Back to All Events

HORA - CANTATA

  • Festival Lent Trg Leona Štuklja Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia (map)
horacantata1.jpg

V svoji koreografski stvaritvi Hora (Kóloza Dortmundski balet se je Edward Clug prvič intenzivno naslonil na glasbeno dediščino rodne Romunije, še posebej na sofisticirane ritmično-melodične adaptacije legendarnega godalnega kvarteta Balanescu. Clug je med lastnim koreografskim raziskovanjem odkril nove povezave med številnimi prelomnimi življenjskimi odločitvami in močjo ritualov, ki nam jih na bolj ali manj prefinjen način vsiljuje družba.

Plesna stvaritev Cantata italijanskega koreografa Maura Bigonzettija se je že od svoje praizvedbe leta 2001, ko je predstavo prvič izvedel lizbonski baletni ansambel Gulbenkian, v scenosled sodobnega plesa zapisala kot kultna koreografska postavitev, ki s svojim nezadržnim erosom evocira vso izrazno paleto plesnega Mediterana.

Predstava traja 1 uro in 30 minut ter ima 1 odmor.  

Premiera: 8. marec 2019, Velika dvorana
Produkcija: 
SNG Maribor

HORA

Ustvarjalci predstave
Koreograf Edward Clug
Glasba Balanescu Quartet
Asistent koreografa Matjaž Marin
Scenografija Marko Japelj
Kostumografija Leo Kulaš

Praizvedba 25. februar 2017, Opernhaus Dortmund
Premiera 8. marec 2019, Velika dvorana

Zasedba
Catarina de Meneses, Asami Nakashima, Branka Popovici, Ines Petek, Ema Perić, Hristina Stojčeva, Tetiana Svetlična, Mirjana Šrot, Satomi Netsu, Olesja Hartmann Marin, Jelena Lečić, Vanja Vitman, Yuya Omaki, Ionut Dinita, Mircea Golescu, Tiberiu Marta, Aleks Šišernik, Alexandru Pilca, Sytze Jan Luske, Gaj Žmavc, Filip Jurič

O koreografiji

Kako opisati in zajeti globino ter obenem vso banalnost življenja? Ali morda njegovo lepoto, mimobežnost trenutka, ki se brezglavo in brezprizivno predaja drugemu v nenehnem kroženju energije? Ali kot bi danes morda pripomnil Nietzsche: »Kako se je mogoče svobodno predati magistralnemu plesu življenja z okovi, ki si jih pogosto sami nadenemo okrog gležnjev?« Na to in še marsikatero drugo vprašanje skuša s svojim ekspresivno dražljivim plesnim idiomom odgovoriti HoraEdwarda Cluga, ki jo je kritika označila kot »tenkočutno žalostno in obenem lepo, iz življenja iztrgano, surovo energijo, prepojeno z znojem, in vrnjeno v novo življenje«. V svoji koreografski stvaritvi Hora(kar bi lahko prevedli kot Kólo) za Dortmundski balet se je Edward Clug prvič intenzivno naslonil na glasbeno dediščino rodne Romunije, še posebej na sofisticirane ritmično-melodične adaptacije legendarnega godalnega kvarteta Balanescu. Clug je med lastnim koreografskim raziskovanjem odkril nove povezave med številnimi prelomnimi življenjskimi odločitvami in močjo ritualov, ki nam jih na bolj ali manj prikrit način vsiljuje družba.


Earlier Event: June 22
Marko Grobler in Ezl ek
Later Event: June 22
Čakalnica