Mikis Theodorakis: Grk Zorba
Maribor center / SNG Maribor, Dvorana Ondine Otta Klasinc (Slovenska cesta 27, Maribor)Balet. Balet, ki se vsebinsko opira na roman Življenje in nravi Aleksisa Zorbe Nikosa Kazantzakisa in se navezuje na zvrst klasičnega pripovednega baleta, je še danes nadvse priljubljen tudi zaradi zanimivega in poživljajočega grškega glasbenega kolorita, ki ga spletajo ritmi in melodije izpod skladateljskega peresa Mikisa Theodorakisa, ki je v veliki meri zaslužen za globalno popularizacijo plesa sirtaki. Po dvajsetih letih od prve postavitve tega baleta v Mariboru se baletna zgodba z edinstvenimi lekcijami o življenju in ljubezni s kretskih brežin ponovno vrača na mariborske plesne deske, a tokrat s povsem novim plesnim elanom in v prenovljeni koreografiji legendarnega Lorce Massina. Nakup vstopnic
ŠtudenTeater: PZPKSN
GT22 22 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaKnjižnica.GT22 Tri posameznice, trije različni obrazi vojne, tri (ne)povezane zgodbe, skupni spomini otroštva. Vojna. Igrajo: Tinkara Kolar, Špela Pehant, Eva Ravnik Produkcija: Moment Vstopnice: 8 / 5 / 0 EUR, moment.si/samopostrezna/ Več informacij o predstavi TUKAJ. Povezava do originalnega članka
Vsi so nori, razen nas
Dvorana generala MaistraStand up komedija
Rumi in kapitan 3+
Mala dvoranaSaša Pavček / 30 min Upokojeni kapitan Adrijan ima končno čas, da se odpravi na dolgo plovbo. Za posadko si izbere zvesto psičko Rumi in razvajeno mačko Abo. Trmast in godrnjav se požvižga na nasvete galeba, ki ga svari pred nevihto, in izpluje. Mirna morska gladina se kmalu spremeni v razburkane valove in kapitan krmilo ... Read more
Ingmar Bergman: Prizori iz zakonskega življenja
Maribor center / SNG Maribor (Slovenska cesta 27, Maribor)Drama. Scener ur ett äktenskap Vrtiljak približevanj in razhajanj, ki ga poganjajo ljubezen, poželenje, sovraštvo in zakonske dolžnosti Ingmar Bergman (1918–2007) ni bil samo eden najprepoznavnejših svetovnih filmskih scenaristov in režiserjev 20. stoletja, pač pa tudi eden najbolj eminentnih švedskih gledaliških režiserjev. Kot je sam rekel, je poročen z gledališčem, film pa je njegova ljubica. S svojo prepoznavno introspekcijsko avtorsko poetiko – iz katere je zrasel pojem »bergmanovski« – je podpisal več kot petdeset filmov in več kot sto gledaliških uprizoritev. Bil je neprekosljivi mojster psihološke drame, o katerem je Krzystof Kieślowsky rekel, da je verjetno edini filmski režiser, ki je o človeški duši povedal toliko kot Dostojevski ali Camus. Bergman, ki je zrasel v okolju meščanskega in verskega determinizma, se niti za trenutek ni enačil s temi kategorijami, saj je do njih že v zgodnjem otroštvu, kot beremo v avtobiografiji Laterna magica, vzpostavljal kritično distanco, dvom in upor. Kar pa seveda ne pomeni, da ga fanatična verska vzgoja očeta pastorja, ki je vsak greh strogo in neusmiljeno kaznoval, ni zaznamovala. Kot je oče neusmiljeno vihtel palico, je sam, prav tako brez milosti, vrtal v globino temačnih hodnikov človeške duše, mukotrpno iskal »absolutne resnice«, a prav tako kot njegov oče ali očetov Bog svojim likom nikakor ni mogel zagotoviti sreče, miru in pomirljive celovitosti človeškega duha. Bergmanov opus je skoraj neločljivo povezan z njegovim življenjem, spomini na otroštvo in mladost, travmami, intimnimi frustracijami, trpljenjem, slabo vestjo in ostrim kritiziranjem sebe in drugih.
Pod kontrolo
Maribor center / Intimni oder GT22 (Glavni trg 22, Maribor)Luka Piletič solo Luka Piletič Pod kontrolo19. & 20. april 2024 ob 20.00 IntimniOder.GT22 Luka vsak dan telovadi, sproti odgovarja na mejle, vsak dan se tušira z mrzlo vodo, zdravo je, ločuje odpadke, pospravlja, kuha, skratka počne vse, kar lahko, da stvari ne bi ušle izpod nadzora. Od vsega mu gre na bruhanje, a ene stvari je pač treba požreti. Kako daleč se hočemo gnati, da bi imeli stvari pod nadzorom? Kje je svoboda, veselje, sreča? Če se tudi vam zdi, da ste vsakodnevno zgolj ovčar, ki poskuša svoje želje, nagone, obveznosti, skrbi, probleme itd. spraviti v red, potem je Luka vaš človek. Klovn, ki je pozabil biti smešen, in performer, ki ne zna biti resen. Projekt je nastal na podlagi sodelovanja v laboratoriju Vie Negative za uprizarjanje – VN Lab (2022) in mednarodnem projektu za raziskave sodobnih scenskih umetnosti – PARL (2022). Avtor in izvajalec: Luka PiletičProdukcija: Via Negativa, Moment Nakup vstopnic ali rezervacije@moment.si
Rumi in kapitan 3+
Mala dvoranaSaša Pavček / 30 min Upokojeni kapitan Adrijan ima končno čas, da se odpravi na dolgo plovbo. Za posadko si izbere zvesto psičko Rumi in razvajeno mačko Abo. Trmast in godrnjav se požvižga na nasvete galeba, ki ga svari pred nevihto, in izpluje. Mirna morska gladina se kmalu spremeni v razburkane valove in kapitan krmilo ... Read more
Rumi in kapitan 3+
Mala dvoranaSaša Pavček / 30 min Upokojeni kapitan Adrijan ima končno čas, da se odpravi na dolgo plovbo. Za posadko si izbere zvesto psičko Rumi in razvajeno mačko Abo. Trmast in godrnjav se požvižga na nasvete galeba, ki ga svari pred nevihto, in izpluje. Mirna morska gladina se kmalu spremeni v razburkane valove in kapitan krmilo ... Read more
Gledališka predstava Zadnja večerja
Kulturni inkubatorGledališka predstava skupine Odprta scenaZADNJA VEČERJASobota, 20. april 2024 // 20:00 // Kulturni inkubator
Mikis Theodorakis: Grk Zorba
Maribor center / SNG Maribor, Dvorana Ondine Otta Klasinc (Slovenska cesta 27, Maribor)Balet. Balet, ki se vsebinsko opira na roman Življenje in nravi Aleksisa Zorbe Nikosa Kazantzakisa in se navezuje na zvrst klasičnega pripovednega baleta, je še danes nadvse priljubljen tudi zaradi zanimivega in poživljajočega grškega glasbenega kolorita, ki ga spletajo ritmi in melodije izpod skladateljskega peresa Mikisa Theodorakisa, ki je v veliki meri zaslužen za globalno popularizacijo plesa sirtaki. Po dvajsetih letih od prve postavitve tega baleta v Mariboru se baletna zgodba z edinstvenimi lekcijami o življenju in ljubezni s kretskih brežin ponovno vrača na mariborske plesne deske, a tokrat s povsem novim plesnim elanom in v prenovljeni koreografiji legendarnega Lorce Massina. Nakup vstopnic
Eva Mahkovic: Toxic
Maribor center / SNG Maribor, Mali oder, (Slovenska cesta 27, Maribor)Spicy Hot Pop Mess uprizoritev za ženske in moške, ki se ne bojijo pristati v ženski glavi. Že cel dan se mi poje komad Anti-Hero od Taylor Swift: »Itʼs me, hi, Iʼm the problem, itʼs me.« Zavijem v trgovino in namesto Žensk na robu živčnega zloma, Ženske francoskega poročnika, Drugačnih žensk, Žensk iz samopostrežne trgovine, Žensk, na katere mislim ponoči, Ženskih ikon, Časa nedolžnosti … vzamem TOXIC. TOXIC (2023) je najnovejši avtofikcijski roman pisateljice in dramaturginje Eve Mahkovic, ki je kmalu po izidu postal ena najbolje prodajanih Beletrininih knjig. Vesna Milek je v Pomislekih v Sobotni prilogi Dela »Zakaj si morala deliti toliko stvari o sebi?« o TOXIC zapisala: »Njen stil je popkulturni in kafkovski hkrati. V resnici nimava kaj dosti skupnega, razen strasti do knjig, gledališča in Tudorjev. Zakaj se potem tako prepoznam v njeni knjigi? Ker je šla brutalno vase, da je povedala veliko tudi o vseh nas.« Nakup vstopnic
P. Shaffer: Amadeus
Maribor center / Slovensko narodno gledališče Maribor (Center, Slovenska ulica 27, 2000 Maribor)Glasbena psevdobiografska komična drama o enem najslavnejših skladateljev vseh časov. Drama je napisana v stilu retrospektivne dramaturgije in kot taka omogoča širokopotezno epsko režijo ter mnogo priložnosti za izvrstne igralske stvaritve. Amadeus je bil krstno izveden leta 1979, svetovno slavo pa je drama dosegla po zaslugi istoimenskega Formanovega filma iz leta 1984. Amadeus temelji na izmišljeni pripovedi (mitu) o življenju in medsebojnem rivalstvu skladateljev Wolfganga Amadeusa Mozarta (1756–1791) in Antonia Salierija (1750–1825). Shaffer je dobil navdih zanj v kratki igri Aleksandra Puškina Mozart in Salieri iz leta 1830, ki jo je leta 1897 uporabil skladatelj Nikolaj Rimski Korsakov kot libreto za istoimensko opero. Dokumentarna zgodovinska dejstva kažejo seveda drugačno naravo odnosa med skladateljema, toda zgodba oziroma govorice o »sumljivih« okoliščinah Mozartove smrti (bil naj bi zastrupljen), predvsem pa o Mozartovi božanski glasbeni nadarjenosti so v času romantike, ki je oboževala pojem genija, postale mit (danes bi rekli teorija zarote) in kot takšne idealno gradivo za Shafferjevo dramsko obdelavo. V dramo nas uvede pripovedovalec, utrujeni starec Salieri, in nas potem ves čas prek svojih spominov na Mozarta vodi skoznjo. Salieri je v svojem nagovarjanju občinstva pretresljivo iskren, s čimer avtor razkriva njegovo osebno stisko, pravzaprav tragičnost. Odnos do Mozarta tako ni enostranski (Mozart ni prikazan samo kot njegova žrtev). Paralelno poteka samostojna zgodba težavnega vsakdanjega življenja Mozarta in njegove žene Konstance. Več informacij lahko najdete na: https://www.sng-mb.si/event/amadeus/