Dodaj svoj predmet v Muzej okusov!
Maribor center / spletSi predstavljate, da vaš dežnik, babičin recept ali star košček mila postanejo del muzejske zbirke? Pridružite se projektu Muzej okusov in soustvarite edinstveno virtualno zbirko, kjer vsak predmet pripoveduje svojo zgodbo o sladkem, slanem, kislem, grenkem ali pikantnem spominu. Sodelujte v treh korakih: 1. Izberite predmet, ki vas povezuje z okusom. 2. Fotografirajte ga in napišite zgodbo o njegovem pomenu. 3. Pošljite prispevek preko obrazca. Muzej okusov je sodoben projekt Pokrajinskega muzeja Maribor, ki združuje preteklost in sedanjost z inovativnimi pristopi. Njegov osrednji cilj je raziskovanje, interpretacija in doživljanje okusov, ki so nosilci spominov in pomemben del kulturne dediščine.
Marko Jakše: Blizu … bliže … še bliže
Maribor center / MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor +1 moreSamostojna razstava Marka Jakšeta Vabljeni na odprtje samostojne razstave Marka Jakšeta Blizu … bliže … še bliže, ki bo v petek, 7. februarja 2025, ob 19. uri v prostoru za umetnost KiBela. Par besed temintistim, ki menijo, da "slikam sanje". Ne preslikavam sanj. Ne bi si niti drznila poskusiti, ker vem, da bi pogrnila ... Jasno mi je, da kaj bolj norega, kot so sanje in naša stvarnost, ne obstaja. Umetnost je nekje vmes. Vmesnik med dvema "norostma". Nobena umetnina, najsi bo še tako "odbita", "nora", "odpulena", "fuknena", "izmišljena", se ne more kosati s "sanjsko in življenjsko norostjo". »Čiv čiv!« Vaša Maruha
Razpis za zbiranje predlogov – Podonavski sklad za male projekte za kulturo
Prva nepovratna sredstva nizkega praga za manjše projekte kulturnega sodelovanja v Podonavju Podonavski sklad za male projekte (DSPF) nagovarja kulturne delavce, ustanove in ustvarjalce, ki bi radi izvajali manjše kulturne projekte. DSPF… 1.… želi financirati inovativne kulturne pobude; 2.… spodbuja neodvisne nevladne organizacije, manjša združenja in skupine kreativcev k prijavi; 3.… omogoča enostaven dostop in ... Več!
Razstava Petre Berčan: Neizrečeno
3551d87a-c15e-4c50-9118-a278c973d2f8 +2 moreKonceptualna razstava Petre Berčan v Galeriji Media Nox V sredo, 19. februarja 2025, se ob 18. uri v Galeriji Media Nox odpira konceptualna razstava Neizrečeno umetnice Petre Berčan. Kuratorka je Sara Nuša Golob Grabner, razstava pa bo v galeriji na ogled do 9. aprila 2025. Petra Berčan (1998) je multimedijska umetnica in diplomirana oblikovalka unikatov, ki je leta 2022 končala študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani - smer steklo in keramika. Deluje na področjih kot so fotografija, skulptura, ilustracija in oblikovanje keramike. Tekom študija je sodelovala na skupinskih razstavah v Mestni galeriji Ljubljana, galeriji Meduza v Kopru ter galeriji Fakultete za družbene vede v Ljubljani. Pred kratkim pa je imela kot zmagovalka Zine Vitrine poziva, svojo prvo samostojno fotografsko razstavo v galeriji Kamera pod okriljem galerije DobraVaga.
[Galerija Media Nox] Petra Berčan: Neizrečeno
Galerija Media Nox +1 moreRAZSTAVA PETRE BERČANNEIZREČENOSreda, 19. februar 2025 // 18:00 // Galerija Media NoxV sredo, 19. februarja 2025, se ob 18. uri v Galeriji Media Nox odpira konceptualna razstava Neizrečeno umetnice Petre Berčan. Kuratorka je Sara Nuša Golob Grabner, razstava pa bo v galeriji na ogled do 9. aprila 2025.Znak sam po sebi nima pomena dokler mu ga ne pripišemo – ko pride do asociiranja pomena s podobo, je lahko znak karkoli. Prav to je intenzivno raziskovala semiotika, kjer je ogromen doprinos ustvaril Ferdinand de Saussure, ko je ustvaril dvodelni model znaka in izpostavil popolno arbitrarnost jezika. Lingvistični znak funkcionira kot povezava med konceptom in zvočnim vzorcem, oboje pa nima konkretne logične povezave s stvarjo, ki jo želimo poimenovati oziroma sestaviti v pomensko verigo znakov. V veliki meri je naš pristop do oblikovanja jezika intuitiven, onomatopoetičen, sinestetičen, predvsem pa ga dojemamo kot samoumevnega čeprav to ni. Petra Berčan je raziskovala karakter simbolov latinice in se v ustvarjalnem procesu igrala z združevanjem enakih simbolov. Reformirala je črke – simbole, ki jih poznamo kot pomensko očitne, raziskovala kako se prekrivajo, kakšne nove vzorce in nasičenost ustvarjajo ter izdelala slike z željo da bi se z razdalje zaznalo kako črke med sabo različno šumijo. Zaradi prepoznave sinestezije v lastnem procesu, ki simbole osmisli tudi kot samostojne entitete – na nekem nivoju živeče organizme, umetnica svoje ponavljajoče simbole predstavlja tudi z videom in ritmičnim a ostrim zvokom tipkanja, ki jasno narekuje disciplino v okrožju znakovnega sistema – samega po sebi abstraktnega in upogljivega. Podobno kot je Roman Opalka pristopil k svojim numeričnim slikam 1965/1–∞, da bi skozi repeticijo geste in goščenjem simbolov ujel in razumel progresijo časa, je umetnica s procesom ponavljanja raziskovala svoje zanimanje reda, geometričnih oblik vzorcev in prek tipkanja kot mantre razčlenjevala tudi samo sebe ter našla umirjenost v vizualnem redu ter ponavljanju zvokov tipkarskega stroja. Ob ogledu urejenih in minimalističnih del smo soočeni z veliko stopnjo zgostitve, ki na prvi pogled uspe komunicirati šum, ta pa govori tudi o umetničini poti skozi frustracijo, ki zaradi želje po soočenju s lastnim introspektivnim neredom vodi do popolne simetrije in čistosti. Gre za umetnost, kjer je proces njenega nastanka enako ali še bolj pomemben od končnega rezultata. Spomni nas na Franny iz Salingerjeve knjige Franny in Zooey, ki se je v trenutku miselnega kaosa s nenehnim in zaporednim ponavljanjem kratke molitve trudila uskladiti besede s svojim srčnim utripom in prek tega globlje razumeti svet, ki jo obkroža. Navidezno preprosta dela s svojimi formalnimi lastnostmi razkrivajo pomembnost umetnosti, ki svojo vsebino le nakaže in od nas zahteva, da jo razčlenimo na številne plasti in kontradikcije. Srečajo se prevpraševanje samoumevnosti vsakodnevnih vizualnih informacij, zanašanje na navidezno trdne temelje obstoja, ki ob poskusu ureditve razkrijejo svojo nestalnost in samorefleksija, ki je tudi izven umetniškega postopka običajno razkrita skozi procesualnost, ponavljanje in iskanje neodkritega v že poznanem. O UMETNICIPetra Berčan (1998) je multimedijska umetnica in diplomirana oblikovalka unikatov, ki je leta 2022 končala študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani - smer steklo in keramika. Deluje na področjih kot so fotografija, skulptura, ilustracija in oblikovanje keramike. Tekom študija je sodelovala na skupinskih razstavah v Mestni galeriji Ljubljana, galeriji Meduza v Kopru ter galeriji Fakultete za družbene vede v Ljubljani. Pred kratkim pa je imela kot zmagovalka Zine Vitrine poziva, svojo prvo samostojno fotografsko razstavo v galeriji Kamera pod okriljem galerije DobraVaga.
Đanino Božić: Tako ali drugače
Maribor center / artKIT, Glavni trg 14, Maribor +1 moreOdprtje samostojne razstave Đanina Božića: Tako ali drugače Vljudno vabljeni na odprtje samostojne razstave Tako ali drugače istrskega interdisciplinarnega umetnika, slikarja, kiparja, grafika Đanina Božića, ki bo v petek, 21. februarja 2025, ob 18. uri v razstavišču artKIT. Z vsakim od razstavljenih del, najsi gre za npr. v modro pobarvan šolski globus, rdeče avtomobilčke s predimenzioniranim strešnim tovorom, kolažirane strani zavržene knjige, ali arhiviranje lastne (klasične) slike, na videz s kančkom humorja, umetnik gledalca in gledalko potegne v sodobne teme o problematiki odpadkov in potrošniške družbe. S tem razstava ni več samo ikonografija materialov ali golo 'zlaganje elementov', temveč je predvsem povezovanje dejanj, pri čemer hkrati delujejo kot umetniška in konceptualna misel.
Mate kaj za pusta hrusta?
pust-maribor +2 moreRazstava, posvečena pustovanjem našega otroštva. "Mate kaj za Pusta hrusta?" Tako smo vprašali, ko so nam odprli vrata, na katera smo potrkali ali pozvonili in "fehtali" sladkarije - pa tudi denar. Od hiše do hiše, od stanovanjskega bloka do stanovanjskega bloka, od vrat do vrat. Kavbojci in šerifi, indijanke in indijanci, Drakule, Zoroti, Pike Nogavičke, Čarliji Čaplini, klovni, čarovniki in čarovnice, miške, muce, baletke in princeske, kralji in vitezi … našemljeni v maske in pustne oprave, ki smo si jih delali sami ali pa so nam jih naredile mame. Nekaj teh pustnih zakladov in fotografij bomo postavili na ogled v naši majhni hiški ob Mestnem parku in se ob njih spomnili svojih prvih mask in pustovanj - pa tudi kakšen krof se bo našel. Razstava "Mate kaj za Pusta hrusta?" bo odprta do 6. marca:
Razstava Sonje Vulpes CAKE
Lez Get Together +1 moreLepo vabljeni na odprtje samostojne razstave vizualne umetnice Sonje Vulpes z naslovom Cake, ki bo v petek, 28. februarja 2025 ob 19.00 v galeriji Tkalka. Cake, najnovejša serija grafik Sonje Vulpes, se skozi motive avtoportreta, torte in cvetja osredotoča na intimno izpraševanje ljubezni do sebe. Umetnica raziskuje osebna duševna stanja, pri čemer izhaja iz otroških spominov ter občutkov brezskrbnosti in radosti ob rojstnih dnevih. To ni nostalgično vračanje v preteklost, temveč izhodišče za refleksijo v sedanjem času: kako se ljubezen do sebe oblikuje, kdaj postane dejanje, ki zahteva zavesten napor in kako jo doživljamo v sedanjem trenutku. Osrednji vizualni element torte ni le simbol praznovanja, temveč nosi kompleksnejšo konotacijo. Če v vsakdanji rabi označuje prelomnice in obeležja, tu postane podaljšek telesa—metafora osebne identitete, ki jo umetnica raziskuje skozi (samo)podobo. Cake ne tematizira ljubezni do sebe kot enoznačnega občutja sreče, temveč kot proces, ki ga pogosto zaznamujejo dvomi, ranljivost in prepoznavanje lastne vrednosti.
Umetniki za umetniško izobraževanje
različne lokacije2. 3. 2025 - 16. 3. 2025, različne lokacije Umetniki za umetniško izobraževanje V letu 2025 že četrto leto sodelujemo s Hrvaškim društvom likovnih umetnikov v okviru programa Erasmus +, imenovanem “Umetniki za umetniško izobraževanje”. Namen sodelovanja je dijakom_injam srednjih šol za oblikovanje iz Hrvaške v sodelovanju s slovenskimi nevladnimi organizacijami ter z umetnicami in ... Več!
Med Istanbulom in Riom De Janeirom
Dvorana Union, Maribor4. koncert Mladinskega cikla 2024/2025
Vrati rundu
Maribor center / Mali oder Narodnega domaZa trenutek si ropotarnico spominov predstavljajmo kot črno luknjo. Prostor, zgoščen tako zelo, da se v njem nahaja vsak zvok, vsaka slika, vsak vonj in vsak okus, ki smo jih kadarkoli začutili. Vsak nasmeh, vsaka psovka. Vsi metulji, ki so nam kadarkoli poleteli v formaciji po prebavnem traktu. V katerem trenutku opna, ki ščiti stvarnost spominjanja, postane prepustna in onesnažena, ko popusti pod pritiskom mase izkustev? Mojih. Vaših. Njihovih. Naših. Je to sploh važno, ali pa pretiho sprejemamo, da se življenje odvija na razpotju stiliziranih zgodb, ki nam jih neprekinjeno pripoveduje pripovedovalec zamegljenega obraza, ki mu ne gre verjeti? Vrati rundu (sl. vrni rundo) izhaja iz ravno te predpostavke, realnosti, v kateri se meje stvarnega, mogočega in lažnega stapljajo i pomikajo do svojih hkrati najoddaljenejših in najbližjih točk. Kot tujec, ki se neke zimske noči vkrcava na vlak svojega življenja, publiki pošiljamo razglednice tistega, kar vsako življenje je, ali pa bi vsaj lahko bilo. Igramo se skrivalnice in detektive, terapevta in stand up komika. Iščemo nezavedno, a prostore nedorečenosti prepuščamo uredniškemu očesu vseh, ki pri tem sodelujejo. Vsi smo na koncu le statisti v tujih zgodbah. Predstava je v hrvaškem jeziku. 26. Mednarodni feministični in kvirovski festival Rdeče zore Vstopnice: Rezervacije: info@ziz.si