SIMPOZIJ: IMPLICIRANE POZICIJE.TRANSFEMINISTKE.RADIKALNI QUEER

UGM Studio 2 Trg Leona Štuklja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

24. Mednarodni festival računalniške umetnosti - MFRU
Simpozij: Implicirane pozicije.Transfeministke.Radikalni queer
Sobota in nedelja, 13. in 14. oktober, 2018, 18.00

>> sobota, 13. oktober 2018
> 18.00 • dr. Saša Kesić; Beograd-queer v srbskem postsocialističnem filmu: od neobstoja do roza zlorabe; predavanje in izseki iz filmov
> 20.00 • dr. Marina Gržinić in dr. Tjaša Kancler (uvod); Sumničavo, implicirano delovanje: spolne mutantke, dekolonizirane transfeministke, militantne filmmejkerke, radikalne teoretičarke, migrantske spolne delavke; projekcija filmov

>> nedelja, 14. oktober 2018
> 18.00 • dr. Marina Gržinić (Ljubljana/Dunaj); Evropa: Družbeni spol, razred, rasa + dr. Tjaša Kancler (Maribor/Barcelona); Politike teles, trans* imaginarnost in dekolonialnost; 60 minutno predavanje v dveh avtonomnih delih + vprašanja
> 20.00 • Reni Hofmüller (Graz); zvočni performans

Prispevki Saše Kesića, Marine Gržinić in Tjaše Kancler v spletnem simpoziju:
>> http://mfru.org/simpozij/marina-grzinic-europe-gender-class-race/
>> http://mfru.org/simpozij/sasa-kesic-queer-in-serbian-postsocialistic-cinema-from-non-existence-to-pinkwashing/
>> http://mfru.org/simpozij/tjasa-kancler-body-politics-transimaginary-and-decoloniality/

24th International Computer Art Festival, Maribor
Symposium: Implicit Positions.Transfeminists.Radical Queer
Saturday and Sunday, 13. and 14. October 2018, 18.00

>> Saturday, 13 October 2018
> 18.00 • Dr Saša Kesić; Belgrade-Queer in Serbian Postsocialistic Cinema: From Non-existence to Pinkwashing; a lecture with film excerpts
>20.00 • Dr Marina Gržinić and Dr Tjaša Kancler (introduction); Suspicious, Implicated Agencies: Gender Mutants, Decolonial Transfeminists, Militant Filmmakers, Radical Theoreticians, Migrant Sex Workers; screening programme

>> Sunday, 14 October 2018
> 18.00 • Dr Marina Gržinić (Ljubljana,/Vienna); Europe: Gender, Class, Race + Dr Tjaša Kancler (Maribor/Barcelona); Body-politics, Trans* Imaginary and Decoloniality; a 60 min. lecture presented in two autonomous parts, Q&A
> 20.00 • Reni Hofmüller (Graz); sound performance

Articles by Saša Kesić, Marina Gržinić and Tjaša Kancler on the web symposium:
>> http://mfru.org/simpozij/marina-grzinic-europe-gender-class-race/
>> http://mfru.org/simpozij/sasa-kesic-queer-in-serbian-postsocialistic-cinema-from-non-existence-to-pinkwashing/
>> http://mfru.org/simpozij/tjasa-kancler-body-politics-transimaginary-and-decoloniality/

BREAK FOR LOVE / HERIČ & KOVAČ

Huda kava 3 Poštna ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Sveže izbrana selekcija vinilov, naravnost z letalom iz Londona v Maribor, združena z ljubeznijo skozi želodec do pozabljene glasbe in sproščenih plesov ljudi, katerih nostalgija ostaja zasidrana globoko v srcih!
______________________________________________________
MARKO HERIČ & MITJA KOVAČ

Music selection genre:
:- Synth pop
:- New wave
:- Disco
:- Electro
:- HI-NRG
:- ITALO DISCO
:- Euro house

RAZSVETLJENI DIKTATOR

Jazz klub Satchmo 5 Strossmayerjeva ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Napovedujemo: 13. 10. 2018 21.00, RAZSVETLJENI DIKTATOR (predpremiera) in predstavitev albuma OPEN: FUTURE (PunkyRockyFunkyJazzy)

OPEN so:

Open Mark - RASVETLJENI DIKTATOR Padre (Marko Vezovišek, nekoč Skakafci) in virtuozni Open Band:

Urška Gajšt – vokal
Igor Bezget – solo kitara
Boris Bobek – solo kitara
Tadej Kampl – bas
Mario Modrinjak – bobni
Matjaž Drevenšek – sax

FUTURE je naslov dvojnega albuma, ki je izšel te dni, na voljo bo pred in po koncertu, naročite pa ga lahko tudi na e-mail: info@openmark.me

Dvojezični (ANG/SLO) album FUTURE sestavljata 2 CDja: Aside in Beside, tretji del z naslovom Offside pa že zori v studiu.

Žanr: Punky/Rocky/Funky/Jazzy/Cabarety/Stand-up (for the Hymen of Future)

RASVETLJENI DIKTATOR

Medtem ko Svet v škornjih vse bolj popularnih in populističnih diktatorjev koraka v Novi srednji vek, čez Alpe pride Odrešenik RASVETLJENI DIKTATOR Padre, v volka preoblečena ovca (Dictator’s Sheep), ki bo rešila Svet. Ta bo postal ena sama obljubljena dežela FUTURA (FUTURE), nateg tisočletij, ki pa vedno znova obrodi sadove na drevesu spoznanja. Padre bo v njej vladal s pomočjo POPULIZMA ČISTEGA UMA. V tem Punk/Rock/Funky/Jazzy/Cabarety/ nam bo njegov alter-ego Open Mark predstavil svet prihodnosti (FUTURE), kako bomo do njega prišli in zakaj je dobro, da Padreju lezemo v rit že danes. Za začetek z nakupom vstopice :)

Padrejev nasvet: Fantje, kupite punci vstopnico v predprodaji za 6 evrov, svojo pa na dan predstave za 9 in bosta za samo 15 evrov oba dobila 69 :)

Tako boste dvojezično predstavo spremljali dvojezično :)

OK, govorni del je v slovenskem, songi (tudi z naslednjega CDja Offside) pa v angleškem, slovenskem in nemškem jeziku. Ker pa je to jezik koroških Slovencev, je tudi ta nemščina dvojezična!

Padrejev ego je zelo razsvetljen, zato se je že med snemanjem filma Futura: na Odprtem (RAZSVETLJENI DIKTATOR je sorodna pop verzija te zgodbe) razmnožil v nekaj svojih alternativih osebnosti. Že omenjeni ekstrovertirani Open Mark ga upodablja na odru, medtem ko je Pen Mark Padrejev kronist in obenem PRovec že od stvarjenja njegovega sveta, zdaj pa državni umetnik, ki visi iz Padrejeve riti. Sicer pa nekoč umetnik znan kot Marko Vezovišek, avtor prve rock’n’roll drame Jermanovo seme, rock opere Faust TV itd.

Spletna stran: http://www.openmark.me

Facebook stran OPEN: https://www.facebook.com/openmark.me/

Vstopnice:

6 EUR predprodaja (Od 28. 9. dalje v Jazz klubu Satchmo!)

6 EUR študentje

9 EUR na dan

MAGNETIC SHIFT BETA // KLUB MC //

MC Pekarna 16 Ob železnici Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

S04E02 - 20 Years Of Drum & Bass

BETA se z elektromagnetnimi valovanji najnižjih frekvenc vrača na kraj, kjer se je vse skupaj v Mariboru tudi začelo - Klub MC. Leta 1998 so se v klubu MC prvič udarile elekromagnetne sile fotonov globokega bobna in basa, ki so kasneje vplivale na formacijo legendarnega mariborskega kruja - Illegal Kru.

▬▬ LINE-UP ▬▬
►ABSOLUTEZERO (2/57 Recordings)
►STRIPE (2/57 Recordings)
►DAMAGEOVERTIME
►ANILINE (Bass Fighters)
►ROCCA

SPECIAL GUESTS:
???

▬▬ VISUALS AND SCENOGRAPHY ▬▬
►TAC (LGM, Hedonistic Creativity, Mladinin Oder)
►KSELMAN (SNG Maribor)

Klub MC Pekarna, Maribor
Sobota, 13.10.2018
22:00

Prispevek: 5€

Info and press:
info.magneticshift@gmail.com

Support:
YoureUp Radio, 2/57 Recordings, GT22, MC Pekarna

KONSERVATORSKO-RESTAVRATORSKE PERSPEKTIVE

Pokrajinski muzej 2 Grajska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Vabimo vas na brezplačen voden ogled po stalni razstavi, ki ga bo izvedla Irena Porekar Kacafura.

WE COME FROM FAR, FAR AWAY

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Prihajamo od zelo, zelo daleč

V velikem šotoru je majhen šotor in v tem šotoru sta fanta. Omar in Rezan prihajata iz Aleppa v Siriji in želita povedati nekaj reči o življenju, čolnih, šotorih, vlakih, telefonih, hitri hrani in smrti. Poznata tudi skrivnost – o danih in prelomljenih obljubah.
Predstava z izvirnim naslovom We Come from Far, Far Away, umeščena v jurto, uporablja elemente pripovedovalstva, senčnega in predmetnega gledališča, komedije, klovnade in koncerta. Izhaja iz dokumentarnega gradiva, ki so ga ustvarjalci skozi pogovore in delavnice zbrali v prehodnem centru Hvalstad blizu Osla za otroke v starosti 13─18 let s statusom prosilcev za azil. Večinoma prihajajo iz Afganistana in Sirije in pot do Norveške so opravili brez spremstva odraslih sorodnikov. Njihove zgodbe so zapletene in osupljive, a kljub temu polne radosti in upanja. Konkretne zgodbe so v predstavi nadgrajene v univerzalno sporočilo o upanju, preživetju in volji.

* * *

Sklop: Mlado gledališče

Predstava bo v Kazinski dvorani, traja 50 minut in nima odmora.
Predstava je v maternih jezikih nastopajočih s povzetkom v slovenskem jeziku. Za otroke od 10 let naprej.

Ponovitve:
15. 10. 2018 - 17:00
16. 10. 2018 - 17:00

Produkcija: New International Encounter (Norveška, Velika Britanija).

Predstava je nastala s podporo norveškega Ministrstva za zunanje zadeve.

Režiser: Alex Byrne
Dramaturg: Kjell Moberg
Scenografka in kostumografka: Kateřina Housková
Skladatelj: David Hlaváč
Oblikovalec svetlobe: Šimon Kočí

Zasedba:

Václav Kalivoda, Julia Masli, Iva Moberg, Robert Orr

* * *

We Come from Far Far Away is a performance about refuge and refugee - performed in an immersive setting of a Mongolian yurt using live music, storytelling, clowning, shadow puppetry and a small tent to tell a big story in an intimate way.

Inside the tent there is a smaller tent,
and inside the smaller tent there is a boy.
He has travelled a long way.
He has travelled mostly on his own.He can show the things he has brought with him, he can tell the reasons for his journey, he can tell about the route he has taken, he can’t tell you where the story ends...

We Come from Far Far Away follows the story of two boys from Aleppo who travel to Norway. It’s a road trip type of story – from Turkey to Greece and then to Macedonia and so on – all the way to Oslo. But it’s also a complicated story, it’s about things and people and places and also, significantly, about life and death.

We Come from Far Far Away won the Hedda Award 2017, best performance for young audiences in Norway.

The performance is supported by the Norwegian Ministry of Foreign Affairs.

PERFORMANCES:
15. 10. 2018 - 17:00
16. 10. 2018 - 11:00
16. 10. 2018 - 17:00

VENUE: Kazina Hall

Ages 10+

PERFORMED BY: Vacláv Kalivoda, Julia Masli, Iva Moberg, Robert Orr
DIRECTOR: Alex Byrne
DRAMATURGY: Kjell Moberg
LIGHT DESIGN: Šimon Kočí
SET & COSTUMES: Kateřina Housková
MUSIC: David Hlaváč
TECHNICIAN: Jan Sháněl
PRODUCERS: Iva Moberg & Uta Gildhuis

ALICA V ČUDEŽNI DEŽELI

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Lewis Carroll, Ivor Martinić:
Alica v Čudežni deželi

Ludistična pripoved angleškega matematika in pisca Charlesa Lutwidgea Dodgsona s psevdonimom Lewis Carroll je ob izidu (1865) na glavo obrnila angleško mladinsko književnost in resno ogrozila didaktično literaturo tedanjega časa. »Tukaj smo vsi po malem nori,« je ponavljajoča izjava fantastičnih likov na Aličini poti. Norost je sinonim za svobodo, drugačnost, posebnost, samosvojost v Čudežni deželi. Pot tja je pot odraščanja, pot k sebi. Alica v borbi proti odraslosti večkrat na dan spremeni velikost, a se ne more odločiti, kakšna bi zares rada bila. Ker ne ve, kaj bi rada, pozabi tudi, kdo je. Z imenom izgubi identiteto. Išče jo v srečanjih z drugimi, z bizarnimi poosebitvami lastnih strahov, predsodkov in čudaštev. Pripadati in ne pripadati hkrati, je Aličin temeljni bivanjski paradoks, s katerim se sooča neusmiljeno in neizbežno – v drugih (in v sebi) prepoznava najbolj nesprejemljive lastnosti, tudi najbolj mračne v podobi Kraljice. »Če ne veš, kdo si, ti bom jaz povedala,« ultimativno zaključi Kraljica in glave frčijo naokoli, kot bi se raztreščili strahovi. Alica otrpne, se predrami in se na novo vzpostavljena vrne domov: zelo odrasla, a samosvoja sanjavka.

* * *

Sklop: Mlado gledališče

Predstava bo v Stari dvorani, traja 1 uro 15 minut in nima odmora. Predstava je v hrvaškem jeziku s slovenskimi nadnapisi. Za otroke od 10 let naprej.

Produkcija: Zagrebško gledališče mladih (Hrvaška)

* * *

Režiserka: Renata Carola Gatica
Prevajalec: Anton Šoljan
Dramaturginja in avtorica lutkovne animacije: Tamara Kučinović
Dramaturginja in asistentka režije: Ivana Đula
Scenografa: Isidora Spasić, Igor Vasiljev
Kostumograf: DECKER+KUTIĆ
Skladatelja: Ivanka Mazurkijević, Damir Martinović Mrle
Oblikovalec odrskega giba: Staša Zurovac
Oblikovalec svetlobe: Aleksandar Čavlek
Oblikovalec zvoka: Miroslav Piškulić
Avtorici mask in pričesk: Laura Buljan, Mirela Kunštek
Avtor rekvizitov: Davor Peršić
Inspicientka: Milica Kostanić

Zasedba:
Anđela Ramljak, Hrvojka Begović, Barbara Prpić, Marica Vidušić, Rakan Rushaidat, Dado Ćosić, Edvin Liverić, Vedran Živolić, Sreten Mokrović, Petar Leventić, Tina Orlandini, Mateo Videk, Robert Budak

TO NI ZGODBA, KI BI SE PUSTILA NAPISATI KOT KNJIGA

Salon uporabnih umetnosti 2 Grajska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

»Skušala sem povezati glavo in rep. A v tej zgodbi ni bilo glave in repa. Skušala sem narediti načrt. A to ni bila zgodba, ki bi se pustila napisati kakor knjiga.«

Za Natašo Kramberger (1983), prejemnico nagrade EU za književnost, je bilo pisanje romana Primerljivi hektarji očitno prav poseben izziv. Zato je pred nami toliko bolj edinstvena knjiga, podnaslovljena “Pripoved v setvenem koledarju”. Protagonistkina zgodba je tudi zamolčana zgodba njene družine, ki počasi pronica iz zemlje.

Pogovor bo vodil Andrej Hočevar.

🍎 🍐 🍎 🍐 🍎 🍐

53. FESTIVAL BORŠTNIKOVO SREČANJE

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

https://www.borstnikovo.si/program-fbs/
Festival Borštnikovo srečanje je osrednji slovenski gledališki festival, ki več kot pol stoletja bogati slovenski gledališki in kulturni prostor. Poteka v drugi polovici oktobra v Slovenskem narodnem gledališču v Mariboru. Program obsega izbor predstav slovenskih institucionalnih in nevladnih producentov v tekmovalnem in spremljevalnem programu, povabljene gledališke predstave iz tujine, usposabljanja, delavnice in aktivnosti za razvoj občinstev, študentsko gledališče ter strokovne dogodke v sodelovanju s slovenskimi in tujimi soorganizatorji. Običajno traja štirinajst dni, obiščejo ga številni domači in tuji gostje, med slednjimi tudi selektorji tujih festivalov, umetniški in programski direktorji, novinarji ter druga zainteresirana ter strokovna javnost. Festival v primerljivih deležih financirata Republika Slovenija in Mestna občina Maribor, samostojno ga vodi umetniški direktor.
V 53. letih svojega obstoja je festival uresničil in presegel vizijo svojih ustanoviteljev in postal najpomembnejši slovenski gledališki dogodek, promotor slovenske gledališke ustvarjalnosti ter ambasador slovenskega gledališča v mednarodnih povezavah in tujini. Je pomembna institucija za razvoj nacionalnega gledališkega izraza, zaokrožena programska struktura, ki temelji tako na predstavitvi aktualne produkcije kot tudi na refleksiji relevantnih gledaliških problemov ter verifikaciji aktualnih gledaliških pojavov. Vseskozi je bil tudi osrednji praznik slovenskih gledaliških ustvarjalcev. Festival podeljuje nagrade za dosežke na več področjih gledališke ustvarjalnosti, najuglednejša med njimi pa je Borštnikov prstan, nagrada za izjemen igralski opus.
Temeljno poslanstvo festivala je izbrati in predstaviti najkakovostnejše dosežke slovenske gledališke sezone, nagrajevati gledališke ustvarjalce in njihove ustvarjalne dosežke, promovirati in popularizirati gledališko ustvarjalnost pri vseh starostnih skupinah občinstva, doma in v tujini, spodbujati kakovost in profesionalno raven slovenske gledališke ustvarjalnosti, omogočati pretok informacij in izmenjave predstav, predstaviti tujo gledališko ustvarjalnost ter spodbujati raznolikost in hkrati povezanost gledališkega prostora in izraza.
Kratka zgodovina: Festival Borštnikovo srečanje je bil vpeljan leta 1966 na pobudo vsestranskega gledališčnika Frana Žižka, takratnega ravnatelja mariborske Drame, poimenovan kot Teden slovenskih gledališč v Mariboru. Naziv Borštnikovo srečanje je dobil leta 1970, po prvem slovenskem profesionalnem igralcu in režiserju Ignaciju Borštniku. Josip Vidmar, prvo leto tudi predsednik festivalskega odbora, je s tem igralskemu poklicu dodelil častno mesto znotraj festivala. Takrat je bil prvič podeljen Borštnikov prstan, nagrada za igralski življenjski opus. V začetku 70-ih let je nagrade pričela podeljevati strokovna žirija, v tem obdobju festival razvije tudi svojo tekmovalno naravo. Leta 1994 je Rudi Šeligo kot predsednik sveta Borštnikovega srečanja uvedel selektorja tekmovalnega programa, leta 2005 pa je v času predsedovanja Toneta Partljiča sprejet tudi prvi pravilnik o delovanju festivala. Štiri leta kasneje, ko je mandat nastopila umetniška direktorica Alja Predan, se je festival preimenoval v Festival Borštnikovo srečanje in se pričel odpirati v mednarodni prostor. Od leta 2018 je umetniško vodenje festivala prevzel Aleš Novak, ki je festival podaljšal, okrepil njegov mednarodni značaj ter uvedel nekatere nove programske sklope, vključno z dnevom gledaliških ustvarjalcev, usposabljanjem, mednarodnim študentskim gledališčem in razvojem občinstva. Programsko jedro festivala pa ostajata izbora predstav slovenskih producentov v tekmovalnem in spremljevalnem programu.

DVOJNI KONCERT: SAMO ŠALAMON BASSLESS TRIO & TAKT ARS ORCHESTRA

Mali oder Narodnega doma Ulica kneza Koclja 9 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Dvojni koncert s Samom Šalamonom, legendarnim ustnim harmonikašem Howardom Levyjem, Boštjanom Gombačem, Ninom Mureškičem ter 26-članskim kitarskim orkestrom!

🎸
1. del
SAMO ŠALAMON BASSLESS TRIO feat. HOWARD LEVY & NINO MUREŠKIČ
(SLO, USA)

Samo Salamon – el. kitara
Howard Levy – ustna harmonika
Nino Mureškič – tolkala

Ni prvič, da se Samo Šalamon predstavlja s triom brez basa, a tokratna različica Bassless Tria je še posebej zanimiva, saj bo solist verjetno najbolj inovativen ustni harmonikaš v zgodovini jazz glasbe, Howard Levy. Gre za večkratnega dobitnika nagrade Grammy, ustanovnega člana legendarne zasedbe Bela Fleck & The Flecktones ter glasbenika, ki redno sodeluje z velikani glasbe, kot so Paul Simon, Donald Fagen, Bobby McFerrin, Chick Corea, Rabih Abou-Khalil, Paquito D'Rivera, Dolly Parton in številni drugi. Zasedbi se bo tokrat pridružil najboljši slovenski tolkalist, Nino Mureškič. Trio bo predstavil novo ploščo Samo Salamon & Howard Levy: Peaks of Light, ki je izšla meseca januarja 2018.

🎸
2. del
TAKT ARS ORCHESTRA 2018 feat. ACHILLE SUCCI, BOŠTJAN GOMBAČ & HOWARD LEVY (SLO, USA, ITA)

Howard Levy – ustna harmonika
Achille Succi – alto saksofon
Boštjan Gombač – pihala
Daniel Marinič – harmonika
Denis Jančič – bobni
Nino Mureškič – tolkala
Pia Zala Meden, Erik Vuga – bas kitara
Niki Fišer, Urban Kolarič, Jure Gračner, Jakob Podlesek, Adrian Čurin, Timotej Lubej, Bine Zgaga, Tine Gergič, Jaka Topič, Janin Vezonik, Primož Perko, Alja Rojko, Ana Blažič, Filip Urnaut, Aleksej Čosič, Marko Vaupotič, Nina Dobaj, Mojca Gumzer, Gašper Drev, Tine Mihailovič Krpan, Nace Preglav, Til Trinkaus, Zoja Mlakar, Brin Trstenjak, Andrej Pec, Matevž Fišer – akustične in električne kitare

Tukaj ni kaj dodati: pričakuje vas tretja inkarnacija Šalamonovega kitarskega orkestra (s krstno izvedbo na Festivalu Lent in ponovitvijo v Narodnem domu Maribor v letu 2016), ki presega vse dosedanje!

Zasedba 34-članskega kitarskega orkestra bo predstavila 5 novih kompozicij ter 2 starejši skladbi, ki sta izšli na zgoščenki Takt Ars Suite (2017). Ne le da bo na odru kar 28 kitaristov, tokrat bo slišati tudi nove soliste (Howard Levy in Boštjan Gombač), hkrati pa bosta dodatno dimenzijo prinesla harmonika (Daniel Marinič) in tolkala (Nino Mureškič). Odri bi se šibili in mediji navdušeno pisali, ko bi le bilo moč tega dinozavra naložiti v avtobus in ga popeljati širom Evrope – tako pa je spričo nemogoče logistike že tretjič na ogled in posluh izključno in samo v Mariboru. Verjemite nam, sveže in glasno bo!

🎸
»Briljantni kitarist Samo Šalamon je eden najbolj kreativnih in produktivnih glasbenikov na svetu. Vseh njegovih 20 plošč je neverjetno izvirnih in inovativnih…sveže ideje in izvrstna muzikalnost!« (Allmusic, ZDA 2017)

»Vsestransko, presenetljivo, avanturistično, sistematsko, ritmično zapleteno in natančno dodelano, melodično dovzetno in estetsko. Krajše: nujno priporočamo!« (Jazzzeitung, Nemčija 2017)

»V dveh besedah – močna in fantastična glasba, ki je ne smete izpustiti!"« (Multikulti, Poljska 2017)

🎸
VEČ INFORMACIJ:
http://www.samosalamon.com/

🎸

MALI SIMPOZIJ 2018 – OBLEKA NAREDI ČLOVEKA – KDO NAREDI OBLEKO?

Pokrajinski muzej 2 Grajska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Vljudno vas vabimo, da se nam 16. oktobra 2018 ob 9. uri pridružite v Pokrajinskem muzeju Maribor na Malem simpoziju 2018 (pritličje bastije, vhod iz Grajske ul. 2).

Na letošnjem simpoziju, ki se tematsko navezuje na zbirko oblačil Pokrajinskega muzeja Maribor, katere del (uniforme) smo letos odprli na ogled, bo predstavljenih 17 referatov, ki so jih pripravili učenci iz:

• OŠ LEONA ŠTUKLJA MARIBOR
• OŠ DUPLEK
• OŠ BENEDIKT
• OŠ PESNICA
• OŠ TABOR I MARIBOR
• OŠ KUNGOTA
• OŠ STARŠE
• OŠ FRAM
• OŠ DRAGA KOBALA MARIBOR
• OŠ PREŽIHOVEGA VORANCA MARIBOR
• OŠ HAJDINA
• OŠ FRANCETA PREŠERNA MARIBOR

PROGRAM MALEGA SIMPOZIJA 2018:

08.30 – potrditev prihoda udeležencev Malega simpozija 2018
09.00 – 9.10 otvoritev simpozija s pozdravnim nagovorom in predstavitev programa
09.10 –10.10 predstavitev raziskovalnih nalog, 1. del
10.10 – 10.30 odmor
10.30 –11.30 predstavitev raziskovalnih nalog, 2. del ter zaključek simpozija s podelitvijo priznanj predavateljem in mentorjem

Učenci bodo referate predstavili po naslednjem vrstnem redu:

9.10 – 10.10:

1. Laura Šinič: Obleka naredi človeka – kdo naredi obleko?
(OŠ Leona Štuklja, mentorica Polona Drozg)
2. Mia Miholič, Karolina Pernek, Melanie Žlahtič: Šivilje – mojstrice obrti in narekovalke mode (OŠ Duplek, mentorica Marina Herman)
3. Lovro Repič: Mašni gvant mojega pradeda
(OŠ Benedikt, mentor mag. Milan Repič)
4. Lia Horvat Zupančič, Ajda Rojko: Ženska oblačila v Slovenskih goricah konec 19. in v začetku 20. stoletja
(OŠ Duplek, mentorica Marjetka Bezjak)
5. Julija Valentan, Laura Fras: Navdih preteklosti v sodobni kreaciji (OŠ Pesnica, mentorici Gordana Rubelj in Tadeja Vraber)
6. Marisa Zorec: Časovni stroj – hlače
(OŠ Tabor I, mentorica Simona Klinger)
7. Barbara Kumpuš, Nina Mali, Zala Žmauc: Modni trendi 20. in 21. stoletja (OŠ Kungota, mentorica Karin Blas Hameršak)
8. Tija Murko, Nika Smogavc Cestar: Krojaštvo in šiviljstvo
(OŠ Starše, mentorica Jana Dobnik)
9. Kornelija Babič, Zala Svenšek: Oblačila učencev nekoč in danes (OŠ Starše, mentorica Jana Dobnik)

10.10 – 10.30: Odmor

10.30 – 11.30:

10. Nina Mohorič: Ženske poročne obleke na podeželju (OŠ Kungota, mentorica prof. Mari Karnet)
11. Tonja Unuk: Vojaške uniforme (OŠ Fram, mentorica Tanja Ajd Krampl)
12. Sergej Kostić, Vid Viher: Obleka naredi človeka – kdo naredi obleko? (OŠ Draga Kobala Maribor, mentorica Marjetka Berlič)
13. Ela Velikonja: Kako so se oblačili stari Rimljani
(OŠ Prežihovega Voranca Maribor, mentorica Natalija Carmona)
14. Iva Turčin: Vogue – srednjeveška modna kronika
(OŠ Prežihovega Voranca, mentorica Natalija Carmona)
15. Ajda Čuš, Aneja Modec: Žehta
(OŠ Starše, mentorici Leonida Babič in Liljana Polajžar)
16. Vita Belič, Vita Žumer: Obleka v šoli – Pregled oblačilnega videza učiteljev in učencev skozi čas
(OŠ Hajdina, mentor Iztok Milošič)
17. Julija Bevc, Maruša Bosiljevac, Ajda Cizl: Poročne obleke naših babic (OŠ Franceta Prešerna Maribor, mentorica Sabina Uranjek)

Prijazno vabljeni na velik dogodek za male predavatelje!

ZOJKINO STANOVANJE

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Mihail Afanasjevič Bulgakov:
Zojkino stanovanje

Zgodba je umeščena v sovjetsko Moskvo dvajsetih letih prejšnjega stoletja. V obdobju nove ekonomske politike (NEP) želi 35-letna »bivša« aristokratka Zoja Pelc na hitro obogateti in pobegniti iz države. Žene jo ljubezen do »bivšega« grofa Obljaninova, zasvojenca in sanjača, očarljivega in umetnosti naklonjenega zapeljivca, ki z opisovanjem svoje »bivšosti« aludira na neuspele sovjetske znanstvene poskuse zagotavljanja večnega življenja.
Po revoluciji je Zoji od nekdanjega premoženja uspelo ohraniti le veliko stanovanje. Domisli se poslovne ideje: pod krinko krojaške delavnice ustanovi bordel za komunistične pomembneže. Srečanja med bogatimi in vplivnimi možmi ter mladimi »modeli« so prikazana v dekadentni atmosferi bizarnih nesporazumov. Stanovanje je prispodoba človeških sanj in pričakovanj, ujetih v vrtincu neobčutljive zgodovine, Zoja pa predstavnica nepregledne množice žrtev diktatorskih režimov, ki spreminjajo državljane v lastne brezizhodne karikature. Na koncu se čez oder elegantno sprehodi žirafa iz istoimenske pesmi tragično ubitega ruskega pesnika Nikolaja Stepanoviča Gumiljeva kot prispodoba oddaljene in nedosegljive lepote daleč stran od nasilne realnosti.

* * *

Sklop: Študentsko gledališče

Predstava bo v Stari dvorani, traja 1 uro 50 minut in ima en odmor. Predstava je v ruskem jeziku s slovenskimi nadnapisi. Po predstavi sledi na prizorišču pogovor z ustvarjalci.

Produkcija: Fakulteta za estrado Ruskega inštituta gledaliških umetnosti GITIS (Rusija)

* * *

Režiser: docent Aleksej V. Kurganov
Dramaturginja: D. V. Losjakova
Glasbeni vodja: G. L. Auerbach

Mentorja: Elena Shanina, Aleksej V. Kurganov

Zasedba:
Marianna Kochurova, Yegor Kuchkarov, Alexander Shepelenko, Marina Chirikova, Andrei Batsuev, Maxim Gigenin, Mikhail Karakasiyan, Diana Egorova, Stepan Akmanov, Ksenia Guseva, Inessa Sukhanova, Ekaterina Kozhemyakina, Arina Sergeeva, Kristina Fedorova, Julija Makarova