Sekstet Filharmonične camerate Berlin
28. januarja 19:30
3. koncert Komornega cikla 2024/2025
Izven in Komorni cikel
Cena vstopnice: 19,00 – 11,00 EUR
19 EUR; 11 EUR (upokojenci in invalidi), 5 EUR (študenti, dijaki)
Družinska vstopnica: 17 EUR (odrasli), 5 EUR (otrok)
Programska knjižica 2024/2025
Johannes Brahms: Godalni sekstet št. 1 v B-duru, op. 18
***
Johannes Brahms: Godalni sekstet št. 2 v G-duru, op. 36
Godalni sekstet Filharmonične camerate Berlin, ki jo sestavljajo glasbeniki Berlinskih filharmonikov, se ima za svoj nastanek zahvaliti smoli: ko so morali leta 1989 Filharmonični godalni solisti odpovedati italijansko turnejo, so nekateri glasbeniki prevzeli načrtovane koncerte v sestavi godalnega seksteta in dosegli takšen uspeh, da so se odločili še nadalje igrati skupaj kot stalna zasedba. Člani zasedbe verjamejo, da se privlačnost njihovih šestih godal skriva v dejstvu, da pri izvajanju komorne glasbe odražajo značilni orkestrski zvok Filharmonikov, in to zlasti pri izvajanju velikih romantičnih sekstetov Brahmsa in Čajkovskega, ki so temelj njihovega repertoarja.
Kot mladi skladatelj se je Johannes Brahms boril z visokimi pričakovanji, ko je šlo za skladanje klasičnih glasbenih oblik, predvsem godalnih kvartetov – ustrahovala ga je je dolga senca, ki jo je metal Beethovnov opus. Lastni jezik je tako raje iskal v drugih oblikah, tudi godalnem sekstetu, rad je imel tudi temno, žametno zvočnost dveh violončelov in viol, ki omehčajo zven para violin, kar nenazadnje spominja na njegovo orkestralno glasbo. Oba prva seksteta, Opus 10 in pet let kasneje napisani Opus 18, sta njegovi zgodnji, a mojstrski deli, ki poudarjata svetlo in toplo plat Brahmsovega skladateljskega sloga. Navezovanje na Beethovnove inovacije, melodična kontrastnost, eksotične harmonije, kontrapunktična tekstura – in vse to ob doslednem upoštevanju klasičnih kompozicijskih načel – so značilnosti teh sekstetov in hkrati prepoznavni Brahmsov glasbeni jezik, ki je dolgo vplival na poznejše velike skladatelje ter Brahmsu zagotovil enkratno mesto v glasbeni zgodovini.