film poda neverjetno darilo v obliki spoznanj, uvidov, čustvenih sproščanj, družinskih, partnerskih in ostalih odnosov in sorodnih tematik.”
– Igor Štrucelj
ROTOVŠKI BRALNI KLUB
Čitalnica Rotovž 2 Grajski trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaRotovški bralni klub
CHARLES BUKOWSKI: Pošta
Torek, 25. februarja, ob 18. uri v Čitalnici Rotovž, Rotovški trg 1, MB
Roman Pošta je avtobiografski prvenec, v katerem se eden ključnih sodobnih ameriških pisateljev preko svojega značilnega ciničnega pogleda na svet zazre v leta, ko je bil zaposlen kot poštni uslužbenec.
Pogovor o romanu bo usmerjala Jasna Mlakar.
NÜRNBERŠKI SIMFONIKI
Dvorana Union 3 Prešernova ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaV Orkestrskem ciklu oči ne upiramo zgolj v najslavnejša glasbena središča, temveč imamo ušesa vedno odprta tudi za mesta, katerih imena ne dosegajo naslovnic glasbenih revij; od tam prihajajo drugačne zgodbe.
Eno takšnih imen je Simfonični orkester iz Nürnberga, ličnega mesta, ki slovi predvsem po slavni Wagnerjevi operi in neslavnem povojnem procesu, a ga zaznamuje tudi zelo resnično in živahno glasbeno življenje. Nürnberški simfoniki predstavljajo eksemplarično sožitje klasičnega glasbenega ansambla z modernim domačim okoljem in dokazujejo, da je vrhunskost mogoče doseči tudi izven velikih središč. Še več, v pristnem odnosu z občinstvom se lahko še tesneje prepleta s kulturnim življenjem someščanov, ki jih spremlja od mladih nog. Presežki, ki jih Nürnberški simfoniki dosegajo na koncertnem odru, orkester spreminjajo v svetlega ambasadorja mesta Nürnberg po svetu.
In svet rad prihaja v Nürnberg. Lep primer takšnega sodelovanja je sodelovanje z legendarnim angleškim pianistom in dirigentom Howardom Shelleyjem.
Shelleyjev mednarodni ugled temelji na izjemni dovršenosti in produktivnosti. V Združenem kraljestvu je s svojo prezenco močno zaznamoval pianistično pokrajino, denimo kot redni gost festivala Proms, kot solist in dirigent tamkajšnjih vodilnih orkestrov, pogosto ga je mogoče slišati kot mojstra solističnega recitala, nenazadnje pa se podpisuje tudi pod več kot 150 zgoščenk klavirske glasbe za ugledne založbe. Širino njegovega pianističnega udejstvovanja uravnovešajo pozorno izbrana partnerstva z orkestri. Med zasedbami, s katerimi redno sodeluje, prednjačijo komorni orkestri, ki mu omogočajo, da v pristni igri skupaj dosežejo njegov zvočni ideal.
Glasbeniki nam bodo predstavili privlačen spored, na katerem bomo med drugim slišali pravo pianistično poslastico, vse preredko izvajani viharni, a nežno romantični in igrivi Mendelssohnov Prvi klavirski koncert, ter bleščeče delo angleške glasbe, Variacije »Enigma« Edwarda Elgarja.
✨ 4. koncert Orkestrskega cikla 2019/2020
Izvajalci:
Simfonični orkester iz Nürnberga (Nürnberger Symphoniker)
Howard Shelley, dirigent in pianist
Spored:
Felix Mendelssohn-Bartholdy: Uvertura Hebridi, op. 26
Felix Mendelssohn-Bartholdy: Koncert za klavir in orkester št. 1 v g-molu, op. 25
***
Edward Elgar: Variacije na izvirno temo za orkester, »Enigma«, op. 36
✨ Več informacij: http://bit.ly/2GVhTwj
JANČEK JEŽEK
Lutkovno gledališče Maribor 2a Vojašniški trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaJANČEK JEŽEK 3+
PO MOTIVIH SLOVENSKE LJUDSKE PRAVLJICE / 45 MIN
Zgodba o Jančku bi bila čisto navadna zgodba o čisto navadnem dečku, ki živi povsem povprečno deško življenje, če ga ne bi lepega dne spremenili v ježka. Življenje ježka je, čeprav se marsikomu ne zdi, vse prej kot preprosto in srčkano. Že iz postelje je težko vstati, kaj šele priti čez cesto ali objeti prijatelja. Tudi ježkovega jedilnika se ne bi razveselil noben otrok: sama jabolka, hruške in ob nedeljah mogoče kakšen deževnik za posladek. Ampak to je predstava o sicer navadnem dečko-ježku, ki pa se nekega meglenega jutra odloči, da ne bo nikoli obupal in bo namesto jabolk raje iskal svojo srečno zvezdo.
Zaigrane zgodbe so bile del programa MARIBOR 2012 - Evropska prestolnica kulture.
JOSIP BROZ-TITO IN MARIBOR
Muzej NO 5 Ulica heroja Tomšiča Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaJosip Broz Tito in Maribor sta za časa Titovega življenja ustvarila poseben odnos. V mariborski moški kaznilnici je kot politični zapornik preživel del prisojene kazni. Po vojni je Josip Broz - Tito Maribor uradno obiskal štirikrat. Prvič konec maja in v začetku junija leta 1945. Še preden je prispel v Maribor, je s svojim spremstvom zavil v Tovarno letalskih motorjev in si jo ogledal. Zanimali so ga najmodernejši stroji, srečal pa se je tudi z delavci. V hotelu Orel se je sestal s sovjetskim maršalom Fjodorjem Tolbuhinom in ga imenoval za narodnega heroja Jugoslavije. Bežno je bil v Mariboru leta 1947, ko je obiskal TAM in gradbišče HE Mariborski otok ter Tovarno glinice in aluminija v Kidričevem. Naslednjič je Maribor obiskal leta 1958, ko je bil ponovno v TAM-u in zadnjič leta 1969, ko je obiskal Pohorje, Maribor in odprl HE Zlatoličje.
PREDSTAVITEV KNJIGE: MOJE MISLI…V TVOJE SRCE
Čokoladni center Teta Frida 6 Limbuško nabrežje Limbuš, Upravna enota Maribor, 2341 Slovenia Vljudno vabljeni na dogodek – predstavitev knjige: MOJE MISLI … V TVOJE SRCE
Ilustratorke Aneje Založnik Jaušnik, dijakinje Gimnazije in srednje kemijske šole Ruše in avtorice Manje Tancer, profesorice na Gimnaziji in srednji kemijski šoli Ruše, ki bo v torek, 3. 3. 2020 ob 17.00 uri v Čokoladnem centru Teta Frida v Limbušu.
Zakaj je ta knjiga posebna?
Gre za projekt sodelovanja dijakinje in profesorice z namenom soustvarjanja z dobrodelno noto.
S tem projektom, ki ga je podprla tudi pisateljica Petra Škarja in založbo 5KA (Katapult, d. o. o.), bomo mlade spodbudili k pisanju, slikanju in glasbi, ki so najboljša terapija, ko se življenje poigra z nami, in jih s prodajo knjige finančno podprli.
Vabljeni na dogodek v čim večjem številu. Z glasbo nas bodo razvajali dijaki GSKŠ Ruše, Eva Stres, Rok Podlesnik in Veronika Kašman, katera je izbrane pesmi iz knjige tudi uglasbila.
Se že veseliva, da se srečamo!
Aneja in Manja
SLAVNI BOTER, NEMINLJIVI PRIJATELJ: 5. KONCERT CIKLA CARPE ARTEM
SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia5. koncert: Slavni boter, neminljivi prijatelj
5. marec 2020
Kazinska dvorana SNG Maribor
Baročni večer nemških mojstrov Bacha in Telemanna, začinjen s skladbo Alda Kumarja. Mariborskim glasbenikom se bosta pridružila v Londonu delujoči flavtist Boris Bizjak in čembalist Tomaž Sevšek Šramel.
Johann Sebastian Bach: Sonata za za dve flavti in basso continuo v G-duru, BWV 1039
Johann Christian Bach: Kvartet za dve flavti, violo in violončelo, op. 19, št. 1
Aldo Kumar: Jutra za flavto in čembalo
Georg Philipp Telemann: Kvartet za flavti, violončelo in čembalo v d-molu, “Tafelmusik”, TWF 43:D1
Georg Philipp Telemann: Kvartet za flavto, violino, violo in čembalo v g-molu, “Tafelmusik”, TWF43:G4
Boris Bizjak, flavta, Mateja Kremljak Hotko, flavta, Maja Peternel, violina, Nejc Mikolič, viola, Nikolaj Sajko, violončelo, Tomaž Sevšek, čembalo
Ob 19.00 pogovor z glasbeniki in predstavitev glasbenih del, pogovor bo vodila Anuša Plesničar
Koncertni cikel Carpe artem nastaja v produkciji Društva za komorno glasbo Amadeus v koprodukciji s SNG Maribor.
www.carpeartem.eu
16. FESTIVAL KOMEDIJE PEKRE
Dom kulture Pekre 4 Bezjakova ulica Limbuš, Upravna enota Maribor, 2341 SloveniaSpoštovani, pričenja se eden najpomembnejših festivalov komedije v Sloveniji – 16. Festival komedije Pekre. Festival je v teh letih postal prepoznavna stalnica v programih ljubiteljskih gledaliških skupin, katerih predstave nudijo s svojo živahno, kakovostno in skoraj profesionalno igro pomemben prispevek k gledališki umetnosti v slovenski kulturi. Festival daje priložnost za spoznavanje in navezovanje stikov med posameznimi gledališkimi skupinami in omogoča, da gledalci in strokovna komisija najboljše skupine in posamezne igralce nagradijo s priznanji za njihovo prizadevno in pomembno delo pri so-oblikovanju slovenskega ljubiteljskega gledališkega prostora. Komedija ni namenjena le zabavi občinstva, kajti vsaka dobra komedija odkriva tudi nekaj tragike in grenkobe, predvsem pa globoke modrosti in resnice.
Festival komedije Pekre je v svojem 15-letnem delovanju postal prepoznaven po vsej Sloveniji in tudi v zamejstvu, kar dokazujejo polne dvorane obiskovalcev, ki z bučnim aplavzom nagradite nastopajoče. Zagotovo gre največja zasluga dolgoletnemu predsedniku TD Pekre Zlatku Partljiču, pobudniku in idejniku festivala, ter predsednici oganizacijskega odbora komedije Ilki Riedl, ki s svojo vztrajnostjo, nesebičnostjo, neštetimi prostovoljnimi urami dela ob pomoči ostalih članic in članov organizacijskega odbora komedije vodita naš Festival komedije Pekre že 16. leto. Za udeležbo na festivalu se iz leta v leto prijavlja vse več odličnih ljubiteljskih gledaliških skupin, a žal jih le 8 dobi možnost za nastop. Za izbor najboljših oz. najprimernejših predstav že od samega začetka skrbi priznani upokojeni gledališki igralec SNG Maribor Rado Pavalec, ki odgovorno, strokovno in z veliko mero poštenja ter nepristranskosti do vseh izvajalcev izbere tekmovalne skupine.
Da je festival iz leta v leto pridobival na veljavi, kaže tudi vse večji obisk vabljenih posebnih gostov: predstavnikov krajevnih organizacij, županov in kulturnih predstavnikov MO Maribor, ministrov za kulturo RS, direktorja JSKD RS in predstavnikov TZ Slovenije in TZ Maribor. Pomembno vlogo pri organizaciji festivala imajo tudi naši zvesti donatorji in sponzorji s svojo materialno in finančno pomočjo ter različni mediji, ki naše delo in uspehe nastopajočih ponesejo po vsej Sloveniji. Vem, da nas tudi letos čaka izbor skrbno in strokovno izbranih predstav, ki nas bodo navdušile in nasmejale s svojo igrivostjo, humorjem in različnimi zabavnimi zapleti. Spoštovani obiskovalci, hvala vam, ker ste vsa leta v tako lepem številu spremljali predstave dosedanjih festivalov. Zato ste tudi letos iskreno vabljeni na vse predstave pekrskega festivala komedije, da s svojo prisotnostjo in aplavzom nagradite nastopajoče skupine in posamezne igralce. Vsak vaš odziv, pa tudi žlahtne nagrade in priznanja, so nastopajočim največje poplačilo za njihovo vztrajnost in trud, predvsem pa dobra popotnica za nadaljevanje njihovega ljubiteljskega umetniškega dela.
Danila Robič
FALLING ANGELS
SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaKoreografija Alexander Ekman, Edward Clug, Jiři Kylián
Glasba Mikael Karlsson, Milko Lazar, Steve Reich
Premiera 6. marec 2020, Velika dvorana
Dih jemajoča virtuoznost triptiha v koreografiji Alexandra Ekmana, Edwarda Cluga in Jiřija Kyliána
Švedski koreograf Alexander Ekman je nedvomno eden izmed najzanimivejših koreografov svoje generacije, ki se z globoko prespraševanjem posveča predvsem bivanjskim simptomom današnjega človeka. S svojim neobičajnim smislom za humor in s številnimi elementi presenečenja se je v koreografiji Left Right Left Right osredotočil na koncentracijo ter pomen pravočasnosti in ritma, pri tem pa je z menjavanjem zvočnih pejsažev ustvaril unikatno študijo človeškega gibanja.
Podoben vtis ustvarja tudi koreografija Handman, ki jo je Edward Clug ustvaril za podmladek Nizozemskega plesnega gledališča (NDT 2). Glasba repetitivnih struktur Milka Lazarja evocira dinamično plesno platformo, na kateri Clug izvede reinvencijo nekaterih figur in jih reaktivira skozi intenzivno delo rok. Humorna inovativnost in detajlna prečiščenost celotne gibalne konstelacije predstave sta Clugu prinesli nominacijo za prestižno koreografsko nagrado Benois de la danse v letu 2017.
V koreografiji Falling Angels, ki jo je Jiři Kylián leta 1989 ustvaril za Nizozemsko plesno gledališče, je avtor uporabil minimalistično glasbo Steva Reicha, ki jo je ta ustvaril po lastnih vtisih ritualne glasbe iz Gane. Gibalne linije provokativne koreografije za osem plesalk so na več mestih "nalomljene" z ostrimi tolkalnimi gestami in zasuki, ki dajejo gibanju nepredvidljivo dinamiko, celotna fizična struktura nastopajočih pa tako kulminira v mogočno, skorajda kruto vizualno lepoto, ki gledalcu jemlje dih.
GREGORJEVO: (FL)ETNO DRUŽINSKO SPUŠČANJE GREGORČKOV, 4+ IN NAPREJ BREZ MEJ
Hiša stare trte 8 Vojašniška ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia Običaj »metanja luči v vodo«, oziroma spuščanje gregorčkov, plovil z lučicami, simbolno označuje čas, ko si obrtniki za svoje delo niso več potrebovali osvetljevati prostorov s svečami ali drugimi svetili. Napočil je trenutek, ko je bil dan dovolj dolg, da so delali le ob dnevni svetlobi.
Z Marsom v Dravo »pospremimo« svoje gregorčke, pozdravimo daljši dan. Posebej pomembno je, da so gregorčki narejeni iz takih materialov, da z njimi ne onesnažujemo okolja. Program obogatimo z obiskom muzeja v Hiši Stare trte in malim koncertom violinistke Špele Huzjak.
REDOSLED DNEVA
16.30
OBRTI V HIŠI STARE TRTE, voden ogled za obiskovalce po muzeju v Hiši Stare Trte, spoznavanje obrti v Mariboru nekoč, Hiša Stare Trte, Zavod za turizem Maribor (brezplačno)
17.00
LUČ V VODO, spust gregorčkov, spuščanje izdelanih plovil v reko Dravo (brezplačno)
VIOLINA ZAGODI, mali koncert s Špelo Huzjak, umetnico, glasbenico, violinistko (brezplačno)
Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa!
Organizira Zavod MARS Maribor. Projekt je sofinanciran s strani Mestne občine Maribor, Ministrstva za javno upravo, Centra za kreativnost in EU – Evropski sklad za regionalni razvoj (ESRR).
DŽUMBUS
Narodni dom 9 Ulica kneza Koclja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaZvočna predstava o dečku, ki ne govori, temveč se sporazumeva le z zvoki in glasbo.
Džumbus predstavlja lik nenavadnega dečka, ki ne izgovarja besed, temveč se namesto z jezikom izraža s samosvojimi zvoki in glasbo. Če imajo stvari vsaka svoj zvok, potem se lahko z igranjem nanje opisuje svet in sebe ter se tako sporazumeva. Toda ko deček odkrije svojo novo govorico in jo predstavi staršem, zdravnikoma, učiteljici in sovrstniku, naleti na odpor. Vsi njegovo ustvarjalnost, domišljijo in izvirnost razumejo kot motnjo, ki jo je treba odpraviti. V svetu, v katerem vladajo pravila in družbene konvencije, za ropotajočega otroka ni prostora. Naučiti se mora jezika in prilagoditi večini. Deček odrašča, se sooča s svojo drugačnostjo in išče način, kako v svetu omejitev in prepovedi ohraniti individualnost.
Igralci in glasbeniki se v predstavi sprašujejo, kaj bi se zgodilo, če bi vsakdo izmed nas postal ropotajoči deček. Njegovo zgodbo uprizarjajo s pomočjo zvočnega ustvarjanja, igranja ter animacije množice različnih izvirnih glasbil in zvočil, izdelanih iz vsakdanjih predmetov. Razvijajo žanr glasbenega gledališča, v katerem je zvok enakovreden drugim elementom predstave.
👧 4. koncert Mladinskega cikla 2019/2020
Nastopajo:
Urška Cvetko,
Krištof Hrastnik,
Michael Pöllmann
Produkcija:
Zavod Federacija Ljubljana, Werk 89 (Dunaj), Cankarjev dom, Ljubljana
👧 Več informacij: http://bit.ly/2kA6k5w
KRILA GOLOBICE- HENRY JAMES
SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaZgodba o ljubezni, svobodi, denarju in etiki
Izjemna in nadvse inteligentna mlada ženska z malo sredstvi, Kate Croy, je zaljubljena v Mertona Densherja, nadarjenega moža prav tako bornih sredstev in obetov. Oba sta željna vsega, kar bi jima ponujalo bogato življenje. Spoznata umirajočo, zelo mlado ameriško dedinjo, Milly Theale, ki je sama že zagledana v Mertona. Kate Croy pride na idejo, da bi se njen zaročenec moral posvetiti dedinji in se z njo poročiti. Ko bo umrla in bo on podedoval njeno premoženje, se bosta lahko poročila; tako bosta prišla do svojega velikega bogastva in svojega veličastnega življenja. Načrt skorajda uspe, a dedinja izve, da sta njena nova prijateljica Kate Croy in njen domnevni ljubimec zaročena. V grenkem razočaranju podleže svoji bolezni. Toda preden umre, napravi nenavadno volilo, in mladeniču, ne glede na vse, zapusti premoženje. Mladenič, ki nad prevaro nikoli ni bil navdušen, sedaj, kot pravi, ne more preprosto vzeti njenega denarja in izpeljati načrta. Namesto tega svoji zaročenki predlaga, da vrneta bogastvo in se poročita "tako, kot je bilo". A videti je, da sta oba spoznala, in zaročenka konča roman s temi besedami, da nikoli več ne more biti "tako, kot je bilo". (Robert B. Pippin)
Prvo slovensko dramsko adaptacijo romana Krila golobice je na oder Stare dvorane postavil Matjaž Berger, eden izmed estetsko najbolj profiliranih slovenskih režiserjev, ki je v Drami SNG Maribor režiral prvič.