
- Ta dogodek je minil.
VABILO – Letna pregledna razstava Fotokluba Maribor 2022
1. oktobra, 2022 00:00

NATURA MORTA
Vsak avtor bo lahko sodeloval s po 4 fotografijami. Fotografije lahko odda v fizični ali digitalni obliki.
Digitalne fotografije ali reprodukcije fotografij v fizični obliki je potrebo poslani na majl: kolekcija.fkmb@gmail.com od 1.10.2022 in najkasneje do 1.11.2022. Za pošiljanje lahko uporavite wetransfer.com.
Fotografije v digitalni obliki naj bodo v čim večji resoluciji, minimalna velikost naj bo 2400 pix po daljši stranici, reprodukcije del v fizični obliki pa velikosti 20 x 15 cm v 300 dpl.
Poleg priložite kratko biografijo v wordu, ki ne sme presegat 500 znakov.
Natura morta
Svet, v katerem živimo, smo skozi vso človeško zgodovino upodabljali z umetnostjo. S preoblikovanjem tega, kar vidimo v svetu, so nam najpreprostejše stvari pomagale razumeti lepoto narave in oceniti materialni svet, ki smo ga ustvarili okoli sebe, kot okno v nenehno spreminjajočo se resničnost, skozi našo lastno percepcijo. To je tista absolutna resničnost, ki se pojavlja v šivu človeka in narave in jo je mogoče razkriti z umetnostjo.
Slikanje tihožitij, ki se v italijanščini imenuje tudi natura morta (“mrtva narava”), sega v antične čase. Nekatera najzgodnejša dela, najdena v Pompejih, prikazujejo običajne predmete, kot je sveže jesensko sadje, poleg predmetov, ki jih je ustvaril človek, na primer majhne amfore in majhne terakotne kupe s suhim sadjem. Te dva tisoč let stare poslikave prikazujejo življenje Rimljanov ter ustvarjajo povezavo s časom in prostorom. Izsek življenja je bil ustvarjen z vezavo zemeljskih pigmentov z izvlečki olja, narejenega iz oreščkov in semen, naslikanih s čopiči, narejenimi iz različnih vlaken, kot so drevesa in živalska dlaka. Medtem ko življenje z vsako potezo čopiča usahne, s tem ko realnost prestavi v preteklost, umetnost obstaja zato, da nas oživi, saj je živa podoba mrtve stvari, površina in simbol s svojo lastno simbolno močjo. Dela s področja tihožitij slavijo materialne in minljive užitke s tem, da se vračajo k naravi kot končnemu viru naših meril v umetnosti in tudi v življenju samem.