Marjan Hren: Kapljice
Maribor center / Fotogalerija Stolp (Židovska ulica 6, Maribor)Ob kulturnem prazniku vas vljudno vabimo na brezplačen ogled razstave Kapljice v Fotogaleriji Stolp. Marjan Hren je bil rojen leta 1965 v Celju. V letu 1983 je zaključil s šolanjem, na šoli za gostinstvo in turizem v Celju. Od takrat dalje dela kot kuhar, nazadnje v termah Zreče. Fotografija ga je pritegnila v 80. letih, ko je v roke dobil prvi fotoaparat in se navdušil nad slednjo skozi priložene makro obročke fotoaparata. Bolj intenzivno se je začel s fotografijo ukvarjati okoli leta 2010, ko je obudil svoje navdušenje nad makro fotografijo. Začetki segajo v close-up fotografijo, od tam ga je zanimanje za precizne detajle potegnilo v svet makro fotografije. Njegov opus izhaja iz privlačnosti narave. Tukaj prevladujejo predvsem tako imenovane »male pošasti« , insekti, katerim se približa preko ekstremne makro fotografije. Delu z insekti se fotograf posveča z izjemno natančnostjo in eleganco. S tem predstavlja svet, ki se nam zdi tako majhen in preprost, kot ogromen, zanimiv in detajlno dovršen. Tako nas seznani s stvarmi, ki so popolnoma vsakdanje in ne izstopajo, kot na primer navadna muha, ter jo skozi fotografijo dvigne na raven, ki je umetniška, graciozna in privlačna. V času pandemije, ko se je naš svet zapiral, se je fotografu odprl nov intriganten svet skozi nekaj, na prvi pogled, popolnoma preprostega, kapljice. Pravi, da so ga prevzele kapljice v vseh barvah in oblikah. Njegovo zanimanje za kapljice prav tako izhaja iz narave, iz vode in dežja, saj so to trenutki, ki jih naše oči ne morejo registrirati. Te fotografije so nastale skozi prav poseben postopek, in sicer po shemi »one drop from above« in »one drop from below«. Za ta tehnično izjemno dovršen proces je potrebno kar nekaj komponent pod pritiskom, ki potovanju barve omogočajo prehod iz stanja preproste tekočine v umetnost. Za nastajanje takšnih dimenzij fotograf uporablja predvsem vodo pomešano z drugimi snovmi, kot so želirno sredstvo, akrilna barva, tekoče čistilo ali sredstvo za mehčanje vode, ki pripomorejo k ustvarjanju teh vodnih skulptur. Pomembno pri mešanju je to, da se doseže pravo razmerje komponent. Barve, ki so pri fotografijah precej izpostavljen element, dobijo pomen šele ko fotografija nastane, te dokončno definirajo obliko in pripomorejo k jasnim in močnim silhuetam. Izbor fotografij je bil narejen na podlagi tako barve kot oblike, saj sam fotograf pravi, da je pri delu včasih najprej izstopala oblika ter nato barva, ali pa ravno obratno, včasih pa so nastale tudi fotografije, ki puščajo domišljiji popolnoma prosto pot. Kaplja oziroma kapljica je po definiciji zelo majhna količina vode v obliki kroglice. Marjan Hren to vsakdanjo definicijo popelje v unikatne dimenzije. V bežnem trenutku, v blisku fleša nam skozi svoje fotografije predstavi svet, ki ga v vsakdanjem življenju morda jemljemo za samoumevnega, ter ga postavi na razgiban, privlačen in predvsem fascinanten nivo umetnine.
1. sklop: Načini gledanja
PEKARNA MAGDALENSKE MREŽEfebruar in marec, Pekarna Magdalenske mreže 1. sklop: Načini gledanja Načini gledanja je brezplačni neformalni izobraževalni program, namenjen vsem, katerim slovenščina predstavlja drugi jezik. Osredotoča se na pridobivanje znanj in veščin za delo v kulturnem sektorju. Program udeleženkam in udeležencem omogoča tudi aktivno spoznavanje sodobne umetnosti in skupinsko obiskovanje kulturnih dogodkov v Mariboru. Program, ki ... Read more
Elvis Škorc, genialni štor
Stara dvoranaJanja Vidmar, Maja Borin Elvis Škorc, genialni štor Režija: Mateja Kokol Predstava traja 1 uro in 30 minut ter nima odmora Premiera: 16. januar 2021, Mali oder Duhovita mladinska uprizoritev o zakompliciranem odraščanju 11+ Janja Vidmar (1962), ena najbolj branih in nagrajevanih slovenskih mladinskih pisateljic, je v romanu Elvis Škorc, genialni štor (2018) izjemno spretna v ... Read more
Maribere: Kolesar
Maribor center / Vetrinjski dvor (Vetrinjska ulica 30, Maribor)Le dan po kulturnem prazniku se bomo ponovno srečali na srečanju Maribere. 9. 2. ob 18. uri bomo v kavarni Wetrinsky govorili o knjigi Marka Radmiloviča Kolesar. Avtor: Marko Radmilovič Kolesar Kreps je samski srednješolski profesor zgodovine, ki se mu skupaj y leti nabirajo tudi kilogrami. Odloči se jih znebiti, zato si omisli kolo. Njegove načrte kolesarjenja pa zmeraj kaj prekriža. Še najbolj skrivnostni ključ, ki ga je dobil od ostarela gospoda v domu za starejše dan pred njegovo nenavadno smrtjo. Sredi noči mu v domu za starejše odrežejo roko, ne da bi kdo od stanovalcev ali zaposlenih karkoli slišal. Ključ Krepsa začne zanimati in zato začne raziskovati zgodbo umorjenega gospoda.V zgodbo pa vstopi tudi inšpektor Petek, ki pri svojem delu uporablja vse razpoložljive metode, ki so marsikdaj tudi mimo zakona. Kljub suspenzu Petek še naprej raziskuje umor preko vse prej kot običajnih sodelavcev.Med raziskovanjem umora spoznamo zgodbo, ki delno sloni na resničnih dogodkih iz življenja slovenskega interniranca Janeza Godca.Marka Radmiloviča večina pozna po kolumnah, Zapisih iz močvirja (satirični oddaji na Valu 202) in dokumentarnih filmih, ki jih je posnel skupaj z bratom Samom. Nekateri se ga spomnijo tudi iz radijske oddaje Stergo Ergo (prav tako na Valu 202). Tokrat se bomo z njim spoznali v njegovem romanesknem prvencu Kolesar.Vabljeni! Udeležba je možna le ob izpolnjenem pogoju PCT (preboleli, cepljeni, testirani).Dogodki bodo potekali v skladu z navodili in priporočili NIJZ in ob upoštevanju vseh varnostnih ukrepov za preprečevanje širjenja okužbe z virusom covid-19.
Proslava
Mali oderIvor Martinić po resnični zgodbi Navida Fadaeeja Nazerja Port of Dreamers / Pristanišče sanjačev Režija: Jan Krmelj Predstava traja 1 uro in 10 minut ter nima odmora. Premiera: 30. september 2020, Mali oder Premiera 1 - 30. septembra 2020 na Malem odru Premiera 2 - 1. oktobra 2020 na Malem odru Premiera julija 2021 ... Read more
Razsrediščenja #6
GT 22 22 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaSreda, 9. februar ob 20. uri // IntimniOder.GT22 1. Marko Jenič – violina, Nina Farič – elektronika, Izidor Leitinger – trobenta 2. Aleš Zorec – tolkala, Jure Praper – kitara, Andrej Kobal – Granurise Aleš Zorec je bobnar ter glasbeni producent, rojen in maturiran na Ptuju. V času srednje šole ter študija je veliko časa ... Read more
Cortex
Mali oder Narodnega domaJazz v Narodnem domu
Anja Jerčič Jakob / Ilustracije
Maribor center / Strossmayerjeva 6Anja Jerčič Jakob, slikarka in pedagoginja, v UGM Šopu predstavlja še en pomemben vidik svojega ustvarjanja – ilustracijo. Predvsem gre za knjižno ilustracijo za otroke, ki jo je objavljala v otroški reviji Galeb. Od leta 2016 pa so nastale tudi štiri slikanice, v katerih likovno dopolnjuje pesmi Jureta Jakoba. Ilustriranje ni Anjino primarno področje ustvarjanja, in ker ni v ilustratorski rutini, ji prav to ponuja več možnosti eksperimentiranja in raziskovanja različnih tehnik in izrazov. V vsaki slikanici je nastal svojstven likovni jezik, ki je z izrazito slikarsko govorico spregovoril v sozvočju z besedami. Zadnja slikanica z naslovom Vranja potovanja je izšla 2021. Vrane, ki potujejo s kolesi, čolni, baloni in si samo od daleč ogledujejo hrupne avtomobile ali pošastnega črva – avtobus, so priklicale idejo črno-belega v tehniki izpiranke. Tehnika umetnici ponuja velik izziv, saj ji končno upodobitev razkrije šele v zadnji fazi izpiranja z vodo.
Pravljična ura za otroke v Pionirski knjižnici Nova vas, Knjižnici Hoče in Knjižnici Kamnica ob 17. uri
Pionirska knjižnica Nova vasPravljična ura za otroke V četrtek, 10. februarja 2022, ob 17. uri. Vabljeni v Pionirsko knjižnico Nova vas, Knjižnico Hoče ali Knjižnico Kamnica. Ker je število udeležencev omejeno, vas prosimo, da se prijavite: na elektronski naslov enota.np@mb.sik.si ali tel. št. 02/330 47 25. (Nova vas) na elektronski naslov enota.h@mb.sik.si ali tel. št. 02/330 47 30. (Hoče) na elektronski ... Read more
Keïta – Brönnimann – Niggli
Mali oder Narodnega domaJazz v Narodnem domu
Pošta
Maribor center / SNG Maribor, Mali oder (Slovenska ulica 27, Maribor)Absurdno tragična komedija o norostih našega časa. Avtor: Rok Gregor Vilčnik rokgreRežija: Juš A. Zidar Posebnost pisanja vsestranskega mariborskega 'skribomana' Roka Gregorja Vilčnika rokgreja (1968) je pomenska in dogajalna razplastenost, ki aludira na vsemogoče norosti našega časa, za katere sam pravi, da jih lahko razumemo samo tako, da jih ne, in da je pomirjenje s tem pomemben del našega bivanja, manipulacija s tem pa pomemben del ustvarjanja. Svojo najnovejšo absurdno tragično komedijo Pošta (2019) je Vilčnik postavil na poštni urad, ki je včasih služil kot komunikacijski center, danes pa je samo še eden od členov v verigi prenasičene potrošniške obsedenosti. Ta absurdna tragična komedija med drugim preizprašuje postavko časa, ki na poštnem uradu na koncu sveta teče počasneje. Spremenjeno delovanje 'merilca' se je zgodilo ob transformiranem življenju novodobnih uporabnikov časa in prostora – 'priklopljenost' na medmrežje je spremenila vse – čas v kibernetičnem prostoru teče hitreje kot v realnosti, prostori, kjer se je včasih komuniciralo, so pozabljeni, ljudje, ki so se družili in povezovali, so 'odklopljeni' od sveta in priklopljeni na splet. A svet internetnih povezav je, zastrašujoče vizionarsko, za časom in prostorom dokončno obračunal še s svojim očetom – z realno stvarnostjo.
Slaba družba
Maribor center / Intimni oder GT22 (Glavni trg 22, Maribor)Avtorski projekt Vita Weisa. Vito Weis, ena najbolj prepoznavnih igralskih prezenc, ki brezkompromisno stopa pred občinstvo, je tokrat udaril s samostojnim avtorskim prvencem. A ga je pri snovanju presenetila nenadnost pandemije in porušila vse zamisli in nastavke. Porušila je avtorjev ustvarjalni (ne)mir in pristop, saj je ne nazadnje do temeljev zamajala prav vsa pravila človekovega delovanja, tudi umetniškega, obenem pa razprla nova, neznana obzorja in možnost za drugačne premisleke. Z izolacijo je prinesla tudi izjemno močno psihično negotovost in … novo družbo. Naenkrat smo ostali sami, sami s seboj. Slaba družba je tako čisti odlitek duha časa, ki krvavo potrebuje gledalce. Odlitek, oluščen besed in malone vseh odrskih iluzij, a vendarle polnokrvna gledališka izkušnja. Odlitek, ki se gledalcu ne vsiljuje, a mu ponudi »mnogobarvno« jukstapozicijo gledaliških slik, s katerimi se avtor dotakne številnih žgočih vprašanj trenutka, ki ga živimo. Hkrati pa začinjeno z glasbo iz nekih drugih časov, časov neke druge epidemije. Nakup vstopnic