KONCERT IZ CIKLA SAMOSPEVANJE – VEČER SAMOSPEVOV R. SCHUMMANA NA BESEDILA H. HEINEJA

SNG Maribor Maribor

Koncertni cikel SAMOSPEVANJE
HEINEJEVE PESMI
Večer samospevov R. Schumanna na besedila H. Heineja

David Jagodic – tenor
Nejc Lavrenčič – klavir

Mlad PerArtem
Marinka Golob – sopran
Ana Maria Beguš – klavir

Rebeka Pregelj – sopran
Stefan Pajanović – klavir

MARIBOR
SNG Maribor, Kazinska dvorana
12. oktobra 2020, ob 19.30

Na koncertnem ciklu Samospevanje se bo v ponedeljek, 12.10.2020, ob 19.30 v SNG Maribor zvrstil koncert z naslovom Heinejevem pesmi. Osrednja umetnika večera bosta tenorist David Jagodic in pianist Nejc Lavrenčič, ki bosta ob 210. obletnici rojstva Roberta Schumanna posvetila dvema pomembnima mejnikoma v svetu samospeva, ki temeljita na poeziji Heinricha Heineja – Liederkreis / Venec pesmi, op. 24 in Dichterliebe / Pesnikova ljubezen, op. 48. Schumann je eden poglavitnih skladateljev, katerim pripadajo zasluge, da je nemški pesnik znan in popularen še danes. Pred osrednjim dogodkom bosta nastopila dva dua, ki sta bila izbrana na natečaju za Mlad PerArtem 2020. Sopranistka Marinka Golob in pianistka Ana Maria Beguš se bosta predstavili z izborom samospevov povezanih v temo Sodobna dama z deli deli L. M. Škerjanca, A. Lajovica, Z. Prelovca, K. Pustinek Rakar in T. Vulc. Duo sopranistke Rebeke Pregelj in pianista Stefana Pajanovića pa bo ponudil izbor slovanskih samospevov A. Dvoraka, S. Rahmaninova in R. Simonitija.

Tenorist David Jagodic se je začel učiti solopetja pri prof. Barbari Nagode in ga 2011 nadaljeval na Univerzi za glasbo in upodabljajoče umetnosti na Dunaju v razredu prof. Claudie Visce, kjer je 2015 diplomiral z odliko, 2018 pa je magistriral iz samospeva in oratorija v razredu prof. KS Roberta Holla. Izpopolnjeval se je tudi pri Florianu Boeschu, KS Piotru Beczali, Irini Gavrilovici in KS Michaelu Schade.
Že leta 2012 je debitiral z vlogo Alfonsa (Die Freunde von Salamanka / Schubert) pri Sommefestspiele Neuzelle v Nemčiji, sledile pa so še Tamino (Die Zauberflöte / Mozart), Lensky (Yevgény Onégin / Tschaikovsky), Fenton (Falstaff/Verdi), Alfred (Die Fledermaus / Strauss), Don Ottavio (Don Giovanni / Mozart), Ferrando (Cosi fan Tutte / Mozart), Simon (Der Bettelstudent / Millocker), Knusperhexe (Hänsel u. Gretel / Humperdinck), Wüsterich (Tulifant / von Einem) in mnoge druge.
David Jagodic je v tujini uveljavljen tudi kot koncertni pevec. V letu 2017 je debitiral v Dunajskem Musikvereinu, leta 2018 pa v Wiener Konzerthausu. Poleg različnih koncertnih programov samospevov s pianisti, kot so Helmut Deutsch, Andras Schiff in Stephan Matthias Lademann, je nastopil kot Evangelist (Johannes Passion/Bach), Obadjah (Elias/Mendelssohn), Uriel (Die Schöpfung/Haydn), Samson (Samson/Händel) in prevzel tenorski del v Bachovem Magnificatu in Weihnachtsoratoriumu, Mozartovem in Verdijevem Reqiumu, Mendelssohnovi 2. simfoniji, Brucknerjevemu Te Deumu in mnogih drugih. V juniju 2019 ga čaka debut na sloviti Schubertiadi v Schwarzenbergu.
V času študija je bil David Jagodic štipendist Ministrstva za kulturo Republike Slovenije in SIAA Foundation iz Lichtensteina, kakor tudi prejemnik več nagrad mednarodnih tekmovanj. Od leta 2018 je tudi član Slovenskega Okteta.

Pianist Nejc Lavrenčič je glasbeno šolanje pričel na SGBŠ Maribor v razredu Tatjane Dvorak. Kasneje je postal tudi varovanec pianistke in pedagoginje Marine Horak. Dodiplomski in magistrski študij je opravljal na Kraljevem konservatoriju v Bruslju v razredu A. Madžara in J. Michielsa. Poleg klavirja je magistriral še iz komorne igre, sočasno pa opravil še specializacijo na področju interpretacije samospeva pod okriljem Uda Reinemanna in njegovih gostujočih umetnikov.
Koncertno deluje v Sloveniji, Franciji, Belgiji, Španiji, Hrvaški, Italiji, Švici, koncertne turneje pa so ga popeljale tudi na gostovanja v ZDA, Kanadi in Aziji. Sodeluje s priznanimi tujimi in domačimi umetniki kot so pevci Sabina Cvilak, Marcos Fink, Mojca Vedernjak, Theresa Plut, Barbara Jernejčič Fürst, Katja Konvalinka, Juliette de Massy, Cristina Segura, Artur Rozek, Darko Vidic, Nataša Zupan, Arianna Rinaldi, Soumaya Hallak ter instrumentalisti Andrej Zupan, Luka Železnik, Magdalena Sas, Isabel Dunlop in drugi. Je prejemnik več nagrad na mednarodnih tekmovanjih, priznanj za ustvarjalnost in štipendij. Redno snema za Radio Slovenija.
Deluje koncertno in pedagoško na področju klavirske in komorne igre ter interpretacije samospeva. Je umetniški vodja Kulturno umetniškega zavoda PerArtem in koncertnega cikla nekoč znanega kot Glas iz davnine, danes pa Samospevanje v Slovenski filharmoniji in SNG Maribor. V letu 2019 je štipendist Ministrstva za kulturo, ki je njegovo delovanje prepoznalo s:
»Pianist Nejc Lavrenčič velja za enega najvidnejših slovenskih interpretov v glasbeni zvrsti samospeva in komorne glasbe. Tako po obsegu kot kakovosti izkazuje pomemben prispevek k slovenski kulturi Kot pianist in specialist bogati slovenski kulturni prostor z vrhunskim glasbenim poustvarjanjem v žanru samospeva in s tem daje pomemben prispevek k razvoju poklica instrumentalista.«

Sopranistka Marinka Golob je svoje glasbeno izobraževanje pričela v Glasbeni šoli Kamnik s poukom klavirja. Po končani nižji glasbeni šoli se je vpisala na Konservatorij za glasbo in balet v Ljubljano, na teoretski oddelek. S Komornim zborom Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, pod vodstvom Ambroža Čopija, se je udeleževala mednarodnih zborovskih tekmovanj v Sloveniji, Evropi in Aziji. Zbor je prejel več nagrad.
Leta 2012 je Marinka pričela obiskovati nižjo glasbeno šolo za solopetje in dve leti kasneje uspešno opravila sprejemni preizkus na Konservatorij za glasbo in balet v Ljubljani, v razred Janka Volčanška. Pouk solopetja je nadaljevala pri prof. Mateji Arnež Volčanšek.
Leta 2015 je na državni ravni tekmovanja Temsig prejela bronasto plaketo. Decembra 2016 je bila del umetniškega projekta na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana pri operi Sneguljčica, ter leto kasneje pri operi Rusalka. Leta 2014 je uspešno opravila maturo na teoretskem oddelku in se vpisala na Akademijo za glasbo v Ljubljani, in sicer na oddelek glasbene pedagogike. V septembru 2019 je z odliko magistrirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani pod mentorstvom prof. Sebastjana Vrhovnika (Zborovsko dirigiranje, smer glasbena pedagogika), istočasno je opravila pevsko maturo na Konservatoriju za glasbo v Ljubljani pod mentorstvom prof. Mateje Arnež Volčanšek, ter uspešno opravila sprejemni preizkus na magistrski študij solopetja na Gustav Mahler Privat Universität v Celovec, v razred prof. Francke Šenk.

Pianistka Ana Maria Beguš se je začela učiti klavir na Glasbeni šoli Ljubljana Moste – Polje v Ljubljani pri prof. Marjani Križman, do vpisa na Konservatorij za glasbo in balet pa jo je popeljala prof. Tjaša Turk, kjer je šolanje nadaljevala pri prof. Tatjani Šporar Bratuž, v zadnjem letniku pa je v razredu prof. Andreje Kosmač maturirala z odliko. Septembra 2019 je z odliko magistrirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu red. prof. Tatjane Ognjanovič, v letošnjem letu pa se je študijsko izpopolnjevala tudi v razredu prof. Rubna Dalibaltayana na akademiji Talent Music Master Courses v Brescii (Italija).
Občinstvu se je predstavila na nastopih tako doma (Ljubljana, Krško, Postojna, Novo mesto, Škofja Loka, Murska Sobota idr.) kot v tujini (Zagreb, Trst, Brescia, Beograd, Novi Sad idr.), prav tako pa se redno udeležuje državnih in mednarodnih tekmovanj. Sodeluje tudi pri projektih Klavirskih dni v okviru Evropskega združenja klavirskih pedagogov (EPTA). V letih 2011 in 2012 je v literarnem performansu z naslovom Alma sodelovala tudi z igralko Polono Vetrih, leta 2013 pa je v Idriji s priložnostno zasedbo izvedla 1. stavek Mozartovega Klavirskega koncerta v d-molu. Redno se izpopolnjuje na seminarjih priznanih klavirskih pedagogov in pianistov, kot so Arbo Valdma, C. M. Mehner, Simon Trpčeski, Ruben Dalibaltayan in Julia Gubaidullina.
Od leta 2010 je bila članica klavirskega tria Souffle z violinistko Ano Krpan in violončelistko Katarino Kozjek pod mentorstvom prof. Tomaža Lorenza, kasneje pod mentorstvom prof. Gorjana Košute. Predstavile so se na številnih koncertih v okviru Glasbene mladine ljubljanske in GM odra, Festivala Bled idr., udeležile pa se tudi številnih tekmovanj. Leta 2014 je trio prejel prvo nagrado na mednarodnem tekmovanju Davorin Jenko v Beogradu, leto pred tem pa drugo nagrado in zlato plaketo na Tekmovanju mladih slovenskih glasbenikov TEMSIG.

Sopranistka Rebeka Pregelj je študentka tretjega letnika petja na Akademiji za glasbo v Ljubljani pod mentorstvom izr. prof. Barbare Jernejčič Fürst. Svojo glasbeno pot je začela z učenjem flavte na Glasbeni šoli Nova Gorica. Leta 2014 je začela obiskovati tudi pouk solopetja pri Vladimirju Čadežu in Marjetki Lužnik. Redno se udeležuje pevskih tekmovanj in dosega opazne rezultate; med njimi so zlata plaketa na državnem tekmovanju TEMSIG, I. nagrada na mednarodnem tekmovanju Lav Mirski v Osijeku, III. nagrada na mednarodnem tekmovanju Concorso giovani musicisti città di Treviso. Decembra 2018 je nastopila na premierni izvedbi mladinske opere Damjana Močnika Všeč si mi v vlogi Učiteljice v Cankarjevem domu, januarja 2019 pa je sodelovala pri projektu Akademije za glasbo Miniopere II., s katerim so gostovali v Budimpešti in Brnu, kjer je nastopila v vlogi Norca v minioperi Uspavanka v sobi brez oken skladateljice Federice Lo Pinto.
Svoje znanje izpopolnjuje na mojstrskih tečajih in seminarjih pri priznanih profesorjih kot so Barbara Jernejčič Fürst, Tatjana Vasle, Pia Brodnik, Lia Serafini, Alessando Svab, Martha Guth, Erica Switzer in Hans Adolfsen.
V pretekli koncertni sezoni je pripravila samostojni recital samospevov znotraj cikla Glasba z vrtov Sv. Frančiška. Nastopila je na Festivalu na Ljubljanici, na mednarodnem festivalu Noči v stari Ljubljani in na festivalu Cortina incanta la mente 2019 v Cortini d'Ampezzo. S Komornim godalnim orkestrom NOVA je na letošnjem festivalu sodobne glasbe Kogojevi dnevi krstno izvedla skladbo Tilna Slakana Ko sva sama. Kot solistka je nastopila s Komornim godalnim orkestrom NOVA, z Goriškim pihalnim orkestrom, s Pihalnim orkestrom Vogrsko in simfoničnim orkestrom Glasbene šole Nova Gorica. Redno sodeluje tudi z italijanskim ansamblom baročne in renesančne glasbe Super Flumina Babylonis, s katerim se posvečajo obujanju zanimanja za staro glasbo, s posebnim poudarkom na oratorijih in vokalno-inštrumentalnih delih Giacoma Carissima.

Pianist Stefan Pajanović je začel igrati klavir pri petih letih. Obiskoval je Glasbeno šolo Ljubljana Moste-Polje v razredu prof. Lilijane Žerajić. Pri devetih letih je kot solist igral z godalnim orkestrom glasbene šole. Na mednarodnem tekmovanju Ars Nova v Trstu trikrat zapored (leta 2006, 2007 in 2008) dosegel Prve nagrade, leta 2006 tudi Absolutno Prvo nagrado. Na mednarodnem tekmovanju Euritmia v Povolettu, Italija je leta 2009 prejel Drugo nagrado, leta 2011 pa Prvo nagrado in Drugo mesto. Leta 2007 je na Tekmovanju mladih slovenskih glasbenikov prejel Srebrno plaketo, leta 2010 pa Zlato plaketo in Tretjo nagrado. Pogosto je tekmoval tudi v disciplini komorna glasba - klavirski trio in tudi tam dosegal prestižne nagrade na tekmovanjih. Od leta 2011 do 2015 je bil dijak Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana v razredu prof. Lidije Malahotky Haas. Njegov glasbeni razvoj potrjujejo nagrade na tekmovanjih v Povolettu 2014 (Prva nagrada in Drugo mesto), na tekmovanju Memorial Jurica Murai v Varaždinu 2015 (Druga nagrada), TEMSIGU 2013 – Srebrno plaketo, ter na mednarodnem tekmovanju Akordeon Art plus 2018 (Druga nagrada).
Kot izredno nadarjen komorni glasbenik je Stefan nastopal v duih z mladim kontrabasistom Todorom Markovićem v organizaciji Festivala Ljubljana, s čelistom Urbanom Marinkom v organizaciji Glasbene mladine ljubljanske. Pogosto igra z bratom violinistom na samostojnih recitalih v tujini (Toskana, Beograd) in že dvakrat na koncertih Glasbene mladine ljubljanske. Po sprejemnih izpitih 2015 študira na Ljubljanski Akademiji za glasbo v razredu prof. Jasminke Stančul. Lansko leto je prvi letnik podiplomskega študija študiral v okvirju Erasmus izmenjave v razredu prof. Markusa Bellheima na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Munchnu. Svoje klavirsko znanje je izpopolnjeval na seminarjih in poletnih glasbenih šolah pri priznanih in svetovno uveljavljenih pianistih in pedagogih, kot so Jasminka Stančul, Aleksandar Madžar, Ruben Dalibaltayan, Aleksandar Serdar, Konstantin Bogino, Laura Pietrocini in Claudio Martinez Mehner, znanje iz interpretacije samospevov pa pri Eriki Switzer, Hansu Adolfsenu in Donaldu Sulzenu.