ALICE V POSTELJI (FESTIVAL BORŠTNIKOVO SREČANJE)
Slovensko narodno gledališče Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaAvtor: Susan Sontag
Režija: Dorian Šilec Petek
Oh, ekstaza samote!
Susan Sontag
Kako junaško je, da zatajimo nečimrnost do te mere, da zmoremo priznati, da nam je igra pretežka.
Alice James, o samomoru
Ime Alice. Skriva se iskanje, skriva se nepoznano, groteskno in nevarno. Skriva se čudež. Alice se nahaja v neprepoznavnih oblikah, pojavlja se kot duh in pojavlja se kot partner. Kljub neprepoznavnosti je to telo lahko Alice, zadnja meja Alice. Črno sonce sveti v hladno sobo, v kateri biva Alice. Okoli nje ni nikogar.
Alice James je v svoj dnevnik pisala o starem paru, ki se je odločil, da po polnem življenju skupaj skoči v deročo reko. To je njena volja, njena sanjarija in v tej sanjariji je nekaj magičnega. Alice verjame v magijo, ne v čarovnije in uroke, ampak v svetlobo, ki se skozi okno razliva po sobi in osvetljuje svetleče delce v zraku, v zlate liste, ki nam vlivajo voljo do življenja. Verjame v moč nenadne sreče, ki za trenutek daje vsemu obliko smisla in urejenosti, ki se v naslednjem trenutku podre. S svojo zapuščino nam priča o neprestanem iskanju in o razbremenjujoči moči tega iskanja, saj bi z obstojem smisla vse postalo prazen avtomat. Vse, kar imamo, nam priča Alice, je iskanje, v katerem postane vse smotrno, in to je največja mera optimizma, za katerim lahko iskreno stojimo.
Danes se mi je porodila misel ‒ Ničesar ni, ničesar, kar bi mi preprečevalo, da delam karkoli, razen mene same … Odšla bom ‒ Bog, živeti je nekaj ogromnega.
Susan Sontag
Alice James se skriva v intimi in v odnosu z drugim. Kaj pomeni govoriti z drugim? Kaj pomeni biti slišan, še toliko bolj razumljen? Črno sonce, ki v osredju bitja sveti in hromi, zapira v majhne sobe. Osamljenost in samota. Tišina in nepremičnost. Kaj je meja življenja? Igra je bolečina in vsi napori po razumevanju ne zadovoljijo. Zapleteni, zvezani počasi polzimo proti Alice – želimo si njene bližine. Želimo si jo lastiti, želimo biti njeni znanci, njeni bratje, njeni rešitelji, želimo biti tisti, ki nosijo bolečino zanjo. Toda prehiti nas, močnejša je od nas in nas prelisiči ter se nam izmuzne. Ne moremo razumeti Alice in ona v svoj dnevnik zapiše: Kukavice mojstrsko imitirajo ure kukavice.
Glede smrti Gertrude Stein: zbudila se je iz globoke kome in vprašala svojo družabnico Alice Toklas: »Alice, Alice, kaj je odgovor?« Družabnica ji je odgovorila: »Ni odgovora.« Gertrude Stein je nadaljevala: »Prav, kaj pa je potem vprašanje?« In mrtva legla nazaj.
Susan Sontag
Dorian Šilec Petek
Iz gledališkega lista
Alica je pač Alice. Ne glede na stoletje, ne glede na simbolni svet, ne glede na fikcijo ali zgodovinsko dokumentarnost nosi Alice v sebi zgodbo o tesnobi in žalosti žensk. Je šolski primer, ki kaže zmage in omejitve domišljije. Je tisto, kar je skrito v vsakem posamezniku, ki čuti v sebi drugačen svet, ki pa ga nikakor ne more izraziti, deliti z drugimi, se preprosto odmakniti in z odprtimi očmi pogledati vanj. Zgodba o tistih, ki vedo, kaj vse bi lahko bili, pa niso.
Staša Prah: Umreti, spati, nemara sanjati et cetera (odlomek)
Več informacij na spletni strani: https://www.drama.si/repertoar/delo?id=3319
YAMAMAYU
Tonšur Pasaža, podhod med Glavnim in Rotovškim trgom Podhod med Glavnim in Rotovškim trgomYAMAMAYU
8-kanalna zvočna kompozicija
planetarni vrt fluidne harmonije
zvočnost japonskega hrastovega prelca
Tonšpur Pasaža / MFRU 2020
YAMAMAYU je bio-akustični, zvočno-raziskovalni projekt, ki v jedro umešča zvočnost japonskega hrastovega prelca, (lat. Antherea yamamai, jap. ヤママユ), nočno veščo, ki se je nekje od sredine do konca 19. stoletja uspešno asimilirala v slovenskih listnatih gozdovih z izrazitimi letnimi cikli, in vsaj do nedavnega z izstopajočim temperaturnim nihajem med poletjem in zimo. Poetična raziskava zajema življenski cikel jamamaja: ličinka, gosenica, metulj. Aspiracija so umetničine fascinacije nad dislociranimi nočno-poetičnimi zvočnostmi, gozdno-abstraktnimi teksturami Japonske in lokalnega prostora, afirmativnega in bivanjskega umetničinega okolja. Vse preplete nočna vešča jamamaj, katere svilene zapredke je pobirala ob izteku poletja v gozdovih, do nedavnega še ne vede, da prav ta svetlo zeleni zapredek svilenih niti predstavlja preostanek procesa metamorfoze insekta in konkretno povezuje raznolike silnice in dislocirane prostore.
OR poiesis (alias Petra Kapš) je umetnica in raziskovalka na področju zvoka in slušne percepcije ter poetičnega performansa. Besedo razširja v sonornih sferah časprostor poezije. Ob vseh digitalnih razsežnostih ji je središčna fizična prisotnost telesa. V širšem opusu svoje umetniške prakse avtorica raziskuje modalitete tišin in potencialnosti, ki jih tiha okolja nudijo za prisluh pretanjenim akustičnim kvalitetam snovi in glasu. V zadnjih letih je pomembno prispevala k razvoju interaktivnih, zvočnih in performativnih umetniških praks. Njena zvočna dela beležijo samote.
Več o umetnici na: orpoiesis.blogspot.com
YAMAMAYU / Tonšpur Pasaža / MFRU 2020
format: 8-kanalna zvočna kompozicija v javnem prostoru
zahvale
S finančno podporo Mestne občine Maribor.
Soorganizacija Ustanova Fundacija Sonda.
Posebna zahvala ddr. Boštjan Dvořák.
Organizator: OR poiesis / MFRU 2020
SEDEM DNI (FESTIVAL BORŠTNIKOVO SREČANJE)
Slovensko narodno gledališče Maribor 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaAvtor: Katarina Morano, Žiga Divjak
Režija: Žiga Divjak
Ponedeljek. Iz ure v uro. Bo.
Torek. Iz ure v uro. Saj bo.
Sreda. Iz ure v uro. Samo še tole potrpim, pa bo.
Četrtek. Iz dneva v dan. Še čisto malo, pa bo.
Petek. Iz tedna v teden. Saj bo.
Sobota. Iz meseca v mesec. Bo.
Nedelja. Iz leta v leto. Bo. A bo?
Ljudje in živali smo si v marsičem podobni. Naša skupna lastnost je na primer osnovni strah – strah pred smrtjo. Med evolucijo je bil obojim prirojen preživetveni nagon, ki nas poskuša ohranjati pri življenju. Vendar pa je človek v primerjavi z živalmi edino bitje, ki se zaveda neizbežnosti smrti, edino bitje, ki se zaveda, da bo moralo umreti. Od smrti pa nas loči samo čas, in to določen čas. Vendar meje tega trajanja večina ne more predvideti. To daje danemu času neskončno vrednost.
Osnova avtorskega projekta Sedem dni je občutek, da nam zaradi nenehne naglice, v kateri si poskušamo zagotoviti boljši oziroma mirnejši jutri, posamezen dan prepogosto spolzi iz rok. To bo predstava o življenju malih ljudi, ki se po najboljših zmožnostih trudijo preživeti iz tedna v teden, ob tem pa upajo, da ne bo tako tudi iz leta v leto. To bo predstava o malem človeku, ki se mora kljub dejstvu, da svet, ki mu pripada, gotovo drvi v katastrofo, ukvarjati s svojim »vrtičkom«, ki že dolgo ne uspeva tako, kot je nekoč (če sploh je kdaj uspeval), ali pa uspeva zgolj toliko, da mali človek ob njem z upanjem ali celo brez njega vztraja. Tako zelo se trudi preživeti, da skoraj pozabi, da morda niti ne živi.
Sedem dni je omnibus usod, s katerimi si delimo ulice, stanovanjske bloke, pisarniške mize, vrste na blagajnah nakupovalnih središč, garderobe na bazenih, stranišča v najljubšem baru, je omnibus usod, s katerimi se zvrstimo za mizami v priljubljenih gostilnah, usod, s katerimi si delimo usodo.
Režiser Žiga Divjak je za svojo prvo uprizoritev v institucionalnem gledališču (Človek, ki je gledal svet, SMG) leta 2017 na Borštnikovem srečanju prejel nagrado za najboljšo režijo, leta 2018 pa je bila na omenjenem srečanju uprizoritev 6 v njegovi režiji (koproducenta Maska Ljubljana in SMG) razglašena za najboljšo uprizoritev v celoti. Žiga Divjak v sezoni 2019/2020 v MGL režira prvič. Z dramaturginjo Katarino Morano, ki je njegova stalna sodelavka, napovedujeta predstavo »o sedmih trenutkih, ki sodu počasi izbijajo dno« …
Ponedeljek je, ura je sedem in čas je, da vstanemo …
Povzeto po članku Gorana Lukića iz gledališkega lista uprizoritve
Smo delavci. Delavke. Partnerji. Partnerke. Možje. Žene. Očetje. Mame. Bratje. Sestre. Prijatelji. Prijateljice.
Znanci. Znanke. Aktivni. Pasivni. Jezni. Veseli. Žalostni. Vsak izmed nas je kaj izmed tega, in še več. Vsak izmed nas se vsak dan gradi skozi vse to, in še več. Vsakega izmed nas se vsak dan, preko drugih, gradi skozi vse to, in še več. Kombinacij je nešteto. Interakcij je nešteto. Snovi, iz katere vedno znova nastajajo dogodki, zgodbe, ki ostajajo skozi čas. Uprizoritev Sedem dni je zato več kot aktualna – vedno znova aktualna. Je življenje. In kot taka se uprizoritev Sedem dni nikoli ne konča – tako kot se življenje vedno znova obnavlja skozi neštete interakcije, dogodke, izkušnje, spomine. In tako tudi ti, ki gledaš to »predstavo«, nisi gledalec. Si človek. Z nešteto interakcijami, dogodki, izkušnjami, spomini, ki so te privedli do tega, da si ta del življenja tudi del življenja tistih, ki ti z odra govorijo življenje; da ta del življenja deliš z drugimi, ki prav tako z istega odra poslušajo isto življenje; da ta del življenja, medtem ko z odra poslušaš to življenje, pri sebi priklicuješ dogodke, spomine, interakcije svojega življenja. Vsi skupaj pa ob poslušanju tega življenja in intimnem priklicu nanj priklicanih dogodkov, spominov, interakcij pletemo neskončno mrežo – življenja.
V uprizoritvi smo uporabili krajši odlomek in aranžma iz skladbe Tvoje jutro Vlada Kreslina.
Za sodelovanje se zahvaljujemo Jaru Zorcu (glas po telefonu), Gregorju Zorcu, Maji Križnik, Goranu Lukiću, Delavski svetovalnici, Živi Divjak in Maji Avi Žiberna.
Več informacij na spletni strani: https://www.mgl.si/sl/program/predstave/sedem-dni
MOSTOVI IN BOGOVI
SNG Maribor, Stara dvorana 27 Slovenska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaAvtor: Nejc Gazvoda po motivih zgodb Toneta Partljiča
Režija: Aleksandar Popovski
Zabavna, nora in presenetljiva mariborska epopeja
Po motivih novel, zbranih v knjigi Ljudje iz Maribora (2017), romana Sebastjan in most (2014) in romana Pasja ulica (2013) Prešernovega nagrajenca Toneta Partljiča je Nejc Gazvoda ustvaril dramsko besedilo z naslovom Mostovi in bogovi. Uprizoritev je dramski poklon Mariboru, njegovi zgodovini, prebivalcem in mariborski legendi, neutrudnemu mestnemu kronistu, ki bo v letu 2020 praznoval svoj osemdeseti jubilej. Tone Partljič v svojih zgodbah z izdelanim občutkom za situacijo in humor subtilno in inteligentno pod drobnogled jemlje posameznike iz bogate mariborske zgodovine in jih literarno oblikuje s pretanjenim občutkom za tegobe človeka in časa. Nejc Gazvoda, letošnji Grumov nagrajenec, ki je navdih za Mostove in bogove jemal pri Fellinijevih mojstrovinah Amarcord in Roma, zgodbe o mestu in njegovih mostovih – povezovalci dveh bregov, s katerih so Mariborčani skakali, se na njih ljubili, jih gradili, jih preklinjali, občudovali, se z njimi bahali in preko njih potovali z enega na drugi breg, na tuje in spet domov – vodi skozi majhne "bogove", snovalce svojih usod, ki s svojimi življenji pišejo svoje in mestne zgodbe.
Uprizoritev, ki s parado barvitih likov in njihovih zabavnih, tragičnih, napetih, čudovitih zgodb z dodatkom nadrealističnih trenutkov povezuje posamezne zgodbe v gledališko celoto, je na oder postavil umetniški direktor mariborske Drame Aleksandar Popovski.
KURJA KOŽA – CIKEL SONIČNO GIBALNIH ZGODB
Galerija EPEKA 8 Koroška cesta Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia Glasbeni cikel Kurja koža se naslanja na tradicionalno kulturno dediščino na področju glasbe in plesa. Pri vseh svetovnih tradicijah sta glasba in ples tesno povezana. Nastopata en z drugim. V nekaterih družbah ni splošnega termina za glasbo in ples. Namesto tega specifična imena opisujejo različne performanse, ki vključujejo glasbo in ples. V drugih družbah ista beseda označuje glasbeno ustvarjanje, petje, ples in pogosto tudi obrede.
Glasba v nas dobesedno povzroči gibanje (zibanje, ploskanje ob ritmu, ples). Razlaga za povezavo med glasbo in plesom pa ostaja izmuzljiva. Mogoče zato, ker presega meje razuma. Ravno neubesedljivost nevidne vezi je naše vodilo in inspiracija za izvedbo glasbenega cikla.
Produkcija: KUD BAOBAB
Koprodukcija: Šit Dizajn, EPEKA
Partnerji: Zavod Studio 25, Afro Studio Black Diamond, Mariborska knjižnica
Projekt podprl: JSKD, MOM
Lokacija: pred Galerijo EPEKA, Koroška cesta 8, 2000 Maribor
*V primeru slabega vremena, bo dogajanje potekalo v Galeriji Hladilnica Pekarna. Program bo primerno prilagojen in bo potekal v strnjeni obliki popoldne. O spremembah boste obveščeni na naši spletni in FB strani.
Program:
10:00 // Afro Studio Black Diamond (afriške pričeske za dekleta in fante)
10:15 // Delavnice za otroke, pripovedovalski kotiček (delavnica afriških plesov, bobnarska delavnica, ustvarjalna delavnica, pripovedovanje afriških zgodb)
10:30 // Black Star Acrobats Street Show (Gana, Burkina Faso) - predstava
*Dopoldanski program se zaključi ob 13.00.
17.00// Afrofonija - plesno glasbeni spektakel avtorice Maše Kagao Knez (Slovenija, Burkina Faso)
Back Star Acrobats street show – akrobatsko glasbeni performans
Posebnost ganske akrobatske šole, virtuozno vrtenje pisanih aluminijastih »lavorjev«, ki so v Gani sicer v vsakdanji rabi za pomivanje posode ali pranje »žehte«, saj vodovod ni samoumevna stvar, vas bo prevzelo kot ponazoritev iskanja ravnovesja v našem vsakdanu, v katerem vsi žongliramo z več opravki naenkrat. Osredotočenost in večopravilnost na najvišji ravni.
Eric Adonbila (Gana) – akrobacije
Mamourou Sanou (Burkina Faso) – djembe
Issiaka Sanou (Burkina Faso) – dundun
Afrofonija – plesno glasbeni performans
Plesno glasbeni performans Afrofonija vas bo popeljal v osrčje zahodne Afrike preko ritmičnih in gibalnih pejsažev, ki jih bodo plesalke in bobnarja izrisali pred vašimi očmi. Glasba in ples sta v zahodnoafriški tradiciji tesno prepletena, dialog med glasbeniki in plesalci pa predstavlja vrhunec umetniškega izraza.
Maša Kagao Knez je avtorica performansa. Navdih je črpala iz bogate ritmične zakladnice zahodnoafriške glasbene dediščine, koreografijam pa dodala svoj lastni plesni jezik, ki ga razvija in je preplet sodobnega plesa in zahodnoafriških plesnih korakov.
Issiaka Sanou in Mamourou Sanou sta ustvarila glasbeno podobo performansa. Mojstra na bobnih prihajata iz Burkine Faso, države z izjemno glasbeno tradicijo. Issiaka in Mamourou jo z veseljem predstavljata širšemu občinstvu po Sloveniji.
Koreografija: Maša Kagao Knez
Ples: Tina Ažman, Vesna Bizjak, Tjaša Jerak, Maša Kagao Knez, Kristina Sicherl, Eva Žagar
Glasba: Issiaka Sanou – dundun, Mamourou Sanou – djembe, Blaž Korez - djembe
2. ZIZ FESTIVAL – DNEVI MARIBORSKE ALTERNATIVNE GLEDALIŠKE PRODUKCIJE
Online Maribor2. ZIZ festival in 7. Gala podelitev ZIZ nagrad sta preseljena na splet. Najboljši možni surogat za druženje v živo vas s široko paleto dogodkov, ki mariborsko alternativno uprizoritveno sceno s podnic premika na medmrežje, vabi, da si obujete komot copate, natočite kozarce in ošpičite poglede.
Med 22. in 27. novembrom 2020 bomo na ZIZ festivalu predstavljali uspehe in dosežke alternativne gledališke scene v pretekli sezoni. Iztirjenje klasične izvedbe festivala nas je privedlo do spremenjenega medija in posledično spremenjene izvedbe. Tekom festivala bo področje predstavljeno skozi spletne performanse, okrogle mize z orisi letošnjih dosežkov, predvajanja radijskih iger in predstavitvijo ZIZ koledarja 2021.
PROGRAM
Nedelja, 22. 11. 2020 ob 11.00
Preddogodek
Aktivno gled(al)išče: Izid knjige InExActArt: Autopoietsko gledališče Augusta Boala
Pogovor o prevodu z avtorico Birgit Fritz, prevajalcem Janom Podbrežnikom, urednicama Uršo Adamič in Barbaro Polajnar.
V sodelovanju s KUD Transformator in PTL Ljubljana.
Ponedeljek, 23. 11. 2020 ob 19.30
Otvoritev festivala in predstavitev ZIZ koledarja 2021
Renato Volker – Stand up “Zarotnik”
Zgodba se vrtinči okoli dveh homoseksualnih, incestoidnih, v zastave zavitih, policijskih psih Kugi in Škifu, ki na konjih, pod maskami, pred dežurno cepilno postajo Maribor Tezno, poleg Trga svobode, takoj po vrnitvi iz Ljubljane čakata pri Citiju na avtobus številka 3, da bi pri Elektro prestopila na 6ko, ker bi rada opoldne, dokler je še sonce, na Hočko Pohorje prišla in našla svoj notranji mir, kot pripadnika novonastajajočega narodno osvobodilnega gibanja imenovanega po legendarnih zadnjih besedah predzadnje amsterdamske prostitutke Co N’Dom: “Dost vas mam fseh fkup, luleki prestrašeni”; odJJebi.
Torek, 24. 11. 2020 ob 18.00
Prerez mariborske alternativne gledališke scene 2019/2020 in pogovor z izvajalci, dan #1
Sekcija: kulturno-izobraževalne predstave
× Vrvica, ki je rešila svet
× Kozlovska sodba
× Črno belo
× Calais, Calais
Sreda, 25. 11. 2020 ob 18.00
Prerez mariborske alternativne gledališke scene 2019/2020 in pogovor z izvajalci, dan #2
Sekcija: avtorsko gledališče predstave
× Homo Absurdus
× Heroj 3.0.
× Brez jajc ni omlete
× Okrog ene ure
Četrtek, 26. 11. 2020 ob 18.00
Okrogla miza: Odstiramo producentsko zaveso mariborske alternativne gledališke scene – pogovor s producenti
Gostje okrogle mize: Ivan Lorenčič (English Student Theatre – II. gimnazija Maribor), Nika Bezeljak in Zoran Petrovič (Moment Maribor), Tanja Cvitko (samozaposlena v kulturi), Tomaž Podbevšek (Pekarna Magdalenske mreže Maribor in Društvo Hiša)
Petek, 27. 11. 2020 ob 21.00
Večer radijskih iger v sodelovanju z Radiem MARŠ
Uvod zgodovina radijskih iger nekoč in danes: Jaša Jenull
× Ema (Pekarna Magdalenske mreže in kolektiv ZIZ)
× Maš ogenj (KUD Coda in Tanja Cvitko)
Umetniška vodja in producentka: Barbara Polajnar
Izvršni producenti: Simon Žlahtič, Žiga Auer, Jan F. Podbežnik
Odnosi z javnostmi: Anja Koleša, Anamarija Nađ, Lara Draškovič
Oblikovanje in video: Urša Rahne
Produkcija: Kolektiv ZIZ in Barbara Polajnar
Koprodukcija: Narodni dom Maribor (Vetrinjski dvor)
Soorganizacija: Pekarna Magdalenske mreže, Moment Maribor, KUD Transformator
Medijska sponzorja: Radio Maribor in Radio Marš
Projekt sofinancira Mestna občina Maribor.
PODPRITE ZIZ z ZIZdelki
čisto frišn ZIZ KOLEDAR 2021: https://bit.ly/3kcEoha
ZIZ majice: https://bit.ly/2U3vUhI
Več informacij na:
kolektiv-ziz.com/ziz-festival
*** Pridržujemo si pravico do spremembe programa.
7. GALA PODELITEV ZIZ NAGRAD
Online MariborKultura je predrugačena. Kultura je na čakanju. Kulture ne potrebujemo.
...
Ampak Gala ZIZ BO!
Sedmi večer mariborske alternativne uprizoritvene produkcije se ne bo družil, ne bo se navdušeno spominjal pretekle sezone in ne bo podeljeval nagrad. Upiral se bo, ker je v času udušene kulture že kulturni večer - upor!
Situacija je apokaliptično resna. A ZIZ se ne maje - ZIZ stoji.
Gala podelitev ZIZ nagrad je prireditev, ki jo Kolektiv ZIZ vsako leto prireja z namenom preizpraševanja pozicije alternativne gledališke produkcije v Mestni občini Maribor. Le-ta se za redno in raznoliko produkcijo, s katero bi aktivno doprinesla tako h kulturnemu dogajanju v Mariboru kot k izobraževanju gledališke publike, bori kljub omejenim produkcijskim zmožnostim in pomanjkanju primernih uprizoritvenih prostorov. Letos Gala ZIZ poteka okoliščinam prilagojeno – na spletu. Povezava do Gale bo naknadno objavljena na Facebook strani ZIZ in spletni strani ZIZ.
Produkcija: Pekarna Magdalenske mreže
Koncept in izvedba: Kolektiv ZIZ
Soorganizatorji: Narodni dom (Vetrinjski dvor), KUD Transformator
Avtorja scenarija in napovedovalca: Jan F. Podbrežnik in Eva Nađ
Izvršni producenti: Barbara Polajnar, Žiga Auer, Simon Žlahtič, Filip Bojanić
Odnosi z javnostmi: Anja Koleša, Anamarija Nađ, Lara Draškovič
Oblikovanje in video: Urša Rahne
Medijska sponzorja: Radio Marš in Radio Maribor
Projekt sofinancira Mestna občina Maribor.
*** Pridržujemo si pravico do spremembe programa.
UMETNOST PO POŠTI / UGM NATEČAJ ZA MAIL ART UMETNINE
UGM MariborUGM razpisuje likovni natečaj umetniških domislic na poštnih dopisnicah na temo razburljivega leta 2020! Po vzoru mail arta oziroma izmenjave umetniških pisem po pošti vabimo vse kreativce in ljubitelje umetnosti, da se nam pridružite v skupni akciji. Z natečajem podpiramo pobude civilnih iniciativ in Mestne občine Maribor po vzdrževanju umetniške kondicije v času nujno potrebne samoosamitve.
Na razstavi 100+ Vrhunci iz Zbirke UGM – trenutno v karanteni – med drugim predstavljamo zbirko poštne umetnosti (mail art) Andreja Skrbineka iz sredine 80-ih let. Avtor je tako poskušal premagati »izolacijo in solipsistično ustvarjanje v ateljeju«. Danes, ko smo kljub internetu spet izolirani, se po navdih obračamo k mail artu in moči umetnosti, da nas povezuje.
Pošljite nam vaše umetniške domislice o letu 2020!
Kako sodelovati:
· Potrebujete debelejši kos papirja formata A5 ali A6 (format razglednice/dopisnice) oziroma drugih manjših formatov, ki ga lahko enostavno odvržete v poštni nabiralnik.
· Na hrbtno stran ustvarite motiv na temo leta 2020 v poljubni tehniki (risba, kolaž, tempera, akvarel, grafika, origami idr.).
· Na sprednjo stran napišete naš naslov: Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva ulica 6, 2000 Maribor, ter v manjši pisavi vaše ime in domač naslov (lahko dodate še naslov elektronske pošte in/ali Instagram ime).
· Dopisnico s poštno znamko oddajte v poštni nabiralnik.
Rok za oddajo:
Svoje dopisnice nam pošljite do 14. decembra 2020.
Nagrada:
Med prejetimi dopisnicami bomo v UGM izbrali 30 najbolj domiselnih in jih predstavili na spletni razstavi v torek, 22. decembra 2020.
Glasovanje:
· Na podlagi glasovanja na družabnih omrežjih bomo izbrali še 3 najbolj priljubljene motive občinstva.
· 30 finalnih dopisnic bomo na družabnih omrežjih objavili 17. decembra 2020.
· Glasovanje za tri zmagovalce po izboru občinstva bo potekalo do 22. decembra 2020, zmagovalce pa bomo razglasili na spletni razstavi. Zmagovalci bodo prejeli darilni paket UGM.
Sodelujoči na natečaju se strinja z objavo poslanega motiva in svojega imena v javnosti (družabna omrežja, e-novičnik, razstava, plakat v javnem prostoru). Domačega naslova in naslova elektronske pošte ne bomo objavili, uporabljena bosta zgolj za potrebe interne komunikacije med UGM in sodelujočim. Poslane izdelke bomo sodelujočim po zaključku projekta vrnili (prevzem na blagajni UGM).
TA VESELI DAN KULTURE
Maribor center / UGM + UGM Kabinet + UGM Šop, Strossmayerjeva 6 + UGM Studio Trg Leona Štuklja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaObiskovalci si bodo lahko brezplačno ogledali vse aktualne razstave, se udeležili vodstev in se priključili zanimivim ustvarjalnicam za odrasle in otroke. Vse UGM publikacije bodo v UGM Šopu znižane za kar 30 %! Ob nakupu dveh izdelkov UGM maskote Hude mravljice (eden izmed teh mora biti vrečkica), vam tretji izdelek podarijo.
NAPREJ V PRETEKLOST S PRAZNIČNIM MUZEJEM
UGM MariborNaprej v preteklost s prazničnim muzejem
Skupna kampanja muzejev in galerij pod okriljem Skupnosti muzejev Slovenije
Slovenski muzeji in galerije smo v času, ko smo zaprti, svoje delovanje preselili na splet. Kljub tradicionalni vlogi »varuhov preteklosti« se muzeji danes aktivno odzivamo na družbena dogajanja in javnosti ponujamo dostop do kulturnega znanja. Zaradi tega za ljubitelje umetnosti pripravljamo poseben teden. Dogodek poteka pod skupnim imenom Naprej v preteklost. Kampanji lahko sledite tudi na socialnih omrežjih s hashtagom #naprejvpreteklost in #praznični muzej.
Program:
Prazničnih 5+ iz Zbirke UGM
Spletna ekspresna vodstva v živo na Instagramu
7. – 11. december 2020, 11.00
Žiga Kariž – It’s so Simple and that’s the Way I Like it
ponedeljek, 7.december 2020, 11.00
vodi: Jure Kirbiš, kustos UGM
Karel Jirak – Zima
torek, 8.december 2020, 11.00
vodi: Simona Vidmar, kustosinja UGM
Ivan Žabota – Družba pri čaju
sreda, 9.december 2020, 11.00
vodi: Brigita Strnad, muzejska svetovalka UGM
Zora Plešnar – Odsev 2
četrtek, 10.december 2020, 11.00
vodi: Andreja Borin, kustosinja UGM
Metka Kavčič – Prt
petek, 11.december 2020, 11.00
vodi: Urša Rotman, profesorica likovne umetnosti in strokovna sodelavka UGM
CARPE ARTEM: UMETNOST NE UTIHNE
SNG MariborUmetnost na svojevrsten način že stoletja prebija estetske, socialne in ideološke horizonte. Njena prisotnost je nujna, je težko pogrešljiva kulturna dobrina, ki nam dovoljuje vzdramiti naš intelekt, čustva ter jih popelje v druge dimenzije. Na valovih epidemije so nam ukrepi prinesli tudi drugačno koncertno podobo. Kljub dejstvu, da koncertno življenje v trenutni situaciji ne more obstajati v obliki, kot smo jo poznali poprej, se je tudi glasbena umetnost kot mnogotere druge dejavnosti preselila na splet. Ker jo ljudje potrebujemo. Ker »Umetnost ne utihne«.
Slednje je tudi naslov mini spletnega festivala komornega cikla Carpe artem, ustvarjalcev Društva za komorno glasbo Amadeus v koprodukciji s Slovenskim narodnim gledališčem iz Maribora. V Kazinski dvorani v SNG Maribor bodo izzveneli trije koncerti: 9., 10. in 11. decembra 2020, vsi ob 20. uri.
Prvi koncert spletnega festivala Carpe artem v svoje središče postavlja Klavirski kvartet št. 1 v g-molu, op. 25, nemškega skladatelja Johannesa Brahmsa, delo, ki je skladatelja leta 1862 proslavilo v dunajskem kulturnem okolju, ne samo kot perspektivnega komponista, temveč tudi kot izvrstnega pianista. V tem delu svetovne komorne zakladnice se ne skrivata ljubezen in občudovanje samo do skladateljevega idola Ludwiga van Beethovna, temveč v prepletu inovativnosti tudi poklon Robertu Schumannu in njegovi ženi Clari. Komorna mojstrovina bo 9. decembra zazvenela izpod prstov uspešnih slovenskih in tujih glasbenih poustvarjalcev: Denysa Masliuka ob klavirju, Oksane Pečeny Dolenc na violini, Evgenija Barsova na violi in Igorja Mitrovića na violončelu.
Drugi koncert s seboj prinaša ne samo Godalnega kvinteta št. 2 v C-duru, op. 29, »slavljenca« Ludwiga van Beethovna, temveč tudi vokalno-inštrumentalno noviteto skladatelja Tobiasa Peschanela: pesem Krt za sopran in godalni kvintet, ki jo je napisal na besedilo Daneta Zajca, ter skladbo Chanson perpétuelle (dobesedno: Večna pesem), zadnje dokončano delo francoskega poznoromantičnega skladatelja Ernesta Chaussona. Dela bodo bo zazvenela v izvedbi znanke slovenskih opernih in koncertnih odrov, sopranistke Sabine Cvilak in glasbenikov: violinistov Miladina Batalovića in Daše Savić, violistov Leventeja Gidrója in Eve Koprivšek Petkovšek ter violončelista Nikolaja Sajka. Kot poseben gost se bo glasbenikom pridružil tudi pianist Simon Krečič.
Sklepni koncert spletnega cikla »Umetnost ne utihne«, ki bo potekal 11. decembra, pa je oblikovala in navdahnila na Dunaju delujoča harfistka Tina Žerdin. Prisluhnili bomo lahko skladbam za neobičajno zasedbo harfe, mezzosoprana, flavte in violončela svetovnih ter slovenskih glasbenih ustvarjalcev: ruskega skladatelja in začetnika nove ruske nacionalne šole Mihaila Glinke, centralne osebnosti britanskega glasbenega kroga 20. stoletja skladatelja Benjamina Brittna, slovenskega skladatelja Jakoba Ježa (ki je ustvaril svojstveno glasbeno govorico, izpolnjeno z intimno ekspresivnostjo in razvitim smislom za liriko, v modernejši preobleki), francoske skladateljice s pridihom impresionizma Lili Boulanger, francoskega skladatelja Maurica Ravela, ki je dihal impresionizem, in za konec tudi vsem znanega in priljubljenega skladatelja Astorja Piazzolle in njegovih večnih tangov. Poleg harfistke Tine Žerdin bomo na odru lahko prisluhnili tudi mezzosopranistki Barbari Jernejčič Fürst, flavtistki Mateji Kremljak Hotko in Gorazdu Strliču na violončelu.
Dokler bodo na svetu živeli entuziasti, se nam torej ni bati – kultura in z njo glasbena umetnost bosta med nami vedno prisotni, četudi za kratek čas iz udobnosti domačega naslonjača. V mesecu decembru, ki ni samo prazničen in nostalgičen, temveč tudi prepreden z najrazličnejšimi refleksijami preteklega leta, naj vam preplet treh koncertov komorne glasbe cikla Carpe artem prinese oddih ali morda celo odrešitev znotraj glasbenih del slovenske in obče kulturne krajine. Upamo, da se čim prej lahko vidimo tudi na najbolj pristnih koncertih – tistih s publiko.
Natančen program z izvajalci:
Carpe artem: umetnost ne utihne
Mini spletni festival
9. december 2020 ob 20.00
V živo iz Kazinske dvorane SNG Maribor
Johannes Brahms: Klavirski kvartet št. 1 v g-molu, op. 25
Denys Masliuk, klavir, Oksana Pečeny Dolenc, violina, Evgenij Barsov, viola, Igor Mitrović, violončelo
10. december 2020 ob 20.00
V živo iz Kazinske dvorane SNG Maribor
Ernest Chausson: Chanson perpétuelle za sopran, klavir in godalni kvartet
Tobias Peschanel: Krt za sopran in godalni kvintet - krstna izvedba
Ludwig van Beethoven: Godalni kvintet št. 2 v C-duru, op. 29
Sabina Cvilak, sopran
Miladin Batalović, violina, Daša Savić, violina, Levente Gidró, viola, Eva Koprivšek Petkovšek, viola, Nikolaj Sajko, violončelo, Simon Krečič, klavir
11. december 2020 ob 20.00
V živo iz Kazinske dvorane SNG Maribor
Mihail Glinka: Ruska pesem št.1
Benjamin Britten: Ljudske pesmi (izbor)
Lili Boulanger: Nokturno
Jakob Jež: Gozdni odmevi
Maurice Ravel: Sonatina
Astor Piazzolla: Oblivion
Barbara Jernejčič Fürst, mezzosopran, Tina Žerdin, harfa, Mateja Kremljak Hotko, flavta, Gorazd Strlič, violončelo
CIKEL SONIČNO GIBALNIH ZGODB KURJA KOŽA: III ETUDE OB PEČI
splet (map)Online dogodek, 10. 12. 2020 ob 19.29
V okviru Cikla sonično gibalnih zgodb Kurja koža tokrat gostimo kontrabasista Thierna Dialla in gibalko Evo Zibler, ki nam bosta preko strukturirano improvizacijskih elementov prikazala III etude ob peči. Dogodek bo izveden v sodelovanju z Jazzz klubom Mezzoforte.
Thierno Diallo
je bas kitarist, kontrabasist, avtor glasbe, aranžer, glasbeni producent,… samouk. Kot avtor, izvajalec ali avtor in izvajalec je poleg igranja v glasbenih ansamblih sodeloval pri uprizoritvah plesnih, lutkovnih, cirkuških, kabaretskih, gledaliških, literarnih ter drugih intermedijskih produkcij. Ima več izdanih albumov samostojne in skupinske produkcije. Sodeloval je z Ego Malfunction, KUD Ljud, Sex&Violence Orchestra, Markom Petrušićem, Cenetom Resnikom, Barbaro Bulatović, Dano Auguštin, Sankofa, Lutkovnim gledališčem Ljubljana, v avtonomnem centru sodobne ljudske umetnosti Tovarna Rog ter z mnogimi drugimi posamezniki in kolektivi. Je (so)ustanovitelj glasbenih skupin Baltazar Big Band, Standart, Orkestrada, -O-, Chopin a la Jazz, lutkovne produkcije Življenje na nitki, Rogor produkcije, cirkuške produkcije Rogor cirkus, gibanja Free Karaoke, mobilnega Jazzz kluba Mezzoforte,… Vodi glasbene delavnice, kjer z metodo neobstoja napake sprošča prostor učenja. Pripravi okusno lečo in spodbuja ustvarjalnost v širši družbi.
V produkciji III etude ob peči bo predstavil svojo kompozicijo 6x6x6x6.
Eva Zibler,
minimalistična, lingvistična, muzikalistična žonglerka in antropologinja, ki nastopa v slovenskem in mednarodnem podtalju dobrih 10 let, je končala mednarodno šolo fizičnega gledališča Jacques Lecoq v Parizu. Večkrat razmišlja o tolkalih, ima črni pas bočnega parkiranja in je kislo zelje tako poleti kot pozimi. Je soustanoviteljica cirkuško noiserskega kolektiva MismoNismo, članica cirkuško pedagoškega društva Cirkokrog, sodelavka Cirkusa pri koritu in Cirkuškega kluba Mezzoforte ter občasna sodelavka zavoda Bufeto.
V produkciji III etude ob peči bo predstavila svoj žonglerski jezik, znanje fizičnega gledališča in gledališča predmeta.
Dogodek bo pretočno predvajan na naslednji povezavi: https://www.youtube.com/watch?v=1sffvx08FUQ&feature=youtu.be