200-urni tečaj za učitelja joge v Mariboru
Okolica / Asteya studio, Miklavčeva ulica 7, 2000 MariborPridružite se nam na obsežnem 200-urnem usposabljanju Spanda Vinyasa, da postanete spreten učitelj joge. Pridružite se nam na obsežnem 200-urnem usposabljanju Spanda Vinyasa, da postanete spreten učitelj joge. V skladu z modrostjo in tradicijo joge, ajurvede, petih elementov ter sodobnega razumevanja anatomije in biomehanike boste preoblikovali svojo lastno prakso in zapustili to usposabljanje samozavestno in kompetentno za poučevanje organske, integralne metode Spanda Vinyasa. Tečaj je odlična izbira za vse, ki vas zanima bolj dinamična vadba – vinyasa joga. Velika prednost tečaja je, da vas naučimo Spanda metode sekvenciranja jogijskih ur. To pomeni, da pridobite zelo strukturirano, logično in organizirano metodo, s katero lahko učinkovito učite tako popolne začetnike kot tudi tiste, ki imajo že nekaj izkušenj z vadbo asan. Poleg tega vas spoznamo tudi z zahtevnejšo Spanda Tattva Flow jogo, ki je primerna za naprednejše praktike. Fizični del tečaja izvajamo na srečanjih v Asteya studiu, medtem ko teoretični del predelate v svojem tempu preko vnaprej posnetih predavanj.
Mariborska sinagoga – kulturni spomenik državnega pomena
Maribor center / Židovska ulica 4V času Evropskih dnevov judovske kulture organiziramo dneve odprtih vrat. V času Evropskih dnevov judovske kulture organiziramo dneve odprtih vrat. Takrat si lahko Sinagogo Maribor ogledate brezplačno v naslednjih terminih: Nekdanja mariborska sinagoga je edina ohranjena srednjeveška sinagoga v Sloveniji. Danes v njej domuje Center judovske kulturne dediščine Sinagoga Maribor, stavba sinagoge pa je zaščitena kot kulturnozgodovinski spomenik državnega pomena. Obiskovalci si bodo lahko v sklopu dneva odprtih vrat ogledali nekdanjo sinagogo in izvedeli kaj več o judovski skupnosti, ki jo je nekoč uporabljala.
Branko Koniček: Zapuščine
Maribor center / PreddvoranaZbirka fotografskega eseja Branka Konička nas popelje v čas in prostore, kjer ni ljudi. Vljudno vabljeni na otvoritev fotografske razstave Branka Konička “ZAPUŠČINE”, ki poteka v okviru Festivala fotografije Maribor. Na tej razstavi avtor raziskuje odnos naše družbe do kulturne dediščine – ali jo negujemo ali pa pustimo, da propada. Skozi infrardeči pogled nam ponuja razmislek o tem, kako ravnamo z zapuščino, ki so nam jo zaupali naši predniki in tisto, ki jo puščamo za seboj mi. Zbirka fotografskega eseja Branka Konička nas popelje v čas in prostore, kjer ni ljudi. Zgradili smo poti, da nas pripeljejo nazaj, a to, da bi lahko izvedeli, zakaj so se poti sploh naredile, so misteriozna uganka popotovanja. Redkokdaj vidimo iz druge perspektive, še posebej, ko hodimo mimo z drugim namenom. Branko Koniček je s fotografskim esejem predstavil ganljiv in misel spodbujajoč afekt nostalgije in zapuščine. Z zbirko nas opozarja in do neke mere tudi graja, naj bomo pozorni na preteklost. S svojimi fotografijami zares ujame čudovit čas, ostane v zunanjosti zgradb, počasti dušo arhitekture in naravne elemente uporablja za edinstveno ohranjanje omenjenega afekta. Izpostavlja slike brez ljudi, saj je dovolj že, da objasni, kaj smo ustvarili in kaj od tega ostaja. Sporoča nam, da se staramo in da starost predstavlja živeto življenje in ohranjanje. Narava je toplina in v objektivu zajeti fantazijski štirje letni časi v intervalnem razmerju, pogojeni v pomladni razcvetelosti, v neomajni minljivosti in časovnem relativizmu, so neizpodbiten zakon Matere narave. Gledalec in fotograf sta bralec in pripovedovalec v tukaj in sedaj z učiteljico preteklosti in zgodovine. Če vidimo sliko, kaj je prvinska, očitna stvar, ki jo bomo videli?Sporočilo dediščine, sled preteklosti, ki sedaj pravi: »Narava mi dovoli, da sem star, zato sem še tukaj.«Tinkara Roza Kosimag. zakonskih in družinskih študijev Branko Koniček, AFIAPFotoklub MariborBranko Koniček se je rodil leta 1957 in je član Fotokluba Maribor od leta 1981.S svojo fotografsko ustvarjalnostjo je sodeloval na več kot 200 razstavah po vsem svetu, kjer je bilo sprejetih več kot 500 njegovih fotografij. Prejel je 28 nagrad in pohval, večkrat se je predstavil tudi na samostojnih razstavah doma in v tujini.V Fotoklubu Maribor je aktivno deloval na številnih področjih. Z veliko predanostjo se je zavzemal za razvoj in ugled kluba, umetniškega ateljeja ter Fotogalerije Stolp. Za svoje delo je prejel naziv zaslužnega člana. Leta 2006 mu je Zveza kulturnih društev Maribor podelila priznanje z plaketo za izjemen prispevek k dosežkom mariborskega fotografskega kroga. Branko Koniček ustvarja izključno v tehniki digitalne infrardeče črno-bele fotografije, kjer dosega izjemne uspehe in prepoznavnost.
Otroški abonma CEPETAVČEK
Okolica / Mariborska cesta 26, 2352 Selnica ob DraviOtroški abonma CEPETAVČEK 2025/26 Sobota, 4. 10. 2025, ob 10.00, dvorana Zinke Zorko v Hramu kulture Arnolda Tovornika Sobota, 8. 11. 2025, ob 10.00, dvorana Zinke Zorko v Hramu kulture Arnolda Tovornika Sobota, 6. 12. 2025, ob 10.00, dvorana Zinke Zorko v Hramu kulture Arnolda Tovornika Sobota, 10. 1. 2026, ob 10.00, dvorana Zinke Zorko v Hramu kulture Arnolda Tovornika Sobota, 7. 2. 2026, ob 10.00, dvorana Zinke Zorko v Hramu kulture Arnolda Tovornika Sobota, 6. 3. 2026, ob 10.00, dvorana Zinke Zorko v Hramu kulture Arnolda Tovornika
Arhitekt Ivan Vurnik: nekoč in danes, 1884–2024
Maribor center / promenada Mestnega parka, Ulica heroja Tomšiča +1 moreIvan Vurnik je bil eden izmed osrednjih arhitektov slovenskega modernizma, ustanovni profesor ljubljanske arhitekturne šole, inovator in umetnik. Razstavo Arhitekt Ivan Vurnik: nekoč in danes, 1884–2024 odpiramo na promenadi Mestnega parka v soboto, 4. oktobra 2025, ob 11.00. Na promenadi Mestnega parka predstavljamo razstavo o delu Ivana Vurnika, enega izmed osrednjih arhitektov slovenskega modernizma, ustanovnega profesorja ljubljanske arhitekturne šole, inovatorja in umetnika. Razstava želi opozoriti na arhitektova vodilna in nekatera manj znana dela, kot so nadškofijska kapela v Trstu, sanatorij na Golniku, Sokolski dom na Taboru v Ljubljani, Aljaževa kapela v Vratih, delavsko naselje v Mariboru, kopališče Obla Gorica v Radovljici, spomenik skladatelju Juriju Fleišmanu v Beričevem pri Ljubljani in urbanistična ureditev Bleda. S t.i. »delavsko kolonijo« iz 1920-ih let na Taboru – danes poznano kot Vurnikova kolonija – se je Vurnik vpisal v arhitekturno zgodovino Maribora. Stanovanjska kolonija, ki se razprostira na 50.000 m² ter združuje 211 vrstnih hiš ter jo je Vurnik zasnoval za uslužbence mestnega urada za zavarovanje delavcev, je arhitektov edini izveden urbanistični projekt, prvi primer »vrtnega mesta« in prvi primer reševanja stanovanjskega vprašanja pri nas. Ivan Vurnik pripada prvi generaciji visokošolsko izobraženih slovenskih arhitektov, ki so se šolali na Dunaju, in so vsestransko zaznamovali slovensko arhitekturno dogajanje. Vurnik je bil med četverico, kamor sodijo še starejši Maks Fabiani (1865–1962), Ivan Jager (1871–1959) in Jože Plečnik (1872–1957), najmlajši, a ga je doletela zahtevna naloga, leta 1919 postaviti na noge na novi Univerzi v Ljubljani ustanovljen Oddelek za arhitekturo Tehniške fakultete. Bil je človek raznolikih sposobnosti in vsestranski tako kot arhitekt, urbanist, oblikovalec, pedagog in raziskovalec. V svojem profesionalnem delu je izhajal iz družinske podobarske tradicije in se skladno s časovnimi premenami navduševal nad raznovrstnimi tokovi, vse od secesijskih vzorov, ekspresionističnih prvin, romantičnega iskanja narodnega sloga in dekorativnih pobud pa vse do funkcionalizma, kar je bilo vedno osnovano na trdnem znanju. Zaradi strokovnih nesoglasij sta leta 1925 s Plečnikom organizirala študijski pouk ljubljanske šole v dveh ločenih seminarjih, kjer je Vurnikova šola, kot alternativa Plečnikovi, predstavljala bolj sodoben arhitekturni svet. Vurnik je sledil tehničnemu napredku in novodobnim trendom razvoja arhitekturne stroke v svetu ter je s svojim projektantskim in pedagoškim delom bil pionir uvajanja sodobnih arhitekturnih rešitev. Razstavo sta ob 140. obletnici rojstva Ivana Vurnika pripravila Center arhitekture Slovenije in Muzej za arhitekturo in oblikovanje ter na novo osvetlila arhitektov opus in predstavila njegov vpliv na razvoj slovenske arhitekture. Arhitektova osrednja dela so predstavljena z reprodukcijami originalnih načrtov, ohranjenih fotografij ter s sodobnimi fotografijami arhitekturnega fotografa Mirana Kambiča. Fotografije današnjega stanja izražajo odnos uporabnikov do arhitekture, ohranjanja le-te, skrb zanjo in hkrati njeno preoblikovanje skozi prostor časa. Razstava in program sta nastala v okviru Vurnikovih dni 2025 v produkciji in v sodelovanju s Centrom arhitekture Slovenije, ob podpori Mestne občine Maribor in Krajevne skupnosti Radovljica. Generalni pokrovitelj projekta v Mariboru je Energija Plus.
Teden otroka
Maribor center / Trg svobodeLetošnji Teden otroka® nosi sporočilo: »𝑷𝒓𝒊𝒋𝒂𝒛𝒏𝒐𝒔𝒕 𝒕𝒊 𝒃𝒐 𝒌𝒓𝒊𝒍𝒂 𝒅𝒂𝒍𝒂 – 𝒗𝒆𝒅𝒏𝒐 𝒓𝒆𝒄𝒊 𝒑𝒓𝒐𝒔𝒊𝒎 𝒊𝒏 𝒉𝒗𝒂𝒍𝒂.« Na Trgu svobode bomo vsak dopoldan ustvarjali, se igrali, uživali v gledaliških predstavah in mnogo več. Od ponedeljka do petka Ponedeljek, 7. 10. Od torka do petka Sreda, 9. 10.
Okrogla miza: Prihodnost Račjega dvora
Maribor center / Umetnostna galerija MariborUmetnostna galerija Maribor v sodelovanju z Mestno občino Maribor in v partnerstvu z Biotehniško šolo Maribor, Oddelkom za arhitekturo FGPA Univerze v Mariboru in Studiem Arhisol vabi na dvodnevno jesensko dogajanje na Račjem dvoru. Mestna občina Maribor je pripravila načrt za obuditev mestnih gričev, študenti arhitekture Univerze v Mariboru so razmišljali o glavnih priložnostih te ... Read more
POSLEDNJI TSCHELIGIJEV PIVOVAR
GAULEITER UIBERREITHER. DVE ŽIVLJENJI: Predstavitev knjige Stefana Karnerja +1 moreZadnji pivovar v Tcheligijevi pivovarni je bil Ivan Jezernik, iz Luč ob Savinji. Nadvse zanimiva življenjska zgodba, ne zgolj njega, ampak cele družine, ki v Lučah še danes vodi znano gostišče Raduha.Sicer bolj kot s pivom povezujemo Maribor z vinogradništvom in vinom a v preteklosti je bila v Mariboru močno razvita tudi pivovarniška dejavnost. V ... Read more
Literarna postaja: Nada Gašić
Maribor center / Grajska kavarna, Trg svobode 1Predstavitev knjige Voda, pajčevina. V Mariboru rojena pisateljica Nada Gašić velja za najbolj »zagrebško avtorico«, saj so vsa njena dela pravi mozaik zagrebških ulic, znanih stavb in ljudi. Roman Voda, pajčevina (2010) je njeno prvo delo, prevedeno v slovenščino, v katerem se mojstrsko brišejo meje med resničnostjo in fikcijo. Kriminalni roman nas popelje v Zagreb, kjer poplava iz leta 1964 služi kot metafora za spremembe v mestu in življenju njegovih prebivalcev. Pogovor z avtorico bo usmerjala Zora A. Jurič. Festival slovanskih književnosti že četrtič zapored prireja Forum slovanskih kultur. Nada Gašić je osrednja gostja letošnjega festivala.
Maribere: Misterij žene
Maribor center / Projektni prostor FreskeV zbirki 6 črtic nas Zofka Kveder popelje skozi izbrane zgodbe. Kljub temu da so glavni liki nekaterih moški, so vse zgodbe v svojem bistvu o usodi žensk, ki je vse prej kot prijetna. Ženske so v tistem času bile pomaknjene v ozadje in pogosto doživljale nasilje moških ali drugih žensk nad njimi. Hkrati pa so cerkveni predstavniki slikali sliko idealne, ljubeče, tople družine, ki je le redko bila resnična. Že v prvi zgodbi razgali družino svoje prijateljice, kjer sta se starša ves čas kregala med sabo, tepla otroke in je oče imel, s sodobnimi besedami, odvisnost od alkohola. Prvoosebna pripovedovalka pa je doživljala pomanjkanje in nasilje s strani različnih oseb.Črtice govorijo o prostitutkah, nezakonskih otrocih, trpljenju žensk med porodom in tako avtorica ruši stereotip poročene ženske, ki je predana možu. Zofka Kveder (1878-1926) je bila pisateljica in publicistka. Rodila se je v Ljubljani, ampak se je njena družina že kmalu po rojstvu večkrat selila. Izdala je 10 romanov in 3 dramska dela. V svoja dela je pogosto vključevala temo ženskega vprašanja. Preostali dogodki sezone: 10. 12. 2025 Edouard Louis: Opraviti z Eddyjem14. 1. 2026 Ožbolj Ilaunig: Črni križ pri Hrastovcu11. 2. 2026 Mihail A. Bulgakov: Mojster in Margareta11. 3. 2026 Ana Schnabl: Mojstrovina8. 4. 2026 Thomas Mann: Smrt v Benetkah13. 5. 2026 Manca G. Renko: Živalsko mesto10. 6. 2026 Š. Jislová, T. Drahoňovská: Brez las Vabljeni!
Buda, Platon in Jaz
Buda, Platon in Jaz +1 moreČlovek je vedno, ne glede na čas in prostor, v katerem je živel, čutil potrebo, da spozna samega sebe in razvija lastne potenciale v sobivanju z drugimi ljudmi. Ta tečaj omogoča sodobnemu človeku spoznati filozofske odgovore na življenjska vprašanja. Kako narediti filozofijo uporabno tukaj in zdaj? Z neprestano in zavestno uporabo filozofskih načel. Filozofija ni le skupek abstraktnih idej; je močno orodje za preoblikovanje našega vsakdanjega življenja, naših odnosov in našega pogleda na svet. 𝐏𝐨𝐭𝐞𝐤 𝐭𝐞𝐜̌𝐚𝐣𝐚: 𝐂𝐞𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐜̌𝐚𝐣𝐚: Cena celotnega tečaja je 95€, če poravnate znesek 10 dni pred pričetkom. Za študente in upokojence je cena znižana. 𝐏𝐫𝐢𝐣𝐚𝐯𝐚: Na tečaj se lahko prijavite preko spletne prijavnice na naši spletni strani: https://akropola.org/tecaj-prakticne-filozofije/
Buda, Platon in Jaz
Maribor center / Tyrševa 7, MariborČlovek je vedno, ne glede na čas in prostor, v katerem je živel, čutil potrebo, da spozna samega sebe in razvija lastne potenciale v sobivanju z drugimi ljudmi. Ta tečaj omogoča sodobnemu človeku spoznati filozofske odgovore na življenjska vprašanja. Kako narediti filozofijo uporabno tukaj in zdaj? Z neprestano in zavestno uporabo filozofskih načel. Filozofija ni le skupek abstraktnih idej; je močno orodje za preoblikovanje našega vsakdanjega življenja, naših odnosov in našega pogleda na svet. 𝐏𝐨𝐭𝐞𝐤 𝐭𝐞𝐜̌𝐚𝐣𝐚: 𝐂𝐞𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐜̌𝐚𝐣𝐚: Cena celotnega tečaja je 95€, če poravnate znesek 10 dni pred pričetkom. Za študente in upokojence je cena znižana. 𝐏𝐫𝐢𝐣𝐚𝐯𝐚: Na tečaj se lahko prijavite preko spletne prijavnice na naši spletni strani: https://akropola.org/tecaj-prakticne-filozofije/
Analogno
Maribor center / Dvorana generala Maistra +1 moreTadej Toš: Analogno V svetu zaslonov, algoritmov, kriptovalut in digitalnih iluzij Tadej Toš prinaša nujno potreben oddih – analogni. V stand-up predstavi “ANALOGNO” z ostro, duhovito in točno njemu lastno refleksijo secira sodobni svet, v katerem smo “online”, a pogosto daleč od sebe. Pridite, umaknite se iz digitalnega hrupa in prisluhnite iskrenemu, neposrednemu in brutalno smešnemu pogledu na življenje – brez filtrov, brez WiFi-ja, povsem analogno.