4. KONCERT CIKLA CARPE ARTEM – MOČ NEZNANEGA

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

"Očitno skladba ne more biti izvedena, saj ne moremo izvajati tistega, kar ne obstaja" je dejal Schönberg o svoji skladbi Ožarjena noč, ki jo je Dunajsko glasbeno združenje zavrnilo, ker je vsebovala akord, ki je bil v času njenega nastanka nekategoriziran in zato "neobstoječ". Kot protiutež Schönbergovemu poznoromatičnemu kromaticizmu bomo izvedli čudoviti godalni kvintet Wolfganga Amadeusa Mozarta. Zasedbo bo vodila violinistka Vesna Stanković, koncertna mojstrica orkestra dunajske Volksoper in profesorica na Umetniški univerzi v Gradcu.
Izvajajo: Vesna Stanković, violina, Matej Haas, violina, Evgenij Barsov, viola, Neža Papler, viola, Gorazd Strlič, violončelo, Nikolaj Sajko, violončelo
Program:
Wolfgang Amadeus Mozart: Godalni kvintet št. 4 v g-molu, K. 516
Arnold Schönberg: Ožarjena noč za godalni sekstet, op. 4
Koncertni cikel Carpe artem nastaja v produkciji Društva za komorno glasbo Amadeus v koprodukciji s SNG Maribor.

KVARTET SAKSOFONOV ARCIS, FERHAN IN FERZAN ÖNDER

Mestna občina Maribor Dvorana Union Maribor

Spored:
Sergej Rahmaninov: Simfonični plesi, op. 45 – I. Non allegro (prir. Miha Ferk)
Sergej Prokofjev: Suita iz baleta Romeo in Julija (prir. Miha Ferk)
***
Aleksej Igudesman: Ruska plesna suita za kvartet saksofonov in klavirski duo
Združilo se je nekaj izjemno nadarjenih in res zagnanih mladih saksofonistov, ki navdušenje nad klasiko družijo z iskreno strastjo do sodobne glasbe, in ta redka oblika komorne glasbe – kvartet saksofonov – je vzcvetela v edinstveno pojavnost na klasičnoglasbenih koncertnih odrih. Med njimi prednjači mlada zasedba Arcis s sedežem v Munchnu, katere član je tudi izjemni slovenski saksofonist Jure Knez, ki navdušuje s svojo prodornostjo, avtentičnostjo ter karizmatičnim nastopom. Prav ta spoj odličnosti in neposrednosti je pritegnil tudi pozornost slovitih sester pianistk Ferhan in Ferzan Önder . Dvojčici, ki prihajata iz Turčije, tvorita duo, v katerem se individualnost in sorodnost dopolnjujeta v popolnem prepletu. Evropske poslušalce sta začarali s svojo uglašeno intenzivnostjo in značilnim prirojenim čutom za ritmično diferenciranost, s katerim vsaki glasbi vlijeta nov zagon.
Ognjevita igra, ki poka po šivih od nebrzdane zanesenosti, je tisto, kar se zgodi, ko se pestro mednarodno sestavljena zasedba teh šest glasbenikov sreča na odru.
Zato tudi ne preseneča, da so za temo svojega koncertnega sporeda izbrali ognjevite ruske plesne ritme. Tako bomo slišali raznoliko glasbo: od klasičnih mojstrovin (v priredbi Mihe Ferka, še enega briljantnega slovenskega saksofonista in skladatelja) do iskrivega dela duhovitega glasbenega violinista, skladatelja in pronicljivega komedijanta Alekseja Igudesmana. Takšno mešanico temperamentov, duhovitosti in tradicij redko slišimo na našem odru!

SPLETNA PREMIERA: ROMEO IN JULIJA

Splet Maribor

Ljubezenska tragedija, ki poskuša z objemom prekiniti zlo ukoreninjenega sovraštva.
Najslavnejša ljubezenska zgodba vseh časov Romeo in Julija je hkrati tudi ena največkrat uprizarjanih tragedij velikega angleškega barda. V tragedijo iz leta 1593, kjer je Shakespeare po svoje predelal, nadgradil in razširil znano zgodbo, je vnesel pomemben odmik od poprej znane moralitete, ki pošilja smrt kot kazen za neubogljiva in zaletava mlada zaljubljenca. Družba, v kateri živita, narekuje nujno usodo (kot v primeru resnične zgodbe iz jugoslovanske vojne o Romeu in Juliji iz Sarajeva). Družbo, ki ju vsaka na svojih okopih predstavljata njuni družini, prepojeni z medsebojnim sovraštvom. Juliji, ki je pripravljena za svojo ljubezen pri rosnih 13 letih poseči na sam smrtni rob, spodrsne v času – zbudi se prepozno ali Romeo pride prehitro. Kdaj bo družino/družbo/državo dohitelo spoznanje, da sovraštvo ne more roditi ne sprave ne miru? Sta mrtva mladostnika na pragu samostojnega življenja lahko razlog ali pa vzrok za razmislek o tem, da se je iz globokega blata mogoče rešiti samo tako, da bomo nekega dne, ob nekem dogodku, mogoče ob še eni nepotrebni smrti, rekli: "Dovolj!" Kdo se še spomni vzroka za sovraštvo med Montegi in Capuleti (niti Shakespeare se ga ni)? Mladih generacij ne zanimajo več zamere dedov in očetov. Romeo in Julija sta (lahko) začetnika nove dobe, čeprav umreta v "igri med dvema ognjema".
Nakup digitalne vstopnice: SNG Maribor - Vstopnice, karte

PUSTOVANJE 2021

Mestna občina Maribor Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Pustovanje ZPM Maribor bo letos, kakopak, precej drugačno, a pustni ustvarjalnosti in norčavosti se kljub omejitvam ne bomo povsem odpovedali.
Mestne ulice bomo našemili in na pustni torek, 16. februarja 2021, na Glavnem trgu postavili dve foto točki FOTO ŠEMA, kjer bodo našemljenci v dveh terminih, med 10.00 in 11.30 ter 16.00 in 17.30, pozirali fotografu in se pokazali pustni žiriji. Potegovali se bodo za pustne nagrade v kategorijah posamezna odrasla in otroška maska, družinska maska in dvojice iz istega gospodinjstva. Fotografije najboljših mask bomo nato objavili na Facebook strani , nagrajence pa obvestili za prevzem nagrade.
Prva nagrada za posamezno otroško masko je 11-dnevno letovanje med poletnimi počitnicami, prva nagrada za družinsko je 3-dnevni prvomajski paket v Poreču, ostale nagrade pa so prispevali donatorji.
Na pustni torek bodo znani tudi zmagovalci Natečaja za najbolj zabavno zaščitno masko HECNA FACA – avtorji najbolj zabavnih zaščitnih mask v štirih starostnih kategorijah prejmejo denarne in praktične nagrade, sodelujoči v kategoriji od 13 do 18 let pa se bodo udeležili zanimive in zabavne naravoslovne delavnice podjetja Mikro+Polo.
V izložbah na našemljenih ulicah si bodo sprehajalci lahko ogledali tudi razstavo PUSTNI SPREVOD V PRETEKLOST, na kateri bodo na ogled foto utrinki s pustovanj ZPM Maribor v preteklih 10-in letih. Razstava bo na ogled od petka, 12. 2. do torka, 16. 2. 2021.
Zaradi omejitev za preprečevanje širjenja korona virusa, pustne šeme prosimo, da vzdržujejo razdaljo na foto točkah in upoštevajo vsa ostala navodila organizatorja.

RAZSTAVA: S04E02_KRIZOLOGIJA: APLICIRAN PRISTOP

Galerija Media Nox 12 Židovska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Galerija Media Nox in študentska pop-up galerija 7:069 vabita na otvoritev razstave S04E02_KRIZOLOGIJA: Apliciran pristop.
Razstava bo na ogled od 17. 2. do 18. 3. v prostorih galerije Media Nox.
Tema te razstave, ki je tako kot večina današnjih kulturnih dejavnosti zaznamovana z večno negotovostjo in odprtostjo za nenadne spremembe, pod nesigurnimi pogoji teh skoraj normaliziranih izrednih razmer, z omejenim dostopom do virov sicer tako pogostim za umetnost in z neštetimi praktičnimi vprašanji - seveda izhaja in je navdihnjena s trenutno krizo; kako se odzvati naglo in ukrepati hitro, kako biti učinkovit s tem, kar imaš, kako se prilagoditi situaciji negotovosti, ko se prihodnost začasno ustavi in je vse kar ostane vsakdan.
Več informacij: S04E02_KRIZOLOGIJA: Apliciran pristop
Delovni čas galerije Media Nox:
torek-petek: 10.00-14.00 in 15. 00-18.00
sobota: 10. 00-13.00

PRENOS KONCERTA V ŽIVO: DŽEZZVA

YouTube, spletna stran in Facebook stran Narodnega doma Maribor Maribor

Ogled koncerta je brezplačen.
Ogled koncerta: YouTube , spletna stran in Facebook stran Narodnega doma Maribor

Glasba kvarteta džeZZva iz Murske Sobote se spogleduje tako s tradicijo ameriške jazz kulture z elementi evropske klasične glasbe, kot tudi z vplivi popularne ter ljudske kulture južnega dela evropske celine.
Zelo senzibilna komunikacija in muziciranje štirih uigranih glasbenikov prepriča še tako zahtevno in širšo množico poslušalcev. Razvijajo avtorsko moderen in zelo samosvoj umetniški pristop. Glasba kvarteta džeZZva temelji na avtorskih skladbah članov skupine, le delno se spogledujejo s tradicionalnimi skladbami, ki jih aranžmajsko preuredijo na poseben način in jim na ta način dajo oseben pečat.
V svojih kompozicijah spretno in prefinjeno spajajo tudi panonski melos in zvoke drugih kultur. Zasedba je prepoznana in cenjena tudi v tujini. Julija lani so nastopili na eminentnem francoskem jazz festivalu Jazz à Vienne.
Na slovensko glasbeno sceno so opazno stopili leta 2014, s prvencem džeZZva. Album je bil uvrščen med 20 najboljših slovenskih plošč po izboru glasbenih urednikov RTV Slovenija. Izdali so še posnetek koncerta iz Skritega dvorišča v Murski Soboti, z naslovom Live From The Hidden Courtyard (2016), ter lani album Sintur, ki je bil uvrščen na lestvico 30 naj jazz albumov v regiji.
So prejemniki plakete 2020 za pomembe kulturne dosežke, ki jo podeljuje Mestna občina Murska Sobota.

NARODNI ORKESTER ARGENTINSKE GLASBE JUANA DE DIOSA FILIBERTA

Spored:
Astor Piazzolla: Tangazo
Astor Piazzolla: Koncert za bandoneon in orkester, »Aconcagua«
***
Alberto Ginastera: Argentinski plesi, op. 2 (orkestriral E. Saul)
Alberto Ginastera: Koncertantne variacije, op. 23

Tudi v visoki starosti je še marsikaj mogoče narediti prvič. To dokazujemo s pričujočim koncertom: v petinsedemdesetih letih obstoja Koncertne poslovalnice smo gostili nešteto glasbenikov z različnih koncev sveta, a še nikoli simfoničnega orkestra iz Južne Amerike. Glasbo brazilskih in argentinskih skladateljev smo slišali že večkrat, prav tako smo gostili glasbenike iz različnih držav južnoameriške celine, a zdaj imamo končno čast gostiti celoten tamkajšnji orkester. Narodni orkester argentinske glasbe nosi ime po uglednem argentinskem skladatelju in svojem utemeljitelju Juanu de Diosu Filibertu, ki je povezoval standarde klasične evropske glasbe in argentinsko popularno glasbo.
Orkester je vse od leta 1931 zvest poslanstvu: služiti tako argentinski kot južnoameriški glasbi v celoti ter njenim skladateljem – ne glede na slogovno usmerjenost. Ta je v Južni Ameriki izredno pisana in mnogokrat navdušujoče izvirna: nekateri skladatelji so vztrajali v evropskih akademskih vodah, spet drugi so klasično glasbeno tradicijo oplajali z južnoameriškimi folklornimi navdihi, tretji pa so se zapisali avtohtonemu tangu.
Narodni orkester argentinske glasbe je eden osrednjih na celini in sodeluje z najvidnejšimi južnoameriškimi dirigenti, solisti in skladatelji.
V Mariboru bo pod vodstvom argentinskega dirigenta Emirja Saula ter s sonarodnjakom, tango bandoneonistom Horaciem Romo, zaigral izbor najmarkantnejše glasbe svoje domovine: poleg nezamenljivega Astorja Piazzolle bomo slišali še deli Alberta Ginastere, enega najznamenitejših skladateljev argentinske simfonične glasbe.

NARODNI ORKESTER ARGENTINSKE GLASBE JUANA DE DIOSA FILIBERTA

Spored:
Astor Piazzolla: Tangazo
Astor Piazzolla: Koncert za bandoneon in orkester, »Aconcagua«
***
Alberto Ginastera: Argentinski plesi, op. 2 (orkestriral E. Saul)
Alberto Ginastera: Koncertantne variacije, op. 23

Tudi v visoki starosti je še marsikaj mogoče narediti prvič. To dokazujemo s pričujočim koncertom: v petinsedemdesetih letih obstoja Koncertne poslovalnice smo gostili nešteto glasbenikov z različnih koncev sveta, a še nikoli simfoničnega orkestra iz Južne Amerike. Glasbo brazilskih in argentinskih skladateljev smo slišali že večkrat, prav tako smo gostili glasbenike iz različnih držav južnoameriške celine, a zdaj imamo končno čast gostiti celoten tamkajšnji orkester. Narodni orkester argentinske glasbe nosi ime po uglednem argentinskem skladatelju in svojem utemeljitelju Juanu de Diosu Filibertu, ki je povezoval standarde klasične evropske glasbe in argentinsko popularno glasbo.
Orkester je vse od leta 1931 zvest poslanstvu: služiti tako argentinski kot južnoameriški glasbi v celoti ter njenim skladateljem – ne glede na slogovno usmerjenost. Ta je v Južni Ameriki izredno pisana in mnogokrat navdušujoče izvirna: nekateri skladatelji so vztrajali v evropskih akademskih vodah, spet drugi so klasično glasbeno tradicijo oplajali z južnoameriškimi folklornimi navdihi, tretji pa so se zapisali avtohtonemu tangu.
Narodni orkester argentinske glasbe je eden osrednjih na celini in sodeluje z najvidnejšimi južnoameriškimi dirigenti, solisti in skladatelji.
V Mariboru bo pod vodstvom argentinskega dirigenta Emirja Saula ter s sonarodnjakom, tango bandoneonistom Horaciem Romo, zaigral izbor najmarkantnejše glasbe svoje domovine: poleg nezamenljivega Astorja Piazzolle bomo slišali še deli Alberta Ginastere, enega najznamenitejših skladateljev argentinske simfonične glasbe.

NARODNI ORKESTER ARGENTINSKE GLASBE JUANA DE DIOSA FILIBERTA

Mestna občina Maribor Dvorana Union Maribor

Spored:
Astor Piazzolla: Tangazo
Astor Piazzolla: Koncert za bandoneon in orkester, »Aconcagua«
***
Alberto Ginastera: Argentinski plesi, op. 2 (orkestriral E. Saul)
Alberto Ginastera: Koncertantne variacije, op. 23

Tudi v visoki starosti je še marsikaj mogoče narediti prvič. To dokazujemo s pričujočim koncertom: v petinsedemdesetih letih obstoja Koncertne poslovalnice smo gostili nešteto glasbenikov z različnih koncev sveta, a še nikoli simfoničnega orkestra iz Južne Amerike. Glasbo brazilskih in argentinskih skladateljev smo slišali že večkrat, prav tako smo gostili glasbenike iz različnih držav južnoameriške celine, a zdaj imamo končno čast gostiti celoten tamkajšnji orkester. Narodni orkester argentinske glasbe nosi ime po uglednem argentinskem skladatelju in svojem utemeljitelju Juanu de Diosu Filibertu, ki je povezoval standarde klasične evropske glasbe in argentinsko popularno glasbo.
Orkester je vse od leta 1931 zvest poslanstvu: služiti tako argentinski kot južnoameriški glasbi v celoti ter njenim skladateljem – ne glede na slogovno usmerjenost. Ta je v Južni Ameriki izredno pisana in mnogokrat navdušujoče izvirna: nekateri skladatelji so vztrajali v evropskih akademskih vodah, spet drugi so klasično glasbeno tradicijo oplajali z južnoameriškimi folklornimi navdihi, tretji pa so se zapisali avtohtonemu tangu.
Narodni orkester argentinske glasbe je eden osrednjih na celini in sodeluje z najvidnejšimi južnoameriškimi dirigenti, solisti in skladatelji.
V Mariboru bo pod vodstvom argentinskega dirigenta Emirja Saula ter s sonarodnjakom, tango bandoneonistom Horaciem Romo, zaigral izbor najmarkantnejše glasbe svoje domovine: poleg nezamenljivega Astorja Piazzolle bomo slišali še deli Alberta Ginastere, enega najznamenitejših skladateljev argentinske simfonične glasbe.

PRENOS KONCERTA: TOLKALA OD BLIZU

spletna stran in Facebook stran Narodnega doma Maribor Maribor

Awwwditorij: Mladinski cikel, prenos koncerta
Nadomestni koncert prestavljenega koncerta 14. 1. 2021.
Ogled koncerta je brezplačen.
Ogled koncerta: YouTube , spletna stran in Facebook stran Narodnega doma Maribor
Komentirani koncert
Ali ste vedeli, da na koncertno marimbo lahko igra pet tolkalcev hkrati? Ali pa, da se na kuhinjski mizi lahko postreže okusna skladba? Skupina SToP je na podlagi dolgoletnih izkušenj pripravila nenavaden koncert, v katerem poleg splošno znanih tolkal uporabljajo vsakdanje predmete, ki so dosegljivi vsakomur - kuhalnice, igrače, žoge, žeblje, kladiva, sode, piščalke, raglje …
Prejemniki Župančičeve nagrade in nagrade Prešernovega sklada, tolkalci Barbara Kresnik, Marina Golja, Matevž Bajde, Damir Korošec, Franci Krevh, Tomaž Lojen, Davor Plamberger in Dejan Tamše, predstavljajo celo paleto klasičnih, etnoloških in drugih tolkal.
Predstava klasično tolkalno glasbo preplete z običajnim načinom življenja in resno koncertno vzdušje premeša z lagodnostjo zabave, mlade pa tudi s pomočjo komentarjev vodi skozi različna glasbena obdobja in sloge.

100 LET ORGANIZIRANE LIKOVNE DEJAVNOSTI V MARIBORU

Instagram (v živo) + Facebook (posnetek) (map)

100 let organizirane likovne dejavnosti v Mariboru
UGM Kabinet, Strossmayerjeva 6
26. februar – 18. april 2021
otvoritev: petek, 26. februar 2021, 12.00, Instagram (v živo) + Facebook (posnetek)
kustosinja: Breda Kolar Sluga
umetniki: Egon Baumgartner, Karl Coronini, Ifigenija Cozzi, Viktor Cotič, Rajmund Hamböck, Ljudmila Janovsky, Ivan Janovsky Karlovič, Tomaž Janžekovič, Hedvika Kiffmann, Erna Klein Bros, Štefan Kobylanski, Ivan Kos, Franc Krajnc, Špelca Mladič, Ivan Napotnik, Rita Passini, Josip Peteln, Oskar Pistor, Violetta Rosmanit, Mirko Sadar, Friderik Avgust Seebacher, Vera Simonič Blumenau, Franjo Stiplovšek, Avgusta Šantel, Nande Vidmar, Jože Vokač, Josip Tscharre, Ivan Žabota
Konec burnega leta 1920 je bil Maribor prizorišče »prve umetniške razstave«. Pobudo je podal slikar Viktor Cotič, slavnostno pokroviteljstvo pa prevzel general Rudolf Maister. V mestu, ki je po razpadu Avstro-Ogrske in nastanku kraljevine južnoslovanskih narodov doživljalo silovite etnične in socialne spremembe, je to bil svojevrsten podvig, katerega cilj je bil prikazati kulturno podobo zdaj slovenskega mesta, povezati in organizirati likovne ustvarjalce vseh narodnosti, slojev ali stanov ter v javnosti prebuditi zanimanje za likovno umetnost.
Razstava, na kateri je 28 umetnikov in umetnic pokazalo več kot 180 del, je v mestu sprožila vrsto pomembnih novosti: ustanovljeno je bilo prvo likovno društvo, natisnjen prvi umetniški katalog; v medijskih odzivih so prvič problematizirali razstavne zasnove; pričelo se je govoriti o umetniškem trgu in likovnem izobraževanju; takoj po otvoritvi se je pokazala tudi nuja po stalnem razstavnem prostoru in prvi likovni zbirki slovenske moderne umetnosti, ki bi bila javnosti na voljo v trajni obliki.
S to razstavo je likovno življenje končno postalo del mariborskega javnega življenja. Še več, po odprtju I. razstave se v našem mestu delovanje na področju likovne umetnosti kljub težavam in zastojem ni več ustavilo, zato razstavo upravičeno štejemo kot začetek kontinuiranega organiziranega delovanja na področju likovne umetnosti. Razstava je odlična priložnost, da predstavimo zanimive začetke, hkrati pa tudi, da ob jubileju potegnemo črto in premislimo, kaj smo v 100 letih dosegli.

PRENOS KONCERTA V ŽIVO: ALO!STARI

YouTube, spletna stran in Facebook stran Narodnega doma Maribor Maribor

Awwwditorij: Mladinski cikel, prenos koncerta v živo
Ogled koncerta je brezplačen.
Ogled koncerta: YouTube , spletna stran in Facebook stran Narodnega doma Maribor
Ah, devetdeseta. Zlati cajti.
Člani te zanimive punk skupine so se najbolje opisali kar sami:
Ah, devetdeseta. Zlati cajti. Pubeci smo se dobivali na dvorišču al pa pri UŠC-ju. V Mariboru valda. Takrat smo rekli, da gremo na PA (aka Pedagoška akademija). Vsak svoj skate v roke, pa akcija. Enim je celo nekaj ratalo, drugi pa smo slej ko prej obupali, pa se raje družli in bluzili. O življenju (kolko si kot sveži najstnik takrat to sploh razumel), o tečnih starih in pa o muziki. Kolko cd-jev in kaset smo si menjali in presnemavali nimam pojma, vem pa, da smo bli ena prvih generacij, ki je muziko našla tudi na netu z Napsterjem al pa celo preko IRC-a. Na špile še nismo smeli hodit, smo pa zato tolko bolj nabijali muziko doma. In kmalu se je zgodilo to, da je eno desko zamenjala druga. Skejt je nadomestila kitara. Poškodbe in buške pa kitarski riffi in raztrgani zvočniki. Stari niso meli kaj dosti proti. Glavno, da se pubec ne drogira!
No, nekak tak se naša zgodba začne. In potem smo odraščali. Pa igrali v različnih bendih (Trash Candy, Happy ol’ McWeasel, Burning Legion), prepotovali skoraj vso Evropo in po več ko dveh desetletjih ugotovili, da bi se blo res super vrnit na začetek. Takrat je blo res fajn. Samo špilat nismo znali, zdaj pa znamo. Pa zgodb se je nabralo še in še.
Nekak tak smo pol nastali Alo!Stari. Ker valda je bil to naš pozdrav takrat in je še danes. Poleg »Ki si koJn«, »Kaj zaj …« in pa čisto klasičnega, standardnega »Seos«.