Godba veteranov Štajerske Ervina Hartmana
Maribor center / Paviljon Mestnega parkaTradicionalni nedeljski koncerti v paviljonu Mestnega parka Maribor. Prirejanje koncertov v Mestnem parku ima bogato tradicijo. Njeni začetki segajo v leto 1890, ko so ob priljubljeni in vselej dobro obiskani promenadi postavili glasbeni paviljon ter v njem po zgledu številnih evropskih središč pričeli s prirejanjem koncertov na prostem. Ti so bili na prelomu devetnajstega stoletjaizjemno priljubljeni in so predstavljali pomemben del družabnega življenja. Tako je ostalo vse do danes, ko to tradicijo nadaljujemo z nedeljskimi matinejskimi koncerti. Koncerte v parku je podprla Mestna občina Maribor.Ob slabem vremenu prireditev odpade.Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa.
Alica: nekaj solilogov o neznosnosti časa
Maribor center / SNG Maribor60. Festival Borštnikovo srečanje: Alica; nekaj solilogov o neznosnosti časa na odru Dvorane Ondine Otta Klasinc Aličin vrtoglavi padec v zajčjo luknjo in dolgotrajno padanje v globino se ne zgodi kar tako – sproži ga njeno občutenje zunanjega sveta, prežetega z redom, pravili, pritiski in togimi pričakovanji. Svet, ki jo obdaja, je utesnjen in predvidljiv, zadušljiv v svoji urejenosti. Čudežna dežela, v katero pade, ji ne ponudi le pobega, temveč popolnoma novo perspektivo – prostor, kjer lahko misel zablodi, kjer absurdi nadomestijo pravila, kjer postane mogoče tisto, kar je bilo prej nesprejemljivo. Skok v zajčjo luknjo je tako več kot domišljijska dogodivščina – je dejanje upora proti togosti, korak v neznano, potop v svet, ki je hkrati razburljiv in nevaren. Čeprav je čudežna dežela sprva videti svobodna in igriva, se izkaže tudi za prostor, ki terja pogum, soočanje z notranjimi strahovi in sprejemanje lastne izgubljenosti. A prav v tej radikalni dezorientaciji se odpre možnost – možnost, da z druge strani pogledamo svet, ki smo ga pustili za sabo, in se vprašamo: kam naprej, če sploh? Predstava Alica: nekaj solilogov o neznosnosti časa raziskuje čudežno deželo kot simbolično območje prehoda – morda celo smrti. A ne v mističnem, oddaljenem smislu, temveč skozi niz konkretnih občutkov, ki so globoko človeški, znani, preživeti. Ustvarjalci jih ne prikazujejo kot fikcijo, temveč kot resničnost, ki jo vsak od njih nosi s sabo. Vstopnice: Več o dogodku
Balada o trobenti in oblaku
Maribor center / Lutkovno gledališče Maribor, Velika dvorana60. Festival Borštnikovo srečanje: Balada o trobenti in oblaku v Veliki dvorani Balada o trobenti in oblaku Cirila Kosmača velja za enega ključnih romanov slovenske literature druge polovice 20. stoletja. V njem avtor zasnuje pripoved o pisatelju Petru Majcnu, svojem literarnem dvojnem, ki se umakne na osamljeno tolminsko kmetijo, da bi tam napisal zgodbo o starcu Jerneju Temnikarju. Roman mojstrsko prepleta dve ravni: proces nastajanja literarnega dela in pripoved o Temnikarjevem zadnjem dnevu – božični večer leta 1943, ko zapusti svoj dom, da bi poskušal rešiti ujete in ranjene partizane pred gotovo smrtjo. Predstava, ki temelji na tem romanu, združuje energijo najmlajše generacije gledaliških ustvarjalcev. Ti se v ustvarjalnem procesu soočajo z vprašanji, ki so zanje hkrati oddaljena in izjemno aktualna: kako razumeti vojni čas, ki ga niso doživeli, in kaj pomeni biti umetnik v svetu, kjer je poslušanje drugega pogosto prezrto? Kaj nam danes pripovedujejo zgodbe naših (pra)starih staršev? In kako dragoceno je umetniško ustvarjanje, če ob vsem tem, kar nas zaposluje, pogosto ne najdemo časa – ali volje – da prisluhnemo drugemu? Vstopnice: Več o dogodku
Michal Bobrowski: Sovjetsko-jugoslovanske filmske koprodukcije kot instrument kulturne diplomacije
OBRAT +1 moreCikel Filmski pogled Michal Bobrowski: Sovjetsko-jugoslovanske filmske koprodukcije kot instrument kulturne diplomacije V ponedeljek, 9. 6. 2025, te v okviru Cikla Filmski pogled ob 18.00 vabimo v OBRAT, prostor umetnosti in participacije, na predavanje Michala Bobrowskega o sovjetsko-jugoslovanski filmski koprodukciji kot instrumentu kulturne diplomacije. Kompleksni politični odnosi med Sovjetsko zvezo in Jugoslavijo po drugi svetovni ... Read more
Mali likovniki vabijo
Europark MariborObčinska turistična zveza Maribor že 15 let uspešno sodeluje s Skupnostjo vrtcev Maribor. Tudi letos vas vabijo na otvoritev likovne razstave otrok mariborskih vrtcev z naslovom MARIBOR V OBJEMU TRADICIJE, ki bo v ponedeljek, 9. junija 2025, ob 18.uri v Europarku Maribor, pred trgovino Hervis. Tema letošnjega razpisa je navdihnila malčke, da so pod mentorstvom vzgojiteljic največkrat upodobili našo najstarejšo meščanko, Najstarejšo trto in običaje povezane z njo. Največji praznik, ki ji ga mesto prireja je zagotovo njena svečana trgatev, za to so v goste povabili Malečniške brače, ki že vrsto let opravljajo to pomembno delo. Na otvoritvi likovne razstave pa bodo malčki iz Vrtca Pobrežje, Tezno in Studenci tudi zapeli in zaplesali. Pridružite se jim. Foto: iz likovne razstave 2024
Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije
Maribor center / SNG Maribor60. Festival Borštnikovo srečanje: Pet kraljev v Dvorani Frana Žižka Uprizoritev skozi prizmo legitimnosti oblasti in politične teologije temelji na Shakespearjevi oktalogiji kraljevskih kronik, ki razgrinja brutalno obdobje angleške zgodovine – od velike srednjeveške krize in stoletne vojne s Francijo do njenega vrhunca v državljanski vojni, znani kot vojna rož. Ta se konča s porazom Riharda III. in vzponom dinastije Tudorjev, ki naposled pripelje v elizabetinsko dobo. Srednjeveška materialna in duhovna kriza se odraža v psihopatologiji petih vladarjev: Rihard II. trpi za blodnjami o svoji veličini, Henrik IV. za paranojo, Henrik V. za nacionalističnim fanatizmom, Henrik VI. za katatonijo, Rihard III. pa uteleša genocidno brezčutnost. Kot absolutni oblastniki so vsi neizogibno zaznamovani z izgubo človečnosti. Njihova psihološka pot sledi dvema smerema: tisti, ki oblast izgubljajo, postopoma prepoznavajo svojo človeškost, medtem ko jo tisti, ki oblast pridobivajo, vse bolj zamenjujejo za brezčutno mehaniko vladanja – v razbitih ogledalih zaman iščejo lastno podobo. Shakespearove kronike tako delujejo kot niz prenosov oblasti, pri čemer »veliki fevdalni mehanizem zgodovine« (J. Kott) preizprašuje, kako relevantni so Shakespearovi psihološki modeli oblastnikov danes. Koliko sodobnih političnih praks že odseva v zatohlih dvorih krvoločnih Rihardov in Henrikov? Vstopnice: Več o dogodku
Kam smo prišli? K vam smo prišli!
Kam smo prišli? K vam smo prišli!Prvo popotovanje Marca Cavalla, znanilca dezinstitucionalizacije, po Sloveniji Kot simbol podiranja zidov – tistih okoli zavodov in tistih v glavah – bo modri konj Marco Cavallo širil sporočilo o nujnosti zapiranja institucij, v katere zapiramo ljudi z oviranostmi, in vzpostavljanja kulture dobrodošlice ter mreže podpornih storitev v skupnosti. Konja bo na poti spremljala karavana podpornikov dezinstitucionalizacije s programom, ki opozarja na nujnost sodobne ureditve skrbi za ljudi z dolgotrajnimi oviranostmi. Modri konj bo središče Maribora obiskal 10. junija opoldne. Popoldan isti dan bo skupaj s kulturnim programom obiskal zavod Hrastovec, naslednji večer pa skupaj z gostitelji rajal v Muzeju norosti.
Kam smo prišli? K vam smo prišli!
fa8bcbc6-17e1-4126-853a-3c3fd5d0ed3c-1Prvo popotovanje Marca Cavalla, znanilca dezinstitucionalizacije, po Sloveniji Kot simbol podiranja zidov – tistih okoli zavodov in tistih v glavah – bo modri konj Marco Cavallo širil sporočilo o nujnosti zapiranja institucij, v katere zapiramo ljudi z oviranostmi, in vzpostavljanja kulture dobrodošlice ter mreže podpornih storitev v skupnosti. Konja bo na poti spremljala karavana podpornikov dezinstitucionalizacije s programom, ki opozarja na nujnost sodobne ureditve skrbi za ljudi z dolgotrajnimi oviranostmi. Modri konj bo središče Maribora obiskal 10. junija opoldne. Popoldan isti dan bo skupaj s kulturnim programom obiskal zavod Hrastovec, naslednji večer pa skupaj z gostitelji rajal v Muzeju norosti.
Mariborski predizbor za 9. slovensko državno prvenstvo v slamovski poeziji
Vetrinjski dvorOŽULJENI JEZIKMariborski predizbor za 9. slovensko državno prvenstvo v slamovski poezijiTorek, 10. junij 2025 // 19.00 // Vetrinjski dvor
[Galerija Media Nox] Razstava Vida Smrekarja: Spim Vidim?
Galerija Media NoxRAZSTAVA V GALERIJI MEDIA NOXVID SMREKAR: SPIM. VIDIM?Torek, 10. junij 2025 // 20:00 // Galerija Media NoxV Galeriji Media Nox bo v torek, 10. junija 2025, ob 20. uri odprtje razstave Spim. Vidim? mladega umetnika Vida Smrekarja. Kuratorka razstave je Sara Nuša Golob Grabner.
Agmisterij (zadnjič)
Maribor center / SNG Maribor60. Festival Borštnikovo srečanje: Klemen Kovačič na odru Dvorane Ondine Otta Klasinc AGMISTERIJ je avtorjev/performerjev obračun s samim seboj, ki se v obliki enkratnega performansa v trajanju odvija na njegovem lastnem telesu. V ospredje postavlja napetost med oprijemljivim, zemeljskim in vsakdanjim ter posvečenim, poetičnim in presežnim. Z željo po preseganju lastne individualnosti se avtobiografsko ozira v preteklost, pri čemer spomine razprostre kot prizorišče univerzalnih vprašanj: samospoznavanje kot iskanje smisla, spomin kot krhki, a ključni nosilec identitete, samota kot temelj vere ter presenetljivost presežnih občutij, ki vznikajo iz drobnih trenutkov bivanja. Morda smo se motili, ko smo si boga zamišljali večjega od nas. V izraznem smislu združuje dve gledališki formi – performans v trajanju in buto – pri čemer se opira na njuno ključno lastnost: popolno prisotnost. Prav v tej radikalni umeščenosti v tukaj in zdaj se nemara odpira možnost preseganja časa in prostora ter vstopa v dimenzijo onkraj. Vstopnice: Več o dogodku
Agmisterij (zadnjič)
Maribor center / SNG Maribor +1 more60. Festival Borštnikovo srečanje: Klemen Kovačič na odru Dvorane Ondine Otta Klasinc AGMISTERIJ je avtorjev/performerjev obračun s samim seboj, ki se v obliki enkratnega performansa v trajanju odvija na njegovem lastnem telesu. V ospredje postavlja napetost med oprijemljivim, zemeljskim in vsakdanjim ter posvečenim, poetičnim in presežnim. Z željo po preseganju lastne individualnosti se avtobiografsko ozira v preteklost, pri čemer spomine razprostre kot prizorišče univerzalnih vprašanj: samospoznavanje kot iskanje smisla, spomin kot krhki, a ključni nosilec identitete, samota kot temelj vere ter presenetljivost presežnih občutij, ki vznikajo iz drobnih trenutkov bivanja. Morda smo se motili, ko smo si boga zamišljali večjega od nas. V izraznem smislu združuje dve gledališki formi – performans v trajanju in buto – pri čemer se opira na njuno ključno lastnost: popolno prisotnost. Prav v tej radikalni umeščenosti v tukaj in zdaj se nemara odpira možnost preseganja časa in prostora ter vstopa v dimenzijo onkraj. Vstopnice: Več o dogodku