Pismo ustvarjalcem spletnega portala Maribor is the Future.
Spoštovani ustvarjalci spletnega portala Maribor is the Future, lepo pozdravljeni. Za uspešen skok v novo leto je treba najprej razčistit s starim… Tole je kratek povzetek produkcije portala v 2015 in nekaj zamisli in napotkov za 2016.
Portal je v delu od 12. aprila; online in normalno dostopen obiskovalcem je od 14.5.2015; v tem času je imel 29,435 različnih obiskovalcev, ki so pregledali 91,675 različnih strani in napovedi eventov. 36% obiskovalcev se na stran redno vrača; povprečno so na strani 2 minuti in pri enem obisku pregledajo 3 različne strani. Najbolj obiskane podstrani so napovednik, blogi in fotoblogi. Portal je trenutno sestavljen iz 1775 različnih podstrani, velika večina od tega so napovedi dogodkov. Prilagam podroben spisek vseh, prav tako prilagam res podrobno statistiko za obdobje od 14.maja 2015 do 2. januarja 2016. Če koga zanimajo stati še bolj podrobno naj mi piše, mu skreiram dostop do popolnega vpogleda ali željenih sekcij. Na hitro… imamo dober obisk, z julijskih povprečnih 50 rednih uporabnikov smo prišli na 250 v nekaj mesecih, del publike je skratka že privzel dnevno preverjanje dogodkov. Kot je razvidno iz krivulje in statistik je Izjemen vpliv na obisk imel blog Rekreacija, zelo dobro so obiskani tudi ostali blogi in fotoblog. Kar govori, da ljudje tu okoli iščejo vsebino in ne le napovedi. Demografski podatki pravijo, da nas najbolj obiskuje starostna skupina med 25 – 34 letom, največ obiska je iz Maribora in Ljubljane, 40% gleda portal na mobilni platformi, imamo nekaj več obiskovalk, kot obiskovalcev, večina jih pride na stran s socialnih omrežij. Osebno sem zadovoljen z obiskom, bo pa le-ta zelo poskočil, ko vpišemo še vladne ustvarjalce in naredimo cel sistem spletnega obveščanja.
V portal je trenutno vpisanih 85 organizacij in posameznikov s področja kulture ali urbanih servisov. Vsi imate izdelane osnovne predstavitvene podstrani, http://www.novimaribor.com/ustvarjalci/ ; workflov trenutno poteka tako, da se vsi dogodki, ki prispejo na email naslov novimaribor@gmail.com , objavljeni še isti dan, ostale najdem na vaših straneh in facebook objavah. Zadnje čase dogodke vpisujejo tudi marljivi ljudje v Pekarni Magdelenske mreže, Centru plesa in Rajzefiberju. Trenutno so objave večinoma kopirane z vaših spletnih strani oz facebook postov; te ki pridejo na mail so objavljene dosledno tako, kot ste jih oblikovali. Pri objavah lahko uporabimo lahko vse spletne servise, youtube, vimeo, pinterest, soundcloud in kar je še teh servisev. Lahko naredimo res dobroin polinkano predstavitev dogodka, odvisno, koliko pozornosti pač vložite v dostavo podatkov. Dogodki bodo januarja prerazvrščeni, dodanih bo nekaj novih kategorij dogodkov, sama stran z napovedjo dogodkov bo postala še malce bolj pregledna in nazorna. Vzporedno s portalom obstaja tudi facebook stran Maribor is the Future – https://www.facebook.com/novimaribor/ in twitter kanal Maribor is the Future – https://twitter.com/novimaribor . Ta dnevno objavljata vse nove dogodke, ki se vpišejo v portal. Facebook stran ima trenutno 1985 sledilcev, povprečno objavo na njej potisne do 900 ljudi, če je kakrokoli deljena ali lajkana, pa se ji doseg hipoma poveča na par tisoč.
Menim, da osnovno poslanstvo portala – obveščanje mariborske publike o kulturnih dogodkih v mestu in okolici – dobro in dosledno deluje že od avgusta naprej. Feedback je večinoma izjemno pozitiven in spodbuden. Fotoblogi so se uveljavili, imajo že stalno publiko in naročnike; v 2016bodo bolj pogosti, k sodelovanju vabimo še več fotografov. Prav tako so na voljo vsem vam ustvarjalcem, da preko njih pokažete svojo produkcijo ali evente.
Blogi so mišljeni kot dodatno mesto, kjer lahko kot ustvaralec kaj poveste o sebi ali svojem razmišljanju ob delovanju v Mariboru pa i šire. Vabilo še vedno velja, objave, kot lahko opazite na strani pa so odvisne od volje, časa in zmožnosti avtorjev. Ne pritiskamo… Od marca naprej bo dodana tudi splošna blog sekcija o dogajanju v mestu. Tako boste lahko aktualne zapise objavili, ne da bi vam zato odpiral poseben blog. Pripravljam tudi posebne predstavitvene strani za festivale v mestu; v prihodnje bo mogoče narediti res dobro multimedijsko predstavitev za nekajdnevne festivale, z vklopljenimi vsemi socialnimi kanali in live streamingom dogodkov, kar na portalu samem. razmišljamo tudi o pravem editiranem dnevnem blogerskem kanalu, ki bi dejansko kazal dnevno dogajanje v Mariboru preko neklasične besede in slike. Vse to pa je odvisno od načrta financiranja za vnaprej…
Le-ta buri prazne duhove nekaterih zadnje čase. Če odmislimo mešalce megle so facti bruti takšni… s prostovoljno članarino za leto 2015 nam je uspelo zbrati točno 321,50 evrov. To je dovolj, da zakupim letni paket gostovanja na sqarespace, brez trgovine. Ta bo verjeto delovala preko MyBigCommerce ali Shopify in bo obremenjevala samo zainteresirane. Stran tehnično torej lahko obstaja, moramo pa sistematizirati proces objav in distribucije eventov po omrežjih. Kolegij nevladnih organizacij, ki je bil pobudnik portala, sem prosil, da bi okoli portala naštudiral kakšno vrsto združenja/organizacije/zadruge ki bi omogočala portalu, da bi se prijavljal na občinske in državne projekte, komercializacijo spletnih dejavnosti ter izdajo računov. V regionalnem razvoljnem načrtu do 2020 so za tak portal predvidena občinska sredstva. Oblikovanje NVO zadruge se je izkazalo za prezahtevno operacijo za tako kratek čas, projekt razvijanja portala za ta sredstva je zato prijavil MKC Maribor, ki je za to dobil dovoljenje občine in kolegija vladnih kulturnih organizacij v mestu. Preko MKC Maribor smo portal prijavili tudi na evropski razpis Creative Europe, kjer je del širšega kulturnega projekta. To sta trenutno realni možnosti za financiranje portala v 2016, rezultat obeh bo znan marca oz. aprila. Če bo portalu izostalo financiranje, bomo verjetno prisiljeni vzpostaviti neke vrste mesečni pavšal za uporabo, vklopiti reklame, iskati komercialnega mecena, se bolj zanesti na aktivizem peterice, ki bo vnašala dogodke… ali kaj podobnega. Moja ponudba, da se z nevladne strani ustanovi neko poslovno telo, ki provajda in tudi trži digitalne storitve portala v komercialni sferi, še vedno stoji; k participaciji vabim vse vas, ne le kolegij. Sam nimam časa za to, bi pa kak team treh res motiviranih ljudi lahko to fural čisto spodobno v mestu kot je Maribor… Bodo pa v vsakem primeru že od sredine januarja naprej v portalu tudi napovedi dogodkov javnih zavodov, namero o sodelovanju so podpisali vsi direktorji JZ. Tega sem zelo vesel, obiskovalcu bomo lahko ponudili popoln pregled nad kulturnim dogajanjem v mestu, najmanjšim med vami pa večjo prepoznavnost in širši doseg potencialne publike. Ter seveda smiseln sistem članarine, če propade projektno financiranje. Vsekakor pa se bo komaj z urejenim financiranjem portal razširil in prav pokazal nastavke za moderne digitalne servise. Upam, da nam z naknadno komercializacijo uspe narediti sistem uredništva in plačanega dnevnega blogerskega poročanja. Imamo kar nekaj načrtov, več o tem marca, ko bodo te finančne stvari bolj jasne.
Naj na tem mestu omenim izjemno dober primer, kako vam lahko portal tudi finančno pomaga pri vaših projektih. Gre za blog OR refleksija, ustvarjalke Petre Kapš, ki ji ustvarjanje bloga podpira Mestna občina Maribor, preko uspešne prijave kulturnega projekta za 2015. Drug primer dobrega vzajemnega sodelovanja je blog (Re)Kreacija. Ta je mladim piscem na tečaju MKC Maribor omogočil večjo branost, portalu večjo prepoznavnost med široko publiko, le tej pa je v preko 100 blogih, dal zanimiv literaren vpogled v dogajanje v mestu. Osebno se mi zdi možnost, da reflektiramo dogodke v besedi in sliki in to kvalitetno dajemo v presojo ljudem, ki obiskujejo te dogodke, še bolj pomembna kot napovedovanje dogodkov.
Prosil bi vas, da v januarju pregledate svojo predstavitveno stran na portalu, mi pošljete kakšne dodatne fotografije, tekste, update, linke do kakšnih vaših predstavitev, da jih vnesem in tako pripravim vašo prezentacijo za 2016. Stran bo januarja mestoma offline, verjetno večinoma ponoči, ker bom updatal in konkretno spreminjal nekatere dele, bo pa že februarja v polnem pogonu z vpisanimi skoraj vsemi kulturnimi dogodki v mestu. Pripravljam tudi skupno e-trgovino, za konkreten preizkus sistema. Če mislite, da bi lahko kaj prodajali preko portala ( lahko tudi digitalne produkte! ) se mi prosim čimprej javite, predviden zagon shopa je sredi februarja.
Za sklep… mislim, da smo na dobri poti, da dobimo vsemestni kulturni portal s presežkom. Upam, da uredimo financiranje in deležno strukturo do marca, potem pa s polno paro na ustvarjanje vsebine! Prosim vas, da k projektu povabite kreativne prijatelje in organizacije, ki bi spadali zraven, pa jih niste zasledili med ustvarjalci… spremljajte nas na facebooku in twitteru, sharajte vsaj poste o vaši produkciji…preberite kak blog…. ali kaj napišite! 🙂
Veselo, kreativno in blagodejnega povezovanja polno leto 2016 vam želim, trudili se bomo, da bo digitalno nadvse zabavno!
Lep pozdrav!