Rajzefirbčni sprehod: MAMA, PA MENDA JA NE BOŠ O TEM GOVORILA!

Maribor center / Pri vhodu v Muzej narodne osvoboditve Maribor

Spoznajte Maribor na prav poseben način in se podajte z nami na sprehod skozi zgodovino mestne kanalizacije! Pa bom. Mesto, v katerem živimo, je tukaj 900 let, prve kanalizacijske cevi pa so bile položene na Gosposki leta 1862. Kakšno je bilo mesto pred tem, kam in kako je hodil še cesar peš in kaj je sprožila kolera, boste izvedeli na sprehodu, nad katerim sta se sinova tako zgrozila, da sta mu dala naslov. Naj vas ne skrbi: ne bomo se spustili v kanale, nad njimi se bomo le sprehodili. Na sprehod se je potrebno prijaviti! Prijave zbiramo do petka, 6. junija 2025, do 17.00 na: e-mail info@rajzefiber.si, telefon +386 590 21519 in osebno v trgovini Rajzefiber. Sprehod se izvede, če so nanj prijavljene minimalno 4 osebe.

13€

Rajzefirbčni sprehod: MAMA, PA MENDA JA NE BOŠ O TEM GOVORILA!

Maribor center / Pri vhodu v Muzej narodne osvoboditve Maribor

Spoznajte Maribor na prav poseben način in se podajte z nami na sprehod skozi zgodovino mestne kanalizacije! Pa bom. Mesto, v katerem živimo, je tukaj 900 let, prve kanalizacijske cevi pa so bile položene na Gosposki leta 1862. Kakšno je bilo mesto pred tem, kam in kako je hodil še cesar peš in kaj je sprožila kolera, boste izvedeli na sprehodu, nad katerim sta se sinova tako zgrozila, da sta mu dala naslov. Naj vas ne skrbi: ne bomo se spustili v kanale, nad njimi se bomo le sprehodili. Na sprehod se je potrebno prijaviti! Prijave zbiramo do petka, 6. junija 2025, do 17.00 na: e-mail info@rajzefiber.si, telefon +386 590 21519 in osebno v trgovini Rajzefiber. Sprehod se izvede, če so nanj prijavljene minimalno 4 osebe.

13€

Transport: Tovor

Maribor center / Sodni stolp

60. Festival Borštnikovo srečanje: Transport: Tovor v Sodnem stolpu Tovor se loteva ene najaktualnejših in pogosto spregledanih tem sodobnega sveta – naglega porasta tovornega cestnega prometa, ki se je v zadnjih letih povečal za kar 30 %. Na svetovnih cestah se vsak dan giblje med 20 in 50 milijonov tovornjakov, kar kaže na obseg in vpliv globalne trgovinske mreže. Uprizoritev odpira pogled v nevidno ozadje potrošniške realnosti, kjer sta hitrost in dostopnost gonilni sili gospodarske rasti – a s sabo prinašata visoko ceno: izčrpavanje naravnih virov, onesnaževanje okolja in sistemske zlorabe delavskih pravic. V središču zgodbe je avtoprevoznik, ki se pod pritiskom nerealnih rokov znajde ujet med pričakovanji delodajalca in številnimi ovirami na cesti. Noč ga pripelje do nepričakanega srečanja, jutro pa razkrije pretresljiv dogodek, ki postavi na preizkušnjo meje človeške vzdržljivosti in moralne presoje. Predstava nas sooči z vprašanjem: kakšno odgovornost nosimo kot del tega izkoriščevalskega, hiperpotrošniškega sistema? Tovor je del mednarodnega projekta Transport, ki nastaja v okviru programa Ustvarjalna Evropa. Na pobudo režiserja Tina Grabnarja sodeluje šest gledališč iz Slovenije (Lutkovno gledališče Ljubljana in Lutkovno gledališče Maribor), Poljske (Białostocki Teatr Lalek), Estonije (Eesti Noorsooteater), Litve (Klaipėdos lėlių teatras) in Češke (Divadlo ALFA). Projekt sofinancira Evropska unija in bo v sezoni 2024/2025 povezal evropske ustvarjalce v iskanju odgovorov na vprašanja prihodnosti mobilnosti, dela in etike. Vstopnice:

Zdej loh spokam zdej loh grem

Maribor center / SNG Maribor

60. Festival Borštnikovo srečanje: Zdej loh spokam zdej loh grem v Dvorani Ondine Otta Klasinc "Na star radionaštimam dober zvokvrti me naokrogpremika sem in tjapritisne me na tla  ta dober zvokki vznak nas zavrtivžigalnik in tobakkot sveder do kostime v hipu obnori  ta svinčnik me poznain škatla zaigrana srednje trd grafitin sled ki nam slediposenči svetle dniza sfukane ljudi"   Vstopnice:   Več o dogodku

Kje mi živimo

kje-mi-zivimo-visit-maribor-pohorje-slovenia-slovenija

60. Festival Borštnikovo srečanje: Kje mi živimo na Koroški 10. Čeprav je stanovanjska problematika neločljivo povezana z osnovno eksistencialno negotovostjo, vsakdanjim življenjem in občutkom pripadnosti skupnosti, je v javnem diskurzu pogosto reducirana na suhoparne številke in podatkovne analize. Avtorski projekt Kje mi živimo se tej tematiki približa drugače – kot večgeneracijskemu in večplastnemu vprašanju, ki globoko zareže v sodobno družbo. Namesto statistike so v ospredju zgodbe posameznikov – osebni vpogledi v stanovanjski trg, kjer stanovanje ni več razumljeno kot dom, temveč kot investicija, vir zaslužka in akumulacije kapitala. Projekt razkriva nevidne plasti prostega trga in spodbuja razmislek o posledicah, ki jih ima ta logika za kakovost bivanja, socialno varnost in medgeneracijsko pravičnost. Predstava ne ponuja le vpogleda v realno stanje na trgu nepremičnin ter (ne)dosegljivost državnih in občinskih stanovanjskih rešitev, temveč odpira prostor za pogovor, razmislek in iskanje poti iz vsesplošne stanovanjske krize. Zbirno mesto za gledalce je na Koroški cesti 10. Del predstave poteka na prostem, zato priporočamo udobna oblačila in obutev. V predstavi je uporabljen stroboskop.   Vstopnice: 

Godba veteranov Štajerske Ervina Hartmana

Maribor center / Paviljon Mestnega parka

Tradicionalni nedeljski koncerti v paviljonu Mestnega parka Maribor. Prirejanje koncertov v Mestnem parku ima bogato tradicijo. Njeni začetki segajo v leto 1890, ko so ob priljubljeni in vselej dobro obiskani promenadi postavili glasbeni paviljon ter v njem po zgledu številnih evropskih središč pričeli s prirejanjem koncertov na prostem. Ti so bili na prelomu devetnajstega stoletjaizjemno priljubljeni in so predstavljali pomemben del družabnega življenja. Tako je ostalo vse do danes, ko to tradicijo nadaljujemo z nedeljskimi matinejskimi koncerti. Koncerte v parku je podprla Mestna občina Maribor.Ob slabem vremenu prireditev odpade.Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa.

Alica: nekaj solilogov o neznosnosti časa

Maribor center / SNG Maribor

60. Festival Borštnikovo srečanje: Alica; nekaj solilogov o neznosnosti časa na odru Dvorane Ondine Otta Klasinc Aličin vrtoglavi padec v zajčjo luknjo in dolgotrajno padanje v globino se ne zgodi kar tako – sproži ga njeno občutenje zunanjega sveta, prežetega z redom, pravili, pritiski in togimi pričakovanji. Svet, ki jo obdaja, je utesnjen in predvidljiv, zadušljiv v svoji urejenosti. Čudežna dežela, v katero pade, ji ne ponudi le pobega, temveč popolnoma novo perspektivo – prostor, kjer lahko misel zablodi, kjer absurdi nadomestijo pravila, kjer postane mogoče tisto, kar je bilo prej nesprejemljivo. Skok v zajčjo luknjo je tako več kot domišljijska dogodivščina – je dejanje upora proti togosti, korak v neznano, potop v svet, ki je hkrati razburljiv in nevaren. Čeprav je čudežna dežela sprva videti svobodna in igriva, se izkaže tudi za prostor, ki terja pogum, soočanje z notranjimi strahovi in sprejemanje lastne izgubljenosti. A prav v tej radikalni dezorientaciji se odpre možnost – možnost, da z druge strani pogledamo svet, ki smo ga pustili za sabo, in se vprašamo: kam naprej, če sploh? Predstava Alica: nekaj solilogov o neznosnosti časa raziskuje čudežno deželo kot simbolično območje prehoda – morda celo smrti. A ne v mističnem, oddaljenem smislu, temveč skozi niz konkretnih občutkov, ki so globoko človeški, znani, preživeti. Ustvarjalci jih ne prikazujejo kot fikcijo, temveč kot resničnost, ki jo vsak od njih nosi s sabo. Vstopnice:   Več o dogodku

Balada o trobenti in oblaku

Maribor center / Lutkovno gledališče Maribor, Velika dvorana

60. Festival Borštnikovo srečanje: Balada o trobenti in oblaku v Veliki dvorani Balada o trobenti in oblaku Cirila Kosmača velja za enega ključnih romanov slovenske literature druge polovice 20. stoletja. V njem avtor zasnuje pripoved o pisatelju Petru Majcnu, svojem literarnem dvojnem, ki se umakne na osamljeno tolminsko kmetijo, da bi tam napisal zgodbo o starcu Jerneju Temnikarju. Roman mojstrsko prepleta dve ravni: proces nastajanja literarnega dela in pripoved o Temnikarjevem zadnjem dnevu – božični večer leta 1943, ko zapusti svoj dom, da bi poskušal rešiti ujete in ranjene partizane pred gotovo smrtjo. Predstava, ki temelji na tem romanu, združuje energijo najmlajše generacije gledaliških ustvarjalcev. Ti se v ustvarjalnem procesu soočajo z vprašanji, ki so zanje hkrati oddaljena in izjemno aktualna: kako razumeti vojni čas, ki ga niso doživeli, in kaj pomeni biti umetnik v svetu, kjer je poslušanje drugega pogosto prezrto? Kaj nam danes pripovedujejo zgodbe naših (pra)starih staršev? In kako dragoceno je umetniško ustvarjanje, če ob vsem tem, kar nas zaposluje, pogosto ne najdemo časa – ali volje – da prisluhnemo drugemu? Vstopnice:   Več o dogodku

Mali likovniki vabijo

Europark Maribor

Občinska turistična zveza Maribor že 15 let uspešno sodeluje s Skupnostjo vrtcev Maribor. Tudi letos vas vabijo na otvoritev likovne razstave otrok mariborskih vrtcev z naslovom MARIBOR V OBJEMU TRADICIJE, ki bo v ponedeljek, 9. junija 2025, ob 18.uri v Europarku Maribor, pred trgovino Hervis. Tema letošnjega razpisa je navdihnila malčke, da so pod mentorstvom vzgojiteljic največkrat upodobili našo najstarejšo meščanko, Najstarejšo trto in običaje povezane z njo. Največji praznik, ki ji ga mesto prireja je zagotovo njena svečana trgatev, za to so v goste povabili Malečniške brače, ki že vrsto let opravljajo to pomembno delo. Na otvoritvi likovne razstave pa bodo malčki iz Vrtca Pobrežje, Tezno in Studenci tudi zapeli in zaplesali. Pridružite se jim. Foto: iz likovne razstave 2024

Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije

Maribor center / SNG Maribor

60. Festival Borštnikovo srečanje: Pet kraljev v Dvorani Frana Žižka Uprizoritev skozi prizmo legitimnosti oblasti in politične teologije temelji na Shakespearjevi oktalogiji kraljevskih kronik, ki razgrinja brutalno obdobje angleške zgodovine – od velike srednjeveške krize in stoletne vojne s Francijo do njenega vrhunca v državljanski vojni, znani kot vojna rož. Ta se konča s porazom Riharda III. in vzponom dinastije Tudorjev, ki naposled pripelje v elizabetinsko dobo. Srednjeveška materialna in duhovna kriza se odraža v psihopatologiji petih vladarjev: Rihard II. trpi za blodnjami o svoji veličini, Henrik IV. za paranojo, Henrik V. za nacionalističnim fanatizmom, Henrik VI. za katatonijo, Rihard III. pa uteleša genocidno brezčutnost. Kot absolutni oblastniki so vsi neizogibno zaznamovani z izgubo človečnosti. Njihova psihološka pot sledi dvema smerema: tisti, ki oblast izgubljajo, postopoma prepoznavajo svojo človeškost, medtem ko jo tisti, ki oblast pridobivajo, vse bolj zamenjujejo za brezčutno mehaniko vladanja – v razbitih ogledalih zaman iščejo lastno podobo. Shakespearove kronike tako delujejo kot niz prenosov oblasti, pri čemer »veliki fevdalni mehanizem zgodovine« (J. Kott) preizprašuje, kako relevantni so Shakespearovi psihološki modeli oblastnikov danes. Koliko sodobnih političnih praks že odseva v zatohlih dvorih krvoločnih Rihardov in Henrikov? Vstopnice:   Več o dogodku

Kam smo prišli? K vam smo prišli!

Kam smo prišli? K vam smo prišli!

Prvo popotovanje Marca Cavalla, znanilca dezinstitucionalizacije, po Sloveniji Kot simbol podiranja zidov – tistih okoli zavodov in tistih v glavah – bo modri konj Marco Cavallo širil sporočilo o nujnosti zapiranja institucij, v katere zapiramo ljudi z oviranostmi, in vzpostavljanja kulture dobrodošlice ter mreže podpornih storitev v skupnosti. Konja bo na poti spremljala karavana podpornikov dezinstitucionalizacije s programom, ki opozarja na nujnost sodobne ureditve skrbi za ljudi z dolgotrajnimi oviranostmi. Modri konj bo središče Maribora obiskal 10. junija opoldne. Popoldan isti dan bo skupaj s kulturnim programom obiskal zavod Hrastovec, naslednji večer pa skupaj z gostitelji rajal v Muzeju norosti.