- Ta dogodek je minil.
IZVENABONMAJSKI KONCERT: MOTIEJUS BAZARAS, KLAVIR
18. februarja, 2020 19:30 - 21:30
Izvenabonmajski koncert: Motiejus Bazaras, klavir
18. februar 2020
Kazinska dvorana SNG Maribor
Recital litvanskega pianista Motiejusa Bazarasa.
Motiejus Bazaras se je rodil leta 1987 v družini pianistov. Študiral je v Kaunasu na glasbeni gimnaziji J. Naujalis v razredu Rymantėja Šerkšnytėja in na konservatoriju J. Gruodisa v razredu Sonate Bielionytė. Na litovski akademiji za glasbo in gledališče je študiral pri profesorjih Zbignevasu Ibelgauptasu, Sergeju Okrušku in Petrasu Geniušasu. V okviru izmenjave študentov je študiral tudi na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Hamburgu pri profesorju Volkerju Banfieldu. Nastopil je kot solist na več kot 20 mednarodnih klavirskih tekmovanjih in v večini izmed njih postal nagrajenec. Med njimi velja omeniti: veliko nagrado na mednarodnem tekmovanju Balys Dvarionas v Litvi (2002), prvo nagrado na 6. mednarodnem tekmovanju Stasys Vainiūnas v Litvi (2010) in diplome na 6. in 7. mednarodnem tekmovanje Mikalojusa Konstantinasa Čiurlionisa v Litvi (2011 in 2015). Leta 2013 je na klavirskem tekmovanju Jāzeps Vītols v Rigi osvojil 2. nagrado. Nastopil je z mnogimi orkestri: s komornimi orkestri iz Kaunasa in Talina, mestnim orkestrom Kaunas, litovskim narodnim simfoničnim orkestrom, litovskim državnim simfoničnim orkestrom in simfoničnim orkestrom iz Plovdiva.
Prizadeva si razširiti obseg svojih glasbenih interesov: kot pianist oziroma klaviaturist redno nastopa tudi z džezovskimi, rock in drugimi žanrskimi zasedbami, sodeluje na festivalih in glasbenih projektih, prireja in sklada glasbo. Razvoj in utelešenje takšnih različnih kreativnih idej prispeva čudovita ekipa, sestavljena iz bratov multiinstrumentalistov – Mykolasa Bazarasa in Benediktasa Bazarasa. Deluje kot učitelj klavirja na konservatoriju J. Gruodis v Kaunasu in kot predavatelj na Tehniški univerzi Kaunas. Leta 2017 je na litovski akademiji za glasbo in gledališče zagovarjal doktorat. Glavna naloga njegovega umetniškega doktorata z naslovom “Uporaba neakademske glasbene prakse pri usposabljanju akademskega pianista” je razviti usklajevanje med različnimi glasbenimi kulturami za boljši glasbeni rezultat in razmisliti o neakademskih praksah izvajanja v okviru znanstvenega pristopa. Pianist sledi nadaljnjim raziskovanjem področij, ki vključujejo interakcije akademske in neakademske glasbe z vidika izvajalskih praks, pa tudi iskanje izboljšav v konstrukciji klavirja.
www.carpeartem.eu