Loading Dogodki

« Vsi dogodki

  • Ta dogodek je minil.

Neja Rakušček: (Ne)sprejemanje sprememb. Presečišče telesne in ekološke grozljivke

11. julija 18:00

11. 7. 2024 ob 18.00, Stari sanatorij, Tyrševa ulica 19

Cikel Filmski žanri skozi družbeno kritiko v okviru trienala EKO 9: Oči v skali

Neja Rakušček: (Ne)sprejemanje sprememb. Presečišče telesne in ekološke grozljivke

V četrtek, 11. 7. 2024, te ob 18.00 vabimo Stari sanatorij na Tyrševi 19 na predavanje cikla Filmski žanri skozi družbeno kritiko, ki tokrat poteka v okviru trienala EKO 9: Oči v skali. Neja Rakušček bo govorila o (ne)sprejemanju sprememb ter presečišču telesne in ekološke grozljivke.

O predavanju:

Kaj čutimo, ko nas žanr grozljivke sooči s primarnim strahom lastne preobrazbe in ekoloških posledic, s katerimi se soočamo? Telesne grozljivke predstavljajo možnost za raziskovanje trajne fascinacije občinstva s človeškimi strahovi, ranljivostjo in krhkostjo človeške oblike. Prikazujejo telesa, ki delujejo v popolnem nasprotju s tem, kar smatramo za normalno anatomijo in delovanje bioloških vrst. Ekološke grozljivke pa so tesno povezane s posledicami raznih okoljskih problemov, ki jih je povzročilo človeštvo. Kaj ju druži? Tako telesna kot ekološka grozljivka se poglabljata v temo sprememb, bodisi v obliki groteskne preobrazbe teles bodisi v večjem obsegu v spremenjenih ekosistemih. Na predavanju se bomo poglobili v presečišče teh žanrov ter podrobneje spoznali njune karakteristike in možnosti spajanja. V ospredje bomo postavili film Uničenje (Annihilation, 2018) Alexa Garlanda.

Neja Rakušček

je sociologinja kulture, ki občasno piše za revijo Kino! in za spletno platformo Koridor – križišča umetnosti. Diplomirala je pri dr. Poloni Petek z delom Postajališča v filmih ceste, kjer se je osredotočila na raziskovanje pojmov liminalnega in nekrajev v odnosu do žanra filmov ceste. Trenutno deluje na področju filmske distribucije in izobrazbe. Občasno se znajde tudi za kamero kot režiserka kratkih filmov.

Po predavanju se z gostjo pogovarja filozofinja, dr. Maja Pan.

OBRAVNAVANI FILMI:

  • Dolgi konec tedna (Long Weekend, 1978, Colin Eggleston)
  • Muha (The Fly, 1986, David Cronenberg)
  • Stvor (The Thing, 1982, John Carpenter)
  • Uničenje (Annihilation, 2018, Alex Garland)

SEZNAM PRIPOROČENE LITERATURE:

  • Cruz, Ronald Allan. 2012: »Mutations and Metamorphoses: Body Horror is Biological Horror«. Journal of Popular Film and Television, let. 40, št. 4, str. 160–168.
  • Kjærulff, Caroline. 2021: »The Ambiguous Portrayal of Nature in Annihilation«. Leviathan: Interdisciplinary Journal in English, št.7, str. 127–138.
  • Tabas, Brad. 2015: »Dark Places: Ecology, Place, and the Metaphysics of Horror Fiction«. Miranda: Multidisciplinary Peer-Reviewed Journal on the English-Speaking World, št. 11.
Cikel Filmski žanri skozi družbeno kritiko

je nadaljevanje cikla Zgodovina filma (2021) in cikla Teorija filma (2022). Organizatorja v letošnjem ciklu predavanj svojo pozornost usmerjata družbeno kritično v premislek o povezavah med filmskimi žanri in družbenimi pojavi. Skozi program tudi tokrat vodijo priznani slovenski filmski kritičarji in kritičarke ter teoretiki in teoretičarke, ki predstavljajo tako literaturo o filmu, kot tudi priporočajo zanimive žanrske filme. Cikel sestavlja 10 tematsko zaokroženih predavanj, ki potekajo od marca do julija in od septembra do novembra 2024 v OBRATU – prostoru umetnosti in participacije na Trgu revolucije 9. Projekt nastaja v soorganizaciji Pekarne Magdalenske mreže in Film Factory ter je financiran s strani Slovenskega filmskega centra in Mestne občine Maribor.

Predavanje nastaja v sodelovanju z Umetnostno galerijo Maribor v okviru Trienala umetnost in okolje EKO 9. Trienale je nastal pod okriljem evropskega projekta EMPACT, ki pod sloganom »Umetnost razmišljanja kakor gora« naslavlja teme ustvarjalna trajnost, sočutje do narave ter sočutni in odporni umetniki. Projekt sofinancirata Evropska unija in Ministrstvo za kulturo.

Povezava do originalnega članka

Podrobnosti

Datum:
11. julija
Čas:
18:00
Kategoriji:
,