- Ta dogodek je minil.
Teri Szűcs: Mizoginija s kancem družbene kritike v sovjetski romantični komediji
17. decembra 18:00
17. 12. 2024 ob 18.00, OBRAT
Cikel Filmski žanri skozi družbeno kritiko
Teri Szűcs: Mizoginija s kancem družbene kritike v sovjetski romantični komediji
V torek, 17. 7. 2024, te ob 18.00 vabimo v OBRAT na zadnje predavanje cikla Filmski žanri skozi družbeno kritiko v tem letu. Teri szück bo govorila o mizoginiji v sovjetski romantični komediji. Predavanje bo tokrat potekalo v angleškem jeziku.
O predavanju:
Najbolj kultne sovjetske romantične komedije so nastale v tako imenovanem obdobju stagnacije, po koncu »odtajanja«, to je, obdobja gospodarskih reform, ki je prineslo določeno stopnjo kulturne svobode. V tem obdobju je Eldar Rjazanov očaral sovjetsko občinstvo s svojimi grenko-sladkimi, a zabavnimi in duhovitimi filmi, med katerimi so recimo, Ironija usode, Prijetno kopel! ki je v rusko govorečih gospodinjstvih od tedaj postal takšna stalnica novoletnih praznovanj kot solata Olivier. Tu je še film Moskva ne verjame solzam v režiji Vladimirja Menšova, ki je leta 1981 ta žanr okronal z oskarjem za najboljši tuji film. Uspeh teh filmov ni temeljil le na zapleteni mešanici romantične melodrame in komične zabave, pač pa tudi na tem, da so omogočili vpogled v sovjetsko družbo in jo predstavili z določeno mero kritičnosti. Ti filmi so se v svojem času zdeli celo drzni. Osredotočali so se predvsem na zasebno življenje in romantične zadeve sovjetskih državljanov, če pa je bil ta državljan ženska, so jo prikazovali kot navidezno emancipirano. Ob natančnejšem pogledu lahko pod plastmi sicer kritičnih stališč in podob emancipacije sovjetskih žensk odkrijemo, da so v teh filmih slednje vendarle prikazane kot ujete v podrejen položaj, ki ga ne morejo spremeniti. Z veliko glasbe in poezije bomo raziskali ta zasuk, ki je lasten sovjetskim romantičnim komedijam.
Teri Szűcs
Teri Szűcs je pisateljica, kritičarka in neodvisna raziskovalka. Doktorirala je leta 2009 na Univerzi Eötvös Loránd v Budimpešti. Szűcs je nekdanja docentka na Univerzi Eötvös Loránd, nekdanja predavateljica na Univerzi Corvinus. Ima kuratorske izkušnje in je bila svetovalka številnih razstav, med drugim projekta RomaMoMA v okviru OFF-Biennale Budapest na razstavi Documenta 15. Szűcs je objavila in uredila knjige s področja spominskih študij in primerjalne književnosti. Lani je njena zbirka avtofikcijske proze Vrnil se mi je spomin prejela prestižno literarno nagrado. Del te knjige je tudi esej o sovjetskih romantičnih komedijah ter njihovi reprezentaciji ženskosti, na osnovi katerega je zasnovano tudi pričujoče predavanje v angleškem jeziku.
Po predavanju se z gostjo pogovarja filozofinja, dr. Maja Pan.
PREDLOG LITERATURE:
- Svetlana Boym: Common Places. Mythologies of Everyday Life in Russia
- Melanie Ilič, Susan E. Reid, Lynne Attwood (editors): Women in the Khrushchev
- David MacFadyen: Red Stars: personality and the Soviet popular song, 1955–1991
- David MacFadyen: The sad comedy of Èl’dar Riazanov: an introduction to Russia’s most popular filmmaker
PRIPOROČENI FILMI (PROSTODOTOPNI Z ANGLEŠKIMI PODNAPISI):
- The Irony of Fate, or Enjoy Your Bath! (izv. Ирония судьбы, или С лёгким паром! rež. Eldar Ryazanov, 1976) https://www.youtube.com/watch?v=ms5Ga6kNvHM
- Office Romance (izv. Служебный роман, rež. Eldar Ryazanov, 1977)
- https://www.youtube.com/watch?v=mi4gQMDgB_g&t=3162s
- Moscow Does Not Believe in Tears (izv. Москва слезам не верит, rež. Vladimir Menshov, 1980) https://www.youtube.com/watch?v=NTWA_7-ld_U
- Station for Two (izv. Вокзал для двоих, rež. Eldar Ryazanov, 1983) https://www.youtube.com/watch?v=bUya5DBvw_g
Cikel Filmski žanri skozi družbeno kritiko
je nadaljevanje cikla Zgodovina filma (2021) in cikla Teorija filma (2022). Organizatorja v letošnjem ciklu predavanj svojo pozornost usmerjata družbeno kritično v premislek o povezavah med filmskimi žanri in družbenimi pojavi. Skozi program tudi tokrat vodijo priznani slovenski filmski kritičarji in kritičarke ter teoretiki in teoretičarke, ki predstavljajo tako literaturo o filmu, kot tudi priporočajo zanimive žanrske filme. Cikel sestavlja 10 tematsko zaokroženih predavanj, ki potekajo od marca do julija in od septembra do novembra 2024 v OBRATU – prostoru umetnosti in participacije na Trgu revolucije 9. Projekt nastaja v soorganizaciji Pekarne Magdalenske mreže in Film Factory ter je financiran s strani Slovenskega filmskega centra in Mestne občine Maribor.