Vtisi iz mladinske izmenjave Youth Banks on the Move

Projekt Youth Banks on the Move organizira Mladinski kulturni center Maribor, finančno pa ga omogočajo: program Erasmus+Mestna občina Maribor in Urad RS za mladino.

Projekt je YouthBanks on the Move je opisan tukaj.

Foto zapis dogajanja iz prvih dni je dostopen tukaj.

Vtisi iz mladinske izmenjave Youth Banks on the Move – prvi dan, 16. 10. 2015

Adrijana Kos, ena izmed udeleženk mladinske izmenjave Youth Banks on the Move, je strnila vtise prvega dne izmenjave, ki traja med 16. – 23. 10. 2015 v Cluj Napocci, ki v letu 2015 nosi naziv Evropska prestolnica mladih.

Romunija, prihajamo!

Ob zelo zgodnji uri, natančneje ob 4:30, smo z GoOpti-jem pričeli pot do pričakovanega Cluja. Marja nas je opremila s kavo in čajem, da smo pot začeli kar se da vedri in dobro razpoloženi. Naša zasedba je bila nekoliko okrnjena, saj se nam zaradi obveznosti ter bolezni Urban in Lovro nista mogla pridružiti. Bomo uživali še za vaju!

Dve uri pred letom smo prispeli na letališče na Dunaju. Ogromno letališče nas je sprejelo medse, kjer smo si poiskali kotiček za čakanje na let. Čas smo si krajšali s klepetom, branjem knjig, prospektov, poslušanjem glasbe in seveda z malico iz nahrbtnika. Hvala vsem mamam, da skrbijo za nas. Seveda pa ne gre brez manjših zapletov. Na terminalu so varnostniki ugotovili, da imam v torbici sumljivo substanco. Bila je kurkuma, ki je varnostnikom povzročila nekakšne skrbi. Posvetili so se samo meni, pogledali kurkumo in me preverili za morebitne sledi o eksplozivu. Čez pet minut in opravljenem testu so mi zaželeli prijeten let. Varnost je seveda na prvem mestu, pa tudi če gre za Slovenko s »posebnimi« navadami. Napočil je čas leta. Ob 10:40 nas je avtobus odpeljal do letala in imeli smo ta privilegij, da smo bili na njem sami in seveda smo priložnost izkoristili za fotografiranje. Nasmeh na obrazu nam je priklicalo zelo majhno letalo, ki nas je čakalo, da nas pelje do Romunije. Letalo je bilo skorajda najmanjše na celotnem letališču. Kot da bi imeli zasebno letalo:)

Let je bil kratek, zanimiv in nič posebnega, bi rekel pilot. Mi smo si čas popestrili s fotografiranjem in malico, ki smo jo dobili. Bili smo pridni in smo pojedli vse, no Timotej je pojedel vse:)Raruca iz naše partnerske organizacije Asociatia pentru Relatii Comunitarenas je pričakala na letališču in nato smo jo mahnili proti hostlu, kjer bomo preživeli naslednjih osem dni. Spoznali smo Edija, ki je zabaven, prijeten in mlad fant. Ima jih namreč 20, vendar se rad pošali na račun naše Martine, ki jih ima šele 16. Edi, pri nas pravijo bolj star bolj nor! Zanimivo te bo videti čez nekaj let. Edi ima namreč namen priti v Slovenijo ter ostati v Ljubljani. Po srcu je Edi prostovoljec, ki bo pomagal zgraditi veliko hiš v zelo majhnem času. »Edi respect!« Čas je bil za kosilo. Jeeeej, saj smo bili že zelo lačni. Tudi Edi, čeprav ni bil že od 4:30 na poti. Hvala Laruci in seveda Youth Bank Cluj za razvajanje z odlično hrano v odlični restavraciji. Občutek imam, da se bomo še preveč navadili na Cluj in Youth Bank.

Seveda pa smo bili tudi pridni. Popoldan smo preživeli v pisarni Youth Bank Cluj, kjer smo spoznali ostale člane izmenjave, bolje pa smo se spoznali tudi mi. Vsak je namreč predstavil ali njemu ljub predmet ali sliko. In sledilo je večerno druženje. Tega pa vam danes ne bom razkrila, naj ostane še kaj za jutri.

Vtisi iz mladinske izmenjave Youth Banks on the Move – drugi dan, 17. 10. 2015

Adrijana Kos, ena izmed udeleženk mladinske izmenjave Youth Banks on the Move, je strnila vtise drugega dne izmenjave, ki traja med 16. – 23. 10. 2015 v Cluj Napocci, ki v letu 2015 nosi naziv Evropska prestolnica mladih.

Spoznavanje, odkrivanje in »šetanje«

Prebudilo nas je oblačno jutro. »Pa nič zato«, sem si dejala polna energije in pričakovanja. Tega pa niso mogli trditi vsi, saj so imeli zvečer »tim bildig« druženje 🙂 Po zajtrku smo odšli v pisarno Youth Bank Cluj, kjer smo spoznali podmladek Youth Bank Cluj ter imeli delavnico o Youth Bank-i v romunščini. Po delavnici nas je Raluca odpeljala po mestu Cluj. Res je, ta dan smo veliko hodili. Videli smo park, bili priča mnogim porokam, pojedli »svetovno« kosilo in donate. Smešen pripetljaj se je zgodil Maticu, ki je z Edijem odšel na lov za donati. Matic si je namreč zelo želel pojesti donat, kar pa se je z Edijem nekoliko zavleklo. Edi ne prihaja iz Cluja in zato mesta ne pozna najbolje. To je privedlo do »šetanja«, hoje v krogu in spraševanja domačinov, kje je trgovina z donati. Po eni uri sta se le vrnili do restavracije kjer smo imeli kosilo, in to z donati. Naša brihtna glavca Matic je naposled ugotovil, da je samo šest donatov premalo za vse nas. Ampak, prišel je na svoj račun in dobil tako željen donat.Raluca nas je popoldne peljala na ogled filma v okviru Comedy film festival-a. Rahlo utrujeni smo se posedli in pričel z ogledom filma Just Jim. Seveda na filmskih festivalih ne gre brez tehničnih težav. Ostali smo brez tona, predvajala sta se samo slika in podnapisi v romunščini. Pa nič zato, saj so težave odpravili. Filma pa seveda niso prevrteli nazaj.Po končanem filmu smo odšli proti hostlu. Danes smo do dobra prehodili mesto Cluj po dolžini in širini. Na evalvaciji je zato padla beseda prav na temo »šetanja«. Ko si utrujen, ti enostavno ni za hodit. Razumljivo.Filmčka danes ne bo, bo pa jutri. Žan in Martina obljubljata, da bo zato toliko boljši in zanimivejši. Pa me res zanima kakšen bo.

Mi pa smo na vezi vsaki dan, zato tudi jutri ne bo manjkalo »štorij« o nadebudnih »bankaidejevcev«.

Vtisi iz mladinske izmenjave Youth Banks on the Move – tretji dan, 18. 10. 2015

Adrijana Kos, ena izmed udeleženk mladinske izmenjave Youth Banks on the Move, je zapisala nekaj trenutkov iz tretjega dne izmenjave, ki traja med 16. – 23. 10. 2015 v Cluj Napocci, ki v letu 2015 nosi naziv Evropska prestolnica mladih.

Nedelja je čas za počitek 🙂

Nekoliko kratke noči nam ne morejo vzeti veselja in zagona, ki ga imamo na mladinski izmenjavi, ki jo sofinancira evropski program Erasmus+. Tudi v nedeljo smo bili pridni in dan pričeli s »tim bildingom«. V prostorih Youth Bank Cluj so nam pripravili zanimivo igro. Podobnosti ima z minolovcem, vendar pri tej igri sodeluje celotna ekipa. Na tleh je narisano minsko polje. Vsaka izmed ekipa poskuša najti pot na drugo stran minskega polja, brez da bi ob tem zadela na mino. Celotna ekipa more prečkati polje uspešno, torej nobena mina ne sme eksplodirati, da se igra konča. Ob vsakem neuspelem poskusu posameznika, mora celotna ekipa igro pričeti znova. Seveda ima ekipa omejen čas za dokončanje igre. Namen igre je bil skozi igro spoznati projektno delo, oblikovanje ekipe in medsebojno sodelovanje. Zabavno in poučno! V dopoldanskem času smo se seznanili tudi o delu in fundrasingu v Youth Bank Cluj. Poudarek je bil na načinih zbiranja denarja od podjetji (sponzorska sredstva), predvsem kakšne dogodke lahko pripraviš, da je zbiranje sredstev bolj zabavno in zanimivo. Predali so nam veliko zanimivih pristopov, idej in znanja, ki jih bomo lahko uporabili tudi pri naših dogodkih v Sloveniji. V Cluju smo deležni razvajanja 🙂 Tudi danes nas je Raluca peljala v eno od restavracij, kjer je hrana bila odlična. V drugem delu projekta, ko bodo mladi iz Romunije prišli v Slovenijo, bomo imeli velik izziv kako jih kulinarično razvajati tako, kot oni sedaj nas. Hvala Youth Bank Cluj! Popoldan je bil namenjen sprostitvi. Sprehodili smo se po mestu, na željo Martine obiskali tudi pokopališče in posedeli v jazz lokalu. Še zmeraj se ne morem navaditi, da je v Romuniji dovoljeno kaditi tudi v lokalih in restavracijah. Večer je bil filmsko obarvan v stilu Comedy film festival-a, saj smo si ogledali film z naslovom Breaking the Bank. Bila je premiera, zato smo imeli možnost spoznati enega od igralcev. Žan in Armando sta izkoristila možnost in igralcu zastavila nekaj vprašanj. Za konec sta dogodek zapečatila s fotografiranjem z igralcem. Žan se je cel večer počutil slavno. Žan, slava ni nalezljiva, treba je za njo delati :D. Vendar si na dobri poti 😛

Sledilo je večerno druženje, takšno, kot se za izmenjavo spodobi 🙂

Vtisi iz mladinske izmenjave Youth Banks on the Move – četrti dan, 19. 10. 2015

Adrijana Kos, ena izmed udeleženk mladinske izmenjave Youth Banks on the Move, je zapisala nekaj trenutkov iz četrtega dne izmenjave, ki traja med 16. – 23. 10. 2015 v Cluj Napocci, ki v letu 2015 nosi naziv Evropska prestolnica mladih.

Kot se za ponedeljek spodobi, smo že dopoldan pričeli z delom. V pisarni Youth Bank Cluj (v nadaljevanju: YBC) smo imeli možnost slišati, kako Banka idej deluje pri njih. Bianca nam je predstavila postopek iskanja in izbiranja članov ter razdelitev sredstev za projekte. Zanimivo je bilo to, da v namene izbire kandidatov v Youth Bank Cluj operirajo z družabnimi igrami. Preko njih ocenijo kakšne karakteristike ima kandidat in kako se znajde v skupini. Sledijo razgovori. YBC ima zelo kompleksen in dolg vprašalnik, razgovor pri njih pa traja od 30 do 40 minut. Pri tem želijo izvedeti čim več o posamezniku in predvsem kako ravna v kriznih situacijah. Možnost smo imeli videti in poskusiti simulacijo takšnega razgovora – na razgovoru sta bila Martina in Matic. Razgovor je potekal zelo resno s pridihom humorja, saj se je Maticu posrečilo, da je povedal naziv projekta, ki bi ga naj uspešno vodil, ta projekt pa se je dejansko tudi izvedel. Edi in Deni sta »poguglala« in o projektu je bil napisan članek s priloženo galerijo slik. Seveda je Matic s tem pustil dober vtis in bil sprejet v YBC. »Bravo Matic! Iz tebe pa še bo nekaj.« Pogovor z Martino je potekal bolj resno in obširno. Martina je bila na razgovoru tako dobra, da so youtbankovci imeli pomisleke ob sprejetju te izvrstne dame. Na žalost je prav zaradi tega razloga niso sprejeli, bila je namreč več kot primerna, da bi jo sprejeli medse. Ja, tudi to se lahko zgodi. Nadaljevali smo z zanimivimi zgodbami o načinih zbiranja in oblikovanja sklada za projekte. Sledil je del, ko nastopi trenutek akcije. Zbrani denar se sedaj porazdeli med nadobudne dijake z zanimivimi idejami in projekti. Tudi za izbiro projekta imajo zapleten postopek izbire in vrednotenja. Prepričati se želijo, da gre denar v prave roke. Število projektov je odvisno od sredstev, ki so jih pridobili. Za ta sredstva so garali, zato tudi po izbiri bedijo nad projekti in si prizadevajo, da bi bili ti kar se da uspešno izvedeni. Ta dan smo slišali veliko zanimivih informacij, ki jih brez Movita, Erasmus+ programa, MKC-ja in sevede Banke idej v taki obliki ne bi. Seveda smo tudi ta dan dobro in veliko jedli, se družili in zabavali. Ne morejo biti vsi blogi samo o hrani, a vendar bo naslednji govoril o kulturnem večeru in kuhanja slovenskih tradicionalnih jedi. Vem, da se vam že lušta – branje jutrišnjega bloga, seveda.

Vtisi iz mladinske izmenjave Youth Banks on the Move – peti dan, 20. 10. 2015

Tradicionalno in družabno

Po vzoru prejšnjega dne smo tudi tega pričeli zelo marljivo. V pisarni Youth Bank Cluj (v nadaljevanju: YBC) smo pobliže spoznali “fundraising”. V Cluju namenijo štiri mesece za aktivnosti zbiranja denarja z aktivnim ali pasivnim pristopom pri pridobivanju teh sredstev. Med aktivne pristope se štejejo različni koncerti ali dogodki in različne športne igre. Pasivni pristop zajema prodajo voščilnic, izdelkov in različnih okraskov. Cilj »fundraisinga« je pridobiti čim več partnerjev, sponzorjev in donatorjev. Med donatorje se prištevajo tudi posamezniki – fizične osebe, podjetja, organizacije, trgovine… Donatorji se načeloma vsako leto menjajo, nekateri pa ostanejo isti tudi po več let. Med partnerje YBC sodi tudi BEREDE, podjetje, ki vsoto zbranega denarja podvoji. Sledila je simulacija organizacije dogodka, s katerim bi na kreativen način zbrali čim več denarja. Imeli smo dve skupini. Prva si je zamislila nekakšen karaoke večer pod nazivom “Winterooke” (zimske karaoke). Denar bi zbirali s pomočjo prodaje pijače – delež zaslužka bi se namreč namenil v sklad Youth Bank-o. Druga skupina pa si je zamislila prodajo domačih slaščic in pečenih kostanjev – prodajali bi jih na srednjih šolah kot tudi v centru mesta. Naziv dogodka je bil “Food 4 Youth” pod sloganom “Everyone likes food.” Da pa ne bi samo delali, smo po končanih predstavitvah odšli na vzpetino do hotela Belvedere, ki ponuja prečudovit pogled na mesto Cluj.
Večer je bil namenjen spoznavanju slovenske kulture. Pripravili smo tradicionalne slovenske dobrote, predvajali nekatere znane slovenske pesmi in seveda tudi nazdravili. Pripravili smo jim gobovo juho z ajdovimi žganci ter kranjske klobase z gorčico in kruhom. Na tem mestu bi rada omenila Urbana, našega kuharja, ki smo ga tukaj iskreno pogrešali, ker se zaradi obveznosti ni mogel udeležiti izmenjave. Njegove izgube smo se zavedeli pred pripravo ajdovih žgancev, saj jih nobeden izmed nas ni še nikoli pripravljal. S tem izzivom smo se spopadli trije. Tako Rene, Martina kot jaz nismo imeli blage veze ali se bo postopek, ki je zapisan na internetu, izkazal za okusnega. Na koncu smo ugotovili, da smo nekaj naredili narobe, ampak je bila gobova juha zato odlična. Od juhe namreč ni ostalo nič, kranjske klobase pa so po besedah Martina »šle kot čips«.
Večer smo zaključili s druženjem v hostlu.

Vtisi iz mladinske izmenjave Youth Banks on the Move – šesti dan, 21. 10. 2015

Prijetno s koristnim

Po kulturnem večeru smo to jutro pričeli nekoliko pozneje. V pisarni Youth Bank Cluj (v nadaljevanju: YBC) je beseda tekla o projektih – kako zaznati izziv, ga oblikovati in ga prijaviti.
Za začetek smo se po kratki predstavitvi plana dela razdelili v tri skupine in se odpravili v center Cluja. Opazovali smo okolico, povprašali mimoidoče o tem, kaj jih v mestu moti in kaj bi bilo dobro spremeniti. Od pridobljenih odgovorov smo nato izbrali tisti izziv, ki bi se lahko financiral s strani YBC in se posledično tudi uresničil. Idejo smo nato strukturirano oblikovali na podlagi prijavnega obrazca, ki je na strani YBC. Takšen prijavni obrazec izpolnijo mladi, ki želijo črpati sredstva iz sklada YBC. Raluca je podala podatek, da so na nacionalni ravni Youth Bank Romania v tem letu v skladu zbrali 54.000 evrov. Bilo je veliko prijavljenih projektov, zato so bile selekcije. Na projekt se po navadi dodeli od 2 do 3 tisoč evrov, za obširnejše projekte pa se po odobritvi izvede ponovno iskanje donatorja ali sponzorja. V popoldanskem času smo naše projekte dodelali in jih tudi predstavili. Bili smo priča izjemnim idejam, od globalne angleščine do projekta »Change your mentality, change your mind.«. Projekti so po predstavitvi šli skozi glasovanje, kjer vsak član YBC glasuje in vrednoti projekt na podlagi večih različnih kriterijev. Izjeme so samo tisti člani, ki so v osebnem odnosu s prijavitelji projekta, saj za projekt ne morejo objektivno glasovati – tako je zagotovljen karseda pravičen sistem. Na lestvici od 1 do 10 se vrednoti 5 kategorij in sicer zgradba projekta, vpletenost mladih v projekt, stroški projekta, dolgoročni vplivi in originalnost ideje.
Vrednoti se vsaka kategorija posebej. Vsak član dvigne listek s številko od 1 do 10. Večje razlike med številkami se med osebami teh številk ponovno predebatirajo, tako da pride do nekakšnega soglasja in manjšega odstopanja med številkami.
Večer smo zaključili z druženjem v prijetni romunski restavraciji, kjer so nam postregli s tradicionalno romunsko hrano in glasbo. Po obroku smo bili še malo športno aktivni, saj smo odšli bowlat. Zabaven način, ki ga lahko uporabiš tudi za »teambuilding«. Po bowlingu smo odšli plesat in poslušat glasbo v pub. Bil je lep večer. Nejc je dejal: »Bilo je svetovno. V Mariboru se ne more zgodit, da ga densam na govejo muziko.« Nejc je namreč zelo izbirčen, kar se glasbe tiče.

Vtisi iz mladinske izmenjave Youth Banks on the Move – sedmi in osmi dan, 22. in 23. 10. 2015

Dan D

Naposled smo prišli do konca. Zadnji dan je minil kot bi mignil. Dopoldan smo se odpravili na ogled rudnika soli, popoldan pa smo preživeli v eni izmed pisarn evropske prestolnice mladih.

Rudnik soli slovi kot zdravilni kraj, ki ga za lajšanje težav obiskujejo predvsem astmatiki. V notranjosti prostora je velika dvorana, kjer lahko igraš mini bowling, bilijard, najameš ladjico in se voziš po majhnem jezeru, ali pa le obsediš na klopi. Veliko je tudi družin z majhnimi otroki, ki se lahko igrajo na igralih. Notranjost rudnika je prilagojena tako, da si lahko v njem ves dan. Po ogledu rudnika smo odšli na (seveda odlično) kosilo in nato v eno izmed treh pisarn Evropske prestolnice mladih v Cluju. Kosilo v romunski restavraciji vzame veliko časa, saj se Romunom nikamor ne mudi ne pri strežbi ne pri plačilu računa 🙂

Pisarna se nahaja v trgovskem centru, prostore pa so kot donacijo dobili v upravljanje od občine Cluj. Natalia, ki je vodja oddelka za mednarodne odnose, nam je razložila celoten postopek priprave na prevzem težke naloge, kot je naziv evropske prestolnice mladih. Za kar se da učinkovito delovanje projekta so ustvarili projektno pisarno, ki je zadolžena samo za koordiniranje in izvajanje projektov, v katerih sodeluje več tisoč ljudi, približno 3000 prostovoljcev pa je zmeraj na voljo. Struktura projekta (prestolnice mladih) je inovativna iz tega razloga, ker je v vodstveno ekipo vključen tudi župan (kot podpredsednik projektne pisarne), kar omogoča mladim neodvisno delovanje, ki pa ima zagotovljeno mestno podporo. Zadnji večer smo preživeli z igranjem družabnih iger, novim romunskim znancem pa smo podarili bučno olje in bučna semena. Druženje se je dokaj hitro zaključilo, saj smo Slovenci naslednji dan že ob sedmi uri zjutraj odšli iz hostla. Poslovili smo se od Raluce, saj smo se tega večera videli zadnjič. Noč je prehitro minila. Jutro bi prespali, če nas ne bi zbudila Edi in Liana, saj nama z Martino ni zvonila budilka. Hvala. V navalu smo se oblekli in se poslovili ter odpeljali proti letališču. Tam smo oddali prtljago in odšli preko terminala v čakalnico. Seveda odhod ni bil brez pripetljajev. Timotej je namreč iz postelje v hostlu vzel kuverto, v kateri je bil denar. Mislil je, da je to denar za prevoz do letališča. Matic je vozniku dal denar, nakar je Edi pisal Timoteju, da mu je odnesel denar. Ker je Edi zabaven fant, ga najprej nismo jemali resno, ampak smo po premisleku ugotovili, da je Edi ostal brez denarja za prevoz z vlakom. Oprosti Edi, saj vemo, da se boš znašel. Tudi prehod preko terminala ni minil brez zapletov. Mene so ponovno testirali za prisotnost eksploziva. Tokrat je bila sporna moja doma narejena krema. Še sreča, da sem kurkumo spravila v veliko potovalko, če ne, bi pregled trajal še dlje. Letalo smo imeli ob 9:05, na Dunaju smo pa pristali nekje ob 9:35. Let je bil seveda daljši od tridesetih minut, menjal se je časovni pas in tako smo pridobili še eno dodatno uro. Ta dan je bil za nas dolg 25 ur. Vrnitev smo zaključili v Mariboru na pijači in kosilu. Obujali smo spomine na nove prijatelje, ki nas bodo čez slaba dva tedna obiskali v Mariboru. Se vidimo Youth Bank Cluj!