- Ta dogodek je minil.
Bojana Bregar: Novi puritanizem in zadnja zlata doba erotike v Hollywoodu: zgodovina erotičnega trilerja od osemdesetih do danes
5. novembra 18:00
5. 11. 2024 ob 18.00, OBRAT
Cikel Filmski žanri skozi družbeno kritiko
Bojana Bregar: Novi puritanizem in zadnja zlata doba erotike v Hollywoodu: zgodovina erotičnega trilerja od osemdesetih do danes
V torek, 5. 11. 2024, te ob 18.00 vabimo v OBRAT na predavanje cikla Filmski žanri skozi družbeno kritiko. Bojana Bregar bo govorila o novem puritanizmu in zadnji zlati dobi erotike v Hollywoodu oz. o zgodovini erotičnega trilerja od osemdesetih do danes.
O predavanju:
Novejša zgodovina erotičnega filma v Hollywoodu se je začela po generacijskem preporodu v šestdesetih ter odpravi stroge cenzure konec šestdesetih let, ko so si studiji počasi znova drznili staviti na »“seks se prodaja«” formulo. Po t.i. »“zlati dobi pornografije« v sedemdesetih je v ZDA sledilo vzdušje puritanskega reaganizma v osemdesetih, ki je botrovalo rojstvu žanra erotičnega trilerja in filmov, ki so neizbrisno zaznamovali dobo naslednjih dveh desetletij – od izjemnega uspeha Usodne privlačnosti (Fatal Attraction, 1987, Adrian Lyne) z Glenn Close in Michaelom Douglasom do škandaloznega Prvinskega nagona (Basic Instinct, 1992, Paul Verhoeven), ki je Sharon Stone katapultiral med zvezde Hollywooda.
Danes, ko se duh novega puritanizma znova širi iz Združenih držav Amerike po globalnem svetu, s socialnimi mediji in influencerji kot presenetljivimi zavezniki, se lahko znova ozremo po pokrajini hollywoodskega filma in se vprašamo – ali je pred nami nova doba erotičnih trilerjev? Kakšni so obeti, ko gre za erotični film nasploh? O tem bomo razmišljali in špekulirali med pregledom najbolj sveže bere erotičnega trilerja in sorodnih izdelkov iz tovarne sanj.
Bojana Bregar
je samostojna filmska kritičarka, pisateljica in selektorica filmskih programov. Študirala je filozofijo in kulturno sociologijo na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani ter se leta 2007, še med študijem, zaposlila kot asistentka v programskem oddelku Slovenske kinoteke. Od takrat je film v v ospredju njenih poklicnih zanimanj. Že več kot desetletje je filmska kritičarka in članica uredništva revije Ekran. Leta 2014 je soustanovila FeKK – Festival kratkega filma v Ljubljani. Kot sovoditeljica prvega filmskega podcasta v Sloveniji, FilmFlow, si je s svojimi tremi sovoditeljicami prizadevala približati filmsko kulturo, kritiko in filmski diskurz širšemu občinstvu. Zadnje desetletje živi na Dunaju, kjer je aktivna članica platforme za mlade filmske ustvarjalce Cinema Next, pa tudi članica programske ekipe festivala Vienna Shorts, pri katerem je od 2023 odgovorna tudi za profesionalne dogodke festivala. V zadnjih letih se intenzivneje posveča študiju in raziskovanju področja seksualnosti.
Pogovor ob predavanju bo vodila dr. Maja Pan.
SEZNAM PREDLAGANIH FILMOV:
- Poštar vedno zvoni dvakrat (The Postman Always Rings Twice, 1946, Tay Garnett)
- Usodna privlačnost (Fatal Attraction, 1987, Adrian Lyne);
- Prvinski nagon (Basic Instinct, 1992, Paul Verhoeven);
- Telesna strast (Body Heat, 1981,Laurence Kashdan);
- Široko zaprte oči (Eyes Wide Shut, 1999, Stanley Kubrick)
- Idol (TV serija, 2023)
- Nobody Wants This (TV serija, 2024 -)
Cikel Filmski žanri skozi družbeno kritiko
je nadaljevanje cikla Zgodovina filma (2021) in cikla Teorija filma (2022). Organizatorja v letošnjem ciklu predavanj svojo pozornost usmerjata družbeno kritično v premislek o povezavah med filmskimi žanri in družbenimi pojavi. Skozi program tudi tokrat vodijo priznani slovenski filmski kritičarji in kritičarke ter teoretiki in teoretičarke, ki predstavljajo tako literaturo o filmu, kot tudi priporočajo zanimive žanrske filme. Cikel sestavlja 10 tematsko zaokroženih predavanj, ki potekajo od marca do julija in od septembra do novembra 2024 v OBRATU – prostoru umetnosti in participacije na Trgu revolucije 9. Projekt nastaja v soorganizaciji Pekarne Magdalenske mreže in Film Factory ter je financiran s strani Slovenskega filmskega centra in Mestne občine Maribor.