Loading Dogodki

« Vsi dogodki

  • Ta dogodek je minil.

Umetniki za umetniško izobraževanje

2. marca 00:00 - 16. marca 00:00

2. 3. 2025 – 16. 3. 2025, različne lokacije

Umetniki za umetniško izobraževanje

V letu 2025 že četrto leto sodelujemo s Hrvaškim društvom likovnih umetnikov v okviru programa Erasmus +, imenovanem “Umetniki za umetniško izobraževanje”.

Namen sodelovanja je dijakom_injam srednjih šol za oblikovanje iz Hrvaške v sodelovanju s slovenskimi nevladnimi organizacijami ter z umetnicami in umetniki ponuditi poglobljeno umetniško izobraževanje s posameznega likovnega, intermedijskega in avdiovizualnega področja.

V Mariboru bo tako naša organizacija koordinirala izobraževanje 20 dijakov_inj iz Pule in Zadra s priznanimi umetnicami in umetnikom, ki bodo nastopile_i v vlogi mentoric in mentorja. Dijaki_nje, razdeljeni_e v štiri skupine, se bodo tako deset dni izobraževale_i na sledečih področjih: stop animacija, sitotisk, družbeno angažiran kolaž in izdelovanje keramike. Sočasno bodo spoznavale_i lokalno umetniško okolje, obiskovale_i galerije in druge umetniške produkcije. Ob zaključku izobraževalnega procesa bodo mentorice in dijaki_nje pripravili_e zaključno predstavitev umetniških procesov in izdelkov v OBRATU-prostoru umetnosti in participacije.

Vlogo mentoric in mentorja bodo v letošnjem letu prevzele:

  • filmska animatorka in intermedijska umetnica Asja Trost, ki bo izvajala delavnico sitotiska in ulične umetnosti,
  • kiparka in oblikovalka gline Manja Fürst, ki bo izvajala delavnico izdelovanja keramike,
  • vizualna umetnica Metka Zupančič, ki bo izvajala delavnico angažiranega kolaža,
  • stop animator in režiser Miloš Tomić, ki bo izvajal delavnico stop animacije.

Sodelujoče mentorice in mentor:

ASJA TROST

je diplomirala iz digitalnega oblikovanja v Berlinu, kjer je tudi delovala do leta 2016, kasneje pa je magistrirala na Akademiji za umetnost v Novi Gorici pod mentorstvom Jasne Hribernik in Mihe Colnerja. V svojem magistrskem delu se je ukvarjala s produkcijo sodobne umetnosti, s fokusom na institucionalizirano obliko umetnosti in aktivizem. V svojih delih uporablja kombinacijo analognih in digitalnih medijev, z animacijo, preslikavo in eksperimentalnim filmom pa predstavlja različne družbene situacije, ki vplivajo na vsakega izmed nas. Kot režiserka in animatorka je sodelovala pri Catican (2017), tHE mARRY jESUS gALAXY (2017), A Very Short Film (2018) in Thou Art Thyself (2020). Vsi filmi so bili prikazani na več slovenskih in mednarodnih festivalih (Festival Slovenskega Filma, Kino Otok, Animateka, StopTrik). Leta 2018 je bil tHE mARRY jESUS gALAXY, ki ga je ustvarjala skupaj z Mery Gobec, Sandro Jovanovsko in Ines Sambas, izbran v sekcijo VAF New Talents na Češkem. Kot tretja asistentka režije je sodelovala pri celovečernem filmu Rudar (2017), pod režijo Hanne AW Slak, v vlogi asistentke videa in kot video umetnica je delovala v več gledališčih (Staatsoper Berlin, Maxim Gorki Theater, SNG NG). Animirala je več glasbenih videospotov in reklam, z video instalacijami je sodelovala pri več skupinskih razstavah. V 2018 je v Carinarnici v Novi Gorici pripravila prvo samostojno razstavo. Od 2016 deluje mednarodno, brez stalnega naslova in trenutno živi v Ljubljani.

MANJA FÜRST

je na ljubljanski Likovni akademiji za umetnost in oblikovanje diplomirala iz oblikovanja keramike in stekla ter magisterij nadaljevala v Beogradu na smeri umetniška režija in konceptualna umetnost. Zanima jo ogromno vej umetnosti, zato se ob risbi in sliki, ki jo spremljata že od malih nog, rada preizkuša v različnih smereh, ki so na voljo v ustvarjalnem svetu. Že tekom študija je veliko časa posvetila igri s svetlobo, teksturami in oblikami, le-te pa najraje upodablja skozi različne umetniške prakse. Oblikovanje gline ji daje priložnost za tovrstne upodobitve in omogoča ustvarjanje vse od formalnih do konceptualnih oblik izražanja.

METKA ZUPANČIČ

je leta 2002 diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, smer kiparstvo, in leta 2005 zaključila podiplomski (magistrski) študij novomedijske umetnosti. Leta 2017 je magistrirala iz umetnostne terapije.
Deluje samostojno in v skupini KOLEKTIVA (z Ladom Cerarjem in Vesno Bukovec). Po njenem razumevanju je umetniški proces oblika posredovanja, izmenjave in sodelovanja. Dela z različnimi mediji, pri čemer obravnava teme, kot so dokumenti, telo in komunikacija. Prizadeva si, da bi javno mesto približala ljudem, da bi postalo del njihovega zasebnega okolja. V zadnjih letih je sodelovala na številnih samostojnih in skupinskih razstavah ter rezidencah: v Gradcu, na Dunaju (KulturKontakt), v Ljubljani, Slovenj Gradcu, Nottinghamu, Torontu, Berlinu …
Izvedla pa je naslednje razstave: Teritoriji, identitete, mreže, slovenska umetnost 1995-2005, Moderna galerija, Ljubljana; Posebno mesto v mestu, galerija ŠKUC, Ljubljana; ’11 Bienale mladih umetnikov Evrope in sredozemskih držav’ Atene, Grčija; Narratives, -35+65 Two generations, Kunsthaus Graz, Avstrija; Trienale slovenske sodobne umetnosti, U3, Moderna galerija, Ljubljana; Galerija A+A, Benetke …
Leta 2007 je prejela štipendijo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije. Od leta 2009 je (skupaj z Vesno Bukovec) kurirala več video razstav in festival Video in Progress v sodelovanju z galerijo Photon.

MILOŠ TOMIĆ

je ob koncu osnovne šole je začel risati, barvati, zbirati predmete z ulice, fotografirati, muzicirati … V srednji šoli je obiskoval filmsko šolo Kvadrat, ki sta jo vodila Zoran in Svetlana Popović. 2001 je diplomiral iz filmske režije na Akademiji za umetnost pod mentorstvom Miše Radivojevića. Zaključil je magistrski študij animacije na FAMU v Pragi pod mentorstvom Petra Skale. Kot gostujoči študent se je izobraževal v Madridu in Berlinu. V Pragi na FAMU je zaključil doktorski študij na temo
Dragocenost odvrženih predmetov, tj. smeti kot materiala za film in fotografije.
Leta 2013 je zastopal Srbijo na beneškem bienalu. Ustvaril je več kot šestdeset kratkih igranih,
dokumentarnih, eksperimentalnih in animiranih filmov, ki so bili prikazani na številnih festivalih.
Njegovi zadnji stop animaciji sta Ta presneta očetova kamera! (2021) in Onti (2023).

Projekt Umetniki za umetniško izobraževanje je sofinanciran iz programa Erasmus+, Ključni ukrep 1: Učna mobilnost posameznikov in Urada RS za mladino.


Povezava do originalnega članka

Podrobnosti

Začetek:
2. marca 00:00
Konec:
16. marca 00:00
Kategoriji:
,

Prizorišče

različne lokacije