JAZZ & JAM: GROOVY & FUNKY WITH BEATOX

Salon uporabnih umetnosti Glavni trg 1 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

View fullsize
Program JAZZ & JAM podpira mlade glasbene virtuoze in avtorsko glasbeno produkcijo in po letih spet odpira možnost jam sessionov, na katerih se mladi glasbeniki preizkušajo v improvizaciji ter nadgrajujejo svoje glasbeno znanje v sodelovanju z že uveljavljenimi ustvarjalci.
Skupaj gradimo zgodbo nove jazz generacije.

Zadnji session tega leta bo obarvan v jazz/neo soul/funk/hip-hop stilu.
Tokratna posebnost bo Kanadski reper in beatbox-er BEATOX
Beatox je poleti nastopil na festivalu Jazz 'ma mlade ter Art Kampu. Ponovno se vrača v Slovenijo.

***
https://www.beatox.ca
https://www.youtube.com/watch?v=8SEZh4i7DZA
https://www.youtube.com/watch?v=WkdZvGRPvMg
***

Zasedba:
Beatox - vocal
Sara Ester Gredelj - vocal and piano
Hrvoje Kralj - Bass
Nina Korosak Sercic - drums
+ Guests

* Prispevek za program: 3,-

MEN BALADEIN/IZ DVEH DEŽEL: IZID ZGOŠČENKE

Salon uporabnih umetnosti Glavni trg 1 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

View fullsize
Prirejamo koncert Men Baladein ob izidu zgoščenke.

Men Baladein / Iz dveh dežel je mistično potovanje, v katerem glasba dveh povsem različnih svetov raztopi meje vsakdana, prepleta ljudsko s sodobnim, vzhodno z zahodnim, običajno z neobičajnim in brez omejitev pripoveduje nove, nenavadne zgodbe.

Avtorski projekt Men Baladein - Iz dveh dežel temelji na ideji violinistke Sausan Hussein. Predstavlja povezovanje glasbenega izročila dveh kultur, iz katerih izhaja avtorica, v glasbeno celoto, ki je nastala iz kompozicij na slovenske in arabske ljudske teme. Zven alpskih zvokov, melodij polke, valčka, arabskih ritmov in makamov, združenih v kompoziciji, je prav takšen, kakor življenje otrok dvojnega porekla, razpeto med dvema različnima svetovoma.
“Sem od tu in tam, pa vendar od nikoder”, je bila misel mlade umetnice, s katero se je večkrat spopadala med svojim odraščanjem. Novonastala dela ponazarjajo razlike in podobnosti obeh svetov ter obenem odražajo avtoričina notranja občutja ob iskanju lastne identitete med dvema različnima kulturama.
Nastanek in izvedbo projekta je s svojo ustvarjalnostjo in umetniško širino kot soavtorica obogatila pianistka Tamara Povh. Pet avtorskih skladb zgoščenke Men Baladein / Iz dveh dežel je nastalo s skupnim raziskovanjem, prepletom idej in otkrivanjem novih sozvočij.
Projekt obenem vključuje dela priznanih slovenskih in sirskih skladateljev. Krunk, skladba armenskega skladatelja Komitasa, je dodana zaradi avtoričine neposredne povezanosti z Armenijo, saj je njena prababica preživela Armenski genocid 1915-16.

Nekaj o Sausan Hussein:
Violinistka Sausan Hussein se je rodila v slovensko-sirski družini v Mariboru, kjer je pri sedmih letih pričela svojo glasbeno pot. Z odliko je maturirala na umetniški gimnaziji Konservatorija Maribor ter kasneje diplomirala in magistrirala magna cum laude na Akademiji za glasbo v Zagrebu. Na mednarodni akademiji za glasbo v Rimu je opravila post-magistrski specialistični študij solistične igre v razredu italijanskega virtuoza Marca Fiorentinija in komorne glasbe pod vodstvom Arsi tria di Roma. Dodatno se je izobraževala pri priznanih pedagogih (Stefan Milenković, Gorjan Košuta, Schlomo Mintz, Wolfgang Redik, Catherine Mackintosh….) in koncertirala z vrhunskimi umetniki (Konstantin Bogino, Elena Denisova, Michael Flaksman…).

*Vstopnina: 10 eur; v predprodaji po isti ceni v Salonu uporabnih umetnosti in na dan dogodka.

VEČER FRANCOSKIH ŠANSONOV: GLASBENA SKUPINA ORIYON

Salon uporabnih umetnosti Glavni trg 1 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

View fullsize
V SALONU UPORABNIH UMETNOSTI je december mesec Jazz-a. Sklop različnih koncertov in glasbenikov v stilu jazz-a sestavljajo imeniten program:

Marko Zaletelj - kitarist, ki aktivno deluje na slovenski glasbeni sceni že 35 let. Veliko se je udejstvoval kot studijski glasbenik, nekaj časa pa je igral tudi v tujini. Sodeloval je pri različnih glasbenih projektih s številnimi priznanimi glasbeniki, kot so Dada Kladenik, Nika Perunović, Mia Žnidarič, Lado Leskovar, Maja Keuc in Maja Založnik. Zelo uspešno je sodeloval tudi v večjih zasedbah, kot so Big Band Maribor, Hammond trio z Raphaelom Wressnigom, Urban Boogaloo, The wanted 4, Frikeros, Bilbi, Pappas, Marko Grobler Band in Tzigano Brutallo. Kot gost občasno nastopa tudi z drugimi slovenskimi big bandi ter v televizijskih glasbenih oddajah. V dolgem ustvarjalnem obdobju je oblikoval svoj lasten, izjemen glasbeni slog.

Zmago Štih - harmonikar, ki je svojo glasbeno pot s Srednje glasbene šole v Ljubljani nadaljeval v Nemčiji, na Visoki šoli za glasbo Franz Liszt v Weimarju, v razredu profesorja Ivana Kovala, kjer je leta 1999 tudi diplomiral. Večkratni nagrajenec različnih državnih in mednarodnih tekmovanj deluje kot solist ali kot član različnih komornih zasedb, sicer pa poučuje harmoniko na Glasbeni šoli Fran Korun Koželjski Velenje.

Aleš Vunjak - bobnar, ki se z glasbo ukvarja že dobrih 20 let. Najraje se spogleduje z glasbenimi zvrstmi, ki zahtevajo intenzivno medsebojno glasbeno igro, saj ceni jasnost, natančnost in izraznost. Uspešno se je preizkusil v različnih glasbenih zvrsteh, kot so jazz, rock, funk, pop, swing in podobno. Sodeloval je oziroma še sodeluje s številnimi glasbenimi izvajalci, kot so Bambola, Zoran Predin, Peter Andrej, skupina Svetnik, Granna, Ana Karneža, Trinitas, Vlado Kreslin, The Pyramids, Maja Založnik & Papas, Boštjan Bračič, The SwingTones, Karin Zemljič, Norbert Arbesser, Peter Januš, Nina Miglič. Nastopil je na številnih glasbenih prireditvah, kot so Mariborski swing festival, Festival LENT, The SwingBrats Cabaret, Zlatna Koogla, All that swing weekend dance festival, obletnica Radia City, Predstavitev kompilacije Val 014, Swing break 2014, Blejska noč, Swingin' Graz, Frankie 100 in drugje.

Gašper Žerjal - basist, ki je po končanem izobraževanju e-basa in kontrabasa na glasbeni šoli B.A.S.E. pod mentorstvom Mateja Hotka opravil sprejemni izpit na Anton Bruckner Universität v Linzu, smer jazz in improvizirana glasba. Že nekaj let redno sodeluje z orkestrom Druge gimnazije kot somentor ter igra v najrazličnejših zasedbah doma in v tujini. V želji po izpopolnjevanju glasbenega znanja se je udeležil tudi nekaj strokovnih seminarjev, kot so Letna jazz šola v Grožnjanu, Letna jazz šola Boben in Lajn.

Sonja Lovrenčič – vokal, po poklicu profesorica francoščine in angleščine. Zaradi velike ljubezni do jezika, poezije in glasbe sem se pred leti začela ukvarjati s francoskim šansoni. Ure solo petja pri Dadi Kladenik so se obrestovale, v sodelovanju z odličnimi glasbeniki sem pred nekaj leti izdala zgoščenko francoskih šansonov v novi glasbeni preobleki z naslovom »Toutes ces histoires« (Vse te zgodbe), kjer je tudi nekaj izmed biserov slovenske popevke, prevedenih v francoščino.

Nadalje smo nastopili na festivalu Terasafest na Ptuju, na Pozno poletnem festivalu v Šmartnem ob Paki, v Etno klubu Zlati zob v Ljubljani, dvakrat v Jazz klubu BLUNOUT v Domžalah, v klubu KGB v Mariboru, na Festivalu Bled, kjer so o našem koncertu pripravili krajšo televizijsko reportažo, v Layerjevi hiši v Kranju, na Aninem festivalu v Rogaški Slatini, na PoLentnem Art kampu v Mariboru, v Klubu ZOO v Ljubljani, v Narodnem domu Maribor, na poletnih prireditvah v starem mestnem jedru Škofje Loke, v kavarni Slamič v Ljubljani, kjer je bil koncert v nekaj dneh razprodan, s svojim obiskom pa nas je počastil tudi skladatelj Jure Robežnik, ki nam je čestital za, kot je dejal, odlično izvedbo tako njegovega Oriona kot tudi ostalih šansonov. Sodelovali smo tudi na dobrodelnem božičnem bazarju, ki ga vsako leto organizira društvo SILA. V KleTeatru na Zgornji Polskavi smo nastopili ob svečkah in šampanjcu, sledil je koncert v viteški dvorani gradu Slovenska Bistrica, 16. novembra 2018 pa smo nastopili pred polno dvorano Doma kulture Slovenske Konjice. Kot so zapisali na Centru za kulturo Slovenske Konjice, je bil to "božajoč in virtuozen Večer francoskih šansonov."

***
https://www.facebook.com/ORIYON-1405821053080442/
***
- Cette nuit d'été (Poletna noč): https://www.youtube.com/watch?v=beQ64cZW8XU,
- Aime - moi: https://www.youtube.com/watch?v=KTHt_bfg3pg
- Ne me quitte pas: https://www.youtube.com/watch?v=YgaahI1FfWk&t=5s,
- Chante comme si tu devais mourir: https://www.youtube.com/watch?v=VIFxTYJRQ80&t=74s,
- Jardin d'hiver: https://www.youtube.com/watch?v=HzzVV_9lrq4,
- La vie en rose: https://www.youtube.com/watch?v=d8-jfb-6ngI.

* Vstopnina: 8 eur, Vstopnice so na voljo v SALONU UPORABNIH UMETNOSTI.

JAZZ & JAM KONCERT: POSVETILO THELONIOUS MONKU

Salon uporabnih umetnosti Glavni trg 1 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

View fullsize
Nekaj o Thelonious Monk-u 1917-1982 ameriški Jazz pianist in kompozitor. Ima unikaten način improviziranja. S svoji kompozicijami je bogato razširil jazz repertuar. Sodi na drugo mest najbolj priznanih ameriških komponistov, takoj za Duke Ellingtonom.

Zasedba:
Lenart De Bock - saxofon
Kerem Onat Murat - piano
Jernej Vindšnurer - bas
Nina Korosak Sercic - bobni

* Prispevek za glasbo ob pijači 3 eur.

PROMOCIJSKI KONCERT: MEN BALADEIN

Salon uporabnih umetnosti Glavni trg 1 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

View fullsize
Men Baladein / Iz dveh dežel je mistično potovanje, v katerem glasba dveh povsem različnih svetov raztopi meje vsakdana, prepleta ljudsko s sodobnim, vzhodno z zahodnim, običajno z neobičajnim in brez omejitev pripoveduje nove, nenavadne zgodbe.

Avtorski projekt Men Baladein - Iz dveh dežel temelji na ideji violinistke Sausan Hussein. Predstavlja povezovanje glasbenega izročila dveh kultur, iz katerih izhaja avtorica, v glasbeno celoto, ki je nastala iz kompozicij na slovenske in arabske ljudske teme. Zven alpskih zvokov, melodij polke, valčka, arabskih ritmov in makamov, združenih v kompoziciji, je prav takšen, kakor življenje otrok dvojnega porekla, razpeto med dvema različnima svetovoma.
“Sem od tu in tam, pa vendar od nikoder”, je bila misel mlade umetnice, s katero se je večkrat spopadala med svojim odraščanjem. Novonastala dela ponazarjajo razlike in podobnosti obeh svetov ter obenem odražajo avtoričina notranja občutja ob iskanju lastne identitete med dvema različnima kulturama.
Nastanek in izvedbo projekta je s svojo ustvarjalnostjo in umetniško širino kot soavtorica obogatila pianistka Tamara Povh. Pet avtorskih skladb zgoščenke Men Baladein / Iz dveh dežel je nastalo s skupnim raziskovanjem, prepletom idej in otkrivanjem novih sozvočij.
Projekt obenem vključuje dela priznanih slovenskih in sirskih skladateljev. Krunk, skladba armenskega skladatelja Komitasa, je dodana zaradi avtoričine neposredne povezanosti z Armenijo, saj je njena prababica preživela Armenski genocid 1915-16.

*Vstopnina: 10 eur; v predprodaji po isti ceni v Salonu uporabnih umetnosti in na dan dogodka.

FRANZISKUS: SOME SANG A SONG

Salon uporabnih umetnosti Glavni trg 1 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

View fullsize
Franziskus – »some sang a song«

Koncertni cikel "klasika danes? jutri?

»Crossover« je izraz, ki se v zadnjem času vedno bolj pogosto uporablja na koncertni sceni. Predstavlja glasbeni koncept – enakovredno mešanje večih glasbenih stilov in žanrov. Črpanje elementov iz različnih smeri močno poveča nabor možnosti, s katerimi lahko glasbeniki zapolnijo zvočni prostor in ustvarijo nove produkte. Pri tako širokem spektru zvokov je še toliko bolj pomembna smiselna in premišljena kompozicija. Ansambel Franziskus pod vodstvom nemškega pozavnista in skladatelja Simona Kintoppa uspe tradicionalne zvoke klasike in jazza združiti v koherentno celoto, ki ne postavlja enega žanra v ospredje in drugega v podporo, ampak ustvari novo vrsto, ki pa estetsko in harmonsko prav nič ne zaostaja za enim ali drugim. Hkrati ponuja resno eleganco klasične glasbe in mejno drznost jazza.

Enajstčlanska mednarodna zasedba je konglomerat tradicionalne jazz zasedbe (kitara, bobni, bas, brass trio) in ustaljenega sestava godalnega kvarteta, ob tem pa sporočilnost poudarja še pevka. V program vključujejo tako avtorske stvaritve kot tudi genialne priredbe tako jazzovskih legend kot klasičnih mojstrov. Lani je bil izdan prvenec »some sang a song«, kjer se kompozicija Johna Dowlanda prepleta z improvizacijsko drznostjo Charlesa Mingusa, Arvo Pärt pleše na valček Woodyja Shawa, na avtorske kompozicije Simona Kintoppa pa so vplivali velikani kot so Vince Mendoza, Lev Tolstoj, Dmitrij Šostakovič, sam pa pravi, da tudi kuhar Jamie Oliver.

Franziskus obstaja od leta 2015, ko je Simon Kintopp med študijem jazz-kompozicije zbral ekipo »z vseh glasbenih vetrov« in zastavil ansambel, ki bi izpolnjeval njegove glasbene sanjarije. Od takrat se je predstavil na številnih samostojnih koncertih in festivalih, ko so »Jazzwerkstatt Graz Shortcuts« (2016), „Ö1 / WDR3 Jazznacht“ (2016), in turneja „Spring Tour 2017“ s koncerti na Dunaju, v Gradcu, Celovcu, Beljaku in Mariboru, prav tako pa so nastopili na „Jazzwerkstatt Graz Festival Vol. 12“ (2018). Trenutno se s koncerti posvečajo promociji aktualnega albuma.

Vstopnice v prodaji na blagajni Lutkovnega gledališča Maribor:

Predprodaja vstopnic za koncert:
8€ - redna
6€ - študenti, upokojenci

Prodaja na dan koncerta:
10€ - redna
8€ - študenti, upokojenci

Paket treh vstopnic za ciklus Klasika dnes? jutri? v predprodaji:
21€ - redna
15€ - študenti, upokojenci

Koncertni cikel "klasika danes? jutri?"

Kam v današnjem času spada klasična glasba? Izključno v koncertne dvorane? Cerkve? Poroke? Festivale? Klube? Dvigala? Trgovine? Ali sploh še kam spada? In v kakšni obliki? Strogo večerni, bleščeči, ob izbranih besedah, vrhunskem vinu? Izvirno, tako kot je nekoč bilo, ali je dovoljena modernizacija? Je le ta zaželjena? Smiselna?

Klasična glasba se je v brzem vrtincu modernega časa znašla v krizi nekoč jekleno močne identitete. Kakor da bi zašla v zmes elitizma, konservativnosti in zamudne pedantnosti. Zdi se, da atomska »instant« doba s suficitom informacij le stežka procesira umetnost, ki v svoji obravnavi zahteva nekoliko več pozornosti, časa in premisleka.

A tudi klasična glasba je navsezadnje še vedno – glasba! In v svoji biti je ena od funkcij umetnosti vendarle razvedrilo. Večji del repertoarja klasike je bil in je še vedno napisan prav s tem namenom. Tehnična dovršenost, virtuoznost izvajanja in estetski ter izpovedni doprinos pa so tisti dodatek, ki osnovni namen zgolj podkrepi.

Cikel »klasika danes? jutri?« je zastavljen kot dokaz, da je za uživanje ob klasični glasbi več kot dovolj le radovednost posameznika. Predstavili se bodo mladi, drzni izvajalci v manj običajnih sestavih, ki na klasično sceno prinašajo svežino in novosti, a pri tem ne zapostavljajo pomembnosti kvalitetne izvedbe in izbire programa. Koncerti so postavljeni v mariborsko Minoritsko cerkev, ki je s svojo zgodovino in menjavo namembnosti lep primer nujnosti sprememb in prilagajanja času. Hkrati nudi magično akustično podporo za komorne sestave, pa tudi optimalno vizualno okolje za tovrstne koncerte.

Trije koncerti cikla nudijo krasno popotovanje skozi različna glasbena obdobja in stile, hkrati pa klasično glasbo ponudijo v novi, modernejši luči. S spoštovanjem do bogate preteklosti iščejo nove smernice, kako »resno« glasbo ohraniti na dosedanjem nivoju, v isti sapi pa razširiti publiko in klasični glasbi poiskati mesto v današnjem času in prihodnosti. (Sašo Fekonja)

Cikel podpira Mestna občina Maribor

TEO COLLORI IN MOMENTO CIGANO – KAMERATO MUZIKANTE

Salon uporabnih umetnosti Glavni trg 1 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

View fullsize
Zasedba: Teo Collori, kitara | Matija Krečič, violina | Matej Kužel, klarinet | Jan Gregorka, bas | Metod Banko, kitara

IAN PATTERSON je za svetovno znani portal ALL ABOUT JAZZ zapisal naslednje:
Teo Collori in Momento cigano je zasedba, ki v svet gipsy swinga ali manouche jazza s svojimi izvrstnimi avtorskimi kompozicijami vnaša posebno svežino. Prepričljiva izvedba in dovršena zvočna slika skupino postavljata ob bok najkvalitetnejšim tovrstnim godbam širom sveta. Aranžmajska umerjenost in izrazita dinamika dajeta njihovi glasbi posebno globino na eni strani, med tem ko na drugi strani inserti humornih vložkov skrbijo za to, da ostaja nastop lahkoten in zelo poslušljiv.

Na gala koncertu, kjer bo poleg vrhunskega glasbenega nastopa tokrat v središču pozornosti tudi eleganca in stil vseh poslušalcev, je zaželjen dress code pod sloganom:

Eleganca in stil, kar nas dela po zunanjosti unikatne in Humor in igrivost, kar nas druži in dela po duhu enake.

vstopnina: 12€ (Salon uporabnih umetnosti)

FEKETE SERETLEK – THEATRICAL FOLK CONCERT

Salon uporabnih umetnosti Glavni trg 1 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Virtuozno šesterico sestavljajo harmonikar Matija Solce (SLO), violončelistka Anička Bubníková (CZE/RUS), kontrabasist Pavol Smolárik (SVK), violinist Jiří N. Jelínek (CZE), trobentač Jan Meduna (CZE) in tolkalist Ivo Sedláček (CZE), vsak od njih pa prispeva tudi svoj glas. Njihove poti so se križale med študijem na gledališki akademiji DAMU v Pragi, zato ne presenečajo gledališke prvine, vtkane v razposajeno glasbeno tkanino mednarodne druščine slovanskih korenin, ki se še posebej razvname ob odzivnem občinstvu.

METAMORFOZA SNEMANJE V ŽIVO!

Salon uporabnih umetnosti Glavni trg 1 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Téma: Fermentacija (času primerno)!
Ekipa Metamorfoza: Predvidoma celotna ekipa.
Gosta: dr. Tilen Konte, dr. Martin Turjak.
Pivo: Prvih 50 zastonj!
Drugo: Po snemanju bomo pa še klepetali.

Prosimo obtačlajte (pofočkajte) se na eventu, da bomo pribl. ocenili koliko vas bo. Hvala! :)