Razstava

Filtering by: Razstava
Zora Plešnar – retrospektiva
Apr
19
to Aug 4

Zora Plešnar – retrospektiva

56764640_10156140435462647_3309909636060020736_o.jpg

Zora Plešnar – retrospektiva
UGM, Strossmayerjeva 6
19. april – 4. avgust 2019
otvoritev: 19. april 2019, 19.00

kustosinja razstave: Andreja Borin
razstavo bo odprl: Stojan Kerbler, mojster fotografije

Umetnostna galerija Maribor s ponosom predstavlja prvo pregledno razstavo fotografij Zore Plešnar (1925), najvidnejše slovenske fotografinje sedemdesetih in osemdesetih let prejšnjega stoletja. Fotoklubu Maribor se je pridružila leta 1968 in dve leti pozneje − kot edina ženska − sodelovala na prelomni razstavi fotografske skupine Mariborski krog, ki si je prizadevala za avantgardni modernizem. V okolju odličnih fotografov (Ivan Dvoršak, Zmago Jeraj, Janko Jelnikar, Branimir Jerneić, Stojan Kerbler) je Zora Plešnar že s svojim prvim ciklom Mimo uveljavila suveren avtorski izraz. V tri desetletja trajajočem delovanju je slovensko fotografijo obogatila z odličnimi črno-belimi cikli: Mimo, Nad oblaki, Odsevi, Praznovanje, Terelj in Rojstvo mesta / Novi Beograd. Njene fotografske podobe so povzdignjene v nadrealno, prividno, imaginarno, sanjsko. Realni tukaj in zdaj njenih odsevov, oblakov, hribov ali mesta v nastajanju je univerzalen in brezčasen, v dotiku s sanjsko razsežnostjo, ki prosto prehaja med zunanjo podobo in notranjim doživljanjem. Obenem se je vseskozi posvečala tudi portretom, kjer se je polno izrazila njena topla, komunikativna narava in naklonjenost do otrok. Cikel Otroštvo s svojo neposrednostjo in pristnostjo tako nesporno predstavlja vrh njene portretne fotografije.

VABLJENI!


View Event →
Iz umetniške in dokumentarne zapuščine Boga Čerina v UKM
Jun
20
to Aug 31

Iz umetniške in dokumentarne zapuščine Boga Čerina v UKM

cerin2.jpg

V preteklem letu smo v Univerzitetni knjižnici Maribor od dedičev dobili v dar zajeten izbor portretne, reporterske in umetniške fotografije mojstra Boga Čerina (1947-2017). S pregledno poletno domoznansko razstavo bomo v treh razstaviščih UKM razgrnili del gradiva iz njegove dragocene zapuščine. Avtorica razstav je Gabrijela Kolbič.

Knjižno razstavišče

DOKUMENTARNA, REPORTERSKA FOTOGRAFIJA IN DOKUMENTARNO GRADIVO

Likovno razstavišče

AKTI

Avla

PORTRETI

Odprtje: četrtek, 20. junij, 17.00

Govorniki: dr. Zdenka Petermanec, ravnateljica UKM, Matej Peljhan, Fotografska zveza Slovenije in Branimir Ritonja v imenu Fotokluba Maribor. 

Umetniški program: No Name Blues Band

Na ogled od 20. junija do 31. avgusta. 


View Event →
Imre Szabó – Devetdeseta
Sep
12
6:00 PM18:00

Imre Szabó – Devetdeseta

szabo.jpg

Tema razstave »Devetdeseta« je prav avtorjev vojni opus, trenutki, ki jih je preživel na bojiščih na Hrvaškem, v Bosni in na Kosovu, poleg nekaterih zabeleženih dogodkov, ki so se dogajali pred njimi, ali pa vzporedno z njimi, kot učinki posledic teh vojn v samem Beogradu.

Imre Szabó v teh situacijah ne nastopa nujno, ali pa sploh ne, kot vojni reporter, ampak kot priča časa, ki iz svoje perspektive in voden z osebno intuicijo na malo globlji in kompleksnejši način beleži življenjske okoliščine prostora in situacij, v katerih se je znašel. V prvem planu njegovih vojnih in družbeno angažiranih fotografij so predvsem ljudje in groteska estetike nacionalnih delitev v nastajanju, ki pa so neizprosno vodile v globino konflikta.


View Event →

Ted Oonk - this is not about you
Jul
3
7:00 PM19:00

Ted Oonk - this is not about you

oonk.jpg

Nizozemska fotografinja in vizualna umetnica Ted Oonk se je rodila leta 1987. Študirala je fotografijo in likovno umetnost na Nizozemskem ter vizualno umetnost v Belgiji. Njeno delo je predstavljeno tako na domači kot tudi mednarodni ravni. Razstavljala je že na Nizozemskem, v Belgiji, Združenih državah Amerike in Južni Koreji. Oonkino delo je osredotočeno na to, kako prikrivamo in izpostavljamo ranljivosti, standarde in norme v vizualni kulturi. Prav tako s svojimi fotografijami, videi in instalacijami gledalca poziva, naj pozorneje gleda oziroma posluša.


View Event →
Fokus Zagreb: Zagreb v Fotografskem muzeju Modrinjak
Jun
25
to Jun 28

Fokus Zagreb: Zagreb v Fotografskem muzeju Modrinjak

  • Fotografski muzej Modrinjak GT22 (map)
  • Google Calendar ICS
Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Program četrtega dne #FokusZagreb, ki se letos v okviru Festival Lent 2019 osredotoča na kulturno-umetniško produkcijo hrvaške prestolnice, bo z razstavo odprl Fotografski muzej Modrinjak GT22. V prostoru nekdanje Jugoslavije je mesto Zagreb na področju fotografije igralo pomembno vlogo. Podjetje Fotokemika Zagreb je bilo najuspešnejše podjetje za fotografsko kemijo v regiji, proizvodnja je zajemala kemikalije, foto-papir in filme za klasično fotografijo, medicinsko fotografijo, kinematografijo. Svoje produkte so izvažali po celem svetu in se kosali s svetovnimi podjetji kot so Kodak in Ilford. Fotokemika je bil sponzor mnogih fotografskih razstav v Jugoslaviji, prav zato na ogled postavljamo produkte podjetja Fotokemika Zagreb in kataloge umetniških razstav.

Ljubitelji fotografije lahko sodelujete na dražbi umetniških fotografij. Za več informacij in prijavo na dražbo se oglasite v Fotografskem muzeju Modrinjak.

• 25., 26. in 27. 6. od 15.00 do 19.00 razstava
• 28. 6. ob 18.00 dražba umetniških fotografij
• ZAGREB V FOTOGRAFSKEM MUZEJU MODRINJAK
• Kurator: Fotografski muzej Modrinjak GT22


☀ GT22, Glavni trg 22, MARIBOR
☀ FOKUS ZAGREB: http://gt22.si/festival-lent-fokus-zagreb/
☀ FESTIVAL LENT: https://www.festival-lent.si/

☀ Vstopnine ni. No admission.

☀ PROGRAM FESTIVALA LENT 2019: www.festival-lent.si/program/
☀ FESTIVAL PROGRAMME: https://www.festival-lent.si/en/programme/


View Event →
Fokus Zagreb: Profesor Baltazar
Jun
22
to Jun 29

Fokus Zagreb: Profesor Baltazar

baltazar.jpg

Drugi dan programa #FokusZagreb (22.6.) bo v znamenju kultnega risanega junaka Profesorja Baltazarja, z njim pa se bomo posvetili tudi njegovemu stvaritelju, nedavno preminulemu mojstru Milanu Blažekoviću. Na sporedu bosta avdio-vizualni nastop v živo, ki ga bo #HekLab izvajal od 15. ure naprej, ob istih urah pa ponovil tudi 23. in 24. junija, in ob 19.30 odprtje razstave Baltazar - napovednik, ki bo na ogled ves časa Festival Lent 2019 do 29. junija.


• 22., 23. in 24.6. ob 15.00

• INŠTRUMENT DOKTORJA BALTAZARJA
• Kurator: Heklab

Heklab pripravlja vizualno-zvočne variacije na temo Baltazar. Inštrument, uporabljen kot stroj doktorja Baltazarja, obiskovalce popelje v sanjski svet pozitivne transformacije informacij, realnosti in sedanjosti, ki jo zaznavajo kamere, senzorji in mikrofoni. Zajeti material se prepoji z vizualnim in tonskim materialom risanke Baltazar, ki prihaja iz Zagrebških animacijskih studijev. Elektronsko zmešnjavo pripravljajo člani ekipe Heklab: Monika, Aphra, Marko, Rob, Matej in gostje.


• 22.6. ob 19.30
• odprtje razstave BALTAZAR - NAPOVEDNIK
• Kurator: sonda21
• Razstava bo na ogled ves čas Festivala Lent od 22. do 29. junija

Profesor Baltazar je hrvaška animirana televizijska serija za otroke o starem izumitelju, ki je sposoben rešiti vse težave z uporabo svojega čarobnega stroja. Serija je nastala v Zagrebu med letoma 1967 in 1978, avtor je Zlatko Grgić. Razstava bo na ogled ves čas Festivala Lent.


GT22, Glavni trg 22, MARIBOR
☀ FOKUS ZAGREB: http://gt22.si/festival-lent-fokus-zagreb/
☀ FESTIVAL LENT: https://www.festival-lent.si/

☀ Vstopnine ni. No admission.

☀ PROGRAM FESTIVALA LENT 2019: www.festival-lent.si/program/
☀ FESTIVAL PROGRAMME: https://www.festival-lent.si/en/programme/

Urnik

sobota, 22. junij 2019

15:00 – 18:00

avdio-vizualni nastop INŠTRUMENT DOKTORJA BALTAZARJA

19:30 – 23:30

Odprtje razstave BALTAZAR

Nedelja, 23. junij 2019

15:00 – 18:00

avdio-vizualni nastop INŠTRUMENT DOKTORJA BALTAZARJA

15:00 – 23:30

Razstava BALTAZAR

ponedeljek, 24. junij 2019

15:00 – 18:00

avdio-vizualni nastop INŠTRUMENT DOKTORJA BALTAZARJA

15:00 – 23:30

Razstava BALTAZAR do konca Festivala Lent 29.6.


View Event →
Fokus Zagreb: Vika Podgorska - tragedkinja
Jun
21
to Jun 29

Fokus Zagreb: Vika Podgorska - tragedkinja

vika.jpg

Po Fokusu Rijeka (2017) in Fokusu Graz (2018) skupnost GT22 za Festival Lent 2019 pripravlja #FokusZagreb. Glavno mesto naše južne sosede je prestolnica z močnim, samosvojim karakterjem ter vrhunskim kulturno-umetniškim življenjem. GT22 se v projektu osredinja na neodvisno produkcijo različnih umetniških medijev in na nekatere pomembne zgodovinske situacije in povezave mesta Zagreb ter predstavlja program, sestavljen iz gledaliških predstav, uličnih intervencij, filmskih projekcij in mini retrospektiv, pogovorov in zgodovinskih razstav ter glasbeno-družabnih večerov. 1. dan Fokusa Zagreb bo na sporedu odprtje razstave:


• TRAGEDKINJA – MARIBORČANKA, 1. DEL

• Kurator: sonda21
• razstava bo na ogled ves čas Festivala Lent od 21. do 29. junija

Vika Podgorska je slovenska igralka, ki je ena izmed najpomembnejših v zgodovini hrvaške umetnosti igre, kot preberemo v hrvaški enciklopediji. Igrala je v serijah in filmih jugoslovanske produkcije in tudi filmih tuje produkcije. Tragedkinja oziroma Mariborčanka, kot so jo klicali v Zagrebu, je leta 1984 umrla v Mariboru.

https://www.slovenska-biografija.si/oseba/sbi438078/
http://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=48899
https://sl.wikipedia.org/wiki/Vika_Podgorska


GT22, Glavni trg 22, MARIBOR
☀ FOKUS ZAGREB: http://gt22.si/festival-lent-fokus-zagreb/
☀ FESTIVAL LENT: https://www.festival-lent.si/

☀ Vstopnine ni. No admission.

☀ PROGRAM FESTIVALA LENT 2019: www.festival-lent.si/program/
☀ FESTIVAL PROGRAMME: https://www.festival-lent.si/en/programme/


View Event →
UG Mb 2018/19 #12: Nika Autor
Jun
15
to Jul 15

UG Mb 2018/19 #12: Nika Autor

  • Ulična galerija TAM-TAM (map)
  • Google Calendar ICS
nika1.jpg

Vi in vaši prijatelji toplo vabljeni na odprtje razstave Nika Autor: Rezilna žica – Z Goričkega v Dragonjo v Ulično galerijo v Mariboru. Z odprtjem razstave bomo hkrati zaključili prvo sezono ustvarjanja v mariborski galeriji na prostem.

~

“Njena lahkost – je dopustila, da prekriva neverjetne razdalje.
Njena upogljivost – je dopustila, da varuje, utrjuje, segregira, zapira in iztreblja.
Njena cenenost – je dopustila, da se jo uporablja povsod.
Njena agresivnost – je močnejša od zidu.
Njena učinkovitost – jo je razvila v popolno orodje za izvrševanje oblasti.
Njena prihodnost – napoveduje čas, ko bo postala preveč vidna in pretežka.”

Nika Autor deluje na področju sodobnih praks umetnosti. Leta 2008 je končala študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Umetniško prakso razume kot refleksijo družbene stvarnosti, ki prispeva k upiranju pogleda in ostrenju misli. Je del kolektiva Obzorniške fronte.

Odprtje: sobota, 15. 6. 2019 ob 17:00 | Na ogled do: 31. 7. 2019 | Ulična galerija fundacije Sonda in TAM-TAMa
Kurator: sonda21

Produkcija: Tam-Tam mestni plakati / Ustanova Fundacija Sonda / GT22 / Alveola d.o.o


View Event →
Metka Kavčič: Odmik (KiBela)
Jun
14
to Jul 12

Metka Kavčič: Odmik (KiBela)

kavcic.jpg

Metka Kavčič: Odmik
KiBela, 14. 6.–12. 7. 2019
petek, 14. 6. ob 19. uri – odprtje razstave

Poletje ne prinaša le toplote, omogoča tudi neskončne možnosti kulturnega udejstvovanja. Vljudno vas vabimo na temperaturno angažirano, žareče pločevinasto odprtje razstave priznane slovenske kiparke Metke Kavčič, naslovljene Odmik, v petek, 14. junija, ob 19. uri v KiBeli, prostoru za sodobno umetnost (MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor).
Prepoznavnost Metke Kavčič temelji na unikatnem kiparsko-industrijskem slogu, s katerim vliva nežnost oblik ter vizualno reinkarnira grobe, surove materiale, kot sta bron ali pločevina, v navidez fragilne skulpture, mehke kot tkanine ali prosojne kakor čipke. V mariborski KiBeli se umetnica predstavlja s projektom, v katerem obiskovalce s pomočjo vizualno-zvočne naracije popelje iz urbanega doma v najbližji gozd, v naravo, v svet. S tem želi izpostaviti izziv modernih bivanjskih okolij, katerih vsakdan je prenasičen z agresivnimi, nenaravnimi zvoki, in odmik od le-teh zahteva takorekoč pobeg, ne le odmik daleč v ruralno okolje, ki naj – če je danes to sploh še mogoče – individuumu omogoči sprostitev.
Odmik Metke Kavčič tako postaja odklop: pobeg pred vrvežem civilne družbe, umik v osamo in – predvsem! – eksplicitna ezoterična izkušnja tišine ali vsaj tihote, ki je takorekoč izginila.

Kuratorica:
Nina Jeza, Artists&Poor's

Fotografija: Branimir Ritonja

Obdelava zvoka: Andrej Hrvatin

Razstava bo na ogled do 12. 7. 2019.

KiBela (MMC KIBLA), Ulica kneza Koclja 9, Maribor
Odpiralni čas: ponedeljek−petek: 9.00–22.00, sobota 16.00–22.00


View Event →
Razstava naslovnic Mladine
Jun
14
7:00 PM19:00

Razstava naslovnic Mladine

mladine.jpg

Vljudno vabljene in vabljeni 14. junija 2019 v Galerijo EPEKA na slovensko-madžarski kulturni dogodek.
Pričeli bomo ob 17. uri z okroglo mizo na temo Svobodni mediji v EU?
Ob 19. uri bomo nadaljevali z otvoritvijo razstave naslovnic Mladine. Med otvoritvijo nam bo zaigrala na flavto Dorotea Senica solo madžarskega skladatelja Ernsta von Dohnanyija Passacaglia za flavto solo, op.48 št. 2.
Sledila bo dobrodelna javna dražba naslovnic Mladina s podpisom avtorja Tomaža Lavriča. Izklicna cena se bo pričela s 100 € ali 32.660 madžarskih forintov in vodil jo bo Iztok Šumatič - Eyeceeou.
Celotni dogodek bo dvojezičen, preveden s strani Laure Schmidt Rakovič, ki je sodna tolmačka za madžarski jezik.
Pogostitev bo seveda tudi v stilu, poizkusili boste pravi madžarski golaž.
Več na www.epeka.si




View Event →
Živa dvorišča: Vivid Art Didakta
Jun
14
12:01 PM12:01

Živa dvorišča: Vivid Art Didakta

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Likovna šola ArtDidakta, ki jo vodi Jasmina Granduč, deluje v Mariboru že okroglih deset let. Med barvami in platni, med slikarskimi stojali in čopiči se na Razlagovi ulici 21 najde prostor za vsakogar, za stare in mlade, dekleta in fante, ženske in moške, za bodoče študente likovnih akademij ali pa "zgolj" tiste, ki so v zrelih letih našli staro, dolgo skrito in pozabljeno ljubezen do umetnosti in si spet upajo prijeti v roke čopič in na platnu pustiti del sebe. Izražanje s pomočjo slike in risbe, tisti najbolj prvinski način, je v človeku, kljub naglici ponorelega sveta, na srečo vendarle ostal vse do danes.

Na razstavi Vivid Art Didakta bo na ogled le majhen drobec tega, kar so v preteklih desetih letih ustvarili v Likovni šoli ArtDidakta in prepričani smo, da bodo nekatere izmed vas zasrbeli prsti, da bi prijeli v roke čopič.

Dogodek je del programa Živih dvorišč, ki ga organizira Društvo Hiša! in je preddogodek Festivala Lent 2019.

☀ ŽIVA DVORIŠČA: Slovenska ulica 13, MARIBOR
☀ VEČ: www.festival-lent.si
☀ Vstopnine ni.
☀ PROGRAM FESTIVALA LENT 2019: www.festival-lent.si/program/


View Event →
Toni Soprano Meneglejte: meneglejte meneglejte
Jun
7
to Jul 6

Toni Soprano Meneglejte: meneglejte meneglejte

637f8a9865.jpg

Novo delo meneglejte meneglejte, nastalo v (ko)produkciji Društva za sodobno umetnost X-OP in Toni Soprano Meneglejte, bo prikazano premierno. Prostorska namestitev se poigrava z iluzijo introspekcije, narcisoidnega pogleda vase, ki ga seveda pričakujemo na površini, medtem ko nas prevara pogleda, trompe l'oeil, povleče proti dnu, kar umetnica doseže z dokaj enostavnimi likovnimi sredstvi, ki povezana v intermedijsko instalacijo asociirajo bodisi na vodnjak ali bazen bodisi implicirajo metafiziko posvečenega prostora in delujejo kot svojevrstno svetišče, posvečeno mesto samo-uvida skozi 'preslepljeno oko', tempelj srečanja s seboj.

Učinkovitost postavitve nas potegne v sebe in iščoč poti vase se presenečeni soočimo s 'podobo' ali 'podobami', ki se poigravajo z lastnimi predstavami o nas samih. Tridimenzionalno okolje objekta postane ogolela potopitvena resničnost (immersive reality), ki odseva dvodimenzionalno refleksijo subjekta reduciranega na lasten ego in njegovo (avto)projekcijo. Samo-podoba nas prepričuje, „vidim, kar sem“ oziroma, „kar sem, vidim“ in odločitev sprejetja ali nesprejetja te sugestije je naša.

Peter Tomaž Dobrila


View Event →
Kletka neomejene svobode
Jun
3
to Jun 16

Kletka neomejene svobode

  • Razstavišče Vetrinjski (map)
  • Google Calendar ICS
Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Fotografije, instalacije v prostoru. Prevajanje občutkov v materijo. Ustvarjanje novih percepcij že znanih atmosfer. Kako zajeti besede in občutke v nebesedni formi, brez da bi se pri tem uporabljale direktne vizualne naveze.

""Medium is the massage," kot bi dejal Marshall McLuhan."

Uporaba fotografije in instalacije omogoča veliko takšnih premislekov o poustvarjanju ene in iste zgodbe na različne načine, brez da bi jo bilo pri tem potrebno spreminjati. Kot osnova so služila razna literarna dela preko katerih sta se avtorici lahko poistovetili in povezali, veliko izhodišč pa so predstavljale tudi situacije iz vsakdanjega življenja. Takšno povezovanje vizualne in literarne (oz. zvočne) umetnosti je pomembno, saj predstavlja preskok iz enega medija v drugega, pri čemer pa zgodba ostane nespremenjena. 

 

Sara Rman je diplomirana oblikovalka vizualnih komunikacij in podiplomska študentka fotografije, ki prevprašuje fotografijo kot materijo. Medij ji služi kot orodje izraznosti, skozi katerega raziskuje koncept identitete, razsežnosti polja svobode in surove estetike.
Zaključila dodiplomski študij vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer trenutno obiskuje magistrski študij fotografije. Deluje na različnih področjih umetnosti in ročnih obrti. Fotografski medij ji služi kot orodje izraznosti, skozi katerega raziskuje koncepte identitete, razsežnosti polja svobode in surove estetike.
Njena dela so bila predstavljena na domačih in mednarodnih razstavah kot so Prekleti delež (Ljubljana, Slovenija), Fotoknjiga in fotozin (Ljubljana, Celje, Maribor, Slovenija), Haunted House of Horror (London, Anglija), Retro (Fotofest Košice, Slovaška), After all (Krakow, Poljska). Leta 2017 se je na Slovaškem predstavila s samostojno razstavo Swallow your Pride ter za diplomsko delo Svobodni duh časa prejela nagrado UL ALUO za izjemne študijske dosežke v študijskem letu 2016/2017.

Zala Zagoršek je diplomirana oblikovalka stekla, podiplomska študentka oblikovanja stekla. Prevajalka občutkov in občutenj v material. Sicer pa vsestranska ustvarjalka, pesnica, občasna sprehajalka in predvsem opazovalka sveta okoli.

Diplomirala  je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani pod mentorstvom prof. mag. Tanje Pak in doc. Kristine Rutar na oddelku za Unikatno oblikovanje, kjer zdaj nadaljuje z magistrskim študijem. Zadnja leta je razstavljala tako doma kot po svetu, med vidnejše dosežke pa spada uvrstitev v finale prestižnega Emerge Bullseye natečaja (2018, Portland, USA), festival UKYA v organizaciji BJCEM (Nottingham, 2019), Svetlobna gverila 2017 in 2019 (projekta K67 in Za odstrtimi okni), in GRAFT razstava (Harris Art Gallery, Preston UK), leta 2017 pa je za svoje delo na področju unikatnega oblikovanja prejela tudi priznanje UL ALUO za posebne študijske dosežke.

 

 


View Event →
Otvoritev razstave Izodraz
Jun
3
7:00 PM19:00

Otvoritev razstave Izodraz

izodraz.jpg

IZODRAZ je zloženka iz dveh besed; izraz in odraz. IZODRAZ je projekt, ki podpira mlade umetnike in jim omogoča, da se predstavijo in izrazijo v našem mestu.

Vljudno vas vabimo, da se nam pridružite v ponedeljek, 3. junija v Slovenskem narodnem gledališču Maribor ob 19. uri, kjer bo potekal otvoritveni večer projekta Izodraz in razstave z vodilno temo Ko zapreš oči. Potekal bo krajši kulturni program z glasbeno spremljavo.

Na razstavi se bo od 3. do 27. junija predstavljalo 16 izbranih mladih umetnikov do starosti 30 let. Predstavljena bodo umetniška dela s sledečih področij: likovna analogna, likovna digitalna umetnost, digitalna fotografija in analogna fotografija.

Vabljeni na prijeten večer, kjer si bomo upali pogledati na svet skozi različne oči in spoznavali pogled in razmišljanje mladih ter odkrivali svojo lastno perspektivo.

S tem večerom tudi uradno odpiramo in začenjamo predstavitev izbranih mladih literatov, dela katerih si boste lahko ogledali oz. prebrali na literarni razstavi v Pisarni.

V SNG Mariboru bodo svoja dela razstavljali:
Ana Skobe
Andraž Kramberger
Anja Odeb
Beti Trstenjak
Hristina Trajkoska
Kaja Horvat
Lucija Klauž
Luka Hernet
Matic Ačko
Mojca Radkovič
Patrik Frajzman
Špela Fridau
Teja Škrjanec
Žan Rek
Žan Valenčak - “Vale”

V Pisarni se bodo predstavili mladi literati:

Denis Režonja
Tanja Špes
Matic Ačko
Klavdija Volf
Tom Veber
Lucija Klauž

Umetniški natečaj in projekt spremlja strokovna komisija v sledeči zasedbi: fotografija - Janez Klenovšek; likovna umetnost - Nenad Cizl; literarno področje - Tonja Jelen.

Sponzorji projekta: Drama SNG Maribor, Opera Balet SNG Maribor




View Event →
Maribor na dokumentarni fotografiji mojstra Boga Čerina
May
30
6:00 PM18:00

Maribor na dokumentarni fotografiji mojstra Boga Čerina

cerin.jpg

V izjemno čast in veselje nam je, da so dedinje Boga Čerina muzeju podarile njegovo fotografsko dediščino. Naša kulturna dediščina!
Bogo Čerin se je rodil 5. avgusta 1947 v Mariboru. Za fotografijo ga je z zgledom že kot otroka navdušila mama. Z željo, da bi ohranila na fotografijah pomembne in vesele družinske dogodke, si je, kot se je spominjal Bogo Čerin, redno izposojala fotoaparat in fotografirala. K temu je pritegnila tudi sina Boga.
Čerina sta fotografija in fotografiranje do vstopa v Srednjo tehniško šolo že tako zaznamovala, da si je s pomočjo očeta ob začetku šestdesetih let 20. stoletja kupil kakovosten fotoaparat. Fotografije, ustvarjene s tem fotoaparatom, so ga, kot je omenil ob neki priložnosti, dokončno potegnile v fotografski svet. S fotoaparatom je beležil kroniko razreda, šole in življenja najstnikov, pri tem pa že začel eksperimentirati s fotografskimi tehnikami. K dokončni odločitvi, da mu fotografiranje postane življenjski poklic, ga je spodbudil vodja fotografskega krožka na srednji šoli, slavist prof. Jože Filo. Mlade navdušene fotografe je vodil skoraj neopazno, jih le spremljal, jim nevsiljivo sugeriral, kaj naj fotografirajo in kako, zato so se pravzaprav počutili kot samostojni fotografski ustvarjalci. V tem času se je Čerin poglabljal tudi v teorijo fotografiranja in fotografije. »To je bilo večkrat moje edino branje pred spanjem,« je povedal.
S pričetkom študija na Višji tehniški šoli v Mariboru se je zapisal dokumentarni fotografiji. Začel je sodelovati s študentskim listom Katedra, kjer je sčasoma postal urednik fotografije. Po njegovi zaslugi je ostalo dokumentirano zelo razgibano mariborsko študentsko življenje druge polovice šestdesetih let 20. stoletja. Vsakdanji kruh si je pričel služiti kot fotoreporter Večera. V sedemdesetih letih je presedlal k osrednjemu slovenskemu časniku Delo, kjer je ostal četrt stoletja. Njegovih fotografij ne najdemo samo v časniku Delo, temveč tudi Delovih v revijah Jana, Teleks, Stop in od začetka izhajanja tudi v najbolj branem slovenskem časniku Slovenske novice. Obenem je ostal zvest Večerovi hiši. Med drugim je objavljal v Večerovi najbolj brani jugoslovanski reviji Kaj. Njegove dokumentarne in umetniške fotografije so bile objavljene tudi v zagrebškem Startu.
Bogo Čerin je v dokumentarno fotografijo zavestno vključeval nenavadne motive, kot so ekstremne situacije v človeškem življenju, najočitneje izražene v športu in v najbolj nesrečnih trenutkih na cestah. Pazil je na kompozicijo in estetiko motivov, saj je vedel, da edino to vzbudi pozornost občinstva.
Njegove fotografske ambicije je povsem izpolnila umetniška fotografija ženskih aktov. Bila je nadaljevanje njegovih reporterskih posnetkov žena v življenjskem okolju, ki do njih ni bilo vedno najprijaznejše. Z umetniško fotografijo aktov je postavil spomenik ženskosti in ženski lepoti.
Čeprav morda sam ni bil takega mnenja, je tudi njegova reporterska fotografija močno zaznamovala dogodkov in prireditev polno življenje v severovzhodni Sloveniji od sredine šestdesetih let 20. stoletja do začetka novega stoletja. Skoraj ni bilo dogodka, ki ga ne bi skozi svoj objektiv za zgodovino ohranil Bogo Čerin.
Bogo Čerin je na Pedagoški fakulteti v Mariboru med letoma 1989 in 2006 predaval fotografsko oblikovanje. Bil je med pobudniki ustanovitve Fotogalerije Stolp v Mariboru in od začetka do leta 1994 tudi njen vodja. Bil je član Fotokluba Maribor in njegov dvakratni predsednik, med letoma 1978 in 1983 ter od 1995 do 2002. Postal je tudi član umetniškega sveta Fotografske zveze Slovenije ter častni član številnih društev in fotografskih zvez. Med najprestižnejšimi je bilo njegovo članstvo v Londonskem salonu fotografije, v katerega je bil sprejet leta 2000 kot prvi mojster fotografije iz Slovenije. Kot uglednega mednarodnega fotografa so ga vabili v žirije mednarodnih fotografskih razstav. Za svoje umetniške dosežke je prejel številne nagrade, med njimi nagrado Mednarodne fotografske zveze (FIAP). Leta 2000 je francoska fotografska revija Photo med 40.000 prispelimi fotografijami iz 70 držav uvrstila Čerinove fotografije v finalni zbor. Prav tako so se njegove fotografije uvrstile v finale na fotografski razstavi v Tokiu leta 2001. Mojster umetniške fotografije Bogo Čerin je pripravil več kot štirideset samostojnih razstav in z njimi gostoval v številnih evropskih državah in drugod. Udeležil se je tudi več kot 560 skupinskih razstav in razstavljal na štirih celinah. Za svoje fotografsko umetniško ustvarjanje je prejel mednarodni naziv mojstra umetniške fotografije. Maribor se je njegovemu umetniškemu opusu poklonil leta 1997 s podelitvijo Glazerjeve listine za številne izjemne uspehe na fotografskih razstavah doma in v tujini.
Spadal je med mednarodno uveljavljene fotografe. V zgodovino fotografije se je zapisal z umetniško fotografijo ženskega akta. Umrl je 19. julija 2017 v Mariboru.


Avtorica razstave in zloženke: Mira Grašič
Razstavljene fotografije so iz donacije dedinj Boga Čerina Muzeju narodne osvoboditve Maribor
Fotografski muzej Maribor, maj, junij 2019




View Event →
VISOK POLET S TEBOJ - Otvoritev razstave + SHUGA COAT
May
25
8:00 PM20:00

VISOK POLET S TEBOJ - Otvoritev razstave + SHUGA COAT

visokpolet.jpg

Pesniško – ilustratorska razstava Visok polet s teboj, se ukvarja z interdisciplinarnim povezovanjem ilustracije in poezije. Razstava je nastala iz želje po prepletanju konceptualnih likov High Fly* Dijane Hojski in pesmi Toma Vebra, ki se ukvarjajo z bivanjsko in LGBTQ tematiko. Razstava Visok polet s teboj prikazuje surrealistična bitja, katerih misli se izražajo skozi povezavo s poezijo. Liki predstavljajo edinstvene posameznike, kateri spremljajo ilustratorko v njenem realnem življenju. V likih vidi sopotnike, včasih tudi prijatelje, zato jih želi skozi poezijo, v obliki njihovih misli približati tudi obiskovalcem. Misli tako izražajo njihovo osebnost in karakteristike, ki jih nosijo v sebi. Tako lahko postane ilustracija več kot samo slika, lahko se pretvori v nekaj globljega, morda celo v svojo zgodbo.

Na otvoritvi razstave bo Tom Veber predstavil tudi nekaj pesmi iz pesniškega prvenca Točka preloma, katere sooblikujejo razstavo. Zbirko si boste lahko na dogodku zagotovili po simbolični ceni. Proti prostovoljnemu prispevku pa si boste lahko zagotovili tudi kopije High Fly likov Dijane Hojski.

Dogodek bo povezoval Vito Zakrajšek Čahuk.

Vabljene in vabljeni!

*High Fly je znamka, ki skozi ilustracijo, umetniška dela in oblikovanje, izraža visok polet skozi domišljijski svet Dijane Hojski.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Tom Veber rojen 2. 6. 1995 v Mariboru je v času izobraževanja na Srednji šoli za Gostinstvo in Turizem Maribor začel z ustvarjanjem na umetniškem področju. Bil je član ansambla gledaliških skupin Gnosis in English Student Theatre, pel pa je tudi v Akademskem pevskem zboru Maribor. Po zaključku srednje šole sodeluje v gledaliških predstavah v gledališču Glej, klubu Tiffany in v Plesnem teatru Ljubljana. Predvsem pa se v zadnjem času posveča literarni dejavnosti. Pesmi objavlja v revijah: Mentor, Dialogi, Poetikon, Literatura, sodeluje na Pesniških slamih in gostuje po Sloveniji s poetično monodramo Realizem je rezerviran za klovne, osnovano na avtorski poeziji s katero je nastopil na festivalih Poleti v Nuk in na Trnfestu. Je zmagovalec Pesniške olimpijade 2018, uvrstil pa se je tudi v finale Pesniškega turnirja 2019. Njegove pesmi so prevedene v nemščino, angleščino, hrvaščino, madžarščino in v grščino. V soorganizaciji MKC Maribor in organizacije Maribor skozi rožnata očala je organiziral enega izmed prvih LGBTQ literarnih večerov v Mariboru z naslovom Mlada slovenska lezbična in gejevska literatura z gostjo Suzano Tratnik. Letos je izšel njegov pesniški prvenec Točka preloma pri Literarni hiši Maribor, prav pa tako pa je letos postavil razstavi Brstenje in Stičišča kjer se je ukvarjal s prostorsko postavitvijo poezije.

Dijana Hojski se je rodila 20.9.1998 v Mariboru. Po zaključeni osnovni šoli v Dupleku se je vpisala na II. gimnazijo v Mariboru. Po letu in pol se je prepisala na Poklicno trgovsko šolo Maribor, širše znano kot texas mariborskih srednjih šol. Liki predstavljani v razstavi so se rodili prav tam, v zmešnjavi dolgočasja in demotivacije. Po zaključku Trgovske šole, pa se je vpisala na Višjo lesarsko šolo v Mariboru, kjer trenutno obiskuje drugo leto dvoletnega programa Oblikovanje materialov. Čeprav je njena prava strast risanje, se zelo rada udejstvuje pri projektih, ki ji prinesejo nova znanja. Že dve leti sodeluje s društvom Hiša, kjer je lani grafično oblikovala letak projekta Živo mesto in sodelovala pri projektu mestne osvetljave Lumina, hkrati pa preureja tudi notranje prostore ter predmete za to društvo. Riše že od malih nog, a je to njena prva razstava, s katero se želi predstaviti širši javnosti. High Fly je njeno umetniško ime za katerim predstavlja svojo umetnost; risanje, slikanje, grafično oblikovanje ter oblikovanje in izdelovanje izdelkov iz lesa.





View Event →
Razstava ampelografskega atlasa
May
25
11:00 AM11:00

Razstava ampelografskega atlasa

staratrta.jpg

V počastitev Svetega Urbana, zavetnika vinogradov in vinske trte bomo na njegov god, v soboto, 25. maja 2019 ob 11. uri v Hiši stare vtrte predstavili Ampelografski atlas – upodobitev sort vinske trte, ki jih je v petdesetih in šestdesetih letih 20. stoletja izdelala naslikala hrvaška akademska slikarka Greta Turković (1896-1978), po njej pa so študijsko prepoznavali sorte vinske trte skorajda vsi študentje vinogradništva v tedanji Jugoslaviji.
Dve upodobljeni sorti izhajata tudi iz Slovenskih vinorodnih območij.
Razstavo pripravljamo skupaj s Turistično skupnostjo in mestom Novi Vinodolski – lanskoletnim dobitnikom potomke Stare trte, ki bo k razstavi prispevalo tudi nekaj svojih eksponatov.
Vljudno vabljeni!



View Event →
Mednarodni muzejski dan v UGM
May
18
10:00 AM10:00

Mednarodni muzejski dan v UGM

ugm1.jpg

Mednarodni muzejski dan v UGM
brezplačen ogled razstav + aktivnosti za družine
UGM, Strossmayerjeva 6
sobota, 18. maj 2019, 10.00-18.00

Tudi letos praznujemo svetovni praznik muzejev in galerij – mednarodni muzejski dan, ki je vsako leto 18. maja. V UGM se pridružujemo praznovanju z retrospektivno razstavo mariborske fotografinje Zore Plešnar ter razstavo Branko Rudolf in začetki UGM. Na ta dan bomo organizirali kolesarsko vodstvo Po poteh Ivana Dvoršaka ter medgeneracijsko ustvarjalnico z naslovom Otroške igre. Obisk UGM bo skozi ves dan prost, udeležba na dogodkih pa brezplačna. Na mednarodni muzejski dan pa boste lahko v UGM trgovini izkoristili tudi 30% popust na izbrane publikacije UGM.

VABLJENI!


View Event →
Umetnost v gibu - fotografska razstava Saše Huzjaka
May
17
to May 31

Umetnost v gibu - fotografska razstava Saše Huzjaka

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Razstava "Umetnost v gibu" predstavlja presek delovanja fotografa Saše Huzjaka na področju plesa, kateri je osrednja tema šestega Tedna ljubiteljske kulture (17. do 26. maja), kot vseslovenske predstavitve ustvarjalnosti v sodobni družbi.

Umetniški program na otvoritvi razstave izvajajo: glasbenica Špela Huzjak, ter plesalki Anja in Nadja Spasovski (Plesna Izba Maribor). Prisrčno vabljeni!

Otvoritev razstave: petek, 17. 5. 2019 ob 18:00 v razstavišču Karlinia, Karantena (mansarda), Pobreška cesta 20, Maribor.

Razstava bo na ogled do 16. 6. 2019.

Teden ljubiteljske kulture JSKD izpostava Maribor

- - - - -

Saša Huzjak je rojen leta 1977 v Koprivnici (Hrvaška). Končal je študij informatike na Fakulteti organizacije in informatike v Varaždinu in se od takrat naprej poklicno ukvarja s spletnim in grafičnim oblikovanjem, programiranjem ter fotografiranjem.

S fotografijo se ukvarja že od mladosti, zadnjih deset let bolj intenzivno in profesionalno, predvsem s koncertno, plesno in odrsko fotografijo. Njegove fotografije so objavljene v številnih časopisih doma in v tujini, CD/DVD ovitkih, knjigah, plakatih in spletnih straneh. Od leta 2005 živi in dela v Mariboru.

Več informacij na www.sasahuzjak.com.


View Event →
Otvoritev razstave Ajde Podgorelec
May
15
to Jun 20

Otvoritev razstave Ajde Podgorelec

ajda.jpg

Vljudno vabljeni na odprtje prve samostojne slikarske razstave AJDE PODGORELEC z naslovom RAZTANČIČEVANJE, ki bo v sredo, 15. maja 2019, ob 18. uri v prostorih Galerije Media Nox na Židovskem trgu.
Dogodek bodo z glasbo pospremili dijaki II. gimnazije Maribor.

Razstavo bo slavnostno otvoril ravnatelj II. gimnazije Maribor,
mag. Ivan Lorenčič.

»Oči so zrcalo duše in odražajo vse, kar se zdi skrito; in kot zrcalo odražajo tudi osebo, ki jih gleda.« Paulo Coelho, Rokopis iz Akre

Razstava oljnih ter pastelnih slik na steklo in zrcalo bo na ogled do 20. junija 2019.

AJDA PODGORELEC (2000, Ptuj)

Ajda Podgorelec je dijakinja 4. letnika II. gimnazije Maribor, ki je svoj izjemen slikarski talent kalila predvsem na šolskih likovnih delavnicah pod mentorstvom Natalije Rojc Črnčec.
Raztančičenje je njena prva samostojna razstava slik na steklo in ogledala v galerijskih prostorih, čeprav so njena dela bila že nekajkrat razstavljena na šolskem razstavišču. Prav tako je bila tri leta zaporedoma prejemnica Prešernovih priznanj, ki jih strokovna žirija II. gimnazije podeljuje talentiranim dijakom na področju umetniškega izražanja, in sicer je od tega dvakrat prejela priznanje za prvo mesto na likovnem področju (2017, 2019).
Kot pravi sama, slika od kar pomni in temu bi rada posvetila tudi svojo prihodnost, za začetek z vpisom na Oddelek za slikarstvo Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani.




View Event →
UG Mb 2018/19 #11: Matej Modrinjak
May
11
5:00 PM17:00

UG Mb 2018/19 #11: Matej Modrinjak

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Vas in vaše prijatelje vabimo na odprtje enajste razstave v Ulični galeriji v Mariboru. Platno bo z ustvarjanjem v živo zapolnil vizualni umetnik Matej Sajko Modrinjak.

Turiya / četrti
Delo ponazarja zavest, kot je opisano v vedskih teksith (Mandukya Upanishad). Stanja zavesti so: budno stanje, spanec, globok spanec. Ter Turiya (četrti). Fotografirano s fotoaparatom POLAROID.

Matej Sajko Modrinjak, Mag.art. je vizualni umetnik, živi v Mariboru. Zaključil Akademijo za umetnost na Dunaju (2005). Sodeluje v skupnosti GT22, v Fotografskem muzeju Modrinjak in širše.

~

Turiya / the fourth
The work is trying to illustrate consciousness, as described in Vedic texts (Mandukya Upanishad). The states of consciousness are: waking, dreaming, deep sleep. And Turya (the fourth). Pictures were made with a POLAROID camera.

Matej Sajko Modrinjak, Mag.art. is working in the field of photography, video, new media. Artist, graduated at the Academy of Fine Arts Vienna. Living in Maribor and is actively involved in the local cultural scene.

Odprtje: sobota, 11. 5. 2019 ob 17:00 | Na ogled do: 7. 6. 2019 | Ulična galerija Fundacije Sonda in TAM-TAMa.

Kurator: sonda21
Produkcija: Tam-Tam mestni plakati / Ustanova Fundacija Sonda / GT22 / Alveola d.o.o


View Event →
Maess Anand, Tina Konec: Risba kot organizem
May
10
to Jun 8

Maess Anand, Tina Konec: Risba kot organizem

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Risba kot organizem
Tina Konec, Maess Anand
KiBela / MMC KIBLA
10. 5.–8. 6. 2019
odprtje razstave v petek, 10. maja 2019, ob 19. uri

Vabljeni na odprtje razstave, naslovljene Risba kot organizem, slovenske umetnice Tine Konec in poljske umetnice Maess Anand, ki bo v petek, 10. maja 2019, ob 19. uri v KiBeli, prostoru za sodobno umetnost v MMC KIBLA na Ulici kneza Koclja 9 v Mariboru.

Razstava je zasnovana kot pogovor med dvema risarkama, ki izpostavljata risbo kot živ organizem znanstvenega in emocionalnega raziskovanja, ki jo razvijata do likovnega vrhunca. Predstavljata opus risb, ustvarjen na tradicionalen, analogen način, pri čemer še zmeraj ohranjata edinstvenost izvedbe.

Umetnici delujeta v istem mediju; skupno jima je tudi upodabljanje mikro-kozmosa celic ali kristalov. Maess tako upodablja mikro svet človeka v boju s smrtjo, medtem ko Tina predstavlja kontrast različnih mikro življenj v svetu narave. Maessine risbe rakastih obolenj so izrazito ekspresivne, z uporabljenimi močnimi rdečimi odtenki, ki nas že z distance opozarjajo na potencialno realnost nevarnosti. Risba Tine Konec je, na drugi strani, monokromna in s tem tudi nežnejša, izvedbeno pa vzbuja vtis prostorskega lebdenja.

Maess Anand, Duktalni karcinom – študija,
flomaster na papir, 100 x 70 cm, Yaddo, 2018 (detajl)

Tina Konec, Kristalizacija 5,
tuš na paus papir, 71 x 100 cm, 2018 (detajl)

KiBela / MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor


View Event →
AnKo – Andreja Džakušič in Keiko Miyazaki: In-between / Vmes
May
9
to Jun 1

AnKo – Andreja Džakušič in Keiko Miyazaki: In-between / Vmes

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

AnKo – Andreja Džakušič in Keiko Miyazaki
In-between / Vmes
četrtek, 9. maja 2019, ob 19. uri – odprtje
petek, 10. maja 2019, ob 10. uri – zajtrk z umetnicama

Vabljeni na performans in odprtje razstave umetniškega tandema AnKo – Andreja Džakušič in Keiko Miyazaki, naslovljene In-between / Vmes v četrtek, 9. maja 2019, ob 19. uri, v razstavnem prostoru artKIT.

V petek, 10. maja 2019, ob 10. uri pa vabljeni še na zajtrk z umetnicama, ki prihajata iz različnih kultur, kar predstavlja osnovo njunega raziskovanja zmožnosti prilagajanja na razmere v novem okolju, pri čemer primerjata različne vzorce obnašanja in načine komuniciranja.

V umetniškem aktu, naslovljenem In-between / Vmes, nas želita Andreja Džakušič in Keiko Miyazaki soočiti s preteklimi razmerji na vizualno-poetičen, pa še vedno družbeno-kritičen način. In-between je trenutek med prej in potem, usodni trenutek preloma med neizpodbitno preteklostjo in negotovo prihodnostjo, ki šele mora nastopiti.

Razstava je na ogled do 1. junija 2019.

artkit, Glavni trg 14, Maribor


View Event →
Ad hoc
Apr
26
to May 9

Ad hoc

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Na povabilo festivala Slovenski Dnevi knjige v Mariboru gostimo v galeriji Media Nox izbor šestnajstih del iz nabora več kot petdesetih stvaritev, ki so nastale v sklopu cikla Ad hoc.

Uradna otvoritev razstave se bo zgodila v petek, 26. aprila 2019, ob 17. uri. Na avtorsko interpretirano poezijo Davida Bandlja bosta v živo ustvarila vizualni odziv slikarka in ilustratorka Mojca Sekulič Fo ter glasbeni odziv kitarist in skladatelj Samo Salamon.

Dogodek, na katerem predstavljamo cikel Ad hoc, ki povezuje literaturo, likovno umetnost in glasbeno improvizacijo, poteka v organizaciji LUD Literatura v Trubarjevi hiše literature v Ljubljani.

Razstavljajo: Ciril Horjak, Andreja Gregorič, Silvester Plotajs Sicoe, Polona Lovšin, Peter Škerl, Mojca Sekulič Fo, Martin Ramoveš, Mirko Malle, Alenka Sottler, Adriano Janežič in Izar Lunaček.


ℹ️ Razstava bo na ogled do 9. maja 2019. ℹ️

❗️Vstopnine ni❗️

📖 Užitek &. Užitek? Užitek! 📖

Celoten program festivala: mkc.si/sdkvmb-program
Prizorišča: mkc.si/sdkvmb-prizorisca
Festival nam pomagajo pripravljati: mkc.si/sdkvmb-partnerji

Festival pripravlja MKC Maribor


View Event →
Karta situacije
Apr
25
7:00 PM19:00

Karta situacije

karta.jpg

KARTA SITUACIJE
odprtje razstave v četrtek, 25. 4. 2019, ob 19. uri
KIBLA Portal, Valvasorjeva 40, Maribor

KARTA SITUACIJE je skupinska razstava umetnikov, udeležencev programa gostujočih rezidenc mednarodnega projekta Tvegaj spremembo / Risk Change, ki so dve leti potovali med različnimi lokacijami v Evropi (Żejtun na Malti, Novi Sad v Srbiji, Marseille v Franciji, Budimpešta na Madžarskem in Rijeka na Hrvaškem).

Razstava z vidika sedmih umetniških pozicij mapira in se odziva na zdajšnje, sicer historično kontinuirane strukturne spremembe s poudarkom na sodobnih migracijah oziroma kompleksnih ter stratificiranih oblikah človeške mobilnosti. Njihove vzroke in posledice, sprožene in pogojene z nestabilnimi geopolitičnimi razmerji moči, tehnološkim razvojem in okoljskimi spremembami, sodelujoči umetniki zaznavajo in se nanje odzivajo z uporabo raznolikih zvočnih, tekstualnih, performativnih in vizualnih strategij – na nivoju osebne, intimne ter kolektivne izkušnje.

Razumevanje različnih oblik človeške mobilnosti, od umetnika in neregistriranega delavca do pregnanega begunca, kot marginalnih (ali obrobnih) postulatov sodobne družbe, idejno povezuje razstavljena dela.

Zavedanje in aktivacija potenciala sodobnih migracij – kot priložnosti za izmenjavo znanj in vrednot, ki krepijo solidarnost, generirajo nove načine dekodiranja sodobnega sveta – in kreativne oblike mišljenja so nujno potrebni za kreiranje novodobne družbene realnosti.

Umetnost razširja družbeno; univerzalno in partikularno sta paradigmi, katerih sinteza se odslikava prav tukaj – v polju umetniškega, interdisciplinarnega – v pregibih, premikih, prekinitvah in prepletih.

Umetniki:
Nataša Berk
OR poiesis
name:
Simon Macuh
Eric Orbino
Vlado Repnik
Max Abend

Razstava je zaključni dogodek programa gostujočih rezidenc projekta Risk Change / Tvegaj spremembo (2016–2020), ki so se, v sodelovanje s projektnimi partnerji, odvijale v petih evropskih mestih: Żejtun – FOPSIM, Foundation for the Promotion of Social Inclusion in Malta (MT), Novi Sad – MSUV :: МСУВ Muzej savremene umetnosti Vojvodine (RS), Marseille – ACAX Agency for Contemporary Art Exchange (FR), Budimpešta (HU) in Rijeka – MMSU Muzej moderne i suvremene umjetnosti (HR).

Projekt RISK CHANGE (2016–2020) sofinancira program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije.
KID KIBLA sofinancirata Mestna občina Maribor in Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.


View Event →
Odprti gozd / atelje - Slađana Matić Trstenjak
Apr
25
to Jun 29

Odprti gozd / atelje - Slađana Matić Trstenjak

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Slađana Matić Trstenjak
ODPRTI GOZD / ATELJE
OPEN FOREST / STUDIO

25. 4. - 29. 6. 2019

(SI)
ODPRTI GOZD - ATELJE
Magistra likovnih umetnosti Slađana Matić Trstenjak, rojena v Doboju v Bosni in Hercegovini, je leta 2010 uspešno zaključila študij slikarstva na Akademiji likovnih umetnosti v Širokem Brijegu Univerze v Mostarju. Danes živi in ustvarja v Mariboru, kjer je na likovni sceni že dobro poznana.

Tokrat se Slađana predstavlja v mariborskem razstavišču Hladilnica, delu alternativnega kulturnega središča Pekarna, ki pa je že dolgo tudi eno redkih središč urbane kulture in subkulture pri nas.

Slađana Matić Trstenjak je pripravila tako imenovano ateljejsko razstavo, kar pomeni, da bo umetnica dva meseca na razstavi vsakodnevno prisotna, saj jo bo v konstantnem delovnem procesu nadgrajevala in dopolnjevala. Predstavlja se nam s slikami zadnjih treh let, ki jih žanrsko druži gozdna tematika.

Navkljub temu, da umetnica že od zaključka likovne akademije vztrajno slika gozdne krajine, pa to v njenem primeru pomeni vse kaj drugega kakor klasično, dejansko krajinarstvo. Slađana status krajine spreminja v dramatične dogodke iz njenega otroštva, bazirajočih na spominih na zadnjo balkansko vojno. Umetnica prihaja iz manjšega kraja Žepče, ki leži v dolini, skozi katero teče reka Bosna, obdano s hribovji, ogromnimi zelenimi površinami ter gozdovi, ki so umetnici v otroštvu predstavljali igrišče, po vojni so pa postali le še nevarna območja, kjer je zadrževanje zaradi številnih min še danes prepovedano. V njenem slikarstvu tako gozdna krajina ne predstavlja naključnosti, temveč gre za introvertirano raziskovanje lastnih psiholoških stanj skozi prizmo slikarstva. Njene gozdne krajine z močnimi kontrasti predstavljajo večni konceptualni dualizem dobrega in zlega, vendar, kot poudarja Matić Trstenjakova in kar odzvanja tudi v njenih umetniških delih, nobena stvar ne more zasenčiti naše lastne notranje svetlobe.

Slađana ustvarja neobremenjeno. Že izbira formata platna, ki ga vsakič znova postavi na štafelaj, ji predstavlja izziv. Motivi in vsebina se sicer tematsko ponavljajo, vendar jih umetnica pri tem spretno nadgrajuje, tako da delujejo sveže in navdihujoče. Njena barvna paleta se je z leti posvetlila, postala je bolj topla, večajo pa se tudi njene ploskovne površine. Podobe so vse bolj abstrahirane, temeljni gradniki slike – drevesa – sčasoma postajajo neprepoznavna, prav kakor otroški spomini, ki počasi izginjajo. Skozi zgodbo dreves gradi in izraža ekspresijo ter emocije, ki se kažejo v močnem koloritu, barvnih kontrastih, pri čemer izstopa predvsem črna, ki je pravzaprav zgolj kontrast vsem barvam.

Umetnica slika po plasteh: najprej celotno platno prebarva, da prekrije belino in tako ohrani likovnost. Nato sledi druga plast, s katero sicer ustvarja zgodbo, vendar, kot pravi sama, prične z neobremenjenim čečkanjem po platnu, s krokijem. Ne dela študij, temveč slika neposredno na platno; ustvarja torej ad hoc, a hkrati je ves čas pozorna na likovno kompozicijo, z mislimi pa je usmerjena k vsebini. Umetnica namreč želi, da tudi njo, ustvarjalko, izdelek preseneti. Slika ploske površine, na katerih zasledimo močne črne konture in tudi črne ploskve; poleg akrilnih barv uporablja tudi raznolike pastele in krede ter celo alkoholne markerje, ki pa se po sebi ne morejo več prekriti, zato sliko dograjuje se s kolaži, torej papirji, ki jih prilepi na platno z namenom, da ali prekrije naslikano ali pa da postane papir nek podaljšek slike, ki sega preko roba, padajoč kakor slap ali kakor divje razvejane poti, ki jih ne zmoremo več obvladovati. Kolaži so nadomestek manjkajočih elementov, ki nakazujejo pot iz slike ali neko kompozicijsko rešitev. Umetnica namreč pravi, da jo včasih rob slike zmoti: da bi se le-ta morala nadaljevati, kar zato stori s kolažem, ki ga ponavadi prekrije kar z alkoholnim markerjem.

Slađana gre vsakič znova korak naprej. Ob ustvarjanju se velikokrat zgodi, da ob gradnji kompozicije namenoma uničuje detajle, s čimer pa delo v finalnem zaključku tudi pridobi. Umetnica namreč posega v polje abstrakcije, čeprav njena dela na prvi pogled delujejo ploskovito. Prepoznamo krošnje dreves, dojemamo naslikane bregove: hkrati pa njen izdelek gotovo ne išče realizma ali nekega nadomestka le-tega. Naslikana je krajina, ki je v modernem pogledu postala nadomestek človeške drame. Nadomešča bitnostno dimenzijo, saj gre za docela subjektivni ekspresionizem, za čustveno krajino, ki jo lahko doživljamo kot izziv, ki naj nas preseli v možno doživetje tistega, kar smo začeli imenovati "štimunga" in kar bi lahko prevedli kot razpoloženje. Tudi Dante denimo v prvem spevu svojega Inferna govori o selvi oscuri, črnem gozdu, ki simbolizira zaton racionalnega življenja, neko izgubo ali izgubljenost bivajočosti, ki postane temačna in skrivnostna. Dante s tem postaja arche oziroma pravzor umetnosti modernega časa, saj je prvi pokazal, kaj je storiti modernemu umetniku, da bi znotraj lastnega umetniškega polja zaobjel celotno zgodovino in znanost neke dobe: ustvariti mora nič manj kot edinstveno mitološko celoto, ki jo v fragmentih v obliki sveta gleda pred seboj. Povsem samovoljno, čisto individualno mora povezati alegorični in zgodovinski moment ter ustvariti delo, ki je kot tako svet zase.

Da je na sliki barva neodvisna od resnične barve stvari, so vedeli že impresionisti. A otroško naivnost umetnice, ki jo vodi k svetlobi - če povlečemo niti iz umetnostne zgodovine - najdemo denimo pri fauvistih, tistih umetniških "divjakih", ki so vztrajali v naivnosti poenostavljanja oblik in ploskovitih nanosih barv brez plastične modelacije in perspektive, z močno barvno tonaliteto in močnimi kontrasti. Vse te značilnosti najdevamo tudi v delih umetnice Slađane Matić Trstenjak, ki skozi svoje abstrahirane gozdove oziroma slike izraža izrazito osebni psihološki in čustveni odziv kot odraz razpoloženja ter duhovnega doživetja naslikanega.

"Na sredi svojega življena pota sem gozdu črnemu zašel v globine," je rekel Dante. Na to mu Trstenjakova odgovarja z odločnim, hkrati pa nevsiljivim umetniškim izrazoslovjem, ki se ne pusti vkalupiti, opazovalcu pa načrtno prepušča tisto, kar je najbolj pomembno: poslednjo sodbo.

"Vi, ki vstopate: vsak up pustite." Tukaj namreč govori umetnica.

Nina Jeza, Artists&Poor's


ŽIVLJENJEPIS
Slađana Matić Trstenjak je rojena 29. 7. 1985 v Doboju, BiH. Leta 2010 je magistrirala slikarstvo pri prof. Antunu Borisu Švaljeku na ALU Široki Brijeg, Univerza Mostar. Je članica: HDLU (Zagreb, Hrvaška), HKDM (Maribor, umetniški vodja Likovne sekcije Milena Lah), ZDSLU (Ljubljana), DLUM (Maribor, podpredsednica) in ULUBiH (Sarajevo, BiH). Dosedaj je imela štiriindvajset samostojnih in preko devedeset skupinskih razstav. Živi in dela kot samozaposlena v kulturi v Mariboru.


View Event →
Karta situacije – Risk Change razstava
Apr
25
to Jun 19

Karta situacije – Risk Change razstava

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

KARTA SITUACIJE
25. 4.–19. 6. 2019
KIBLA Portal, Valvasorjeva 40, Maribor

KARTA SITUACIJE je skupinska razstava umetnikov, udeležencev programa gostujočih rezidenc mednarodnega projekta Tvegaj spremembo / Risk Change, ki so dve leti potovali med različnimi lokacijami v Evropi (Żejtun na Malti, Novi Sad v Srbiji, Marseille v Franciji, Budimpešta na Madžarskem in Rijeka na Hrvaškem).

Umetniki:
Nataša Berk
OR poiesis
name:
Simon Macuh
Eric Orbino
Vlado G. Repnik
Max Abend

Razstava z vidika sedmih umetniških pozicij mapira in se odziva na zdajšnje, sicer historično kontinuirane strukturne spremembe s poudarkom na sodobnih migracijah oziroma kompleksnih ter stratificiranih oblikah človeške mobilnosti. Njihove vzroke in posledice, sprožene in pogojene z nestabilnimi geopolitičnimi razmerji moči, tehnološkim razvojem in okoljskimi spremembami, sodelujoči umetniki zaznavajo in se nanje odzivajo z uporabo raznolikih zvočnih, tekstualnih, performativnih in vizualnih strategij – na nivoju osebne, intimne ter kolektivne izkušnje.

Razumevanje različnih oblik človeške mobilnosti, od umetnika in neregistriranega delavca do pregnanega begunca, kot marginalnih (ali obrobnih) postulatov sodobne družbe, idejno povezuje razstavljena dela.

Zavedanje in aktivacija potenciala sodobnih migracij – kot priložnosti za izmenjavo znanj in vrednot, ki krepijo solidarnost, generirajo nove načine dekodiranja sodobnega sveta – in kreativne oblike mišljenja so nujno potrebni za kreiranje novodobne družbene realnosti.

Umetnost razširja družbeno; univerzalno in partikularno sta paradigmi, katerih sinteza se odslikava prav tukaj – v polju umetniškega, interdisciplinarnega – v pregibih, premikih, prekinitvah in prepletih.

Razstava je zaključni dogodek programa gostujočih rezidenc projekta Risk Change / Tvegaj spremembo (2016–2020), ki so se, v sodelovanje s projektnimi partnerji, odvijale v petih evropskih mestih: Żejtun – FOPSIM, Foundation for the Promotion of Social Inclusion in Malta (MT), Novi Sad – MSUV :: МСУВ Muzej savremene umetnosti Vojvodine (RS), Marseille – ZINC, Arts et Cultures Numériques (FR), Budimpešta – ACAX Agency for Contemporary Art Exchange (HU) in Rijeka – MMSU Muzej moderne i suvremene umjetnosti (HR).

Projekt RISK CHANGE (2016–2020) sofinancira program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije.
KID KIBLA sofinancirata Mestna občina Maribor in Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.


View Event →