UGM | Umetnostna galerija Maribor
- Dogodki
- Organizatorji
- UGM | Umetnostna galerija Maribor
Prešernov dan v UGM
Maribor center / Umetnostna galerija Maribor (Strossmayerjeva ulica 6 in Trg Leona Štuklja 2)Umetnostna galerija Maribor ob Prešernovem dnevu široko odpira svoja vrata in vabi v zavetje vizualne umetnosti. 10.00‒18.00: UGM + UGM Kabinet + UGM Šop 11.00‒18.00: UGM Studio Na slovenski kulturni praznik bo vstop v UGM brezplačen! 11.00: Gregor Pratneker / Cvetoči travnikUGM Šop (Strossmayerjeva ulica 6) Spekter. 70 let Zbirke UGMUGM (Strossmayerjeva ulica 6) Mladen Stropnik / Pristava–Gaberke–VelejeUGM Studio (Trg Leona Štuklja 2) Lara Jeranko Marconi / NorecUGM Kabinet (Strossmayerjeva ulica 6)
Otvoritev razstave Gregor Pratneker / Cvetoči travnik
Maribor center / Umetnostna galerija Maribor (Strossmayerjeva ulica 6, Maribor)Vabimo vas na otvoritev razstave del mariborskega umetnika Gregorja Pratnekerja. Otvoritev: četrtek, 8. februar 2024, ob 11.008. februar–12. maj 2024 V zadnjem ustvarjalnem obdobju se Gregor Pratneker posveča predvsem krajinam. Narava, še posebej gozdovi so del njegovega vsakdana že od otroštva, prostor čudes, strahu in upanja. Tokrat odsevanja svojih intimnih, avtobiografskih doživetij podaja skozi ekspresionistično slikarsko potezo in izbiro barv, pogosto prepleteno tudi s tehniko kapljanja in polivanja barve. Raziskovanja pa razširja izven gozdov na pašnike in travnike, k malim bitjem. Kustosinja: Breda Kolar Sluga
Marina Caneve / Na tla med živali
Maribor center / UGM Kabinet (Strossmayerjeva ulica 6, Maribor)Italijanska umetnica Marina Caneve v projektu Na tla med živali raziskuje protislovnosti človekove dominacije nad naravo, in napetosti, ki izhajajo iz njegovega odnosa z živalmi. Marina Caneve / Na tla med živaliSpremljevalno okolje EKO 9UGM Kabinet, Strossmayerjeva ulica 6, Maribor26. april–26. maj 2024Otvoritev: petek, 26. april 2024, 19.00 Kurator: Daniele De Luigi (FMAV – Fondazione Modena Arti Visive) Italijanska umetnica Marina Caneve v projektu Na tla med živali raziskuje protislovnosti človekove dominacije nad naravo, in napetosti, ki izhajajo iz njegovega odnosa z živalmi. Izhodišče projekta je študija o mreži ekoloških koridorjev, ki jih podpira Evropska unija v sklopu projekta Natura 2000, ki je namenjen ohranjanju favne, flore in biotske raznovrstnosti. Marina Caneve je v okviru projekta fotografirala tudi na območju več ekoloških koridorjev v Sloveniji, med drugim v Slovenskih goricah in na Goričkem. Pri tem je sodelovala z Družbo za avtoceste v Republiki Sloveniji in Vidrinim raziskovalnim in turističnim centrom Aqualutra v Križevcih. V omrežje Natura 2000 so vključeni najdragocenejši in najbolj ogroženi habitati in vrste na območju vseh držav članic Evropske unije. Gre za nadnacionalni komunikacijski sistem, ki presega politike posameznih držav članic na področju meja in postavlja ekološki premislek na prvo mesto. Mostovi so eden od pomembnejših delov infrastrukture omrežja Natura 2000, saj živalim olajšajo premagovanje arhitekturnih ovir, kot so (avto)ceste. Njihovo gibanje obenem nadzorujejo in spremljajo številne varnostne kamere in ograje, kar postavlja njihovo navidezno svobodo gibanja pod vprašaj. Marina Caneve s pomočjo fotografije, video instalacij in interdisciplinarnega raziskovalnega dela na vizualno kompleksen način povezuje infrastrukturo za divje živali, pokrajine zaščitenih območij in posnetke, ki jih ustvarijo videonadzorni sistemi, in jih preplete z referencami na paradigme zahodne kulture o človekovi vlogi v svetu narave. Pri tem z vidika vizualne ekokritike obravnava nekatera ključna vprašanja, kot so meje, migracije in svoboda gibanja, pravice živali, ohranjanje ekosistema in nenazadnje možnost ponovnega razmisleka o človekovem antropocentrizmu. Projekt podpira Direzione Generale Creatività Contemporanea (Generalni direktorat za sodobno ustvarjalnost ) italijanskega Ministrstva za kulturo v okviru programa Italian Council (12. izdaja, 2023).
EKO 9: Oči v skali
Maribor center / Stari sanatorij, Tyrševa ulica 19EKO 9: Oči v skali naseljuje stari sanatorij, modernistično vilo v središču mesta. Umetniški vodja je Jure Kirbiš, umetniška svetovalca pa Dominika Trapp in Markus Waitschacher. EKO 9 Trienale umetnost in okolje: Oči v skali Stari sanatorij, Tyrševa ulica 19 17. maj−28. julij 2024 otvoritev: petek, 17. maj 2024, 19.00 umetnice in umetniki: Saša Bezjak, ... Read more
Damjan Švarc / Kam in nazaj
Maribor center / UGM Kabinet, Strossmayerjeva ulica 6V sodelovanju s Festivalom Borštnikovo srečanje vas vabimo na razstavo najodmevnejših fotografij Damjana Švarca, ki so bile v zadnjih dveh desetletjih realizirane v namene vizualne komunikacije predstav v Slovenskem narodnem gledališču Maribor. 6. junij–11. avgust 2024 Kustosinja razstave in avtorica teksta: Alja Predan, dramaturginja in teatrologinja Fotografska razstava Damjana Švarca s pomenljivim naslovom Kam in nazaj prikazuje proces ustvarjanja, ki ga gledališki fotograf prehodi od seznanjanja z gledališkim besedilom, uprizoritvijo, svojimi skicami, beležkami, brezštevilnimi posnetki ter končno odločitvijo, katera izmed mnoštva fotografij bi najbolje opravila tudi promocijsko-trženjsko nalogo in se spremenila v gledališki plakat. Gledališka fotografija je posebna zvrst, ki nima le dokumentacijske, promocijske, memoarske in seveda estetske dimenzije, temveč je ob vsem tem skoraj edino, kar od gledališke uprizoritve zares ostane.
Neja Rakušček: (Ne)sprejemanje sprememb. Presečišče telesne in ekološke grozljivke
TDgrozljivka-1024x818-1 +2 more11. 7. 2024 ob 18.00, Stari sanatorij, Tyrševa ulica 19 Cikel Filmski žanri skozi družbeno kritiko v okviru trienala EKO 9: Oči v skali Neja Rakušček: (Ne)sprejemanje sprememb. Presečišče telesne in ekološke grozljivke V četrtek, 11. 7. 2024, te ob 18.00 vabimo Stari sanatorij na Tyrševi 19 na predavanje cikla Filmski žanri skozi družbeno kritiko, ... Read more
Alja Horvat / Idila
Maribor center / UGM Šop, Strossmayerjeva ulica 6Oblikovalka in ilustratorka Alja Horvat se v UGM Šopu predstavlja s serijo ilustracij Idila. Umetnico Aljo Horvat navdihujejo 60. in 70. leta prejšnjega stoletja, muzeji in narava, v kateri preprosto si in uživaš. Njene kompozicije za slike, oblačila in druge uporabne predmete so prepoznavne po vzorcih stiliziranih oblik cvetja in zelenja, ki dajejo občutek, da sta med njimi lahni vetrič in mehka, presevajoča svetloba. V njenih zunanjih ali notranjih prostorih pogosto stojijo, sedijo ali so zleknjene ženske. Ustvarja podobe različnih žensk, svetlolasih in temnolasih, temnopoltih in svetlopoltih, ter z njimi nevsiljivo spregovori o drugačnosti. Ženska je v sliki sama, v družbi drugih žensk, v paru z moškim, pogosto je z njo žival. V roki lahko poleg lončnice drži tudi knjigo ali mobilni telefon. V idiličnem okolju narave, vrtov ali v razkošnih sobanah s tapetami ali pregrinjali s cvetličnimi vzorci se zdi zazrta v svoj notranji svet in vprašamo se, ali je ta svet odsev zunanjega sveta ali pa je morda povsem drugačen. Kustosinja: Brigita Strnad
Pošasti in druge vrste. Sodobni stop animirani film kot pokrajina grozljivega
Stari sanatorij23. 8. 2024 ob 21.00, Stari sanatorij, Tyrševa 19 Pošasti in druge vrste. Sodobni stop animirani film kot pokrajina grozljivega V petek, 23. 8. 2024 te vabimo na dvorišče Starega sanatorija na Tyrševi 19 na projekcijo stop animacij, ki poteka v okviru trienala EKO 9: Oči v skali. Sodelovanje iz sanj, ali bolje rečeno grozljivke: ... Read more
Vojko Štuhec / Kipar
Maribor center / UGM Kabinet, Strossmayerjeva ulica 6Razstava predstavlja značilne faze Štuhecovega opusa, opozori na povezavo med skulpturo in risbo ter pokaže raznolikost njegovih kiparskih pristopov. Vojko Štuhec je vseskozi ostajal odprt za različne kiparske postopke: modeliranje, klesanje, rezbarjenje, patiniranje, varjenje ipd. Bil je nemiren iskalec, ki ni ostajal zavezan že osvojenim področjem. Od tod izhaja večkratna odločitev za nove tematike, materiale in pristope. Ustvarjal je tako skulpture intimnih formatov kot tudi plastiko velikih dimenzij. Marsikatera umetnikova skulptura ima potencial za javno plastiko, vendar je bilo pobud iz okolja in javnih naročil le malo, umetniške izzive si je tako moral kipar postavljati sam. S svojim delom je Vojko Štuhec pustil viden pečat v mariborskem in širšem slovenskem prostoru. Njegovo delo se vpisuje v širok tok sodobnega slovenskega kiparstva sedemdesetih in osemdesetih let, ki se je zavzemalo za osvoboditev kiparske forme in uporabo novih izraznih možnosti. Kustosinja razstave: Andreja Borin