HORA – CANTATA

Festival Lent Trg Leona Štuklja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

V svoji koreografski stvaritvi Hora (Kólo) za Dortmundski balet se je Edward Clug prvič intenzivno naslonil na glasbeno dediščino rodne Romunije, še posebej na sofisticirane ritmično-melodične adaptacije legendarnega godalnega kvarteta Balanescu. Clug je med lastnim koreografskim raziskovanjem odkril nove povezave med številnimi prelomnimi življenjskimi odločitvami in močjo ritualov, ki nam jih na bolj ali manj prefinjen način vsiljuje družba.
Plesna stvaritev Cantata italijanskega koreografa Maura Bigonzettija se je že od svoje praizvedbe leta 2001, ko je predstavo prvič izvedel lizbonski baletni ansambel Gulbenkian, v scenosled sodobnega plesa zapisala kot kultna koreografska postavitev, ki s svojim nezadržnim erosom evocira vso izrazno paleto plesnega Mediterana.
Predstava traja 1 uro in 30 minut ter ima 1 odmor.
Premiera: 8. marec 2019, Velika dvorana
Produkcija: SNG Maribor
HORA
Ustvarjalci predstave
Koreograf Edward Clug
Glasba Balanescu Quartet
Asistent koreografa Matjaž Marin
Scenografija Marko Japelj
Kostumografija Leo Kulaš
Praizvedba 25. februar 2017, Opernhaus Dortmund
Premiera 8. marec 2019, Velika dvorana
Zasedba
Catarina de Meneses, Asami Nakashima, Branka Popovici, Ines Petek, Ema Perić, Hristina Stojčeva, Tetiana Svetlična, Mirjana Šrot, Satomi Netsu, Olesja Hartmann Marin, Jelena Lečić, Vanja Vitman, Yuya Omaki, Ionut Dinita, Mircea Golescu, Tiberiu Marta, Aleks Šišernik, Alexandru Pilca, Sytze Jan Luske, Gaj Žmavc, Filip Jurič
O koreografiji
Kako opisati in zajeti globino ter obenem vso banalnost življenja? Ali morda njegovo lepoto, mimobežnost trenutka, ki se brezglavo in brezprizivno predaja drugemu v nenehnem kroženju energije? Ali kot bi danes morda pripomnil Nietzsche: »Kako se je mogoče svobodno predati magistralnemu plesu življenja z okovi, ki si jih pogosto sami nadenemo okrog gležnjev?« Na to in še marsikatero drugo vprašanje skuša s svojim ekspresivno dražljivim plesnim idiomom odgovoriti HoraEdwarda Cluga, ki jo je kritika označila kot »tenkočutno žalostno in obenem lepo, iz življenja iztrgano, surovo energijo, prepojeno z znojem, in vrnjeno v novo življenje«. V svoji koreografski stvaritvi Hora(kar bi lahko prevedli kot Kólo) za Dortmundski balet se je Edward Clug prvič intenzivno naslonil na glasbeno dediščino rodne Romunije, še posebej na sofisticirane ritmično-melodične adaptacije legendarnega godalnega kvarteta Balanescu. Clug je med lastnim koreografskim raziskovanjem odkril nove povezave med številnimi prelomnimi življenjskimi odločitvami in močjo ritualov, ki nam jih na bolj ali manj prikrit način vsiljuje družba.

PARNI VALJAK: RUNDA 44

Festival Lent Trg Leona Štuklja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Več kot 40 let so na odrih po celem svetu, a še vedno polni energije, zanosa in noro zaljubljeni v svojo zvesto publiko. Koncert bo nekaj ekskluzivnega in edinstvenega, prava paša za oči in ušesa, saj nam bodo stari rockerji pokazali, da nikakor še niso za odpis. 21. junija bodo pod okriljem Festivala Lent nastopili na Trgu Leona Štuklja, kjer bodo oboževalcem postregli z največjimi glasbenimi poslasticami, uspešnicami Uhvati ritam, Jesen u meni, Lutka za bal, Ugasi me, Zagreb ima isti pozivni, U prolazu, Sve još miriše na nju, Zastave, Samo da znaš in mnogimi drugimi.
Za skupino, ki že 40 let polni koncertna prizorišča, je nadvse uspešno leto; lani je na podelitvi uglednih hrvaških glasbenih nagrad porin zmagala v treh kategorijah, in sicer najboljši »live« album, najboljša produkcija (Live in Pula) in najboljša izvedba z vokalom.
Skupina Parni valjak je doslej izdala več kot 15 studijskih albumov, 5 albumov v živo ter številne kompilacije, ob tem pa prejela še številne glasbene nagrade, napolnila največja koncertna prizorišča nekdanje Jugoslavije, med drugim tudi dvakrat Areno Stožice, in svojim skladbami neštetokrat osvojila lestvice najbolj poslušanih radijskih postaj.