Featured Izpostavljen Recurring

Faust

SNG MAribor, Dvorana Ondine Otta Klasinc

Edward Clug, Milko Lazar: Faust    Koprodukcija s Cankarjevim domom LjubljanaV sodelovanju z Opernhaus Zürich Kot se je večkrat pokazalo v bogatem toku zgodovine gledališča, so se adaptacije literarnih klasikov izkazale za različno uspešne – od popolnih fiaskov, zvestih reinterpretacij pa vse do brezhibnih spektaklov, ki popolnoma samozadostno učinkujejo v okviru lastnega medija. Podobno velja za Goethejevo filozofsko dramo oziroma tragedijo Faust, ki pa je kljub velikemu številu glasbenih inscenacij še vedno ostaja velik izziv v domeni plesne umetnosti. Svojevrstno interpretacijo in edinstveno vizijo tega dela prinaša Edward Clug v svoji plesni manifestaciji, ki ne spaja le glasbeni misticizem Milka Lazarja z nenavadno atletsko energijo in z lastno poetiko giba, ampak s kombinacijo vseh treh elementov zgradi spektakel, ki zna tudi z ironijo in s parodijo razkriti preštevilne disonance in paradokse človeškega bivanja.

Recurring

J. B. P. Molière: Tartuffe

Maribor center / SNG Maribor, Dvorana Frana Žižka (Slovenska cesta 27, Maribor)

Žlahtna komedija, ki nastane ob srečanju naivne zaslepljenosti in spletkarske pokvarjenosti. Le Tartuffe ou l’Imposteur Najslavnejši evropski komediograf Jean Baptiste Poquelin Molière (1622–1673) predstavlja vrh francoske klasicistične komedije, pisane v večinoma verzificirani obliki in v stilu dramaturgije trojne enotnosti, ki je svoje motive črpala iz antične rimske in italijanske ter španske renesančne komedije, pa tudi iz srednjeveških fars in commedie dell arte. Molièrovi odrski junaki so splošno veljavni tipi oziroma karakterji, ki predstavljajo splošne značilnosti socialnih pojavov ali človeških lastnosti oziroma napak, na primer skopuh, svetohlinec, hipohonder, rogonosec … Komedija Tartuffe je nastala v najplodnejšem in filozofsko najbolj poglobljenem umetniškem obdobju Molièrovega ustvarjanja. Ime Tartuffe je z leti (in stoletji) postal univerzalni arhetipski izraz dvoličnosti, licemerstva in svetohlinstva. Pojem je ponarodel in postal splošni simbol za hinavščino, zlasti cerkveno. Molière je imel z uprizoritvijo velike težave. Takoj po prvi izvedbi (1664) je bila komedija na zahtevo cerkvenih krogov strogo prepovedana in trajalo je do leta 1669, ko je znova smela na oder (vzrok za to je bil, da je v tem času kralj Molièrovo gledališko skupino vzel pod svojo zaščito). Nakup vstopnic24. 2. 2024 - nakup26. 2. 2024 - nakup27. 2. 2024 - nakup15. 3. 2024 - nakup16. 3. 2024 - nakup25. 3. 2024 - nakup26. 3. 2024 - nakup29. 3. 2024 - nakup30. 3. 2024 - nakup

10€
Recurring

Dobra družba – PREMIERA

IntimniOder.GT22

IntimniOder.GT22 Miha Bezeljak ima rad umetnost. Skozi različne uprizoritvene forme s samoironijo in banaliziranjem razlogov o nujnosti obstoja umetnosti in njenega vpliva na družbo preizprašuje svoj umetniški izraz. Avtor in izvajalec: Miha Bezeljak Koprodukcija: Moment Vstopnice: 8 / 5 / 0 EUR, https://moment.si/samopostrezna/ Več informacij o predstavi TUKAJ. Povezava do originalnega članka

Dobra družba

IntimniOder.GT22 Miha Bezeljak ima rad umetnost. Skozi različne uprizoritvene forme s samoironijo in banaliziranjem razlogov o nujnosti obstoja umetnosti in njenega vpliva na družbo preizprašuje svoj umetniški izraz. Avtor in izvajalec: Miha Bezeljak Koprodukcija: Moment Vstopnice: 8 / 5 / 0 EUR, https://moment.si/samopostrezna/ Več informacij o predstavi TUKAJ. Povezava do originalnega članka

Featured Izpostavljen Recurring

Eva Mahkovic: Toxic

Maribor center / SNG Maribor, Mali oder, (Slovenska cesta 27, Maribor)

Spicy Hot Pop Mess uprizoritev za ženske in moške, ki se ne bojijo pristati v ženski glavi. Že cel dan se mi poje komad Anti-Hero od Taylor Swift: »Itʼs me, hi, Iʼm the problem, itʼs me.« Zavijem v trgovino in namesto Žensk na robu živčnega zloma, Ženske francoskega poročnika, Drugačnih žensk, Žensk iz samopostrežne trgovine, Žensk, na katere mislim ponoči, Ženskih ikon, Časa nedolžnosti … vzamem TOXIC. TOXIC (2023) je najnovejši avtofikcijski roman pisateljice in dramaturginje Eve Mahkovic, ki je kmalu po izidu postal ena najbolje prodajanih Beletrininih knjig. Vesna Milek je v Pomislekih v Sobotni prilogi Dela »Zakaj si morala deliti toliko stvari o sebi?« o TOXIC zapisala: »Njen stil je popkulturni in kafkovski hkrati. V resnici nimava kaj dosti skupnega, razen strasti do knjig, gledališča in Tudorjev. Zakaj se potem tako prepoznam v njeni knjigi? Ker je šla brutalno vase, da je povedala veliko tudi o vseh nas.« Nakup vstopnic

18€