
- Ta dogodek je minil.
Matic Majcen: Netflix – kritični pogled
11. marca 18:00

11. 3. 2025 ob 18.00, OBRAT
Cikel Filmski pogled
Matic Majcen: Netflix – kritični pogled
V torek, 11. 3. 2025, te v okviru Cikla Filmski pogled ob 18.00 vabimo v OBRAT, prostor umetnosti in participacije na predavanje Matica Majcna z naslovom Netflix – kritični pogled.
Netflix je v zadnjem desetletju popolnoma spremenil način gledanja filmov. Ljubiteljice in ljubitelji filmov in serij po vsem svetu so do danes že popolnoma sprejeli dejstvo, da je za ceno ene kino vstopnice mogoče dobiti celo kraljestvo filmskih izdelkov in to s pritiskom gumba na daljincu. Ampak po drugi strani pa ima ta prehod k pretočnim ponudnikom tudi daljnosežne posledice. Ne gre samo za grožnjo kinematografskemu načinu predvajanja filmov, gre celo za to, da Netflix postopoma redefinira naše pojmovanje tega, kako nasploh izgledajo filmi in TV serije. V predavanju se bomo poglobili v razvoj in zakulisne prakse tega ponudnika, ki kažejo, da Netflix morda ni nedolžni znanilec nove dobe gledanja filmov, ampak predvsem korporacija, katere prakse moramo vseskozi imeti pod kritičnim drobnogledom.
Pogovor ob predavanju bo vodila dr. Maja Pan.
Matic Majcen
(roj. 1980) je filmski kritik, novinar in urednik. O filmu piše za vrsto slovenskih medijev: za Večer recenzira redni filmski program in poroča s filmskih festivalov v Cannesu, Benetkah in Berlinu, pri reviji Dialogi opravlja delo urednika za področje filma. Doktoriral je z disertacijo o slovenskem poosamosvojitvenem filmu ter je aktiven na področju filmskega izobraževanja, v sklopu česar redno predava v slovenskih šolah in kulturnih ustanovah. Je avtor knjig Slovenski poosamosvojitveni film: institucija in nacionalna identiteta (2015) in Kubrickova Odiseja v vesolju (2018). Leta 2009 je ustanovil projekt Podoba-Glasba, v sklopu katerega se ukvarja z zgodovino in teorijo glasbenega videa, obenem pa vodi tekmovalni program glasbenega videa na Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu.
Maja Pan
je po izobrazbi doktorica filozofije, magistrica ženskih študij in feministične teorije (Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, oddelek za filozofijo). Znanstveno raziskovalno deluje kot feministična teoretičarka in neodvisna raziskovalka, je avtorica in soavtorica več znanstvenih člankov ter poglavij v mednarodnih ter domačih publikacijah s polja humanistike in družbenih ved.
Cikel Filmski pogled organiziramo Pekarna Magdalenske mreže in Film Factory, soorganizira ga Mariborska knjižnica.
Filmski pogled
je cikel predavanj, katerega cilj je približati filmsko umetnost širšemu občinstvu skozi poglobljeno obravnavo različnih teoretičnih in kritičnih pristopov. V letošnjem ciklu bomo raziskovali film kot medij, ki je tako umetniški izraz kot tudi odraz širših družbenih in političnih razmer, pa tudi različne vidike filmskega ustvarjanja. Vsako predavanje bo ponudilo nov pogled na film, med drugim tudi skozi filmske teorije in skozi vprašanje filma kot orodja za propagando in kulturno diplomacijo.V ospredju cikla bo raziskovanje, kako avdiovizualna dela in filmsko ustvarjanje na sploh osvetliti iz manj znanih, nepričakovanih perspektiv, ki nas vodijo k poglobljenemu razumevanju filma. Poglobljeno bomo obravnavali vlogo filma pri reprezentaciji identitete, vpliv avdiovizualne industrije na kulturne in politične tokove in film kot izobraževalno orodje. Posebno pozornost bomo namenili vplivom zahtevnega ustvarjalnega okolja na psihološko blagostanje filmskih ustvarjalcev ter raziskali možne pristope za zagotavljanje podpore in ohranjanje ravnovesja v filmski produkciji.
Cikel bo obravnaval filme, ki so postavili pomembna vprašanja o vlogi filma v širši družbeni debati. Predavatelji bodo analizirali ključne vidike filmske umetnosti in njenega vpliva na naše dojemanje sveta, hkrati pa nas usmerili v razumevanje, kako film skozi zgodovino ni zgolj pripovedoval zgodb, temveč je oblikoval tudi način, kako gledamo in razumemo svet okoli nas. Cikel Filmski pogled je nadaljevanje cikla Filmski žanri skozi družbeno kritiko (2023, 2024), kjer smo svojo pozornost usmerili v premislek o povezavah med filmskimi žanri in družbenimi pojavi, ciklaTeorija filma (2022), kjer smo spoznavali, kako lahko gledalci razne teoretske poglede tudi sami uporabimo pri lastnem gledanju vseh vrst filmov in cikla Zgodovina filma (2021) skozi katerega smo spoznali osnove zgodovine filma.