BOŽIČNO-NOVOLETNI KONCERT SIMFONIČNEGA ORKESTRA
SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaSimfonični orkester SNG Maribor
Dirigent Simon Krečič
Solisti Opere SNG Maribor
* Program koncerta bo objavljen naknadno.
IVAN KOS IN NJEGOVA MOJSTROVINA – DEKLICA Z ORANŽO
UGM 6 Strossmayerjeva ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaIvan Kos in njegova mojstrovina - Deklica z oranžo
UGM Kabinet, Strossmayerjeva 6
21. december 2019 – 24. maj 2020
otvoritev: sobota, 21. december 2019, 11.00
kustosinja: Simona Vidmar
asistentka kustosinje: Mojca Štuhec
Ivan Kos (1895-1981) je bil eden najpomembnejših umetnikov v 20ih in 30ih letih v Mariboru. To je bilo obdobje naglega gospodarskega razvoja ter čas, ko je področje likovne umetnosti iskalo svoj prostor v mestu. Kot mlad slikar je skupaj z drugimi iz svoje generacije prevetril mariborsko umetniško dogajanje, prinašal svežino novih umetniških pobud ter soustvarjal prebujajočo se likovno sceno. Tudi s pomočjo Ivana Kosa se je v Mariboru rodila nova umetniška skupnost, ki je želela stopiti v korak s sodobnimi umetnostnimi tokovi ekspresionizma in nove stvarnosti.
Ivan Kos je študij slikarstva pričel na dunajski cesarsko-kraljevi akademiji leta 1918. Po razpadu Avstro-Ogrske monarhije je bil skupaj z drugimi slovanskimi študenti primoran zapustiti Dunaj in je študij nadaljeval na akademiji v Pragi. Praga v 20ih letih je bilo mesto, ki je oblikovalo mladega slikarja. Na akademiji se je nekaj let posvečal izključno risbi in svinčniku, ker za olje in platno ni imel sredstev; slikati je lahko pričel šele, ko je leta 1922 prejel državno štipendijo. Povezal se je z drugimi slovenskimi študenti v Pragi, najpomembnejše je bilo prijateljstvo z Antejem Trstenjakom, ki ga je vpeljal v skrivnosti akvarela. Risba in akvarel sta ostala avtorjevi najbolj prepoznavni likovni izrazni sredstvi skozi celoten opus. Slikarsko specialko v Pragi je Ivan Kos zaključil leta 1924 in se vrnil v Maribor.
Že med študijem je leta 1920 kot obetaven mlad umetnik razstavljal v okviru I. umetnostne razstave v Mariboru, pod pokroviteljstvom Rudolfa Maistra, ki predstavlja začetek organiziranega življenja likovnih umetnikov v mestu. Po študiju se je z umetnikoma Franom Stiplovškom in Nikolajem Pirnatom povezal v Klub mladih, kasneje pa so-ustanovil klub Brazda z izrazitejšo socialno vsebino, ki je postal glavni nosilec razstavne dejavnosti v Mariboru med obema vojnama. Krajši čas se je preživljal z risanjem bolnikov na dermatološkem oddelku mariborske bolnišnice, nato pa leta 1925 nastopil delovno mesto profesorja risanja na mariborski Klasični gimnaziji, kjer je ostal do svoje upokojitve.
Deklica z oranžo (1927) je mojstrsko delo Ivana Kosa in eno izmed najbolj prepoznavnih del iz zbirke Umetnostne galerije Maribor. Je tudi izhodišče za razstavo, ki avtorja predstavlja predvsem kot portretista. V 20ih in 30ih letih je avtor naslikal celo serijo portretov, ki kot avtorjev celoten opus prehajajo od kolorističnih prijemov akademske prakse, preko ostre modelacije poenostavljenih kompozicij nove stvarnosti do lastne oblike ekspresionistično prežetega realizma. Koncem 20ih let, ko se je ekspresionizem v Evropi in tudi že pri nas prevesil v mirnejšo novo stvarnost, je bil čas, ko je Kosovo slikarstvo doseglo svoj vrh. V tem času je Ivan Kos naslikal nekaj odličnih portretov, ki jih odlikuje kompozicijska urejenost, poudarjanje plastičnosti, razmeroma skromna barvna paleta ter želja poglobiti se v psiho slikarskega modela.
Posebna zahvala: Pokrajinski arhiv Maribor, RTV Slovenija, Oddelek za umetnostno zgodovino Univerze v Mariboru, dr. Polona Vidmar, dr. Katarina Mohar, Sara Hajdinac
NOVOLETNI KONCERT MAJDA IN MARJAN PETAN
Dom krajanov Bresternica Gaj maribor slovenijaMajda in Marjan Petan sta glasbenika s srcem. Prisluhnite njunim avtorskim skladbam ter se po koncu koncerta po družite ob fotografiranju in brezplačni pogostitvi.
LA TRAVIATA
SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaOpera v treh dejanjih na libreto Francesca Marie Piaveja po drami Dama s kamelijami Alexandra Dumasa.
Čeprav je bil Giuseppe Verdi (1813–1901) v hudi časovni stiski, ko je skladal Traviato, mu je uspelo ustvariti eno svojih najtrajnejših del. Verdi in Piave sta v Dumasovi drami Dama s kamelijami zagledala brezčasno tematiko, privlačno tudi za operno uglasbitev. Ljubezenska zgodba, ki se vrti okoli razklanosti med družbeno sprejemljivim in narekom srca ter aktualizira nemoč preseganja socialnih razlik, je našla v značilnem Verdijevem glasbenem jeziku popolnega sopotnika za prihodnost. Glasba, v kateri odmeva lahkotni utrip salonov in plesnih dvoran in ki prepričljivo upodablja človekove notranje stiske, je v drami o nesrečni mladi pariški kurtizani prežela tako njeno intimno zgodbo kot milje, v katerem se ta odvija. Zato ne preseneča, da je Traviata hvaležno odprta za mnogovrstne režijske interpretacije, ki se globoko dotaknejo tudi sodobnega človeka.
Režijsko postavitev je tokrat podpisal sloviti režiser argentinskega rodu, Hugo de Ana. Režiser, ki se je uveljavil na najpomembnejših svetovnih opernih odrih (bil je gost rimske Opere, gledališča San Carlo iz Neaplja, Nemške opere Berlin, Kraljeve opere Covent Garden iz Londona, Opere iz Lilla, Kraljevega gledališča iz Madrida, opere iz Washingtona, milanske Scale idr.), je svoje delo okronal z rednim sodelovanjem na enem najuglednejših svetovnih opernih festivalov, festivalu v veronski Areni, za katerega je med drugim režiral operi Tosca (leta 2006) in Seviljski brivec (2007).
Mladi plemič Alfredo se zaljubi v pariško kurtizano Violetto. Par se odloči za življenje v dvoje, mimo pariških salonov in predsodkov. Vendar je beg od sveta le navidezen in kratkega diha. V njunem idiličnem skrivališču v predmestju Pariza Violetto obišče Alfredov oče ter jo prosi, naj zapusti njegovega sina – s tem bi ga odrešila sramote in mu omogočila, da bi si povrnil ugled. Violetta spozna, da ne more ubežati nesrečni usodi ženske, ki živi v senci pariške visoke družbe, in zato se odloči, da bo zapustila Alfreda. Vendar vrže odločitev, s katero naj bi popravila njegov položaj, usodno senco na njeno mlado življenje …
Predstava traja 2 uri in 50 minut ter ima dva odmora.
Vstopnice: https://sngmb.mojekarte.si/si/la-traviata/vstopnice-1121124.html
MARIBERE: ŠTOPARSKI VODNIK PO GALAKSIJI
Wetrinsky 30 Vetrinjska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaTokrat bo beseda tekla o še enem klasičnem delu - Štoparski vodnik po galaksiji Douglasa Adamsa.
ŠOA – SPOMINJAJMO SE 2020
Sinagoga Maribor 4 Židovska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaŠOA – SPOMINJAJMO SE 2020
PRIREDITVE OB MEDNARODNEM DNEVU SPOMINA NA ŽRTVE HOLOKAVSTA
14. JANUAR - 12. FEBRUAR 2020
Mednarodni dan spomina na žrtve holokavsta, 27. januar, v Sloveniji zaznamujemo z vsakoletnim projektom Šoa – spominjajmo se. V okviru projekta, v katerega se vključujejo številne kulturne, muzejske, raziskovalne in izobraževalne ustanove, pripravljamo razstave, znanstvena srečanja in različne kulturne dogodke.
Holokavst je bil eden najhujših zločinov zoper človeštvo. V njem je življenje izgubilo okoli 6 milijonov Judov, žrtve nacističnega preganjanja pa so bili tudi Romi, pripadniki slovanskih narodov, politični zaporniki, vojni ujetniki, Jehovove priče, homoseksualci, telesno in umsko prizadeti ljudje ter drugi za nacistični režim nesprejemljivi posamezniki.
Holokavst ne predstavlja zgolj poskusa uničenja celotnega judovskega pa tudi romskega naroda, pač pa je sinonim za popolno razčlovečenje, za industrializiran proces preračunljive morije bodisi z zaplinjanjem in streljanjem bodisi z izstradanjem in izčrpavanjem z delom do smrti. Je izraz končne stopnje antisemitizma in tako vzorčni primer, do kakšnih skrajnih razsežnosti vodi sovraštvo, ki se postopoma razrašča in zajeda v vse pore družbe. Je tudi opomin na moralni zlom človeštva, zato z ohranjanjem zgodovinskega spomina na žrtve holokavsta, porajmosa, nacističnega preganjanja in genocidov sploh opozarjamo tudi na nastavke in pojave sovraštva in nestrpnosti, ki vodijo do zločinov zoper človeštvo
Program
Častni pokrovitelj projekta Šoa – spominjajmo se 2020 je minister za kulturo Republike Slovenije mag. ZORAN POZNIČ.
Organizatorji: Center judovske kulturne dediščine Sinagoga Maribor; Center urbane kulture Kino Šiška, Ljubljana; Dolenjski muzej Novo mesto; Društvo študentov zgodovine Maribor – ISHA Maribor; Dvojezična osnovna šola I Lendava; Festival Hiša strpnosti, Ljubljana; Fotoklub Maribor; Galerija-muzej Lendava, Sinagoga Lendava – Slovenski muzej holokavsta; Gimnazija Brežice; Gimnazija Koper; Gimnazija Nova Gorica; Gimnazija Poljane, Ljubljana; Goethe-Institut Ljubljana; Hotel Mitra, Ptuj; Judovski kulturni center Ljubljana; Koroški pokrajinski muzej, Muzej Slovenj Gradec; Kulturni dom Krško, Mestni muzej Krško; Kulturno društvo Člen 7 za avstrijsko Štajersko, Pavlova hiša, Potrna; Kulturno društvo Lendava; Mariborska knjižnica, Knjižnica Janka Glazerja Ruše; Mini teater, Ljubljana; Muzej novejše zgodovine Celje; Muzej novejše zgodovine Slovenije, Ljubljana; Občina Lendava; Občina Ruše; OŠ Bičevje, Ljubljana; OŠ dr. Bogomirja Magajne Divača; OŠ Draga Kobala Maribor; OŠ Fram; OŠ Jakobski Dol; OŠ Janka Glazerja Ruše; OŠ Kungota; OŠ Ljubečna; Osnovna šola Kapela; OŠ Miklavž na Dravskem polju; OŠ Miška Kranjca Ljubljana; OŠ 8 talcev Logatec; OŠ Oskarja Kovačiča, Ljubljana; OŠ Pesnica; OŠ Preserje; OŠ Starše; OŠ Šmartno pod Šmartno goro; Pomorski muzej »Sergej Mašera« Piran; Pomurski muzej Murska Sobota; Posavski muzej Brežice; Prva gimnazija Maribor; RTV Slovenija; Srednja ekonomsko-poslovna šola Koper; Srednja šola za oblikovanje Maribor; Srednja zdravstvena in kemijska šola Novo mesto; Škofijska gimnazija Vipava; Tosch.TV; III. gimnazija Maribor; Univerzitetna knjižnica Maribor; Veleposlaništvo Republike Poljske v Ljubljani; Založba Pivec; Združenje EPEKA, Maribor; ZRC SAZU; Zveza borcev za vrednote NOB Ruše; Zveza kulturnih društev Lendava; Zveza združenj borcev za vrednote NOB, Koordinacijski odbor žrtev vojnega nasilja – TO Auschwitz.
Koordinator projekta: Center judovske kulturne dediščine Sinagoga Maribor
Posamezne prireditve, ki so del projekta Šoa – spominjajmo se 2020, so podprli: Adria Mobil, Novo mesto; Erasmus+; Evropski socialni sklad; Kino Bežigrad; družina Kreft; Mestna občina Ljubljana; Mestna občina Maribor; Mestna občina Murska Sobota; Mestna občina Novo mesto; Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti RS; Ministrstvo za javno upravo RS; Ministrstvo za kulturo RS; Ministrstvo za zunanje zadeve RS; Občina Lendava; gospa Marie Ann Prelog; Revoz, Novo mesto; Veleposlaništvo Države Izrael; Veleposlaništvo Republike Poljske v Ljubljani.
Organizatorji prireditev si pridržujemo pravico do spremembe programa. Obiskovalce prosimo, da spremljajo tudi aktualne objave na spletnih straneh posameznih organizatorjev.
OD MINUTNIH ZGODB DO EPSKIH PESNITEV
Unionska dvorana Prešernova ulica 3 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaŽiga Brank in Milan Hudnik, vrhunska in izjemno dejavna slovenska glasbenika, nam v Minutnih zgodbah predstavljata raznolikost, zanimivosti in zvočno razkošje svojih glasbil, violine in violončela. Otrokom tretje triade osnovnih šol in srednješolcem ju bosta približala na zabaven, lahkotnejši, igriv in poučen način.
Kot pravita glasbenika: »Glasba, ki ji prisluhnemo s srcem, nagovarja naša čustva. Če je zraven besedilo, nas nagovori s svojo vsebino. Na koncertu, kjer ne bo ne pevca ne teksta, se bomo spraševali, ali nam lahko zvok dveh godal pričara kaj več kot le občutke. Imajo toni svoj skrivni jezik? Nam lahko povejo zgodbo?«
👧 3. koncert Mladinskega cikla 2019/2020
Izvajalci:
Duo Brank–Hudnik
Ziga Brank, violina
Milan Hudnik, violončelo
👧 Več informacij: http://bit.ly/2kyccwg
NEMŠKI NARODNI MLADINSKI ORKESTER
Unionska dvorana Prešernova ulica 3 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaV letu 2020 bomo z mislimi in ušesi pogosto pri velikanu klasične glasbe, praznovali bomo namreč 250. obletnico rojstva Ludwiga van Beethovna.
Spominjali se ga bomo v vseh njegovih razsežnostih: kot glasnika in zagovornika novega, kot drznega in edinstvenega skladatelja, pristnega humanista, romantika in revolucionarja. Za otvoritev »svojega« leta bi verjetno tudi sam skladatelj podprl koncert, ki vre od mladosti, raznolikosti in aktualnosti, prav takšnega, kot nam ga obljublja nastop Nemškega narodnega mladinskega orkestra.
Nemški narodni mladinski orkester (Bundesjugendorchester) deluje pod okriljem nemškega Glasbenega sveta in je sestavljen iz najboljših nemških glasbenikov, starih od 14 do 19 let. Izbrani glasbeniki delujejo pod botrstvom Berlinskih filharmonikov in v sodelovanju z najboljšimi svetovnimi dirigenti. Zato ne preseneča, da so mnogi izmed glasbenikov, ki so se v mladosti brusili v tem orkestru, pozneje postali člani vodilnih svetovnih orkestrov oziroma ugledni solisti. Pri svojih nastopih doma in po svetu orkester neredko igra ob pomembnih političnih dogodkih ter tako deluje kot glasnik povezovanja in pravičnosti.
Tokrat bo glasbenike vodil Lothar Zagrosek, eminenca nemške glasbene kulture, ki izhaja iz velike dirigentske šole Hansa Swarovskega, Bruna Maderna in Herberta von Karajana in je s svojo široko glasbeno razgledanostjo zaslužen za razširitev koncertnega in opernega repertoarja. Bogato kariero, ki jo zaznamujejo redna sodelovanja z najboljšimi evropskimi opernimi hišami in orkestri, dopolnjuje z angažmajem za nemško glasbo in mlade glasbenike. Vrsto let je bil prvi gostujoči dirigent in glasbeni svetovalec Mlade nemške filharmonije, je pa tudi aktivni član Nemškega glasbenega sveta. Zagrosek je predan svežim glasbenikom in sodobni glasbi, zato ne preseneča, da bo s sporedom koncerta, ki nas čaka, premoščal razdalje med starim in novim.
Slišali bomo dve Beethovnovi deli in dve refleksiji sodobnih skladateljev na njegovo izročilo. Nedavno preminuli Klaus Huber, ki je za delo Tenebrae leta 1970 prejel ugledno skladateljsko Beethovnovo nagrado mesta Bonn, je utelešal predvsem humanistično noto, ki je močno zaznamovala Beethovnovo delo. Na drugi strani mlajšega skladatelja Sergeja Maingardta z velikim slavljencem povezuje poglobljeno kritičen čut za sodobni trenutek; in pri tem posega po vseh sredstvih, ki jih ima na voljo kot sodobni glasbenik in otrok digitalne dobe.
To nas čaka na koncertu v pravem Beethovnovem duhu. Drzen, presenetljiv, provokativen in aktualen glasbeni dogodek!
✨ 3. koncert Orkestrskega cikla 2019/2020
Izvajalci:
Nemški narodni mladinski orkester (Bundesjugendorchester)
Lothar Zagrosek, dirigent
Spored:
Ludwig van Beethoven: Uvertura k operi Fidelio, op. 72
Klaus Huber: Tenebrae za veliki orkester
***
Sergej Maingardt: novo delo, posvečeno 250. obletnici rojstva Ludwiga van Beethovna
Ludwig van Beethoven: Simfonija št. 5 v c-molu, op. 67
✨ Več informacij: http://bit.ly/2KHveJQ
KONCERT SAMOSPEVOV S SOPRANISTKO ANDREJO ZAKONJŠEK KRT IN PIANISTOM NEJCEM LAVRENČIČEM
SNG Maribor - Kazinska dvorana Upravna enota Maribor, 2000 SlovenijaVečer samospevov H. Duparca, F. Poulenca, R. Savina, B. Ipavca in H. Wolfa
Umetnika bosta predstavila uspešnice nekaterih najvidnejših in najpomembnejših avtorjev samospevov: nemški Lied je z Wolfom doživel enega svojih vrhuncev, francosko različico mélodie sta tehtno povzdignila najprej Duparc, globoko v 20. stoletju pa še Poulenc, pomemben pečat v slovenski tradiciji te zvrsti pa je kljub izrazito kozmopolitski drži zapustil Savin.
Povezava do spletne / facebook napovedi: https://www.sng-mb.si/repertoar-simfonicni-orkester/3.-koncert-cikla-samospevanje-/
Razno: Sopranistka ANDREJA ZAKONJŠEK KRT se je rodila v Celju, kjer tudi živi. Po diplomi iz glasbene pedagogike na mariborski Pedagoški fakulteti se je izpopolnjevala na oddelku za koncertno petje na Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu, kjer je z odliko diplomirala pri profesorjih Karlheinzu Donauerju (oratorij) in Gerhardu Zellerju (samospev). Že med študijem se je izpopolnjevala pri Dragici Kovačič. Od sezone 1996/1997 je kot solistka redno zaposlena v Operi SNG Maribor, kjer je debitirala kot Rosina (Seviljski brivec), nato pa poustvarila številne vodilne operne in operetne vloge, med njimi velja omeniti Micaelo (Carmen), Maud (naslovna vloga v krstni izvedbi opere Princesa vrtoglavka Josipa Ipavca), Adino (Ljubezenski napoj), Adelo in Rosalindo (Netopir), Musetto in Mimi (La bohème), Nannetto (Falstaff), Pamino (Čarobna piščal), Belindo (Didona in Enej), Antonio (Hoffmannove pripovedke), Sophie (Werther), Donno Francesco (Črne maske), Liù (Turandot), Jerico (Zlatorog), Hanno Glawari (Vesela vdova), Elviro (Italijanka v Alžiru), Rusalko (Rusalka), Madame Lidoin (Pogovori karmeličank), Popejo (Kronanje Popeje). Redno gostuje tudi v SNG Opera in balet Ljubljana, kjer je prvič nastopila kot Metka (Janko in Metka), zatem pa še kot Susanna (Figarova svatba), Norina (Don Pasquale), Zerlina (Don Giovanni), Berenice (Prilika dela tatu), Valencienne in Hanna (Vesela vdova), Grilletta (Apotekar), Micaela (Carmen) in Elvira (Don Giovanni). Je prepričljiva interpretka opernih in operetnih vlog kot tudi koncertnih vokalno-instrumentalnih del in samospevov. Sodelovala je z orkestrom Slovenicum, Mariborsko filharmonijo, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, Orkestrom in Zborom Slovenske filharmonije, Celjskim godalnim orkestrom, Orkestrom Akord … Nastopila je na več recitalih s pianistkami Natašo Valant, Bredo Zakotnik in Danielo Candillari, na katerih je izvajala samospeve Brahma, Schuberta, Wolfa, Straussa, Debbusya, Faureja, Poulenca, Delibesa, Lajovica, Savina, … Večkrat je nastopila na Festivalu Radovljica. Njen koncertni repertoar obsega dela od zgodnjega baroka pa vse do glasbe 20. stoletja, med drugim je kot solistka sodelovala v izvedbah Händlovih, Telemannovih, Bachovih, Haydnovih in Mozartovih vokalno-instrumentalnih del. Leta 2004 je pri Založbi kaset in plošč RTV Slovenija izšla njena prva zgoščenka z naslovom Slovenski in francoski samospevi, ki sta jo posneli s pianistko Natašo Valant. Sodelovala je v snemanju opere Italijanka v Alžiru in Pogovori karmeličank za Radio Slovenija. Sodeluje tudi z orkestrom Hiše kulture Celje, s katerim je med drugim nastopila v Ipavčevi operi Teharski plemiči in v Kálmánovi opereti Grofica Marica. Leta 2015 je za svoje vrhunske umetniške dosežke prejela nagrado Sama Smrkolja, ki jo podeljuje Slovensko komorno glasbeno gledališče; leta 2017 pa občinsko priznanje Mestne občine Celje.
Pianist NEJC LAVRENČIČ je glasbeno šolanje pričel na SGBŠ Maribor v razredu Tatjane Dvorak. Kasneje je postal tudi varovanec pianistke in pedagoginje Marine Horak. Dodiplomski in magistrski študij je opravljal na Kraljevem konservatoriju v Bruslju v razredu A. Madžara in J. Michielsa. Poleg klavirja je magistriral še iz komorne igre, sočasno pa opravil še specializacijo na področju interpretacije samospeva pod okriljem Uda Reinemanna in njegovih gostujočih umetnikov. Koncertno deluje v Sloveniji, Franciji, Belgiji, Španiji, Hrvaški, Italiji, Švici, koncertne turneje pa so ga popeljale tudi na gostovanja v ZDA, Kanado in Azijo. Sodeluje s priznanimi tujimi in domačimi umetniki kot so pevci Sabina Cvilak, Marcos Fink, Mojca Vedernjak, Theresa Plut, Barbara Jernejčič Fürst, Juliette de Massy, Cristina Segura, Artur Rozek, Darko Vidic, Katja Konvalinka, Nataša Zupan, Arianna Rinaldi, Soumaya Hallak ter instrumentalisti Andrej Zupan, Luka Železnik, Magdalena Sas, Isabel Dunlop in drugi. Je prejemnik več nagrad na mednarodnih tekmovanjih, priznanj za ustvarjalnost in štipendij. Redno snema za Radio Slovenija. Deluje koncertno in pedagoško na področju klavirske in komorne igre ter interpretacije samospeva. Je umetniški vodja Kulturno umetniškega zavoda PerArtem in koncertnega cikla nekoč znanega kot Glas iz davnine, danes pa Samospevanje v Slovenski filharmoniji in SNG Maribor. V letu 2019 je kot eden najvidnejših interpretov samospeva in komorne glasbe prejel štipendijo Ministrstva za kulturo RS.
KONCERT SAMOSPEVOV S SOPRANISTKO ANDREJO ZAKONJŠEK KRT IN PIANISTOM NEJCEM LAVRENČIČEM
SNG Maribor - Kazinska dvorana Maribor SlovenijaVečer samospevov H. Duparca, F. Poulenca, R. Savina, B. Ipavca in H. Wolfa
Umetnika bosta predstavila uspešnice nekaterih najvidnejših in najpomembnejših avtorjev samospevov: nemški Lied je z Wolfom doživel enega svojih vrhuncev, francosko različico mélodie sta tehtno povzdignila najprej Duparc, globoko v 20. stoletju pa še Poulenc, pomemben pečat v slovenski tradiciji te zvrsti pa je kljub izrazito kozmopolitski drži zapustil Savin.
Povezava do spletne / facebook napovedi: https://www.sng-mb.si/repertoar-simfonicni-orkester/3.-koncert-cikla-samospevanje-/
Razno: Sopranistka ANDREJA ZAKONJŠEK KRT se je rodila v Celju, kjer tudi živi. Po diplomi iz glasbene pedagogike na mariborski Pedagoški fakulteti se je izpopolnjevala na oddelku za koncertno petje na Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu, kjer je z odliko diplomirala pri profesorjih Karlheinzu Donauerju (oratorij) in Gerhardu Zellerju (samospev). Že med študijem se je izpopolnjevala pri Dragici Kovačič. Od sezone 1996/1997 je kot solistka redno zaposlena v Operi SNG Maribor, kjer je debitirala kot Rosina (Seviljski brivec), nato pa poustvarila številne vodilne operne in operetne vloge, med njimi velja omeniti Micaelo (Carmen), Maud (naslovna vloga v krstni izvedbi opere Princesa vrtoglavka Josipa Ipavca), Adino (Ljubezenski napoj), Adelo in Rosalindo (Netopir), Musetto in Mimi (La bohème), Nannetto (Falstaff), Pamino (Čarobna piščal), Belindo (Didona in Enej), Antonio (Hoffmannove pripovedke), Sophie (Werther), Donno Francesco (Črne maske), Liù (Turandot), Jerico (Zlatorog), Hanno Glawari (Vesela vdova), Elviro (Italijanka v Alžiru), Rusalko (Rusalka), Madame Lidoin (Pogovori karmeličank), Popejo (Kronanje Popeje). Redno gostuje tudi v SNG Opera in balet Ljubljana, kjer je prvič nastopila kot Metka (Janko in Metka), zatem pa še kot Susanna (Figarova svatba), Norina (Don Pasquale), Zerlina (Don Giovanni), Berenice (Prilika dela tatu), Valencienne in Hanna (Vesela vdova), Grilletta (Apotekar), Micaela (Carmen) in Elvira (Don Giovanni). Je prepričljiva interpretka opernih in operetnih vlog kot tudi koncertnih vokalno-instrumentalnih del in samospevov. Sodelovala je z orkestrom Slovenicum, Mariborsko filharmonijo, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, Orkestrom in Zborom Slovenske filharmonije, Celjskim godalnim orkestrom, Orkestrom Akord … Nastopila je na več recitalih s pianistkami Natašo Valant, Bredo Zakotnik in Danielo Candillari, na katerih je izvajala samospeve Brahma, Schuberta, Wolfa, Straussa, Debbusya, Faureja, Poulenca, Delibesa, Lajovica, Savina, … Večkrat je nastopila na Festivalu Radovljica. Njen koncertni repertoar obsega dela od zgodnjega baroka pa vse do glasbe 20. stoletja, med drugim je kot solistka sodelovala v izvedbah Händlovih, Telemannovih, Bachovih, Haydnovih in Mozartovih vokalno-instrumentalnih del. Leta 2004 je pri Založbi kaset in plošč RTV Slovenija izšla njena prva zgoščenka z naslovom Slovenski in francoski samospevi, ki sta jo posneli s pianistko Natašo Valant. Sodelovala je v snemanju opere Italijanka v Alžiru in Pogovori karmeličank za Radio Slovenija. Sodeluje tudi z orkestrom Hiše kulture Celje, s katerim je med drugim nastopila v Ipavčevi operi Teharski plemiči in v Kálmánovi opereti Grofica Marica. Leta 2015 je za svoje vrhunske umetniške dosežke prejela nagrado Sama Smrkolja, ki jo podeljuje Slovensko komorno glasbeno gledališče; leta 2017 pa občinsko priznanje Mestne občine Celje.
Pianist NEJC LAVRENČIČ je glasbeno šolanje pričel na SGBŠ Maribor v razredu Tatjane Dvorak. Kasneje je postal tudi varovanec pianistke in pedagoginje Marine Horak. Dodiplomski in magistrski študij je opravljal na Kraljevem konservatoriju v Bruslju v razredu A. Madžara in J. Michielsa. Poleg klavirja je magistriral še iz komorne igre, sočasno pa opravil še specializacijo na področju interpretacije samospeva pod okriljem Uda Reinemanna in njegovih gostujočih umetnikov. Koncertno deluje v Sloveniji, Franciji, Belgiji, Španiji, Hrvaški, Italiji, Švici, koncertne turneje pa so ga popeljale tudi na gostovanja v ZDA, Kanado in Azijo. Sodeluje s priznanimi tujimi in domačimi umetniki kot so pevci Sabina Cvilak, Marcos Fink, Mojca Vedernjak, Theresa Plut, Barbara Jernejčič Fürst, Juliette de Massy, Cristina Segura, Artur Rozek, Darko Vidic, Katja Konvalinka, Nataša Zupan, Arianna Rinaldi, Soumaya Hallak ter instrumentalisti Andrej Zupan, Luka Železnik, Magdalena Sas, Isabel Dunlop in drugi. Je prejemnik več nagrad na mednarodnih tekmovanjih, priznanj za ustvarjalnost in štipendij. Redno snema za Radio Slovenija. Deluje koncertno in pedagoško na področju klavirske in komorne igre ter interpretacije samospeva. Je umetniški vodja Kulturno umetniškega zavoda PerArtem in koncertnega cikla nekoč znanega kot Glas iz davnine, danes pa Samospevanje v Slovenski filharmoniji in SNG Maribor. V letu 2019 je kot eden najvidnejših interpretov samospeva in komorne glasbe prejel štipendijo Ministrstva za kulturo RS.
SVETOVNE FORE, STAND UP PREDSTAVA
KGB maribor SlovenijaRok gre na pot. Daleč, za dolgo. Brez plana, z nekaj malega denarja in na srečo v spremstvu. Preden odide, bi se rad dostojno poslovil in sicer na način, ki mu je najbližje. S stand up predstavo, v kateri bo komično opisal dosedanje popotniške podvige. Vse od rosnih let navihanega paglavca do… no, še vedno je navihan paglavec rosnih let, ampak zgodb se je nabralo kar veliko. Z njim pojdite na pota prekmurskih ravnic, slovenske transverzale, londonskega umora, operacije v Pragi, kazahstanskih step in mnogih brezpotij. Vendar ne pozabite. Ne moreš se izgubiti, če ne veš, kam greš. Bo pa imela predstava tudi dobrodelno noto, saj bo šel denar za revne otroke. Aja, a smo že omenili, da je Rok precej reven in da je še vedno otrok? Denar bo zbiral za potovanje, da ne bo ostal sredi Pakistana. Debela ura avantur in smeha vas bo zagotovo spodbudila, da boste iz omare na plano spet potegnili stare gojzarje in zaprašen ruzak. Kot posebni gost vas bo nasmejal Rokov popotniški prijatelj in za odtenek manj golobrada polovica dvojca Suha potepuha Dino Kapetanović.
Da pa ne boste kupovali mačka v žaklju, je tukaj še nekaj mnenj:
»Če bi morala izbrati najljubšega slovenskega komika, bi bil Rok Škrlep definitivno med top 10«.
- Eva Flajnik, Rokova punca
»Boljše predstave še nisem videl«.
-Stanko Vrhovnik, podpredsednik Društva slepih in slabovidnih Dorfarje
Challe Salle je legenda!
-Pia, 2.b
Vstopnina: 8 evrov
Rezervacija je možna na spletni strani
http://klub-kgb.si/rezervacije-vstopnic
RAZSTAVA: PATTERNS / VZORCI
Pisarna 30 Vetrinjska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaSi že slišal kdaj za ulično fotografijo?
To je žanr fotografije, ki je navdušil dva mlada fotografa, ki sta združila moči in skupaj pripravila razstavi Patterns.
Luka Hernet je star 21 let in študira fotografijo na Academii v Mariboru od koder tudi prihaja. V prostem času se ukvarja z glasbo. Večino časa posveti ulični in koncertni fotografiji.
Žan Murn prav tako prihaja iz Maribora in je star 18 let. Obiskuje Srednjo šolo za oblikovanje Maribor. Veselijo ga skoraj vse smeri fotografije, vendar pravi, da mu največ veselja prinese koncertna.
Otvoritev razstave Patterns, ki se tako imenuje prav zaradi vzorcev in simetrij na fotografijah, bo v petek, 24. 01. 2020, v Pisarni s pričetkom ob 20.00.
Fotografije si bo v Pisarni možno ogledati še 7 dni po dogodku.