- Ta dogodek je minil.
Društveni dnevi ZaŽivali!: Čebela v družbeno-kulturnem kontekstu
10. junija, 2022 19:00
Društveni dnevi ZaŽivali!
Čebela v družbeno-kulturnem kontekstu
V petek, 10. 6. 2022, te ob 19.00 vabimo, da se v okviru Društvenih dnevov ZaŽivali!, ki letos potekajo v znamenju čebele v družbeno-kulturnem kontekstu, udeležiš dveh predavanj.
19.00
Čebele v neantropocentrični perspektivi
V predavanju bodo predstavljeni sistematika, genetika in družbeno organiziranje čebel v skupnosti. Opredelili se bomo do antropocentričnega pogleda do čebel, saj so čebele skozi zgodovino v večini diskurzov reprezentirane kot koristne žuželke, medtem ko se večina drugih vrst predstavlja kot človeku škodljive. Sledila bo obrazložitev procesa udomačevanja čebel in kritična opredelitev do domestifikacije čebel, ki jih človek že 7.000 let izkorišča za pridobivanje medu in drugih čebeljih pridelkov. Problematiziran bo tudi splošno uveljavljen pogled, da so čebele najpomembnejši opraševalci rastlin, s čimer se povečuje sistematično izkoriščanje čebel za človekove potrebe ter se zanikuje pomen drugih žuželk in opraševalcev. Posledica tega je, da v zadnjem času spremljamo porast tako masovnega kot tudi ljubiteljskega čebelarstva.
Predaval bo Sašo Kornet.
Predaval bo Sašo Kornet.
20.00
Upodobitve čebel v človeški umetnosti in kulturi v luči kritičnih animalističnih študij
V predavanju bo prikazana široka paleta reprezentacij čebel v umetnosti in novomedijski komunikaciji. Tovrstna dela so pogosto povezana z naraščajočo zaskrbljenostjo zaradi zmanjševanja števila čebel, na katero vplivajo različni dejavniki, kot so uničevanje njihovih habitatov, podnebne spremembe in uporaba pesticidov v kmetijstvu. V prispevku bodo s pristopom kritičnih animalističnih študij predstavljene upodobitve čebel od jamske umetnosti prek staroegipčanskih rezbarij do sodobnih umetniških upodobitev čebel v različnih medijih.
Predavala bosta Urška Breznik in Tomaž Podbevšek.
Društvene dneve ZaŽivali! organizirajo ZaŽivali! s podporo Pekarna Magdalenske mreže.