- Ta dogodek je minil.
POLETNA GALERIJSKA NOČ V GALERIJI MEDIA NOX
19. junija, 2021 18:00 - 23:59
MKC Maribor in galerija Media Nox vas tudi letos vabita, da preživite poletno galerijsko noč, 19. junija med 18. in 24. uro, v njihovi družbi!
V galeriji bo na ogled razstava Preporod kolektiva Freštreš, kar bo, kot obljubljajo člani kolektiva, izredna izkušnja, ki bo lastna vsakemu obiskovalcu, neponovljiva in natanko tisto, kar v tistem trenutku potrebuje.
Ob ogledu razstave vabijo tudi na dve predavanji o razstavi, ki ju bodo izvedli člani kolektiva in avtorji razstave na Židovskem trgu pred galerijo, ob 19. ter ob 21. uri.
“
Če gre sklepati po njihovih preteklih podvigih, je bil kolektiv Freštreš vselej vsaj korak pred svojim časom, zato jim tudi tokrat zaupajmo, da nam bo izkušnja pisana na kožo in da nas poznajo bolje, kot se morda poznamo sami. Da se štirikratnost tehno-glajdanja po straneh piramide razširi v vsekratnost Teserakta, da pride z razjasnitvijo tudi Preporod.
— Kuratorki Ajda Ana Kocutar in Lara Mejač
O RAZSTAVI
Pred prerojenjem so razposlane tehno-prerokbe. Prerokbe so štiri: ČŽŠ, Grid, Insomnia in Ikigusare. Vsaka prerokba egoistično zavzema eno stran piramide, vsaki strani je dana ena tehno-sfera in vsaki tehno-sferi ena uglašenost instinktivne plejade zvoka in laserjev. In število prerojenja je prav tako štiri; naj ga izračuna, kdor ima um, saj je število človeka.
In med preoblečenimi v prerojenje so tehno-želje ljudi prav tako štiri: po dva razreda se veselita vsak svoje smeri in gresta v svojo smer, a prerojenje naposled združi vse štiri. Ti štiri še ne vedo zase, ampak skrivajo mistične pra-turmalinske sintetične kristale, ki se bodo razjasnili po tehno-Poti. Toda pred preroditvijo jih čakajo vprašanja, in odgovarjati morajo v skladu s svojo srčno USB-zakladnico, svojo srčno sefiro misli, da skoznje posije žarek uzrtja.
Utripov srca med vsako od poti je šestnajst, in vsak utrip je teden, in teden je teden let, to je sedem let.
Sestop v podzemlje ponavlja pot močnega, sočnega teserakta ponoči, ko snuje naslednji tehno-dan, in sanjavci ga slutijo v sanjah, ampak ni vidno niti MulTriDimenzionalni Horusovi cameri obscuri. Sanje se da sicer razložiti, ampak je komplicirano.
Kdor se dotakne teserakta, ko potuje skozi podzemlje, tripira za Insomnio, ampak bo deležen turbo energije.
Kdor se dotakne teserakta, ko snuje lastno piramido, ima v umu Grid, in bo zdizajniral vesolje.
Kdor se dotakne teserakta, ko radioaktivni veter šumi: “ČŽŠ!”, bo zvoke napravil za svoje prijatelje in bo mojstrsko igral polifoni kazu ali neverjetni kariljon.
Kdor se dotakne teserakta, ko lovi mavrične rise za preživetje, bo večno nasičen od algoritmov neba, ki jih izkušeni ribiči v meglicah imenujejo “Ikigusare”.
Resnično, čigar endokrini sistem prerojenje vzljubi, bo prerojen.
Akoliti FT
O KOLEKTIVU
Freštreš je neodvisen slovenski umetniški kolektiv, ki združuje mlade ustvarjalce napodročjih grafičnega oblikovanja, ilustracije, fotografije, literature, izvedbe inštalacijsko-performativnih dogodkov idr. Kolektiv od leta 2013 izdaja umetniško revijo,prav tako naslovljeno freštreš, in organizira razstave, ki večinoma sovpadajo s predstavitvami novih izvodov revij, delujejo pa tudi kot samostojni umetniški dogodki. V zadnjih projektih se kolektiv posebej sooča s konceptom parafikcije, predvsem znotraj performansa. Do leta 2021 je kolektiv izdal 10 samostojnih številk revije in priredil 7 samostojnih razstav – meddrugim v razstaviščih GT22 v Mariboru (Razprodaja, 2015), Kino Šiška v Ljubljani (Freštreš Redempcija, 2015) ter razstavnem prostoru Fotopuba v Ljubljani (“preroška” razstava DekontamiNACIJA, 2019). Delo kolektiva je bilo leta 2014 vključeno v zaključni izbor zagrebškega festivala DanD, leta 2017 pa je kolektiv sodeloval v skupinski retrospektivni razstavi Zini! v MGLC. Leta 2019 se je kolektiv na festivalu Fotopub predstavil s performansom, naslovljenim Destrukcija dekontamiNACIJE. Druga številka revije freštreš je bila uvrščena v ožji izbor bienala Brumen leta 2013; plakata za razstavo Ikigusare (Ljubljana, razstavišče Poligon, 2014) sta bila uvrščena v ožji izbor bienala Brumen leta 2015, leta 2019 pa je kolektiv za deseto številko revije prejel nagrado bienala Brumen za odlično slovensko oblikovanje na področju publikacij.