
- Ta dogodek je minil.
Anja Radaljac: (Ne)samoumevnosti v reprezentaciji drugosti
11. februarja 18:00

11. 2. 2025 ob 18.00, OBRAT
Cikel Filmski pogled
Anja Radaljac: (Ne)samoumevnosti v reprezentaciji drugosti
V torek, 11. 2. 2025, te ob 18.00 vabimo v OBRAT na predavanje Anje Radaljac, naslovljeno (Ne)samoumevnosti v reprezentaciji drugosti.
Predavanje se bo naslanjala na analizo filma Meja, (Gräns, 2018) in bo raziskovalo vprašanje pogostih zdrsov v reprezentaciji drugosti, ki neredko ni dovolj kompleksna ter prikazuje na kakšen način poskuša film Meja (Gräns) te načine pervertirati. Osrednje filmske osebe raziskuje na preseku drugosti, ki prek odsotnosti idealizacije politično kompleksno pristopajo k kontekstualizaciji drugosti v svetu. Osrednje teme, ki se jih bo predavanje dotikalo so vprašanje nečloveške živali in njenega mesta v sodobnih družbah, drugost, grdost, ksenofobija, trans-politike in ekologija. Po predavanju bo sledil pogovor s predavateljico, ki ga bo vodila Maja Pan.
Anja Radaljac
je pisateljica, prevajalka, literarna ter gledališka kritičarka (Delo, Radio Ars, Literatura) ter soustanoviteljica in sourednica spletnega portala Animot. Doslej je izdala tri samostojne knjižne naslove: roman Polka s peščenih bankin (2014, LUD Literatura), esejistično delo Puščava, klet, katakombe (2016, Litera) ter roman Punčica, prav tako pri založbi Litera (2022).
Maja Pan
je po izobrazbi doktorica filozofije, magistrica ženskih študij in feministične teorije (Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, oddelek za filozofijo). Znanstveno raziskovalno deluje kot feministična teoretičarka in neodvisna raziskovalka, je avtorica in soavtorica več znanstvenih člankov ter poglavij v mednarodnih ter domačih publikacijah s polja humanistike in družbenih ved.
Cikel Filmski pogled organiziramo Pekarna Magdalenske mreže in Film Factory, soorganizira ga Mariborska knjižnica.
Filmski pogled
je cikel predavanj, katerega cilj je približati filmsko umetnost širšemu občinstvu skozi poglobljeno obravnavo različnih teoretičnih in kritičnih pristopov. V letošnjem ciklu bomo raziskovali film kot medij, ki je tako umetniški izraz kot tudi odraz širših družbenih in političnih razmer, pa tudi različne vidike filmskega ustvarjanja. Vsako predavanje bo ponudilo nov pogled na film, med drugim tudi skozi filmske teorije in skozi vprašanje filma kot orodja za propagando in kulturno diplomacijo.V ospredju cikla bo raziskovanje, kako avdiovizualna dela in filmsko ustvarjanje na sploh osvetliti iz manj znanih, nepričakovanih perspektiv, ki nas vodijo k poglobljenemu razumevanju filma. Poglobljeno bomo obravnavali vlogo filma pri reprezentaciji identitete, vpliv avdiovizualne industrije na kulturne in politične tokove in film kot izobraževalno orodje. Posebno pozornost bomo namenili vplivom zahtevnega ustvarjalnega okolja na psihološko blagostanje filmskih ustvarjalcev ter raziskali možne pristope za zagotavljanje podpore in ohranjanje ravnovesja v filmski produkciji.
Cikel bo obravnaval filme, ki so postavili pomembna vprašanja o vlogi filma v širši družbeni debati. Predavatelji bodo analizirali ključne vidike filmske umetnosti in njenega vpliva na naše dojemanje sveta, hkrati pa nas usmerili v razumevanje, kako film skozi zgodovino ni zgolj pripovedoval zgodb, temveč je oblikoval tudi način, kako gledamo in razumemo svet okoli nas. Cikel Filmski pogled je nadaljevanje cikla Filmski žanri skozi družbeno kritiko (2023, 2024), kjer smo svojo pozornost usmerili v premislek o povezavah med filmskimi žanri in družbenimi pojavi, ciklaTeorija filma (2022), kjer smo spoznavali, kako lahko gledalci razne teoretske poglede tudi sami uporabimo pri lastnem gledanju vseh vrst filmov in cikla Zgodovina filma (2021) skozi katerega smo spoznali osnove zgodovine filma.