Narodni dom 9 Ulica kneza Koclja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia
- Dogodki
- Prizorišča
- Narodni dom 9 Ulica kneza Koclja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia
BACK TO THE BEAUTIFUL // NAZAJ K LEPEMU
Narodni dom 9 Ulica kneza Koclja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaNAGIB v okviru Mednarodnega Abonmaja Mariborskih Organizacij (MAMO) vabi na:
BACK TO THE BEAUTIFUL / NAZAJ K LEPEMU
performativna instalacija / performative installation
ČETRTEK / THURSDAY : 8.11.2018, 19:00 @ Narodni dom Maribor
Nazaj k lepemu / Back to the Beautiful je mednarodni projekt dveh umetniških kolektivov, in sicer nemško-indijsko-ameriške naveze ter slovensko-avstrijske, ki se skozi različne prostorske konstelacije lotevata tem migracije, protestov ter moči in opolnomočenja.
»Nazaj k lepemu (Drava)« je tretja različica participatorno-performativne instalacije, ki je premiero doživela v Salzburgu leta 2017. Navdih za prvi projekt sta avtorci Sandra Chatterjee in Cynthia Ling Lee našli v neokrnjenem naravnem okolju reke Saalach, po kateri poteka meja s sosednjo Nemčijo, ki predstavlja potencialno območje mejnih napetosti. Leta 2018 sta ustvarili različico instalacije ob reki San Lorenzo, kjer se nahaja zadnja kitajska četrt v Santa Cruzu v Kaliforniji, ter z njo naslovili vprašanji zgodovinskih kitajskih migracij in ksenofobije v regiji. Za mariborsko predelavo instalacije sta avtorici zbrali podobje, vezano na obrežja reke Drave skozi čas, ki rezonira z raznolikimi podobami vodnih teles rek Saalach, San Lorenzo in Drave, ki jih avtorici povezujeta z lepoto, migracijami in/ali nacionalnimi mejami.
Druga performativna instalacija avtorjev Tomaža Simatovića in Tomaža Tomljanovića je nastala v okviru projekta »Nazaj k lepemu« kot refleksija na temo opolnomočenja v kontekstu demonstracij, protestov in množičnih plesnih ritualov, kot sta bila recimo plesna kuga v srednjem veku ali kultura rejva. Rezultat njunega sodelovanja so instalacije, ki temeljijo na konceptih del(ovanj)a in sodelovanja. Avtorja v središče svojega dela postavljata kodificirano besedilo, razstavljeno na zidu, ki ga udeleženci s kombinacijo aktivnosti in refleksije, strateško odkrivajo na predlagani »poti opolnomočenja«.
Občinstvo se bo skozi instalacijo premikalo v treh različnih prostorih Narodnega doma Maribor, kjer bo poleg besedilnih, vizualnih in performativnih elementov vključen tudi neposreden stik z vodo. Gre za preplet poetičnih in političnih video podob, interaktivnih srečanj z občinstvom in utrinkov živega performansa, ki črpa iz kontradiktorne motivike vode, meje in lepote.
Projekt je poleg mariborskega, podprl tudi münchenski oddelek za umetnost in kulturo, Avstrijski kulturni forum Ljubljana, Kuratieren in den szenischen Künsten (Univerza Salzburg in LMU München), Szene Salzburg ter Ministrstvo za kulturo. Gre za drugo predstavo v okviru mednarodnega MAMO abonmaja, v katerega so vključene tako javne institucije kot tudi nevladne organizacije, in sicer Moment, Nagib, Lutkovno gledališče Maribor, SNG Drama Maribor, Platforma sodobnega plesa ter GT22.
Avtorji in izvajalci: Sandra Chatterjee (Sandra Babli), Cynthia Ling Lee, Post Natyam Collective, Tomaz Simatovic in Tomaž Tomaljanović (Dualik Street-Fashion)
Partnerji in finančna podpora: Avstrijski kulturni forum Ljubljana, Mesto München - oddelek za umetnost in kulturo, Mestna občina Maribor in Ministrstvo za kulturo, Szene Salzburg, Kuratieren in den szenischen Künsten (Univerza Salzburg in LMU München).
Organizator: Društvo Nagib in Narodni dom Maribor
Photo: Hubert Auer
Predstava je del mednarodnega MAMO abonmaja.
Več na: www.nagib.si in
http://mamoabonma.si/2018/09/03/nazaj-k-lepem/
Cena vstopnic: 6,00 €; 5,00 € (dijaki, študenti, upokojenci, samozaposleni v kulturi in MAMO abonenti), za brezposelne vstop prost!
NAGIB and MAMO abonma (International Abonma of Maribor Organizations) is inviting you to joins us at the performative installation BACK TO THE BEAUTIFUL!
Back to the Beautiful (Drava) layers poetic and political video images, participatory encounters with the audience, and moments of live performance around the contradictory motifs of water, borders and beauty. Audiences move through an interactive installation that includes texts, videos, embodiment, and direct contact with water through ritual hand-washing and bottling of river water.
Back to the Beautiful (Drava) will be the third site-specific adaptation of this participatory performative installation. The work first premiered in Salzburg in 2017 and was inspired by the river Saalach, which forms the border between Germany and Austria, as both a site of natural beauty and potential border tension. In 2018, it was adapted to center the San Lorenzo River, site of the last Chinatown in Santa Cruz, California, while addressing historical Chinese migration and xenophobia in the region. For its Maribor incarnation, the artists will adapt the installation by incorporating local memories of the river Drava, resulting in an installation whose images and resonances draw from multiple bodies of water that have served as sites of beauty, migration, and/or national borders: the Saalach, the San Lorenzo, and the Drava.
The work of Tomaž Simatović and Tomaž Tomljanović was created in the frame of the project “Back to the Beautiful”. The work was created as a reflection on the topic of empowerment in the context of demonstrations, protests, and large-scale dance rituals such as the dancing plague in the Middle Ages and rave culture. The result of their work are performative and participatory installations focusing on the concept of labour, and collaboration. This work seeks to bring back to the surface the importance of collaboration as a strategy of empowerment, yet stimulate the sense, value and significance of beauty in collaborative work settings. At the centre of their work is the active discovery of a codified text exhibited on the wall. Participants are discovering the proposed "path to empowerment” strategically, through combination of activity and reflection.
Authors and performers: Sandra Chatterjee, Cynthia Ling Lee, Post Natyam Collective, Tomaz Simatovic and Tomaž Tomaljanović
Partners and Financial support: City of Munich Department of Arts and Culture, Austrian Cultural Forum Ljubljana, Municipality of Maribor, Ministry of Culture, Szene Salzburg and Kuratieren in den szenischen Künsten (University of Salzburg in LMU München).
Organizers : Association Nagib and Narodni dom Maribor
The project is part of MAMO abonma - International Abonma of Maribor Organizations. More at: http://mamoabonma.si/
TICKETS: 6,00 €; 5,00 €
More: http://www.nd-mb.si/ostalo/narodni-dom-maribor/predstava/nd/back-to-the-beautiful-nazaj-k-lepemu/
CIKEL BLUE PLANET: IGOR LUMPERT & INNERTEXTURES
Narodni dom 9 Ulica kneza Koclja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaCIKEL KONCERTOV BLUE PLANET
Mali oder Narodnega doma Maribor
26.oktober 2018 /20:00
IGOR LUMPERT & INNERTEXTURES (Slo/Zda)
Igor Lumpert - saksofon, kompozicije
Greg Ward – alt saksofon
Masa Kamaguchi – kontrabas
Jason Nazary – bobni
"Eleven is a regenerative, joyful work of complex music” - All about Jazz
“Lovers of the most sophisticated urban-jazz, this record is for you!" - Giornaledellamusica
Eden vodilnih slovenskih glasbenikov, v New Yorku delujoči saksofonist in skladatelj Igor Lumpert, prihaja v Maribor z vrhunsko mednarodno zasedbo Innertextures. Sestavljajo jo saksofonist Greg Ward, kontrabasist Masa Kamaguchi in bobnar Jason Nazary.
Igor je pri devetnajstih iz domačega Novega mesta odšel na konzervatorij v Linzu, kjer je študiral kompozicijo pri Dougu Hammondu, bobnarju, tolkalcu in veliki zvezdi sveta jazz glasbe. V času študija je bil redni član nemške zasedbe Sidewinders, ki je v tistem času prejela nagrado za najboljšo nemško jazz skupino.
Na povabilo enega najboljših svetovnih basistov Reggiea Workmana, ki je pomagal še nekaterim slovenskim glasbenikom, je Igor pridobil štipendijo in leta 2000 odšel na študij v New York, kjer je sodeloval z glasbeniki kot so Reggie Workman, George Garzone, Buster Williams, Chico Hamilton, Billy Harper in mnogimi drugimi.
Igor Lumpert je doslej izdal štiri albume, zadnjega med njimi, »Eleven« (Clean Feed Records), je pred kratkim posnel z zasedbo Innertextures, s katero album predstavljajo na aktualni evropski turneji.
Eleven je izvrsten album, ki je odlično sprejet s strani domačih in tujih glasbenih kritikov, bend pa je nedavno opazila tudi Yoko Ono in ga opisala preprosto kot »odličen bend«!
Vstopnina: 10 EUR
Študenti 8 EUR
Prodaja vstopnic eno uro pred koncertom na blagajni prizorišča.
Rezervacije vstopnic: zavod.etnika@gmail.com
ali na telefonu 040 632 232.
KOMEDIJA 50 ODTENKOV ŽENSKE
Narodni dom 9 Ulica kneza Koclja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia50 ODTENKOV ŽENSKE
KOMEDIJA, KI RAZKRIVA PRAVO RESNICO O ŽENSKAH!
Ženske so slabše voznice, neprestano govorijo in so popolnoma nerazumne, ko pride »tisti čas« v mesecu. Obožujejo čokolado, kozarec rdečega in petje pod tušem. Ko se pokvari pralni stroj, takoj pokličejo strokovnjaka, za zamenjavo žarnice pa prosijo soseda ali svojega dragega. So vedno urejene in v zadnjem stilu z modo, na zalogi pa imajo nešteto parov čevljev. Najraje na svetu cele dneve pospravljajo in kuhajo ter v mislih načrtujejo svojo sanjsko poroko. JA, PA KAJ ŠE!?!?
Resnica o ženskah še nikoli ni bila tako zabavna, kot v tej komediji. Barbi se šali na lasten račun, brez dlake na jeziku ruši stereotipe in pove čisto vse!
Komičarka Barbi Šov: ''Nisem zmešana. Ženska sem!''
Vabljeni, da se ji pridružite na njeni poti in se od srca nasmejite :)
Prodaja vstopnic: www.eventim.si, Petrol, Pošta, OMW in ostala prodajna mesta sistema Eventim.si
SHIFTING BASELINES
Narodni dom 9 Ulica kneza Koclja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaNagib Maribor, Goethe-Institut Ljubljana, ArgeKultur Salzburg in Narodni dom Maribor vas v času in v sodelovanju s Festivalom Borštnikovo srečanje vabimo na prvi raziskovalni dogodek, ki v središče postavlja fenomen »shifting baselines« in se skozi vprašanje spomina, pozabe in celo (generacijske) transmisije vedenja dotika pomembnih družbenih sprememb. Gre za večletni mednarodni interdisciplinarni projekt, ki prepleta več umetniških praks z različnimi (znanstvenimi) področji.
Projekt Shifting Baselines opazuje in premišljuje transformativne procese, ki jih opisuje kot odnose med zaznavami, vrednotami in vzorci dejanj na eni strani, in kot spreminjajoče se okolje na drugi. Socialni psiholog Harald Welzer pojasnjuje ta odnos kot odnos dveh drsečih referenčnih točk, na primer dveh vlakov, ki vozita po vzporednih tirih z enako hitrostjo in se zato zdi, da relativno drug na drugega stojita pri miru. Pogosto se zgodi, da procesov spremembe, ki preoblikujejo pogoje družbenih okvirov, ljudje in družbe, v katerih potekajo, ne prepoznajo, ker se jim istočasno – in prav tako nezavedno – spreminjajo tudi percepcije, vrednote in vzorci delovanja. Posledično celo pomembnih zgodovinskih dogodkov ali sprememb pogosto ne prepoznamo ali se z njimi ne spoprimemo v trenutku, ko se zgodijo.
Termin "shifting baselines" izvorno prihaja iz naravoslovja (morskih in ribiških raziskav). Posebej dobro ga je sprejel in raziskal sociološki diskurz, nato pa je bil prenesen v družbene vede in kulturo. Obravnavan in uporabljan je na različnih poljih in disciplinah, kot so zgodovinske raziskave (npr. v odnosu do hitre spremembe vrednot v času nacionalsocializma in pojavu holokavsta), ekologija (podnebne spremembe in izumrtje vrst kot ekološka in socialna kriza), polje političnih ved (sprememba v odnosu med svobodo in varnostjo po 11. 9.) ali ekonomija (sprememba v monetarni politiki ob pojavu finančne krize leta 2008).
Prvi raziskovalni dogodek projekta se ukvarja z dejanju splošne linije spraševanja: Kaj so "shifting baselines", ki smo jim izpostavljeni ta čas? Kateri učinki bodo postali vidni v prihodnosti? Kako lahko prepoznamo, vizualiziramo in se ustrezno odzovemo danes?
Skupina kuratorjev – Petra Hazabent, Mona Schwitzer (Mona Maria Mikula), Sebastian Linz in Philipp Krüger (Phil le Krueger) – gosti prvega v seriji konceptualnih srečanj, in sicer preiskovalno raziskovalni dogodek, katerega namen je odpreti prostor za premislek, preizpraševanje in izkušnjo fenomena "shifting baselines", tokrat skozi (lokalne) zgodbe v interakciji z (mednarodnimi) gosti in publiko, kakor tudi skozi različne umetniške konstelacije (npr. zvočno instalacijo, vizualno in oblikovalsko participatorno razstavo, performativno predavanje …).
UMETNIŠKE INTERVENCIJE: Jonas Von Lenthe, Tomaž Tomljanović, Pablo Leiva in Victor Galleguillos
SKUPINA KURATORJEV: Petra Hazabent, Mona Schwitzer, Sebastian Linz and Philipp Krüger
PARTNERJI PROJEKTA: Nagib Maribor, Goethe-Institut Ljubljana, ArgeKultur Salzburg, HochX München, Festival Borštnikovo srečanje in Narodni dom Maribor
Dogodek bo potekal v angleškem jeziku.
Vstopnine ni, število mest pa je omejeno!
Shifting Baselines @ Festival Borštnikovo srečanje
Premikanje izhodišč @ Festival Borštnikovo srečanje
ARTISTIC INTERVENTIONS by: Jonas von Lenthe, Tomaž Tomljanović - Dualik Street-Fashion, Pablo Leiva - Pablo Andres and Victor Galleguillos.
GROUP OF CURATORS: Petra Hazabent, Mona Schwitzer - Mona Maria Mikula, Sebastian Linz and Philipp Krüger - Phil le Krueger
PROJECT PARTNERS: Nagib Maribor, Goethe-Institut Ljubljana, ArgeKultur Salzburg, HochX München, Festival Borštnikovo srečanje and Narodni dom Maribor.
(Slovene text below //slovenski opis projekta spodaj)
At the first research event of our Shifting Baselines project we want to deal with the following questions: What are the 'shifting baselines' to which we are subjected at the present moment? What effects will become apparent in the future? How can we recognize, visualize and respond adequately today?
The Shifting Baselines project observes and reflects upon transformational processes, describing them as relationships between perceptions, values and patterns of action on the one hand and as a changing environment on the other. Social psychologist Harald Welzer explains this relationship as that of two sliding reference points, as, for example, two trains traveling on parallel tracks at the same speed, which therefore seem to stand still relatively to one another. The processes of change transforming social framework conditions are often not recognized by the people or societies affected by them, because at the same time - and just as unknowingly - the perceptions, values and patterns of action of these people or societies change as well. Consequently, even historically relevant events or changes are often not recognized or dealt with at the moment of their occurrence.
The term 'shifting baselines' originally comes from natural science (marine and fisheries research). It was particularly well received and researched by the sociological discourse and then transferred to social science contexts and culture. It has been discussed and applied in various fields and disciplines, such as historical research (e.g. in relation to the rapid change of values in the time of National Socialism and the emergence of the Holocaust), ecology (climate change and species extinction as ecological and social crises), the field of political science (the change in the relationship between freedom and security after 9/11) or the economy (the change in the monetary policy in the wake of the 2008 financial crisis).
A group of curators - Petra Hazabent, Mona Schwitzer, Sebastian Linz and Philipp Krüger - is hosting an investigative research event to open up the space for "shifting baselines" to emerge in different forms by discussing and sharing stories of (local) people as well as experiencing and researching the phenomena also through different artistic constellations (e.g. sound installation, visual and design participatory exhibition, performative lecture…).
The event will be held in English!
Entrance is free, but seats are limited!
DŽUMBUS
Narodni dom 9 Ulica kneza Koclja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaDŽUMBUS
Festival Maribor 2018 za otroke
Režija, glasba in glasbeni inštrumenti: Peter Kus
Nastopajo:
Urška Cvetko,
Krištof Hrastnik,
Michael Pöllmann
Zvočna predstava o dečku, ki ne govori, temveč se sporazumeva le z zvoki in glasbo.
Džumbus predstavlja lik nenavadnega dečka, ki ne govori besed, temveč se namesto z jezikom izraža s samosvojimi zvoki in glasbo. Če imajo stvari vsaka svoj zvok, potem lahko z igranjem nanje opisuje svet in sebe ter se tako sporazumeva. Toda, ko deček odkrije svojo novo govorico ter jo predstavi staršem, zdravnikoma, učiteljici in sovrstniku, naleti na odpor. Vsi njegovo ustvarjalnost, domišljijo in izvirnost razumejo kot motnjo, ki jo je treba odpraviti. V svetu, ki mu vladajo pravila in družbene konvencije, za ropotajočega otroka ni prostora. Naučiti se mora jezika in prilagoditi večini. Deček odrašča, se sooča s svojo drugačnostjo in išče način, kako bi v svetu omejitev in prepovedi ohranil svojo individualnost.
Igralci in glasbeniki se v predstavi sprašujejo, kaj bi se zgodilo z vsakim od nas, če bi postal ropotajoči deček. Njegovo zgodbo uprizarjajo s pomočjo zvočnega ustvarjanja, igranja ter animacije množice različnih izvirnih glasbil in zvočil, izdelanih iz vsakdanjih predmetov. Razvijajo žanr glasbenega gledališča, v katerem je zvok enakovreden drugim elementom predstave.
Predstava traja 50 minut.
Od 5. do 10. leta starosti.
Vstopnice: 5 € / družinska vstopnica 10 €
Vstopnice je možno kupiti le v Informacijski pisarni Narodnega doma Maribor in največ uro pred koncertom na prizorišču koncerta.
FESTIVAL MARIBOR 2018
Narodni dom 9 Ulica kneza Koclja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaSTRAST. DO GLASBE. DO ŽIVLJENJA!
»V svetu niso dosegli ničesar velikega brez strasti,« ugotavlja filozof G- W. F. Hegl. In pri Festivalu Maribor se popolnoma strinjamo!
Strast je pogonska sila nebrzdane ustvarjalnosti, ki je postala prepoznavni znak našega festivala. Je tista brbotajoča, goreča, eksplozivna energija, ki žene naše glasbenike v nedoumljive višave. Je nevidna sila, ki kot magnet privlači nas, poslušalce. Je neustavljiva moč, ki veže ene in druge v celoto, ko se združeni v mogočnem izbruhu emocij zlijemo v eno.
Zato smo strast postavili v središče letošnjih festivalskih programov. Od Haydnove strasti do lepote do Beethovnove strasti do svobode, od Mozartove strasti do življenja do otroške strasti do odkrivanja in spoznavanja novega. S karizmatičnim (in strastnim!) Nicolasom Altstaedtom na čelu izbranega seznama uveljavljenih glasbenikov, med katerimi omenimo Alexandra Lonquicha, Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije, Simfonični orkester SNG Maribor, Gergelyja Dubóczkyja, Mahirja Kalmika, Dávida Kutasa, Lászla Seemana, Boštjana Lipovška in seveda orkester Haydnove filharmonije, ki skupaj z izbranimi slovenskimi in tujimi glasbeniki tvori rezidenčni orkester festivala, je gotovo: čaka nas nekaj velikega!
Pridružite se nam med 20. in 28. septembrom, da skupaj izživimo strast do (odlične) glasbe.
In življenja!
⚡ PROGRAM FESTIVALA MARIBOR 2018
http://festivalmaribor.si/program/
⚡ IZVAJALCI FESTIVALA MARIBOR 2018
http://festivalmaribor.si/izvajalci/
⚡ PREDPRODAJA
20% popust do 7. septembra
http://festivalmaribor.si/vstopnice/
⚡ INTERAKTIVNA RAZSTAVA
http://festivalmaribor.si/program/zvocni-vrt-15-29-september/
⚡ VEČ
http://festivalmaribor.si/
PASSION. FOR MUSIC. FOR LIFE!
“Nothing great in the world has ever been accomplished without passion!” philosopher G. W. F. Hegl said, and we at the Festival Maribor couldn’t agree more.
Passion is the force behind the unbridled creativity, which became the trade mark of our festival. It is the bursting, burning, explosive energy, which drives our musicians into the unimagined heights. It is the invisible force, which draws our audiences like a magnet. It si the unstoppable power, which fuses both of them together until they became one, joined in a powerful eruption of emotions.
This is why we put passion into the centre of our 2018 programmes: from Haydn’s passion for beauty to Beethoven’s passion for freedom, from Mozart’s passion for life to children’s passion for learning. With the charismatic (and passionate) Nicolas Altstaedt leading the pack, and with Alexander Lonquich, Haydn Philharmonie, Slovenian Philharmonic Chamber String Orchestra, Gergely Dubóczky, Mahir Kalmik, Kutas Dávid, Laszlo Seeman, Bostjan Lipovsek and SNG Maribor Symphony orchestra following in his step, there is no doubt great things await us!
So join us from September 20th to September 28th and unleash your passion for (great) music. And life!
⚡ FESTIVAL MARIBOR 2018 PROGRAMME
http://festivalmaribor.si/en/programme/
⚡ FESTIVAL MARIBOR 2018 PERFORMERS
http://festivalmaribor.si/en/performers/
⚡ PRESALE
20% discount until September 7th
http://festivalmaribor.si/en/tickets/
⚡ INTERACTIVE EXHIBITION
http://festivalmaribor.si/en/program/the-garden-of-sounds-15-29-september/
⚡ MORE
http://festivalmaribor.si/en/