Odprtje razstave Zagotavljanje ustreznih bivalnih pogojev študentom Univerze v Mariboru
Evropska investicijska banka +1 moreGala Čaki: Pokrajina notranjega jaza
Maribor center / MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor +1 moreOdprtje razstave Zagotavljanje ustreznih bivalnih pogojev študentom Univerze v Mariboru
Evropska investicijska banka +1 moreGala Čaki: Pokrajina notranjega jaza
Maribor center / MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor +1 moreOdprtje razstave Zagotavljanje ustreznih bivalnih pogojev študentom Univerze v Mariboru
Evropska investicijska banka +1 moreGala Čaki: Pokrajina notranjega jaza
Maribor center / MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor +1 moreOdprtje razstave Zagotavljanje ustreznih bivalnih pogojev študentom Univerze v Mariboru
Evropska investicijska banka +1 moreGala Čaki: Pokrajina notranjega jaza
Maribor center / MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor +1 moreOdprtje razstave Zagotavljanje ustreznih bivalnih pogojev študentom Univerze v Mariboru
Evropska investicijska banka +1 moreGala Čaki: Pokrajina notranjega jaza
Maribor center / MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor +1 moreOdprtje razstave Zagotavljanje ustreznih bivalnih pogojev študentom Univerze v Mariboru
Evropska investicijska banka +1 moreGala Čaki: Pokrajina notranjega jaza
Maribor center / MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor +1 moreOdprtje razstave Zagotavljanje ustreznih bivalnih pogojev študentom Univerze v Mariboru
Evropska investicijska banka +1 moreGala Čaki: Pokrajina notranjega jaza
Maribor center / MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor +1 moreWeek of Dogodki
Dodaj svoj predmet v Muzej okusov!
Dodaj svoj predmet v Muzej okusov!
Si predstavljate, da vaš dežnik, babičin recept ali star košček mila postanejo del muzejske zbirke? Pridružite se projektu Muzej okusov in soustvarite edinstveno virtualno zbirko, kjer vsak predmet pripoveduje svojo zgodbo o sladkem, slanem, kislem, grenkem ali pikantnem spominu. Sodelujte v treh korakih: 1. Izberite predmet, ki vas povezuje z okusom. 2. Fotografirajte ga in napišite zgodbo o njegovem pomenu. 3. Pošljite prispevek preko obrazca. Muzej okusov je sodoben projekt Pokrajinskega muzeja Maribor, ki združuje preteklost in sedanjost z inovativnimi pristopi. Njegov osrednji cilj je raziskovanje, interpretacija in doživljanje okusov, ki so nosilci spominov in pomemben del kulturne dediščine.
Razstava Petre Berčan: Neizrečeno
Razstava Petre Berčan: Neizrečeno
Konceptualna razstava Petre Berčan v Galeriji Media Nox V sredo, 19. februarja 2025, se ob 18. uri v Galeriji Media Nox odpira konceptualna razstava Neizrečeno umetnice Petre Berčan. Kuratorka je Sara Nuša Golob Grabner, razstava pa bo v galeriji na ogled do 9. aprila 2025. Petra Berčan (1998) je multimedijska umetnica in diplomirana oblikovalka unikatov, ki je leta 2022 končala študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani - smer steklo in keramika. Deluje na področjih kot so fotografija, skulptura, ilustracija in oblikovanje keramike. Tekom študija je sodelovala na skupinskih razstavah v Mestni galeriji Ljubljana, galeriji Meduza v Kopru ter galeriji Fakultete za družbene vede v Ljubljani. Pred kratkim pa je imela kot zmagovalka Zine Vitrine poziva, svojo prvo samostojno fotografsko razstavo v galeriji Kamera pod okriljem galerije DobraVaga.
[Galerija Media Nox] Petra Berčan: Neizrečeno
[Galerija Media Nox] Petra Berčan: Neizrečeno
RAZSTAVA PETRE BERČANNEIZREČENOSreda, 19. februar 2025 // 18:00 // Galerija Media NoxV sredo, 19. februarja 2025, se ob 18. uri v Galeriji Media Nox odpira konceptualna razstava Neizrečeno umetnice Petre Berčan. Kuratorka je Sara Nuša Golob Grabner, razstava pa bo v galeriji na ogled do 9. aprila 2025.Znak sam po sebi nima pomena dokler mu ga ne pripišemo – ko pride do asociiranja pomena s podobo, je lahko znak karkoli. Prav to je intenzivno raziskovala semiotika, kjer je ogromen doprinos ustvaril Ferdinand de Saussure, ko je ustvaril dvodelni model znaka in izpostavil popolno arbitrarnost jezika. Lingvistični znak funkcionira kot povezava med konceptom in zvočnim vzorcem, oboje pa nima konkretne logične povezave s stvarjo, ki jo želimo poimenovati oziroma sestaviti v pomensko verigo znakov. V veliki meri je naš pristop do oblikovanja jezika intuitiven, onomatopoetičen, sinestetičen, predvsem pa ga dojemamo kot samoumevnega čeprav to ni. Petra Berčan je raziskovala karakter simbolov latinice in se v ustvarjalnem procesu igrala z združevanjem enakih simbolov. Reformirala je črke – simbole, ki jih poznamo kot pomensko očitne, raziskovala kako se prekrivajo, kakšne nove vzorce in nasičenost ustvarjajo ter izdelala slike z željo da bi se z razdalje zaznalo kako črke med sabo različno šumijo. Zaradi prepoznave sinestezije v lastnem procesu, ki simbole osmisli tudi kot samostojne entitete – na nekem nivoju živeče organizme, umetnica svoje ponavljajoče simbole predstavlja tudi z videom in ritmičnim a ostrim zvokom tipkanja, ki jasno narekuje disciplino v okrožju znakovnega sistema – samega po sebi abstraktnega in upogljivega. Podobno kot je Roman Opalka pristopil k svojim numeričnim slikam 1965/1–∞, da bi skozi repeticijo geste in goščenjem simbolov ujel in razumel progresijo časa, je umetnica s procesom ponavljanja raziskovala svoje zanimanje reda, geometričnih oblik vzorcev in prek tipkanja kot mantre razčlenjevala tudi samo sebe ter našla umirjenost v vizualnem redu ter ponavljanju zvokov tipkarskega stroja. Ob ogledu urejenih in minimalističnih del smo soočeni z veliko stopnjo zgostitve, ki na prvi pogled uspe komunicirati šum, ta pa govori tudi o umetničini poti skozi frustracijo, ki zaradi želje po soočenju s lastnim introspektivnim neredom vodi do popolne simetrije in čistosti. Gre za umetnost, kjer je proces njenega nastanka enako ali še bolj pomemben od končnega rezultata. Spomni nas na Franny iz Salingerjeve knjige Franny in Zooey, ki se je v trenutku miselnega kaosa s nenehnim in zaporednim ponavljanjem kratke molitve trudila uskladiti besede s svojim srčnim utripom in prek tega globlje razumeti svet, ki jo obkroža. Navidezno preprosta dela s svojimi formalnimi lastnostmi razkrivajo pomembnost umetnosti, ki svojo vsebino le nakaže in od nas zahteva, da jo razčlenimo na številne plasti in kontradikcije. Srečajo se prevpraševanje samoumevnosti vsakodnevnih vizualnih informacij, zanašanje na navidezno trdne temelje obstoja, ki ob poskusu ureditve razkrijejo svojo nestalnost in samorefleksija, ki je tudi izven umetniškega postopka običajno razkrita skozi procesualnost, ponavljanje in iskanje neodkritega v že poznanem. O UMETNICIPetra Berčan (1998) je multimedijska umetnica in diplomirana oblikovalka unikatov, ki je leta 2022 končala študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani - smer steklo in keramika. Deluje na področjih kot so fotografija, skulptura, ilustracija in oblikovanje keramike. Tekom študija je sodelovala na skupinskih razstavah v Mestni galeriji Ljubljana, galeriji Meduza v Kopru ter galeriji Fakultete za družbene vede v Ljubljani. Pred kratkim pa je imela kot zmagovalka Zine Vitrine poziva, svojo prvo samostojno fotografsko razstavo v galeriji Kamera pod okriljem galerije DobraVaga.
Odprtje razstave Zagotavljanje ustreznih bivalnih pogojev študentom Univerze v Mariboru
Odprtje razstave Zagotavljanje ustreznih bivalnih pogojev študentom Univerze v Mariboru
Vabimo vas na odprtje razstave Zagotavljanje ustreznih bivalnih pogojev študentom Univerze v Mariboru, ki bo v sredo, 19. marca 2025, ob 12. uri v Muzeju narodne osvoboditve Maribor. Razstava v jubilejnem letu, ko Univerza v Mariboru obeležuje 50-letnico ustanovitve, skozi fotografije in pričevanja predstavlja objekte ter bivalne pogoje za študente, ki jih zagotavljajo študentski domovi Univerze v Mariboru.
Gala Čaki: Pokrajina notranjega jaza
Gala Čaki: Pokrajina notranjega jaza
Odprtje samostojne razstave Gale Čaki: Pokrajina notranjega jaza Vljudno vabljeni na odprtje samostojne razstave slikarke Gale Čaki Pokrajina notranjega jaza, ki bo v petek, 21. marca 2025, ob 19. uri v prostoru za umetnost KiBela. Njena dela buhtijo od energije, kot bi umetnica prelivala svojo notranjost na platna, ki izžarevajo umetničino ustvarjalno ekspresijo. Intenzivna osebna čustva z odločnimi, a tudi prefinjenimi in nežnimi zamahi potez čopiča usmeri v slikanje, kar opravlja tako vehementno, da bi njen pristop označili tudi za ambientalni performans ali akcijsko slikarstvo.
Mariborski slikar Eduard Lind
Mariborski slikar Eduard Lind
S čopičem skozi čas: Eduard Lind in življenje mariborskih meščanov V Kinu Partizan, ki je del Pokrajinskega muzeja Maribor, je na ogled izjemna postavitev, posvečena življenju in delu Eduarda Linda (1827–1904), priznanega mariborskega slikarja druge polovice 19. stoletja. Ob obeležitvi 120. obletnice njegove smrti razstava prinaša edinstven vpogled v bogat opus portretista, ki je mojstrsko ovekovečil podobe mariborskega meščanstva ter postal pomemben kronist svojega časa. Slikarska tehnika Eduarda Linda, ki slovi po foto-realistični natančnosti, mu je omogočila, da je konkuriral celo sodobni fotografiji. Njegovi portreti županov in uglednih meščanov, ki so delovali v ključnih mestnih institucijah, so danes pomemben del mariborske dediščine. Poleg portretov je ustvarjal tudi sakralne podobe, krajine in restavratorska dela, kar ga uvršča med vsestranske umetnike svoje dobe. Postavitev razstave je zasnovala dr. Valentina Bevc Varl, kustodinja in umetnostna zgodovinarka, ki je v večletnem raziskovanju Lindove zapuščine razkrila številne nove vidike njegovega dela. Posebno vrednost razstavi dajejo štiri doslej neznana Lindova dela, ki so zdaj prvič na ogled javnosti. Razstavo dopolnjuje monografija Eduard Lind, slikar mariborskega meščanstva (1827–1904), ki razkriva fascinantne podrobnosti iz njegovih osebnih beležnic in celovit pregled njegovega ustvarjanja. Razstava je na ogled od torka do sobote, med 10. in 18. uro.
Marko Tušek: Opazovanje
Marko Tušek: Opazovanje
Odprtje samostojne razstave Marka Tuška: Opazovanje Vabljeni na odprtje samostojne razstave Opazovanje slovenskega umetnika, slikarja, oblikovalca in fotografa Marka Tuška, ki bo v petek, 28. marca 2025, ob 18. uri v razstavišču artKIT. Marko Tušek gradi in ustvarja umetniška dela, ki so odvrgla platno kot nosilec slike in se razvila v trodimenzionalno ploskovno blaginjo slikarskega telesa. Pogled nas popelje v prostorske zlate sledi, pri čemer nas telesa slik nagovarjajo s svojo vizualno življenjsko silo, estetsko jakostjo raznoterih reliefnih lepot in stilne kompozicijske barvitosti elementov.
Fotografska razstava: Med ulico in intimo
Fotografska razstava: Med ulico in intimo
URŠKA GRADIŠNIK Kurator: Jure Kravanja, mojster fotografije Fotografinja Urška Gradišnik nam skozi fotografsko razstavo pokaže svojo sposobnost tankočutnega pripovedovanja zgodb s pomočjo vizualnega medija kot je fotografija. Urška Gradišnik iz Slovenske Bistrice je amaterska in ljubiteljska fotografinja, ki se s fotografijo ukvarja dobrih deset let. Je aktivna članica Društva fotografov Svit iz Celja, kjer je pridobila večino svojega znanja s strani kolegov fotografov. Poleg aktivnega sodelovanja v klubih, se je udeležila kar nekaj izobraževanj v Sloveniji in tujini, zelo rada pa se uči iz svojih lastnih izkušenj. Aktivno sodeluje na fotografskih natečajih v Sloveniji in tujini, kjer je dobila številna priznanja in nagrade. S pridobljenimi natečaji in nagradami si je pridobila fotografski naziv F1, ki je podeljen s strani Fotografske zveze Slovenije. Urški fotografija predstavlja željo po ustvarjanju, ki pravi, da je eno najglobljih hrepenenj človeške duše. Ustvarja za sebe in svojo dušo, največkrat na potovanjih ali pod studijskimi lučmi, kjer se igra s svetlobo in linijami človeškega telesa. Z zaključenimi serijami fotografij »Evfemistična družba«, »Love story« in »Nogomet« nam prikaže svoje stališče in odnos do problemov sodobne družbe, ki na eni strani podajajo interpretacijo kot vizualne upodobitve različnih načinov, kako ljudje v družbi pogosto uporabljajo evfemizem ali »mehčanje jezika« za obravnavo ali maskiranje resničnosti, ki je lahko neudobna, kontroverzna ali socialno občutljiva. Na drugi strani pripoveduje o ciklu odnosa, njegovih vzponih in padcih ter o končnem pomenu družine za osebno rast in razvoj, kjer rdečo nit predstavlja telefon kot simbol odtujitve drug od drugega. Poleg serij nam avtorica prikaže potovanje v razne fotografske žanre. V žanru poulične fotografije umetnica raziskuje temo človeka kot figure v prostoru. V pokrajini uporablja figuro človeka, da prikaže razmerje med ljudmi in okoljem, v katerem se nahajajo. Gledalcem pripoveduje zgodbe o različnih vidikih človeške izkušnje v odnosu do fizičnega prostora, od osamljenosti in premišljevanja do vztrajnosti in interakcije z okoljem. Z umetniškim aktom fotografinja izpostavlja ne le fizično lepoto telesa, temveč tudi globlje elemente človekovega izražanja in čustvene izpovedi. Z uporabo igre svetlobe in sence se ustvarja močan vizualni kontrast, ki poudarja oblike in črte telesa, daje pa tudi globino in teksturo podobi.
Kadonnut Manner
Kadonnut Manner
Finski akustični kitarist Kadonnut Manner (“Izgubljena celina”), solo inštrumentalni fingerpicking projekt Laurija Mannerja iz Rovaniemija, bo med marcem in majem 2025 na turneji po Srednji in Vzhodni Evropi, na kateri se bo ustavil tudi v Vetrinjcu. Njegova glasba brez besed pripoveduje zgodbe, raziskuje zgodovino in nove možnosti bluesa ter roots glasbe, navdušuje s hipnotičnimi ritmi, zapomnljivimi melodijami in surovim, kinematografskim zvokom, ki v poslušalcu zbudi žive slike. Vplive črpa iz ameriške primitivne kitare Johna Faheyja, country bluesa Skipa Jamesa in Mississippija Johna Hurta ter finske ljudske glasbe. S prepletanjem različnih tradicij in odprtih uglaševanj ustvarja potovanje v neznane svetove – vse le z eno akustično kitaro s kovinskimi strunami. Vstop je prost, prispevki dobrodošli.
MEF & NOB vs. ZMELKOOW
MEF & NOB vs. ZMELKOOW
Lent pred Lentom - ogrevanje za Festival Lent 2025! V letu 2025 se na edinstveni glasbeni misiji (ponovno) združujeta dve legendarni glasbeno-pesniški zasedbi z Obale: Zmelkoow in Drago Mislej Mef z NOB. Ta kreativna eksplozija kantavtorske modrosti, rockovske energije in ostro izbrušenega humorja prihaja tudi v Narodni dom Maribor, kjer boste lahko 9. aprila 2025 doživeli koncert, ki ne bo pustil nikogar ravnodušnega. Zmelkoow – avtorji brezčasnih uspešnic, kot so Bit (smisel življenja), Čau sonček, Kaj nam fali in Klub ljudi z resnimi težavami – bodo na svoj edinstveno pronicljiv in ironično filozofski način dokazali, zakaj so ena najbolj posebnih rock zasedb v Sloveniji. Na odru jim bo družbo delal Drago Mislej Mef, prejemnik prestižne Ježkove nagrade, mojster ostre družbene kritike in liričnih portretov nenavadnih junakov našega vsakdana. Skupaj bosta Zmelkoow in Mef na mini turneji "Ne nas jebat – Revolucija 3.0" ponudila glasbeno in besedno potovanje skozi aktualno družbeno dogajanje, filozofske uganke ter tisto neponovljivo obalno glasbeno dušo. Na odru bodo “prekrižali kitare”, njihov vokalni dvojec Mef in Goga Sedmak pa bo z ostrimi jeziki, nabrusenimi kot samurajski meči, postavil svet pod vprašaj. Na koncertu se obeta: Čeprav obljubljajo, da "krvi ne bo teklo", obstaja velika verjetnost, da bo tekel dober kozarec vina in veliko smeha. Kdo ve – morda pa tokrat res uspejo rešiti svet! Cene vstopnic:
Brezplačen koncert: Duo Palleon
Brezplačen koncert: Duo Palleon
Brezplačen koncert kitarskega Dua PalleonV soboto, 12. aprila 2025, bo v Kulturnem inkubatorju brezplačen koncert, ki bo v Maribor pripeljal ritme španske glasbe. Nastopil bo Duo Palleon, koncert se začne ob 20. uri. Duo Palleon sestavljava dve kitari, Peter Mandelj Mejač in Aleksander Leon Štukelj. Duo izvaja avtorsko špansko glasbo in glasbo različnih izvajalcev, kot ... Več!