Loading Dogodki

« Vsi dogodki

Robert Kuret: Telesna grozljivka: doba ekscesa

25. marca 18:00

25. 3. 2025 ob 18.00, OBRAT

Cikel Filmski pogled

Robert Kuret: Telesna grozljivka: doba ekscesa

V torek, 25. 3. 2025, te v okviru Cikla Filmski pogled ob 18.00 vabimo v OBRAT, prostor umetnosti in participacije, na predavanje Roberta Kureta z naslovom Telesna grozljivka: doba ekscesa.

Doba ekscesa. Lasch: meje so nejasne. Jameson: shizofrenija je podoba postmoderne stopitve v poznem kapitalizmu. Deleuze & Guattari: stroji interpelirajo ljudi kot subjekte in jih integrirajo kot komponente. Deleuze & Guattari: shizofrenija prižene shiza povsem blizu živemu centru materije. Baudrillard: ne odtujitev od realnega, ampak totalna bližina stvari. McLuhan: TV in mediji niso več le vizualni, ampak taktilni. Fisher: telo ni več zaprt organizem, ampak je sposobno mutacije, fuzije s kapitalom in blagom. Fisher: gotsko telo. Celotno telo postane seksualizirano: biološko-reproduktivno seksualnost nadomesti maksimiziranje stimulacije in udar na vse čute. Maxu Rennu v Videodromu na trebuhu zraste vaginalna odprtina, Alexia v Titanu zanosi z avtomobilom. Krašovec: ne gre več za ideologijo, ampak za okužbo. Telesna grozljivka je žanr, ki razkriva metode afektivnega preoblikovanja, obenem pa ravno kot žanr te iste metode vedno znova prižene tudi do novega roba.

Pogovor ob predavanju bo vodila dr. Maja Pan.

Robert Kuret

je po izobrazbi profesor slovenščine. Predvsem se ukvarja s kritiko in esejistiko na področjih filma in literature. Je redni literarni kritik za Delove Književne liste in Literaturo, redni filmski kritik in esejist za reviji Ekran in KINO!, objavlja pa tudi v Vrabcu Anarhistu, Dialogih, Arsliteri in Razpotjih.

Maja Pan

je po izobrazbi doktorica filozofije ter magistrica ženskih študij in feministične teorije (Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, oddelek za filozofijo). Znanstveno raziskovalno deluje kot feministična teoretičarka in neodvisna raziskovalka, obenem pa je tudi avtorica in soavtorica več znanstvenih člankov ter poglavij v mednarodnih ter domačih publikacijah s polja humanistike in družbenih ved.

Cikel Filmski pogled organizirata Pekarna Magdalenske mreže in Film Factory. Soorganizator je Mariborska knjižnica.

Filmski pogled

je cikel predavanj, katerega cilj je približati filmsko umetnost širšemu občinstvu skozi poglobljeno obravnavo različnih teoretičnih in kritičnih pristopov. V letošnjem ciklu bomo raziskovali film kot medij, ki je tako umetniški izraz kot tudi odraz širših družbenih in političnih razmer, pa tudi različne vidike filmskega ustvarjanja. Vsako predavanje bo ponudilo nov pogled na film, med drugim tudi skozi filmske teorije in skozi vprašanje filma kot orodja za propagando in kulturno diplomacijo.V ospredju cikla bo raziskovanje, kako avdiovizualna dela in filmsko ustvarjanje na sploh osvetliti iz manj znanih, nepričakovanih perspektiv, ki nas vodijo k poglobljenemu razumevanju filma. Poglobljeno bomo obravnavali vlogo filma pri reprezentaciji identitete, vpliv avdiovizualne industrije na kulturne in politične tokove in film kot izobraževalno orodje. Posebno pozornost bomo namenili vplivom zahtevnega ustvarjalnega okolja na psihološko blagostanje filmskih ustvarjalcev ter raziskali možne pristope za zagotavljanje podpore in ohranjanje ravnovesja v filmski produkciji.

Cikel bo obravnaval filme, ki so postavili pomembna vprašanja o vlogi filma v širši družbeni debati. Predavatelji bodo analizirali ključne vidike filmske umetnosti in njenega vpliva na naše dojemanje sveta, hkrati pa nas usmerili v razumevanje, kako film skozi zgodovino ni zgolj pripovedoval zgodb, temveč je oblikoval tudi način, kako gledamo in razumemo svet okoli nas. Cikel Filmski pogled je nadaljevanje cikla Filmski žanri skozi družbeno kritiko (2023, 2024), kjer smo svojo pozornost usmerili v premislek o povezavah med filmskimi žanri in družbenimi pojavi, ciklaTeorija filma (2022), kjer smo spoznavali, kako lahko gledalci razne teoretske poglede tudi sami uporabimo pri lastnem gledanju vseh vrst filmov in cikla Zgodovina filma (2021) skozi katerega smo spoznali osnove zgodovine filma.


Povezava do originalnega članka

Prizorišča