ART KIT KIBLA 14 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia
- Dogodki
- Prizorišča
- ART KIT KIBLA 14 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia
LARA RITOŠA ROBERTS: RETROGRADNA
ART KIT KIBLA 14 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaLara Ritoša Roberts: Retrogradna
5. 4.–30. 4. 2019
artKIT / Glavni trg 14, Maribor
odprtje razstave v petek, 5. 4. 2019, ob 19. uri
zajtrk z umetnico. sobota, 6. 4. 2019, ob 10. uri
Vabljeni na odprtje razstave Lare Ritoše Roberts z naslovom Retrogradna, v petek, 5. aprila 2019, ob 19. uri, v razstavnem prostoru artKIT. V soboto, 6. aprila 2019, ob 10. uri pa vabljeni še na zajtrk z umetnico, ki se v Sloveniji prvič predstavlja samostojno.
Lara se v svojih delih dotika različnih področjih vizualne umetnosti. Čeprav bi jo lahko primarno označili kot kiparko, jo najbolj verodostojno imenujemo interdisciplinarno in tudi intermedijsko umetnico, saj izhajajoč iz (lastnega) telesa in njegovega nenehnega spreminjanja v času definira prostor skozi kontinuirano in kritično odzivanje na okolje, v katerem biva in ustvarja. Zunanje, formalno, strukturno in kiparsko telo je tudi notranje, razmišljujoče, odzivno in osebno.
V tej enovitosti se intimno izpostavi hkrati kot spiritus agens in spiritus movens njenega opusa, ki skozi umetniško kodiranje sedanjosti in preteklosti, aktualnosti in zgodovine procesira socialno in sociološko, politično in ekonomsko refleksijo samo-svojega prostor-časa. Lahko ga zamrzne v skulpturi in risbi, vzpostavi v instalaciji in prostorski namestitvi, izpelje s performansom ali skupinskim dogodkom v okviru njene skupine, Performans kluba Fiskulturnik in pretopi v avdio-vizualno produkciji.
Dosledno ostane angažirana v najčistejšem pomenu besede, s čimer neposredno zadene gledalca, gledalko v srce in nas vzpodbuja k razmisleku in preizpraševanju samih sebe. Odpira. Saj to je verjetno bistvo umetnosti in Lara ga nenehno in neizprosno pretresa. Strese tudi nas. Brez okolišanja.
Rojena na Hrvaškem (takrat Jugoslavija) od leta 1994 živi in dela v južnem Londonu. Leta 2007 je magistrirala iz likovne umetnosti na Central Saint Martins College of Art & Design, prav tako pa se je usposabljala kot kiparka (2001–2004: Camberwell College of Arts) in kot performerka (1995–1999: Ecole de Mime Corporel Dramatique, London & Desmond Jones School of Mime & Physical Theatre, 1995). Med drugim je gostovala v Tate Modern (2017), INK Pula (2015), na Mestu žensk v Ljubljani (2013), National Theatre (2012), Whitstable Biennale (2012), Tate Britain (2010, 2012)
https://lararitosaroberts.wordpress.com/
https://fiskulturnik.com/
Razstava je na ogled do 30. aprila 2019.
Vstop je prost. Vljudno vabljeni.
Produkcija: KID KIBLA
Koprodukcija: X-OP
artKIT / Glavni trg 14, Maribor
Odprto: torek–petek: 10.00–13.00 in 17.00–19.00;
sobota: 10.00–13.00
(zaprto ob nedeljah, ponedeljkih in praznikih)
BORUT POPENKO: PRELOMI
ART KIT KIBLA 14 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaBorut Popenko: Prelomi
odprtje razstave v petek, 15. 3. 2019 ob 19. uri
zajtrk z umetnikom v soboto, 16. 3. 2019 ob 10. uri
artKIT, Glavni trg 14, Maribor
Vljudno vabljeni na odprtje razstave Boruta Popenka z naslovom Prelomi, v petek, 15. marca 2019, ob 19. uri, v razstavnem prostoru artKIT.
V soboto, 16. marca 2019, ob 10. uri, pa vabljeni še na zajtrk z umetnikom.
Predstavljena dela iz zadnjega ustvarjalnega obdobja se vežejo na raziskovanje in nadaljevanje serije slikarskih del, ki obravnavajo igro navideznega pregiba – preloma dvodimenzionalne površine. Avtor vpisuje svoje iluzije prostora z minimalno slikarsko intervencijo na »oblikovana platna« (»shaped canvases«) ter s subtilno premišljenimi barvnimi kompozicijami ustvarja enigmatično podobo slik, ki tako postanejo navidezni objekti irealnih in imaginarnih prostorov.
Prelomi so serija, ki se po razstavi junija 2018 v Črnomlju, v nadaljevanju prikazuje v Mariboru. Spreminjajo se formati, postajajo manjši in večji, porajajo se nove slike in načini predstavitve, povezujejo se v prostorsko instalacijo, dodajajo se barve, ploskve se postavljajo v dialog, slikovne površine zaživijo. Svojevrstno delo v nastajanju (work in progress) izhaja iz čvrstega izhodiščnega koncepta, ki se z likovno govorico nadgrajuje in prostorsko na novo definira na vsakem razstavišču. Zato bomo priče unikatni postavitvi, vidni le zdaj in tukaj, po kateri lahko spremljamo tudi niz naslednji izvedb, ki sledijo na drugih mestih.
Mariborski umetnik Borut Popenko se ukvarja s slikarstvom, prostorskimi postavitvami in videom. Po zaključenem študiju likovne pedagogike na mariborski Pedagoški fakulteti se je izpopolnjeval v tujini, najprej v nemškem Halleju na visoki šoli za umetnost in oblikovanje (Hochschule für Kunst und Design, 1995–1997), kjer je zaključil slikarsko specialko, nato se je kot štipendist grške vlade šolal na likovni akademiji v Atenah (1998–1999), nazadnje pa kot štipendist češke vlade na praški likovni akademiji (2001). Od leta 1998 je samozaposlen v kulturi. Poleg številnih razstav doma in v tujini se je udeleževal umetniških gostovanj in simpozijev v Sloveniji in drugod po Evropi.
Produkcija: Društvo za sodobno umetnost X-OP
Slika:
Borut Popenko: Prelom 2, 2019, akril na platno, 165 x 220 cm
ZAKLJUČNO VODSTVO PO RAZSTAVI BRIGA ME ZA KONEC SVETA
ART KIT KIBLA 14 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaView fullsize
sobota, 9. 3. 2019, ob 11. uri
zaključno vodstvo po razstavi z umetnico Vesno Bukovec
artKIT, Glavni trg 14, Maribor
Vesna Bukovec: Briga me za konec sveta /
I can't be bothered with the end of the world
7. 2.–9. 3. 2019
Vljudno vabljeni na zaključno vodstvo z umetnico Vesno Bukovec po razstavi Briga me za konec sveta / I can't be bothered with the end of the world v artKIT na Glavnem trgu 14, v Mariboru.
Na sliki:
Ne v mojem imenu / Not in My Name
Svoboda za koga? / Freedom for Whom?
2016
digitalni tisk / digital print
Razstava Vesne Bukovec predstavlja avtoričin kritičen odziv na trenutno družbeno-politično situacijo, zaznamovano s hegemonijo političnega populizma in ksenofobije, pojavom novih oblik fašizma, ponovnim vzponom nacionalizma in porastom sovražnega govora. Avtorica skozi risbe, grafike in videe na eni strani razkriva intenzivno stopnjevanje moči represivnih organov v okviru militarizacije državnega aparata pod pretvezo zagotavljanja varnosti (izključljive, seveda) v času begunske krize, na drugi pa opozarja na dejstvo, da je tako v kolektivni, kot tudi individualni zavesti, empatija do trpljenja in izkoriščanja drugega skupaj
z zgodovinskim spominom, kratkega veka.
Produkcija: Društvo za sodobno umetnost X-OP.
Razstava je bila prvič predstavljena marca 2018, v Galeriji Simulaker v Novem mestu.
artKIT, Glavni trg 14, Maribor
Odprto: torek–petek: 10.00–13.00 in 17.00–19.00;
sobota: 10.00–13.00
(zaprto ob nedeljah, ponedeljkih in praznikih)
VESNA BUKOVEC: BRIGA ME ZA KONEC SVETA / I AM NOT BOTHERED
ART KIT KIBLA 14 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaVesna Bukovec: Briga me za konec sveta / I am not bothered with
the end of the world
odprtje razstave v četrtek, 7. 2. 2019 ob 19. uri
zajtrk z umetnico v petek, 8. 2. 2019 ob 10. uri
artKIT, Glavni trg 14, Maribor
Vljudno vabljeni na odprtje samostojne razstave Vesne Bukovec, ki bo v četrtek, 7. februarja 2019, ob 19. uri v razstavnem prostoru artKIT (Glavni trg 14, Maribor). V petek, 8. februarja, ob 10. uri, pa vabljeni na zajtrk z umetnico.
Razstava Vesne Bukovec predstavlja avtoričin kritičen odziv na trenutno družbeno-politično situacijo, zaznamovano s hegemonijo političnega populizma in ksenofobije, pojavom novih oblik fašizma, ponovnim vzponom nacionalizma in porastom sovražnega govora. Avtorica skozi risbe, grafike in videe na eni strani razkriva intenzivno stopnjevanje moči represivnih organov v okviru militarizacije državnega aparata pod pretvezo zagotavljanja varnosti (izključljive, seveda) v času begunske krize, na drugi pa opozarja na dejstvo, da je tako v kolektivni, kot tudi individualni zavesti, empatija do trpljenja in izkoriščanja drugega skupaj z zgodovinskim spominom, kratkega veka.
Naslov razstave, Briga me za konec sveta / I am not bothered with the end of the world ironično zaokroža nabor razstavljenih del in neposredno nagovarja posameznika kot aktivnega sooblikovalca družbene in politične realnosti, ki pa vse prepogosto zapade v politično apatijo. Namreč, prav ti vzvodi političnega in ekonomskega sistema, ki poganjajo strukturne procese diferenciacije, diskriminacije in izkoriščanja, posameznika obenem tudi nevtralizirajo. Posledično se kot družba vse bolj utapljamo v ravnodušnosti do družbenih neenakosti, upadu solidarnosti in razkroju humanističnih in demokratičnih vrednot.
Vesna Bukovec (1977, Ljubljana) je diplomirala in magistrirala iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Deluje kot samostojna avtorica in v okviru umetniške skupine KOLEKTIVA (z Metko Zupanič in Lado Cerar). Ustvarja v različnih medijih (risba, video, fotografija, instalacija) in pri tem uporablja različne postopke (raziskava, apropriacija, participacija idr.). Predstavila se je na vrsti samostojnih in skupinskih razstav v domačem in mednarodnem prostoru.
Slika: Vesna Bukovec, Briga me … / I am not bothered …,
risba na roli papirja, 2018
Vesna Bukovec
Briga me za konec sveta / I am not bothered with
the end of the world
7. 2. – 9. 3. 2019
artKIT, Glavni trg 14, Maribor
Produkcija X-OP. Razstava je bila prvič predstavljena marca 2018, v Galeriji Simulaker v Novem mestu (kuratorka razstave: Anja Zver).
DRAGAN ĐORĐEVIĆ IN PETER TOMAŽ DOBRILA: NAVIDEZNA NERESNIČNOST
ART KIT KIBLA 14 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaDragan Đorđević in Peter Tomaž Dobrila
Navidezna neresničnost
20. 12. 2018–7. 1. 2019
artKIT, Glavni trg 14, Maribor
Dragan Đorđević, kipar iz Kragujevca, se zadnja leta ukvarja s postavljanjem zamišljenih skulptur v javni prostor. V odsotnosti realnega označevanja naše okolice z javnimi plastikami umetniku ne preostane drugega, kot da svoje zamisli virtualno namesti v realni prostor in vzpostavi razširjeno resničnost z umetniškimi sredstvi.
Prav zaradi odsotnosti javne umetnosti, ki tudi pri nas postaja del vse bolj opominjajoče zgodovine, se niža tudi kultura ljudi in občutek za skupnost. Ulice in trgi postajajo suhoparna ogledala potrošništva in slabega okusa, ki je v tem času še posebej očiten. Namesto umetnosti, ki določa bivanje v naši okolici ter življenju daje globino in postavlja smisel civilizaciji, smo podvrženi primitivnim instatnim odnosom, prodaj-kupi nagonom in bleščavi estetiki žarnic, katerih višek so petarde in rakete.
Peter Tomaž Dobrila pokanje zamenja z glasbo. Namen sodelovanja vizualnega in zvočnega umetnika ni ustvarjati 'umetnih' okolij za dosego kakršnih koli užitkov, ampak izpostaviti, da čeprav je vsak prostor poseben, šele umetnost definira 'urbano' kot kompleksnost dejavnikov, ki zarisujejo mestno krajino: lego, videz, klimo, vonj, vedute, barve in zvoke, ki se sintetizirajo v eno in nam ponudijo 'kompleks urbanega'.
Že sprehod od enega do drugega konca mesta nas zasipava z dražljaji in zaposluje naše čute do te mere, da se na zunanje dejavnike vse manj odzivamo, se navajamo na vplive, jih sprejemamo kot del svojega vsakdana, osebne realnosti – in jih niti več ne zaznavamo, dokler se seveda ne zgodi kaj nepredvidenega in nepredvidljivega. Verjetno so marsikomu znane podobe iz filmov, ko se s pomočjo tehnologije lahko postavimo v vlogo ustvarjalcev svojih okolij, si naredimo svet po 'svojem okusu' in ga poljubno podoživljamo.
Vabljene in vabljeni podoživeti odprtje z uvodnim performansom, v četrtek, 20. decembra, ob 19. uri v artKIT, kjer bo v petek, 21. decembra, ob 10. uri tudi zajtrk z umetnikoma.
* Dragan Đorđević: Virtualna skulptura, Maistrov trg, Maribor, 2018 (foto: Peter Tomaž Dobrila)
MARIBORSKI UMETNOSTNI SEJEM: ARTMETROPOLIS 2018
ART KIT KIBLA 14 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 SloveniaMUS 2018 - Mariborski umetnostni sejem: ART METROPOLIS 2018 že četrto leto zapored predstavlja sejem umetnin v Sloveniji. Gre za promocijo številnih domačih in tujih umetnikov ter nacionalno uveljavljanje sodobnih slovenskih in tudi mednarodnih vizualnih umetnosti. Ključnega pomena za uveljavitev sodobne umetnosti je namreč predvsem prepoznavnost in prisotnost avtorjev na umetnostnem trgu, še posebej domačem, ki je še v razvoju.