- Ta dogodek je minil.
SobaZaGosteMaribor: Danica I. J. Knežević »Ritmi skrbi«
6. junija 19:00
6. 6. 2024 ob 19.00, OBRAT
SobaZaGosteMaribor: Danica I. J. Knežević »Ritmi skrbi«
V četrtek, 6. 6. 2024, te ob 19.00 vabimo v OBRAT – prostor umetnosti in participacije, na odprtje razstave Danice I. J. Knežević »Ritmi skrbi«. Razstava je del raziskovalnega rezidenčnega projekta SobaZaGosteMaribor, IZGRADNJA SKRBSTVA / CONSTRUCTING CARE.
Danica I. J. Knežević je avstralska umetnica in teoretičarka hrvaškega in slovenskega rodu. Ukvarja se s performativno umetnostjo, videom in fotografijo.
Danica I. J. Knežević je tudi negovalka. S svojo umetniško prakso dela vidne izkušnje in okoliščine tega kompleksnega dela, vloge in položaja. Njeno izhodišče je najpogosteje vez intimnosti, ki se gradi med sodelujočima v skrbstvenem odnosu. V to dinamično povezavo, ki je tako pogosto tabuizirana in razvrednotena, le redko vidimo; Knežević pa nas, gledalko_ce, nežno in pogosto z veliko mero humorja povabi vanjo. V performansih, ki spremljajo njene razstave, gledalko_ca o subtilno uvaja v procese, ki vključujejo dve enako pomembni telesi: telo oskrbovalke in telo oskrbovanke.
V delu Danice I. J. Knežević je posebej poudarjeno telo negovalke – telo, ki opravlja bistveno delo, vendar je redko izpostavljeno. V njenem opusu je to tudi telo, ki poseduje izkušnjo kvirnosti, saj prek skrbstvenega odnosa, ki na novo piše normativne hierarhije, prodira skozi meje spolov. Skrbničino telo poseduje tudi izkušnjo diasporičnih identitet – skrb za ljubljene osebe pa je pogosto predstavljena kot prevajanje, nenehno posredovanje med jeziki in kulturnimi sistemi.
Performativna dela Danice Knežević preveva ritmičnost, ki razkriva inherentno ponavljajočo se naravo skrbstvenega dela. Poleg tega pa sta subtilno usklajevanje in medsebojno delovanje teles v skrbstvenem odnosu kot ples – koreografiran in bogat s podrobnostmi. Če temu dodamo še kontekst diasporskih identitet, je lahko celo kot kólo, kot v njenem videu Ohranjanje ritma. Ta nežno zapleten sistem izkušenj, predstavljen v umetniškem prostoru, nagovarja več naših čutov hkrati – podobno kot skrb.