Spoštovani ustvarjalci spletnega portala Maribor is the future,
prav lepo pozdravljeni! Zadnje poročilo sem vam poslal decembra 2016, po prvem optimističnem sestanku z občino. Portal je 4. januarja 2017 prenehal z dodajanjem novih dogodkov, ter prešel v offline fazo nadgradnje. Prav tako sta začasno prenehala z delovanje facebook in twitter računa. Pogajanja z občino po decembru so bila milo rečeno čudna, polna negotovosti in okoliščin, ki s portalom niso imele povezave. Zato sem z poročilom o doganjanju vam uporabnikom odlašal iz meseca v mesec, saj nisem imel dovolj konkretnih in zanesljivih informacij.
STATISTIKA
Vesel sem, da smo končno na pragu resnega dogovora z občino, bil je že čas. Portal sem namreč začel razvijati 1. maja 2015. Prilagam statistike obiska in spisek vseh strani portala za obdobje 10.maj 2015 – 5.avgust 2017.
Kot je razvidno iz priloženih datotek je portal od splovitve – 10. maj 2015 – do 4. avgust 2017, obiskalo 60,985 različnih obiskovalcev. 35, 558 od teh se jih je vrnilo večkrat; vseh posameznih obiskov strani v tem obdobju je bilo 96,660, kar je rezultiralo v 182,100 ogledih posameznih strani. Obiskovalci so bili na strani povprečno 2 minuti, ob obisku so povprečno pregledali 3 strani.
Večina obiskovalcev je bila stara med 25 in 34 let ( 37% ), sledi skupina med 35 – 44 let ( 26% ) in nato 18 – 24 let ( 18% ). Gospe in gospodične so tvorile 57 % obiskov, moška populacija 42%. 59% uporabnikov nas je spremljalo preko namiznih računalnikov, 36% preko telefonov in 5% preko tablic.
Večina obiskovalcev je bila slovenskega porekla – 88% – 85,317 unikatnih gostov; za 1117 obiskov so poskrbeli avstrijci, 941 hrvati, 2180 američani. V Sloveniji je stran najbolj gledana v Mariboru – 52%, 50,471 unikatnih obiskov, sledijo Ljubljana – 22,627 obiskov, Celje – 1576 obiskov in Ptuj – 861 obiskov.
Celotno spletno strukturo Maribor is the Future trenutno sestavlja 4065 posameznih strani, 2897 od teh je napovedi dogodkov; 508 je strani z blogovsko vsebino. Napovedani dogodki in blogi pokrivajo delovanje 48. nevladnih organizacij, 42 samostojnih ustvarjalcev na področju kulture, 10. javnih zavodov in 4. komercialne družbe.
Od 1.novembra 2015 dosledno označujemo napovedi s kategorijami in tagi, kar nam daje nek osnovni vpogled v statistiko objav. Tako smo v obdobju med 1.11. 2015 in 1.11.2016 napovedali 736 urbanih dogodkov, 483 glasbenih dogodkov, 287 delavnic, 136 razstav, 86 gledaliških produkcij, 77 pozivov in 71 festivalskih dogodkov. 153 napovedi/blogov je bilo povezanih s Salonom uporabnih umetnosti, 96 z Vetrinjskim dvorom, 85 z MKC Maribor, 84 z KGB, 84 z Gustaf Pekarna, 67 z Pekarno Magdalenske mreže, 66 z Jazz klub Satchmo, sledijo Narodni dom – 53, Zavod Mars – 52 in festival Lent – 43 napovedi/blogov.
V vsem časovnem obdobju je bila najbolj obiskana vstopna stran z 23,090 zadetki, takoj za njo je najbolj klikana podstran Ustvarjalci – 6,680 klikov. Blogovski Rekreacijski zapis Jana Rajha – Ko grem v Mariboru ven ven je najbolj bran blogovski prispevek – 5377 klikov.
Vzporedno s spletno stranjo smo na facebook strani Maribor is the future nabrali 2451 sledilcev, od aktivacije tweet računa smo 2390 krat začivkali z napovedmi kulturnih dogodkov! Dobro obveščevanje po družabnih omrežjih se je obrestovalo, 55% obiskovalcev je na portal prišlo preko njih, 25% preko vpisa v iskalnike in 15% preko direktnega vnosa www.novimaribor.com.
Vsa navedena statistika velja za obdobje 10. maj 2015 – do 4. avgust 2017, pomembno je poudariti, da je portal ne napoveduje novih dogodkov že vse od 5. januarja 2017; več kot polletni izpad se seveda preveč pozna na vseh variablah merjenja, zato na žalost ne odraža vsega potenciala strani v pravi luči.
Prilogi Podatki_vseh_vpisanih_ustvarjalcev.cvs in Podatki_vseh_vpisanih_ustvarjalcev.xlsx sta tabeli vseh zbranih podatkov kulturnih ustvarjalcev, društev in posameznikov v Mariboru, ki so se vpisali v portal preko ankete, ki smo jo lansirali preko neformalnega kolegija nevladnih organizacij Maribor maja 2015. Ena izmed obljub je bila, da bomo zbrane podatke delili….Cvs je splošna podatkovna datoteka, xlsx je verzija v excelu. Sicer so ti podatki predstavljeni posamezno po podstraneh ustvarjalcev – http://www.novimaribor.com/ustvarjalci/.
Mislim, da je portal uspel v tem, kar vam je obljubljal v vstopni anketi. Na enem mestu zbrati in prikazati bistvene informacije o mariborskih kulturnih organizacijah, društvih, posameznikih in javnih zavodih, ki so izpolnili anketo. Tale statistika je nekakšno sklepno poročilo za ves ta prvi del razvoja portala. Zdaj prihajamo v drugi del. Z novo – bolj uradno – ureditvijo boste manj povezani z odločanjem o portalu, zato pa bolje servisirani, ko bo šlo za objavljanje vaših dogodkov in blogovskih vsebin. Trudil se bom delati tudi podrobne letne statistike, v smislu teh priloženih, da bo jasno razvidno kako se portal širi vsebinsko in do koliko ljudi ga prinesejo objave.
TRENUTNE PODSTRANI SPLETNEGA PORTALA
Pri vzpostavitvi novih, resnih temeljev za portal je čas, da zavoljo estetske preglednosti , splošnega vtisa strani in učinkovitega sporočanja standardiziram nekatere gradnike strani.
USTVARJALCI
Podstran Ustvarjalci je namenjena predstavitvi in promociji mariborskih kulturnih akterjev. Zavoljo preglednosti in prijaznosti do uporabnika, so ustvarjalci ločeni na osnovne kategorije:
- Javni zavodi
- Prostori kreativnega ustvarjanja
- Družbene dejavnosti
- Uprizoritvene umetnosti
- Glasbena produkcija
- Vizualni umetniki
- Fotografija
- Galerije
Vsebinska sestava in grafični design posameznih podstrani sta enotna za vse ustvarjalce:
-
- Naslovna fotografija
- Uradni podatki ustvarjalca
- Uradno ime
- Uradna opredelitev – NVO, samostojni kulturni delavec, javni zavod
- Zakoniti zastopnik
- Email zakonitega zastopnika
- Telefonska številka zakonitega zastopnika
- Uradna kontaktna oseba
- Uradni naslov ustvarjalca
- QR koda z uradnimi podatki ustvarjalca
- Spletne strani ustvarjalca
- Logotip ustvarjalca
- Besedilo predstavitve
- Aktualni projekti
- Pomembni pretekli projekti
- Fotogalerija
- Razno
NAPOVEDOVANJE DOGODKOV
Če bo pogodba urejena do septembra, bo portal reaktiviran v začetku oktobra. Že v septembru pa bomo skupaj testirali sistem napovedovanja dogodkov, ki bo omogočal konsisteno in zanesljivo obveščanje obiskovalcev portala.
Za pridobivanje informacij in ažurnost napovedi prihodnjih dogodkov bodo skrbeli štirje vzporedni sistemi:
- Ustvarjalci bodo lahko napovedi dogodkov pošiljali preko emaila na naslov dogodki@novimaribor.com oz. se bo v primeru, da uporabljajo mailing liste, portal naročil na njihov newsletter
- Ustvarjalci bodo lahko vse podatke o dogodkih vnesli preko namenskega formularja, ki bo na določeni podstrani portala. Stran je v pripravi.
- Ustvarjalci bodo lahko podatke o dogodkih posredovali preko direktnih komunikacijskih kanalov na socialnih omrežjih / facebook: https://www.facebook.com/novimaribor/ ; Twitter: https://twitter.com/novimaribor
- Upravljalec portala je v preteklosti pri sestavi in vodenju portala preko newsletterjev, feedov in socialnih omrežij vzpostavil lasten infosistem, ki ga obvešča o novih dogodkih ustvarjalcev takoj, ko jih ti objavijo na katerem od svojih spletnih kanalov.
Tak sistem je bil konkretno testno preizkušen v obdobju od septembra 2015 do februarja 2017; omogočal je temeljito in ažurno sledenje vsem vpisanim ustvarjalcem, ter posledično natančne objave dogodkov.
Napovedi dogodkov so razdeljene na osnovne kategorije:
-
- Splošni kulturni dogodki – Citylife
- Glasbene prireditve
- Razstave
- Gledališče
- Delavnice in semininarji
- Pozivi in natečaji
Informacije, ki jih mora priskrbeti kulturni ustvarjalec:
-
- Ime dogodka
- Kategorija dogodka
- Čas začetka dogodka – datum in ura
- Čas konca dogodka – datum in ura
- Kraj dogodka: ulica, mesto
- Vsebinska napoved dogodka
- Kvalitetna slikovna .jpg datoteka dolžine vsaj 1400px
- Link do napovedi na njihovi spletni strani – opcijsko
Vse napovedi, prispevki, objave, ki bodo poslani po katerem od komunikacijskih kanalov do 9. ure zjutraj, bodo objavljeni do 1. ure popoldne. Informacije, poslane do 4. ure popoldne, bodo objavljene do 8. ure zvečer. Napoved bo narejena na spletnem naslovu www.novimaribor.com, vnešena bo v koledar in razdelitev napovedi dogodkov. Ob vpisu v koledar se bo samodejno objavila na facebook strani https://www.facebook.com/novimaribor/ in twitter računu https://twitter.com/novimaribor. Ustvarjalec dogodka lahko po tem, ko je dogodek že vpisan, pošlje popravljeno besedilo ali dodatne multimedijske datoteke. Popravki bodo praviloma vnešeni že na dan prejema ažurnega materiala.
Estetska sestava posameznih podstrani napovedi je še vedno karseda mainimalistična in enotna za vse dogodke. Klasično napovedan dogodek je tako vedno sestavljen iz:
-
- Velika fotografija v glavi dogodka
- Organizator dogodka: Ime dogodka
- Čas dogodka – datum in ura
- Prizorišče dogodka
- Možnost dodajanja dogodka v uporabnikov Google koledar
- Možnost dodajanja dogodka v uporabnikov Apple koledar (ICS)
- Fotografija dogodka
- tekstovni opis dogodka
- dodatni multimedijski materiali povezani z dogodkom
- spisek preteklih dogodkov ustvarjalca
- URL do napovedi na strani ustvarjalca / Source
- Kategorija / Category
- Označba / Tag
- Možnost deljena in všečkanja na socialnih omrežjih
BLOGI IN FOTOBLOGI
Izdelal sem tudi bolj določna pravila za Bloge in Fotobloge, ki jih bom v prihodnosti lahko bolje urejal, sploh pa promoviral. Pisni in foto zapisi z kulturnih prireditev
Blog
Vsak ustvarjalec, ki je vpisan v portal, ima možnost objavljati lastna mnenja v svojem blogu. Tega lahko uporablja za promocijo sebe, svojih dogodkov ali stališč, ki jih zastopa. Blogi niso editirani, administrator jih zgolj kopira in prilepi z poslanega dokumenta in blog zapisu doda fotografije ali linke, ki jih je priskrbel ustvarjalec. Blogi ne odražajo stališča upravnikov in lastnikov portala, temveč zgolj organizacije, ki jih je objavila. Vsebin s sovražnim govorom in pozivanjem na nestrpnost ne objavljamo! Komentarji pod blogi so omogočeni in pripravljeni za feedback. Blog zapis se ob objavi deli na socialnih omrežjih/facebook: https://www.facebook.com/novimaribor/; Twitter: https://twitter.com/novimaribor.
Naslov za pošiljanje blogov je blog@novimaribor.com. Teksti so lahko poslani v .doc, .pages ali .rtf formatu. Pisec lahko priloži fotografije in linke do multimedijskih datotek in socialnih omrežij. Vsi blogi, ki bodo poslani po katerem od komunikacijskih kanalov do 9. ure zjutraj, bodo objavljeni do 1. ure popoldne. Blogi, poslani do 4. ure popoldne, bodo objavljeni ob 9. uri zvečer ali zjutraj ob 8. uri.
Fotoblog
Fotoblog je del portala, ki je namenjen slikovni refleksiji kulturnega življenja v Mariboru. Foto poročilo lahko pošlje ustvarjalec dogodka ali pa ga ustvari administrator strani sam.
Poslane fotografije morajo ustrezati osnovnim tehničnim pogojem:
- vsaj 20 in največ 40 fotografij
- dolžina fotografije med 1600 in 3200 px
- jpg kompresija, kvaliteta vsaj 80
- poimenovane po fotografu in imenu dogodka
- numerirane od 0 do 40; 0 bo prva objavljena fotografija na blogu, 40 zadnja
- poslane morajo biti na naslov fotoblog@novimaribor.com
Komentarji pod fotoblogi so omogočeni in pripravljeni za feedback. Fotoblog zapis se ob objavi deli na socialnih omrežjih/facebook: https://www.facebook.com/novimaribor/; Twitter: https://twitter.com/novimaribor. Naslov za pošiljanje fotoblogov je fotoblog@novimaribor.com . Vsi fotoblogi, ki bodo poslani po katerem od komunikacijskih kanalov do 9. ure zjutraj, bodo objavljeni do 1. ure popoldne. Fotoblogi, poslani do 4. ure popoldne, bodo objavljeni ob 9. uri zvečer ali zjutraj ob 8. uri.
Občinski “kulturni modul”
V pogovorih decembra in tudi na zadnjem sestanku smo govorili o delu strani, ki bi bil moderiran s strani kulturne komisije, ki bi jo sestavila občina. Šlo bi za posebno podstran v osnovnem meniju, jasno predstavljeno kot editiran izbor prispevkov s strani te komisije. Če sem prav razumel, bi objavljali izbrane strokovne kritike mariborskih in slovenskih kulturnih ustvarjalcev o kulturnem dogajanju v mestu. Skratka editirana, kurirana verzija kvalitetnega kulturnega bloga, ki se bo ukvarjala za aktualnimi produkcijami v mestu.
AKCIJSKI NAČRT
Kot je razvidno iz Akcijskega načrta v zadnjem delu poročila, se bo portal ob ugodnem razpletu okoliščin reaktiviral že v prvih dnevih oktobra. Trenutno sem v urejanju in poenotenju vseh strani ustvarjalcev ter širjenju osnovne strukture. Opravičujem se za neodzivnost na mailu novimaribor@gmail.com zadnje mesece. S tem mailom je mail – in tudi direktno sporočanje preko twitterja in facebooka – ponovno reaktiviran, vaša sporočila bodo obravnavana in sprocesirana v normalnem času.
Prosim vas, pazljivo preglejte svojo podstran in mi sporočite morebitne popravke, pošljite dodatne fotografije ali linke. Upam, da so navodila zgoraj dovoj v orientacijo, za kakršnakoli vprašanja me kontaktirajte na ta email naslov v ločenem mailu. Do začetka oktobra bi rad dokončno uredil predstavitvene strani, dobro izbrana galerija ali link do kakega simpatičnega videa lahko bistveno pripomoreta k simpatičnosti in informativnosti vaše predstavitve.
Poenoten, konsistentno voden vsemestni kulturni portal se zdi tako samoumevna dobrina v teh modernih, digitalnih časih, ko večino informacij čisto zares dobimo preko internetnih strani in socialnih omrežjih, izpisanih na bleščečih ekranih, ki so nenehno blizu nas in pod našim sublimnim nadzorom. Ne dvomim o dobrem obisku strani, ko bo ta normalno delovala; že v tem testnem obdobju je bil le-ta nadpovprečen. Ko bomo mariborčanom in širši publiki ponudili zanesljiv kažipot do dobre prihodnje zabave v mestu, hkrati pa jim le-to bolj nazorno tudi pokazali in približali – tudi preko live streamov in bolj tematskih blogov/fotoblogov – se bo videlo, da so deli prihodnosti že tu!
Maribor is the Future!
Igor Unuk