[Kulturni inkubator] Razstava Jazz ‘ma mlade 24–25
Kulturni inkubatorDRUGI KONCERT FESTIVALA JAZZ ‘MA MLADE 2025RAZSTAVA JAZZ ‘MA MLADE 24-25Torek, 27. maj 2025 // 18:00 // Kulturni inkubatorV torek, 27. maja 2025, bo ob 18. uri v Kulturnem inkubatorju odprtje razstave Jazz ‘ma mlade 24-25, ki sta jo pripravili mladi umetnici Neli in Beti Trstenjak. Navdih za razstavo, ki bo na ogled do 13. junija 2025, sta črpali v fotografijah preteklih edicij festivala Jazz ‘ma mlade, pri čemer sta se osredotočili predvsem na izvedbo v letu 2024 in prvi koncertni večer v letu 2025.Multimedijska razstava "Jazz 'ma mlade 24-25" z izbrano kombinacijo fotografij, digitalnih grafik, slik, risb in AR plakatov obiskovalca poglobi v lansko in letošnje festivalsko dogajanje. S prepletom digitalnih in analognih medijev razstava odpira novo dimenzijo festivalskega doživljanja in na sodoben način oživlja utrip zadnjega leta festivala Jazz 'ma mlade.Avtorici razstave sta Neli Trstenjak in Beti Trstenjak, avtorici fotografij pa Neli Trstenjak in Hana Požgan Fišinger.Razstava je spremljevalni program festivala Jazz ‘ma mlade 2025, ki bo z drugim koncertnim večerom ponovno zaživel v petek, 30. maja 2025, od 19. ure dalje v Kulturnem inkubatorju. Najprej bo Melani Kumin izvedla ustvarjalno delavnico JazzZINE, ob 20. uri pa sledi koncert zasedbe Toni Lah Quintet. Več informacij o brezplačnem koncertu tukaj.
Razstava Preslišani
Maribor center / Vodni stolp +1 moreOtvoritev razstave Preslišani bo 6. maja ob 18.00 v Vodnem stolpu. Viktorija Potočnik in Brane Širca sta ustvarjalna dvojica, ki ju je naključno povezala njuna likovna pripoved, stkana v polju eksistencialno obarvane figuralike. Njune podobe opozarjajo na vse tiste, na katere smo kot družba pozabili, jih spregledali ali preslišali. Oba ustvarjalca povezuje globoka empatija, ki se zrcali v želji, da bi prav vsak posameznik imel možnost osmislitve, saj bomo le na ta način lahko kot družba zaživeli v sožitju. Gledalca, ki se znajde sredi prostorske razstavne postavitve, se predstavljena tematika zlahka dotakne, saj se zdi, da tudi s svojo fizično umeščenostjo postaja eden izmed upodobljencev, kar predstavlja učinkovito vstopno točko identifikacije. Množica nemih figur Viktorije Potočnik in Braneta Širce namreč potrpežljivo čaka, da se v nas sproži val sočutja in predrami glas nevidnih, preslišanih in pozabljenih. Kustodinja Irma Brodnjak Firbas Viktorijo Potočnik, nekdanjo poslanka ter županja, pedagoginja in humanitarka je v zadnjih letih svoj angažiran glas prelila v likovno govorico. Sprva se je izražala v risbi in grafiki, nato pa intenzivneje v kiparskem mediju. Pri slednjem je izbrala glino, material, domač tudi njeni rojstni Prlekiji. V elegantne, manieristično razpotegnjene ženske figure je vnesla širok spekter čustev – v njihovi zamaknjenosti in ranljivosti zaslutimo osamljenost, otožnost, obup, pa tudi upor, vztrajnost, pogum in upanje. Njene ženske figure nastajajo posamično ali v paru, v razstavnih postavitvah pa se zdi, da strnjene v množico nastopajo kot branilke človeškega dostojanstva. Med številnimi skulpturami, ki jih je Potočnikova doslej ustvarila, najdemo tudi torze, konstitutiven in zelo pomenljiv del njenih najnovejših stvaritev pa so rupture, ki jih asociativno doživljamo kot rane, metaforično pa nakazujejo na izgorelost ter duhovno izpraznjenost. V prispodobi pa ravno ta izvotljenost človeške figure daje možnost za nove vsebine in drugačne pristope, zlasti v smislu odmika od banalnosti in površnosti. Brane Širca velja za izrazito angažiranega likovnega umetnika, katerega slikarski, grafični in kiparski cikli izkazujejo izjemno senzibilnost do družbenih neravnovesij. Navdih za slikarsko serijo Pariške silhuete (2017) je umetnik dobil v času bivanja v pariškem ateljeju Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov. Slikarski objekti so nastajali na osnovi fotografskega beleženja uličnega vrveža anonimne množice ljudi, ki preplavlja ulice, bulvarje in trge francoske prestolnice. Utrip, ki ga je Širca iskal skozi objektiv, pa poleg živahne dinamike urbanega vsakdanjika razkriva tudi manj prijetne plati sodobnega, s potrošniško logiko prežetega življenja. In ravno tovrstno bivanjsko plastenje predstavlja jedro njegovega likovnega raziskovanja. Podobe ljudi je avtor s poudarjeno konturo prenesel na večjo papirnato podlago, za likovne nosilce je uporabil napihljive papirnate vreče, namenjene zaščiti blaga med transportom. Pred nami se torej izrisujejo anonimne figure, zamrznjene v času in prostoru. Figure Širca zgovorno prikaže v belih (duhovno razvrednotenje) ali črnih silhuetah (eksistencialna teža), z močnimi plakatnimi odtenki barvnih prog pa v dela vnaša potrošniško estetiko. Gledalca, ki se znajde sredi prostorske razstavne postavitve, se predstavljena tematika zlahka dotakne, saj se zdi, da tudi s svojo fizično umeščenostjo postaja eden izmed upodobljencev, kar predstavlja učinkovito vstopno točko identifikacije. Množica nemih figur Viktorije Potočnik in Braneta Širce namreč potrpežljivo čaka, da se v nas sproži val sočutja in predrami glas nevidnih, preslišanih in pozabljenih.
Nik Erik Neubauer / Bel dim, rjav odblèsk
Maribor center / UGM Kabinet, Strossmayerjeva ulica 6Nik Erik Neubauer (1994) je vizualni umetnik in fotograf. V svojem delu se z dokumentarnim pristopom ukvarja z intimnimi družbenimi vprašanji našega vsakdana. Razstava Bel dim, rjav odblèsk na ogled postavlja serijo fotografij, ki jo je umetnik posnel v času enomesečnega rezidenčnega bivanja v New Yorku. V svojem značilnem surovem uličnem slogu, je Neubauer zabeležil prizore vsakdanjega življenja v tem ikoničnem, mitiziranem mestu – svetovni gospodarski in kulturni prestolnici, kjer se globoke razredne in rasne razlike, ter blišč in beda sodobne družbe kažeta na vsakem koraku. »Neubauerjevo fotografijo zaznamuje družbeni angažma, ki ga lahko doseže le z zvrhano mero staromodnega humanizma, tako značilnega za dokumentarno fotografijo druge polovice 20. stoletja.« — iz besedila Mihe Colnerja
60. Festival Borštnikovo srečanje
Maribor center / Slovensko narodno gledališče Maribor +1 moreFestival Borštnikovo srečanje je osrednji slovenski gledališki festival, ki več kot pol stoletja bogati slovenski gledališki in kulturni prostor.
(Z)mešani festival 2025
Maribor center / Vetrinjski dvorV Maribor se vrača festival mladinske ustvarjalnosti! Skupaj z mladimi iz KUD Coda bodo medgeneracijsko in kulturno bogat festival soustvarjala uveljavljena imena glasbene scene. Osmič z zero waste ukrepi in že tradicionalno pod streho našega Vetrinjc-BarCoda. Letos v duhu praznovanja 20. obletnice ustvarjanja KUD Coda. PROGRAM sreda, 4. junij17.00: Koncert učencev KUD Coda19.00: Vokalna skupina Vokalke19.30: MePZ KUD Coda21.00: Žan Videc četrtek, 5. junij17.00: Koncert učencev KUD Coda20.00: Pižoni petek, 6. junij17.00: Koncert učencev KUD Coda19.30: Coda kviz21.30: Live karaoke sobota, 7. junij16.00: Marsova reciklažna delavnica18.00: Koncert učencev KUD Coda20.30: Delta Riff
Mednarodni Food Truck Festival
Maribor center / Trg Leona Štuklja, MariborOdkrijte najboljše okuse street fooda na Trgu Leona Štuklja. Če obožujete odlično hrano, potem Mednarodni Food Truck Festival 2025 ne sme uiti z vašega koledarja! Od 5. do 7. junija 2025 bo Trg Leona Štuklja gostil pravo karavano okusov, kjer vas čaka nepozabno doživetje svetovne street food scene. Pisani tovornjaki, polni dobrot – izbira ne bo lahka, zato poskusite različne jedi in odkrijte svoje favorite!
Vikinški dan in predstavitev romana Domna Kodriča Južni Viking
Drava center, Limbuško nabrežje 2, 2341 LimbušČeprav je srednji vek pogosto zavit v tančico skrivnosti, se zgodovinarji strinjajo, da Vikingi v 9. stoletju niso zgolj napadali in plenili obalnih mest med severno Afriko in Italijo, ampak so v Sredozemlju tudi trgovali in se kasneje tam celo naselili. Vsi poznamo njihov pogum v boju z mitološkimi bitji in njihovo globoko predanost mnogoterim ... Read more
Coprnica Dragica 3+
Mala dvorana +1 moreMetka Damjan, Aja Kobe in Svetlana Patafta po motivih slikanice Marijane Jelić / koproducent Teatar Puna kuća, Zagreb / 35 min Nekoč pred davnimi davnimi časi je tukaj bilo ... morje. Skrčilo se je v reko, ob reki pa je zraslo mesto. V mestu so ljudje, prav tako kot danes, mislili in počeli čuda zanimivih ... Read more
Toxic vol. 2
Maribor center / SNG Maribor +1 more60. Festival Borštnikovo srečanje: Toxic vol. 2 v Malem odru Uprizoritev Toxic temelji na istoimenskem avtofikcijskem romanu dramaturginje in pisateljice Eve Mahkovic. Ta slogovno razgiban, vsebinsko nepredvidljiv in asociativno gost tekst v gledališki priredbi in idejni zasnovi Nataše Matjašec Rošker postane emocionalna partitura vzponov in padcev – pretok misli, refleksij, občutij, podob in popkulturnih referenc, v katerem se mešajo osebno in kolektivno, sveto in trivialno, notranje in zunanje. Toxic je potop v mentalni in čustveni svet urbane mlade ženske, ki v labirintu sodobnega življenja išče pomen, povezanost in sebe. V njenem zaprtem vrtu (hortus conclusus) se prepletajo spomini in vsakdan, upi in razočaranja, naključni pogovori in veliki premisleki, ki jih spremljajo TV-serije, svetnice, ikone, nakupi, knjige, glasba, bolečine, prijateljstva in trenutki veselja. Po vzoru Montaignovega pogumnega samopreiskovanja in radikalne telesnosti performansov Marine Abramović, Toxic brez olepševanja zareže v osebno – v telo, misli in čustva – in odpira prostor za refleksijo o tem, kaj pomeni biti ženska, biti prisotna, biti preobremenjena, biti čuteča. In preživeti. Vstopnice: Cena v predprodaji: 15 € Redna cena: 20 € Več o dogodku
Prah
prah-borsnikovo-srecanje-visit-maribor-pohorje-slovenia-slovenija +1 more60. Festival Borštnikovo srečanje: Prah v nekdanjem Casinoju Skozi zgodovino naj bi se duhovi umrlih razodevali skozi ustavljene ure, pokajoče žarnice, nenadna nihanja temperature, tihe obiske metuljev. Na ulici prepoznamo obraz pokojnika v neznancu, v senci, ki nima vira, zaznamo nenavaden dotik, ki nima telesa. Tiskalnik se zažene brez ukaza. Fotografije na stenah spreminjajo položaj. Žalovanje presega običajno dojemanje stvarnosti – jo zareže, preoblikuje.A koga sploh objokujemo? Ljubljeno osebo? Nekdanje čase? Prihodnost, ki je ne bo? Sebe, kakršni smo bili? Iluzije o svetu, ki se nikdar ne bodo uresničile? Prah obravnava žalovanje – in posledice – dveh katastrof: osebne izgube bližnjega ter globalne ekološke razgradnje. To je dvojno žalovanje: za tem, kar je odšlo iz našega notranjega sveta, in za tem, kar izginja zunaj nas.Prah je tesnobna prozna kronika naših najglobljih strahov pred izgubo. Vstopnice:
Nebesje
Maribor center / SNG Maribor60. Festival Borštnikovo srečanje: Nebesje v Dvorani Frana Žižka Del gledališke poti Lucy Kirkwood zaznamuje sodelovanje z angleško skupino Clean Break, ki od leta 1979 skozi gledališke programe v zaporih naslavlja tematike ženske kriminalitete in sodnega sistema. Njihovo delo presega okvir umetnosti – skozi pripovedi zaprtih žensk razkrivajo globoko zakoreninjene sistemske neenakosti in pristranskosti pravosodja. Te teme močno odzvanjajo tudi v Kirkwoodini drami Nebesje. Dogajanje je postavljeno v leto 1759, v vas v Suffolku, kjer se ženska porota znajde pred odločilno nalogo – razsoditi o usodi Sally Poppy, obtožene umora. A zgodba presega okvir posameznega primera: v ospredje stopajo vprašanja svobode, odgovornosti in (ne)vidnih družbenih pritiskov, ki so kljub zgodovinskemu kontekstu še vedno izjemno aktualna. Skozi pokrajino zgodovinskega trenutka, zaznamovanega z vzponom kapitalizma, razlaščanjem skupnostne zemlje in neplačanim ženskim delom, se z izostreno natančnostjo izrisujejo boji proti patriarhalni nadvladi. Ti boji se pogosto kažejo kot navidezne delitve med ženskostjo in moškostjo – a v resnici razkrivajo globlje sistemske mehanizme moči in podrejanja. Vstopnice: Več o dogodku
Tam, v vrtu
Maribor center / Minoritska cerkev +1 more60. Festival Borštnikovo srečanje: Tam, v vrtu v Minoritski cerkvi »Njun vrt ni le prostor – je tiho zavetje, kjer se idila razkriva kot zapis človeškega truda. Njun vrt je njuno telo.« Ustvarjalca vabita v intimen prostor dveh – v vrt, kjer zvočno in gibalno prepletanje razpira prostor poslušanja, čudenja in opazovanja. Z radovednostjo, ki se porodi iz čistega nagona za stikom, gledalca vodita skozi predstavo, ki vrt razume kot igrišče, kot mikrokozmos medosebnih odnosov, prostor srečevanj in vabil. Skupaj z občinstvom opazujeta, kako drobna dejanja sprožajo odzive – v vrtu in onkraj njega – ter poudarjata, kako pomembni so naši čuti pri doživljanju sveta. V tej uprizoritvi se človeško telo kot občutljivo orodje povezuje z inter- in transdisciplinarnimi strukturami, ki razkrivajo medsebojno prepletenost življenj. V ozadju odmeva tudi razmislek o tem, kako družba vrednoti človekovo povezanost z naravo. Negovanje vrta postane simbol – kulturna in osebna praksa, ki nas povezuje z vsem živim ter nas vabi k odločitvi: izbrati pristnejšo, bolj čutečo prisotnost v svetu. Vstopnice: Več o dogodku