Zoh Amba »Bhakti«
Maribor center / Mali oder Narodnega doma Maribor (Ulica kneza Koclja 9, Maribor)Jazz v Narodnem domu. Resda je to obrabljena fraza, toda Zoh Amba resnično stoji na plečih velikanov. Ko na oder stopi to majhno in nežno, komajda 23-letno dekle, si le redkokdo predstavlja, kaj bo sledilo v naslednjem trenutku. Resnični tour-de-force s patinirano žlahtnostjo vzornikov iz šestdesetih let – Johna Coltranea, Alberta Aylerja, Pharoaha Sandersa in Archieja Sheppa – vendar odigran za novo generacijo in s takšno silovitostjo, da bi jo kdo nemara zlahka zamenjal za Petra Brötzmanna ali Johna Zorna. Nakup vstopnic
Razpis: Rap in hip hop poezija
MKC MariborRAP IN HIP HOP POEZIJA VABILO K SODELOVANJU NA 22. GLASBENEM MARATONU FESTIVALA SLOVENSKI DNEVI KNJIGE V MARIBORURok za prijavo: 5. maj 2024 Mladinski kulturni center Maribor vabi vse mlade, ki ustvarjate hip hop in rap glasbo, da se predstavite na letošnji prireditvi Rap in hip hop poezija, ki se bo odvila že dvaindvajsetič zapovrstjo. Prireditev bo potekala v okviru festivala 27. Slovenski dnevi knjige v Mariboru v petek, 24. maja, ob 12. uri na odprtem odru knjižnega sejma na Grajskem trgu v Mariboru.K sodelovanju vabimo vse začetnike, tudi tiste, ki bo to zanje morda prvi javni nastop kot tudi tiste mlade avtorje, ki že imajo izkušnje z nastopanjem in predstavljanjem svoje rap in hip hop glasbe. Zaželeno je, da so besedila v slovenščini, ni pa to pogoj za nastop. Maraton bo povezoval karizmatični glasbenik in družbeni aktivist Mišel Amo Ristov, eden najprepoznavnejših ustvarjalcev na tem področju.K nastopu na glasbenem maratonu Rap in hip hop poezija se je mogoče priglasiti do 5. 5. 2023 na naslovu misel.ristov@gmail.com.
Dnevi knjige: Malo drugače s Tomom Podstenškom
Knjižnica ŠentiljMALO DRUGAČE S TOMOM PODSTENŠKOMPozdrav Dnevu knjige in avtorskih pravic v šentiljski knjižniciČetrtek, 25. april 2024 // 10.00 // Mariborska knjižnica – Knjižnica ŠentiljNovi roman Toma Podstenška je napeta nočna razprava med odtujenima bratoma Petrom in Tomažem, ko prvi drugega prosi za nenavadno, celo šokantno uslugo. Tomo Podstenšek je avtor osmih romanov in treh zbirk kratke proze, s svojimi deli je bil štirikrat nominiran za nagrado kresnik in enkrat za nagrado novo mesto. Kot gosta so ga v Knjižnico Šentilj povabili člani in članice družabnega kotička Skodelica besed, predstavitev avtorja in njegovega romana pa bo vodila Sabina Kotnik.
Mladi naj se družbene participacije učijo že v šoli
Okolica / OBRAT (Trg revolucije 9, Maribor)Predstavitev rezultatov projekta Učenje za participativno demokracijo in izobraževalnega modela Participativna demokracija za srednje šole kot dela predvidenih vsebin in aktivnosti v okviru predmetnega sklopa Aktivno državljanstvo. Šest slovenskih srednjih šol je izkoristilo priložnost, da v projektu sodeluje. Skozi delavnice o participativni demokraciji in z izvedbo procesa participativnega proračuna v šoli so se dijakinje in dijaki s participativnimi procesi seznanili, nato pa v enem od njih – torej v participativnem proračunu – zares tudi sodelovali. Na četrtkovem dogodku bomo izvajalci – Društvo organizacija ta participatorno družbo in Pekarna Magdalenske mreže skupaj pogledali, na katerih srednjih šolah je bil v tem šolskem letu vpeljan participativni proračun in kako je proces potekal. Predstavili bomo rezultate in še, kakšne trende v razmišljanju mladih smo izvajalci delavnic zaznali. Predstavili bomo tudi izobraževalni model Participativna demokracija za srednje šole, s pripomočki za samostojno izvedbo delavnice in s priročnikom za izvedbo participativnega proračuna v šoli.
Bralni krožek: Zvok, svetloba in robot
Maribor center / MMC KIBLA/KiBela, Ulica kneza Koclja 9, Maribor2. Bralni krožek: Zvok, svetloba in robotNa drugem srečanju se bomo ob instalaciji Katrin Hochschuh in Adama Donovana Vedoželjni tavtofon – ontologija tenzorskega polja posvetili zvoku, svetlobi in robotiki. Kako vse to zaznamuje intermedijsko umetnost in kako ta učinkuje na posameznika, bomo spregovorili na podlagi prebranega članka Uršule Berlot Prostor in svetloba v umetniških instalacijah ... Read more
Prvi maj delavstvu nazaj: Predavanje o prazniku dela in njegovem zgodovinskem kontekstu
PEKARNA MAGDALENSKE MREŽE25. 4. 2024 ob 18.00, Pekarna Magdalenske mreže Prvi maj delavstvu nazaj: Predavanje o prazniku dela in njegovem zgodovinskem kontekstu V sodelovanju z Društvom Iskra in Ekosocialistično iniciativo KLAS te v četrtek, 25. 4. 2024, ob 18.00 vabimo na predavanje o zgodovini praznika dela, ki poteka v sklopu Iskrinih prvomajskih akcij. Praznik dela ima namreč ... Read more
Argentina in Čile
Večnamenska dvoranaSedem prijateljic si je želelo obiskati slikovito in prostrano Argentino ter skrivnosten Čile. Skupaj z vodnikom Samom Žnidaršičem smo se odpravile na "konec sveta".
Eva Mahkovic: Toxic
Maribor center / SNG Maribor, Mali oder, (Slovenska cesta 27, Maribor)Spicy Hot Pop Mess uprizoritev za ženske in moške, ki se ne bojijo pristati v ženski glavi. Že cel dan se mi poje komad Anti-Hero od Taylor Swift: »Itʼs me, hi, Iʼm the problem, itʼs me.« Zavijem v trgovino in namesto Žensk na robu živčnega zloma, Ženske francoskega poročnika, Drugačnih žensk, Žensk iz samopostrežne trgovine, Žensk, na katere mislim ponoči, Ženskih ikon, Časa nedolžnosti … vzamem TOXIC. TOXIC (2023) je najnovejši avtofikcijski roman pisateljice in dramaturginje Eve Mahkovic, ki je kmalu po izidu postal ena najbolje prodajanih Beletrininih knjig. Vesna Milek je v Pomislekih v Sobotni prilogi Dela »Zakaj si morala deliti toliko stvari o sebi?« o TOXIC zapisala: »Njen stil je popkulturni in kafkovski hkrati. V resnici nimava kaj dosti skupnega, razen strasti do knjig, gledališča in Tudorjev. Zakaj se potem tako prepoznam v njeni knjigi? Ker je šla brutalno vase, da je povedala veliko tudi o vseh nas.« Nakup vstopnic
P. Shaffer: Amadeus
Maribor center / Slovensko narodno gledališče Maribor (Center, Slovenska ulica 27, 2000 Maribor)Glasbena psevdobiografska komična drama o enem najslavnejših skladateljev vseh časov. Drama je napisana v stilu retrospektivne dramaturgije in kot taka omogoča širokopotezno epsko režijo ter mnogo priložnosti za izvrstne igralske stvaritve. Amadeus je bil krstno izveden leta 1979, svetovno slavo pa je drama dosegla po zaslugi istoimenskega Formanovega filma iz leta 1984. Amadeus temelji na izmišljeni pripovedi (mitu) o življenju in medsebojnem rivalstvu skladateljev Wolfganga Amadeusa Mozarta (1756–1791) in Antonia Salierija (1750–1825). Shaffer je dobil navdih zanj v kratki igri Aleksandra Puškina Mozart in Salieri iz leta 1830, ki jo je leta 1897 uporabil skladatelj Nikolaj Rimski Korsakov kot libreto za istoimensko opero. Dokumentarna zgodovinska dejstva kažejo seveda drugačno naravo odnosa med skladateljema, toda zgodba oziroma govorice o »sumljivih« okoliščinah Mozartove smrti (bil naj bi zastrupljen), predvsem pa o Mozartovi božanski glasbeni nadarjenosti so v času romantike, ki je oboževala pojem genija, postale mit (danes bi rekli teorija zarote) in kot takšne idealno gradivo za Shafferjevo dramsko obdelavo. V dramo nas uvede pripovedovalec, utrujeni starec Salieri, in nas potem ves čas prek svojih spominov na Mozarta vodi skoznjo. Salieri je v svojem nagovarjanju občinstva pretresljivo iskren, s čimer avtor razkriva njegovo osebno stisko, pravzaprav tragičnost. Odnos do Mozarta tako ni enostranski (Mozart ni prikazan samo kot njegova žrtev). Paralelno poteka samostojna zgodba težavnega vsakdanjega življenja Mozarta in njegove žene Konstance. Več informacij lahko najdete na: https://www.sng-mb.si/event/amadeus/
Ema Širec / MEAT
Galerija TkalkaEma Širec's photographs present humans as pieces of meat ready to be sold on the neoliberal market, and the exhibition as a whole can be understood as a critique of anthropocentrism presented through a multimedia approach: video, sound, and sculpture. The artist usually tests the concept of her series in several media to follow the ... Read more
Danijela Zajc »Gentrifikacijski Suspenz«
Kulturni center PekarnaV petek, 26. 4. 2024, in soboto, 27. 4. 2024, te ob 19.00 vabimo na ulice Maribora in v Kulturni center Pekarna na prvi performans in performativno intervencijo v sklopu projekta "Suspenz", katerega prvi del bo nastal v času umetničine rezidence GuestRoomMaribor.
Marina Caneve / Na tla med živali
Maribor center / UGM Kabinet (Strossmayerjeva ulica 6, Maribor)Italijanska umetnica Marina Caneve v projektu Na tla med živali raziskuje protislovnosti človekove dominacije nad naravo, in napetosti, ki izhajajo iz njegovega odnosa z živalmi. Marina Caneve / Na tla med živaliSpremljevalno okolje EKO 9UGM Kabinet, Strossmayerjeva ulica 6, Maribor26. april–26. maj 2024Otvoritev: petek, 26. april 2024, 19.00 Kurator: Daniele De Luigi (FMAV – Fondazione Modena Arti Visive) Italijanska umetnica Marina Caneve v projektu Na tla med živali raziskuje protislovnosti človekove dominacije nad naravo, in napetosti, ki izhajajo iz njegovega odnosa z živalmi. Izhodišče projekta je študija o mreži ekoloških koridorjev, ki jih podpira Evropska unija v sklopu projekta Natura 2000, ki je namenjen ohranjanju favne, flore in biotske raznovrstnosti. Marina Caneve je v okviru projekta fotografirala tudi na območju več ekoloških koridorjev v Sloveniji, med drugim v Slovenskih goricah in na Goričkem. Pri tem je sodelovala z Družbo za avtoceste v Republiki Sloveniji in Vidrinim raziskovalnim in turističnim centrom Aqualutra v Križevcih. V omrežje Natura 2000 so vključeni najdragocenejši in najbolj ogroženi habitati in vrste na območju vseh držav članic Evropske unije. Gre za nadnacionalni komunikacijski sistem, ki presega politike posameznih držav članic na področju meja in postavlja ekološki premislek na prvo mesto. Mostovi so eden od pomembnejših delov infrastrukture omrežja Natura 2000, saj živalim olajšajo premagovanje arhitekturnih ovir, kot so (avto)ceste. Njihovo gibanje obenem nadzorujejo in spremljajo številne varnostne kamere in ograje, kar postavlja njihovo navidezno svobodo gibanja pod vprašaj. Marina Caneve s pomočjo fotografije, video instalacij in interdisciplinarnega raziskovalnega dela na vizualno kompleksen način povezuje infrastrukturo za divje živali, pokrajine zaščitenih območij in posnetke, ki jih ustvarijo videonadzorni sistemi, in jih preplete z referencami na paradigme zahodne kulture o človekovi vlogi v svetu narave. Pri tem z vidika vizualne ekokritike obravnava nekatera ključna vprašanja, kot so meje, migracije in svoboda gibanja, pravice živali, ohranjanje ekosistema in nenazadnje možnost ponovnega razmisleka o človekovem antropocentrizmu. Projekt podpira Direzione Generale Creatività Contemporanea (Generalni direktorat za sodobno ustvarjalnost ) italijanskega Ministrstva za kulturo v okviru programa Italian Council (12. izdaja, 2023).