200-urni tečaj za učitelja joge v Mariboru
Okolica / Asteya studio, Miklavčeva ulica 7, 2000 Maribor»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
4d67c9a3-4f23-4633-acf5-4ba8ec58d7a5-1»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru +1 more200-urni tečaj za učitelja joge v Mariboru
Okolica / Asteya studio, Miklavčeva ulica 7, 2000 Maribor»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
4d67c9a3-4f23-4633-acf5-4ba8ec58d7a5-1»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru +1 moreHospickafe: Odnosi v sestavljeni družini v času bolezni, smrti in žalovanja
7b40df7a-0da0-4628-8871-75f17c10f4a3 +2 more200-urni tečaj za učitelja joge v Mariboru
Okolica / Asteya studio, Miklavčeva ulica 7, 2000 Maribor»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
4d67c9a3-4f23-4633-acf5-4ba8ec58d7a5-1»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru +1 more200-urni tečaj za učitelja joge v Mariboru
Okolica / Asteya studio, Miklavčeva ulica 7, 2000 Maribor»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
4d67c9a3-4f23-4633-acf5-4ba8ec58d7a5-1»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru +1 moreVikinški dan in predstavitev romana Domna Kodriča Južni Viking
Drava center, Limbuško nabrežje 2, 2341 Limbuš200-urni tečaj za učitelja joge v Mariboru
Okolica / Asteya studio, Miklavčeva ulica 7, 2000 Maribor»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
4d67c9a3-4f23-4633-acf5-4ba8ec58d7a5-1»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru +1 more200-urni tečaj za učitelja joge v Mariboru
Okolica / Asteya studio, Miklavčeva ulica 7, 2000 Maribor»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
4d67c9a3-4f23-4633-acf5-4ba8ec58d7a5-1»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru +1 moreKaligrafija z Rafaelom Košcem Tekavcem
Maribor center / Vetrinjski dvor, Vetrinjska ulica 30, MariborRajzefirbčni sprehod: MAMA, PA MENDA JA NE BOŠ O TEM GOVORILA!
Maribor center / Pri vhodu v Muzej narodne osvoboditve MariborRajzefirbčni sprehod: MAMA, PA MENDA JA NE BOŠ O TEM GOVORILA!
Maribor center / Pri vhodu v Muzej narodne osvoboditve Maribor200-urni tečaj za učitelja joge v Mariboru
Okolica / Asteya studio, Miklavčeva ulica 7, 2000 Maribor»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
4d67c9a3-4f23-4633-acf5-4ba8ec58d7a5-1»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru +1 moreWeek of Dogodki
200-urni tečaj za učitelja joge v Mariboru
200-urni tečaj za učitelja joge v Mariboru
Pridružite se nam na obsežnem 200-urnem usposabljanju Spanda Vinyasa, da postanete spreten učitelj joge. Pridružite se nam na obsežnem 200-urnem usposabljanju Spanda Vinyasa, da postanete spreten učitelj joge. V skladu z modrostjo in tradicijo joge, ajurvede, petih elementov ter sodobnega razumevanja anatomije in biomehanike boste preoblikovali svojo lastno prakso in zapustili to usposabljanje samozavestno in kompetentno za poučevanje organske, integralne metode Spanda Vinyasa. Tečaj je odlična izbira za vse, ki vas zanima bolj dinamična vadba – vinyasa joga. Velika prednost tečaja je, da vas naučimo Spanda metode sekvenciranja jogijskih ur. To pomeni, da pridobite zelo strukturirano, logično in organizirano metodo, s katero lahko učinkovito učite tako popolne začetnike kot tudi tiste, ki imajo že nekaj izkušenj z vadbo asan. Poleg tega vas spoznamo tudi z zahtevnejšo Spanda Tattva Flow jogo, ki je primerna za naprednejše praktike. Fizični del tečaja izvajamo na srečanjih v Asteya studiu, medtem ko teoretični del predelate v svojem tempu preko vnaprej posnetih predavanj.
Yana Naidenko / Iz skicirke
Yana Naidenko / Iz skicirke
Yana Naidenko je grafična oblikovalka in slikarka, ki se bo v UGM Šopu predstavila s serijo del na papirju. Umetnica v skicirki beleži prizore iz vsakdanjega življenja. Prizore z ulice, železniške postaje, portrete družinskih članov in prijateljev pogosto najprej fotografira, šele nato jih s pomočjo kemičnih svinčnikov, flomastrov, akvarelov, temper in pastelov prenese na papir. Tak način ustvarjanja ji nudi, da z minimalnimi sredstvi ujame hipnost trenutka, čustev in razpoloženja. Yana Naidenko je ukrajinska umetnica, ki živi v Mariboru. Diplomirala je na Narodni akademiji za urbano ekonomijo v Khrakivu, kjer je kasneje delala kot grafična oblikovalka in se še dodatno izobraževala na področju slikarstva in risbe. Zanima jo umetnost kot nosilka identitete ter kako lahko umetnost postane način spopadanja z izkušnjo razseljenosti. V Ukrajini je razstavljala v okviru skupinskih razstav ter se udeleževala umetniških rezidenc.
Javni razpis za umetniške rezidence v Berlinu, Londonu, New Yorku in na Dunaju za leto 2026
Javni razpis za umetniške rezidence v Berlinu, Londonu, New Yorku in na Dunaju za leto 2026
Ministrstvo za kulturo je objavilo Javni razpis za izbor kulturnih projektov bivanja in ustvarjanja v umetniških rezidencah v Berlinu, Londonu, New Yorku in na Dunaju, ki jih bo v letu 2026 sofinancirala Republika Slovenija iz proračuna, namenjenega za kulturo. Okvirna vrednost razpisanih sredstev je predvidoma 100.000 evrov. Rok za prijavo je 16. junij 2025. Predmet ... Read more
GUGALNIK IDEJ: Odloženo v depoju pohištva
GUGALNIK IDEJ: Odloženo v depoju pohištva
Vabimo vas na odprtje umetniškega projekta 𝐑𝐮𝐝𝐢𝐣𝐚 𝐔𝐫𝐚𝐧𝐚, ki s pomočjo fotografije, videa in baleta raziskuje naš odnos do predmetov kulturne dediščine. 𝐏𝐫𝐨𝐣𝐞𝐤𝐭 𝐣𝐞 𝐝𝐞𝐥 𝐦𝐮𝐳𝐞𝐣𝐬𝐤𝐞 𝐩𝐥𝐚𝐭𝐟𝐨𝐫𝐦𝐞 𝐆𝐔𝐆𝐀𝐋𝐍𝐈𝐊 𝐈𝐃𝐄𝐉, 𝐤𝐢 𝐯𝐚𝐛𝐢 𝐮𝐦𝐞𝐭𝐧𝐢𝐤𝐞 𝐤 𝐝𝐢𝐚𝐥𝐨𝐠𝐮 𝐳 𝐝𝐞𝐝𝐢š𝐜𝐢𝐧𝐨. V središču je tokrat vprašanje: ali lahko do stvari razvijemo intimen, čustven odnos – ne le spoštovanje? V ambientu ... Read more
Razstava Preslišani
Razstava Preslišani
Otvoritev razstave Preslišani bo 6. maja ob 18.00 v Vodnem stolpu. Viktorija Potočnik in Brane Širca sta ustvarjalna dvojica, ki ju je naključno povezala njuna likovna pripoved, stkana v polju eksistencialno obarvane figuralike. Njune podobe opozarjajo na vse tiste, na katere smo kot družba pozabili, jih spregledali ali preslišali. Oba ustvarjalca povezuje globoka empatija, ki se zrcali v želji, da bi prav vsak posameznik imel možnost osmislitve, saj bomo le na ta način lahko kot družba zaživeli v sožitju. Gledalca, ki se znajde sredi prostorske razstavne postavitve, se predstavljena tematika zlahka dotakne, saj se zdi, da tudi s svojo fizično umeščenostjo postaja eden izmed upodobljencev, kar predstavlja učinkovito vstopno točko identifikacije. Množica nemih figur Viktorije Potočnik in Braneta Širce namreč potrpežljivo čaka, da se v nas sproži val sočutja in predrami glas nevidnih, preslišanih in pozabljenih. Kustodinja Irma Brodnjak Firbas Viktorijo Potočnik, nekdanjo poslanka ter županja, pedagoginja in humanitarka je v zadnjih letih svoj angažiran glas prelila v likovno govorico. Sprva se je izražala v risbi in grafiki, nato pa intenzivneje v kiparskem mediju. Pri slednjem je izbrala glino, material, domač tudi njeni rojstni Prlekiji. V elegantne, manieristično razpotegnjene ženske figure je vnesla širok spekter čustev – v njihovi zamaknjenosti in ranljivosti zaslutimo osamljenost, otožnost, obup, pa tudi upor, vztrajnost, pogum in upanje. Njene ženske figure nastajajo posamično ali v paru, v razstavnih postavitvah pa se zdi, da strnjene v množico nastopajo kot branilke človeškega dostojanstva. Med številnimi skulpturami, ki jih je Potočnikova doslej ustvarila, najdemo tudi torze, konstitutiven in zelo pomenljiv del njenih najnovejših stvaritev pa so rupture, ki jih asociativno doživljamo kot rane, metaforično pa nakazujejo na izgorelost ter duhovno izpraznjenost. V prispodobi pa ravno ta izvotljenost človeške figure daje možnost za nove vsebine in drugačne pristope, zlasti v smislu odmika od banalnosti in površnosti. Brane Širca velja za izrazito angažiranega likovnega umetnika, katerega slikarski, grafični in kiparski cikli izkazujejo izjemno senzibilnost do družbenih neravnovesij. Navdih za slikarsko serijo Pariške silhuete (2017) je umetnik dobil v času bivanja v pariškem ateljeju Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov. Slikarski objekti so nastajali na osnovi fotografskega beleženja uličnega vrveža anonimne množice ljudi, ki preplavlja ulice, bulvarje in trge francoske prestolnice. Utrip, ki ga je Širca iskal skozi objektiv, pa poleg živahne dinamike urbanega vsakdanjika razkriva tudi manj prijetne plati sodobnega, s potrošniško logiko prežetega življenja. In ravno tovrstno bivanjsko plastenje predstavlja jedro njegovega likovnega raziskovanja. Podobe ljudi je avtor s poudarjeno konturo prenesel na večjo papirnato podlago, za likovne nosilce je uporabil napihljive papirnate vreče, namenjene zaščiti blaga med transportom. Pred nami se torej izrisujejo anonimne figure, zamrznjene v času in prostoru. Figure Širca zgovorno prikaže v belih (duhovno razvrednotenje) ali črnih silhuetah (eksistencialna teža), z močnimi plakatnimi odtenki barvnih prog pa v dela vnaša potrošniško estetiko. Gledalca, ki se znajde sredi prostorske razstavne postavitve, se predstavljena tematika zlahka dotakne, saj se zdi, da tudi s svojo fizično umeščenostjo postaja eden izmed upodobljencev, kar predstavlja učinkovito vstopno točko identifikacije. Množica nemih figur Viktorije Potočnik in Braneta Širce namreč potrpežljivo čaka, da se v nas sproži val sočutja in predrami glas nevidnih, preslišanih in pozabljenih.
[Galerija Media Nox] Razstava TBD
[Galerija Media Nox] Razstava TBD
GALERIJA MEDIA NOXRAZSTAVA TBDSreda, 7. maj 2025 // 18.00 // Galerija Media NoxV sredo, 7. maja 2025, bo v Galeriji Media Nox odprtje razstave študentov Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, ki so jo avtorji naslovili TBD. Razstava bo na ogled do 5. junija 2025.Razstava, na kateri se predstavljajo umetniki Žiga Kelenc, Ajda Podgorelec, Janez Škrlec in Neža Urbiha, je naslovljena TBD. V angleškem jeziku se TBD največkrat uporablja kot okrajšava za besedno zvezo »to be determined« (»se še določi«). V vsakdanji rabi ima kratica precej več pomenov, vse pa druži namigovanje na nekaj, kar še ni povsem dorečeno, določeno ali razjasnjeno. Tudi umetniške poti mladih umetnikov, ki počasi končujejo študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, so še dokaj nedoločene, hkrati pa se že začenjajo oblikovati prav z medijem razstav. Kuratorka razstave je Naja Mlinar.Rdeča nit, ki povezuje razstavljajoče umetnike, je zanimanje za prepletanje stvarnega in duhovnega sveta človeške duševnosti in razmišljanja. Njihova dela, ki čisti slikarski medij pogosto preraščajo in se širijo tudi v prostor, so združitev stvarnih podob in domišljijskega sveta osebnih spominov, izkušenj, vtisov in včasih celo obsesij. Umetniki se razmerij moči, ki so v današnji družbi ustaljena in samoumevna, lotevajo tako, da na videz vsakdanje položaje obračajo in zamenjujejo. Nastala dela se zato na prvi pogled ne zdijo nenavadna, ob podrobnejši kontemplaciji pa počasi izvabijo občutke nelagodja. S tem želijo umetniki gledalce spodbuditi k razmišljanju o današnji družbi, ki prav tako pod skrbno negovano površino pogosto prikriva neprijetne in grde resnice.
Odprtje razstave TBD
Odprtje razstave TBD
Razstava študentov Akademije za likovno umetnost in oblikovanje UL V sredo, 7. maja 2025, bo v Galeriji Media Nox odprtje razstave študentov Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, ki so jo avtorji naslovili TBD. Razstava bo na ogled do 5. junija 2025. Razstava, na kateri se predstavljajo umetniki Žiga Kelenc, Ajda Podgorelec, Janez Škrlec in Neža Urbiha, je naslovljena TBD. V angleškem jeziku se TBD največkrat uporablja kot okrajšava za besedno zvezo »to be determined« (»se še določi«). V vsakdanji rabi ima kratica precej več pomenov, vse pa druži namigovanje na nekaj, kar še ni povsem dorečeno, določeno ali razjasnjeno. Tudi umetniške poti mladih umetnikov, ki počasi končujejo študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, so še dokaj nedoločene, hkrati pa se že začenjajo oblikovati prav z medijem razstav. Kuratorka razstave je Naja Mlinar.
Natalija R. Črnčec: Cvetovi svetlobe
Natalija R. Črnčec: Cvetovi svetlobe
odprtje samostojne razstave Natalije R. Črnčec Cvetovi svetlobe Vljudno vabljeni na odprtje svetlobne instalacije Cvetovi svetlobe ustvarjalke Natalije R. Črnčec, ki bo v sredo, 7. maja 2025, ob 19. uri v prostoru za umetnost KiBela. Umetniška svetlobna instalacija generira vseobsežno lepoto ozračja. Eno najbolj opaznih novosti tokratne razstave je novonastala in razvijajoča se biomorfna oblika ‘cvetovi svetlobe’, ki jo umetnica razvija od leta 2014. Elementarna danost gradnikov, prostorska postavitev cvetov svetlobe, njihovo svetlenje, barva in glasba naelektrijo in napojijo izbrani prostor, ki vnaša v našo percepcijo lepoto danega izkustva in trenutka. Svetlobna instalacijska kompozicija pronica skozi naše čute po obodih barv, melodijskih struktur, svetlobnih polj in nežnih vrtalnih plesov cvetov svetlobe. Prostorska postavitev uporablja vir svetlobe UV-luči. UV-luč obudi fluorescentno barvo, ki osvetli cvetove svetlobe. Cvetovi zažarijo v svoji lepoti in podobi ter bivajoče barvno šelestijo.
»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
𝗥𝗮𝘇𝘀𝘁𝗮𝘃𝗮 𝗼𝗯 𝟭𝟬. 𝗼𝗯𝗹𝗲𝘁𝗻𝗶𝗰𝗶 𝗽𝗿𝗼𝗱𝘂𝗸𝗰𝗶𝗷𝗲 𝗠𝗼𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮 𝗻𝗮 𝗜𝗻𝘁𝗶𝗺𝗻𝗲𝗺 𝗼𝗱𝗿𝘂 Naša produkcija je v večini sestavljena iz projektov, ki se morajo zgoditi. Ne ustavijo nas ovire, kot so nimamo denarja, nimamo časa, nismo strokovnjaki, nimamo dovolj sodelavcev ali nimamo energije. Imamo, kar imamo, in s tem delamo. Ali je filozofija DIY (naredi sam) zavestna odločitev ali neizogibno dejstvo našega delovanja, je irelevantno. To je naš način dela. Raznolika in eklektična postavitev scenografskih elementov, fotografij, rekvizitov in kostumov osvetljuje domiselnost, ambicioznost, neustrašnost, trmo in ljubezen, ki nas vodijo pri ustvarjanju. Razstava bo poznavalce produkcije Momenta spomnila, zakaj se vedno znova vračajo. V tistih, ki nas še ne poznajo, pa prižgala neugasljivo iskrico zanimanja. Produkcija: Moment Kuratorji: Andrej Firm, Uroš Kaurin, Zoran Petrovič 𝗥𝗮𝘇𝘀𝘁𝗮𝘃𝗮 𝗯𝗼 𝗻𝗮 𝗼𝗴𝗹𝗲𝗱 𝗱𝗼 𝟭𝟱. 𝟲. 𝟮𝟬𝟮𝟱. Vstop prost. Razstava je tudi del dodatnega programa Festivala Borštnikovo srečanje. Vse info: prestopi.si
»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
»𝗠𝗼𝗿𝗮š, 𝘁𝗼𝗿𝗲𝗷 𝗺𝗼𝗿𝗲š.« – 10 let produkcije Momenta na Intimnem odru
𝗥𝗮𝘇𝘀𝘁𝗮𝘃𝗮 𝗼𝗯 𝟭𝟬. 𝗼𝗯𝗹𝗲𝘁𝗻𝗶𝗰𝗶 𝗽𝗿𝗼𝗱𝘂𝗸𝗰𝗶𝗷𝗲 𝗠𝗼𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮 𝗻𝗮 𝗜𝗻𝘁𝗶𝗺𝗻𝗲𝗺 𝗼𝗱𝗿𝘂 Naša produkcija je v večini sestavljena iz projektov, ki se morajo zgoditi. Ne ustavijo nas ovire, kot so nimamo denarja, nimamo časa, nismo strokovnjaki, nimamo dovolj sodelavcev ali nimamo energije. Imamo, kar imamo, in s tem delamo. Ali je filozofija DIY (naredi sam) zavestna odločitev ali neizogibno dejstvo našega delovanja, je irelevantno. To je naš način dela. Raznolika in eklektična postavitev scenografskih elementov, fotografij, rekvizitov in kostumov osvetljuje domiselnost, ambicioznost, neustrašnost, trmo in ljubezen, ki nas vodijo pri ustvarjanju. Razstava bo poznavalce produkcije Momenta spomnila, zakaj se vedno znova vračajo. V tistih, ki nas še ne poznajo, pa prižgala neugasljivo iskrico zanimanja. Produkcija: Moment Kuratorji: Andrej Firm, Uroš Kaurin, Zoran Petrovič 𝗥𝗮𝘇𝘀𝘁𝗮𝘃𝗮 𝗯𝗼 𝗻𝗮 𝗼𝗴𝗹𝗲𝗱 𝗱𝗼 𝟭𝟱. 𝟲. 𝟮𝟬𝟮𝟱. Vstop prost. Razstava je tudi del dodatnega programa Festivala Borštnikovo srečanje. Vse info: prestopi.si
Razstava Laure Sperl LOW TIDE
Razstava Laure Sperl LOW TIDE
Otvoritev razstave Razstava LOW TIDE, najnovejši projekt avstrijske umetnice Laure Sperl, se osredotoča na obalo kot liminalni prostor med morjem in kopnim, med znanim in neznanim. Ta prehodna pokrajina postane izhodišče za razmislek o procesu nastajanja podobe in reprezentaciji nevidnega. V nizu novih del, ki vključujejo kemigrame, cianotipije, video in prostorsko instalacijo, umetnica preizprašuje meje fotografskega medija ter odpira polje nepredvidljivih transformacij, v katerih nevidno postane vidno. S pomočjo analognih tehnik ter vključevanjem naravnih elementov – morske vode, sončne svetlobe, naplavin – razvija fotografski jezik, ki ni podrejen nadzoru, temveč se odpira nepredvidljivim transformacijam.
Razstava Jazz ‘ma mlade 24-25
Razstava Jazz ‘ma mlade 24-25
Spremljevalni program festivala Jazz 'ma mlade 2025 V torek, 27. maja 2025, bo ob 18. uri v Kulturnem inkubatorju odprtje razstave Jazz ‘ma mlade 24-25, ki sta jo pripravili mladi umetnici Neli in Beti Trstenjak. Navdih za razstavo, ki bo na ogled do 13. junija 2025, sta črpali v fotografijah preteklih edicij festivala Jazz ‘ma mlade, pri čemer sta se osredotočili predvsem na izvedbo v letu 2024 in prvi koncertni večer v letu 2025. Multimedijska razstava "Jazz 'ma mlade 24-25" z izbrano kombinacijo fotografij, digitalnih grafik, slik, risb in AR plakatov obiskovalca poglobi v lansko in letošnje festivalsko dogajanje. S prepletom digitalnih in analognih medijev razstava odpira novo dimenzijo festivalskega doživljanja in na sodoben način oživlja utrip zadnjega leta festivala Jazz 'ma mlade. Avtorici razstave sta Neli Trstenjak in Beti Trstenjak, avtorici fotografij pa Neli Trstenjak in Hana Požgan Fišinger. Razstava je spremljevalni program festivala Jazz ‘ma mlade 2025, ki bo z drugim koncertnim večerom ponovno zaživel v petek, 30. maja.
[Kulturni inkubator] Razstava Jazz ‘ma mlade 24–25
[Kulturni inkubator] Razstava Jazz ‘ma mlade 24–25
DRUGI KONCERT FESTIVALA JAZZ ‘MA MLADE 2025RAZSTAVA JAZZ ‘MA MLADE 24-25Torek, 27. maj 2025 // 18:00 // Kulturni inkubatorV torek, 27. maja 2025, bo ob 18. uri v Kulturnem inkubatorju odprtje razstave Jazz ‘ma mlade 24-25, ki sta jo pripravili mladi umetnici Neli in Beti Trstenjak. Navdih za razstavo, ki bo na ogled do 13. junija 2025, sta črpali v fotografijah preteklih edicij festivala Jazz ‘ma mlade, pri čemer sta se osredotočili predvsem na izvedbo v letu 2024 in prvi koncertni večer v letu 2025.Multimedijska razstava "Jazz 'ma mlade 24-25" z izbrano kombinacijo fotografij, digitalnih grafik, slik, risb in AR plakatov obiskovalca poglobi v lansko in letošnje festivalsko dogajanje. S prepletom digitalnih in analognih medijev razstava odpira novo dimenzijo festivalskega doživljanja in na sodoben način oživlja utrip zadnjega leta festivala Jazz 'ma mlade.Avtorici razstave sta Neli Trstenjak in Beti Trstenjak, avtorici fotografij pa Neli Trstenjak in Hana Požgan Fišinger.Razstava je spremljevalni program festivala Jazz ‘ma mlade 2025, ki bo z drugim koncertnim večerom ponovno zaživel v petek, 30. maja 2025, od 19. ure dalje v Kulturnem inkubatorju. Najprej bo Melani Kumin izvedla ustvarjalno delavnico JazzZINE, ob 20. uri pa sledi koncert zasedbe Toni Lah Quintet. Več informacij o brezplačnem koncertu tukaj.
Razstava Preslišani
Razstava Preslišani
Otvoritev razstave Preslišani bo 6. maja ob 18.00 v Vodnem stolpu. Viktorija Potočnik in Brane Širca sta ustvarjalna dvojica, ki ju je naključno povezala njuna likovna pripoved, stkana v polju eksistencialno obarvane figuralike. Njune podobe opozarjajo na vse tiste, na katere smo kot družba pozabili, jih spregledali ali preslišali. Oba ustvarjalca povezuje globoka empatija, ki se zrcali v želji, da bi prav vsak posameznik imel možnost osmislitve, saj bomo le na ta način lahko kot družba zaživeli v sožitju. Gledalca, ki se znajde sredi prostorske razstavne postavitve, se predstavljena tematika zlahka dotakne, saj se zdi, da tudi s svojo fizično umeščenostjo postaja eden izmed upodobljencev, kar predstavlja učinkovito vstopno točko identifikacije. Množica nemih figur Viktorije Potočnik in Braneta Širce namreč potrpežljivo čaka, da se v nas sproži val sočutja in predrami glas nevidnih, preslišanih in pozabljenih. Kustodinja Irma Brodnjak Firbas Viktorijo Potočnik, nekdanjo poslanka ter županja, pedagoginja in humanitarka je v zadnjih letih svoj angažiran glas prelila v likovno govorico. Sprva se je izražala v risbi in grafiki, nato pa intenzivneje v kiparskem mediju. Pri slednjem je izbrala glino, material, domač tudi njeni rojstni Prlekiji. V elegantne, manieristično razpotegnjene ženske figure je vnesla širok spekter čustev – v njihovi zamaknjenosti in ranljivosti zaslutimo osamljenost, otožnost, obup, pa tudi upor, vztrajnost, pogum in upanje. Njene ženske figure nastajajo posamično ali v paru, v razstavnih postavitvah pa se zdi, da strnjene v množico nastopajo kot branilke človeškega dostojanstva. Med številnimi skulpturami, ki jih je Potočnikova doslej ustvarila, najdemo tudi torze, konstitutiven in zelo pomenljiv del njenih najnovejših stvaritev pa so rupture, ki jih asociativno doživljamo kot rane, metaforično pa nakazujejo na izgorelost ter duhovno izpraznjenost. V prispodobi pa ravno ta izvotljenost človeške figure daje možnost za nove vsebine in drugačne pristope, zlasti v smislu odmika od banalnosti in površnosti. Brane Širca velja za izrazito angažiranega likovnega umetnika, katerega slikarski, grafični in kiparski cikli izkazujejo izjemno senzibilnost do družbenih neravnovesij. Navdih za slikarsko serijo Pariške silhuete (2017) je umetnik dobil v času bivanja v pariškem ateljeju Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov. Slikarski objekti so nastajali na osnovi fotografskega beleženja uličnega vrveža anonimne množice ljudi, ki preplavlja ulice, bulvarje in trge francoske prestolnice. Utrip, ki ga je Širca iskal skozi objektiv, pa poleg živahne dinamike urbanega vsakdanjika razkriva tudi manj prijetne plati sodobnega, s potrošniško logiko prežetega življenja. In ravno tovrstno bivanjsko plastenje predstavlja jedro njegovega likovnega raziskovanja. Podobe ljudi je avtor s poudarjeno konturo prenesel na večjo papirnato podlago, za likovne nosilce je uporabil napihljive papirnate vreče, namenjene zaščiti blaga med transportom. Pred nami se torej izrisujejo anonimne figure, zamrznjene v času in prostoru. Figure Širca zgovorno prikaže v belih (duhovno razvrednotenje) ali črnih silhuetah (eksistencialna teža), z močnimi plakatnimi odtenki barvnih prog pa v dela vnaša potrošniško estetiko. Gledalca, ki se znajde sredi prostorske razstavne postavitve, se predstavljena tematika zlahka dotakne, saj se zdi, da tudi s svojo fizično umeščenostjo postaja eden izmed upodobljencev, kar predstavlja učinkovito vstopno točko identifikacije. Množica nemih figur Viktorije Potočnik in Braneta Širce namreč potrpežljivo čaka, da se v nas sproži val sočutja in predrami glas nevidnih, preslišanih in pozabljenih.
Nik Erik Neubauer / Bel dim, rjav odblèsk
Nik Erik Neubauer / Bel dim, rjav odblèsk
Nik Erik Neubauer (1994) je vizualni umetnik in fotograf. V svojem delu se z dokumentarnim pristopom ukvarja z intimnimi družbenimi vprašanji našega vsakdana. Razstava Bel dim, rjav odblèsk na ogled postavlja serijo fotografij, ki jo je umetnik posnel v času enomesečnega rezidenčnega bivanja v New Yorku. V svojem značilnem surovem uličnem slogu, je Neubauer zabeležil prizore vsakdanjega življenja v tem ikoničnem, mitiziranem mestu – svetovni gospodarski in kulturni prestolnici, kjer se globoke razredne in rasne razlike, ter blišč in beda sodobne družbe kažeta na vsakem koraku. »Neubauerjevo fotografijo zaznamuje družbeni angažma, ki ga lahko doseže le z zvrhano mero staromodnega humanizma, tako značilnega za dokumentarno fotografijo druge polovice 20. stoletja.« — iz besedila Mihe Colnerja
60. Festival Borštnikovo srečanje
60. Festival Borštnikovo srečanje
Festival Borštnikovo srečanje je osrednji slovenski gledališki festival, ki več kot pol stoletja bogati slovenski gledališki in kulturni prostor.
(Z)mešani festival 2025
(Z)mešani festival 2025
V Maribor se vrača festival mladinske ustvarjalnosti! Skupaj z mladimi iz KUD Coda bodo medgeneracijsko in kulturno bogat festival soustvarjala uveljavljena imena glasbene scene. Osmič z zero waste ukrepi in že tradicionalno pod streho našega Vetrinjc-BarCoda. Letos v duhu praznovanja 20. obletnice ustvarjanja KUD Coda. PROGRAM sreda, 4. junij17.00: Koncert učencev KUD Coda19.00: Vokalna skupina Vokalke19.30: MePZ KUD Coda21.00: Žan Videc četrtek, 5. junij17.00: Koncert učencev KUD Coda20.00: Pižoni petek, 6. junij17.00: Koncert učencev KUD Coda19.30: Coda kviz21.30: Live karaoke sobota, 7. junij16.00: Marsova reciklažna delavnica18.00: Koncert učencev KUD Coda20.30: Delta Riff
Mednarodni Food Truck Festival
Mednarodni Food Truck Festival
Odkrijte najboljše okuse street fooda na Trgu Leona Štuklja. Če obožujete odlično hrano, potem Mednarodni Food Truck Festival 2025 ne sme uiti z vašega koledarja! Od 5. do 7. junija 2025 bo Trg Leona Štuklja gostil pravo karavano okusov, kjer vas čaka nepozabno doživetje svetovne street food scene. Pisani tovornjaki, polni dobrot – izbira ne bo lahka, zato poskusite različne jedi in odkrijte svoje favorite!
Vse se je nadaljevalo z zmrznjenimi jastogi
Vse se je nadaljevalo z zmrznjenimi jastogi
60. Festival Borštnikovo srečanje: Vse se je nadaljevalo z zmrznjenimi jastogi na Komornem odru. Interaktivna intermedijska uprizoritev izhaja iz eksperimentalnega izziva: kako lahko dramsko besedilo vstopa v prostor uprizoritve preko principov delovanja (računalniških) iger in kako lahko osebna, intimna pripoved posameznika postane del kolektivne, igralske izkušnje? Predstava Vse se je nadaljevalo z zmrznjenimi jastogi sledi avtoričinemu besedilu Vse se je začelo z golažem iz zajčkov, za katerega je leta 2020 na Tednu slovenske drame prejela nagrado za najboljšo mlado dramatičarko. Če se je prvi del ukvarjal predvsem z vprašanjem krivde, se drugi poglobi v tematiko sramu. Skozi zgodbe treh mladih žensk, ki se soočajo z izkušnjami zlorabe, bolezni in osamljenosti, predstava odpira prostor razmisleka o prekarnosti, gentrifikaciji in splošni družbeni negotovosti. Vstopnice: Več o dogodku
Vse se je nadaljevalo z zmrznjenimi jastogi
Vse se je nadaljevalo z zmrznjenimi jastogi
60. Festival Borštnikovo srečanje: Vse se je nadaljevalo z zmrznjenimi jastogi na Komornem odru. Interaktivna intermedijska uprizoritev izhaja iz eksperimentalnega izziva: kako lahko dramsko besedilo vstopa v prostor uprizoritve preko principov delovanja (računalniških) iger in kako lahko osebna, intimna pripoved posameznika postane del kolektivne, igralske izkušnje? Predstava Vse se je nadaljevalo z zmrznjenimi jastogi sledi avtoričinemu besedilu Vse se je začelo z golažem iz zajčkov, za katerega je leta 2020 na Tednu slovenske drame prejela nagrado za najboljšo mlado dramatičarko. Če se je prvi del ukvarjal predvsem z vprašanjem krivde, se drugi poglobi v tematiko sramu. Skozi zgodbe treh mladih žensk, ki se soočajo z izkušnjami zlorabe, bolezni in osamljenosti, predstava odpira prostor razmisleka o prekarnosti, gentrifikaciji in splošni družbeni negotovosti. Vstopnice: Več o dogodku
Žametna večerja
Žametna večerja
Doživite edinstven kulinarični dogodek – Žametno večerjo, tokrat v sveži preobleki in na novi lokaciji.
Hospickafe: Odnosi v sestavljeni družini v času bolezni, smrti in žalovanja
Hospickafe: Odnosi v sestavljeni družini v času bolezni, smrti in žalovanja
Pogovorni večer z Andrejem Pešcem, avtorjem več knjig o odnosih, njihovem vplivu na stres, čustva in zdravje ter predavateljem, ki zna življenjske resnice in modrosti podajati z veliko praktičnimi primeri, humorjem in s pomočjo sodobnih celostnih znanj. V Hospickafeju bo tekla beseda o odnosih v sestavljeni družini, v kateri se srečujejo z neozdravljivo boleznijo, smrtjo in žalovanjem. Izkušnje dela v Hospicu namreč kažejo, da so v takšnih družini izzivi, s katerimi se takšnih situacijah soočijo, pogosto večji in kompleksnejši kot sicer. Kako jih nasloviti? Kako ohraniti ali celo povečati povezanost kljub težkim preizkušnjam?
Literarno popoldne z Matjažem Lunačkom
Literarno popoldne z Matjažem Lunačkom
Vabljeni, da se v torek, 3. junija 2025, ob 18. uri pobliže spoznate z avtorjem Matjažem Lunačkom in njegovim delom Jutranji opoji. Knjigo, ki je izšla pri Založbi Pivec bo avtor skupaj z Danajo Lorenčič predstavil v Knjigarni Beletrina Maribor. “Brala sem počasi, kakor da bi želela zgodbo podaljšati, da bi pričakovanje konca trajalo dlje. ... Read more
Brezplačna delavnica pravilnega dihanja
Brezplačna delavnica pravilnega dihanja
(Za)dihajmo z Barbaro Tanze Kot že ptički čivkajo, Codovci letos prvič organiziramo Vocal camp. Da pa lahko čivkajo, je pomemben dober glas. Podobno je pri naši človeški vrsti. In da bo Coda Vocal camp vsaj v enem delu dostopen čisto vsem, bomo v soboto, 4. junija, v svoje vrste povabili strokovnjakinjo za optimalno dihanje, Barbaro
Küšni me
Küšni me
60. Festival Borštnikovo srečanje: Küšni me v Veliki dvorani V prekmurskih vaseh prihod pozvačina – posebnega glasnika, ki potrka na vrata hiše s štirimi vogali – pomeni le eno: poroka se pripravlja. Njegova naloga je, da povabi vse vaščane in vaščanke na slavje, kjer bosta dve osebi povezali svoji življenji. Avtor v tej figuri prepozna vzporednico s sabo – in jo postavi ob bok svoji identiteti. Čeprav se zdi, da med slovensko folkloro in sodobnim izrazom osebne svobode zeva prepad, performans prepoznava njihove presečišča. Najjasneje se to kaže v avtorjevih številnih "prvih", ki razkrivajo preplet med dediščino, v kateri je bil vzgojen, in kvirovsko nočno kulturo, ki mu je dala prostor za rast. Küšni me je ljubezensko pismo – obstoječim in tistim še nastajajočim tradicijam, ki sobivajo v avtorjevem in našem skupnem prostoru. V času, ki nas neprestano sili v odločanje, na čigavo svatbo bomo sedli, ta performans izpostavlja pomen lastne izbire in pripadnosti. Vstopnice: Več o dogodku
Samo še enkrat gremo spat
Samo še enkrat gremo spat
60. Festival Borštnikovo srečanje: Samo še enkrat gremo spat v Dvorani Frana Žižka Uprizoritev Samo še enkrat gremo spat se naslanja na otroško vero v obljube, pričakovanja in neizmerno željo po jutri – tistem jutri, ki bo gotovo boljše, lepše, lažje od današnjega dne. Karkoli nas danes zaboli, lahko zacelimo jutri. Kar se danes podre, bomo jutri popravili. Kar izgubimo, morda že jutri najdemo nazaj. Predstava uteleša neustavljivo moč upanja, ki kljubuje teži vsakdana – a hkrati tudi razkriva, kako nas prav to upanje lahko ujame v nenehno prelaganje življenja na prihodnost. Medtem ko zremo proti obzorju in čakamo novo jutro, pogosto spregledamo trenutek, ki se dogaja tukaj in zdaj. Ne znamo obstati, zadihati, pogledati okoli sebe, se ustaviti v sedanjosti, jo občutiti. Vsa naša preteklost je stkana iz majhnih odločitev – načrtovanih ali naključnih – ki so skupaj oblikovale našo sedanjost in tlakovale pot jutrišnjemu dnevu. Vstopnice: Več o dogodku
Dnevi knjige v Mariboru – Omizje na TV Maribor
Dnevi knjige v Mariboru – Omizje na TV Maribor
20.00, TELEVIZIJA MARIBOR OMIZJE– KAKŠNO VLOGO LAHKO ODIGRA LITERATURA V ZVEZI S PEREČO OKOLJSKO IN PODNEBNO PROBLEMATIKO? Vsi se zavedamo, da bi bilo treba za resnični premik od antropocentrizma k ekocentrizmu in bolj celostnemu ekološkemu pristopu v odnosu človeka do narave angažirati tisto tiho večino, saj se sicer ne moremo zanašati, da se bo kaj spremenilo na bolje, vendar nihče nima prave ideje, kako to narediti. Kakšno vlogo lahko v zvezi s perečo okoljsko in podnebno problematiko odigrajo knjige ter pisatelji in pisateljice? Kako so ekokritiške teme prisotne v sodobni slovenski literaturi? Kaj so čeri in pasti tovrstnih pisav? Sodelovale bodo Nataša Kramberger, dr. Stanislava Chrobáková Repar, Nataša Konc Lorenzutti, vodil bo dr. Zoran Medved. V soorganizaciji Mladinskega kulturnega centra Maribor in RTVSLO – Regionalnega centra Maribor
Slovenija šteje
Slovenija šteje
60. Festival Borštnikovo srečanje: Slovenija šteje v Veliki dvorani Slovenija šteje je avtorski projekt, ki v ospredje postavlja državo kot skupen projekt – kot nekaj, kar se ne zgodi samo od sebe, ampak terja nenehno delo: vzpostavljanje, ohranjanje, spreminjanje. V središču te uprizoritve je stroj – simbolični mehanizem, ki ga poganjamo vsi, ki sodelujemo v vsakodnevnem "projektu Slovenija". Vsak naš gib, vsak utrip, vsak prispevek postaja del tega stroja, ki živi in deluje na ritmu – dobesedno, saj ga žene glasbeni beat in gib teles. Slovenija v tem pogledu ni nekaj danega, temveč nekaj, kar znova in znova ustvarjamo z dejanji, ki jim pripisujemo pomen. Vsako novo dejanje, ki tvori "Slovenijo", je rezultat pogajanj, napetosti, bojev – in vprašanje vztrajnosti odloča, ali bodo te spremembe začasne ali trajne. Predstava Slovenija šteje je živa, spreminjajoča se struktura – tako kot družba, ki jo predstavlja. Od vsakega posameznika in posameznice je odvisno, v katero smer se bo premikala. Slovenija kot ideja – in kot praksa – šteje toliko, kolikor vanjo vložimo. Vstopnice: Več o dogodku
Vikinški dan in predstavitev romana Domna Kodriča Južni Viking
Vikinški dan in predstavitev romana Domna Kodriča Južni Viking
Čeprav je srednji vek pogosto zavit v tančico skrivnosti, se zgodovinarji strinjajo, da Vikingi v 9. stoletju niso zgolj napadali in plenili obalnih mest med severno Afriko in Italijo, ampak so v Sredozemlju tudi trgovali in se kasneje tam celo naselili. Vsi poznamo njihov pogum v boju z mitološkimi bitji in njihovo globoko predanost mnogoterim ... Read more
Coprnica Dragica 3+
Coprnica Dragica 3+
Metka Damjan, Aja Kobe in Svetlana Patafta po motivih slikanice Marijane Jelić / koproducent Teatar Puna kuća, Zagreb / 35 min Nekoč pred davnimi davnimi časi je tukaj bilo ... morje. Skrčilo se je v reko, ob reki pa je zraslo mesto. V mestu so ljudje, prav tako kot danes, mislili in počeli čuda zanimivih ... Read more
Toxic vol. 2
Toxic vol. 2
60. Festival Borštnikovo srečanje: Toxic vol. 2 v Malem odru Uprizoritev Toxic temelji na istoimenskem avtofikcijskem romanu dramaturginje in pisateljice Eve Mahkovic. Ta slogovno razgiban, vsebinsko nepredvidljiv in asociativno gost tekst v gledališki priredbi in idejni zasnovi Nataše Matjašec Rošker postane emocionalna partitura vzponov in padcev – pretok misli, refleksij, občutij, podob in popkulturnih referenc, v katerem se mešajo osebno in kolektivno, sveto in trivialno, notranje in zunanje. Toxic je potop v mentalni in čustveni svet urbane mlade ženske, ki v labirintu sodobnega življenja išče pomen, povezanost in sebe. V njenem zaprtem vrtu (hortus conclusus) se prepletajo spomini in vsakdan, upi in razočaranja, naključni pogovori in veliki premisleki, ki jih spremljajo TV-serije, svetnice, ikone, nakupi, knjige, glasba, bolečine, prijateljstva in trenutki veselja. Po vzoru Montaignovega pogumnega samopreiskovanja in radikalne telesnosti performansov Marine Abramović, Toxic brez olepševanja zareže v osebno – v telo, misli in čustva – in odpira prostor za refleksijo o tem, kaj pomeni biti ženska, biti prisotna, biti preobremenjena, biti čuteča. In preživeti. Vstopnice: Cena v predprodaji: 15 € Redna cena: 20 € Več o dogodku
Prah
Prah
60. Festival Borštnikovo srečanje: Prah v nekdanjem Casinoju Skozi zgodovino naj bi se duhovi umrlih razodevali skozi ustavljene ure, pokajoče žarnice, nenadna nihanja temperature, tihe obiske metuljev. Na ulici prepoznamo obraz pokojnika v neznancu, v senci, ki nima vira, zaznamo nenavaden dotik, ki nima telesa. Tiskalnik se zažene brez ukaza. Fotografije na stenah spreminjajo položaj. Žalovanje presega običajno dojemanje stvarnosti – jo zareže, preoblikuje.A koga sploh objokujemo? Ljubljeno osebo? Nekdanje čase? Prihodnost, ki je ne bo? Sebe, kakršni smo bili? Iluzije o svetu, ki se nikdar ne bodo uresničile? Prah obravnava žalovanje – in posledice – dveh katastrof: osebne izgube bližnjega ter globalne ekološke razgradnje. To je dvojno žalovanje: za tem, kar je odšlo iz našega notranjega sveta, in za tem, kar izginja zunaj nas.Prah je tesnobna prozna kronika naših najglobljih strahov pred izgubo. Vstopnice:
Nebesje
Nebesje
60. Festival Borštnikovo srečanje: Nebesje v Dvorani Frana Žižka Del gledališke poti Lucy Kirkwood zaznamuje sodelovanje z angleško skupino Clean Break, ki od leta 1979 skozi gledališke programe v zaporih naslavlja tematike ženske kriminalitete in sodnega sistema. Njihovo delo presega okvir umetnosti – skozi pripovedi zaprtih žensk razkrivajo globoko zakoreninjene sistemske neenakosti in pristranskosti pravosodja. Te teme močno odzvanjajo tudi v Kirkwoodini drami Nebesje. Dogajanje je postavljeno v leto 1759, v vas v Suffolku, kjer se ženska porota znajde pred odločilno nalogo – razsoditi o usodi Sally Poppy, obtožene umora. A zgodba presega okvir posameznega primera: v ospredje stopajo vprašanja svobode, odgovornosti in (ne)vidnih družbenih pritiskov, ki so kljub zgodovinskemu kontekstu še vedno izjemno aktualna. Skozi pokrajino zgodovinskega trenutka, zaznamovanega z vzponom kapitalizma, razlaščanjem skupnostne zemlje in neplačanim ženskim delom, se z izostreno natančnostjo izrisujejo boji proti patriarhalni nadvladi. Ti boji se pogosto kažejo kot navidezne delitve med ženskostjo in moškostjo – a v resnici razkrivajo globlje sistemske mehanizme moči in podrejanja. Vstopnice: Več o dogodku
Tam, v vrtu
Tam, v vrtu
60. Festival Borštnikovo srečanje: Tam, v vrtu v Minoritski cerkvi »Njun vrt ni le prostor – je tiho zavetje, kjer se idila razkriva kot zapis človeškega truda. Njun vrt je njuno telo.« Ustvarjalca vabita v intimen prostor dveh – v vrt, kjer zvočno in gibalno prepletanje razpira prostor poslušanja, čudenja in opazovanja. Z radovednostjo, ki se porodi iz čistega nagona za stikom, gledalca vodita skozi predstavo, ki vrt razume kot igrišče, kot mikrokozmos medosebnih odnosov, prostor srečevanj in vabil. Skupaj z občinstvom opazujeta, kako drobna dejanja sprožajo odzive – v vrtu in onkraj njega – ter poudarjata, kako pomembni so naši čuti pri doživljanju sveta. V tej uprizoritvi se človeško telo kot občutljivo orodje povezuje z inter- in transdisciplinarnimi strukturami, ki razkrivajo medsebojno prepletenost življenj. V ozadju odmeva tudi razmislek o tem, kako družba vrednoti človekovo povezanost z naravo. Negovanje vrta postane simbol – kulturna in osebna praksa, ki nas povezuje z vsem živim ter nas vabi k odločitvi: izbrati pristnejšo, bolj čutečo prisotnost v svetu. Vstopnice: Več o dogodku
Kaligrafija z Rafaelom Košcem Tekavcem
Kaligrafija z Rafaelom Košcem Tekavcem
Kaligrafija ima korenine že v starih civilizacijah, kjer je bila uporabljena za zapisovanje zgodovinskih dogodkov in religioznih besedil. V srednjem veku so kaligrafi ročno pisali knjige in verske spise, kar je omogočilo širjenje znanja in umetnosti. Kaligrafija pa ni le tehnika pisanja, temveč vključuje mnoge različne sloge, kot so italijanska, gotica, moderni slogi in mnogi drugi. Vsaka pisava ima svoj edinstven slog in način oblikovanja črk, kar omogoča širok spekter kreativnih izrazov. Pridružite se nam na delavnici kaligrafije, kjer boste odkrili čarobnost umetnosti pisanja z roko. Na tej delavnici se boste naučili osnovnih tehnik pisanja z različnimi pisali in spoznali, kako ustvariti elegantne, okrasne črke, ki bodo vaše sporočilo naredile še bolj edinstveno. Zakaj se udeležiti delavnice? Kaligrafija spodbuja koncentracijo in ustvarjalno izražanje, kar je zelo sproščujoče in terapevtsko. Naučili se boste veščine, ki vam bo omogočila, da svoje besede in misli izrazite na eleganten in umetniški način. Pridružite se nam in se prepustite lepoti in umirjenosti, ki jo ponuja umetnost pisanja.
Coprnica Dragica 3+
Coprnica Dragica 3+
Metka Damjan, Aja Kobe in Svetlana Patafta po motivih slikanice Marijane Jelić / koproducent Teatar Puna kuća, Zagreb / 35 min Nekoč pred davnimi davnimi časi je tukaj bilo ... morje. Skrčilo se je v reko, ob reki pa je zraslo mesto. V mestu so ljudje, prav tako kot danes, mislili in počeli čuda zanimivih ... Read more
Parada ponosa Maribor 2025
Rajzefirbčni sprehod: MAMA, PA MENDA JA NE BOŠ O TEM GOVORILA!
Rajzefirbčni sprehod: MAMA, PA MENDA JA NE BOŠ O TEM GOVORILA!
Spoznajte Maribor na prav poseben način in se podajte z nami na sprehod skozi zgodovino mestne kanalizacije! Pa bom. Mesto, v katerem živimo, je tukaj 900 let, prve kanalizacijske cevi pa so bile položene na Gosposki leta 1862. Kakšno je bilo mesto pred tem, kam in kako je hodil še cesar peš in kaj je sprožila kolera, boste izvedeli na sprehodu, nad katerim sta se sinova tako zgrozila, da sta mu dala naslov. Naj vas ne skrbi: ne bomo se spustili v kanale, nad njimi se bomo le sprehodili. Na sprehod se je potrebno prijaviti! Prijave zbiramo do petka, 6. junija 2025, do 17.00 na: e-mail info@rajzefiber.si, telefon +386 590 21519 in osebno v trgovini Rajzefiber. Sprehod se izvede, če so nanj prijavljene minimalno 4 osebe.
Rajzefirbčni sprehod: MAMA, PA MENDA JA NE BOŠ O TEM GOVORILA!
Rajzefirbčni sprehod: MAMA, PA MENDA JA NE BOŠ O TEM GOVORILA!
Spoznajte Maribor na prav poseben način in se podajte z nami na sprehod skozi zgodovino mestne kanalizacije! Pa bom. Mesto, v katerem živimo, je tukaj 900 let, prve kanalizacijske cevi pa so bile položene na Gosposki leta 1862. Kakšno je bilo mesto pred tem, kam in kako je hodil še cesar peš in kaj je sprožila kolera, boste izvedeli na sprehodu, nad katerim sta se sinova tako zgrozila, da sta mu dala naslov. Naj vas ne skrbi: ne bomo se spustili v kanale, nad njimi se bomo le sprehodili. Na sprehod se je potrebno prijaviti! Prijave zbiramo do petka, 6. junija 2025, do 17.00 na: e-mail info@rajzefiber.si, telefon +386 590 21519 in osebno v trgovini Rajzefiber. Sprehod se izvede, če so nanj prijavljene minimalno 4 osebe.
Transport: Tovor
Transport: Tovor
60. Festival Borštnikovo srečanje: Transport: Tovor v Sodnem stolpu Tovor se loteva ene najaktualnejših in pogosto spregledanih tem sodobnega sveta – naglega porasta tovornega cestnega prometa, ki se je v zadnjih letih povečal za kar 30 %. Na svetovnih cestah se vsak dan giblje med 20 in 50 milijonov tovornjakov, kar kaže na obseg in vpliv globalne trgovinske mreže. Uprizoritev odpira pogled v nevidno ozadje potrošniške realnosti, kjer sta hitrost in dostopnost gonilni sili gospodarske rasti – a s sabo prinašata visoko ceno: izčrpavanje naravnih virov, onesnaževanje okolja in sistemske zlorabe delavskih pravic. V središču zgodbe je avtoprevoznik, ki se pod pritiskom nerealnih rokov znajde ujet med pričakovanji delodajalca in številnimi ovirami na cesti. Noč ga pripelje do nepričakanega srečanja, jutro pa razkrije pretresljiv dogodek, ki postavi na preizkušnjo meje človeške vzdržljivosti in moralne presoje. Predstava nas sooči z vprašanjem: kakšno odgovornost nosimo kot del tega izkoriščevalskega, hiperpotrošniškega sistema? Tovor je del mednarodnega projekta Transport, ki nastaja v okviru programa Ustvarjalna Evropa. Na pobudo režiserja Tina Grabnarja sodeluje šest gledališč iz Slovenije (Lutkovno gledališče Ljubljana in Lutkovno gledališče Maribor), Poljske (Białostocki Teatr Lalek), Estonije (Eesti Noorsooteater), Litve (Klaipėdos lėlių teatras) in Češke (Divadlo ALFA). Projekt sofinancira Evropska unija in bo v sezoni 2024/2025 povezal evropske ustvarjalce v iskanju odgovorov na vprašanja prihodnosti mobilnosti, dela in etike. Vstopnice:
Zdej loh spokam zdej loh grem
Zdej loh spokam zdej loh grem
60. Festival Borštnikovo srečanje: Zdej loh spokam zdej loh grem v Dvorani Ondine Otta Klasinc "Na star radionaštimam dober zvokvrti me naokrogpremika sem in tjapritisne me na tla ta dober zvokki vznak nas zavrtivžigalnik in tobakkot sveder do kostime v hipu obnori ta svinčnik me poznain škatla zaigrana srednje trd grafitin sled ki nam slediposenči svetle dniza sfukane ljudi" Vstopnice: Več o dogodku
Kje mi živimo
Kje mi živimo
60. Festival Borštnikovo srečanje: Kje mi živimo na Koroški 10. Čeprav je stanovanjska problematika neločljivo povezana z osnovno eksistencialno negotovostjo, vsakdanjim življenjem in občutkom pripadnosti skupnosti, je v javnem diskurzu pogosto reducirana na suhoparne številke in podatkovne analize. Avtorski projekt Kje mi živimo se tej tematiki približa drugače – kot večgeneracijskemu in večplastnemu vprašanju, ki globoko zareže v sodobno družbo. Namesto statistike so v ospredju zgodbe posameznikov – osebni vpogledi v stanovanjski trg, kjer stanovanje ni več razumljeno kot dom, temveč kot investicija, vir zaslužka in akumulacije kapitala. Projekt razkriva nevidne plasti prostega trga in spodbuja razmislek o posledicah, ki jih ima ta logika za kakovost bivanja, socialno varnost in medgeneracijsko pravičnost. Predstava ne ponuja le vpogleda v realno stanje na trgu nepremičnin ter (ne)dosegljivost državnih in občinskih stanovanjskih rešitev, temveč odpira prostor za pogovor, razmislek in iskanje poti iz vsesplošne stanovanjske krize. Zbirno mesto za gledalce je na Koroški cesti 10. Del predstave poteka na prostem, zato priporočamo udobna oblačila in obutev. V predstavi je uporabljen stroboskop. Vstopnice:
Godba veteranov Štajerske Ervina Hartmana
Godba veteranov Štajerske Ervina Hartmana
Tradicionalni nedeljski koncerti v paviljonu Mestnega parka Maribor. Prirejanje koncertov v Mestnem parku ima bogato tradicijo. Njeni začetki segajo v leto 1890, ko so ob priljubljeni in vselej dobro obiskani promenadi postavili glasbeni paviljon ter v njem po zgledu številnih evropskih središč pričeli s prirejanjem koncertov na prostem. Ti so bili na prelomu devetnajstega stoletjaizjemno priljubljeni in so predstavljali pomemben del družabnega življenja. Tako je ostalo vse do danes, ko to tradicijo nadaljujemo z nedeljskimi matinejskimi koncerti. Koncerte v parku je podprla Mestna občina Maribor.Ob slabem vremenu prireditev odpade.Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa.