SEN KRESNE NOČI – POROČNA KOMEDIJA
SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaSen kresne noči je dinamična, razigrana, nagajiva, pravljična hvalnica življenja skozi serijo zmot, zamenjav, žalostnih sloves in čarobnih intervencij. William Shakespeare (1564–1616) jo je napisal okoli leta 1595, verjetno po naročilu. Pri pisanju je črpal iz številnih virov: pravljične like vilinskega sveta je našel v angleškem ljudskem izročilu, odnosne zaplete v Canterburyjskih povestih srednjeveškega pesnika Geoffreya Chaucerja, antične motive v Plutarhovih Življenjepisih in Ovidovih Metamorfozah.
Prikazuje ljubezenske zmote, zaplete in zamenjave v atenskem gozdu, zavetju pravljičnih bitij, kjer se izgubljajo in premešajo ubežni mladi ljubimci. V njihovo zgodbo posega ljubezenski zaplet v vilinskem svetu, v istem gozdu se rokodelci pripravljajo na uprizoritev ljubezenske tragedije na svatbi atenskega kneza, nočno dogajanje se odvija med budnostjo in snom.
V človeških sanjah se, kot v Shakespearovem gozdu na kresno noč, realne in pravljične podobe in dogodki prekrijejo in prelijejo. Ko človek poskuša sanje razložiti, odkrije neznane in čudne pomene, a prepoznavne kot logične koščke "budnega" življenja, saj "iz iste smo snovi kot sanje" (Prospero, Vihar). Zgodbo nagajivo zaokroži Spak: "Če vas sence smo užalile,/ mislite, da vse to bile/ so le sanje: da zaprli/ ste oči, prikazni zrli.// In ker slabo to dejanje/ vam kazalo je le sanje,/ nas zato ne grajajte:/ mi popravimo še vse." (prevod: Oton Župančič)
*****
Sklop: študentsko gledališče
Predstava bo na Komornem odru SNG Maribor, traja 1 uro 50 minut in nima odmora.
Produkcija 2. letnika BA Oddelka igre Akademije dramskih umetnosti Zagreb (HR)
Premiera 2019
*****
Režiserka Kristina Grubiša
Dramaturginja Antonela Tošić
Oblikovalec svetlobe Martin Šatović
Kostumografki Martina Ptičar, Dina Kundih (TTF)
Fotograf Urh Pirc
Oblikovalka plakata Ana-Marija Jadanec
Producentka Marta Radoš
Zasedba
Ružica Maurus, Nika Barišić, Lara Nekić,, Vid Ćosić, Antonio Agostini, Filip Lugarić
Mentorji
Letnik izr. prof. Rene Medvešek, um. asist. Sara Stanić
Gledališka režija red. prof. mag. Ozren Prohić, izr. prof. Tomislav Pavković
Dramaturgija doc. Tomislav Zajec
Oblikovanje svetlobe izr. prof. Deni Šesnić
Kostumografija doc. dr. Ivana Bakal (TTF), izr. prof. Irena Sušac, um. asist. Petra Drenski (ADU)
Produkcija doc. Tatjana Aćimović
*****
Po predstavi sledi pogovor z ustvarjalci.
Predstava je v hrvaškem jeziku s povzetkom v slovenščini.
MINUTNA DRAMA – MEDNARODNI PROJEKT UL AGRFT
SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaAkademija za gledališče, film, radio in televizijo Univerze v Ljubljani je v začetku leta razpisala mednarodni študentski natečaj za minutno dramo in k sodelovanju povabila študente 24 partnerskih gledaliških šol v okviru programa Erasmus+. Na natečaj je prispelo 12 besedil. Kratke dramske prizore na eni strani formata A4 je ocenila strokovna komisija z Oddelka za dramaturgijo in scenske umetnosti UL AGRFT v sestavi: doc. dr. Blaž Lukan, izr. prof. dr. Tomaž Toporišič, izr. prof. dr. Aldo Milohnić, red. prof. dr. Barbara Orel, in magistrski študentje dramaturgije in scenskih umetnosti: Katja Markič, Kaja Novosel, Mojca Podlesek, Jakob Ribič. Komisija se je odločila nagraditi tri "minutke", ki bodo objavljene v maternem jeziku avtorja ter v slovenščini in angleščini, na 54. FBS pa jih bodo uprizorili študentje treh gledaliških akademij.
Dogodek bo na Malem odru SNG Maribor, po njem sledi pogovor z avtorji, ustvarjalci in predstavniki komisije.
1.
Stefan Milenkov, Fakulteta dramskih umetnosti Univerze Cirila in Metoda Skopje (MK)
Odpri vrata!
Uprizoritev UL AGRFT
2.
Jernej Potočan, UL AGRFT
Ostali smo brez prijateljev, zbirali smo znamke
Uprizoritev ADU Zagreb (HR)
3.
Aljoša Lovrić Krapež, UL AGRFT
Ura anatomije
Uprizoritev Akademija za igro Ruskega gledališkega inštituta GITIS, Moskva (RU)
ŠE NI NASLOVA
SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Sloveniaše ni naslova je gledališka fantazija, ki se tudi v vsebinskem smislu ukvarja z vprašanjem človekovih fantazij. Ustvarjalci skušajo ves čas ohranjati zavedanje, da je pomemben element izvirnega mita o Don Juanu, iz katerega izhajajo, odnos do smrti in zato torej tudi vprašanje, kako (pre)živeti. Včasih se zdi, da je za to potreben čudež.
Tomi Janežič z ekipo se je literarnemu liku Don Juanu raziskovalno in laboratorijsko približevala skoraj leto in pol, vzporedno s tem pa je nastajalo novo dramsko besedilo Simone Semenič z naslovom še ni naslova. Avtorica se je Don Juanu, ki tokrat nosi kleno slovensko ime Janez, dotaknila z vidika njegovih "zapeljank" in posledic njegovih dejanj – ki se vsa zlijejo v celoto v enem samem hipu, enem samem utripu srca. V trenutku, ki je potreben, da telo, ki zdrsne z ležišča, trešči na trda tla. Besedilo se je, kot se je izkazalo, izvrstno povezalo z gradivom, nastalim na vajah, in Janežič ga je subtilno združil v bogato, razplasteno celoto, ki dodaja še en pogled na brezštevilne različice Don Juana in donjuanizma, predvsem pa spregovori o naših radostih, upanjih, strahovih in stiskah.
*****
Sklop: tekmovalni program
Predstava bo na Tribuni na Velikem odru in v Stari dvorani SNG Maribor, skupaj s štirimi odmori traja približno deset ur.
Produkcija: Slovensko mladinsko gledališče
Premiera: 6. oktober 2018, spodnja in zgornja dvorana Slovenskega mladinskega gledališča
*****
Izhodišče za ustvarjalni proces je mit Don Juana.
Dodatno besedilo so prispevali ustvarjalci predstave.
Režiser in dramaturg Tomi Janežič
Scenograf Branko Hojnik
Kostumografka Marina Sremac
Izbor glasbe ustvarjalci predstave
Oblikovalec zvoka Silvo Zupančič
Oblikovalec svetlobe David Cvelbar, Tomi Janežič
Asistenta režiserja Mirjana Medojević, Daniel Day Škufca
Asistent scenografa Aleksander Vujović
Video Dušan Ojdanič
Oblikovalka maske Nathalie Horvat
Svetovalka za jezik Mateja Dermelj
Vodja predstave Gašper Tesner
Zasedba
Neda R. Bric, Daša Doberšek Tomi Janežič k. g., Nataša Keser k. g., Boris Kos, Mirjana Medojević k. g., Anja Novak, Draga Potočnjak, Matej Recer, Blaž Šef, Daniel Day Škufca k. g., Stane Tomazin, Matija Vastl
*****
O režiserju
Tomi Janežič, gledališki režiser in pedagog, ki deluje tudi kot psihodramski terapevt, je kot izredni profesor zaposlen na AGRFT v Ljubljani, predaval pa je tudi na številnih drugih visokošolskih ustanovah v Sloveniji in po Evropi. Kot režiser deluje v prostoru nekdanje Jugoslavije, v Italiji, na Norveškem in v Rusiji. Njegove predstave so gostovale po Evropi, v Rusiji in ZDA. Prejel je več kot 30 mednarodnih priznanj in nagrad, med njimi dva zlata lovorjeva venca festivala MESS Sarajevo, nagrado občinstva in kritikov na Bitefu, več Sterijevih nagrad; bil je nominiran za zlato masko, najuglednejšo gledališko nagrado v Rusiji, heddo, enako pomembno nagrado na Norveškem, nagrado UT za najboljšo predstavo leta 2016 na Norveškem pa je tudi prejel in bil letos znova med kandidati zanjo.
O producentu
Zgodba Mladinskega se je začela l. 1955 in dosegla enega vrhuncev l. 2008 z naslovom Evropski ambasador kulture, ki ga je gledališču podelila Evropska komisija. V naših novih projektih se ukvarjamo z beleženjem simptomov družbe, ki jih prikažemo z ustreznimi performativnimi postopki. Pri tem javni prostor za nas postaja enakopravni prostor uprizoritve.
*****
Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci v Medetaži SNG Maribor.
GROΒE ERWARTUNGEN | VELIKA PRIČAKOVANJA
Lutkovno gledališče Vojašniški trg 2a Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaV svoji šesti avtorski predstavi Groβe Erwartungen | Velika pričakovanja kolektiv Beton Ltd. preizprašuje same temelje gledališča kot tudi družbe preizprašujejo pozicije moči, reprezentacije in privilegije. Kolektiv pogosto uporabi svoje osebne impulze in jih pretvori v analitično prezentacijo širšega stanja stvari. Portretirajo se kot predstavniki evropske, bele, bogate, heteroseksualne ali bolj rečeno privilegirane in nadreprezentirane družbene skupine. Uprizarjajo veliko gledališče zahodnega sveta, oder privilegirane rase, ki si dovoli zavzeti vse in vsakogar, elegantno in upravičeno, zares in brez oklevanja. Predstava temelji na fizičnem in performativnem izrazu igralcev ter živi glasbi.
*****
Sklop: spremljevalni program
Predstava bo v Lutkovnem gledališču Maribor, traja 1 uro in nima odmora.
Produkcija: Bunker Ljubljana
Premiera: 30. avgust 2018, Festival Mladi levi, Stara mestna elektrarna
*****
Koncept in režija Beton Ltd.
Glasba VIS U$IŁ (Maksim Špelko, Janez Weiss) featuring DEAD TONGUES
Oblikovalca prostora, svetlobe in kostumov Toni Soprano Meneglejte + Sonda 57
Oblikovalec zvoka Jure Vlahovič
Vizualne vsebine Toni Soprano Meneglejte
Dramaturška sodelavka Urška Brodar
Tehnični vodja Andrej Petrovčič
Izvršna producentka Maja Vižin
Stiki z javnostmi Tamara Bračič Vidmar
Umetniška rezidenca Santarcangelo Festival
Zasedba
Katarina Stegnar, Primož Bezjak, Branko Jordan
*****
O avtorjih
Beton Ltd. je eden vodilnih slovenskih kolektivov na področju sodobnih scenskih umetnosti, ki so ga leta 2010 osnovali trije priznani slovenski igralci, Katarina Stegnar, Branko Jordan in Primož Bezjak. Kolektiv Beton Ltd. se problematik sodobnega sveta vsakič znova loteva z dobršno mero samorefleksije in humorja, z inovativnimi uprizoritvenimi načini in postopki.
O producentu
Bunker je neprofitni zavod za izvedbo in organizacijo kulturnih prireditev, ki producira in predstavlja sodobne gledališke in plesne predstave, organizira različne delavnice ter ostale izobraževalne programe, raziskave. Oblikuje enega najvidnejših mednarodnih festivalov sodobnih uprizoritvenih umetnosti Mladi levi in upravlja Staro mestno elektrarno.
OTROCI NA OBLASTI
SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaViktor Koželj: Pesem domovini
Domovina, nam mila, zdaj prosta si ti, / a sovrag te vzlic temu v pesti drži.
Notranji koplje, zunanji rožlja, / trda ti prede od vsega sveta.
Blagajna je prazna, se dolg debeli, / jezik usiha, izvoz pa kopni.
Nesnaga vseh vrst deželo kazi, / discipline in reda srce si želi.
Dovolj je sranja, dovolj in preveč, / mi se ne gremo teh odprtih mej več!
Civilno zaščito okrepimo še bolj, / strnimo ljudstvo v splošni odpor.
Državljani smo s tabo, drug admiral, / pogumno izpelji državni udar!
*****
Sklop: študentsko gledališče
Predstava bo na Malem odru SNG Maribor, traja 1 uro 40 minut in nima odmora.
Produkcija V. semestra DI, GLR in DSU UL AGRFT
Premiera 2019
*****
Režiser Luka Marcen
Dramaturginja Tery Žeželj
Scenografka Nika Curk
Kostumografka Ana Janc
Oblikovalka svetlobe Nastja Miheljak
Avtor glasbe Martin Vogrin
Zasedba
Viktor Martin Mlakar
Zmago Koželj Žan Brelih Hatunić
Karel Koželj Andraž Harauer
Emilija Koželj Lara Fortuna
Liza Nika Vidic
Ester Grom Lara Wolf
Tone Grom Gal Oblak
Tereza Grom Lana Bučevec
Admiral Samo Strel Luka Bokšan
Ida Julija Klavžar
Mentorji
Dramska igra in gledališka režija doc. Matjaž Tribušon, red. prof. Matjaž Zupančič
Dramaturgija izr. prof. dr. Tomaž Toporišič
Scenografija izr. prof. mag. Jasna Vastl
Kostumografija red. prof. Janja Korun, asist. mag. Tina Kolenik
Jezik in govor doc. Alojz Svete, izr. prof. dr. Katarina Podbevšek
*****
Po predstavi sledi pogovor z ustvarjalci.
Predstava je v slovenskem jeziku z nadnapisi v angleščini.
Predstava je na letošnjem festivalu FIST (Festival of International Student Theatre) v Beogradu prejela grand prix, nagrado za najboljšo predstavo v celoti.
IVO DIMCHEV – THE LIVE CONCERT
Minoritska cerkev Vojašniški trg 2a Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaŽe dvajset let je Ivo Dimchev, koreograf, performer, vizualni umetnik in gejevski aktivist, med zvermi eksperimentalne in radikalne umetnosti. Ljubezen do glasbe je v zadnjih letih odrinila ples, prevzela in prežela je njegovo performersko ustvarjanje. Tako zelo, da se je Dimchev leta 2018 po svojem vpadljivem preboju v britanski TV-oddaji X Factorlotil svetovne turneje. Njegov impresivno močan glas, ki se pretaka od rock zvezde do primadonne, in karizmatična odrska prisotnost sta soglasna.
Producent Humarts Foundation (BG)
Avtor glasbe in besedila Ivo Dimchev
Glasbena produkcija Georgy Linev, Sash & Blazh, Ivo Dimchev
Dogodek bo v Minoritski cerkvi in traja 1 uro 10 minut.
STADION OLYMPIA – »VSI SMO OKEJ.«
SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaDino Pešut (1990) je eden najbolj uspešnih mladih hrvaških dramatikov, ki je med letoma 2012 in 2017 prejel pet nagrad Marin Držić hrvaškega Ministrstva za kulturo. Stadion Olympia je trilogija, meditacija na antično tragedijo, ki se začne s trkom nekega Zagrebčana z nekim Berlinom, metaforo za svet v vsem svojem plačljivem blišču. / Prvi del Erinije, deklice obupaje umeščen v gimnazijsko okolje, kjer se skupina šestih "prijateljev" sooči z novico, da je bila njihova prijateljica Marija posiljena. / Drugi del Diktatura obupase najbolj očitno naslanja na zapuščino antične tragedije. Izpisan je v verzu, prostem in sodobnem, polnem popkulturnih referenc, v njem se oglaša prvi pragledališki glas – zbor, ki ga v prvem delu le slutimo. / Tretji del Xoxo, obupje obsežna serija proznih fragmentov. Zbor niso več srednješolski opravljivci niti ni množični lik, temveč smo to mi vsi, po Pešutu nova generacija brez etiket, ki se drenjamo na porušenem Olimpu.
*****
Sklop: študentsko gledališče
Predstava bo na Komornem odru SNG Maribor, traja 1 uro 40 minut in nima odmora
Produkcija VIII. semestra DI, GLR, in DSU UL AGRFT
Premiera 2019
*****
Režiserka Maša Pelko
Dramaturg Jaka Smerkolj Simoneti
Scenograf Dorian Šilec Petek
Kostumografka Nina Čehovin
Avtor glasbe Jurij Alič
Oblikovalka svetlobe Mojca Sarjaš
Zasedba
Lina Akif, Borut Doljšak, Lucija Harum, Anuša Kodelja, Timotej Novaković, Ana Penca, Gregor Podričnik, Blaž Popovski, Beti Strgar, Matic Valič, Lovro Zafred
Mentorji
Dramska igra in gledališka režija izr. prof. Nataša Barbara Gračner, izr. prof. mag. Sebastijan Horvat
Dramaturgija izr. prof. dr. Tomaž Toporišič
Scenografija izr. prof. mag. Jasna Vastl
Kostumografija red. prof. Janja Korun, asist. mag. Tina Kolenik
Jezik in govor asist. dr. Nina Žavbi, doc. Alojz Svete, izr. prof. mag. Alida Bevk
*****
Po predstavi sledi pogovor z ustvarjalci.
Predstava je v slovenskem jeziku z nadnapisi v angleščini.
VIDNO IN NEVIDNO GLEDALIŠČE: V ZAPUŠČINAH IN ZBIRKAH UNIVERZITETNE KNJIŽNICE MARIBOR
Univerzitetna knjižnica Maribor se z razstavo "Vidno in nevidno gledališče: v zapuščinah in zbirkah Univerzitetne knjižnice Maribor" poklanja stoletnici SNG Maribor, v katere zgradbi je med letoma 1921 in 1952 tudi domovala. Pripravila je razstavo v vseh treh razstaviščih in v uličnem prostoru, v Miklošičevi ulici, na poti med knjižnico in gledališčem. Z gradivom iz zapuščin in zbirk UKM predstavlja vidno, pa tudi manj vidno gledališko življenje.
Avtorice razstave so dr. Jerneja Ferlež, Gabrijela Kolbič, dr. Karmen Salmič Kovačič in dr. Vlasta Stavbar.
Razstava bo odprta 21. septembra ob 18. uri, s sklopu prireditve, ki jo ob svoji stoletnici prireja SNG. Na ogled bo do 26. oktobra.
NASPROTJE STVARI
SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaNa odru je pet klovnov, ki hočejo narediti avantgarden neofašističen komad. So to morda igralci, ki še niso opazili, da so sami del fašističnega majndseta? Ali pa oboje hkrati, ker lahko obstajajo samo v svojem nasprotju, v nasprotju stvari? Če si prilastimo sredstva druge strani, njene mehanizme in miselnost, lahko čeznje napišemo nekaj novega, jih obrnemo v njihovo nasprotje. Pogajamo se z lastnimi strahovi, postanemo igrivi, celo v odnosu do stvari, ki se jih najbolj bojimo ali jim nasprotujemo, in šele ko jih vzamemo kot igro, jih razorožimo. Kaj pa, če bi o neofašistu razmišljali kot o sentimentalnem, ranljivem človeku, ki se sprašuje o resničnosti? V času, ko so vsi postali satirični, ko so si prilastili sredstva, kot so pretiravanje, provokacija, karikatura, polemiziranje, smo v gledališču primorani ta sredstva vzeti nazaj.
Boris Nikitin raziskuje meje med resničnostjo in fikcijo, dokumentom in njegovim ponaredkom, in te kategorije najraje požene v zrak. Poigrava se z retoriko in propagandističnimi sredstvi. Najprej se s fašistoidnim diskurzom na odru poistovetiš, nato te že spreletava srh, da si mu nasedel, potem se vprašaš, kako se je to zgodilo. Kakšna resničnost je pravzaprav reprezentirana na odru? Kategorije so zabrisane, vse je postavljeno pod vprašaj.
*****
Sklop: tekmovalni program
Predstava bo na Tribuni na Velikem odru SNG Maribor, traja 2 uri 20 minut in ima en odmor.
Produkcija: Slovensko mladinsko gledališče
Premiera: 28. marec 2019, zgornja dvorana Slovenskega mladinskega gledališča
Naslov izvirnika Das Gegenteil der Dinge
*****
Režiser Boris Nikitin
Dramaturg Goran Injac
Asistent režije/sorežiser Jan Krmelj
Kostumografinji in oblikovalki mask Vanja Djuran, Lea Bratušek
Izbor glasbe Boris Nikitin, Jan Krmelj
Avtor glasbenih aranžmajev in korepetitor Uroš Buh
Lektorica Mateja Dermelj
Prevajalki Tanja Petrič (iz nemščine v slovenščino), Urška Daly (iz nemščine v angleščino in iz angleščine v slovenščino )
Oblikovalec zvoka Marijan Sajovic
Svetovalec za posebne učinke Klemen Stare
Vodja predstave Gašper Tesner
Končna različica besedila je nastala v sodelovanju z ekipo.
Zasedba
Primož Bezjak
Janja Majzelj
Ivan Peternelj
Blaž Šef
Stane Tomazin
*****
O režiserju
Boris Nikitin (1979) je gledališki režiser in avtor, rojen v Baslu in sin ukrajinsko-slovaško-francosko-judovskih imigrantov. Piše in režira na mednarodni neodvisni gledališki sceni in v uveljavljenih institucionalnih gledališčih. Je pobudnik in umetniški vodja baselskega festivala It's The Real Thing. Zadnjih deset let se v svojih delih ukvarja z reprezentacijo in produkcijo resničnosti in identitete v politiki, gospodarstvu, religiji, osebnih zgodbah in v umetnosti. Njegova dela vedno raziskujejo zmuzljivo mejo med performativnim in iluzionističnim gledališčem, poudarjajo ambivalentnost in potencialnost, v kateri lahko na novo razmišljamo o individualnosti in sposobnosti delovanja. Leta 2017 je prejel nagrado J. M. R. Lenza za dramatiko, ki jo podeljuje mesto Jena.
O producentu
Zgodba Mladinskega se je začela l. 1955 in dosegla enega vrhuncev l. 2008 z naslovom Evropski ambasador kulture, ki ga je gledališču podelila Evropska komisija. V naših novih projektih se ukvarjamo z beleženjem simptomov družbe, ki jih prikažemo z ustreznimi performativnimi postopki. Pri tem javni prostor za nas postaja enakopravni prostor uprizoritve.
*****
Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci v Medetaži SNG Maribor.
SONG
Lutkovno gledališče Vojašniški trg 2a Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Sloveniajezik je eden
telo je eno
življenje je eno
en dotik
en poljub
en dih
samo en
samo ti
samo jaz
samo on
samo moja ljubezen
moja golobica
samo ena
samo …
Mala Kline z metodološko natančno razvito plesno prakso izhaja iz gradnje nenavadnih odrskih podob, ki nikoli ne preidejo na raven razvidnega in nedvoumno strukturiranega odrskega znaka, ampak prej ustvarjajo specifična, pomensko pretočna in potentna ozračja, sestavljena iz konsistentnih in metodološko natančno organiziranih koreografskih organizmov. V predstavi Songu se posveča ljubezenskim temam, Song je "ljubezenska pesem, ki jo pišemo v vsakem izjavljanju".
*****
Sklop: spremljevalni program
Predstava bo v Lutkovnem gledališču Maribor, traja 55 minut in nima odmora.
Produkcija ELIAS 2069, Mercedes Klein s koproducenti: Pekinpah, Center kulture Španski borci/Zavod EN-KNAP, Platform 0090 Antwerpen, CUK Kino Šiška, Nomad Dance Academy (CoFestival)
Premiera: 27. 11. 2018, Španski borci
*****
Avtorica koncepta in koreografije Mala Kline
Avtorica kreacije in izvajalka Eftychia Stefanou
Oblikovanje prostora Petra Veber
Avtor glasbe in oblikovalec zvoka Nenad Sinkauz
Oblikovalec svetlobe in tehnični vodja Jaka Šimenc
Kostumografka Amanda Kapić
Tehnična pomoč Anže Kreč
Kreativni dialog Mesut Arslan
Izvršna producentka Ajda Kline
*****
O avtorici
Koreografinja, plesalka, filozofinja in plesna pedagoginja Mala Kline, ki že več let živi in ustvarja hkrati v Sloveniji in Belgiji, je eno najprepoznavnejših koreografskih imen svoje generacije. Izvrstna plesalka in performerka z obsežnim koreografskim opusom in metodološko natančno razvito plesno prakso ima za sabo izjemno plodno in mednarodno prepoznavno plesno pot, saj je v profesionalno polje sodobnega plesa vstopila že pri sedemnajstih letih. Njeno samostojno koreografsko delo vse od začetkov izhaja iz gradnje nenavadnih odrskih podob, ki nikoli ne preidejo na raven razvidnega in nedvoumno strukturiranega odrskega znaka, ampak prej ustvarjajo specifična, pomensko pretočna in potentna ozračja, sestavljena iz konsistentnih in metodološko natančno organiziranih koreografskih organizmov.
Njeno umetniško in teoretsko delo izvira iz prakse sanjanja. Sanjanje je izkustvena metoda, s katero telo razvije svoj gibalni tok iz čutnih podatkov, tako da slednje ves čas pretvarja v podobe. Na osnovi prakse Saphire®je Mala Kline razvila ustvarjalno in performativno prakso navzočanja, načina, s katerim se gibajoče telo razpre volji vznikajočih podob in njihovim afektivnim in pretvorbenim silam, da bi se tako ustvaril in razširil spekter gibalnega jezika med oblikovanjem telesnih dejanj v času.
Partner Platforma sodobnega plesa – Plesna izba Maribor, Zavod MOJA KREACIJA Maribor
SOMRAK BOGOV
SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaV Somraku bogov je polje nemških političnih manipulacij (v času med požigom Reichstaga februarja 1933 in nočjo dolgih nožev junija 1934) premeščeno v intimni prostor družine železarskega mogotca Joachima von Essenbecka. Krizni čas, ko po hitrih postopkih umira stara Nemčija in se pod vodstvom novega kanclerja ustanavlja nova država, prikazuje usode članov družine von Essenbeck, ki se v prijemu zastrašujočega političnega režima spreminjajo v zločince. Po smrti barona Joachima člani družine von Essenbeck v okviru družinske borbe za nasledstvo jeklarne ne sprevidijo, da so samo lutke za izvrševanje višjega političnega načrta. S povezavo politike in intimnih manipulacij v odnosu do človeka Somrak bogov prikaže, kako je nacistična vlada manipulirala s svojimi prebivalci že leta pred začetkom druge svetovne vojne. Za novo vojno država potrebuje tako topove kot trupla in sovraštvo. Martin von Essenbeck bo tretjemu rajhu dal vso družino; drug za drugim bodo umirali po načelu: kdorkoli misli, da je močnejši od države, bo umrl naslednji. V tej državi namreč ni več prostora niti za družinsko skupnost. Država je družina! Martin bo prepojil in zaobjel ves sadizem družine von Essenbeck ter ji na koncu sodil sam.
*****
Sklop: tekmovalni program
Predstava bo v Stari dvorani SNG Maribor, traja 1 uro 40 minut in nima odmora.
Produkcija: Drama SNG Maribor
Premiera: 21. september 2018, Stara dvorana SNG Maribor
*****
Po filmskem scenariju Luchina Viscontija, Enrica Mediolija, Nicole Badalucca
Režiser Dalibor Matanić
Prevajalka Mojca Marič
Dramaturg Ivor Martinić
Scenograf Marko Japelj
Kostumograf Leo Kulaš
Lektorja Mojca Marič, Janez Bostič
Skladatelja Alen Sinkauz, Nenad Sinkauz
Oblikovalka svetlobe Vesna Kolarec
Zasedba
Baron Joachim von Essenbeck Miloš Battelino
Baronica Sophie von Essenbeck Nataša Matjašec Rošker
Martin von Essenbeck, njen sin Petja Labović
Friedrich Bruckmann, poslovodja v železarni von Essenbeck, ljubimec Sophie von Essenbeck Uroš Fürst k. g./ Vojko Belšak
von Aschenbach Kristijan Ostanek
Baron Konstantin von Essenbeck, Joachimov nečak, vdovec, član SA Davor Herga
Günther von Essenbeck, njegov sin Timon Šturbej / Matevž Biber
Herbert Thallman, Joachimov nečak Žan Koprivnik
Elisabeth Thallman, njegova žena Eva Kraš
*****
O režiserju
Hrvaški filmski in gledališki režiser Dalibor Matanić (1975) je diplomiral iz filmske režije na Akademiji dramske umetnosti v Zagrebu. Njegov filmski prvenec Blagajnica hoće na more je bil uspešnica (tri zlate arene na festivalu hrvaškega filma Pula 2000; nagrada breza za najboljšega režiserja debitanta, otvoril je 30. filmski festival New directors/new films v New Yorku; na festivalu Cottbus v Nemčiji je prejel nagrado na najboljšega evropskega režiserja debitanta). Leta 2002 je režiral odmevni film Fine mrtve djevojke, dramsko adaptacijo pa je Matanić nato leta 2013 postavil v zagrebški Gavelli. Film Fine mrtve djevojke je osvojil sedem nagrad na Puljskem filmskem festivalu 2002, vključno z veliko zlato areno za najboljši film. Posnel je izjemno odmevna filma: Kino Likain celovečerec Zvizdan, ki je prejel nagrade na prestižnih filmskih festivalih v Cannesu, Sarajevu, Puli in Kairu. Režiral je tudi TV serijo Novine in posnel več nagrajenih kratkih in dokumentarnih filmov.
O producentu
Slovensko narodno gledališče Maribor je največja kulturna in umetniška institucija v Sloveniji, ki pod eno streho združuje Dramo, Opero, Balet in Festival Borštnikovo srečanje. Vse od prve uprizoritve v slovenskem jeziku leta 1919, je imelo mariborsko gledališče velikansko umetniško in politično vlogo. Ohranja in razvija slovensko nacionalno identiteto in deluje kot pomemben steber slovenskega jezika. V svoji stoletni zgodovini je gledališče zaznamovalo ne samo mesto in njegovo okolico, ampak tudi celotno državo. Kot edino tovrstno profesionalno gledališče v Mariboru izpolnjuje povpraševanja različnih gledaliških občinstev. Še več, Drama mora zadovoljiti okuse in pričakovanja ljudi iz različnih socialnih in izobrazbenih struktur. Kljub temu, da Drama s svojim programom nagovarja tudi zelo specifične obiskovalce, je v glavnem fokusirana na širše občinstvo, predvsem na abonente. Vsako sezono Drama premierno uprizori šest do osem premier klasičnih in sodobnih dramskih besedil slovenskih in tujih avtorjev.
*****
Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci v Medetaži SNG Maribor.
KATALONEC
SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaNavidezne možnosti tiho ubijajo. Posameznika napravijo pasivnega, spremenijo ga v tehnično sestavino (u)stroja. Lansirane možnosti človeka odtujijo od vsega, kar je zunaj ponudbe. Neobčutljiv postane na tem večnem partiju, kjer se nihče več ne počuti dobro. Katalonec je menda pravočasno pobegnil, če je sploh še živ. Ampak to niti ni pomembno. Ko namreč ozavestimo lastno vrtenje v krogu, se zmeraj porodi zamisel bega. Družba pa beg razume kot poraz, o katerem se ni prav pametno izrekati na glas.
Živimo v dobi svetovnega spleta; plavamo v neskončnem oceanu subjektivnih, interesnih, podtaknjenih informacij, ki omejujejo izbiro. Možnosti je sicer preveč, a nobena ne ponuja vsega, kar potrebujemo. Zato razkazujemo, kar nam pade na pamet, na kar samo za hip pomislimo … Ne pripovedujemo zgodb, prikazujemo kontinuirano stanje, preobloženo z informacijami. Tudi liki v predstavi niso dramski, dopuščajo pa, da se drama dogaja nekje drugje.
Avtorski projekt Katalonec, duhovita, avtentična in mladostno lucidna predstava, v kateri "igralci ne igrajo", kot pravi avtor in režiser, obravnava predvsem nerazumevanje razlogov za beg. Ali bežimo od samih sebe? Ali pa prav z begom ohranjamo identiteto? Temo umešča v študentsko stanovanje, v katerem je čas izgubil svoj pomen, kjer so problemi spregledani, neki nevidni prisotni pa ustvarjajo atmosfero večne lahkotne zabave. Kritiki projekt označujejo kot politični teater in navajajo izjavo enega od eskapističnih likov, ki se iskreno pritožuje: "Ljudje dragi, kaj vi veste, da meni ni nihče umrl v vojni."
*****
Sklop: spremljevalni program
Predstava bo na Malem odru SNG Maribor, traja 2 uri 45 minut in nima odmora.
Hrvaški jezik z nadnapisi v slovenščini.
Produkcija: Umetniška organizacija RUPER in Teatar &TD (HR)
Premiera 2018
*****
Režiser Ivan Penović
Dramaturginja Franka Perković
Scenograf Filip Triplat
Avtorja glasbe Karlo Mrkša, Filip Triplat
Oblikovalec svetlobe Elvis Butković
Avtor videa Ivan Penović
Grafična oblikovalca Miran Bašić, Otto Kušec
Fotografa Damir Žižić, Sanja Bistričić
Producent Danijel Popović
Zasedba
Matija Čigir, Domagoj Janković, Karlo Mrkša, Pavle Vrkljan, Bernard Tomić, Filip Triplat