Sergej Malov, Irina Zahharenkova
4. decembra 19:30
2. koncert Komornega cikla 2024/2025
Cena vstopnice: 19,00 – 11,00 EUR
19 EUR; 11 EUR (upokojenci in invalidi), 5 EUR (študenti, dijaki)
Družinska vstopnica: 17 EUR (odrasli), 5 EUR (otrok)
Programska knjižica 2024/2025
Franz Schubert: Sonatina št. 2 v a-molu za violino in klavir, D 385
Franz Schubert: Sonata v a-molu, »Arpeggione«, D 821, za violončelo da spalla in klavir
***
Leonid Desjatnikov: Kot stari lajnar, za violino in klavir
Franz Schubert: Rondo za violino in klavir v h-molu, D 895
Violinist Sergej Malov je nenavadno vsestranski glasbenik in virtuoz na več različicah godalnih glasbil. Igra na violino, violo, baročno violino in violončelo da spalla. Violončelo da spalla je petstrunsko godalo, ki se ga tako kot violino drži na rami (spalla v italijanščini pomeni rama), po tonskem obsegu pa ustreza violončelu (baje je prav nanj Johann Sebastian Bach igral svoje suite za violončelo). Vendar namen Malova ni zgolj tehnično razkazovanje različnih glasbil, pač pa ta poskrbijo za pristno izvedbo tako baročnega repertoarja kot tudi velikih romantičnih solističnih koncertov in sodobne glasbe. Za svoj karizmatični nastop in izredno prepričljive interpretacije je požel veliko uspehov in pomembnih nagrad ter nastopil na najuglednejših svetovnih prizoriščih z nekaterimi vodilnimi svetovnimi standardnimi orkestri in orkestri, specializiranimi za izvedbo stare glasbe.
Pričujoči koncertni spored Sergej Malov in njegova redna komornoglasbena partnerka, estonska pianistka Irina Zahharenkova, posvečata Franzu Schubertu. Slišali bomo Schubertovi skladbi, ki sta izvirno namenjeni klavirju in violini. Mladostna Sonatina še kaže močne Mozartove vplive, pozno delo Rondo pa s svojo lahkotnostjo ne izdaja, da je nastalo v času neredko temno obarvanih skladateljevih zrelih mojstrovin. V žarišču sporeda bo t. i. Sonata »Arpeggione«, ki jo dandanes najpogosteje slišimo v izvedbi violončela. V izvedbi na violončelu da spalla se bo zvočno približala izvirni Schubertovi različici, namenjeni s koncertnih odrov zdavnaj izginulemu šeststrunskemu godalu, nekakšni kitari-violončelu arpeggione. Nastop Malova bo izzvenel v sodobni refleksiji: skladbo Kot stari lajnar je ruski skladatelj Leonid Desjatnikov ustvaril za Malova, a jo je z jasno aluzijo na zaključni samospev Schubertovega cikla Labodji spev posvetil temu izjemnemu, še danes globoko občudovanemu skladatelju.