- Ta dogodek je minil.
Neja Rakušček: (Ne)sprejemanje sprememb. Presečišče telesne in ekološke grozljivke
11. julija 18:00
11. 7. 2024 ob 18.00, Stari sanatorij, Tyrševa ulica 19
Cikel Filmski žanri skozi družbeno kritiko v okviru trienala EKO 9: Oči v skali
Neja Rakušček: (Ne)sprejemanje sprememb. Presečišče telesne in ekološke grozljivke
V četrtek, 11. 7. 2024, te ob 18.00 vabimo Stari sanatorij na Tyrševi 19 na predavanje cikla Filmski žanri skozi družbeno kritiko, ki tokrat poteka v okviru trienala EKO 9: Oči v skali. Neja Rakušček bo govorila o (ne)sprejemanju sprememb ter presečišču telesne in ekološke grozljivke.
O predavanju:
Kaj čutimo, ko nas žanr grozljivke sooči s primarnim strahom lastne preobrazbe in ekoloških posledic, s katerimi se soočamo? Telesne grozljivke predstavljajo možnost za raziskovanje trajne fascinacije občinstva s človeškimi strahovi, ranljivostjo in krhkostjo človeške oblike. Prikazujejo telesa, ki delujejo v popolnem nasprotju s tem, kar smatramo za normalno anatomijo in delovanje bioloških vrst. Ekološke grozljivke pa so tesno povezane s posledicami raznih okoljskih problemov, ki jih je povzročilo človeštvo. Kaj ju druži? Tako telesna kot ekološka grozljivka se poglabljata v temo sprememb, bodisi v obliki groteskne preobrazbe teles bodisi v večjem obsegu v spremenjenih ekosistemih. Na predavanju se bomo poglobili v presečišče teh žanrov ter podrobneje spoznali njune karakteristike in možnosti spajanja. V ospredje bomo postavili film Uničenje (Annihilation, 2018) Alexa Garlanda.
Neja Rakušček
je sociologinja kulture, ki občasno piše za revijo Kino! in za spletno platformo Koridor – križišča umetnosti. Diplomirala je pri dr. Poloni Petek z delom Postajališča v filmih ceste, kjer se je osredotočila na raziskovanje pojmov liminalnega in nekrajev v odnosu do žanra filmov ceste. Trenutno deluje na področju filmske distribucije in izobrazbe. Občasno se znajde tudi za kamero kot režiserka kratkih filmov.
Po predavanju se z gostjo pogovarja filozofinja, dr. Maja Pan.
OBRAVNAVANI FILMI:
- Dolgi konec tedna (Long Weekend, 1978, Colin Eggleston)
- Muha (The Fly, 1986, David Cronenberg)
- Stvor (The Thing, 1982, John Carpenter)
- Uničenje (Annihilation, 2018, Alex Garland)
SEZNAM PRIPOROČENE LITERATURE:
- Cruz, Ronald Allan. 2012: »Mutations and Metamorphoses: Body Horror is Biological Horror«. Journal of Popular Film and Television, let. 40, št. 4, str. 160–168.
- Kjærulff, Caroline. 2021: »The Ambiguous Portrayal of Nature in Annihilation«. Leviathan: Interdisciplinary Journal in English, št.7, str. 127–138.
- Tabas, Brad. 2015: »Dark Places: Ecology, Place, and the Metaphysics of Horror Fiction«. Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World, št. 11.
Cikel Filmski žanri skozi družbeno kritiko
je nadaljevanje cikla Zgodovina filma (2021) in cikla Teorija filma (2022). Organizatorja v letošnjem ciklu predavanj svojo pozornost usmerjata družbeno kritično v premislek o povezavah med filmskimi žanri in družbenimi pojavi. Skozi program tudi tokrat vodijo priznani slovenski filmski kritičarji in kritičarke ter teoretiki in teoretičarke, ki predstavljajo tako literaturo o filmu, kot tudi priporočajo zanimive žanrske filme. Cikel sestavlja 10 tematsko zaokroženih predavanj, ki potekajo od marca do julija in od septembra do novembra 2024 v OBRATU – prostoru umetnosti in participacije na Trgu revolucije 9. Projekt nastaja v soorganizaciji Pekarne Magdalenske mreže in Film Factory ter je financiran s strani Slovenskega filmskega centra in Mestne občine Maribor.