POSVET O MESTNEM KINU

Salon uporabnih umetnosti 1 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Posvet o mestnem kinu in razvoju filmske kulture
(z mednarodnimi, slovenskimi in mariborskimi strokovnjaki)

Vljudno vabljeni na panelno razpravo v okviru Fokusa Cinefilija na 8. Mednarodnem filmskem festivalu StopTrik. Želeli bi, da z nami delite svoja mnenja o metodah in modelih razvoja mestne kinematografske kulture, ki lahko koristijo mestu in njegovim prebivalcem. Vzemimo Maribor in njegovo posebno kinematografsko situacijo kot študijo primera. Zavedamo se, da so potrebni določeni ukrepi, obenem pa se zavedamo tudi dejstva, da se brez široke razprave in pripravljenosti na konstruktiven kompromis, stanje ne bo spremenilo. Vaša prisotnost in aktivna udeležba bosta zelo dobrodošli, saj bo to priložnost za izmenjavo stališč in predlogov, katerih implementacija bo pripomogla k vračanju in stabilizaciji kakovostne kinematografske izkušnje v Maribor.

Čeprav Maribor sedaj že dolgo časa pogreša resnično atmosferičen art kinematograf, pa občutek za kvalitetno kinematografijo v mestu še živi, saj Maribor gosti različne filmske festivale in pobude.

Mesto, občinstvo in filmski ustvarjalci, ki predstavljajo svoja dela v Mariboru, si zaslužijo prostor, kjer se bo lahko cinefilija razvijala. Organizatorji festivala in partnerji čutimo odgovornost do vzdrževanja in stimuliranja dialoga med mestnimi akterji, ker lahko samo oni definirajo kakšna infrastruktura je potrebna, kakšen prostor je realno dosegljiv, komu bi naj bil namenjen in pod kakšnimi pogoji.

Zato v okviru festivala na osrednjem prizorišču festivala, v Salonu uporabnih umetnosti (Glavni trg 1, Maribor), organiziramo panelno razpravo, na kateri bodo sogovornice_ki (filmski strokovnjaki_nje, novinarji_ke, kustosi_nje in odločevalci_ke, ki delujejo na področju filmske kulture v Evropi, Sloveniji in Mariboru) predstavile_i svoje vidike o smereh razvoja filmske urbane kulture in kinematografov ter odprli vprašanja o načinih angažiranja občinstva in vpliva filmskih revij. Predvsem bodo govorke_ci spodbujene_i k razpravi o konstruktivnih primerih dobre prakse družbeno-kulturnih sprememb, ki jih prinašajo filmske pobude, ki so jih soustvarile_i ali spremljale_i, in obravnavajo najtežje ovire, ki vplivajo na usklajene in učinkovite odnose med uradnimi organi in organizatorji filmskih pobud. Panelisti_ke bodo imeli_e čas za posamezne predstavitve, panelna razprava pa se bo končala z vprašanji občinstva. Med govorkami_ci bodo:

Vassilis Kroustallis (Grčija/Estonija): glavni urednik neodvisne spletne revije Zippy Frames posvečene animaciji (www.zippyframes.com) in filmski strokovnjak iz Univerze Ionian

Igor Prassel (Slovenija): direktor mednarodnega festivala animiranega filma Animateka in kurator filmskega programa v Slovenska kinoteka

Senka Domanović (Srbija): režiserka filma Okupirani kino

Bojan Labovič (Slovenija): Urad za kulturo in mladino Mestne občine Maribor

Žiga Brdnik (Slovenija): filmski kritik in novinar, Društvo za razvoj filmske kulture

Vljudno vabljene_i na panelno razpravo in druge dogodke v okviru fokusa Cinefilija na 8. Mednarodnem filmskem festivalu StopTrik. Želele_i bi, da z nami delite svoja mnenja o metodah in modelih razvoja mestne kinematografske kulture, ki lahko koristijo mestu in njegovim prebivalcem. Vzemimo Maribor in njegovo posebno kinematografsko situacijo kot študijo primera.

Panelno razpravo organiziramo v sodelovanju z Društvom za razvoj filmske kulture.
Panel about City Cinema and development of film culture (with international, Slovenian and local experts)

You are sincerely invited to attend the panel discussion and further events held under Cinephilia Focus on 8th StopTrik IFF. We hope to hear your opinions about the methods and models of development of urban cinema culture from which the city and its citizens can benefit. Let's take Maribor and its particular cinema situation as a case study. We realize the actions are needed but we also know that without wide debate and a willingness for constructive compromise none action will be taken. Your attendance and active participation will be highly appreciated as we are looking for an opportunity to hear valuable statements and declarations whose implementation will enable us to proceed with bringing back and stabilizing the quality silver screen culture in Maribor.

Cinephilia – love and passion for moving images – is a key notion of StopTrik 2018 programming. In our understanding the film festival is a space regulated by the dynamics of liberated thought and art exchange. A presentation of quality film programme appears powerful only under the condition that it is accompanied with insightful debates on the subject of crucial importance for local community that also resonate with outside and foreign festival's visitors.

Maribor is a very specific city with impressive cinema and cine-club traditions, hosting various film festivals and initiatives but currently it lacks an appropriate cinema space. The city, the audience and the filmmakers presenting their works in Maribor deserve the space where cinephilia can strive. It is a responsibility of activists such as StopTrik IFF organizers and GT22 collaborators to keep on stimulating dialogue between the urban actors as only they can define which kind of space is desired, which kind of space is realistically achievable, to whom it might serve and by which means.

The reason to call this panel is to map the models advocated by the experts, ideals pursued by the activists, and procedures of support offered by the officials. Conducted in a manner of constructive dialogue it should reveal road-map for festivals, film initiatives and film culture offices in Maribor to develop already existing projects, to support strategy of establishing city cinema accordingly to expectations from both sides (activists and officials), as well as to provide international audiences with a chance to get familiar with Maribor's culture so they would keep coming back to the city and contributing to its cultural development.

Invited panelists are film experts, journalists, curators and decision-makers working in the field of film culture across Europe, Slovenia and Maribor. They will present their own perspectives on the issues they find most relevant for the problem of development of film urban culture, among them questions of methods of audience's engagement, film magazines' impact. Above all they will be asked to discuss constructive examples of good practice of socio-cultural change brought by the film initiatives they have co-created or observed, and address the most difficult obstacles that influence harmonized and effective relations between official bodies and film initiatives organizers. The panelists will be provided with time for individual presentations, each panel will end with questions from the audience and ad vocem.

Vassilis Kroustallis (Greece/Estonia): chief editor of the independent online magazine dedicated to animation Zippy Frames(www.zippyframes.com) and film expert from Ionian University

Igor Prassel (Slovenia): programme director of Animateka International animated Film Festival and film programme curator at Slovenska kinoteka

Senka Domanović (Srbia): director of the film Occupied cinema

Bojan Labovič (Slovenia): Office for Culture and Youth Maribor

Žiga Brdnik (Slovenia): film critic and journalist, Association for Film Culture Development

This event is organized in collaboration with Association for Film Culture Development.

POKLON DRAGU JANČARJU

UGM 6 Strossmayerjeva ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Poklon Dragu Jančarju
Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6
četrtek, 4. oktober 2018, 18.00

Ne vem, kaj se je želela Inge Morath pogovoriti z menoj, nemara o ljudeh in tej deželi, od koder so prišli njeni starši, pripadniki tiste nemško govoreče skupnosti, ki se je po prvi vojni razselila po Avstriji in Nemčiji, po drugi vojni pa je iz kranjskih in štajerskih mest in trgov povsem izginila. Za njimi so ostali nagrobni spomeniki, napisi v muzejih, knjige v knjižnicah, ostanki nemščine v slovenskem jeziku, nevidni duhovi preteklosti iz moje mariborske mladosti.
D. Jančar, Zaustavitev (Postaje, Cankarjeva založba 2018)

Drago Jančar velja za enega najmočnejših pisateljskih glasov na Slovenskem. V letu 2018, ko praznuje svojo sedemdesetletnico, je izšel pri založbi Beletrina izbor njegovih novel in kratkih zgodb Mnoga življenja, pri Cankarjevi založbi pa zbirka esejev Postaje.

Umetnostna galerija Maribor, založba Beletrina in Cankarjeva založbia s ponosom vabimo na dogodek posvečen pisatelju, ki v svojem ustvarjalnem opusu pogosto izpostavlja Maribor kot svoje mesto, kamor se tudi na številnih literarnih potovanjih v spominu znova in znova vrača. Zato se mu ob njegovi sedemdesetletnici mariborske kulturne institucije zahvaljujemo za umetniški prispevek mestu Mariboru ter literarni korpus, ki je in bo zaznamoval številne generacije. Dogodek v Veliki dvorani UGM sovpada z veliko retrospektivno razstavo Inge Morath, slavne fotografinje, ki se je ob svojem obisku v Mariboru nameravala srečati tudi z Jančarjem. Pisatelj se je na povabilo odzval z esejem, iz katerega je zgornji odlomek.

Vabljeni, da se nam pridružite na pogovoru z avtorjem in predstavitvi njegovih zadnjih dveh knjig v četrtek, 4. oktobra 2018, ob 18.00, v Umetnostni galeriji Maribor.

Častni gost: Drago Jančar
Voditelja večera: Zora A. Jurič, organizatorica kulturnih prireditev ter Mitja Čander, urednik in direktor založbe Beletrina.

VABLJENI!

📷 arhiv založbe Beletrina

OKUPIRANI KINO – PREMIERA, POGOVOR Z AVTORICO IN OTVORITEV

GT22 22 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Okupirani kino (Okupirani bioskop / Occupied cinema) je film o gverilski akciji, ki so jo začeli mladi aktivisti z zavzetjem privatiziranega kina Zvezda v Beogradu. Ta akcija je združila različne družbene skupine, ki so imele iste ambicije - spremeniti realnost, v kateri živijo. Vendar pa njihova stališča o tem, kako bi izgledala ta stvarnost, niso bila enaka. Slovenska premiera filma bo odprla novo sezono #IntimniKino v GT22 in bo hkrati potekala v okviru otvoritvenega dneva festivala 8th StopTrik International Film Festival, ki je letošnji cinefilski fokus namenil pomenu mestnega kina za filmsko kulturo v mestu. Po projekciji bo sledil pogovor z avtorico Senko Domanović.

Vstop je prost. / Free entry.
PROGRAM, 4. OKTOBER

10.30 - 12.30, SALON UPORABNIH UMETNOSTI:
Posvet o mestnem kinu in razvoju filmske kulture (z mednarodnimi, slovenskimi in mariborskimi strokovnjaki)

14.00, Galerija K18: otvoritev razstave Kino in Maribor / Cinema and Maribor (kurator: Simon Žlahtič)

18.00, IntimniKino.GT22: premiera Okupirani kino (Okupirani bioskop / Occupied cinema, Senka Domanović, Srbija, 2018, 87’ // sledi pogovor z avtorico filma)

20.00, SALON UPORABNIH UMETNOSTI: otvoritev 8. StopTrik Festivala in razstave Osberta Parkerja

IZJAVA AVTORICE
“Splošno razširjeno je mnenje, da živimo v času, ko ljudje izgubljajo zaupanje v institucije in državo. Poklicanost kinematografije je bila priložnost, da so se ljudje združili, sami organizirali in upravljali omejeno mikro gospodarstvo, ki je v bistvu zaobšlo tržno logiko in se oddaljilo od ideološkega aparata države. Zgodilo se je redko srečanje umetnikov, aktivistov, bivšega kino osebja, ki so se združili proti nepravičnosti - in trenutek kasneje se je vse zrušilo. Moj film je poskus razumevanja te preobrazbe. Glede sloga, etike in produkcije se ta film opira na metodo cinéma vérité. Okupiran kinematograf, kot preiskovalni dokumentarec, spremlja stvari in medias res. Fotoaparat ne skriva svoje prisotnosti, zato poziva člane gibanja in obiskovalce kina k dialogu.”

VEČ O AVTORICI
Senka Domanović se je rodila leta 1982 v Beogradu. Po končani srednji šoli se je vpisala na fakulteto za politične vede na študij novinarstva. Hkrati je zaključila triletno filmsko šolo v Centru za vizualno komunikacijo - KVADRAT. Leta 2005 vstopi v filmsko in televizijsko režijo na Fakulteti za dramske umetnosti, kjer leta 2011 v razredu Slobodana Šijana diplomira s celovečernim omnibusom OCTOBER. V obdobju 2005-2009 kot video umetnica sodeluje z različnimi civilnimi združenji na različnih projektih v Srbiji in tujini. Od leta 2014-2015 dela kot programski koordinator beograjskega festivala dokumentarnega in kratkega filma. V obdobju 2009-2018 je sodelovala kot režiser, scenarist in snemalec pri projektih za različne medijske produkcijske hiše kot so Emotion, Constantine, MBK, Vice Serbia, RTS.

NAPOVEDNIK: https://www.youtube.com/watch?v=vZxZfxp_PEs
PROGRAM, 4TH OF OCTOBER

10:30–12:30 Cinephilia Focus 1, Salon of Applied Arts: debate on City Cinema and Development of Film Culture (with local, national and international guests)

14:00 Cinephilia Focus 2: Exhibition opening Maribor and Cinema, Gallery K18

16:00 Panorama, Salon of Applied Arts

18:00 Cinephilia Focus 3: Slovenian premiere: Occupied Cinema (Senka Domanović, Serbia, 2018, 87 min) Talk with author Senka Domanović after the screening, GT22 – Intimate stage

20:00 Festival and Osbert Parker Exhibition Opening, Salon of Applied Arts

QUOTE FROM THE ARTIST:
"It is commonly held that we are living in times where people have lost their trust in institutions and the state. The Occupation of the cinema was a opportunity for people to come together, to self-organize and manage a contained micro economy essentially bypassing the market logic and break away from the ideological apparatus of the state. There we had a rare gathering of artists, activists, former cinema employees, standing up together against the injustice -- and moment later everything collapsed. My film is an attempt to understand this transformation. In terms of style, ethics and production, this film relies on the cinéma vérité method. Occupied Cinema, as an investigative documentary, putting things in medias res. The camera doesn't hide its presence, it invites movement members as well as the cinema goers to a dialogue."

ARTIST BIOGRAPHY
Senka Domanović was born in Belgrade in 1982. After finishing High School she enters the Faculty of Political Sciences in Belgrade to study journalism. Simultaneously completes a three-year film school at the Center for visual communication - SQUARE. In 2005 enters the film and television directing at the Faculty of Dramatic Arts, from where she graduates in 2011 in the class of Slobodan Šijan with the feature-length omnibus film OCTOBER. In the period 2005-2009 colaborates as a video artist with different civic associations on different projects in Serbia and abroad. From 2014-2015 works as a program coordinator of the Belgrade Documentary and Short Film Festival. In the period 2009-2018.she has been works as a director, screenwriter and cinematographer on projects for a variety of media production houses as Emotion, Constantine, MBK, Vice Serbia, RTS.

1. KONCERT CIKLA CARPE ARTEM

SNG Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Pihalni sekstet glasbenikov iz ljubljanske in mariborske opere s pianistko Katjo Sinkovič,
Novo delo skladatelja Matije Krečiča.

STOPTRIK PARTY – DARLA SMOKING X 5237

Kino Udarnik 1 Grajski trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

StopTrik Festival Party: Darla Smoking x VJ 5237

Po otvoritvi vabljeni v Kino Udarnik na party! Vstopnine ni. / Welcome to join us at Kino Udarnik for the party after the official opening! Free entrance.

//
Kdo je Darla Smoking? Gre za svežo zasedbo, ki jo sestavljata prekaljena akterja domačega podtalja – prvi skrbi za ritem, drugi pa manipulira s sempli, elektroniko in dimno zvočno zaveso. Darla je čvrsta, na dubu temelječa glasbena entiteta, znotraj katere se sodobnost preliva z ljudskim izročilom in tradicijo, obenem pa Darla predstavlja glas tisočerih z vseh koncev zemeljske oble. Odpotujte z njimi na krvave bregove reke Mississipi, potopite se v barvitost Bollywooda, raziščite skrite kotičke Orienta ali pa se pridružite afriškim plemenom pri vzklikanju bojnih krikov. Brenčanje prvenca Big Bug vabi v mrakobno počasen, spet drugič pa plesno lahkoten in razkošen svet elektronike, duba, etna in glasb sveta.

https://goo.gl/xs2ypk

VJ 5237
Stella Ivšek aka VJ 5237 kot vidžejka in oblikovalka sodeluje s številnimi društvi in zavodi kot so Kud Channel Zero, društvo za kulturno in umetniško produkcijo KAPA, zavod ATOL, kulturno umetniško društvo MOTA, EMANAT - zavod za razvoj in afirmacijo plesa in sodobne umetnosti, društvo Infundibulum. Skrbi za vizualno podobo kolektiva Tigerbalm in spletne založbe Kamizdat. Je rezidentna vidžejka v klubu K4. Kolaborirala je z različnimi ustvarjalci na področju medijske produkcije znotraj intermedijske umetnosti kot so Waarrego Valles, Shuljo, Lifecutter, Vj Mesec in Vj Smech.
Who is Darla Smoking? It's a new musical project, formed by two experienced musicians – one is controlling the rhythms, the other electronics, samples and smokey soundscapes. Brewing inside this dub-based entity are elements of history and modernity, while at the same time Darla embodies a thousand distinctive voices from all over the globe. Travel through them to the bloody river banks of Mississipi or colourful Bollywood sceneries, explore hidden dark corners of the Orient or observe some African tribes dancing and shouting their war cries. The palette of Big Bugs’ buzz paints a broad spectrum of colours and moods – get immersed in sometimes brooding and dark, sometimes lustrous and dance-oriented fusion of dub, electronica, ethno and world music.

https://goo.gl/xs2ypk

VJ 5237
Stella Ivšek aka VJ 5237 is a VJ and designer cooperating with numerous associations and institutes (Kud Channel Zero, društvo za kulturno in umetniško produkcijo KAPA, zavod ATOL, kulturno umetniško društvo MOTA, EMANAT - zavod za razvoj in afirmacijo plesa in sodobne umetnosti, društvo Infundibulum). She is in charge for visual identity of the Tigerbalm collective and the Kamizdat netlabel. Stella is a resident VJ of the K4 club. She also collaborated with different intermedia artists, such as Waarrego Valles, Shuljo, Lifecutter, Vj Mesec in Vj Smech.

BRANJE ZA ŽIVLJENJE Z MARKOM JUHANTOM IN DR. IGORJEM SAKSIDO

Wetrinsky 30 Vetrinjska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

V sklopu Nacionalnega meseca skupnega branja vas vabimo na dogodek, s katerim želimo poudariti pomen branja za posameznika in družbo. Gostili bomo Marka Juhanta, specialnega pedagoga za motnje vedenja in osebnosti, ki ima dolgoletne izkušnje z delom z otroki, in dr. Igorja Saksido, literarnega zgodovinarja in univerzitetnega profesorja, sicer pa izvedenca za slovensko mladinsko književnost. Z ambasadorjema branja, ki vsak s svojega vidika vrednotita njegov pomen, se bo pogovarjala dr. Sabina Fras Popović.

COPY OF BRANJE ZA ŽIVLJENJE Z MARKOM JUHANTOM IN DR. IGORJEM SAKSIDO

Wetrinsky 30 Vetrinjska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

V sklopu Nacionalnega meseca skupnega branja vas vabimo na dogodek, s katerim želimo poudariti pomen branja za posameznika in družbo. Gostili bomo Marka Juhanta, specialnega pedagoga za motnje vedenja in osebnosti, ki ima dolgoletne izkušnje z delom z otroki, in dr. Igorja Saksido, literarnega zgodovinarja in univerzitetnega profesorja, sicer pa izvedenca za slovensko mladinsko književnost. Z ambasadorjema branja, ki vsak s svojega vidika vrednotita njegov pomen, se bo pogovarjala dr. Sabina Fras Popović.

THE STILL

Mali oder Narodnega doma Ulica kneza Koclja 9 Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

THE STILL
Jazz v Narodnem domu
Rico Repotente, el. kitare
Derek Shirley, kontrabas
Steve Heather, bobni, tolkala
Gost: Chris Abrahams, klavir
Glasbeno-gledališka predstava
Predstava je avtorsko delo vsestranskega glasbenika Janeza Dovča, ki v sebi združuje dva od njegovih najljubših svetov, fiziko in glasbo. Skupna točka obeh – kakor tudi vrste izumov Nikole Tesle – je resonanca.
Gre za fizikalni pojav, ki je osnova vseh glasbenih inštrumentov in hkrati ključen tudi pri sobivanju človeka s sočlovekom in naravo. Osrednja osebnost glasbeno-gledališke predstave Tesla je izumitelj Nikola Tesla, ki ga mnogi radi označijo za »človeka, ki je izumil 20. stoletje«.
Predstava se sprehodi skozi devet poglavij Teslovega življenja, ki s pomočjo glasbe, poskusov, biografskih odlomkov in citatov dostopno predstavijo svet genija, njegovih izumov ter predvsem njegovo neizmerno željo po izboljšavi sveta za naslednje generacije. Vsako poglavje predstave zaznamuje drug inštrument, med katerimi lahko najdemo tako eksotične kot malone futuristične inštrumente, kot so Teslova tuljava, laserska harfa, teremin, različni sintetizatorji zvoka, doma narejeni inštrumenti, vsakdanji predmeti in, nenazadnje, prav poseben gost, Nao.

MAMA REKLA BAND – KONCERT

KGB 5 Vojašniški trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Band Mama Rekla , ki je na sceni že 17 let prihaja na oder KGBja. Band, ki se je vsa ta leta kalil po velikih in manjših odrih po celi Sloveniji se s svojo glasbo dobro prebijajo med slovenske rockerje. Javnost so dobro opozorili z sodelovanjem z Zlatkom in pop glasbenico Neisho. Bili so prvi band na Slovenskih tleh , ki so v živo igrali v reklami "ŽIVJO ŽIVLJENJE " Pivovarne Union na PopTV. Lani so bili odlicni med 10 finalisti na festivalu PopRock v sklopu Dnevi Slovensko Zabavne Glasbe Rtv Slo. Mesanica pop, rocka in punka se odlično meša med njihovimi coverji, ki jih fantje redno preigravajo med svojo avtorsko glasbo.
Po izdanem drugem albumu tokrat rokerji Mama Rekla prihajajo v KGB. Se vidimo.
Damjan Hameršek – bobni
Miha Fišer – bas kitara
Uroš Kmetič – ritem kitara, vokal
Andrej Vohl – solo kitara
Jure Recek – klaviature

cena vstopnice - samo celih 3 €

THE DOORS EXPERIENCE

MC Pekarna 16 Ob železnici Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

The Doors Experience na odru oživijo brezčasen zvok, prav tako pa tudi revolucionaren šov skupine Jim Morrison & The Doors. Desetletja po smrti Jima Morrisona skupina uresničuje njegovo magično moč. Le redkim je uspelo posredovati edinstven občutek skupine The Doors na svojih koncertih.

Kultne skladbe, na primer Light My Fire, Break On Through, The End, Alabama Song, Touch Me, Roadhouse Blues in People Are Strange, poskrbijo za to, da koncerti privržencem nudijo poseben glasbeni užitek.

Da lahko skupina interpretira tudi poznejše hite skupine The Doors, na primer Riders On The Storm ali L.A. Woman, so klasičnim inštrumentom (orgle, kitara in bobni) dodani tudi električni klavir in bas kitara.

Na koncertih je moč slišati več kot 40 skladb iz bogatega repertoarja skupine The Doors. The Doors Experience, ki jo je osnoval Jason »Jim« Boiler, je nastala leta 2001. Skupina nastopa po vsej Evropi.

Med poznavalci uživa skupina ugled najboljše Doors tribute skupine v Evropi. Za to so zaslužni člani skupine, ki obvladajo svoje inštrumente, dodajo pa še kvaliteten nastop na odru. K temu prispeva tudi nastop Jasona in osupljiva podobnost Jimu Morrisonu. Jason nas prepriča z videzom, gestiko, karizmo, predvsem pa z glasom, brez da bi postavljal dvom v Morrisonovo edinstvenost.

www.thedoors.at

Vstopnina:
- 7 EUR v predprodaji (MC Pekarna)
- 8 EUR na dan koncerta z rezervacijo na www.pekarna.net
- 9 EUR na dan koncerta brez rezervacije

ARHEOLOGIJA ANIMACIJE: TRIK KINO IN GLASBA V ŽIVO

Wetrinsky 30 Vetrinjska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Arheologija animacije: Trik kino in glasba v živo/
Archaeology of Animation: Trick Cinema and Live-Music

Filmski ustvarjalci in publika zgodnjega filmskega obdobja so bili
zatopljeni v gibanje, podvrženi iluziji in omamljeni od nočnega življenja. S sličico za sličico je fotografija ukanila vsakogar ter
sprožala očaranost, smeh ali strah. Sestavljanje sličice je temeljilo na igrivosti oblik, koreografiji in barvanju traku, vsaka projekcija pa je bila unikatna, saj jo je spremljala glasba v živo. Leta 1918 se je svet spremenil in iz današnje perspektive se najzgodnejši filmski eksperimenti zdijo nedolžni ter naivni. Toda vrnimo se nazaj h kinu stoletje nazaj in si oglejmo, kako veselo je spregovoril o urbanem labirintu, pijancih, perverzijah ter zlasti o kinu samem.

Projekcije bo spremljala glasba v živo, izvajal pa jo bo Artur Maćkowiak. Je glasbenik, izvajalec in improvizator, igra solo in v skupini Innercity Ensemble, pa tudi v številnih drugih kratkotrajnih
glasbenih projektih. Maćkowiak je soustvarjalec in kitarist skupin
Something Like Elvis in Potty Umbrella. Svoja glasbena zanimanja je usmeril v kitarsko glasbo z zajetno dozo eksperimentiranja,
elektronike, ambientala, improvizacije, vedno z značilnim prizvokom slovanske melodike in senzibilnosti.

https://goo.gl/ZpmFmq

Projekt je finančno podprlo mesto Bidgošč (Bydgoszcz).

Filmski program/ Film programme:

1. Stric Josh na filmski predstavi/ Uncle Josh at the Moving Picture Show, Edwin S. Porter (Edison), 1902, ZDA/ USA, 2'

2. .The Kiriki/ Les Kiriki Acrobates Japonais, Segundo de Chomón, FRA/ESP, 1907, 2'40''

3. Popotnikova nočna mora/ Une excursion incohérente, Segundo de Chomón (Pathé), 1909, FRA/ ESP, 8'39''

4. Žaba/ La Grenouille, Segundo de Chomón (Pathé), 1908, 3'15'

5. Marija in Metka/ Mary and Gretel, Howard S. Moss (Peter Pan Film Corp.), 1916-17, ZDA/ USA, 7'

6. Hypocrites (excerpt)/ Hinavci (odlomek), Loise Weber, 1915, ZDA/ USA, 4'11''

7.Sanje navdušenca nad popečenim toastom s sirom/
Dream of A Rarebit Fiend, Edwin S. Porter, 1906, ZDA/ USA, 10'

8. Snemalčevo maščevanje/ Меɫɬькиɧеɦаɬɨгɪафичеɫкɨгɨ ɨɩеɪаɬɨɪ, Władysław Starewicz (Studio Khanzhonkov), 1912, RUS, 13'23''
Archaeology of Animation: Trick Cinema and Live-Music

Early filmmakers and audiences were immersed in movement, subjected to illusion and dazzled by the nightlife. Frame by frame photography was tricking everyone and provoking fascination,
laughter or fear. Compositing the frame was based on play
fulness of shapes, choreography and colors made on reels and each screening seemed unique for it was enriched with live-music. In 1918 the world changed and from today's perspective the earliest experiments are considered innocent and naive. But let's go back to the cinema that is older than one century, and let's see for ourselves how gladly it spoke about urban maze, drunks, perversion and above all the cinema apparatus itself.

The live-music accompanying the screening will be performed by Artur Maćkowiak. He is a musician, performer and an improviser who plays solo and in Innercity Ensemble as well as in many other different ephemeral music projects. Maćkowiak is a co-creator and the guitarist of bands: Something Like Elvis and Potty Umbrella. His interests are focused on guitar music with a
huge dose of experiment, electronics, ambient, improvisation but with a characteristic note of Slavic melody and sensibility.

https://goo.gl/ZpmFmq

Project realised with financial support of the city of Bydgoszcz.

CELODNEVNA DELAVNICA CIANOTIPIJE

GT22 22 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Vabljeni delavnico, kjer boste lahko spoznali posebno tehniko-cianotipijo. Cianotipija ali modrotisk je alternativni fotografski postopek, kjer fotografija nastane s pomočjo ultravijolične svetlobe (UV žarkov). Moder ton fotografij je značilen rezultat tega postopka.

Udeleženci boste na svetlobno občutljivo podlago polagali predmete, s katerimi boste ustvarili izbrano kompozicijo in tako izdelali fotogram. Osnovna podlaga, ki jo bomo uporabili je papir, udeleženci pa lahko po želji prineste tudi svetle, nepotiskane majice ali platnene vreče in svoj motiv ustvarijo na njih.

S seboj lahko prinesite lastne predmete (na primer listje, cvetje, čipka, polprosojni predmeti, rentgenske slike)) ali pa boste zbirali predmete iz zakladnice Mišnice in z njimi ustvarjali fotograme.

Cena udeležbe?

25 € na osebo.

Prijave na misnica@gt22.si

V ceno je zajeto mentoriranje, kemilalije, papir, pripomočki, potrošni material, ...

Mišnica GT22?

Mišnica GT22 je fotografska platforma, ki želi fotografijo razvijati širše kot samo na papirju - Mišnica želi povezovati, izobraževati, raziskovati, ustvarjati in gojiti. Doma, na tujem, povsod.

Kaj je cianotipija ?

Cianotipija je fotografski postopek, ki ga je leta 1842 izumil John Herschel (astronom in znanstvenik). Je ena izmed prvih fotografskih procesov, ki je bila izumljena par let po izumu fotografije 1839.

Glavna razlika je ta, da se pri procesu razvijanja ne uporablja srebra, ampak železove spojine.

Za izdelavo fotografije ne potrebujemo fotoaparata ali povečevalnika.

Komu je delavnica namenjena?

Namenjena je vsem zainteresiranim, ki želijo spoznati ta zanimiv postopek.

Je delavnica primerna tudi za mojega otroka?

Seveda, Otrok nima nikoli neposrednega stika s kemikalijami. Celotni postopek izvaja vodja delavnice. Naloga vašega otrokoga bo zbrati predmete, iz njih ustvariti motiv in pridno poslušati in opazovati.

Delavnico vodi Gregor Salobir član ekipe Mišnice GT22

Gregor Salobir (1989) fotograf, član fotokluba Maribor in samouk na področju fotografije. Že od malih nog rad shranjuje neponavljajoče se trenutke in situacije.
Zraven digitalne fotografije se fotografsko usmerja nazaj h koreninam in začetkom lastnega fotografskega potovanja – k analogni fotografiji.
Privlačijo ga različne smeri fotografije: od avtorsko-umetniške, ulične do reportažne ...
Svoj kreativni prostor je našel v skupnosti GT22, kjer ustvarja, svoje znanje nadgrajuje in ga prenaša.
V letu 2015 je postal eden od vodij Mišnice - odprte temnice v hiši GT22.