Razstava

Filtering by: Razstava
 Andrej Lamut - prodajna razstava
Feb
28
to Jun 2

Andrej Lamut - prodajna razstava

lamut.jpg

Na prvi prodajni razstavi v letu 2019 predstavljamo mladega fotografa Andreja Lamuta in njegovo najnovejšo fotografsko serijo Mnemosis. Izbor fotografskih del iz serije bo na prodaj. Pridite in odnesite umetnost v svoj dom!

Mnemosis je tretja obsežnejša fotografska serija v avtorjevem ustvarjalnem opusu. Z njo se odmika od prikazovanja materialne stvarnosti in gledalcu razodeva prostrane notranje svetove, prepredene z nerazložljivimi, pogosto fantazijskimi podobami. Andrej Lamut v svoji seriji Mnemosis raziskuje spremenjeno stanje zavesti, poimenovano dnevna parahipnagogija. To je stanje med spanjem in budnostjo, ki ga spremljajo fantazme, miselni prebliski ali nenadne ideje, ki so pozabljene v trenutku, ko doživetje mine in se posameznik zave svoje okolice.

Mnemosis je utelešenje tistega, kar ostane v zavesti po parahipnagogični epizodi: vizualna materializacija nedostopnih, oddaljenih misli in podob, za katere posameznik ve, da so obstajale v njegovi zavesti, vendar v spomin ne more priklicati njihove vsebine. Lamut s fotografijami iz serije ne poustvarja spominov iz lastnih parahipnagogičnih doživetij, ampak ustvarja arhetipske podobe, s katerimi želi v gledalcu vzbuditi občutke, podobne tistim, ki spremljajo tovrstna doživetja. Lamutove fotografije ne nosijo jasno razpoznavnih sledov časa, prostora ali zabeleženega dogodka. Motivi na njih so v neprestanem ponavljanju, ujeti v brezčasje svojega obstoja.

Serija Mnemosis je nastala v okviru projekta PARALLEL, evropske platforme za fotografijo, namenjene mednarodni promociji obetavnih fotografov in kustosov. Andrej Lamut je postal del platforme na povabilo UGM, ki je slovenska članica PARALLELa. 

Andrej Lamut je fotograf mlajše generacije, ki pri svojem delu raziskuje različne analogne in digitalne fotografske tehnike. Fotografije so zanj več kot le nosilci podobe. Razume jih kot fizične objekte, ki morajo biti videni, občuteni in izkušeni. Proces ustvarjanja dela ter njegova prezentacija sta zanj enako pomembna kot sama podoba. Leta 2016 je s pohvalo magistriral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, za svoje delo pa je prejel številne nagrade, med drugim tudi študentsko Prešernovo nagrado ALUO ter priznanje za najbolje oblikovano knjigo v sekciji monografske in bibliografske izdaje na 33. Slovenskem knjižnem sejmu. Kot mladi umetnik je predstavljal Slovenijo v prvem ciklu mednarodne fotografske platforme PARALLEL - European Photo Based Platform, v sklopu katere je svoja dela predstavil na festivalu FORMAT v Veliki Britaniji in Organ Vida na Hrvaškem.




View Event →
Zora Plešnar – retrospektiva
Apr
19
to Aug 4

Zora Plešnar – retrospektiva

56764640_10156140435462647_3309909636060020736_o.jpg

Zora Plešnar – retrospektiva
UGM, Strossmayerjeva 6
19. april – 4. avgust 2019
otvoritev: 19. april 2019, 19.00

kustosinja razstave: Andreja Borin
razstavo bo odprl: Stojan Kerbler, mojster fotografije

Umetnostna galerija Maribor s ponosom predstavlja prvo pregledno razstavo fotografij Zore Plešnar (1925), najvidnejše slovenske fotografinje sedemdesetih in osemdesetih let prejšnjega stoletja. Fotoklubu Maribor se je pridružila leta 1968 in dve leti pozneje − kot edina ženska − sodelovala na prelomni razstavi fotografske skupine Mariborski krog, ki si je prizadevala za avantgardni modernizem. V okolju odličnih fotografov (Ivan Dvoršak, Zmago Jeraj, Janko Jelnikar, Branimir Jerneić, Stojan Kerbler) je Zora Plešnar že s svojim prvim ciklom Mimo uveljavila suveren avtorski izraz. V tri desetletja trajajočem delovanju je slovensko fotografijo obogatila z odličnimi črno-belimi cikli: Mimo, Nad oblaki, Odsevi, Praznovanje, Terelj in Rojstvo mesta / Novi Beograd. Njene fotografske podobe so povzdignjene v nadrealno, prividno, imaginarno, sanjsko. Realni tukaj in zdaj njenih odsevov, oblakov, hribov ali mesta v nastajanju je univerzalen in brezčasen, v dotiku s sanjsko razsežnostjo, ki prosto prehaja med zunanjo podobo in notranjim doživljanjem. Obenem se je vseskozi posvečala tudi portretom, kjer se je polno izrazila njena topla, komunikativna narava in naklonjenost do otrok. Cikel Otroštvo s svojo neposrednostjo in pristnostjo tako nesporno predstavlja vrh njene portretne fotografije.

VABLJENI!


View Event →
Branko Rudolf in začetki UGM
Apr
20
to Jun 9

Branko Rudolf in začetki UGM

rudolf.jpg

Branko Rudolf in začetki Umetnostne galerije Maribor
UGM Kabinet, Strossmayerjeva 6
20. april - 9. junij 2019
otvoritev: sobota, 20. april 2019, 11.00
razstavo so pripravili: Breda Kolar Sluga, Andreja Borin, Jure Kirbiš in Simona Šuc

65. obletnico ustanovitve Umetnostne galerije Maribor bomo posebej obeležili z razstavo, posvečeno prvemu ravnatelju UGM Branku Rudolfu. Začetke galerije nam bodo osvetlila Rudolfova pisma, njegovi portreti izpod rok naših umetnikov in fotografije prvih desetletij delovanja UGM. Posebno pozornost pa bomo namenili njegovi najbrž najbolj priljubljeni kreaciji - hudi mravljici.

O začetkih Umetnostne galerije Maribor
Umetnostna galerija Maribor je svoja vrata odprla v nedeljo, 7. februarja 1954, ob 11.30 uri z veliko razstavo, na kateri je sodelovalo več kot 67 aktivnih ustvarjalcev iz vse Slovenije s skupno 138 deli. Branko Rudolf je ob 20. obletnici UGM v časniku Večer v svojih spominih opisal nujo po prvi, hkrati tudi osrednji profesionalni ustanovi na likovnem področju v severovzhodni Sloveniji, o entuziazmu mnogih, ki so prispevali, da je do realizacije prišlo, ter o velikih izzivih novega muzeja, ki ga je kot prvi ravnatelj vodil dobrih 17 let.

O začetkih Zbirke UGM
S prvo razstavo v novoustanovljeni galeriji je UGM začela odkupovati likovna dela za zbirko. Med prvimi desetimi odkupi so slike Frana Tratnika, Maksa Kavčiča, Slavka Koresa, Anteja Trstenjaka, Ferda Mayerja, Remigija Bratoža, Franja Goloba in Franceta Miheliča. Kipec Vladimire Bratuž Furlan je z inventarno številko 16 prvo umetniško delo ženske avtorice v Zbirki UGM. Posebno mesto zaseda tudi Kapelica slikarja Ivana Groharja, ki je bila odkupljena že dvajset let pred ustanovitvijo galerije in jo je galerija prevzela od Pokrajinskega muzeja Maribor.

Bila je huda mravljica …
Mnogi ne vedo, da je prav Branko Rudolf avtor pesmi Huda mravljica. Pesem je uglasbil skladatelj, glasbeni urednik in pianist Marijan Vodopivec, prejemnik nagrade Prešernovega sklada. Prva znana objava pesmi sega v leto 1955 (leto po ustanovitvi Umetnostne galerije Maribor) v zbirki pesmi za otroke Zamorček in ladjica, leta 1969 pa je ponovno objavljena v novi zbirki, ki zaradi priljubljenosti Hude mravljice nosi njen naslov. Ista zbirka doživi ponatis leta 1980, odtlej pa je pesem v različnih zbirkah in samostojnih izdajah objavljena še večkrat. Leta 1971 sta Erazem in potepuh pesem interpretirala v televizijski priredbi znane zgodbe švedske mladinske pisateljice Astrid Lindgren, mlajše generacije pa pesem verjetno poznajo v interpretaciji Romane Krajnčan. Plesna skupina En-Knap je Hudo mravljico leta 2014 postavila na oder v istoimenski plesni predstavi.

Mravljica in UGM
Ob 65. rojstnem dnevu Umetnostne galerije Maribor smo se odločili, da Rudolfova mravljica postane zaščitni znak UGM, s katerim bomo nagovorili vse tiste, ki so z mravljico odraščali ali pa z njo še odraščajo. Zamislili smo si jo kot sodelavko galerije, ki jo je v UGM pripeljal prav Branko Rudolf. Mravljica je marljiva, rada dela v kolektivu in kustosom priskoči na pomoč pri nošenju velikih slik in kipov. Ob stiku z umetnostjo pa postane drzna, pogumna in zmore več, kot se od nje pričakuje. Za stilizacijo motiva smo k sodelovanju povabili mariborskega ilustratorja in oblikovalca Nenada Cizla, končno podobo naše mravljice pa bomo razkrili v teku razstave.




View Event →
Karta situacije – Risk Change razstava
Apr
25
to May 25

Karta situacije – Risk Change razstava

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

KARTA SITUACIJE
25. 4.–25. 5. 2019
KIBLA Portal, Valvasorjeva 40, Maribor

KARTA SITUACIJE je skupinska razstava umetnikov, udeležencev programa gostujočih rezidenc mednarodnega projekta Tvegaj spremembo / Risk Change, ki so dve leti potovali med različnimi lokacijami v Evropi (Żejtun na Malti, Novi Sad v Srbiji, Marseille v Franciji, Budimpešta na Madžarskem in Rijeka na Hrvaškem).

Umetniki:
Nataša Berk
OR poiesis
name:
Simon Macuh
Eric Orbino
Vlado G. Repnik
Max Abend

Razstava z vidika sedmih umetniških pozicij mapira in se odziva na zdajšnje, sicer historično kontinuirane strukturne spremembe s poudarkom na sodobnih migracijah oziroma kompleksnih ter stratificiranih oblikah človeške mobilnosti. Njihove vzroke in posledice, sprožene in pogojene z nestabilnimi geopolitičnimi razmerji moči, tehnološkim razvojem in okoljskimi spremembami, sodelujoči umetniki zaznavajo in se nanje odzivajo z uporabo raznolikih zvočnih, tekstualnih, performativnih in vizualnih strategij – na nivoju osebne, intimne ter kolektivne izkušnje.

Razumevanje različnih oblik človeške mobilnosti, od umetnika in neregistriranega delavca do pregnanega begunca, kot marginalnih (ali obrobnih) postulatov sodobne družbe, idejno povezuje razstavljena dela.

Zavedanje in aktivacija potenciala sodobnih migracij – kot priložnosti za izmenjavo znanj in vrednot, ki krepijo solidarnost, generirajo nove načine dekodiranja sodobnega sveta – in kreativne oblike mišljenja so nujno potrebni za kreiranje novodobne družbene realnosti.

Umetnost razširja družbeno; univerzalno in partikularno sta paradigmi, katerih sinteza se odslikava prav tukaj – v polju umetniškega, interdisciplinarnega – v pregibih, premikih, prekinitvah in prepletih.

Razstava je zaključni dogodek programa gostujočih rezidenc projekta Risk Change / Tvegaj spremembo (2016–2020), ki so se, v sodelovanje s projektnimi partnerji, odvijale v petih evropskih mestih: Żejtun – FOPSIM, Foundation for the Promotion of Social Inclusion in Malta (MT), Novi Sad – MSUV :: МСУВ Muzej savremene umetnosti Vojvodine (RS), Marseille – ZINC, Arts et Cultures Numériques (FR), Budimpešta – ACAX Agency for Contemporary Art Exchange (HU) in Rijeka – MMSU Muzej moderne i suvremene umjetnosti (HR).

Projekt RISK CHANGE (2016–2020) sofinancira program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije.
KID KIBLA sofinancirata Mestna občina Maribor in Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.


View Event →
Odprti gozd / atelje - Slađana Matić Trstenjak
Apr
25
to Jun 29

Odprti gozd / atelje - Slađana Matić Trstenjak

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Slađana Matić Trstenjak
ODPRTI GOZD / ATELJE
OPEN FOREST / STUDIO

25. 4. - 29. 6. 2019

(SI)
ODPRTI GOZD - ATELJE
Magistra likovnih umetnosti Slađana Matić Trstenjak, rojena v Doboju v Bosni in Hercegovini, je leta 2010 uspešno zaključila študij slikarstva na Akademiji likovnih umetnosti v Širokem Brijegu Univerze v Mostarju. Danes živi in ustvarja v Mariboru, kjer je na likovni sceni že dobro poznana.

Tokrat se Slađana predstavlja v mariborskem razstavišču Hladilnica, delu alternativnega kulturnega središča Pekarna, ki pa je že dolgo tudi eno redkih središč urbane kulture in subkulture pri nas.

Slađana Matić Trstenjak je pripravila tako imenovano ateljejsko razstavo, kar pomeni, da bo umetnica dva meseca na razstavi vsakodnevno prisotna, saj jo bo v konstantnem delovnem procesu nadgrajevala in dopolnjevala. Predstavlja se nam s slikami zadnjih treh let, ki jih žanrsko druži gozdna tematika.

Navkljub temu, da umetnica že od zaključka likovne akademije vztrajno slika gozdne krajine, pa to v njenem primeru pomeni vse kaj drugega kakor klasično, dejansko krajinarstvo. Slađana status krajine spreminja v dramatične dogodke iz njenega otroštva, bazirajočih na spominih na zadnjo balkansko vojno. Umetnica prihaja iz manjšega kraja Žepče, ki leži v dolini, skozi katero teče reka Bosna, obdano s hribovji, ogromnimi zelenimi površinami ter gozdovi, ki so umetnici v otroštvu predstavljali igrišče, po vojni so pa postali le še nevarna območja, kjer je zadrževanje zaradi številnih min še danes prepovedano. V njenem slikarstvu tako gozdna krajina ne predstavlja naključnosti, temveč gre za introvertirano raziskovanje lastnih psiholoških stanj skozi prizmo slikarstva. Njene gozdne krajine z močnimi kontrasti predstavljajo večni konceptualni dualizem dobrega in zlega, vendar, kot poudarja Matić Trstenjakova in kar odzvanja tudi v njenih umetniških delih, nobena stvar ne more zasenčiti naše lastne notranje svetlobe.

Slađana ustvarja neobremenjeno. Že izbira formata platna, ki ga vsakič znova postavi na štafelaj, ji predstavlja izziv. Motivi in vsebina se sicer tematsko ponavljajo, vendar jih umetnica pri tem spretno nadgrajuje, tako da delujejo sveže in navdihujoče. Njena barvna paleta se je z leti posvetlila, postala je bolj topla, večajo pa se tudi njene ploskovne površine. Podobe so vse bolj abstrahirane, temeljni gradniki slike – drevesa – sčasoma postajajo neprepoznavna, prav kakor otroški spomini, ki počasi izginjajo. Skozi zgodbo dreves gradi in izraža ekspresijo ter emocije, ki se kažejo v močnem koloritu, barvnih kontrastih, pri čemer izstopa predvsem črna, ki je pravzaprav zgolj kontrast vsem barvam.

Umetnica slika po plasteh: najprej celotno platno prebarva, da prekrije belino in tako ohrani likovnost. Nato sledi druga plast, s katero sicer ustvarja zgodbo, vendar, kot pravi sama, prične z neobremenjenim čečkanjem po platnu, s krokijem. Ne dela študij, temveč slika neposredno na platno; ustvarja torej ad hoc, a hkrati je ves čas pozorna na likovno kompozicijo, z mislimi pa je usmerjena k vsebini. Umetnica namreč želi, da tudi njo, ustvarjalko, izdelek preseneti. Slika ploske površine, na katerih zasledimo močne črne konture in tudi črne ploskve; poleg akrilnih barv uporablja tudi raznolike pastele in krede ter celo alkoholne markerje, ki pa se po sebi ne morejo več prekriti, zato sliko dograjuje se s kolaži, torej papirji, ki jih prilepi na platno z namenom, da ali prekrije naslikano ali pa da postane papir nek podaljšek slike, ki sega preko roba, padajoč kakor slap ali kakor divje razvejane poti, ki jih ne zmoremo več obvladovati. Kolaži so nadomestek manjkajočih elementov, ki nakazujejo pot iz slike ali neko kompozicijsko rešitev. Umetnica namreč pravi, da jo včasih rob slike zmoti: da bi se le-ta morala nadaljevati, kar zato stori s kolažem, ki ga ponavadi prekrije kar z alkoholnim markerjem.

Slađana gre vsakič znova korak naprej. Ob ustvarjanju se velikokrat zgodi, da ob gradnji kompozicije namenoma uničuje detajle, s čimer pa delo v finalnem zaključku tudi pridobi. Umetnica namreč posega v polje abstrakcije, čeprav njena dela na prvi pogled delujejo ploskovito. Prepoznamo krošnje dreves, dojemamo naslikane bregove: hkrati pa njen izdelek gotovo ne išče realizma ali nekega nadomestka le-tega. Naslikana je krajina, ki je v modernem pogledu postala nadomestek človeške drame. Nadomešča bitnostno dimenzijo, saj gre za docela subjektivni ekspresionizem, za čustveno krajino, ki jo lahko doživljamo kot izziv, ki naj nas preseli v možno doživetje tistega, kar smo začeli imenovati "štimunga" in kar bi lahko prevedli kot razpoloženje. Tudi Dante denimo v prvem spevu svojega Inferna govori o selvi oscuri, črnem gozdu, ki simbolizira zaton racionalnega življenja, neko izgubo ali izgubljenost bivajočosti, ki postane temačna in skrivnostna. Dante s tem postaja arche oziroma pravzor umetnosti modernega časa, saj je prvi pokazal, kaj je storiti modernemu umetniku, da bi znotraj lastnega umetniškega polja zaobjel celotno zgodovino in znanost neke dobe: ustvariti mora nič manj kot edinstveno mitološko celoto, ki jo v fragmentih v obliki sveta gleda pred seboj. Povsem samovoljno, čisto individualno mora povezati alegorični in zgodovinski moment ter ustvariti delo, ki je kot tako svet zase.

Da je na sliki barva neodvisna od resnične barve stvari, so vedeli že impresionisti. A otroško naivnost umetnice, ki jo vodi k svetlobi - če povlečemo niti iz umetnostne zgodovine - najdemo denimo pri fauvistih, tistih umetniških "divjakih", ki so vztrajali v naivnosti poenostavljanja oblik in ploskovitih nanosih barv brez plastične modelacije in perspektive, z močno barvno tonaliteto in močnimi kontrasti. Vse te značilnosti najdevamo tudi v delih umetnice Slađane Matić Trstenjak, ki skozi svoje abstrahirane gozdove oziroma slike izraža izrazito osebni psihološki in čustveni odziv kot odraz razpoloženja ter duhovnega doživetja naslikanega.

"Na sredi svojega življena pota sem gozdu črnemu zašel v globine," je rekel Dante. Na to mu Trstenjakova odgovarja z odločnim, hkrati pa nevsiljivim umetniškim izrazoslovjem, ki se ne pusti vkalupiti, opazovalcu pa načrtno prepušča tisto, kar je najbolj pomembno: poslednjo sodbo.

"Vi, ki vstopate: vsak up pustite." Tukaj namreč govori umetnica.

Nina Jeza, Artists&Poor's


ŽIVLJENJEPIS
Slađana Matić Trstenjak je rojena 29. 7. 1985 v Doboju, BiH. Leta 2010 je magistrirala slikarstvo pri prof. Antunu Borisu Švaljeku na ALU Široki Brijeg, Univerza Mostar. Je članica: HDLU (Zagreb, Hrvaška), HKDM (Maribor, umetniški vodja Likovne sekcije Milena Lah), ZDSLU (Ljubljana), DLUM (Maribor, podpredsednica) in ULUBiH (Sarajevo, BiH). Dosedaj je imela štiriindvajset samostojnih in preko devedeset skupinskih razstav. Živi in dela kot samozaposlena v kulturi v Mariboru.


View Event →
AnKo – Andreja Džakušič in Keiko Miyazaki: In-between / Vmes
May
9
to Jun 1

AnKo – Andreja Džakušič in Keiko Miyazaki: In-between / Vmes

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

AnKo – Andreja Džakušič in Keiko Miyazaki
In-between / Vmes
četrtek, 9. maja 2019, ob 19. uri – odprtje
petek, 10. maja 2019, ob 10. uri – zajtrk z umetnicama

Vabljeni na performans in odprtje razstave umetniškega tandema AnKo – Andreja Džakušič in Keiko Miyazaki, naslovljene In-between / Vmes v četrtek, 9. maja 2019, ob 19. uri, v razstavnem prostoru artKIT.

V petek, 10. maja 2019, ob 10. uri pa vabljeni še na zajtrk z umetnicama, ki prihajata iz različnih kultur, kar predstavlja osnovo njunega raziskovanja zmožnosti prilagajanja na razmere v novem okolju, pri čemer primerjata različne vzorce obnašanja in načine komuniciranja.

V umetniškem aktu, naslovljenem In-between / Vmes, nas želita Andreja Džakušič in Keiko Miyazaki soočiti s preteklimi razmerji na vizualno-poetičen, pa še vedno družbeno-kritičen način. In-between je trenutek med prej in potem, usodni trenutek preloma med neizpodbitno preteklostjo in negotovo prihodnostjo, ki šele mora nastopiti.

Razstava je na ogled do 1. junija 2019.

artkit, Glavni trg 14, Maribor


View Event →
Maess Anand, Tina Konec: Risba kot organizem
May
10
to Jun 8

Maess Anand, Tina Konec: Risba kot organizem

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Risba kot organizem
Tina Konec, Maess Anand
KiBela / MMC KIBLA
10. 5.–8. 6. 2019
odprtje razstave v petek, 10. maja 2019, ob 19. uri

Vabljeni na odprtje razstave, naslovljene Risba kot organizem, slovenske umetnice Tine Konec in poljske umetnice Maess Anand, ki bo v petek, 10. maja 2019, ob 19. uri v KiBeli, prostoru za sodobno umetnost v MMC KIBLA na Ulici kneza Koclja 9 v Mariboru.

Razstava je zasnovana kot pogovor med dvema risarkama, ki izpostavljata risbo kot živ organizem znanstvenega in emocionalnega raziskovanja, ki jo razvijata do likovnega vrhunca. Predstavljata opus risb, ustvarjen na tradicionalen, analogen način, pri čemer še zmeraj ohranjata edinstvenost izvedbe.

Umetnici delujeta v istem mediju; skupno jima je tudi upodabljanje mikro-kozmosa celic ali kristalov. Maess tako upodablja mikro svet človeka v boju s smrtjo, medtem ko Tina predstavlja kontrast različnih mikro življenj v svetu narave. Maessine risbe rakastih obolenj so izrazito ekspresivne, z uporabljenimi močnimi rdečimi odtenki, ki nas že z distance opozarjajo na potencialno realnost nevarnosti. Risba Tine Konec je, na drugi strani, monokromna in s tem tudi nežnejša, izvedbeno pa vzbuja vtis prostorskega lebdenja.

Maess Anand, Duktalni karcinom – študija,
flomaster na papir, 100 x 70 cm, Yaddo, 2018 (detajl)

Tina Konec, Kristalizacija 5,
tuš na paus papir, 71 x 100 cm, 2018 (detajl)

KiBela / MMC KIBLA, Ulica kneza Koclja 9, Maribor


View Event →
Otvoritev razstave Ajde Podgorelec
May
15
to Aug 15

Otvoritev razstave Ajde Podgorelec

ajda.jpg

Vljudno vabljeni na odprtje prve samostojne slikarske razstave AJDE PODGORELEC z naslovom RAZTANČIČEVANJE, ki bo v sredo, 15. maja 2019, ob 18. uri v prostorih Galerije Media Nox na Židovskem trgu.
Dogodek bodo z glasbo pospremili dijaki II. gimnazije Maribor.

Razstavo bo slavnostno otvoril ravnatelj II. gimnazije Maribor,
mag. Ivan Lorenčič.

»Oči so zrcalo duše in odražajo vse, kar se zdi skrito; in kot zrcalo odražajo tudi osebo, ki jih gleda.« Paulo Coelho, Rokopis iz Akre

Razstava oljnih ter pastelnih slik na steklo in zrcalo bo na ogled do 20. junija 2019.

AJDA PODGORELEC (2000, Ptuj)

Ajda Podgorelec je dijakinja 4. letnika II. gimnazije Maribor, ki je svoj izjemen slikarski talent kalila predvsem na šolskih likovnih delavnicah pod mentorstvom Natalije Rojc Črnčec.
Raztančičenje je njena prva samostojna razstava slik na steklo in ogledala v galerijskih prostorih, čeprav so njena dela bila že nekajkrat razstavljena na šolskem razstavišču. Prav tako je bila tri leta zaporedoma prejemnica Prešernovih priznanj, ki jih strokovna žirija II. gimnazije podeljuje talentiranim dijakom na področju umetniškega izražanja, in sicer je od tega dvakrat prejela priznanje za prvo mesto na likovnem področju (2017, 2019).
Kot pravi sama, slika od kar pomni in temu bi rada posvetila tudi svojo prihodnost, za začetek z vpisom na Oddelek za slikarstvo Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani.




View Event →
Umetnost v gibu - fotografska razstava Saše Huzjaka
May
17
to May 31

Umetnost v gibu - fotografska razstava Saše Huzjaka

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Razstava "Umetnost v gibu" predstavlja presek delovanja fotografa Saše Huzjaka na področju plesa, kateri je osrednja tema šestega Tedna ljubiteljske kulture (17. do 26. maja), kot vseslovenske predstavitve ustvarjalnosti v sodobni družbi.

Umetniški program na otvoritvi razstave izvajajo: glasbenica Špela Huzjak, ter plesalki Anja in Nadja Spasovski (Plesna Izba Maribor). Prisrčno vabljeni!

Otvoritev razstave: petek, 17. 5. 2019 ob 18:00 v razstavišču Karlinia, Karantena (mansarda), Pobreška cesta 20, Maribor.

Razstava bo na ogled do 16. 6. 2019.

Teden ljubiteljske kulture JSKD izpostava Maribor

- - - - -

Saša Huzjak je rojen leta 1977 v Koprivnici (Hrvaška). Končal je študij informatike na Fakulteti organizacije in informatike v Varaždinu in se od takrat naprej poklicno ukvarja s spletnim in grafičnim oblikovanjem, programiranjem ter fotografiranjem.

S fotografijo se ukvarja že od mladosti, zadnjih deset let bolj intenzivno in profesionalno, predvsem s koncertno, plesno in odrsko fotografijo. Njegove fotografije so objavljene v številnih časopisih doma in v tujini, CD/DVD ovitkih, knjigah, plakatih in spletnih straneh. Od leta 2005 živi in dela v Mariboru.

Več informacij na www.sasahuzjak.com.


View Event →
Razstava ampelografskega atlasa
May
25
11:00 AM11:00

Razstava ampelografskega atlasa

staratrta.jpg

V počastitev Svetega Urbana, zavetnika vinogradov in vinske trte bomo na njegov god, v soboto, 25. maja 2019 ob 11. uri v Hiši stare vtrte predstavili Ampelografski atlas – upodobitev sort vinske trte, ki jih je v petdesetih in šestdesetih letih 20. stoletja izdelala naslikala hrvaška akademska slikarka Greta Turković (1896-1978), po njej pa so študijsko prepoznavali sorte vinske trte skorajda vsi študentje vinogradništva v tedanji Jugoslaviji.
Dve upodobljeni sorti izhajata tudi iz Slovenskih vinorodnih območij.
Razstavo pripravljamo skupaj s Turistično skupnostjo in mestom Novi Vinodolski – lanskoletnim dobitnikom potomke Stare trte, ki bo k razstavi prispevalo tudi nekaj svojih eksponatov.
Vljudno vabljeni!



View Event →
VISOK POLET S TEBOJ - Otvoritev razstave + SHUGA COAT
May
25
8:00 PM20:00

VISOK POLET S TEBOJ - Otvoritev razstave + SHUGA COAT

visokpolet.jpg

Pesniško – ilustratorska razstava Visok polet s teboj, se ukvarja z interdisciplinarnim povezovanjem ilustracije in poezije. Razstava je nastala iz želje po prepletanju konceptualnih likov High Fly* Dijane Hojski in pesmi Toma Vebra, ki se ukvarjajo z bivanjsko in LGBTQ tematiko. Razstava Visok polet s teboj prikazuje surrealistična bitja, katerih misli se izražajo skozi povezavo s poezijo. Liki predstavljajo edinstvene posameznike, kateri spremljajo ilustratorko v njenem realnem življenju. V likih vidi sopotnike, včasih tudi prijatelje, zato jih želi skozi poezijo, v obliki njihovih misli približati tudi obiskovalcem. Misli tako izražajo njihovo osebnost in karakteristike, ki jih nosijo v sebi. Tako lahko postane ilustracija več kot samo slika, lahko se pretvori v nekaj globljega, morda celo v svojo zgodbo.

Na otvoritvi razstave bo Tom Veber predstavil tudi nekaj pesmi iz pesniškega prvenca Točka preloma, katere sooblikujejo razstavo. Zbirko si boste lahko na dogodku zagotovili po simbolični ceni. Proti prostovoljnemu prispevku pa si boste lahko zagotovili tudi kopije High Fly likov Dijane Hojski.

Dogodek bo povezoval Vito Zakrajšek Čahuk.

Vabljene in vabljeni!

*High Fly je znamka, ki skozi ilustracijo, umetniška dela in oblikovanje, izraža visok polet skozi domišljijski svet Dijane Hojski.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Tom Veber rojen 2. 6. 1995 v Mariboru je v času izobraževanja na Srednji šoli za Gostinstvo in Turizem Maribor začel z ustvarjanjem na umetniškem področju. Bil je član ansambla gledaliških skupin Gnosis in English Student Theatre, pel pa je tudi v Akademskem pevskem zboru Maribor. Po zaključku srednje šole sodeluje v gledaliških predstavah v gledališču Glej, klubu Tiffany in v Plesnem teatru Ljubljana. Predvsem pa se v zadnjem času posveča literarni dejavnosti. Pesmi objavlja v revijah: Mentor, Dialogi, Poetikon, Literatura, sodeluje na Pesniških slamih in gostuje po Sloveniji s poetično monodramo Realizem je rezerviran za klovne, osnovano na avtorski poeziji s katero je nastopil na festivalih Poleti v Nuk in na Trnfestu. Je zmagovalec Pesniške olimpijade 2018, uvrstil pa se je tudi v finale Pesniškega turnirja 2019. Njegove pesmi so prevedene v nemščino, angleščino, hrvaščino, madžarščino in v grščino. V soorganizaciji MKC Maribor in organizacije Maribor skozi rožnata očala je organiziral enega izmed prvih LGBTQ literarnih večerov v Mariboru z naslovom Mlada slovenska lezbična in gejevska literatura z gostjo Suzano Tratnik. Letos je izšel njegov pesniški prvenec Točka preloma pri Literarni hiši Maribor, prav pa tako pa je letos postavil razstavi Brstenje in Stičišča kjer se je ukvarjal s prostorsko postavitvijo poezije.

Dijana Hojski se je rodila 20.9.1998 v Mariboru. Po zaključeni osnovni šoli v Dupleku se je vpisala na II. gimnazijo v Mariboru. Po letu in pol se je prepisala na Poklicno trgovsko šolo Maribor, širše znano kot texas mariborskih srednjih šol. Liki predstavljani v razstavi so se rodili prav tam, v zmešnjavi dolgočasja in demotivacije. Po zaključku Trgovske šole, pa se je vpisala na Višjo lesarsko šolo v Mariboru, kjer trenutno obiskuje drugo leto dvoletnega programa Oblikovanje materialov. Čeprav je njena prava strast risanje, se zelo rada udejstvuje pri projektih, ki ji prinesejo nova znanja. Že dve leti sodeluje s društvom Hiša, kjer je lani grafično oblikovala letak projekta Živo mesto in sodelovala pri projektu mestne osvetljave Lumina, hkrati pa preureja tudi notranje prostore ter predmete za to društvo. Riše že od malih nog, a je to njena prva razstava, s katero se želi predstaviti širši javnosti. High Fly je njeno umetniško ime za katerim predstavlja svojo umetnost; risanje, slikanje, grafično oblikovanje ter oblikovanje in izdelovanje izdelkov iz lesa.





View Event →

Mednarodni muzejski dan v UGM
May
18
10:00 AM10:00

Mednarodni muzejski dan v UGM

ugm1.jpg

Mednarodni muzejski dan v UGM
brezplačen ogled razstav + aktivnosti za družine
UGM, Strossmayerjeva 6
sobota, 18. maj 2019, 10.00-18.00

Tudi letos praznujemo svetovni praznik muzejev in galerij – mednarodni muzejski dan, ki je vsako leto 18. maja. V UGM se pridružujemo praznovanju z retrospektivno razstavo mariborske fotografinje Zore Plešnar ter razstavo Branko Rudolf in začetki UGM. Na ta dan bomo organizirali kolesarsko vodstvo Po poteh Ivana Dvoršaka ter medgeneracijsko ustvarjalnico z naslovom Otroške igre. Obisk UGM bo skozi ves dan prost, udeležba na dogodkih pa brezplačna. Na mednarodni muzejski dan pa boste lahko v UGM trgovini izkoristili tudi 30% popust na izbrane publikacije UGM.

VABLJENI!


View Event →
UG Mb 2018/19 #11: Matej Modrinjak
May
11
5:00 PM17:00

UG Mb 2018/19 #11: Matej Modrinjak

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Vas in vaše prijatelje vabimo na odprtje enajste razstave v Ulični galeriji v Mariboru. Platno bo z ustvarjanjem v živo zapolnil vizualni umetnik Matej Sajko Modrinjak.

Turiya / četrti
Delo ponazarja zavest, kot je opisano v vedskih teksith (Mandukya Upanishad). Stanja zavesti so: budno stanje, spanec, globok spanec. Ter Turiya (četrti). Fotografirano s fotoaparatom POLAROID.

Matej Sajko Modrinjak, Mag.art. je vizualni umetnik, živi v Mariboru. Zaključil Akademijo za umetnost na Dunaju (2005). Sodeluje v skupnosti GT22, v Fotografskem muzeju Modrinjak in širše.

~

Turiya / the fourth
The work is trying to illustrate consciousness, as described in Vedic texts (Mandukya Upanishad). The states of consciousness are: waking, dreaming, deep sleep. And Turya (the fourth). Pictures were made with a POLAROID camera.

Matej Sajko Modrinjak, Mag.art. is working in the field of photography, video, new media. Artist, graduated at the Academy of Fine Arts Vienna. Living in Maribor and is actively involved in the local cultural scene.

Odprtje: sobota, 11. 5. 2019 ob 17:00 | Na ogled do: 7. 6. 2019 | Ulična galerija Fundacije Sonda in TAM-TAMa.

Kurator: sonda21
Produkcija: Tam-Tam mestni plakati / Ustanova Fundacija Sonda / GT22 / Alveola d.o.o


View Event →
Ad hoc
Apr
26
to May 9

Ad hoc

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Na povabilo festivala Slovenski Dnevi knjige v Mariboru gostimo v galeriji Media Nox izbor šestnajstih del iz nabora več kot petdesetih stvaritev, ki so nastale v sklopu cikla Ad hoc.

Uradna otvoritev razstave se bo zgodila v petek, 26. aprila 2019, ob 17. uri. Na avtorsko interpretirano poezijo Davida Bandlja bosta v živo ustvarila vizualni odziv slikarka in ilustratorka Mojca Sekulič Fo ter glasbeni odziv kitarist in skladatelj Samo Salamon.

Dogodek, na katerem predstavljamo cikel Ad hoc, ki povezuje literaturo, likovno umetnost in glasbeno improvizacijo, poteka v organizaciji LUD Literatura v Trubarjevi hiše literature v Ljubljani.

Razstavljajo: Ciril Horjak, Andreja Gregorič, Silvester Plotajs Sicoe, Polona Lovšin, Peter Škerl, Mojca Sekulič Fo, Martin Ramoveš, Mirko Malle, Alenka Sottler, Adriano Janežič in Izar Lunaček.


ℹ️ Razstava bo na ogled do 9. maja 2019. ℹ️

❗️Vstopnine ni❗️

📖 Užitek &. Užitek? Užitek! 📖

Celoten program festivala: mkc.si/sdkvmb-program
Prizorišča: mkc.si/sdkvmb-prizorisca
Festival nam pomagajo pripravljati: mkc.si/sdkvmb-partnerji

Festival pripravlja MKC Maribor


View Event →
Karta situacije
Apr
25
7:00 PM19:00

Karta situacije

karta.jpg

KARTA SITUACIJE
odprtje razstave v četrtek, 25. 4. 2019, ob 19. uri
KIBLA Portal, Valvasorjeva 40, Maribor

KARTA SITUACIJE je skupinska razstava umetnikov, udeležencev programa gostujočih rezidenc mednarodnega projekta Tvegaj spremembo / Risk Change, ki so dve leti potovali med različnimi lokacijami v Evropi (Żejtun na Malti, Novi Sad v Srbiji, Marseille v Franciji, Budimpešta na Madžarskem in Rijeka na Hrvaškem).

Razstava z vidika sedmih umetniških pozicij mapira in se odziva na zdajšnje, sicer historično kontinuirane strukturne spremembe s poudarkom na sodobnih migracijah oziroma kompleksnih ter stratificiranih oblikah človeške mobilnosti. Njihove vzroke in posledice, sprožene in pogojene z nestabilnimi geopolitičnimi razmerji moči, tehnološkim razvojem in okoljskimi spremembami, sodelujoči umetniki zaznavajo in se nanje odzivajo z uporabo raznolikih zvočnih, tekstualnih, performativnih in vizualnih strategij – na nivoju osebne, intimne ter kolektivne izkušnje.

Razumevanje različnih oblik človeške mobilnosti, od umetnika in neregistriranega delavca do pregnanega begunca, kot marginalnih (ali obrobnih) postulatov sodobne družbe, idejno povezuje razstavljena dela.

Zavedanje in aktivacija potenciala sodobnih migracij – kot priložnosti za izmenjavo znanj in vrednot, ki krepijo solidarnost, generirajo nove načine dekodiranja sodobnega sveta – in kreativne oblike mišljenja so nujno potrebni za kreiranje novodobne družbene realnosti.

Umetnost razširja družbeno; univerzalno in partikularno sta paradigmi, katerih sinteza se odslikava prav tukaj – v polju umetniškega, interdisciplinarnega – v pregibih, premikih, prekinitvah in prepletih.

Umetniki:
Nataša Berk
OR poiesis
name:
Simon Macuh
Eric Orbino
Vlado Repnik
Max Abend

Razstava je zaključni dogodek programa gostujočih rezidenc projekta Risk Change / Tvegaj spremembo (2016–2020), ki so se, v sodelovanje s projektnimi partnerji, odvijale v petih evropskih mestih: Żejtun – FOPSIM, Foundation for the Promotion of Social Inclusion in Malta (MT), Novi Sad – MSUV :: МСУВ Muzej savremene umetnosti Vojvodine (RS), Marseille – ACAX Agency for Contemporary Art Exchange (FR), Budimpešta (HU) in Rijeka – MMSU Muzej moderne i suvremene umjetnosti (HR).

Projekt RISK CHANGE (2016–2020) sofinancira program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije.
KID KIBLA sofinancirata Mestna občina Maribor in Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.


View Event →
Lara Ritoša Roberts: Retrogradna
Apr
5
to Apr 30

Lara Ritoša Roberts: Retrogradna

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Lara Ritoša Roberts: Retrogradna
5. 4.–30. 4. 2019
artKIT / Glavni trg 14, Maribor
odprtje razstave v petek, 5. 4. 2019, ob 19. uri
zajtrk z umetnico. sobota, 6. 4. 2019, ob 10. uri

Vabljeni na odprtje razstave Lare Ritoše Roberts z naslovom Retrogradna, v petek, 5. aprila 2019, ob 19. uri, v razstavnem prostoru artKIT. V soboto, 6. aprila 2019, ob 10. uri pa vabljeni še na zajtrk z umetnico, ki se v Sloveniji prvič predstavlja samostojno.

Lara se v svojih delih dotika različnih področjih vizualne umetnosti. Čeprav bi jo lahko primarno označili kot kiparko, jo najbolj verodostojno imenujemo interdisciplinarno in tudi intermedijsko umetnico, saj izhajajoč iz (lastnega) telesa in njegovega nenehnega spreminjanja v času definira prostor skozi kontinuirano in kritično odzivanje na okolje, v katerem biva in ustvarja. Zunanje, formalno, strukturno in kiparsko telo je tudi notranje, razmišljujoče, odzivno in osebno.

V tej enovitosti se intimno izpostavi hkrati kot spiritus agens in spiritus movens njenega opusa, ki skozi umetniško kodiranje sedanjosti in preteklosti, aktualnosti in zgodovine procesira socialno in sociološko, politično in ekonomsko refleksijo samo-svojega prostor-časa. Lahko ga zamrzne v skulpturi in risbi, vzpostavi v instalaciji in prostorski namestitvi, izpelje s performansom ali skupinskim dogodkom v okviru njene skupine, Performans kluba Fiskulturnik in pretopi v avdio-vizualno produkciji.

Dosledno ostane angažirana v najčistejšem pomenu besede, s čimer neposredno zadene gledalca, gledalko v srce in nas vzpodbuja k razmisleku in preizpraševanju samih sebe. Odpira. Saj to je verjetno bistvo umetnosti in Lara ga nenehno in neizprosno pretresa. Strese tudi nas. Brez okolišanja.

Rojena na Hrvaškem (takrat Jugoslavija) od leta 1994 živi in dela v južnem Londonu. Leta 2007 je magistrirala iz likovne umetnosti na Central Saint Martins College of Art & Design, prav tako pa se je usposabljala kot kiparka (2001–2004: Camberwell College of Arts) in kot performerka (1995–1999: Ecole de Mime Corporel Dramatique, London & Desmond Jones School of Mime & Physical Theatre, 1995). Med drugim je gostovala v Tate Modern (2017), INK Pula (2015), na Mestu žensk v Ljubljani (2013), National Theatre (2012), Whitstable Biennale (2012), Tate Britain (2010, 2012)

https://lararitosaroberts.wordpress.com/
https://fiskulturnik.com/

Razstava je na ogled do 30. aprila 2019.

Vstop je prost. Vljudno vabljeni.

Produkcija: KID KIBLA
Koprodukcija: X-OP

artKIT / Glavni trg 14, Maribor
Odprto: torek–petek: 10.00–13.00 in 17.00–19.00;
sobota: 10.00–13.00
(zaprto ob nedeljah, ponedeljkih in praznikih)


View Event →
Razstava Stičišča
Apr
5
to Apr 13

Razstava Stičišča

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Rodili smo se otroci, nepopisan list papirja in čistih duš. Skozi rast smo se začeli poditi za barvami, ki nam jih je svet ponujal. Spregledali smo in začeli krojiti niti. Niti, ki jih pletemo, so postale navdih ustvarjalnosti. Predstavljajo pot, ki nam jo življenje ponuja. Vsak plete svojo in vsaka pot se enkrat konča, da se lahko znajdemo na novem začetku.
Razstava Stičišča se ukvarja z interdisciplinarnim povezovanjem umetniških tehnik treh mladih ustvarjalcev; Zale Česnik, Toma Vebra in Ane Zmrzlak. Razstava sestoji iz instalacije pritrjene na strop, na katerem so prepletene niti, iz katerih se v prostor spuščajo šivanke. Stene krasijo risbe, kjer je minimalizem izražen s čisto linijo, včasih tudi v kombinaciji z barvo in kolažem. Del razstave pa so tudi pesmi, napisane v prostem verzu, katerih rdeča nit je minimalizem in izčiščenost.


Otvoritev razstave bo v petek, 5.4.2019 ob 18.00. Razstava bo postavljena do 13.4.2019 in si jo boste lahko vsak dan ogledali med 14.00 in 18.00 uro, v tem času si boste lahko tudi za prostovoljen prispevek zagotovili pesniško zbirko Točka preloma, iz katere je zgrajen pesniški del razstave. Za glasbo bo poskrbela Vesna Godec, prav tako pa bo poskrbljeno za prigrizke in pijačo.
Dogodek bo povezoval Jure Golež.

Vabljene, vabljeni!

Vstop prost

---------------------------------------------------------------

Zala Česnik je študentka likovne pedagogike, ki je srednješolsko izobraževanje zaključila na Gimnaziji Celje-Center, likovna smer, kjer je v sklopu umetniških predmetov, v sodelovanju in pod mentorstvom Tomaža Tomažina in Maje Smrekar, dveh slovenskih umetnikov, razstavljala v prostorih Sodobne galerije Celje. Tekom teh let je bila tudi del kolektivne skupinske razstave Osebno. Zaključek leta 2018 je zabeležila razstava Nenačrtana, kjer je avtorica prvikrat predstavila serijo risb do tedanjega likovnega ustvarjanja, kjer se ukvarja z linijo kot glavno likovno prvino. Svoja dela ima tudi permanentno razstavljena v HiKoFi-ju, Specialty Coffee Store-u, ter na ta način s svojo umetnostjo doprinese del sebe tudi mestu Maribor.

Ana Zmrzlak je srednjo šolo obiskovala na Gimnaziji Celje - Center, smer Predšolska vzgoja. Po končani srednji šoli je študij nadaljevala na Pedagoški fakulteti v Mariboru, Likovna pedagogika. V tem času je sodelovala pri eni skupinski razstavi, izvedla je tudi samostojno razstavo v Celju.

Tom Veber, katerega umetniško ustvarjanje obsega polja igre, petja in literarne dejavnosti se v preteklem času prvenstveno posveča le tej. Poezijo objavlja v osrednjih literarnih revijah Dialogi, Mentor, Literatura in Apokalipsa, sodeluje na pesniških Slamih in gostuje po Sloveniji s pesniško monodramo Realizem je rezerviran za klovne. Je regionalni nominiranec za literarni natečaj Urška 2017 in zmagovalec Pesniške olimpijade 2018. V sklopu festivala Slovenski dnevi knjige je organiziral enega izmed prvih LGBT literarnih večerov v Mariboru. Marca je izšel njegov pesniški prvenec Točka preloma pri založbi Literarna hiša Maribor v istem mesecu je skupaj s fotografom Timom Pongrancem predstavil pesniško – fotografsko razstavo Brstenje, ki je razstavljena v hostlu Mladinskega centra Maribor.


View Event →
Otvoritev razstave Jasmine Vidmar: Kliči me po imenu
Apr
5
to Apr 18

Otvoritev razstave Jasmine Vidmar: Kliči me po imenu

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

V petek, 5. aprila 2019, vas ob 12. uri vabimo v Galerijo Epeka na otvoritev fotografske razstave Jasmine Vidmar “Kliči me po imenu”.

Etična pripadnost mladih Rominj in Romov je pogosto tisti vseobsegajoči znak, ki prekrije vse ostale. Pogledi, prepredeni s predsodki in stereotipi spregledajo njihovo individualnost, raznolikost, sposobnosti. Nižajo njihovo samopodobo in v njih samih prepogosto ustvarjajo prepričanje, da so njim namenjene priložnosti omejene. Predsodki se materializirajo v diskriminaciji in socialni, kulturni in materialni prikrajšanosti, ki še dodatno zamejuje možnosti graditi sebi lastno in zaželeno prihodnost. Razstava mladim dekletom in fantom prepušča glas, da pripovedujejo o svojih sanjah, hrepenenjih in željah.

Razstava poteka v okviru festivala Svetovni dan Rominj in bo v prostorih Galerije EPEKA na ogled do 10. maja 2019.

Spletna stran Združenja EPEKA: http://epeka.si

Razstava je del projekta Spregledano upanje, ki ga podpira Ministrstvo za Kulturo Republike Slovenije. Razstava je nastala v sodelovanju z Društvom za podporo mladim Romom.


View Event →
Miran Kreš: XYZ 2
Mar
22
to Apr 30

Miran Kreš: XYZ 2

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Miran Kreš: XYZ 2
odprtje razstave v petek, 22. 3. 2019, ob 19. uri
KiBela, Ulica kneza Koclja 9, Maribor
22. 3. – 30. 4. 2019

Vljudno vabljeni na odprtje samostojne razstave »XYZ 2« Mirana Kreša, ki bo v petek, 22. marca, ob 19. uri v KiBeli, prostoru za sodobno umetnost, MMC KIBLA na Ulici kneza Koclja 9 v Mariboru.

Miran Kreš umetniška dela pojmuje kot znanost z odprtimi možnostmi oziroma kot skupek psiholoških vplivov barv in oblik na gledalca. Le tega postavlja pred paradoksalno dihotomijo – enobarvni beli, očesu skoraj nevidni slikarski objekti se ob primerni zatemnitvi razstavnega prostora spreminjajo v barvne površine in geometrične oblike, ki izžarevajo svetlobo. Umetnik raziskuje primarne likovne forme, kjer barve in oblike počasi postajajo vse bolj minimalistične, vendar intenzivne v svoji pojavnosti. Vidni prostor gradi s pigmenti, zidno barvo in vrvicami, le-te pa premišljeno umešča v prostor.

Prostorska instalacija »XYZ 2« prilagojena arhitekturi in logiki prostora razstavišča KiBela temelji na osnovnih likovnih prvinah – črti, barvi in svetlobi. Ta abstraktna kompozicija je poskus, navdahnjen z revolucionarnimi premiki v dojemanju slikarskega prostora prve polovice prejšnjega stoletja, prevajanja klasičnih likovnih elementov iz tradicionalno dvodimenzionalnega v tridimenzionalen (slikarski) prostor, ki z uporabo analognih sredstev oziroma materialov ustvarja virtualni, digitalni prostor. Kreš z odsotnostjo mimetičnega, abstrahiranimi elementi in minimalistično estetiko raziskuje in ustvarja (neskončno) globino in zračnost prostora, hkrati pa kljub navidez preprosti postavitvi vertikalnih linij, obdanih s svetlobnim plaščem, od gledalca zahteva precejšnjo mero koncentracije in intenzivno čutno participacijo.

Produkcija: Društvo za sodobno umetnost X-OP

< Miran Kreš, Z, 2018, vrvica, akril, pigmenti, 700 x 600 x 400 cm

KiBela
Odprto od ponedeljka do petka, od 9. do 22. ure, v soboto od 16. do 22. ure. Zaprto ob nedeljah in praznikih.


View Event →
Borut Popenko: Prelomi
Mar
15
to Apr 3

Borut Popenko: Prelomi

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Borut Popenko: Prelomi
odprtje razstave v petek, 15. 3. 2019 ob 19. uri
zajtrk z umetnikom v soboto, 16. 3. 2019 ob 10. uri
artKIT, Glavni trg 14, Maribor

Vljudno vabljeni na odprtje razstave Boruta Popenka z naslovom Prelomi, v petek, 15. marca 2019, ob 19. uri, v razstavnem prostoru artKIT.

V soboto, 16. marca 2019, ob 10. uri, pa vabljeni še na zajtrk z umetnikom.

Predstavljena dela iz zadnjega ustvarjalnega obdobja se vežejo na raziskovanje in nadaljevanje serije slikarskih del, ki obravnavajo igro navideznega pregiba – preloma dvodimenzionalne površine. Avtor vpisuje svoje iluzije prostora z minimalno slikarsko intervencijo na »oblikovana platna« (»shaped canvases«) ter s subtilno premišljenimi barvnimi kompozicijami ustvarja enigmatično podobo slik, ki tako postanejo navidezni objekti irealnih in imaginarnih prostorov.

Prelomi so serija, ki se po razstavi junija 2018 v Črnomlju, v nadaljevanju prikazuje v Mariboru. Spreminjajo se formati, postajajo manjši in večji, porajajo se nove slike in načini predstavitve, povezujejo se v prostorsko instalacijo, dodajajo se barve, ploskve se postavljajo v dialog, slikovne površine zaživijo. Svojevrstno delo v nastajanju (work in progress) izhaja iz čvrstega izhodiščnega koncepta, ki se z likovno govorico nadgrajuje in prostorsko na novo definira na vsakem razstavišču. Zato bomo priče unikatni postavitvi, vidni le zdaj in tukaj, po kateri lahko spremljamo tudi niz naslednji izvedb, ki sledijo na drugih mestih.

Mariborski umetnik Borut Popenko se ukvarja s slikarstvom, prostorskimi postavitvami in videom. Po zaključenem študiju likovne pedagogike na mariborski Pedagoški fakulteti se je izpopolnjeval v tujini, najprej v nemškem Halleju na visoki šoli za umetnost in oblikovanje (Hochschule für Kunst und Design, 1995–1997), kjer je zaključil slikarsko specialko, nato se je kot štipendist grške vlade šolal na likovni akademiji v Atenah (1998–1999), nazadnje pa kot štipendist češke vlade na praški likovni akademiji (2001). Od leta 1998 je samozaposlen v kulturi. Poleg številnih razstav doma in v tujini se je udeleževal umetniških gostovanj in simpozijev v Sloveniji in drugod po Evropi.

Produkcija: Društvo za sodobno umetnost X-OP

Slika:
Borut Popenko: Prelom 2, 2019, akril na platno, 165 x 220 cm


View Event →
Dušan Kastelic, deček z mrčesom v glavi
Mar
13
to Apr 13

Dušan Kastelic, deček z mrčesom v glavi

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

"Ljudje zavestno nočejo spregledati. (...)", je ilustrator, (provokativni) stripar, pionir 3D-animacije, nagrajevani animator, režiser, producent, oblikovalec, družbeni aktivist, ekolog, pedagog in neustavljivi nespečnež Dušan Kastelic povedal v intervjuju za Delo.

Otvoritvi avtorjeve pregledne razstave 13.3.2019 ob 19h bo sledil pogovor z nespečno kulturno producentko Tanjo Cvitko. O mrčesu v glavi in izstopanju iz okvirjev. Dušan Kastelic, prvič pod drobnogledom v Mariboru.

Letošnji nagrajenec Prešernovega sklada se s svojimi deli že od vsega začetka ustvarjanja dokazuje kot avtor svetovnega formata, kar dokazuje s prejemom neštetih nagrad svetovnega ranga. Od programiranja izobraževalnih računalniških iger, stripovskih albumov, stripov in ilustracij za Mladino, globalno odmevnih animiranih filmov do prenosa znanja na vse vedoželjne (predavatelj animacije na Visoki šoli za umetnost v Novi Gorici).
Omenimo zgolj uspehe filmov "Perkmandeljc" (izdelan v obliki videospota za skupino Orlek, dosegel mednarodno slavo in bil predvajan na festivalu Sundance), "Čikorja an' kafe", narejen po pesmi Iztoka Mlakarja, predvajan na preko 200 festivalih in prejemnik 20 mednarodnih nagrad.

Izstopa zadnji Dušanov film, THE BOX (Celica), ki je bil razglašen za najboljši evropski neodvisni film leta 2018 v kategoriji kratkega animiranega filma na filmskem festivalu Cinequest, zaradi česar ga Ameriška filmska akademija avtomatično upošteva pri izbiri nominirancev za nagrado oskar. Septembra 2017 je na Festivalu slovenskega filma v Portorožu prejel vesno za najboljši animirani film. (V Mariboru smo ga lahko videli na Letnem kinu Minoriti!)

"Škatla je polna mrkih bitij, ki dneve preživljajo v zdolgočasenem dremežu. Nekega dne pa med njimi vzklije deček, ki je povsem drugačen: vesel, živahen in radoveden. Bolj ko raste, bolj gre s svojimi vragolijami sosedom na živce. Dokler jim nekega dne dobesedno ne zraste čez glavo …"
Tematika filma je univerzalna, vendar se lahko aplicira tudi na okoljevarstveno problematiko – ne samo Zasavja, od koder je Dušan doma, vendar tudi na globalno raven. Gre za prastaro resnico in v umetnosti že velikokrat načeto temo o ljudeh, ki ne prenesejo, da kdo štrli iz množice. Komaj čakajo, da "out of the box" osebka doseže ista ploskoglava usoda in da se umiri. Zveni znano?

Razstava bo na ogled do 5.4.2019, v preddvorani Vetrinjskega dvora.

Koprodukcija:
Narodni dom Maribor - Vetrinjski dvor in BUGBRAIN, Inštitut za animacijo. V sodelovanju s Tanjo Cvitko in Društvom za razvoj filmske kulture, Maribor.


View Event →
Wom@rts I Women, (be)coming
Mar
8
to Apr 13

Wom@rts I Women, (be)coming

women.jpg

Women, (be)coming
UGM Studio, Trg Leona Štuklja 2
8. marec - 13. april 2019
otvoritev: 8. marec 2019, 19.00
kustosinja razstave: Breda Kolar Sluga
razstavo bo odprla: ambasadorka projekta Wom@rts, filozofinja dr. Eva D. Bahovec

8. marca, ob mednarodnem dnevu žensk, odpiramo prvo od dveh zaporednih predstavitev umetniških del, nastalih v okviru umetniških rezidenc s področij grafike, stripa in ilustracije ter digitalnih medijev na evropski platformi za enakopravno reprezentacijo žensk v kulturi Wom@rts. Mednarodna razstava skupno 32 avtoric iz več kot 10 držav, je v UGM Studiu zasnovana premierno, kasneje pa bo potovala v razstavišča partnerjev projekta. Drugi sklop del bo predstavljen 26. aprila.

Na prvem delu razstave, 8. marca se predstavljajo umetnice:
Ana Pečar (Slovenija), María Castellanos (Španija), Cristina Busto Alvarez (Španija), Marija Stonytė (Litva), Hanne Larsen (Norveška), Stéphanie Cadoret (Francija), Haya Blanco (Španija), Fernanda Álvarez Jimenez (Španija), Aoiffe Barret (Irska), Neringa Žukauskaitė (Litva), Audrey Potrat (Francija), Samira Kentrić (Slovenija), Korina Hunjak (Hrvaška), Merieme Mesfioui (Francija), Nanu González (Španija) in Fionnualla Doran (Irska).
Več: http://bit.ly/Women_becoming_si

Spremljevalni program:
petek, 8. marec 2019, 20.00 // Klub Wetrinsky, Vetrinjska ulica 30
Zabava ob mednarodnem dnevu žensk

Sobota, 9. marec 2019, 11.00-13.00 // UGM Studio, Trg Leona Štuklja 2
Pogovori z umetnicami

VABLJENI!

/////////////////////////////////////////////////
[SLO zgoraj]
UGM Studio, Trg Leona Štuklja 2
8 March - 13 April 2019
opening: 8 March 2019, 19:00
exhibition curator: Breda Kolar Sluga
exhibition inaugurated by: Dr. Eva D. Bahovec, philosopher and Wom@rts ambassador

On 8 March, International Women's Day, we are opening the first of two consecutive presentations of art works emerged from the Wom@rts Project's artistic residencies in the fields of printmaking, comics & illustration and lens-based media.The international exhibition of altogether 32 artists from more than 10 different countries will premiere in Maribor and is scheduled to later on roam the project's partner exhibition grounds. The second part of the exhibition opens on 26 April.

The first part – on 8 March – presents the artists:
Ana Pečar (Slovenia), María Castellanos (Spain), Cristina Busto Alvarez (Spain), Marija Stonytė (Lithuania), Hanne Larsen (Norway), Stéphanie Cadoret (France), Haya Blanco (Spain), Fernanda Álvarez Jimenez (Spain), Aoiffe Barret (Ireland), Neringa Žukauskaitė (Lithuania) and Audrey Potrat (France), Samira Kentrić (Slovenia), Korina Hunjak (Croatia), Merieme Mesfioui (France), Nanu González (Spain), Fionnualla Doran (Ireland).
More: http://bit.ly/Women_becoming_en

Accompanying program:
Friday, 8 March 2019, 20:00 // Club Wetrinsky, Vetrinjska ulica 30
International women's day party

Saturday, 9 March 2019, 11:00-13:00 // UGM Studio, Trg Leona Štuklja 2
Artist talks

Wom@rts is co-funded by the Creative Europe Programme of the European Union

KINDLY INDVITED!


View Event →
ŠTAJER-MARK: po sledeh skupne zgodovine&nbsp;
Mar
8
to Mar 30

ŠTAJER-MARK: po sledeh skupne zgodovine 

  • Univerzitetna knjižnica Maribor (map)
  • Google Calendar ICS
ukm.jpg

Razstavišče

ŠTAJER-MARK: po sledeh skupne zgodovine 

Gostujočo razstavo o razglednicah zgodovinske Spodnje Štajerske (1890–1920), v kateri so uporabljene tudi razglednice iz Zbirke drobnih tiskov UKM, je pripravila projektna skupina z Univerze v Gradcu.

Odprtje: petek, 8. marec, 12.00, po predavanju

Na ogled od 8. do 30. marca. 


View Event →
Katja Goljat: Freedom and Hope
Mar
6
7:00 PM19:00

Katja Goljat: Freedom and Hope

goljat.jpg

Serija Freedom and Hope presega romantično podobo hipijevstva. Sodobni nomadi, ki po večini potujejo na šolskih avtobusih, so ujeti v paradoks. Šolski avtobus, simbol indoktrinacije, nekoč prevoz v šolo, sedaj potnikom služi kot prevozno sredstvo za pobeg iz sistema. Daleč stran od sodobnega suženjstva, dela od jutra do večera, multinacionalk, kreditov in tehnološkega napredka.

Maša Špiler



View Event →
Otvoritev Razstave Sankt Peterburg in Maribor – pobrateni mesti
Feb
28
12:00 PM12:00

Otvoritev Razstave Sankt Peterburg in Maribor – pobrateni mesti

sanktp.jpg

Pokrajinski muzej Maribor in Zavod Ruski dom, Maribor
Vas vljudno vabita na otvoritev razstave
SANKT PETERBURG IN MARIBOR – POBRATENI MESTI
v četrtek, 28. februarja, ob 12. uri,
pritličje bastije, vhod z Grajskega trga.

Razstavljene slike prikazujejo Maribor, kot ga vidijo učenci Likovnega studia Dvorca ustvarjalnosti mladih Sankt Peterburga. Dela so nastala pod mentorstvom E. Matjuhine, E. Nikitine, N. Meščankine, O. Mamontove, M. Čarušine in V. Grosu.

V središču Sankt Peterburga, kjer se Nevsky prospekt sreča z reko Fontanko, se nahaja veličasten spomenik ruske arhitekture 18./19. stoletja, Aničkov dvorec.

Nekdanja carska rezidenca danes pripada otrokom. Od 12. februarja 1937 dalje se tukaj nahaja glavna otroška palača mesta – Sanktpeterburški dvorec ustvarjalnosti mladih (do leta 1990 Leningrajski pionirski dvorec).Vrata dvorca so vedno odprta za svet mladih Peterburžanov: tukaj domujejo umetnost, znanost, tehnologija, šport, družabne dejavnosti in še veliko več. V njem se skozi celo leto odvijajo razni festivali in tekmovanja, predstave, predmetne olimpijade in znanstvene konference.

Umetniški studio Sanktpeterburškega DUM je eden najstarejših kolektivov ustanove. Njegovi začetki sovpadajo z odprtjem dvorca leta 1937. V studiu razvija svoje ustvarjalne sposobnosti in pridobiva prve strokovne spretnosti v različnih panogah ustvarjalnosti več kot 400 otrok v starosti od 6 do 16 let.

Prijazno vabljeni, vstopnine ni!



View Event →
Otvoritev kiparske razstave Anje Kranjc: Bivanjski medprostori
Feb
26
6:00 PM18:00

Otvoritev kiparske razstave Anje Kranjc: Bivanjski medprostori

kranjc.jpg

BIVANJSKI MEDPROSTORI so ambientalna kiparska postavitev cikla "V belo" kiparke Anje Kranjc, sestavljenega iz različnih figuralnih motivov. Kot pravi sama, so dela polna simbolike in gledalca predvsem opominjajo na krhkost ter minljivost človeške eksistence.

VABLJENI!

ANJA KRANJC (1982) se je rodila v Šempetru pri Gorici. Kiparstvo je študirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer je najprej diplomirala, leta 2011 pa pod mentorstvom red. prof. Matjaža Počivavška in doc. dr. Igorja Škamperleta tudi magistrirala. Še pred vpisom na študij je obiskovala kiparske delavnice pri Jakovu Brdarju. Poleg kiparstva se ukvarja tudi s slikarstvom, risbo, grafiko in ilustracijo.

Leta 2006 je prejela Prešernovo nagrado za študente UL ALUO. Imela je večje število samostojnih in skupinskih razstav, tako pri nas kot v tujini.

Trenutno se ukvarja s poučevanjem na likovnih šolah v Novi Gorici (Likovna šola Mestne galerije) in Ribnici (Lice), vodi pa tudi celoletne ustvarjalne delavnice za otroke v enem od ljubljanskih vrtcev. Ustvarja v Vipavi, kjer ima svoj atelje.


View Event →
Niki Passath: Amorfna telesa
Feb
22
7:00 PM19:00

Niki Passath: Amorfna telesa

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Vabljene_i na otvoritev razstave »Amorfna telesa« avstrijskega intermedijskega umetnika Nikija Passatha, ki bo v petek, 22. 2. 2019, ob 19.00 v Galeriji K18, na Koroški cesti 18.

Niki Passath se ukvarja s fenomenom ritualnega zaklinjanja. V svojih umetniških kreacijah išče odgovore na skrivnosti življenj ljudi, njihovega družbenega vedenje in čustev, njihovega vedenja v primerjavi s stroji in okoliško naravo. Na tem avanturističnem potovanja v iskanju znanja, se dotika različnih disciplin. Od robotike do umetne inteligence, od kvantne fizike do znanosti o življenju. Pri različnih raziskovalnih potovanjih v Afriko skozi Evropo v Ameriko in Avstralijo najde odgovore, ki se izrazijo v kinetičnih predmetih, fotografijah in umetniško-znanstvenih konfiguracijah. Izraža se z uporabo različnih materialov, tehnologij in medijev ter sodeluje v znanstvenih raziskavah.

Passath se je med rezidenco v okviru programa SobaZaGoste / GuestRoomMaribor v Mariboru ukvarjal s tematiko rituala. Fenomen v svoji umetniški praksi omenja predvsem skozi načelo ponavljanja. »Ritualno zaklinjanje« v dejanskem smislu pomeni naslavljanje višjega bitja z zahtevo ali prošnjo in predvsem za klicanje in vizualiziranje nadnaravnega bitja. Za ritual je značilno predvsem ponavljanje in s tem povezani vzorci delovanja, obenem pa točno določen kraj in čas. Skozi ponavljajoči se proces digitalno generiranih in robotsko konstruiranih podob se delo nanaša na ritual. Poleg tega je pomembno načelo serije transformacije amorfnega telesa (digitalno priklicanega telesa), ki ga proizvedejo digitalna orodja – v realni objekt; kar pomeni: transfer ali »priklic« iz praznine virtualnega prostora v objektnost resničnega doživetja. Passath se tako loti teme inkantacije s procesno orientirano metodo analize, v kateri proučuje vizualno zaznavne lastnosti reprezentacije virtualno ustvarjenega amorfnega telesa in s tem »ritulni priklic« v realni svet.

Kuratorka razstave je Elisabeth Saubach.

Producent: Pekarna Magdalenske mreže v okviru programa SobaZaGosteMaribor/GuestRoomMaribor


View Event →
Anja Jerčič Jakob: Rašice, Ob Savi
Feb
15
to Mar 16

Anja Jerčič Jakob: Rašice, Ob Savi

rasica.jpg

Vabljeni na odprtje razstave Anja Jerčič Jakob z naslovom Rašice, Ob Savi, v petek, 15. februarja 2019, ob 19. uri, v KiBeli, prostoru za umetnost, v MMC KIBLA, v Mariboru.

Narava je Anjina umetnost. Narava je (tudi) družba. Zavedanje in zavest, da smo. Povezani. Flora in favna. Kot Favn, mitološko bitje, pol-človek, pol-kozel in pol-koza. Satir, v grški mitologiji božanstvo gora in gozdov, spremljevalec boga Dioniza. Simbol plodnosti. In premikanja. Pol-ljudje in pol-narava. Domače in divje živali. Cvetovi, listi, stebla, debla, drevesa, krošnje so živali, ki jim ni treba na sprehod, lahko pa se z njimi pogovarjamo. Prisluhnemo. Slišimo. Izvemo. Zmorejo brez nas. Ni pomembno, kje so, ker so. Bodo.

Narava, neobvladljiva in razbrzdana, bohotna in skromna, samotna in skupna je bivanje. Kot divjanje brez vedenja in namena. Ples barv misli in pesem potez zaznave. Občutje. V sliki in skoznjo. Bitje in bistvo. Tu pa tam. Čutimo. Rastemo.

Anja Jerčič Jakob se je rodila Slovenj Gradcu, odraščala je v Velenju, na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani je leta 2000 končala študij slikarstva, leta 2004 magistrski študij grafike, leta 2007 pa še slikarstva. Občasno se ukvarja tudi s knjižno ilustracijo za otroke. Živi in ustvarja v Ljubljani.

Razstava je na ogled do 16. marca 2019.

Vstop je prost. Vljudno vabljeni.



View Event →
Andrićeva razstava Iz izgnanstva, po 100 letih in voden sprehod
Feb
12
to Mar 12

Andrićeva razstava Iz izgnanstva, po 100 letih in voden sprehod

andric.jpg

Maribor v februarju gosti potujočo razstavo, ki sledi biografsko-umetniškim odtisom nobelovca Iva Andrića v zanj zahtevnem življenjskem obdobju. Med prvo svetovno vojno so ga zaradi jugoslovanske usmerjenosti avstrijske oblasti preganjale, več mesecev pa je bil zaprt tudi v nekdanji mariborski kaznilnici. V teh težkih razmerah so nastajale njegove pesmi v prozi, ki so nato izšle v znameniti zbirki Ex Ponto leta 1918 v Zagrebu. Prav stoletnica izida Andrićevega literarnega prvenca je bila povod za nastanek razstave, ki jo je pripravil Spominski muzej Rojstna hiša Iva Andrića iz Travnika, in ponatis zbirke s komentarji in dodatki.

Otvoritvi razstave, predstavitvi ponatisa knjige Ex Ponto in posebne filatelistične kuverte, ki bo ob 14. uri v razstavišču Avla Univerzitetna knjižnice Maribor, bo ob 15. uri sledil voden domoznansko-literarni sprehod do nekdanje kaznilnice, ki ga bosta vodila dr. Jerneja Ferlež in Semir Atić.

Vabljeni!

Dogodke in razstavo pripravljamo: Zavičajni muzej Travnik, Univerzitetna knjižnica Maribor in Mariborska knjižnica


View Event →
Pohod štirinajste divizije na Štajersko
Feb
8
to Mar 31

Pohod štirinajste divizije na Štajersko

  • Fotografski muzej Maribor (map)
  • Google Calendar ICS
pohod.jpg

V Fotografskem muzeju Maribor na kulturni praznik odpiramo fotografsko razstavo, ki jo posvečamo 75- letnici prihoda Štirinajste divizije na Štajersko.
Štirinajsto divizijo so sestavljale Tomšičeva, Šercerjeva in Bračičeva brigada. Pred odhodom je štela 1112 borcev in bork. Po sklepu vrhovnega štaba NOV in POJ je 6. januarja 1944 krenila iz Suhorja v Beli Krajini na 310 km dolgo in mesec dni trajajočo pot čez Hrvaško proti Halozam. Divizija je v noči iz 6. na 7. februar 1944 prišla na štajerska tla. Ves čas pohoda na Štajerskem se je divizija spopadala s sovražnikom, pričakala pa sta jo tudi sneg in peklenski mraz. Na pohodu je izgubila tretjino borcev, okoli 360 (padli, pogrešani in zajeti), približno 200 ranjenih, bolnih in izčrpanih borcev, pa se je zdravilo na partizanskih domačijah. Ohranila je svojo udarnost. Aprila 1944 je štela že 800 borcev in začela ponovno izvajati akcije ter napadati sovražnika na območju 4. operativne cone.



View Event →
Vesna Bukovec: Briga me za konec sveta / I am not bothered
Feb
7
to Mar 9

Vesna Bukovec: Briga me za konec sveta / I am not bothered

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Vesna Bukovec: Briga me za konec sveta / I am not bothered with
the end of the world
odprtje razstave v četrtek, 7. 2. 2019 ob 19. uri
zajtrk z umetnico v petek, 8. 2. 2019 ob 10. uri
artKIT, Glavni trg 14, Maribor

Vljudno vabljeni na odprtje samostojne razstave Vesne Bukovec, ki bo v četrtek, 7. februarja 2019, ob 19. uri v razstavnem prostoru artKIT (Glavni trg 14, Maribor). V petek, 8. februarja, ob 10. uri, pa vabljeni na zajtrk z umetnico.

Razstava Vesne Bukovec predstavlja avtoričin kritičen odziv na trenutno družbeno-politično situacijo, zaznamovano s hegemonijo političnega populizma in ksenofobije, pojavom novih oblik fašizma, ponovnim vzponom nacionalizma in porastom sovražnega govora. Avtorica skozi risbe, grafike in videe na eni strani razkriva intenzivno stopnjevanje moči represivnih organov v okviru militarizacije državnega aparata pod pretvezo zagotavljanja varnosti (izključljive, seveda) v času begunske krize, na drugi pa opozarja na dejstvo, da je tako v kolektivni, kot tudi individualni zavesti, empatija do trpljenja in izkoriščanja drugega skupaj z zgodovinskim spominom, kratkega veka.

Naslov razstave, Briga me za konec sveta / I am not bothered with the end of the world ironično zaokroža nabor razstavljenih del in neposredno nagovarja posameznika kot aktivnega sooblikovalca družbene in politične realnosti, ki pa vse prepogosto zapade v politično apatijo. Namreč, prav ti vzvodi političnega in ekonomskega sistema, ki poganjajo strukturne procese diferenciacije, diskriminacije in izkoriščanja, posameznika obenem tudi nevtralizirajo. Posledično se kot družba vse bolj utapljamo v ravnodušnosti do družbenih neenakosti, upadu solidarnosti in razkroju humanističnih in demokratičnih vrednot.

Vesna Bukovec (1977, Ljubljana) je diplomirala in magistrirala iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Deluje kot samostojna avtorica in v okviru umetniške skupine KOLEKTIVA (z Metko Zupanič in Lado Cerar). Ustvarja v različnih medijih (risba, video, fotografija, instalacija) in pri tem uporablja različne postopke (raziskava, apropriacija, participacija idr.). Predstavila se je na vrsti samostojnih in skupinskih razstav v domačem in mednarodnem prostoru.

Slika: Vesna Bukovec, Briga me … / I am not bothered …,
risba na roli papirja, 2018

Vesna Bukovec
Briga me za konec sveta / I am not bothered with
the end of the world
7. 2. – 9. 3. 2019
artKIT, Glavni trg 14, Maribor

Produkcija X-OP. Razstava je bila prvič predstavljena marca 2018, v Galeriji Simulaker v Novem mestu (kuratorka razstave: Anja Zver).


View Event →
Lucija Stramec - Slike svetlobe
Feb
7
to Apr 7

Lucija Stramec - Slike svetlobe

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

V četrtek, 7. februarja, ob 19.oo, vas prešerno vabimo v E2RD galerijo, Gosposka 34, Maribor, na otvoritev razstave Slike svetlobe Lucije Stramec.

Lucijo Stramec zanima relacija svetlobe in materialne prezence, kar evocira razmislek tudi o duhovnih razsežnostih življenja in narave kot fundamenta našega bivanja.

V svoji unikatni tehniki slikanja, z uporabo tankih lazurnih linij s čopičem, plasti večnivojski raster, s katerim definira iluzijo oblik na slikovni ravnini na videz monokromnega temeljnika.

Vabljeni!


View Event →
Utrip Španske krajine ob Atlantiku
Feb
6
to Mar 6

Utrip Španske krajine ob Atlantiku

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

V sredo, 6. februarja 2019 bo v Dijaškem domu Lizike Jančar ob 16.30 odprtje razstave

UTRIP ŠPANSKE KRAJINE OB ATLANTIKU

Avtor fotografij JOŽE MARINIČ nas bo s svojimi foto zapisi popeljal po Španiji, strastni državi s svojevrstno magijo, ki je začarala tudi avtorja fotografij. Španija ni samo flamenko, paella, sangria, bikoborbe, tapasi, Pablo Picasso, pršut, Don Kihot, Pedro Almodovar, inkvizicija, Antoni Gaudi, Madrid, Barcelona, nogomet… Jože Marinič nam bo prikazal krajino ob Atlantiku skozi oči budnega opazovalca, ki je ujel brezčasnost narave in življenja v njej, utrinke arhitekturne in kulturne dediščine kot skupne preteklosti in sedanjosti, ki nas povezujejo, bogatijo in hkrati opominjajo, da so vrednote človeka brezmejne, a pogosto ujete v prostoru in času. Motivi nam skozi prelivanje barv in svetlobe v pomladnem času nudijo nepozabne dotike morja in neskončnih valov, mogočnih evkaliptusovih gozdov, zelenih travnikov in polj, ki se prebujajo v sončnih ali deževnih jutrih ter omogočajo potovanje in odkrivanje lepote narave, ki se prepleta s sočasno ustvarjalno močjo človeka. Vse to nam omogoča doživetje lepote življenja, ki jo človek občuti v tišini in v objemu brez besed. Avtor nas vabi, da ob fotografijah začutimo veselje do potovanja po neznanih krajih, kjer lahko z radovednostjo odkrivamo detajle drugačne kulture in prostranost španske krajine ob Atlantiku.
Vabljeni v svet prefinjenih likovnih foto zapiskov skozi katere se nas bo dotaknila milina in toplina, ki izžarevata iz neokrnjene narave in nas objema tudi v vsakdanjem življenju.


Kulturni program bodo izvedli dijaki in dijakinje, ki bivajo v domu.
Po odprtju vabljeni, ob domačem pecivu, na klepet z avtorjem.
Dijaški dom Lizike Jančar, Titova cesta 24a, 2000 Maribor

JOŽE MARINIČ
Prve fotografije in razstave Jožeta Marinič segajo v njegovo srednješolsko obdobje. Ljubezen do fotografskega aparata ni usahnila vse do danes.
Skozi fotografijo išče umetniško izraznost narave, krajine, arhitekture, dediščine in človeka, ki je skrivnostno razdvojen med preprostostjo, hrepenenjem in sočasnim iskanjem lastnih korenin.
Avtor razstavlja doma in v tujini ter je prejel številne nagrade za barvno in črno belo fotografijo.
Jože Marinič je dolgoletni član Foto kluba Maribor in član likovne sekcije Kulturno umetniškega društva Gabrijela Kolbiča.

http://ddlizika.splet.arnes.si/razstava-joze-marinic-utrip-spanske-krajine-ob-atlantiku/


zapisala: Rasta Vrečko, spec. lik. ter., prof. lik. ped.
vodja Malega razstavišča avla v Dijaškem domu Lizike Jančar


View Event →
Dušan Gajšek - fotografije
Feb
6
to May 6

Dušan Gajšek - fotografije

Kipar Alberto Giacometti v svojem ateljeju, Pariz, Francija, 1958 © Inge Morath / Magnum Photos / FOTOHOF archiv

Spoštovani ljubitelji umetniške fotografije.

V kreativni fotografiji se odraža umetnikov osebni izrazni slog, ki ga avtor razvije v procesu svojega ustvarjanja, izraža njegova čustva, domišljijo in doživetja z upoštevanjem tehnike, izvirnosti in kompozicije z namenom, da jih deli z gledalcem. Vse to se dogaja skozi kreativni miselni proces umetnika, ki preko objektiva in njegovih leč stremi ujeti trenutek kreativnega opažanja.

V salonu OPTIKE JULIUS odločili da uredimo razstavni prostor za razstavo umetniških fotografij Dušana GAJŠKA, katere otvoritev bo v

sredo 06. februarja ob 14.00,
v salonu optike Julius v PLANET TUŠ na Poljanah v Mariboru

Avtorja in njegovo delo bo predstavila umetnostna zgodovinarka Pavlina Grošelj. Razstavo pa bo svečano otvoril predsednik Fotokluba Maribor Branimir Ritonja.

Razstva bo odprta do maja 2019.

Vljudno vabljeni!


View Event →