Recurring

J. B. P. Molière: Tartuffe

Maribor center / SNG Maribor, Dvorana Frana Žižka (Slovenska cesta 27, Maribor)

Žlahtna komedija, ki nastane ob srečanju naivne zaslepljenosti in spletkarske pokvarjenosti. Le Tartuffe ou l’Imposteur Najslavnejši evropski komediograf Jean Baptiste Poquelin Molière (1622–1673) predstavlja vrh francoske klasicistične komedije, pisane v večinoma verzificirani obliki in v stilu dramaturgije trojne enotnosti, ki je svoje motive črpala iz antične rimske in italijanske ter španske renesančne komedije, pa tudi iz srednjeveških fars in commedie dell arte. Molièrovi odrski junaki so splošno veljavni tipi oziroma karakterji, ki predstavljajo splošne značilnosti socialnih pojavov ali človeških lastnosti oziroma napak, na primer skopuh, svetohlinec, hipohonder, rogonosec … Komedija Tartuffe je nastala v najplodnejšem in filozofsko najbolj poglobljenem umetniškem obdobju Molièrovega ustvarjanja. Ime Tartuffe je z leti (in stoletji) postal univerzalni arhetipski izraz dvoličnosti, licemerstva in svetohlinstva. Pojem je ponarodel in postal splošni simbol za hinavščino, zlasti cerkveno. Molière je imel z uprizoritvijo velike težave. Takoj po prvi izvedbi (1664) je bila komedija na zahtevo cerkvenih krogov strogo prepovedana in trajalo je do leta 1669, ko je znova smela na oder (vzrok za to je bil, da je v tem času kralj Molièrovo gledališko skupino vzel pod svojo zaščito). Nakup vstopnic24. 2. 2024 - nakup26. 2. 2024 - nakup27. 2. 2024 - nakup15. 3. 2024 - nakup16. 3. 2024 - nakup25. 3. 2024 - nakup26. 3. 2024 - nakup29. 3. 2024 - nakup30. 3. 2024 - nakup

10€
Recurring

J. B. P. Molière: Tartuffe

Maribor center / SNG Maribor, Dvorana Frana Žižka (Slovenska cesta 27, Maribor)

Žlahtna komedija, ki nastane ob srečanju naivne zaslepljenosti in spletkarske pokvarjenosti. Le Tartuffe ou l’Imposteur Najslavnejši evropski komediograf Jean Baptiste Poquelin Molière (1622–1673) predstavlja vrh francoske klasicistične komedije, pisane v večinoma verzificirani obliki in v stilu dramaturgije trojne enotnosti, ki je svoje motive črpala iz antične rimske in italijanske ter španske renesančne komedije, pa tudi iz srednjeveških fars in commedie dell arte. Molièrovi odrski junaki so splošno veljavni tipi oziroma karakterji, ki predstavljajo splošne značilnosti socialnih pojavov ali človeških lastnosti oziroma napak, na primer skopuh, svetohlinec, hipohonder, rogonosec … Komedija Tartuffe je nastala v najplodnejšem in filozofsko najbolj poglobljenem umetniškem obdobju Molièrovega ustvarjanja. Ime Tartuffe je z leti (in stoletji) postal univerzalni arhetipski izraz dvoličnosti, licemerstva in svetohlinstva. Pojem je ponarodel in postal splošni simbol za hinavščino, zlasti cerkveno. Molière je imel z uprizoritvijo velike težave. Takoj po prvi izvedbi (1664) je bila komedija na zahtevo cerkvenih krogov strogo prepovedana in trajalo je do leta 1669, ko je znova smela na oder (vzrok za to je bil, da je v tem času kralj Molièrovo gledališko skupino vzel pod svojo zaščito). Nakup vstopnic24. 2. 2024 - nakup26. 2. 2024 - nakup27. 2. 2024 - nakup15. 3. 2024 - nakup16. 3. 2024 - nakup25. 3. 2024 - nakup26. 3. 2024 - nakup29. 3. 2024 - nakup30. 3. 2024 - nakup

10€
Recurring

J. B. P. Molière: Tartuffe

Maribor center / SNG Maribor, Dvorana Frana Žižka (Slovenska cesta 27, Maribor)

Žlahtna komedija, ki nastane ob srečanju naivne zaslepljenosti in spletkarske pokvarjenosti. Le Tartuffe ou l’Imposteur Najslavnejši evropski komediograf Jean Baptiste Poquelin Molière (1622–1673) predstavlja vrh francoske klasicistične komedije, pisane v večinoma verzificirani obliki in v stilu dramaturgije trojne enotnosti, ki je svoje motive črpala iz antične rimske in italijanske ter španske renesančne komedije, pa tudi iz srednjeveških fars in commedie dell arte. Molièrovi odrski junaki so splošno veljavni tipi oziroma karakterji, ki predstavljajo splošne značilnosti socialnih pojavov ali človeških lastnosti oziroma napak, na primer skopuh, svetohlinec, hipohonder, rogonosec … Komedija Tartuffe je nastala v najplodnejšem in filozofsko najbolj poglobljenem umetniškem obdobju Molièrovega ustvarjanja. Ime Tartuffe je z leti (in stoletji) postal univerzalni arhetipski izraz dvoličnosti, licemerstva in svetohlinstva. Pojem je ponarodel in postal splošni simbol za hinavščino, zlasti cerkveno. Molière je imel z uprizoritvijo velike težave. Takoj po prvi izvedbi (1664) je bila komedija na zahtevo cerkvenih krogov strogo prepovedana in trajalo je do leta 1669, ko je znova smela na oder (vzrok za to je bil, da je v tem času kralj Molièrovo gledališko skupino vzel pod svojo zaščito). Nakup vstopnic24. 2. 2024 - nakup26. 2. 2024 - nakup27. 2. 2024 - nakup15. 3. 2024 - nakup16. 3. 2024 - nakup25. 3. 2024 - nakup26. 3. 2024 - nakup29. 3. 2024 - nakup30. 3. 2024 - nakup

10€

Recurring

Mikis Theodorakis: Grk Zorba

Maribor center / SNG Maribor, Dvorana Ondine Otta Klasinc (Slovenska cesta 27, Maribor)

Balet. Balet, ki se vsebinsko opira na roman Življenje in nravi Aleksisa Zorbe Nikosa Kazantzakisa in se navezuje na zvrst klasičnega pripovednega baleta, je še danes nadvse priljubljen tudi zaradi zanimivega in poživljajočega grškega glasbenega kolorita, ki ga spletajo ritmi in melodije izpod skladateljskega peresa Mikisa Theodorakisa, ki je v veliki meri zaslužen za globalno popularizacijo plesa sirtaki. Po dvajsetih letih od prve postavitve tega baleta v Mariboru se baletna zgodba z edinstvenimi lekcijami o življenju in ljubezni s kretskih brežin ponovno vrača na mariborske plesne deske, a tokrat s povsem novim plesnim elanom in v prenovljeni koreografiji legendarnega Lorce Massina. Nakup vstopnic

32€
Recurring

Mikis Theodorakis: Grk Zorba

Maribor center / SNG Maribor, Dvorana Ondine Otta Klasinc (Slovenska cesta 27, Maribor)

Balet. Balet, ki se vsebinsko opira na roman Življenje in nravi Aleksisa Zorbe Nikosa Kazantzakisa in se navezuje na zvrst klasičnega pripovednega baleta, je še danes nadvse priljubljen tudi zaradi zanimivega in poživljajočega grškega glasbenega kolorita, ki ga spletajo ritmi in melodije izpod skladateljskega peresa Mikisa Theodorakisa, ki je v veliki meri zaslužen za globalno popularizacijo plesa sirtaki. Po dvajsetih letih od prve postavitve tega baleta v Mariboru se baletna zgodba z edinstvenimi lekcijami o življenju in ljubezni s kretskih brežin ponovno vrača na mariborske plesne deske, a tokrat s povsem novim plesnim elanom in v prenovljeni koreografiji legendarnega Lorce Massina. Nakup vstopnic

32€

Ingmar Bergman: Prizori iz zakonskega življenja

Maribor center / SNG Maribor (Slovenska cesta 27, Maribor)

Drama. Scener ur ett äktenskap Vrtiljak približevanj in razhajanj, ki ga poganjajo ljubezen, poželenje, sovraštvo in zakonske dolžnosti Ingmar Bergman (1918–2007) ni bil samo eden najprepoznavnejših svetovnih filmskih scenaristov in režiserjev 20. stoletja, pač pa tudi eden najbolj eminentnih švedskih gledaliških režiserjev. Kot je sam rekel, je poročen z gledališčem, film pa je njegova ljubica. S svojo prepoznavno introspekcijsko avtorsko poetiko –  iz katere je zrasel pojem »bergmanovski« – je podpisal več kot petdeset filmov in več kot sto gledaliških uprizoritev. Bil je neprekosljivi mojster psihološke drame, o katerem je Krzystof Kieślowsky rekel, da je verjetno edini filmski režiser, ki je o človeški duši povedal toliko kot Dostojevski ali Camus. Bergman, ki je zrasel v okolju meščanskega in verskega determinizma, se niti za trenutek ni enačil s temi kategorijami, saj je do njih že v zgodnjem otroštvu, kot beremo v avtobiografiji Laterna magica, vzpostavljal kritično distanco, dvom in upor. Kar pa seveda ne pomeni, da ga fanatična verska vzgoja očeta pastorja, ki je vsak greh strogo in neusmiljeno kaznoval, ni zaznamovala. Kot je oče neusmiljeno vihtel palico, je sam, prav tako brez milosti, vrtal v globino temačnih hodnikov človeške duše, mukotrpno iskal »absolutne resnice«, a prav tako kot njegov oče ali očetov Bog svojim likom nikakor ni mogel zagotoviti sreče, miru in pomirljive celovitosti človeškega duha. Bergmanov opus je skoraj neločljivo povezan z njegovim življenjem, spomini na otroštvo in mladost, travmami, intimnimi frustracijami, trpljenjem, slabo vestjo in ostrim kritiziranjem sebe in drugih.