PREDSTAVITVE KNJIG / BOOK PRESENTATIONS ON STOPTRIK 2019

GT22 22 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Na letošnjem StopTriku bodo predstavljene tri knjige, ki se ukvarjajo z ideologijo in zgodovino stop animacije, teorijo stop animacije v konteksti Animafesta Zagreb ter z lezbičnim, kvirovskim in feminističnim aktivizmom v pojugoslovanskem prostoru.

URNIK:

Četrtek / 3. oktober / 12.00 / Knjižnica GT22

Propaganda, ideologija, animacija. Izkrivljene sanje zgodovine

Predstavljena monografija na zgodovino in sodobnost animiranega filma zre skozi prizmo ideološke vpetosti tega medija. Urednice_ki so filmske strokovnjake_inje in kritike_čarke pozvali k razmisleku o nevarnih razmerjih med umetnostjo animacije in uradno propagando. Knjiga nudi prostor akademskemu pisanju, ki je zelo odprto za praktične vidike animacije, saj je več avtoric_jev uveljavljenih ne le kot raziskovalk_cev animacije, temveč tudi kot umetnice_ki.
Več: https://tinyurl.com/y3hg9bxd

+

Petek / 4. oktober / 12.30 / Knjižnica GT22

Globalna teorija animacije: Mednarodne perspektive na Animafest Zagreb

Pregled zgodovinskih in sodobnih trendov v animaciji z različnih perspektiv, vključno z umetnostno zgodovino, filmom, medijskimi in kulturnimi študijami, je pomemben vidik današnjih teoretičnih in zgodovinskih pristopov na tem hitro razvijajočem se področju. Globalna teorija animacije ponuja podroben in raznolik vpogled v metodologije sodobnih študij animacije, kot tudi teme, ki so pomembne za študij animacije danes. Stik med praktičnimi in teoretičnimi pristopi k animaciji na Animafest Scanner-ju je tesno povezan z gostiteljem tega dogodka, Svetovnim festivalom animiranega filma Animafest Zagreb.
Več: https://tinyurl.com/y27hunrr

+

Nedelja / 6. oktober / 16.00 / Knjižnica GT22

Sestrstvo in enotnost: lezbični in kvirovski feministični aktivizem v pojugoslovanskem prostoru

V zadnjih letih so v mednarodnem akademskem prostoru izšle publikacije, v katerih je skupina avtoric_jev popisala nekaj kompleksnih izkušenj lezbičnega in kvirovskega feminističnega aktivizma v pojugoslovanskem prostoru. V letu 2018 je izšla knjiga z naslovom Sestrstvo in enotnost: lezbični aktivizem v pojugoslovanskem prostoru. Poglavje v tej knjigi skuša umestiti ljubljanski Mednarodni feministični in kvirovski festival Rdeče zore v kontekst lokalnega in mednarodnega aktivizma. Predstavitvi knjige sledi pogovor. Z Majo Pan in Tejo Oblak se bo pogovarjala Urška Breznik.
Več: https://tinyurl.com/y3hgtcwo

STOPTRIK – PANORAMA

Vetrinjski dvor 30 Vetrinjska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Četrtek / 3. oktober / 16.00 / Dvorana Vetrinjski dvor

Panorama je izbor kratkih animiranih filmov, ki se niso uvrstili v tekmovalni program, a so kvalitetni in aktualni za občinstvo. Letos so selektorice izbrale 16 filmov, ki prihajajo iz Brazilije, Francije, Hrvaške, Irske, Italije, Kitajske, Nemčije, Poljske, Rusije, Slovenije, Švice, Ukrajine in Velike Britanije.
Projekcija je brezplačna.

Podroben program: https://www.stoptrik.com/panorama

IVANA KOMEL SOLO: NAREJENO IZ METALA IN KAMNOV

KID Kibla 9 Ulica kneza Koclja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Ivana Komel Solo: Narejeno iz metala in kamnov
Predstavitev pesniške zbirke, moderira Tonja Jelen
MMC KIBLA, četrtek, 3. 10. 2019, ob 19. uri

Spoštovani, spoštovane,
vljudno vabljeni na predstavitev pesniške zbirke Ivane Komel Solo »Narejeno iz metala in kamnov«. Zbirka je izšla pri založbi Litera letos spomladi.

Predstavitev bo potekala v četrtek, 3. 10. 2019, ob 19. uri v MMC KIBLA (Ulica kneza Koclja 9) v Mariboru. Pogovor z avtorico bo usmerjala Tonja Jelen.

Vstopnine ni, vljudno vabljeni.

O pesniški zbirki:
Poezija Ivane Komel Solo je v tokratni, tretji zbirki »Narejeno iz metala in kamnov« vpeta med težo in lahkotnost. Med odštevanjem fizičnih gramov in prištevanjem notranje grenčice. Med glasbo in poezijo ter med mir in spomine, ki pred tabo naslikajo nekaj med plesnijo, ki noče izginiti, in med sladkobo, za katero se bojiš, da jo bo zmanjkalo. Med žensko, ki se bori za pravice, in deklico, ki je le še posiljena vest v časopisu. In je tudi poezija, ki še vedno verjame v ljubezen.

Na fotografiji Ivana Komel Solo, avtorica Nina Medved.

MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor

RAZKRITJE VEČNOSTI: 1. KONCERT CIKLA CARPE ARTEM

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

1. koncert: Razkritje večnosti
3. oktober 2019 ob 19.30

Schubertov godalni kvintet za nenavadno zasedbo godalnega kvarteta in dodatnega violončela, za mnoge eno izmed najžlahtnejših del, ki je navdahnilo vrsto mlajših skladateljev. Za isto zasedbo bo letošnji prejemnik nagrade Prešernovega sklada Tomaž Svete napisal novo skladbo. Komorno zasedbo bo vodila violinistka Eszter Haffner, profesorica na Kraljevem konservatoriju v Kopenhagnu.

Tomaž Svete: Quartett - Novo glasbeno delo po naročilu Društva za komorno glasbo Amadeus
Franz Schubert: Kvintet v C-duru, D. 956 za violini, violo in violončela

Eszter Haffner, Miladin Batalović, violini, Levente Gidró, viola, Andrej Petrač, Nikolaj Sajko, violončela

Ob 19.00 pogovor z glasbeniki in predstavitev glasbenih del, pogovor vodi Benjamin Virc

Koncertni cikel Carpe artem nastaja v produkciji Društva za komorno glasbo Amadeus v koprodukciji s SNG Maribor.

www.carpeartem.eu

MONOKOMEDIJA: INVENTURA

KGB 5 Vojašniški trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Še pomnimo Premiera predstave Razprodano! ??

Ko razprodaš, kar imaš, je "Inventura" preprosta.

Monokomedija: Inventura je nadaljevanje le te. Umetniški research. Ustvarjanje, raziskovanje in iskanje, med drugim pa podajanje osebne življenjske zgodbe s komičnim pridihom. Celoten raziskovalni proces se je projektno pričel v Salonu uporabnih umetnosti, odkar se veča, nadaljuje - na predstavi Razprodano, ki je bila prva postojanka projekta smo se dodobra nasmejali šalam, resnicam, izpostavili šibke točke, se soočili s svojimi zgodbami ter resnično zgodbo avtorja predstave, Volker Renato.

A Inventura ni samo pot do večera polnega smeha, temveč je tudi pol zdravja. "Imam samo zdaj" in "Inventuro", "poštena "Inventura" se splača"... Avtor se sprašuje, kaj ga ustavlja, da še ni tam, kjer bi rad bil? Naredi "Inventuro" in poizvedi.

Produkcija:
Eventor Agency
www.maja-lamovsek.si
KGB Maribor (Kulturno Glasbeni Brlog)

Vstop: 10 eur. Za rezervacije miz prosimo, da pišete na KGB Maribor (Kulturno Glasbeni Brlog).

OTVORITEV 9. MFF STOPTRIK

Vetrinjski dvor 30 Vetrinjska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

3. oktobra ob 20. uri v dvorani Vetrinjskega dvora odpiramo 9. mednarodni filmski festival stop animacije StopTrik!

Letošnja edicija naslavlja tematike povezane s filmskimi ustvarjalkami in s pravicami žensk v kontekstu novih kulturnih, družbenih in političnih okoliščin. Osnovni programski izhodišči gradita na geslih "Feminizem je futurizem" in "Kontekst je pomemben". Prvo razkriva večplastne vidike ženskega ustvarjanja animiranih filmov, raziskuje težnje ženskega filmskega ustvarjanja in poudarja ženske umetnice, pomembne tako v zgodovini kot sodobnosti animiranega filma. Drugo se navezuje na geografsko raznolikost in raznorodnost trendov in stilistik, ki so se razvile v Srednji in Vzhodni Evropi ter Latinski Ameriki.

Direktorica festivala, Olga Bobrowska, bo v uvodnem nagovoru podrobneje predstavila osrednjo rdečo nit festivala in na kratko orisala letošnji program. Sledijo tri tematske projekcije: Pripoved o popku, Mačka je vedno ženska in Plemeniti žrebec.

Po uradni otvoritvi bo v predprostoru dvorane na ogled razstava Bodečih než, ki jih za najbolj seksistično izjavo vsako leto podeljuje kolektiv Rdeče zore / Red Dawns.

Sledi prijateljska pogostitev, ki jo pripravljamo v sodelovanju s Kooperativa Dame, mariborskim Maister Ginom in Turistična & ekološka kmetija Pri Baronu.

Za sproščen konec otvoritve bomo lovili ravnotežje v ritmih glasbe slovenskega dvojca balans.

Vabljene in vabljeni!

STAINED BLOOD+AMBER LILIES

Dvorana Gustaf Pekarna 16 Ob železnici Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

https://www.facebook.com/StainedBlood/
https://www.youtube.com/watch?v=Ypf6BBcOhvI
https://www.youtube.com/watch?v=XA9PhQZzHDU
https://www.facebook.com/AmberLilies/
https://www.youtube.com/watch?v=_kkyvofDvG0
https://www.youtube.com/watch?v=zU33HG1WkfM

UMETNOST DANES: ŠOLA NOVOMEDIJSKE UMETNOSTI, 10+, MLADI, ODRASLI

Vetrinjski dvor 30 Vetrinjska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

UMETNOST DANES: Šola novomedijske umetnosti, 10+, mladi, odrasli
Vsak torek, razen med počitnicami, 16.00–18.00, do 19. maja 2020
Marsova izba, Vetrinjski dvor

V želji spodbuditi mlade in odrasle k spoznavanju in ustvarjanju novomedijske umetnosti, Zavod MARS Maribor že drugo leto zapored organizira Šolo novomedijske umetnosti (prej Arduino). Izraz novomedijska umetnost zajema različna umetniška dela in prakse, ki se ukvarjajo z novomedijskimi tehnologijami ob svojem nastanku.

V celoletnem programu se bomo 1x tedensko srečevali v manjši skupini do 5 udeležencev, saj delo zahteva veliko individualnega pristopa. Začeli bomo z uvodom v novomedijsko umetnost s primeri, nadaljevali z uvodom v delovanje mikrokontrolerja Arduino, nato pa se ukvarjali s praktičnim delom z mikrokontrolerjem in s preprostimi primeri elektrotehnike ter s snovanjem in z realizacijo lastnega projekta, ki ga bomo predstavili na zaključni razstavi.

Aktivnosti v šoli vzpodbujajo kreativno mišljenje, iskanje rešitev, urjenje ročnih spretnosti in finomotorike, povabijo k izmenjavi mnenj, znanj in vedenj ter tako krepijo tudi socialne kompetence.

Arduino je odprtokodno razvojno okolje, ki nudi preproste in različne tehnološke, umetniške in oblikovne rešitve. Primeren je za raziskovanje in učenje, preprost za uporabo in je namenjen predvsem začetnikom, ki se želite pobliže spoznati s področji programiranja in elektrotehnike.

Šola novomedijske umetnosti Umetnost danes je namenjen vsem tistim, ki vas zanimata umetnost in tehnologija ter njuno združevanje v povezano celoto in izdelek.

Tečaj vodi profesorica likovne vzgoje in izkušena mentorica umetniških delavnic Irena Pamič.

Morda se sliši zapleteno, pa ni! Oči in ušesa na stežaj, akcija, tri štiri zdaj!

Število udeležencev je omejeno (največ 5).

CENA: 103,70 EUR/mesec, ki vključuje strokovno mentorstvo, vse materiale in orodja
OBVEZNE PRIJAVE in več informacij na telefonski številki 040 261 931 ali na e-naslovu irenapamic.kulturnik@gmail.com (Irena).

Organizira Zavod MARS Maribor.

BRANJE ZA ŽIVLJENJE Z ANDREJEM PERKOM

Lutkovno gledališče Maribor 2a Vojašniški trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Psiholog in pisatelj dr. Andrej Perko že dolga leta vodi terapije za ljudi z raznovrstnimi težavami in stiskami po modificirani metodi dr. Janeza Ruglja. Njegova terapevtska skupnost šteje več kot sto članov, njena »glava« pa premore obsežen strokovni opus, ki ga sestavljajo knjige, članki in intervjuji. Perko verjame, da lahko otroke vzgajamo le z vzgledom in lastnim notranjim redom. Pogovor, ki ga bomo izvedli v Minoritski cerkvi, bo usmerjala dr. Sabina Fras Popović.

PROSTOR V PROSTORU / SCENOGRAFIJA NA SLOVENSKEM DO LETA 1991

UGM 6 Strossmayerjeva ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Prostor v prostoru / Scenografija na Slovenskem do leta 1991
UGM Studio, Trg Leona Štuklja 2 + avla SNG Maribor, Slovenska ulica 27
4. oktober – 9. november 2019
otvoritveno vodstvo: petek, 4. oktober 2019, 18.00
otvoritev: petek, 4. oktober 2019, 19.00

avtorica razstave: mag. Ana Kocjančič

V sodelovanju s Festivalom Borštnikovo srečanje bomo oktobra in novembra v UGM Studiu gostili prenos razstave Prostor v prostoru, prvo pregledno razstavo, ki slovensko scenografijo prikazuje zgodovinsko, stilno, likovno in gledališko ob enem. S pomočjo ohranjenih maket, scenskih osnutkov v različnih likovnih tehnikah, skic, načrtov in fotografij uprizoritev bo predstavljena scenografija kot veda, delo sodobnih in starejših scenografov ter razvoj prostorov igre na slovenskih odrih.

Ker je večina scenografov starejše generacije tudi pomembnih slovenskih likovnih umetnikov, bo razstava poudarila gledališki del njihovih opusov, ki je bil do sedaj slabše predstavljen (na primer dela Ivana Vavpotiča, Avgusta Černigoja, Marija Pregla, Gabrijela Stupice, Vala Bratine, Maksa Kavčiča, Jožeta Polajnka, Toše Primožiča idr.) vse do projektov v letu 1991 (Vadima Fiškina, Mirana Moharja, Marka Japlja). Razstava prinaša nov pogled na zgodovino likovne umetnosti in zgodovino gledališča na naših tleh.

Razstavo je pripravil Slovenski gledališki inštitut v sodelovanju z Narodna galerija. Producenta postavitve v Mariboru sta UGM in Festival Borštnikovo srečanje.

Ana Kocjančič (1977) je umetnostna zgodovinarka, ki je leta 2006 na Oddelku za umetnostno zgodovino Filozofske fakultete v Ljubljani končala podiplomski študij na temo Scenografija v slovenskih dramskih gledališčih med obema vojnama (1918–1941). Bila je strokovna sodelavka za področje scenografije in gledališke tehnike pri pripravi novega gledališkega terminološkega slovarja ter soavtorica izdane publikacije (2007, SAZU, Ljubljana). Trenutno je zunanja strokovna sodelavka Slovenskega gledališkega inštituta. Raziskuje zgodovino slovenske scenografije, njeno povezavo z razvojem slovenske likovne umetnosti in vplive evropskih gledaliških gibanj ter evropske likovne umetnosti na njen razvoj. Je avtorica člankov in televizijskih ter radijskih oddaj o razvoju slovenske scenografije doma in v tujini ter avtorica obsežne monografije Prostor v prostoru – Scenografija na Slovenskem od 17. stoletja do leta 1991, ki jo je izdal Slovenski gledališki inštitut v zbirki Dokumenti.

NETOPIR

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Vratolomni omnibus zabave, zajet v neskončni splet melodij Straussa mlajšega.

Kompleksna in zato toliko bolj zanimiva zgodba intrig, prešuštva, visokoletečih ambicij in na videz brezskrbne zabave v razkošnih kostumih, poimenovana Netopir (Die Fledermaus), je nedvomno eden izmed najžlahtnejših operetnih biserov dunajskega "kralja valčkov" Johanna Straussa ml., ki je do danes po vsem svetu dosegla že na tisoče uprizoritev. In prav tako skoraj gotovo ni odra, na katerem ta opereta ne bi v vsem svojem sijaju prikazala dvoličnosti dunajskega meščanstva, razpete med lahkoživim hedonizmom in lažno meščansko moralo. K nastanku operete naj bi Straussa mlajšega spodbudil francoski "kralj operet" Jacques Offenbach, ki je bil prepričan, da je Straussu lahkotnejši odrski žanr pisan tako rekoč na kožo. Preštevilne žgečkljive odrske situacije, ki sta jih po motivih Benedixove farse spisala libretista Karl Haffner in Richard Genée, tako "zakrivijo" Eisensteinova nestanovitnost, posledično razočaranje njegove žene Rosalinde, igralske ambicije njune sobarice Adele in Alfredovo dvorjenje Rosalindi. Toda vse to je zgolj uvertura k plesni zabavi v vili kneza Orlovskega, kjer se dogodki nepričakovano razmahnejo v pravi vratolomni omnibus zabave in odstiranja mask, ko vsak dobi natanko to, kar si zasluži – pa čeprav je to zgolj "streznitev" v realnost v eni izmed dunajskih zaporniških celic, na katere "budno" pazi ječar Frosch, ki se ne more upreti žlahtni kapljici rujnega.

Režija: Stanislav Moša
Dirigent: Simon Robinson

Gabriel von Eisenstein - Martin Sušnik
Rosalinda - Andreja Zakonjšek Krt, Valentina Čuden
Frank - Luka Brajnik, Sebastijan Čelofiga
Dr. Falke - Jaki Jurgec
Knez Orlovski - Irena Petkova, Dada Kladenik
Alfred - Uroš Dolšek
Dr. Blind - Dušan Topolovec, Tomaž Planinc
Adela - Nika Gorič, Petya Ivanova
Ida - Mojca Potrč
Ivan (govorjena vloga) - Bojan Hinteregger
Frosch (govorjena vloga) - Vojko Belšak

Scenograf Petr Hloušek, kostumografinja Andrea Kučerová, oblikovalec luči David Kachlíř, zborovodkinja Zsuzsa Budavari Novak, asistent režije Tim Ribič, koreografinja Aneta Majerová

LOV NA ČAROVNICE

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Drama o srhljivih posledicah psihološke in politične manipulacije

Zgodovinski ovoj preganjanja čarovnic v 17. stoletju, v katerega je ameriški dramatik Arthur Miller zavil svetovno dramsko uspešnico Lov na čarovnice (1953), razkriva večno delujoče vladajoče mehanizme, ki z avtoritativnimi manipulacijami dosegajo nagnusna ponižanja in moralna razvrednotenja človeka. Iskanje krivcev za nepojasnjene bolezni mladih deklet v puritansko pravoverni ameriški vasi Salem se razvije v nalezljivo histerijo, ki jo, brez slehernega občutka krivde, vodi "od boga poklicani" sodnik in od hudiča prebrisana Abigail. V množici se, po Psihologiji množic Gustava le Bona, ne akumulira modrost, ampak neumnost. In prav slednji ni videti mej; sugestivna Abigail z ustrahovanjem na svojo stran pridobi na smrt prestrašena vaška dekleta, ki sprva iščejo zaščito za svoje (pre)grehe, nato pa z novo pridobljeno močjo začno odločati o življenju ali smrti sovaščanov. Tudi ko John Proctor pred državni pravni aparat postavi utemeljen dvom o iskrenosti Abigelinega zborčka, in kljub nasprotovanju ter glasnim pozivom k zdravi pameti pastorja Johna Haleja, izvedenca za hudiča, sodni aparat melje naprej.

Dramo, ki je nastala v času ameriške gonje proti komunistom, ko je moral pred Kongresno komisijo za protiameriške dejavnosti pričati tudi Miller, je zrežiral Janusz Kica, mednarodno delujoči režiser po rodu iz Poljske, ki je že skoraj petindvajset let tesno povezan z mnogimi vrhunskimi umetniškimi dosežki mariborske Drame (Peer Gynt, Kar hočete, Mojster in Margareta, Pohujšanje v dolini šentflorjanski, Tisti občutek padanja).

ZASEDBA
Pastor Parris - Kristijan Ostanek
Thomas Putnam - Davor Herga
John Proctor - Branko Jordan
Pastor John Halle - Vladimir Vlaškalić
Giles Corey - Miloš Battelino
Ezekiel Cheever - Nejc Ropret
Guvernerjev namestnik Danforth - Aleš Valič
Ann Putnam - Eva Kraš
Rebecca Nurse - Mateja Pucko
Elizabeth Proctor - Ana Urbanc
Abigail Williams - Liza Marijina
Tituba - Minca Lorenci
Betty Parris - Lea Cok
Mary Warren - Eva Stražar
Mercy Lewis - Doroteja Nadrah
Susanna Walcott - Vesna Kuzmić

Prevajalka Alenka Klabus Vesel, dramaturg Vili Ravnjak, scenograf Marko Japelj, kostumografinja Doris Kristić, lektorica Mojca Marič, skladatelj Arturo Annecchino, korepetitorka Zsuzsa Budavari Novak

V uprizoritvi so uporabljeni tudi odlomki glasbe Juna Miyakeja in Roberta Leroya Johnsona.