Se trenutno dogaja

RAZSTAVA: STOJAN GRAUF

UGM Studio 2 Trg Leona Štuklja Maribor

Vabljeni na razstavo Stojana Graufa v UGM Studiu!
Stojan Grauf (1958, Maribor) je 1983 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, smer slikarstvo pri prof. Gustavu Gnamušu. Stojan Grauf, slikar srednje generacije, je tesno povezan z Mariborom, kjer živi in ustvarja.

RAZSTAVA: POLONA PETEK

UGM Šop 6 Strossmayerjeva ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Vabljeni na razstavo Polone Petek v UGM Šopu!
Polona Petek v svojih delih zavestno sledi tehniki preslikave fotografij in ustvarja slikarske albume. Motivi njenih velikih olj na platnu so družinske »razglednice« in vedute bližnje okolice, zamrznjeni trenutki, ki jih avtorica kot tiha opazovalka spremlja, beleži in interpretira.
Avtoričin pogled in perspektiva na upodobljene osebe, dogodke, situacije je največkrat introvertiran pogled od zadaj na barvno pestro dogajanje v centru vidnega polja. Umetnico zanima prav ta trenutek, ki ga zadrži na fotografiji, v njegovih prostorskih, barvnih in psiholoških relacijah med objekti in človeškimi liki oziroma med nevidnim opazovalcem in naravo.

RAZSTAVA: ROMAN ERICH PETSCHE IN NJEGOVA KOČEVSKA

Sinagoga Maribor 4 Židovska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Na razstavi v Sinagogi Maribor predstavljamo Romana Ericha Petscheta kot umetnika in človeka z veliko začetnico.
Roman Erich Petsche se je rodil leta 1907 v Kočevju v družini kočevskih Nemcev. Po prvi svetovni vojni se je družina izselila v Avstrijo. Petsche je na dunajski Akademiji upodabljajočih umetnosti pridobil naziv »magister artium«, pozneje je vrsto let poučeval umetnostno in tehnično vzgojo. Leta 1944 je bil kot vojak Wehrmachta nameščen v Novem Sadu, tam pa se je odvila ena najpomembnejših zgodb njegovega življenja: pred holokavstom je rešil judovski deklici Evo in Miro Tibor, za to pogumno dejanje pa mu je Yad Vashem leta 1982 podelil priznanje pravičnika med narodi.
Razstavljena likovna dela so iz zbirk graškega združenja Gottscheer Gedenkstätte in Pokrajinskega muzeja Kočevje. Na virtualnem odprtju je umetnika in njegovo delo predstavil pobudnik razstave Mihael Petrovič ml., gledalce pa je nagovorila tudi Vesna Jerbič Perko, direktorica Pokrajinskega muzeja Kočevje. Poseben gost odprtja je bil Vladimir Todorović, predstavnik nevladne organizacije Danubius in Judovske skupnosti Novi Sad.
Pripravo gostujoče razstave, ki bo v Sinagogi Maribor na ogled do 31. avgusta 2021, sta podprla Mestna občina Maribor in Veleposlaništvo Države Izrael.

Razstava: Vino naše vsakdanje

Pokrajinski muzej 2 Grajska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Otvoritev: četrtek, 17. junija 2021, ob 18. uri, viteška dvorana, vhod z Grajske ulice. Razstava s prikazom delovnih šeg in navad sledi koledarskemu letu v vinogradu, vzporedno pa pripoveduje o vlogi vina v vsakdanjem življenju, ob velikih življenjskih prelomnicah in ob praznikih. Vino predstavi kot živilo, poživilo, naravno zdravilo, njegove temne plati in nakazuje razloge za njegovo vseprisotnost v našem kulturnem okolju. Obiskovalcem je na razstavi na voljo interaktivna miza, ki ponuja vpogled v slavnostne jedilnike različnih zgodovinskih obdobij. Prikazuje odnos do hrane in vina ter spremembe, ki so se dogajale za bogataško mizo od 15. do 20. stoletja. FOTO: Pivski vrč, bilikum, 1900, Šmarje pri Jelšah

RAZSTAVA: MATEJA KAVČIČ

UGM Studio 2 Trg Leona Štuklja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Vabljeni na razstavo Mateje Kavčič v UGM Studiu!
Mateja Kavčič se je po končani Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo, smer Grafika, leta 1989 vpisala na slikarski oddelek Akademije za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je 1994 diplomirala in leto kasneje obiskovala slikarsko specialko. Leta 2007 je pridobila pedagoško andragoško izobrazbo na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Od leta 1995 ima status samozaposlene v kulturi. Deluje kot vizualna umetnica na področju slikarstva, risbe, grafike, fotografije, prostorskih postavitev in land arta. Sodeluje pri restavratorskih projektih in vodi ustvarjalnice za otroke. Zadnjih 18 let živi in ustvarja v Škofji Loki.

RAZSTAVA: TAMAS DEZSÖ, HIPOTEZA: VSE JE LIST

Maribor center / UGM Studio 2 Trg Leona Štuklja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia

Vabljeni na razstavo Hipoteza: Vse je list v UGM Studiu!
Tamas Dezsö je dokumentarni fotograf, ki dela na dolgoročnih projektih, usmerjenih na rob družbe na Madžarskem, v Romuniji in v drugih delih vzhodne Evrope.

IZMIŠLJENE REALNOSTI

Pekarna Magdalenske mreže vabi na ogled selekcije najboljših stop animacij Mednarodnega filmskega festivala StopTrik 2019 in 2020, ki bo v ponedeljek, 30. 8. 2021, ob 20. uri v Lutkovnem gledališču Maribor. Dogodek je del preddogodkov StopTrik.
Realizem je mogoče razumeti kot filmsko konvencijo "izposojeno" iz Hollywooda, ki je lahko ironično spreobrnjena, kot recimo v avstralskih animacijah Medtem v zapuščeni tovarni… in Ponovno zagnan. V poljski adaptaciji Fausta je filmski realizem izkrivljen do ravni ekspresionizma križan z gledališko tradicijo. Soetkin Verstegen, ena najbolj fascinantnih talentk evropske stop animacije, vabi gledalce, naj stopijo korak dalje in skozi film Freeze Frame pomeditirajo o samem bistvu kinematografske iluzijske impresije in o izvoru kinematografske opreme. Avtorji animacij Dobre namere, Frnikule in Zastoj ubirajo sofisticirane metode animiranja lutk in predmetov (niti), da postavljajo dvoumna vprašanja o vsakdanji rutini in vzorcih družbenih interakcij. Animacija Machini, koprodukcija med Demokratično republiko Kongo, Belgijo in Italijo, pa se nam razkrije kot ostro in iskreno avdiovizualno pričevanje o grozljivostih kolonializma in še vedno trajajočemu izkoriščanju ljudi in naravnih virov.

IZMIŠLJENE REALNOSTI

Lutkovnem gledališču Maribor Maribor

Pekarna Magdalenske mreže vabi na ogled selekcije najboljših stop animacij Mednarodnega filmskega festivala StopTrik 2019 in 2020, ki bo v ponedeljek, 30. 8. 2021, ob 20. uri v Lutkovnem gledališču Maribor. Dogodek je del preddogodkov StopTrik.
Realizem je mogoče razumeti kot filmsko konvencijo "izposojeno" iz Hollywooda, ki je lahko ironično spreobrnjena, kot recimo v avstralskih animacijah Medtem v zapuščeni tovarni… in Ponovno zagnan. V poljski adaptaciji Fausta je filmski realizem izkrivljen do ravni ekspresionizma križan z gledališko tradicijo. Soetkin Verstegen, ena najbolj fascinantnih talentk evropske stop animacije, vabi gledalce, naj stopijo korak dalje in skozi film Freeze Frame pomeditirajo o samem bistvu kinematografske iluzijske impresije in o izvoru kinematografske opreme. Avtorji animacij Dobre namere, Frnikule in Zastoj ubirajo sofisticirane metode animiranja lutk in predmetov (niti), da postavljajo dvoumna vprašanja o vsakdanji rutini in vzorcih družbenih interakcij. Animacija Machini, koprodukcija med Demokratično republiko Kongo, Belgijo in Italijo, pa se nam razkrije kot ostro in iskreno avdiovizualno pričevanje o grozljivostih kolonializma in še vedno trajajočemu izkoriščanju ljudi in naravnih virov.