Sobotna ustvarjalnica

Maribor center / Umetnostna galerija Maribor

Dve ustvarjalnici, dve starostni skupini, en kup domišljije! Skupina 4–7 let:"Črno na belem ali črnem" – grafična ustvarjalnicaKaj se zgodi, ko črno natisnemo na belo? In kaj, ko na črno? Se barve skrijejo, zlijó, presenetijo? Na delavnici bodo otroci odkrivali skrivnosti tekstur, ki jih bodo tiskali na različno obarvane podlage. Ustvarjali bomo svet, ki se skriva – ali pa se nam le zdi, da se! Skupina 8–12 let:"Barve iz narave" – slikarska ustvarjalnicaPomlad je tu in z njo eksplozija barv! Otroci bodo raziskovali, kako narava ni le navdih, temveč tudi vir ustvarjalnih materialov. Iz rastlin, zemlje in drugih naravnih virov si bodo izdelali lastne akvarelne barve ter z njimi ujeli pomlad v umetniške stvaritve.   Datum: sobota, 26. april 2025Čas: 10.30–12.00Lokacija: Umetnostna galerija Maribor (UGM), Strossmayerjeva ulica 6Cena: 4 €Mentorici: Brigita Strnad in Inja FerležPrijave in info: brigita.strnad@ugm.si, 02 22 94 697, 041 57 50 50

Otvoritev razstave Tjaše Rener

Maribor center / UGM Kabinet, Strossmayerjeva ulica 6

Vračanje na Bosumtwi je prva samostojna razstava umetnice Tjaše Rener v Mariboru in hkrati prvič, da umetnica v Sloveniji predstavlja obsežnejši del projekta v nastajanju Lake Side Stories. Vračanje na obalo kraterskega jezera Bosumtwi v Gani je za umetnico potovanje v prostoru in času – pa tudi potovanje vase in skozi plasti pomenov. S časovno in prostorsko distanco od svojih formativnih let v Gani je Tjaša Rener poglobila in razširila zanimanje za zgodovinski, družbeni in ekološki kontekst tega specifičnega geografskega prostora. Če je bilo prvo obdobje njenega ustvarjanja zaznamovano z medosebnimi stiki in neposrednim odzivom na nova doživetja, je novo obdobje posvečeno refleksiji – tako lastne pozicije kot tudi širših povezav med jezerom Bosumtwi, Gano in mednarodnim prostorom, s poudarkom na presečiščih ganskih in slovenskih zgodovin ter sodobnosti. K projektu je umetnica povabila kuratorja in umetnika Patricka Nii Okanta Ankro, ki z njo tudi sicer sodeluje pri razvoju nove smeri v njeni praksi.

Tjaša Rener / Vračanje na Bosumtwi

Maribor center / UGM Kabinet, Strossmayerjeva ulica 6

Celostno doživetje skozi fragmente razširjene osebne zgodbe obiskovalce povabi k razmisleku o prepletenosti in soodvisnosti zgodovine kolonializma ter sodobnih družbenih in okoljskih sprememb. Vračanje na obalo kraterskega jezera Bosumtwi v Gani je za umetnico potovanje v prostoru in času – pa tudi potovanje vase in skozi plasti pomenov. S časovno in prostorsko distanco od svojih formativnih let v Gani je Tjaša Rener poglobila in razširila zanimanje za zgodovinski, družbeni in ekološki kontekst tega specifičnega geografskega prostora. Če je bilo prvo obdobje njenega ustvarjanja zaznamovano z medosebnimi stiki in neposrednim odzivom na nova doživetja, je novo obdobje posvečeno refleksiji – tako lastne pozicije kot tudi širših povezav med jezerom Bosumtwi, Gano in mednarodnim prostorom, s poudarkom na presečiščih ganskih in slovenskih zgodovin ter sodobnosti. Razstava v prostorski postavitvi združuje avtorske fotografije in drugo gradivo, zvočne zapise, ki jih je umetnica posnela ob jezeru, ter arhivsko gradivo iz arhiva informacijskega ministrstva v Gani.

Cikel Navdih: Predpojavno

Maribor center / UGM Kabinet, Strossmayerjeva ulica 6 +1 more

Tokratna razstava ponuja nekoliko drugačen pogled na ustvarjalni proces. Skicirka ni le izhodišče za razstavo, ampak je razstavni prostor, zasnovan kot skicirka v prostoru. Slikarka Simona Šuc je aktualno razstavo zastavila po navdihu skicirke. Skicirka je prostor beleženja ustvarjalnih idej, je nekakšno križišče misli, vtisov in kratkih beležk o tem in onem, je prazen prostor, namenjen prvi materializaciji abstraktne ideje. Avtorica projekta je k sodelovanju povabila avtorice in avtorje, ki bi jih lahko našli na straneh njene skicirke, avtorice in avtorje, katerih delo rezonira z njenim delom, tiste, ki so del njenega ustvarjalnega sveta in ki jo tako ali drugače navdihujejo. Na nehierarhični način so na razstavo umeščena tudi dela vabljenih avtoric in avtorjev: Mateje Kavčič, Barbare Buttinger Förster, Helen Czerski, Boruta Gombača, Ivane Petan, Clifforda Possuma Tjapaltjarria in Simone Šuc. Naslov tokratne skicirke je Predpojavno. Avtorice in avtorji vsak na svoj način razmišljajo o izmuzljivi in težko ubesedljivi dimenziji, ki obstaja ob fizični dimenziji sveta.

Arhitekt Ivan Vurnik: nekoč in danes, 1884–2024

Maribor center / promenada Mestnega parka, Ulica heroja Tomšiča +1 more

Ivan Vurnik je bil eden izmed osrednjih arhitektov slovenskega modernizma, ustanovni profesor ljubljanske arhitekturne šole, inovator in umetnik. Razstavo Arhitekt Ivan Vurnik: nekoč in danes, 1884–2024 odpiramo na promenadi Mestnega parka v soboto, 4. oktobra 2025, ob 11.00. Na promenadi Mestnega parka predstavljamo razstavo o delu Ivana Vurnika, enega izmed osrednjih arhitektov slovenskega modernizma, ustanovnega profesorja ljubljanske arhitekturne šole, inovatorja in umetnika. Razstava želi opozoriti na arhitektova vodilna in nekatera manj znana dela, kot so nadškofijska kapela v Trstu, sanatorij na Golniku, Sokolski dom na Taboru v Ljubljani, Aljaževa kapela v Vratih, delavsko naselje v Mariboru, kopališče Obla Gorica v Radovljici, spomenik skladatelju Juriju Fleišmanu v Beričevem pri Ljubljani in urbanistična ureditev Bleda. S t.i. »delavsko kolonijo« iz 1920-ih let na Taboru – danes poznano kot Vurnikova kolonija – se je Vurnik vpisal v arhitekturno zgodovino Maribora. Stanovanjska kolonija, ki se razprostira na 50.000 m² ter združuje 211 vrstnih hiš ter jo je Vurnik zasnoval za uslužbence mestnega urada za zavarovanje delavcev, je arhitektov edini izveden urbanistični projekt, prvi primer »vrtnega mesta« in prvi primer reševanja stanovanjskega vprašanja pri nas. Ivan Vurnik pripada prvi generaciji visokošolsko izobraženih slovenskih arhitektov, ki so se šolali na Dunaju, in so vsestransko zaznamovali slovensko arhitekturno dogajanje. Vurnik je bil med četverico, kamor sodijo še starejši Maks Fabiani (1865–1962), Ivan Jager (1871–1959) in Jože Plečnik (1872–1957), najmlajši, a ga je doletela zahtevna naloga, leta 1919 postaviti na noge na novi Univerzi v Ljubljani ustanovljen Oddelek za arhitekturo Tehniške fakultete. Bil je človek raznolikih sposobnosti in vsestranski tako kot arhitekt, urbanist, oblikovalec, pedagog in raziskovalec. V svojem profesionalnem delu je izhajal iz družinske podobarske tradicije in se skladno s časovnimi premenami navduševal nad raznovrstnimi tokovi, vse od secesijskih vzorov, ekspresionističnih prvin, romantičnega iskanja narodnega sloga in dekorativnih pobud pa vse do funkcionalizma, kar je bilo vedno osnovano na trdnem znanju. Zaradi strokovnih nesoglasij sta leta 1925 s Plečnikom organizirala študijski pouk ljubljanske šole v dveh ločenih seminarjih, kjer je Vurnikova šola, kot alternativa Plečnikovi, predstavljala bolj sodoben arhitekturni svet. Vurnik je sledil tehničnemu napredku in novodobnim trendom razvoja arhitekturne stroke v svetu ter je s svojim projektantskim in pedagoškim delom bil pionir uvajanja sodobnih arhitekturnih rešitev.  Razstavo sta ob 140. obletnici rojstva Ivana Vurnika pripravila Center arhitekture Slovenije in Muzej za arhitekturo in oblikovanje ter na novo osvetlila arhitektov opus in predstavila njegov vpliv na razvoj slovenske arhitekture. Arhitektova osrednja dela so predstavljena z reprodukcijami originalnih načrtov, ohranjenih fotografij ter s sodobnimi fotografijami arhitekturnega fotografa Mirana Kambiča. Fotografije današnjega stanja izražajo odnos uporabnikov do arhitekture, ohranjanja le-te, skrb zanjo in hkrati njeno preoblikovanje skozi prostor časa.  Razstava in program sta nastala v okviru Vurnikovih dni 2025 v produkciji in v sodelovanju s Centrom arhitekture Slovenije, ob podpori Mestne občine Maribor in Krajevne skupnosti Radovljica.  Generalni pokrovitelj projekta v Mariboru je Energija Plus.

Okrogla miza: Prihodnost Račjega dvora

Maribor center / Umetnostna galerija Maribor

Umetnostna galerija Maribor v sodelovanju z Mestno občino Maribor in v partnerstvu z Biotehniško šolo Maribor, Oddelkom za arhitekturo FGPA Univerze v Mariboru in Studiem Arhisol vabi na dvodnevno jesensko dogajanje na Račjem dvoru. Mestna občina Maribor je pripravila načrt za obuditev mestnih gričev, študenti arhitekture Univerze v Mariboru so razmišljali o glavnih priložnostih te ... Read more

Otvoritev arhitekturno-umetniških intervencij za Račji dvor

Račji dvor Raški dol1,Maribor,Slovenija

Pridružite se nam na otvoritvi in predstavitvi umetniških intervencij na območju Račjega dvora. Vabimo vas na srečanje in pogovor z avtorji intervencij, izbranih s strani mednarodne žirije v okviru evropskega projekta reCITYing. Intervencije bo otvoril podžupan za področje arhitekture in prostora Gregor Reichenberg. Z nami bodo Ishak Hadžibajrić, Žiga Miholič, Maša Perc in Lena Uranjek, ... Read more

Likovna ustvarjalnica: Freska v UGM / Kako so prišli tja gor?

Maribor center / Umetnostna galerija Maribor

Likovna ustvarjalnica za otroke 4+ Ste se kdaj vprašali, kako so umetniki naslikali slike visoko na stropu? Pridruži se nam na zabavni ustvarjalnici, kjer bomo skupaj odkrivali skrivnosti freske v Veliki dvorani Umetnostne galerije Maribor. Otroci bodo skozi igro, pogovor in ustvarjanje spoznali eno najstarejših slikarskih tehnik ter poiskali odgovor na vprašanje: Kako so prišli tja gor? Umetnostna galerija Maribor, Inja Ferlež in Vid Smrekar Kraj dogodka: Umetnostna galerija Maribor Prijave obvezne! Informacije in prijava: Brigita Strnad, 02 22 94 697, 041 57 50 50, brigita.strnad@ugm.si

Eko Drava

Maribor center / UGM Kabinet, Strossmayerjeva ulica 6

Vabljeni na ogled del likovnega ex-tempora Eko Drava, kjer avtorji predstavljajo dela na temo življenje ob Dravi. V preteklosti je največja slovenska reka oblikovala pokrajino in usmerjala življenje ljudi. Drava je bila pomembna prometna, transportna in komunikacijska os, raba okolice pa je bila pretežno omejena na pašnike in travnike. Kakšna pa je reka Drava in življenje ob njej danes? Strokovna žirija v sestavi umetnostna zgodovinarka Tatjana Pregl Kobe, likovni kritik Mario Berdič in slikar Bogdan Čobal je podelila nagrade in priznanja, na razstavo pa je sprejela dela naslednjih avtorjev: Renato Arnejčič, Igor Banfi, Katja Bednarik Sudec, Natalija Berezina, Andreja Budar, Vlasta Črčinovič Krofič, Otmar Gaiser – Pati, Anka Kante, Filip Kovačič, Ana Krajnc, Gregor Kraljić, Andrej Lešnik, Kristina Tinca Lešnik, Zdravko Luketič, Stanislav Lukić, Ivan Lužnik, Marjan Marksl, Suzana Marovt, Mateja Ogorevc, Janez Ovsec, Suzana Pirtovšek, Mojmir Plevnik-Mojč, Štefi Ramšak, Mira Senekovič, Marjan Šenk, Sonja Šmigoc, Slavica Štrukelj Kokoravec, Zlatka Terlevič, Cveto Vidovič, Melita Vidovič, Oto Vogrin, Slavica Zalokar, Melita Zorman. Nagrade (potapljaški tečaj Potapljaškega društva MB) prejmejo: Stanislav Lukić, Cveto Vidovič in Oto Vogrin, pohvale Andrej Lešnik, Marjan Marksl, Mojmir Plevnik – Mojč.Nagrado (samostojno razstavo v letu 2026 v Hramu kulture Arnolda Tovornika) prejme Igor Banfi.

Kolesarsko vodstvo po mariborskih delavskih kolonijah: Vurnikova, Hutterjeva in Železničarska kolonija

hutter-blok-maribor-pohorje-visit-maribor-slovenija-slovenia-andreja-furlan-sazu +2 more

S kolesi se bomo podali po treh mariborskih delavskih naseljih. Naša pot se bo začela v najstarejši Železničarski (1863–1874, arhitekt Gustav Heinrich Flattich, med Gorkega ulico in nekdanjim koroškim kolodvorom), nadaljevala v Vurnikovi (1928–1933, arhitekt Ivan Vurnik, med Betnavsko in Fochevo) in zaključila v Hutterjevi koloniji (1936–1937, arhitekt Rudolf Kiffman, Ulica Štravhovih). Po treh naseljih vrstnih hiš in dvojčkov nas bodo povedli arhitekti in osvetlili zgodovinske vidike nastanka delavskih naselij oz. predstavili arhitekturno-urbanistična načela zasnove in gradnje. Spregovorili bomo o dediščini, ohranjanju in trenutnem stanju delavskih naselij. Umetnostna galerija Maribor, Stojan Skalicky, Ana Lovrec Medved in Pokrajinski arhiv Maribor, Nina Gostenčnik Zbirno mesto pred Hotelom Tabor (Ulica heroja Zidanška 18)